Több hónapos csúszás után szombaton, március 30-án átadják az M3-as metróvonal felújított szakaszát - tudtuk meg a főpolgármesteri hivataltól.
Az átadón Tarlós István főpolgármester tart nyitóbeszédet, majd metrón utazva bemutatják a hat megújult állomást Újpest-központtól a Dózsa György útig.
A március 30-ai átadás után vége lesz az északi szakaszon a buszos pótlásnak, viszont felkészülhet Dél-Pest a tortúrára, ennek a szakasznak (Kőbánya-Kispest és a Nagyvárad tér között) már április 6-án elkezdik a felújítását, tehát csak az ezek közt lévő néhány napig jár majd a rendes menetrend szerint a 3-as metró.
A Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén derült ki, hogy március végén távozik posztjáról Haranghy Csaba, a Fővárosi Vízművek Zrt. vezérigazgatója.
Haranghy maga kérte munkaviszonyának közös megegyezéssel történő megszüntetését, írja az MTI. Utódja megválasztásáig - legkésőbb 2020. június 30-ig - a társaságot Keszler Ferenc gazdasági vezérigazgató-helyettes vezeti, aki jelenlegi munkaköre mellett látja majd el a vezérigazgatói feladatokat.
Tarlós István közölte:
Haranghy Csaba a főpolgármesteri kabinetben folytatja munkáját.
A Fővárosi Közgyűlés szintén egyhangúlag fogadta el a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) múlt évi beszámolóját, ami szerint mintegy tíz százalékkal csökkent a fővárosi regisztrált bűncselekmények száma tavaly az előző év adataihoz képest.
Az elmúlt kilenc évet tekintve tavaly volt a legalacsonyabb a bűncselekmények száma Budapesten.
A Bagdy Gábor főpolgármester-helyettes által jegyzett, 19 igen és 4 nem szavazattal, 4 tartózkodás mellett elfogadott javaslattal a testület határozott arról, hogy a Fővárosi Közbeszerzési Kft. jogutódlással megszűnik, beolvad a budapesti városüzemeltetési holdingba, a BVH Zrt.-be.
A fővárosi ajánlatkérők közbeszerzési eljárásainak lebonyolítását végző közbeszerzési kft.-t a Fővárosi Közgyűlés 2015 decemberében hozta létre. Mint az elfogadott előterjesztésben olvasható, a társaság működési költségeinek optimalizálása, a szakszerű és hatékony társasági gazdálkodás elősegítése érdekében 2017 júniusában adásvétel útján került a BVH Zrt. tulajdonába, ezzel megszüntették közvetlen önkormányzati tulajdonú társasági státuszát. Feladatkörét az elmúlt években többször módosították, utoljára 2018. március 1-jel hatállyal.
Két gépkocsi ütközött össze a XIV. kerületben, a Hungária körút és a Mogyoródi út sarkán, az Árpád híd felé vezető irányban, írja a Katasztrófavédelem honlapja.
Az egyik jármű egy sávon forgalmi akadályt okozott, és a fővárosi hivatásos tűzoltók a mentőket kérték a helyszínre.
A Rákóczi híd felé két másik személyautó is karambolozott, abban az irányban két sávon áll a forgalom, a villamosközlekedés viszont zavartalan.
Módosította a BKK a VT-Arrivával buszos személyszállításra kötött szerződését, mert az eredeti keret kevés volt. Az ok a reptéri buszjárat sűrítése és a metrópótlás, írja a hvg.hu
Nyolc százalékkal növelte a BKK a VT-Arriva közlekedési vállalattal buszvonal-üzemeltetésre kötött, 82 milliárdos szerződésének teljesítményét, derül ki az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent hirdetményből.
Az indoklás a szerződés módosítását azzal magyarázza, hogy a (VT-Arriva által üzemeltetett) 100E jelű reptéri busz menetrendjét 2018-ban sűrítették, ezért az eredeti opciós keret már nem elegendő. (A menetrend-változás 2018 közepén lépett életbe, ezért arra az évre még elég volt a keret.)
