A BKV továbbra is arra gyanakszik, hogy valaki szándékosan rontotta el a felújított 3-as metró ajtóit, ezért a fedélzeti térfigyelő kamerák felvételeit elemzik, hogy kiderítsék, babrálta-e valaki a vésznyitót, mondta Bolla Tibor BKV-vezérigazgató a Magyar Nemzetnek.
A vezérigazgató két esetben már feljelentést tett a rendőrségen, a rendőrség közérdekű üzem megzavarásának gyanújával nyomoz. Először egy ajtórésbe dugott fakocka, majd később egy közelebbről nem ismert idegen tárgy miatt nem nyíltak és záródtak az ajtók. A múlt héten pedig bár kinyíltak, de úgy is maradtak.
Megérkezett lapunkhoz a BKK válasza arra a bírósági ítéletre, ami szerint tisztességtelen mértékű a közlekedési cég menetjegyhez mért 92-szeres pótdíja. A BKK álláspontjának lényege:
a pótdíj mértéke nem tisztességtelen mértékű.
A BKK szerint egy bírói ítélet még nem tekinthető konzekvens bírói gyakorlatnak, valamint jogi kötelezettséget sem ró a BKK-ra. Ezért nem tervezik, hogy a pótdíj mértékének a megváltoztatására javaslatot tegyenek a fővárosi önkormányzatnak.
Ezzel együtt a BKK folyamatosan nyomon követi a folyamatban lévő polgári peres eljárások tapasztalatait. És ha „a bíróságok építő jellegű kritikát fogalmaznak meg határozataikban”, ahogy írták, akkor a cég „természetesen megvizsgálja az intézkedés lehetőségét”.
Villamospálya-felújítás kezdődik a Krisztina körúton, ezért egy hónapra módosul az 56-os villamoscsalád közlekedése, közölte csütörtökön a BKK.
A villamosok augusztus 21-től, jövő hétfőtől, szeptember 24-ig, vasárnapig, nem közlekednek a krisztinavárosi vonalszakaszon, az érintett szakaszon pótlóbuszok viszik majd az utasokat.
Több olvasónk is jelezte, hogy ma 17 óra körül a Forgách utcai metrómegállónál leszállították az M3-as vonalon utazókat, ugyanis nem záródott be a felújított metrószerelvény ajtaja.
Egy leselejtezett, vontatott trolibusz áramszedője leszakította az 1-es villamos felsővezetékét az Árpád hídnál dél körül, jelentette a helyszínről munkatársunk.
A Budapesti Közlekedési Központ hivatalosan csak annyit közölt, hogy járműhiba történt, emiatt pótlóbuszok járnak a Vörösvári úti végállomás és a zuglói vasútállomás között.
Pulay Vince, az utast képviselő Dr. Illés Levente Ákos Ügyvédi Iroda ügyvédjelöltje lapunknak elmondta, hogy ismerősét 2015 őszén bírságolták meg a BKK ellenőrei. A közlekedési cég közel egy évig nem is törődött a büntetéssel, majd hirtelen fizetési meghagyásos eljárást kezdeményezett. Az elévülés kérdése már ekkor is felmerült, de az ügyvédjelöltnek volt egy további nyomós érve is a perre:
A történethez hozzátartozik, hogy Pulay a per tárgyalási napja előtt két héttel olvasta az Index témában írt cikkét, ezért különösen érdekelte, hogy – figyelembe véve, hogy a BKK a perek 97%-át megnyeri – van-e esélyük a maradék 3%-ba bekerülni. Szerették volna, hogy bíróság mondja ki, hogy a BKK pótdíjszabása jogilag tisztességtelennek minősül-e.
Kisiklott az egyik 24-es villamos Budapesten a Haller utcában, írja az MTI a BKV fődiszpécserére hivatkozva. Senki sem sérült meg. A balesetet még vizsgálják, a 24-es villamos vonalán a Nagyvárad tér és a Közvágóhíd között pótlóbusz viszi az utasokat.
