Budapest

Most már dadog is a felújított orosz metró

2017. június 21., 14:49 Módosítva: 2017.06.23 16:00
2324
Lassan nem múlik el nap, hogy ne lenne probléma a felújított orosz metrókocsikkal. A legújabb esetet olvasóink rögzítették.

Épp Újpest-Városkapunál szálltam fel. Ezt művelte a drága régi-új metrónk.

– írta olvasónk, és mellékelte a következő videót, amin az utastájékoztató szoftver olyan dadogásba kezd, hogy ha ezt Eminem meghallaná, rögtön visszaadná a rap-diplomáját.

De még ezt is übereli a másik videó, ami a Nyugatinál készült: A szerelvény először nem nyit ajtót. A kinti utasok tanácstalanul álldogálnak. Közli a hangosbemondó, hogy a szerelvény utasokat nem szállít. Ekkor a benti utasok esnek létbizonytalanságba.

Tovább

15 milliárd forintot kap az államtól a BKK

2017. június 21., 08:35 Módosítva: 2017.06.21 14:48
4

Idén 15 milliárd forint támogatást kap a központi költségvetésből Budapest a közösségi közlekedés finanszírozásához, az erről szóló támogatási szerződést szerdán hagyta jóvá a Fővárosi Közgyűlés - írja az MTI. 

A támogatási szerződést megkötéséről 18 igen szavazattal, 6 tartózkodás mellett döntött a testület.

A 15 milliárd forint vissza nem térítendő támogatás kizárólag a közösségi közlekedési személyszállítási közszolgáltatások megrendelésére és ellátására, a megrendelt közszolgáltatások bevétellel nem fedezett indokolt költségeinek, valamint a BKK Zrt. helyi közösségi közlekedés működtetésével kapcsolatos költségeinek ellentételezésére szolgál.

30 fok a metrón, Budapestre jó lesz

2017. június 21., 07:04 Módosítva: 2017.06.23 16:00
2279
Megszaporodtak a felújított orosz metrókocsik hőmérsékletére panaszkodó olvasói levelek, ezért úgy döntöttem, saját hőmérővel nézem meg, mi hány fok a 3-as metrón.

Budapest, külső hőmérséklet: 33 Celsius fok – ez állt a mobiltelefonomon délután 3 órakor, amikor elindultam a hőtesztre. Ez már majdnem kánikulának számít. Milyen jó lesz lent, jó mélyen, a hűvös alagútban, gondoltam. 

Az Árpád hídi megállónál vártam a szerelvényt. Az állomás amúgy jó szellős volt, és bár nem mértem a hőmérsékletet, kellemes volt a hőérzetem a fenti meleg után.

Egy felújított orosz metróra szálltam fel. Direkt a klímaberendezést pótolni hivatott szellőző alá ültem, éreztem is, hogy enyhén mozog a levegő. A metrókocsinak mind a hat ablaka el volt húzva, és amikor elindultunk, a menetszél jól átjárta a belsőt. 

A menetszélnek köszönhetően nem is éreztem elviselhetetlennek a hőmérsékletet, ezért eléggé meglepődtem, amikor az ötödik megálló után ránéztem a hőmérőre: 30 fokot mutatott. Az igaz, hogy az állomásokban állva, amikor nem mozgott a levegő, rögtön nyirkosodni kezdett a tenyerem, de alapvetően nem izzadtam meg a 20 perces utazás alatt.

Tény viszont, hogy a metrókocsi nem volt tele, ülőhely is akadt végig. Nyilvánvaló, hogy ha a kocsiban tömeg van, akkor pár fokkal melegebb lehet, és a toleranciaküszöb is alacsonyabb. 

Tovább

Csak nem akarnak javulni a metróajtók

2017. június 19., 10:34 Módosítva: 2017.06.23 16:01
1263

Bár múlt hét szerdán a BKV egy faék egyszerű csodakapcsolóval megoldotta, hogy a felújított orosz metrók ajtajai ne nyílhassanak ki egyszerre, mindkét oldalt, az üzembiztos működés – úgy tűnik – még messze van.