A Deák Ferenc tér és a ferihegyi reptér között közlekedő 100E járat eredetileg fél óránként közlekedett, a buszok gyakran nagyon zsúfoltak voltak, olyan is előfordult, hogy egy utas rosszul lett. A buszok ezért 2018 közepe óta 20 percenként indulnak, vagyis óránként nem kettő, hanem három indulás van irányonként.
Érdekes helyen kapta le olvasónk a MÁV Desiro névre hallgató dízel motorvonatát: a gödöllői HÉV Örs vezér téri végállomásán. De a vonat ezután még meghökkentőbb dolgot tett:
Vonatszerelvényt láttam az Örs vezér téri HÉV-végállomáson, már maga ez is érdekes, de az még érdekesebb, hogy tovább haladt a Pillangó utca felé, egyenesen át a kereszteződésen a régi HÉV-vonalon, ami ma már nem üzemel, és az isten tudja, mikor járt azon valamiféle szerelvény, nem hogy egy modern vonat
– írta Gábor.
Megkérdeztük a furcsa jelenségről a MÁV sajtóosztályát, ahol közölték, a MÁV-HÉV nem tervezi Desiro motorvonatok közlekedtetését a H8-as vonalon Örs vezér tere és Gödöllő között. Amit az olvasó látott, az a Budapest–Hatvan vasútvonal felújítása miatt a H8-as HÉV-vonalon pluszban közlekedő Desiro motorvonat, ami éppen műszaki ellenőrzésre tartott.
A Desirók műszaki ellenőrzését ugyanis a tulajdonos, MÁV-START Zrt. végzi hétvégente egyik budapesti telephelyén, ami az Örs vezér tere és Kőbánya-Teher pályaudvar között húzódó vágánykapcsolaton keresztül érhető el. Ehhez a járműveknek üzemi menetben péntek esténként Cinkotáról Örs vezér teréig kell közlekedni, majd hétfőnként hajnalban ugyanilyen módon térnek vissza Cinkotára.
Több második világháborús aknavető gránátot találtak a budapesti Városligetben földmunkák során szerdán.
Kétszáz méteres körzetben emiatt lezárták az Olof Palme sétány egy szakaszát a gyalogos és a kerékpáros forgalom elől - közölte a Magyar Honvédség tűzszerész ezredének kommunikációs tisztje az MTI-vel. Még nem azonosították a gránátok típusát, és kutatnak további eszközök után is.
A környéken több helyen is folyik felújítás, illetve építkezés: az Olof Palme háznál és a játszótéren is, de a leendő Néprajzi Múzeum is a közelben van. Egyelőre várjuk a Városliget Zrt. válaszát, hogy pontosan melyik résznél találták a gránátokat a sétánynál, illetve, hogy ez melyik projektet érinti.
A leglényegesebb pontok:
Második világháborús bombák kiemelése és hatástalanítása miatt a Budafokon élők egy részének el kell hagynia otthonát szombaton, a hatósági zárás idejére a közúti és a vasúti közlekedést korlátozzák, közölte a fővárosi kormányhivatal hétfőn az MTI-vel.
Pályafelújítás miatt pótlóbusz jár mától április 17-ig a fogaskerekű helyett - írja az MTI.
A Fővárosi Ítélőtábla döntése szerint nem tarthat nyitva éjszaka a 8. kerületi Auróra utcában működő, népszerű Auróra Kioszk nevű hely. A pultot este 10 óra után be kell zárni.
A magát nyíltan „Budapest egyik legutolsó nyíltan ellenzéki helyének" valló klub a Facebook-oldalán ezt írja: „volt már drograzzia, lebontatták a kertet, bepereltek minket a bérleti szerződésünkre hivatkozva, sőt, még vételi ajánlatot is tettek a házra a tulajdonosnál. Az új front: az Auróra Kioszk (pult) ezentúl 22:00 után nem lehet nyitva."