Lezárták a Margit utca–Apostol utca–Rómer Flóris utcai csomópontot, mert átépítik, írja a 2.kerület.ittlakunk a BKK-ra hivatkozva. A munka várhatóan augusztus 31-ig tart. Ez idő alatt módosított útvonalon járnak a 91-es, a 191-es és a 291-es buszok, több megállót áthelyeztek. Erről részletesen itt olvashat>>>
Október végén, november elején kezdődik a 3-as metró infrastruktúrájának felújítása – közölte a Világgazdasággal a Budapesti Közlekedési (BKV) Zrt.
Egyelőre még nincsenek aláírva a szerződések, ezért a kivitelezési munkálatok pontos üzemezése csak később várható. A szerződéses ár 24,1 milliárd forint, tehát a terv szerint ennyibe fog kerülni az északi rész felújítása, amit a Strabag fog elvégezni.
Kigyulladt egy autó a József körút és az Üllői út kereszteződésében, a környéken forgalomkorlátozásra kell számítani – írja honlapján a Katasztrófavédelem.
Az autónak a motortere gyulladt ki. A fővárosi hivatásos tűzoltók gyorsan megfékezték a lángokat. A tűzben senki nem sérült meg.
Az elmúlt egy évben közel 3300-szor ellenőrizték a taxisokat a BKK ellenőrei. A szigszalagos módszer a múlté, de az esetek 70 százalékában (2400 esetben) így is találtak valamit. Így például:
Ezek alapján a BKK majdnem 2700 intézkedési indítványt küldött a hatóságoknak. Hogy abból hány esetben lett büntetés, azt a közlekedési cég nem tudja.
A szakblog bloggerei csak légkondival felszerelt tömegközlekedési járműveken mértek (két kivétel volt, a csepeli HÉV és a régi metró, meg egy félig: a ventilátoros felújított metró). Kiderült, hogy sokszor hiába a klíma, a buszon ugyanolyan meleg van, mint légkondi nélküli társain. Sőt, mivel az utóbbiakon nyitva van az összes ablak, ott a hőmérséklet gyakran elviselhetőbb.
A mérések szerint az új, alig pár éves járműveken nincs nagy probléma, hiszen még garanciálisak, a járművet szállító cég tartja karban a kocsikat. Ezért a legjobb idő az új Skoda-Solaris trolibuszokon, valamint a VT-Arriva és a BKV Mercedes buszain van. A többi új/újabb járművön érezhetően alulméretezett a klíma, nem a budapesti viszonyokra lett tervezve.
A legnagyobb gond a felújított, esetleg használtan beszerzett járművekkel van. Az omnibuszosok szerint a BKV-nak nem megy a klímás járművek, főleg buszok üzemeltetése.
Információnk szerint délután egy óra előtt nem sokkal a Pöttyös utcai megállónál leszállították az egyik felújított orosz metrókocsiról az utasokat ajtóvisszajelzési hiba miatt. Az utasokat kiszállították, a szerelvény pedig elment a garázsba, ahol az orosz szakemberek kezelésbe vették.
Egy nappal korábban, szerdán is volt hasonló gond, akkor a BKV azt mondta, nem találtak semmilyen hibát. Délután a Klinikák állomáson, az Újpest felé tartó felújított orosz szerelvényről leszállították az utasokat, jelezte egy olvasónk. Az ok ismerős: az ajtók mindig visszanyíltak. A vonat üresen távozott, majd kiállt a forgalomból.
A BKV tájékoztatása szerint "az egyik felújított metrószerelvényen ajtóvisszajelzési hibát észlelt a járművezető, aki a biztonsági protokollnak megfelelően leszállította az utasokat a járműről." A közlemény szerint a meghibásodást követően a szerelvény utasokat nem szállított, hanem kocsiszínbe ment, forgalmi fennakadás nem történt. Jelenleg műszakilag vizsgálják a járművet, bővebb tájékoztatást csak a vizsgálat után tudnak nyújtani.
Egy héttel ezelőtt, csütörtök reggel szintén meghibásodott az egyik ajtó olvasónk szerint. "Negyed 9 körül (orosz metró 6020-s szerelvényén) a Deák tértől a Népligetig kézzel csuktuk az egyik ajtót. Előbb a vezető jött hátra, később én noszogattam az ajtót minden megállóban" - írta.