Olvasónk, Csaba másnap a következőről számolt be: 

Csütörtökön délután, negyed 6 körül a Kőbánya felé tartó csudás, felújított ruszki metróról a Nyugatinál leszállítottak mindenkit. Tippeljen, mivel volt gond! :-) 

Majd így folytatta: „Már a Lehel téren is gond volt, de ott még megoldódott, a Nyugatinál már nem. Az ajtók záródására figyelmeztető sípolás/csipogás elkezdődött, ahogy kell, becsukta az ajtókat, bemondta, hogy melyik megálló következik, de a csipogás nem maradt abba. Aztán 10-15 mp múlva ajtók ki, akkor csipogás elhallgatott, majd a folyamat újra: csipogás, záródás, következő megálló bemondása, majd a csipogás nem maradt abba, pedig várt vagy 10-15 másodpercet, hátha abbahagyja. De nem. Úgyhogy újra ajtók ki, csipogás, ajtók be, következő megálló bemond, csipogás folytatódott. Na, ezt olyan 5-6 percig csinálta, miközben a megállóban álltunk, szerintem ötször legalább megpróbálta a vezető, aztán lezavartak minket a metróról."

Mint a 444.hu-n megjelent, reggel a Kálvin téren volt hasonló probléma:

Keressük az ajtók ügyében a BKV-t.

Közszolgálat deluxe: kerüljön el minden dugót, segítünk!

2017. június 16., 23:55 Módosítva: 2017.06.18 07:49
82

Erre a hétvégére különösen igaz, hogy indulás előtt érdemes tájékozódni, mert sok helyen futhatunk bele meglepetésekbe. Teszünk egy kísérletet arra, hogy öt perc alatt képbe helyezzük, ha autóval, biciklivel vagy gyalog szeretne közlekedni Budapesten. Térképünkre csak a legzűrösebb helyeket pakoltuk fel, és egy kicsit magunk ellen beszélünk, amikor azt mondjuk: használják az utazástervező alkalmazásokat is, megéri.

Összefoglalónkhoz a BKK honlapjáról gyűjtöttük a legtöbb információt.

Tovább

BKK: Nem nőtt az elektronikus jegyrendszer keretösszege

2017. június 15., 23:11 Módosítva: 2017.06.16 08:03

Nem változott az elektronikus jegyrendszer bevezetésének keretösszege, az üzemeltetési költségei közel 2 milliárd forinttal, míg az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) által nyújtott hitel lehívásához kapcsolódó költségek 100 millió forinttal csökkennek - tájékoztatta a Budapesti Közlekedési Központ az MTI-t.

A munkák maradéktalan ellátása érdekében az EBRD által biztosított teljes hitelkeretet lehívják, ez viszont nem jelenti a projekt teljes költségének növekedését.

2017 nyarán már találkozhatnak az online jegyértékesítés új formájával. Elég lesz regisztrálni a rendszerben egy névhez hozzárendelt, személyazonosításra alkalmas arcképes igazolványt, majd bankkártyás fizetéssel meg lehet vásárolni a kiválasztott terméket. Ezzel 2017 őszétől már akár önmagában az új elektronikus személyigazolvány, vagy a diákigazolvány elégséges lesz az utazási jogosultság igazolására.

A nyár végén a Deák Ferenc téri metróállomáson tesztüzembe helyezik az első beléptető kapukat, valamint a Közvágóhíd utcai HÉV-állomáson az érvényesítő készülékeket is. A kapuk ugyanakkor az első időszakban még nyitva lesznek, mert az üzemelésükhöz a teljes infrastruktúrát üzembe kell helyezni.

Megoldódott a rakoncátlan metróajtók rejtélye!