A kelenföldi Fehérvári út felújítása a Hamzsabégi út és Lecke utca közötti szakasz városközpont irányú útpályáján folytatódik március 18-tól az útszakasz lezárásával - közölte a BKK. Új burkolatot kap az úttest és a járda is, mindkét irányban kerékpársávot alakítanak ki, továbbá új jelzőlámpás csomópont létesül az Ulászló utcánál. A munka várhatóan június végére fejeződik majd be. Ezen az időszakon belül elvégzik a Fehérvári út Csurgói út és Kondorosi út közötti, szintén városközpont irányú útpályájának felújítását is. A felújítás idején változik az újbudai végállomása felé tartó 973-as busz útvonala.
Aki a belváros felé tart, annak érdemes lesz a Budafoki utat vagy a Fehérvári út–Kondorosi út–Tétényi út útvonalat választani. A Fehérvári úton délről érkezők számára a Kondorosi útra történő balra fordulást lehetővé teszik a felújítás idejére. A Hamzsabégi út és a Baranyai utca közötti szakasz egy forgalmi sávra szűkül, és a felújítás ideje alatt tilos lesz parkolni. Ugyanezen időszakban – de rövidebb időtartamra – a Csurgói út és a Kondorosi út közötti, városközpont irányú útpálya felújítását is elvégzik a szakasz lezárásával.
A forgalomkorlátozás miatt az újpalotai végállomása felé tartó 973-as busz a Fehérvári út lezárt szakasza helyett a Kondorosi út–Tétényi út–Andor utca–Fehérvári út módosított útvonalon közlekedik, és nem érinti az Albertfalva kitérő megállóhelyet. Az ideiglenes közlekedési rend szerint a 973-as busz megáll a 114-es busz Nyéki Imre uszoda és Csurgói út megállóhelyén. A Nagytétény felé tartó buszok útvonala nem változik.
A felújítás során új jelzőlámpás csomópontot alakítanak ki az Ulászló utcánál, mindkét irányban kerékpársávot festenek fel, ahol lehetséges, parkolókat jelölnek ki, a FŐKERT pedig megújítja az út menti fasort.
A fővárosi önkormányzat közleménye szerint egy kulturális célú épület és egy rendezvényhelyszín is épül. A csomópontot akadálymentesítik, felújítják az aluljárót, és részben módosul a teret határoló utak forgalmi rendje is.
A téren található fák száma a mostani 26-ról 65-re nő, ezzel együtt az új zöldfelület mérete több, mint 1000 négyzetméter lesz. Fasort telepítenek a Rákóczi út jelenleg aszfaltozott középszigetébe is – ideiglenesen, azzal a szándékkal, hogy a Rákóczi út később megvalósuló fejlesztésig (amikor ezeket a fákat majd áttelepíthetik) kifejthesse jótékony hatását.
Március 18-tól, hétfőtől várhatóan április 17-ig, szerdáig nem jár a fogaskerekű, mert a BKV Zrt. folytatja a 2017-ben elkezdett pályajavítási munkáit. A felújítás idején cserélik, szabályozzák a pályasínt és a fogasléceket a Városmajor és az Esze Tamás iskola megálló közötti szakaszon, így csökken majd zajkibocsátás.
A Széll Kálmán tér és a Svábhegy között a 21-es és a 21A autóbusszal, míg a vonal felső szakaszán a 60-as pótlóbusszal utazhatnak. Az alsó szakaszon található megállóhelyek a 60A és 60B jelzésű járatokkal is elérhetők.
A BKV közleménye szerint a 3-as metróvonal északi szakaszának felújítása a végéhez közeledik, így hamarosan megkezdődhet a déli szakasz rekonstrukciója is. A felújítás miatt metrópótlásra lesz szükség, az ehhez kapcsolódó út- és forgalomtechnikai munkálatok március 11-én, hétfőn kezdődnek meg.
Az Üllői úton, a Nagyvárad tér és Határ út között buszsávokat jelölnek ki, és elhelyezik az új forgalmi rendet jelző táblákat.