A napokban hasonló módon visszanyitottak az ajtók, de akkor kiderült, hogy nem az ajtók hibája miatt, hanem azért, mert az ajtók vezetősínébe szorult egy fakocka. Mivel a kocka pont akkora volt, mint a rés a sínben, Tarlós István főpolgármester szabotázst sejtett a háttérben. El is indult a rendőrségi nyomozás, ki tette az ominózus helyre a fakockát.
A sorozatos problémák miatt a Metrovagonmas csütörtökön bejelentette, hogy új vezetőt neveznek ki a felújítások és hibajavítások koordinálására.
Helyi népszavazást kezdeményezett az Együtt és a Párbeszéd a római-parti mobilgát megépítés ellen, jelentette be az Együtt Budapesti elnöke a budapesti városháza előtt megtartott sajtótájékoztatóján.
A népszavazási kezdeményezéssel azt szeretnék elérni, hogy a főváros helyezze hatályon kívül a mobilgát létesítéséről hozott áprilisi határozatát, mondta Pataki Márton. Véleményük szerint a mostani terv kizárólag magántelkek tulajdonosainak érdekeit szolgálja, nagyon sok pénzbe kerül, biztonsági kockázatot jelent és elpusztítja a környezetet a parton. A kezdeményezők szerint a gátat eggyel beljebb, a Királyok útja, Nánási út nyomvonalán kellene megépíteni.
A Transmasholding a Metrovagonmassal közösen új vezető kinevezéséről döntött a budapesti metróhálózat vagonjainak felújítási projektjének élére - közölte a vállalat. Denisz Silora esett a választás, aki korábban a Transmasholding (a Metrovagonmas tulajdonosa) könnyű- és városi szállító vasúti jármű osztályának vezetője volt. Silo a Budapesti metróhálózat vagonfelújítási projektjének sikeres kivitelezéséért lesz felelős, beleértve a gördülőállomány biztonságát, a problémamentes működést, a menetrendtartását, a karbantartási munkák teljesítését, a szállítási idők betartását, illetve a szerelvény üzembe helyezését.
Délután a Klinikák állomáson, az Újpest felé tartó felújított orosz szerelvényről leszállították az utasokat, jelezte egy olvasónk. Az ok ismerős: az ajtók mindig visszanyíltak. A vonat üresen távozott, majd kiállt a forgalomból. A történtekről a Metróért Egyesület is beszámol a Facebook-oldalán.
Megkerestük a BKV-t, tényleg megint ajtóhiba miatt kellett kivonni a felújított szerelvényt? Bolla Tibor vezérigazgató kérdésünkre közölte: a szerelvényt átvizsgálták az orosz mérnökök, és se mechanikus, se szoftveres ajtóhibát nem azonosítottak. A szerelvény ajtajai működnek, de jelenleg is vizsgálják azokat a mérnökök.
HÉV-vel utaztunk az egyik mai úti célunkhoz, ezért hirtelen ötlettől vezérelve elvittünk magunkkal egy hőmérőt is, megmérni, vajon hány fok lehet a vonat utasterében – tekintve, hogy amikor a 3-as metró belső hőmérsékletét mértük, nagyon sokan azt írták, hogy inkább a HÉV-re kellett volna felszállnunk.
A központi meteorológiai jelzés szerint Budapesten átlagosan 35 Celsius-fok volt a hőmérséklet dél körül, amikor felszálltunk a Békásmegyer felé tartó járatra. A hőmérő mutatója gyorsan felszaladt 40 fokra, majd amikor irányváltás után a nap egy kicsit rásütött az ablakon keresztül, akkor 42 fokra.
A hőséget enyhítette, hogy végig nyitva voltak a szerelvény felső ablakai, és aránylag mozgott benn a levegő. De hat megálló alatt a pólómon átütött az izzadtság, ami nem éppen a magas komfortérzet jele.
Szerdától várhatóan szeptember végéig lezárják a szélső forgalmi sávot a fővárosi Krisztina körút Szilágyi Erzsébet fasor felé vezető oldalán, a Vérmező út és a Csaba utca közötti szakaszon, mivel távhővezeték-építés kezdődik - tájékoztatta a Budapesti Közlekedési Központ kedden az MTI-t.