2017. június 14., 12:30 Módosítva: 2017.06.23 16:01
513

Információink szerint az oroszok ugyan máig nem ismerik el, hogy hibásak lennének a múlt heti, éppenhogy balesetet nem okozó Kálvin téri ajtónyitódásban, a BKV mérnökei egy huszárvágással megoldották a helyzetet:

beépítettek egy faék egyszerűségű, kétállású kapcsolót a felújított metrókba, ami vagy csak az egyik oldalon, vagy csak a másik oldalon engedi kinyitni az ajtókat.

A mindössze négyórás pluszmunkát okozó kapcsolót a napokban tesztelték, ezért volt az, hogy az utasok, például olvasónk is, meglepetten láthatták, hogy a megállókba beálló felújított járművek ajtaja nem a peron felőli oldalon, hanem a másikon nyílik ki. Mint megtudtuk, ez a gyakorlás miatt volt –  igaz, a BKV tájékoztatása az ügyben nem nevezhető éppen széles körűnek.

Indulhat a római-parti mobilgát engedélyeztetése

2017. június 14., 11:51 Módosítva: 2017.06.29 14:55
12
18 igennel, gyakorlatilag a Fidesz-frakció támogatásával elfogadta a fővárosi közgyűlés azt az előterjesztést, ami szerint indítható a Római-parti védmű (mobilgát) engedélyeztetési eljárása. A döntés ellen a helyszínen civilek és zöldek tiltakoztak, de hiába.

Mint az előterjesztés vitájában elhangzott, a védmű engedélyezési tervei elkészültek, beadhatók hatósági engedélyeztetésre. A tiltakozó civilek szerint azonban még nem késő másítani a terveken, hiszen a végleges engedély elfogadását még meg kell(ene) előzni egy társadalmi egyeztetésnek.

A tervek lényegében ugyanazok maradtak, mint amiket egy korábbi, parázs hangulatú lakossági fórumon a tervezők bemutattak.

A mostani döntést megelőzte már egy áprilisi, amikor a fővárosi képviselők arról határoztak, hogy a nyomvonal a parton haladjon, ne a Nánási út – Királyok útja vonalában. A tiltakozó civilek és zöldek inkább az utóbbi verziót támogatják. 

Tovább

Tarlós: Több mint életszerű a metrófelújítás

2017. június 13., 22:00 Módosítva: 2017.09.21 22:57
4
Tarlós István főpolgármester szerint ha a főváros több mint harmincmilliárd forintos pénzmaradványából kiegészíthetik a szükséges fedezetet, akkor senki nem tudja megakadályozni, hogy felújítsák a 3-as metróvonalat. A főpolgármester az InfoRádió Aréna című műsorában megismételte, hogy a metróvonal infrastruktúrája felújításának befejezése 2020 első negyedéve körül várható.

Tarlós István az MTI összefoglalója szerint kijelentette, ha felhasználhatják a főváros pénzmaradványát a fedezet kiegészítésére európai uniós szankció nélkül, akkor "egészen biztosan senki a világon nem tudja megakadályozni, hogy ezt a metrót felújítsuk". 

Fedezet nélküli kötelezettséget ezután sem vállalnak, alátámasztatlan ajánlatokat ezután sem fogadnak be, de az alátámasztható és elfogadható ajánlatokat finanszírozni tudják - tette hozzá.

A főpolgármester úgy fogalmazott: "engem már nem érdekel, hogy az állam mit ad és mit nem ad, (...) ki milyen kommunikációt alkalmaz. Ennek a városnak a sorsáért a politikai felelőséget nekem kell viselnem, és ezt a munkát a város el fogja végezni".

Tovább

Nem akar javulni az orosz metróajtó?

2017. június 13., 17:14 Módosítva: 2017.06.23 17:18
244

Ma egy felújított orosz metró megint rossz oldalon nyitott ajtót, ha jól emlékszem, Pöttyös utcánál, olyan fél vagy háromnegyed 2 körül. A mi szerelvényünk állt bent és a túloldali Panda pedig felénk nyitott ajtót. 