Mint írják, a déli vonalszakaszt érintő metrópótlás megkezdéséig az Üllői úton a jelenlegi forgalmi rend lesz érvényben, tehát minden forgalmi sáv használható, de esetenként a munkavégzés miatt lassulhat a forgalom.
A Nagyvárad téren, valamint a XIII. kerület Váci út - Lőportár utca kereszteződésében a pótlóbuszok visszafordulását elősegítő jelzőlámpás csomópontok átépítése is megkezdődik.
A buszsávok tényleges érvénybe lépéséről később tájékoztatnak.
Egy utasnak nem volt jegye, ebből lett kisebb utasbezárós kalamajka a 99-es buszon, Budapesten, írja a Bors.
A hétvégén rövidített útvonalon jár, a Batthyány tér helyett a Margit híd budai hídfője és Szentendre között közlekedik a H5-ös HÉV pályakarbantartás miatt, közölte a BKK.
A HÉV-szerelvények a Margit híd megállóhelyen a Batthyány tér irányú sín peronja mellől indulnak Békásmegyer és Szentendre felé, és az indulási időpontok pár perccel megváltoznak a karbantartás ideje alatt.
A Batthyány tér és a Margit híd között a 19-es és a 41-es villamossal, vagy a 109-es busszal érdemes utazni, míg az M2-es metróra a 4-es és a 6-os villamosról a Széll Kálmán téren és a Blaha Lujza téren is át lehet szállni.
Az átszállások biztosítása érdekében módosulnak a Szentlélek téri és a békásmegyeri buszvégállomásról induló autóbuszok egyes indulási időpontjai. A HÉV ideiglenes menetrendje a BKK honlapján érhető el. (MTI)
Olvasónk némi zötyögés után felháborodva fordult lapunkhoz a budapesti Dózsa György úti távhőmunkák utáni áldatlan közúti állapotokkal kapcsolatban.
A felújítási tevékenység igénytelenségéről már nem is beszélnék, csupán arra szeretném felhívni a figyelmet, hogy ha nem egy propagandaberuházásról van szó, akkor mennyire nem figyel senki a minőségre, illetve hogy mit hagy maga után
– írta Máté.
A képen a Dózsa György út Hősök terénél futó - új burkolatot kapott szakasza látható. A másodikon pedig a Lehel úti kereszteződés (Hősök tere felé vezető oldala), ahol az egyik sáv fele - amit naponta több ezer autó használ - hiányzik.
Tarlós István főpolgármester és a polgári repülést felügyelő illetékesek jogszabály-módosítást kezdeményeznek a repülőtér környékén élők életét megkeserítő zaj és légszennyezés csökkentése érdekében. A Magyar Nemzet szerint a HungaroControl támogatja az éjszakai repülési tilalmat, ami a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér környékén élők egyik legnagyobb gondja.
Tarlós István főpolgármester és a Fidesz idei főpolgármester-jelöltje a lapnak azt mondta, a kormány teljes mértékben partner a Liszt Ferenc repülőtérre érkező és onnan induló gépek okozta problémák megoldásában.
Havonta átlagosan 20 százalékkal emelkedtek a MÁV-HÉV 2018 szeptemberétől számított jegybevételei az év korábbi időszakához képest.
– írta MÁV–Sajtó szerda reggeli közleményében. A vasúttársaság a többletbevételt fejlesztésekre, különösen "a korszerű jegyvásárlási lehetőségek" bevezetésére tervezi fordítani.
Módosul a forgalmi rend a Vértanúk tere átépítése miatt március 5-től, keddtől – közölte a BKK.
Az építési munkák miatt a Nádor utca felől nem lehet majd a téren keresztül a Báthory utca felé továbbhajtani. Akik eddig a Báthory utcától északra eső utcákat a rakpart felől a Garibaldi utcán keresztül érték el, ezentúl a Markó utcai felhajtón keresztül közelíthetik majd meg úti céljukat. Az átépítéshez kapcsolódóan a 15-ös, a 115-ös busz, valamint a CITY-troli több megállóját áthelyezik a Kossuth Lajos tér környezetében.