A közúti forgalom a munkák miatt csak egy sávon haladhat majd - olvasható a közleményben.
Az Attila út Krisztina körúti torkolatában is megváltozik a forgalmi rend: a Krisztina körút felé egyenesen csak a belső sávból lehet továbbhaladni, a szélső sávból pedig csak a Vérmező út felé lehet majd kanyarodni.
A rendőrség – a BKV feljelentése nyomán – megindította a nyomozást a BKV elhíresült fakocka-ügye miatt, értesült az atv.hu. A BKV a múlt héten jelentette be, hogy hivatalból megteszi a feljelentést közérdekű üzem megzavarásának gyanúja miatt, mert nem tudják kizárni az idegenkezűséget, azaz hogy a fakockát nem direkt tették a felújított metrókocsi vezetősínébe.
A Budapesti Rendőr-főkapitányság közérdekű üzem működésének megzavarása bűntett gyanúja miatt folytat büntetőeljárást ismeretlen tettes ellen a BKV Zrt. feljelentése alapján – közölte az atv.hu kérdésére a rendőrség.
Az atv.hu-nak a BKK kommunikációs osztálya azt mondta, hogy sem megerősíteni, se kizárni nem tudják az idegenkezűséget, azaz, hogy a felújított orosz metró ajtajának vezetősínébe valaki szánt szándékkal helyezte a fakockát, ami - megakadályozva az ajtó csukódását - a metrószerelvény forgalomból kivonását eredményezte. A vizsgálatok még folynak, és csak azok lezárása után tisztázódhatnak az ügy további részletei – tette hozzá a BKV.
Újabb 15 légkondicionált, alacsonypadlós MAN autóbusz állt forgalomba Budapesten kedden, így a nyári tanítási szünetben már mindennap kizárólag alacsonypadlós buszok közlekednek a fővárosi vonalakon - közölte a Főpolgármesteri Hivatal az MTI-vel.
A közlemény szerint a Fővárosi Önkormányzat döntése alapján és a Budapesti Közlekedési Központ megrendelésére a VT-Arriva Kft. által üzemeltetett autóbuszokkal 73-ra nőtt az idén nyáron forgalomba állított új járművek száma.
Így a fővárosban már nemcsak hétvégéken és éjszakánként, hanem a tanítási szünetben hétköznap is csak akadálymentes autóbuszok közlekednek, amelyek több mint 90 százaléka légkondicionált.
30 százalékkal visszaesett a jegyellenőri létszám Budapesten, írja a Napi.hu az általuk kikért statisztikákra hivatkozva. 2013-ban még 365 ellenőr dolgozott a tömegközlekedésben, 2015-ben alig 340-re csökkent a számuk, de az idei évre már jelentős a csökkenés: 262-en dolgoznak jegyellenőrként.
Ezt a BKK azzal is magyarázza, hogy az első ajtónál bevezetett jegyellenőrzés hatékonyabbá tette a jegy nélkül utazók kiszűrését, másrészt "minden ellenőri műszakban mobilcsoportokat alakítottak ki, amelyek tevékenysége nem fővárosi közösségi közlekedési vonalakhoz, hanem területhez kötött", továbbá "a munkaközi szünetek újraszabályozása jobb munkahelyi fegyelemhez és munkaidő-kihasználtsághoz vezetett".
Tarlós István sajtótájékoztatón mutatta fel azt a fakockát, ami szerdán a metróajtó alá szorulva az egyik felújított orosz szerelvény forgalomból kivonását eredményezte. A főpolgármester szerint az eset nem véletlen, mert a kocka pont olyan, mintha oda faragták volna.
A fakocka nem tréfadolog
– jelentette ki a főpolgármester sajtótájékoztatón. Hozzátette (lapunk korábbi cikkére utalva): „Nem tudom, az én fejem ilyen-e, de ez a fakocka olyan pontosan beleillik a metróajtó sínéhez, mintha beletervezték volna. Pont akkora, mintha oda öntötték volna.”