– írja olvasónk, aki csak a kocsi elején látott utasokat a végén nem volt senki. A hangosbemondóban mondtak valami tájákoztatást az esetről, de olvasónk a metróban ülve nem sokat hallott belőle.

Az ügyben keressük a BKV-t, tudni szeretnénk, mi történt pontosan, és hogy áll egyáltalán a vizsgálat.

Frissítés:

Válaszolt a BKV: az olvasói levélben említett vonat próbavonat volt, utasokat nem szállított. A próbavonat ajtajainak működését biztonsági okokból a peronnal ellentétes oldalon tesztelik. A vizsgálat jelenleg is folyamatban van, bővebb információt csak annak lezárulta után áll módunkban nyújtani.

A válasz beérkeztéig megkérdeztük a Metróért Egyesületet is. Bíró Endre, a szervezet elnöke a keddi esetről még nem hallott, de nem tartja kizártnak, mert hétfőn is volt egy kis galiba a Moszkvicsnak is nevezett orosz szerelvénynél.

A 6015 pályaszámú kocsi a Lehel térnél nyitott ajtóval pár métert, nagyon ijesztő volt, írta nekik egy utas.

Bíró Endre szerint hiába kérdi a BKV-t, nagyon hallgatnak, ami azt jelenti, hogy az ajtókkal komoly baj lehet.

Sávokat húzgálnak, dugók lehetnek az Astoriánál

2017. június 12., 13:48 Módosítva: 2017.06.12 17:02
8

Két ütemben, júniusban és augusztusban kicserélik Budapesten a kiskörúti, 800 milliméter átmérőjű ivóvíz-gerincvezetéket az Astoriánál, emiatt a Rákóczi úton sávlezárásra kell számítani, írja az MTI.

Tovább

Eladni készülnek a budapesti Bálnát

2017. június 10., 10:01 Módosítva: 2017.06.11 10:37
220

Nyílt pályázatot, 11 milliárd forintos minimálárat terveznek. A jövő heti közgyűlésen dönthetnek.

Tovább

Se HÉV, se pótlóbusz nem jár a Batthyány tér és a Margit híd között este

2017. június 10., 08:14 Módosítva: 2017.06.10 19:22
2

Nem közlekedik a szentendrei H5-ös HÉV a Batthyány tér és a Margit híd, budai hídfő között este, ráadásul a lezárás idején nem jár majd pótlóbusz sem- közölte a BKK a honlapján. A BKK a Bem rakparti HÉV-alagút födémterhelési próbáját végzi.

A Batthyány térről az utolsó HÉV 20:54-kor indul és Szentendréig közlekedik. Ezután az utolsó járat indulásáig a szerelvények csak a Margit híd, budai hídfő megállótól indulnak Szentendre és Békásmegyer felé. Az utolsó, Batthyány térig közlekedő HÉV Szentendréről 20:03-kor, Békásmegyerről 20.21-kor indul. Ezután a vonatok csak a Margit híd, budai hídfő megállóig járnak.

A HÉV helyett a 109-es autóbusszal, valamint a 19-es és 41-es villamossal lehet utazni a két megálló között.

Az orosz metró az új Várkert Bazár

2017. június 9., 18:16 Módosítva: 2017.06.23 08:09
22

Szombattól ismét forgalomba állnak a felújított orosz metrószerelvények – írja közleményében a BKV. 

Ahogy arról mi is írtunk, minden eddiginél súlyosabb problémát produkált az egyik szerelvény, mikor hétfőn az utasokkal teli metró ajtói mindkét oldalon kinyíltak a Kálvin téri megállóban. A hiba komoly balesethez vezetett volna, de szerencsére senki nem esett ki a járműből.

Tovább

Parkolókkal ölik a járdát Terézvárosban

2017. június 9., 11:30 Módosítva: 2017.06.09 18:38
374
Több szűk terézvárosi utcában nem fér el a jogszabály által előírt 1,5 méter széles járda és az autóknak kijelölt parkolóhely. Az önkormányzat a gépkocsik javára döntött, 1-1,2 méterre szűkítve a járdákat. A közútkezelő először felülvizsgálatot kért, majd belenyugodott a szabálytalanságba. Nem úgy olvasónk!