Tarlós szerint az nem lehet, hogy a kocka valakinek a zsebéből kihullik, és pont oda esik, ahol az ajtó becsukódását akadályozhatja. Valószínűleg a csúcsforgalmat kihasználva, a cipőfűzőt kötögetve valaki elhelyezte oda, szögezte le a főpolgármester. Végül kijelentette: aki közérdekű üzemet megzavar, öt évig tartó büntetést kaphat. A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a BKV vezérigazgatója feljelentést tesz a fakocka ügyében.
Mint arról beszámoltunk, egy fakocka okozta az egyik felújított orosz metrószerelvény átmeneti kiesését a forgalomból a BKV közleménye szerint.
Mint arról még korábban beszámoltunk, szerdán az M3-as metróvonalon közlekedő egyik felújított szerelvény meghibásodott, az ajtóvisszajelző lámpa nem jelzett a vezetőnek. A BKV az érintett vonatot biztonsági átvizsgálásra a telephelyre szállította, ahol az orosz és magyar szakértők ellenőrizték a szerelvényt.
Az elsődleges vizsgálatok kimutatták, hogy a vonat egyik ajtaja alá egy idegen tárgy (fakocka – gyerevjannij kubik) került, emiatt szorult meg az ajtó, ezért nem volt a vezetőnek információja arról, hogy az ajtók bezáródtak. A BKV szerint a védelmi rendszer jól működött, hiszen a vezetőnek nem érzékelhető eseményről adott fontos információt, ezzel is támogatva a biztonságos közlekedést.
Mint arról beszámoltunk, szerdán az M3-as metróvonalon közlekedő egyik felújított szerelvény meghibásodott, az ajtóvisszajelző lámpa nem jelzett a vezetőnek. A BKV az érintett vonatot biztonsági átvizsgálásra a telephelyre szállította, ahol az orosz és magyar szakértők ellenőrizték a szerelvényt.
Az elsődleges vizsgálatok kimutatták, hogy a vonat egyik ajtaja alá egy idegen tárgy (fakocka) került, emiatt szorult meg az ajtó, ezért nem volt a vezetőnek információja arról, hogy az ajtók bezáródtak. A BKV szerint a védelmi rendszer jól működött, hiszen a vezetőnek nem érzékelhető eseményről adott fontos információt, ezzel is támogatva a biztonságos közlekedést.
Az eset az utasbiztonságot nem veszélyeztette. A szerelvény a fakocka eltávolítása óta hibamentesen, jól működik, átvizsgálás után pedig újra forgalomba állhat, áll a közleményben.
UPDATE: pár órával az eset után kiderült, hogy egy fakocka okozta a hibát, itt olvashatja a fejleményeket.
Reggel fél nyolckor ismét kiszállították az utasokat az Újpest felé tartó felújított orosz szerelvényből a Pöttyös utcai állomáson, majd a vonatot a telephelyre vitték. Az ok: nem működött az ajtóvisszajelző lámpa.
Megkerestük Bolla Tibort, a BKV vezérigazgatóját, aki közölte: az ajtók működtek, de a visszajelző lámpa nem jelzett a vezetőnek. Ezért biztonsági okokból beszállították a vonatot a telephelyre, ahol orosz mérnökök vizsgálják: letöltik a szoftvert, megnézik, mi a baj, lehet, hogy csak egy LED égett ki. Bolla hozzátette: a hat szerelvényből öt közlekedik.
Ljubljana nevét vette fel egy XI. kerületi tér. A Bükköny és a Sáfrány utca déli végénél lévő, eddig névtelen közterület elnevezéséről június 21-én döntött a Fővárosi Közgyűlés.
Egy új park egy túlzsúfolt városban nem lehet rossz beruházás. Pláne abban a városrészben, ahol szinte áll a kipufogófüst.
Ez az a kérdés, ami rögtön felmerül a beruházási költség hallatán. Hiszen a hasonló nagyságú Széll Kálmán tér is csak 5,3 milliárdba került, útfelújítással, vágányrekonstrukcióval, térkövezéssel együtt. Ha tudjuk, hogy a park alá 500 férőhelyes mélygarázs is épül, akkor az a hasonló nagyságú József nádor téri mélygarázs 3 milliárd forintos költségével növelheti az összeget, de ez még csak 8 milliárd. Persze itt épületbontás is volt, minisztériumi irodaház, vastag betonfalú ipari épület, de a sajtóhírek szerint a bontás csak kétmilliárd forintba került.