A VI. kerület több utcájában – például a Németh László utcában, illetve a Rózsa u. Király u. és Andrássy út közötti szakaszán, a Káldy Gyula és Vasvári Pál utcákban – úgy festették fel a járdán a parkolósávokat, hogy csak 1-1,2 m széles gyalogossávok maradtak az utca mindkét oldalán, írta olvasónk, Csaba. Hozzátette: ez, amellett, hogy elég macerássá teszi a gyalogos közlekedést, ellentétes a kérdést szabályozó jogszabállyal is. 

Olvasónk felháborodásában a fővárosi közútkezelő céghez, a Budapest Közúthoz fordult, ahol először tökéletesen egyetértettek vele. Sőt, a cég hivatalos levélben kérte a várakozóhelyek felülvizsgálatát (ami egyet jelent a parkolósáv egyik oldalon történő megszüntetésével) a VI. kerületi önkormányzattól.

Tovább

Kigyulladt egy furgon az Árpád fejedelem úton

2017. június 8., 18:54 Módosítva: 2017.07.23 19:23
5

Kigyulladt egy kisteherautó csütörtök késő délután a II. kerületében. Budapesti tudósítónk a helyszínről küldött képet:

A furgon az Árpád fejedelem útja Margit hídhoz közeli szakaszán lángolt. A tűzhöz a főváros hivatásos tűzoltói érkeztek ki, akik két vízsugárral oltották el a lángokat, majd megkezdték a jármű visszahűtését, és átvizsgálását. Olvasónktól kaptunk egy másik képet is:

Senki nem sérült meg a balesetben, és a dugó mértéke is csak a szokásos a környéken. 

Tényleg lebontják a Nyugati téri felüljárót?

2017. június 8., 16:58 Módosítva: 2018.12.28 12:51
2196
Nagy szakmai értetlenkedés fogadta a főpolgármester bejelentését a Nyugati téri és a Rottenbiller utcai felüljáró elbontásáról, amit elmondása szerint a kormány javasolt neki. Mindeközben a 3-as metró felújítása irracionális irányba fordult.

Tarlós István elment a szerdai kormányülésre 30 milliárdnyi pluszpénzért a metrófelújításra, hozott helyette a szatyrában két irreális felüljáróbontást, egy teniszcsarnokot és egy biodómot. A pénzhiány miatt megfordítják a 3-as metró felújítását is: a régebbi, rosszabb állapotú déli részek helyett a később épült északi szakasszal kezdik a rekonstrukciót.

Ez olyan, mintha egy akut agyvérzést térdműtéttel gyógyítanának.

– vélekedett egy magas rangú műszaki szakember a főváros tömegközlekedési cégénél.

Tarlósnak egy magyarázata volt a fordulatra: nincs pénz a déli szakaszon a 30-50 százalékkal elszaladt kivitelezői árajánlatokra, és az északi rész olcsóbb.

Tovább

Tíz napig rövidített szakaszon jár a 4-es és a 6-os villamos

2017. június 8., 16:44 Módosítva: 2017.06.08 19:38
1

Pótlóbusz jár majd 4-es és a 6-os villamos helyett június 17. és 27. között a dél-budai végállomások és a Corvin-negyed M között, közölte a BKK. 

Tovább

Kivonják a forgalomból a felújított metrószerelvényeket

2017. június 8., 16:07 Módosítva: 2017.06.09 09:50
6030

A mai napon az M3 vonalon közlekedő felújított metrószerelvényeket ideiglenesen kivontuk a forgalomból - közölte a BKK. Azt írják, az utasforgalomban eddig megtett futásteljesítmény tapasztalatainak értékelése céljából teszik ezt. Egyben az utasok szíves megértését is kérik. 

A metrószerelvények legutóbb kedden kerültek be a hírekbe, mert valamilyen hiba miatt mindkét oldalon kinyíltak az ajtajai. A pünkösdi hétvégén pedig az egyik szerelvénynek ismeretlen okból ki kellett állnia a forgalomból. A felújított metrónak eddig is voltak kisebb-nagyobb problémái, de az ajtókinyílás komoly ügy - írtuk csütörtöki cikkünkben.

A 37 megrendelt szerelvényből egyelőre 9 darab felújított vonat érkezett vissza Budapestre. Ebből 6 hatósági vizsgával is rendelkezik, négy volt forgalomban. A Metrowagonmas által gyártott, majd felújított szerelvények március végén álltak forgalomba, de már az első pár napon is ki kellett állniuk a forgalomból különböző hibák miatt.

Tarlós: Felújítom a metrót, bárki bármit rikácsol

2017. június 8., 11:10 Módosítva: 2017.06.08 20:12
179

Tarlós István főpolgármester sajtótájékoztatón mutatta be eltökéltségét a 3-as metró felújításával kapcsolatban:

Én ezt fel fogom újítani, akárki akármit beszél, rikácsol

– jelentette ki. Hozzátette: ezt lelkiismereti ügyként kezeli, és öt éve egy a célja, hogy ha a fene fenét eszik is, a metrót akkor is felújítják.

A főpolgármester ezek után beszámolt a szerdai kormányülésről, ahol az egyik fő téma volt a 3-as metró felújítása.

Pluszpénzt ugyan nem kapunk, de akadályokat sem gördítenek elénk

– közölte. Ez azt jelenti megfogalmazása szerint, hogy a kormányülésen megegyezés született: az optimálisnál rosszabb, de a rosszindulatúak által vártnál jobb. 

Tarlós szerint új ajánlatok jöttek be a 3-as metró északi és középső szakaszára, amik már „egészen reális árakkal számolnak”.

Ezért a korábbi tervekkel szemben nem a déli, hanem az északi szakasz megállóival kezdik a rekonstrukciót, valamint a teljes alagúttal. Méghozzá idén szeptemberben. Erre a keret (137 milliárd forint) rendelkezésre áll.

Ha a maradék két szakasz árajánlatai, amikre egyébként újabb tendert írnak ki, magasabbak lesznek továbbra is, akkor a fővárosnak van egy saját maga által kigazdálkodott tízmilliárdos pénzmaradványa, azt felhasználhatják. Igaz, ezt másra szánták, de most nem fognak hozzányúlni.

Annak kitapogatására, hogy a saját pénzmaradvány felhasználása egy uniós támogatású megdráguló beruházás esetében szabályos-e, a főváros és a kormány közös delegációt indít Brüsszelbe.

Kábelekig visszabontják a hibás orosz metrót

2017. június 8., 07:24 Módosítva: 2017.06.23 08:09
954

Ez valami Murphy-ügy lehet

– találta fején a szöget Tarlós István főpolgármester idén márciusban, Murphy közismert törvényére (ami elromolhat, az el is romlik) utalva azzal kapcsolatban, hogy a felújított orosz metró az első két napján kétszer is meghibásodott. Volt még szó gonosz erők játékáról, és normális gyermekbetegségekről, de a főpolgármester azzal fejezte be, hogy a hír akkor lesz igazán hír, ha eltelik egy hónap.

Két és fél hónap eltelt, és hétfőn a felújított orosz metró a legsúlyosabb - a Metróért Egyesület szerint biztonságkritikus - hibát produkálta: a Kálvin téri állomáson mindkét oldalon kinyílt az ajtósor. A hiba komoly balesethez vezethetett volna, de szerencsére senki nem esett ki a járműből.

Tovább

Mégsem újítják fel kétszer egy év alatt a Róbert Károly körutat

2017. június 2., 12:01 Módosítva: 2017.06.02 15:11

Egy félreérthető utólagos tájékoztatás ment ki, azaz nem látnak megint neki 1,3 milliárd forintért a Róbert Károly körút tavaly felújított szakaszának, mondta lapunknak Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója.