És még mindig nagyon messze vagyunk a 17 milliárdos tervezett költségvetéstől, amibe, mint megtudtuk, nem is számolták bele a 4 milliárd forintra rúgó ingatlanszerzési költséget. Mintegy 10 milliárd forint tehát lóg a levegőben. Ezért kerestük meg Halmai Zoltánt, a projektet felügyelő Millenáris Széllkapu Nonprofit Kft. ügyvezetőjét.
"Őszintén sajnálom, hogy a BKK online értékesítési rendszerének bevezetése problémákkal terhelt, higgyék el, engem és kollégáimat is az a cél vezérelt, hogy a közösségi közlekedést használók könnyen elérhető, gyors és ügyfélbarát megoldást vehessenek igénybe" - írja közleményében Dabóczi Kálmán, a BKK Zrt. vezérigazgató. Ismét bocsánatot kért a T-Systems is. Kaszás Zoltán vezérigazgató az általuk feljelentett etikus hekkernek most már együttműködést ajánlott fel.
"Elnézést kérek, hogy ez nem sikerült és számos utasunknak kényelmetlenséget, nehézséget okoztunk ezzel", olvasható a BKK vezérigazgatójának közleményben. Dabóczi Kálmán azt ígéri, hogy a jövő héten megvizsgálják, milyen kellemetlenségek érték az e-jegyet váltó utasokat, és kidolgozzák, milyen módon kompenzálhatják azt, akit hátrány ért.
Kommentekben osztják a BKK-t a közösségi oldalán a felháborodott utasok, amióta kiderült, hogy gyanúsított lett a rendszerhibát feltáró fiú. Záporoznak az egyes osztályzatok, a cég megítélése az ötös skálán 2,1-re süllyedt.
*Frissítés, 15.55: már 1,2-re süllyedt a megítélés.
Pár komment a legfrissebbbekből a BKK oldaláról:
"Az egy dolog, hogy az online bérlet használhatatlan és alkalmanként kb. 3 percbe kerül az ellenőrzése, ami mind az utas, mind pedig az ellenőr munkáját csak nehezíti, de az hogy ez a vállalat asszisztál egy nevetséges rendőségi feljelentéshez és előállításhoz, már gusztustalan és felháborító."
"Lenyűgöző hatvanas évek szimuláció, mind a járműpark, mind a staff Oscar-t érdemlő szovjet tisztet idéző színészi játéka révén! Lenyűgöző interaktivitás!
A Terror Háza múzeum a múlté, emberek, minden Pestre látogató, kalandvágyó embernek ajánlom a BKK e-jegyet, flexibilis árszabás és first-hand Gulág-élmény mikor a használata után rendőrök visznek el egy szó nélkül a lakásodról."
"Csak stílusosan, esetleg az időjárást meg a budai hegyeket is be lehetne perelni, mert rámutatnak kisebb de inkább nagyobb hiányosságokra (légkondicionáló hibák, korosodó buszok amik nem tudnak felmenni a hegyre)"
A cégnek a korábbi vezérigazgató, Vitézy Dávid is kiosztott egy jó nagy egyest.
Mint arról beszámoltunk, gyanúsított lett a fiatal fiú, aki azt mondja: segíteni akart azzal, hogy jelzi a biztonsági rést a BKK digitális jegyrendszerében.
Frissítés 16.34: A T-Systems Facebook-oldala is kapja az ívet.
Az etikus hacker srác meghurcoltatása miatt tüntetést szervez a Occupyoktogonbázis a Facebookon.
A Metrovagonmas felújított szerelvényei átmentek a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, mint elsőfokú vasúti közlekedési hatóság műszaki vizsgáin, és elnyerték az utasforgalomra alkalmas címet. Ezért a már üzembe helyezési engedéllyel rendelkező 6 felújított szerelvény fokozatos forgalomba állítása szerdán megkezdődhet, áll a BKV közleményében.