Mint arról csütörtökön a 444.hu alapján beszámoltunk, nettó 1,3 milliárd forintért újíthatja fel a Strabag a Róbert Károly körút három kilométeres szakaszát, miután a cég és leányvállalata, az STR konzorciuma megnyerte a BKK által kiírt közbeszerzési tendert. Mint kiderült, szerencsére ez a tájékoztató még a tavalyi munkákra vonatkozik.

Négy nyári hétvégén a gyalogosoké a Szabadság híd

2017. június 2., 09:42 Módosítva: 2017.06.02 14:26
2123

Június 17–18. és 24–25., valamint augusztus 5–6. és 12–13. között a gyalogosoké lesz a Szabadság híd, jelentette be Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes.

Hozzátette: a főtartó felső ívén nem szabad felmászni, mert ha ilyet tapasztalnak, Tarlós István visszavonja a rendelkezést.

A főpolgármester-helyettes közölte: nem szeretnének zsibvásárt, kereskedelmi tevékenységet a hídon.

Ha van kedve van elnyalni egy fagyit, vagy nézni a Dunát, tegye meg, de ne tegye tönkre mások szórakozását

– szögezte le Szalay-Bobrovniczky Alexandra.

Tovább

3 cég felelős a felújított Széll Kálmán tér elhanyagoltságáért

2017. június 1., 09:24 Módosítva: 2017.06.01 16:48
572

Az egy évvel ezelőtt felújított Széll Kálmán téren az átadás óta nem működik a nyilvános vécé, kiégtek a térburkolatba épített LED-csíkok, a növénykazetták szemetesek. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a Magyar Időkkel azt közölte: a tér üzemeltetését több cég végzi.

Tavaly adták át a felújított Széll Kálmán teret. Egy hónappal az átadás után az Index arról írt, hogy 

 a nyilvános vécé zárva van, a ledfények kiégtek, mindenhol csikk és szemét hever. A helyzet azóta se javult sokat. 

Tovább

Légtisztító mohafal lesz Óbudán

2017. május 29., 10:21 Módosítva: 2017.05.30 09:38
7679

Kisebb erdőnyi fa légtisztító erejével felérő utcabútort telepítenek Óbudára, írja a Magyar Idők. Az intelligens informatikai megoldásokat is tartalmazó, önfenntartó Citytree-t kísérleti jelleggel hat hónapra fogja bérelni az önkormányzat, de hogy hová állítják fel, arról még nem született döntés.

krep

A német fejlesztésű mohakazetta 275 városi fa levegőszűrő, -tisztító képességével rendelkezik. Az apró, de nagy légzőfelületű növények a legkritikusabb időszakokban, a téli szmogriadók idején is nagyon hatékonyan szűrik a levegőt.

Tovább

Csatornázási Művek: Özönvíz ellen nincs orvosság

2017. május 24., 16:04 Módosítva: 2017.05.25 09:17
111

A kedden lezúdult esőt Budapest több részén nem tudta elnyelni a csapadékvíz-elvezető rendszer, szabályos tavak alakultak az utcákon, tereken több kerületben is.

Miért?

– kérdeztük a csatornahálózatot kezelő fővárosi Csatornázási Műveket.

Ezért:

A budapesti csatornahálózat tervezésekor többségében több éves gyakoriságú záporintenzitást vettek figyelembe, ennél nagyobb mennyiségű és nagyobb intenzitású csapadék esetén a csatorna túlterhelt állapotba kerül, ami elöntéseket okozhat, válaszolták.

Tovább

Mégsem egy volt kémelhárító lesz a budapesti szemetescég vezére

2017. május 24., 10:08 Módosítva: 2017.05.24 18:10
153
A főpolgármester korábbi bejelentésével ellentétben mégsem Göbölös László dandártábornok, az Alkotmányvédelmi Hivatal volt főigazgatója lesz a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. vezérigazgatója június elsejétől, értesült az Index.

Tarlós István főpolgármester megerősítette lapunk információját. Közölte, hogy kiderült, Göbölös tábornok is egyben, és a kettő nem megy együtt. Lapunk úgy tudja, hogy a dandártábornok néhány éven belül nyugdíjba menne, és nem mindegy, hogy egy közüzemi cégtől vagy a testülettől vonul nyugállományba. Tarlós elmondta, hogy Nagy Lászlót, a cég eddigi műszaki vezérigazgató-helyettesét nevezi ki december végéig az FKF élére.

A főpolgármester lapunknak azt mondta, hogy rendet és nyugalmat szeretne most már a cégnél. Mint mondta, nem tudja miért, de akárkit nevez ki az FKF élére, azt kicsinálják. Kijelentésével kapcsolatban konkrétumokba nem ment bele.

Tovább

Véd-e baleset ellen a kereszteződés utáni fekvőrendőr?

2017. május 24., 07:33 Módosítva: 2017.05.24 18:10
154
Sok volt a baleset a főváros XIII. kerületében, azon belül is a Újlipótváros sűrűbb részein, ezért az önkormányzat lépésre szánta el magát. Fekvőrendőröket (szaknyelven forgalomcsillapító küszöböket) helyeztek el a legveszélyesebb utca kereszteződéseibe. Csakhogy első ránézésre érthetetlen helyre, a kereszteződés után, abból kihajtáskor döccennek rajta a gépkocsik.

Ha jársz a Pannónia utca-Balzac utca kereszteződésben, nézd meg, hogy a Balzac elejére rakták a fekvő rendőrt, javasolta olvasónk, Károly.

Irgalmatlan ostobaság, hiszen az ottani, átlag napi csattanásokat a másik irányból érkezők szokták abszolválni, elmulasztva az elsőbbségadást a Pannónia forgalmának.

– tette hozzá.

Károly szerint logikus, hogy a kereszteződés másik, Váci út felé eső részére kellett volna a lassításra kényszerítő műtárgy. A mostani helyen még inkább kárt okoz, az esetleges forró helyzetben lassítja a menekülést.

Tovább

Egy kis Pál-ötlet estére: vetésforgóban működjön a Budapest Park

2017. május 22., 19:56 Módosítva: 2017.05.23 08:28
104

„Vetésforgóban kellene szórakozóhelynek és P+R parkolónak működnie a Budapest Park helyén” – így reagált a Főpolgármesteri Hivatal közleményére Pál Tibor ferencvárosi szocialista önkormányzati képviselő. 

A politikus az MTI-nek azt mondta, hogy „a Budapest Parkkal kapcsolatban voltak aggályok indulásakor, de mára gyökeret eresztett, egy olyan kulturális tér, ami érdekes, ezzel semmi baj nincs”. Szerinte azon kellene változtatni, hogy „szezonon kívül a terület konténerraktárként működik”, ahol felszereléseket tárolnak, holott más funkcióval is működhetne a következő tavaszig.

Tovább

Na most sétány vagy utca a Dagálysétány utca?

2017. május 22., 16:57 Módosítva: 2017.05.22 20:33
22
Elírás vagy nem elírás a Dagálysétány utca? Fáradságos munkával kioknyomoztuk.

Igencsak kacifántos nevet sikerült választani az épülő Úszóaréna közelében kialakított új, XIII. kerületi közterületnek, mutatott rá olvasónk, Péter.

Haász János fotója
Haász János fotója

Mint írta, a Dagálysétány utca nevű mutáns 

egy béna utcanév, ami egyszerre sétány és utca.

Na de mégis melyik? Először elírásra gyanakodtunk, de a fővárosi közgyűlés döntései között kutakodva felleltük az erről szóló döntést. Eszerint az új utca a védett közterületnevű Dagály strandfürdő közelében van, innen a Dagály név. Dagály utca viszont már van, kettővel odébb, tehát az kilőve.

Tovább