Változások a Vértanúk tere és környéke forgalmi rendjében
Az V. kerületi Vértanúk terét átépítik, a munkálatok március 5-én, kedden kezdődnek, ettől a naptól ideiglenes forgalmi rend lép életbe:
Március 5-től, keddtől a 15-ös, a 115-ös busz, valamint a CITY-trolijárat Angyalföld irányú Kossuth Lajos tér megállóhelyét a Kozma Ferenc utcába, valamint a Batthyány-örökmécses megállót a Kálmán Imre utca–Szemere utca csomóponthoz helyezik át. A Boráros tér felé tartó járatokra a Kossuth Lajos téren 100 méterrel hátrébb, a 70-78-as trolibuszok megállója mögött lehet felszállni.
A Vértanúk tere a Steindl Imre Program részeként épül át, további információk a program oldalán olvashatók.
A Budapest lipótvárosi Nádor – Báthory – Vécsey utcák által határolt – korábban névtelen – közterületen az 1919-es kommün áldozataira emlékezve hozták létre a Vértanúk terét. A tér centrumába 1934-ben állították, majd 1936-ban avatták fel a vörösterror idején meggyilkolt több száz ártatlan ember nevét megörökítő Nemzeti Vértanúk Emlékművét. Ezt 1945 szeptemberében ledöntötték és eltüntették, később a teret is átnevezték. A rendszerváltás után a tér visszakapta nevét, majd 1996-ban a lerombolt emlékmű helyén állították fel Nagy Imre szobrát, Varga Tamás szobrászművész alkotását.
Brutális megállapításokkal zárult az a vizsgálat, amelyet a XVII. kerületi, Rákosmente önkormányzat rendelt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér zajszennyezésére vonatkozóan. A méréseket 2018 május 1.-augusztus 31- között végezték. A megállapítás szerint a megnövekedett reptéri forgalom az ott élők környezeti érdekét indokolatlan módon és mértékben sérti.
A kerület indoklása szerint Riz Levente polgármester azért kezdeményezte a független vizsgálatot, mert a reptér működéséből eredő zajhatás Rákosmentének több évtizedes megoldatlan problémája.
A kerület közleménye szerint elviselhetetlen a zajterhelés a repülőtér 1-es futópályának 201-ös lezárása óta, ami miatt a forgalom nagy része „minden évben több hónapon keresztül – napi több száz fel- és leszállás – Rákoshegy városrész felett zajlik”. Ezzel pedig az ott élők „pihenéshez, egészséges élethez való alkotmányos alapjogait korlátozza”.
A szakértői anyagot alább éri el (PDF), a cikkben a legfontosabb megállapításokat idézem.
A fővárosi parkolási rendszer visszásságairól beszél Tarlós István főpolgármester szokatlan nyíltsággal, de a fátylat épp hogy csak fellebbentve a súlyos problémáról a Válasz online-nak adott interjújában. Íme, 10 tételmondat a cikkből:
Hadd legyek egészen őszinte: nem értek egyet azzal, ami ma van. Hallok én is pénzügyekről, állítólagos visszaélésekről.
Ez az egy olyan kérésem volt mindenesetre, amelyet a miniszterelnök nem tudott teljesíteni.
Szívesen megváltoztatnám az állapotokat, nem értek egyet azzal, hogy huszonháromféleképpen működik a parkolás a fővárosban. Ha mindenáron ragaszkodtam volna hozzá, az alig kezelhető politikai feszültségeket eredményezett volna.
Mindennek eljöhet a maga ideje, de ezeknek a kezelhetetlen feszültségeknek az elkerülése érdekében most lemondtam erről a kérésemről.
Most a politikai klíma mindenesetre nem volt megfelelő ahhoz, hogy az átalakítás ne okozza helyi botrányok tömegét.
Nem csak a fideszes kerületekben, félreértés ne essék. Van olyan kerület, ahol szinte szabályos pénzbeszedésként használják a rendszert. Zugló.
Ha a teljes interjút el szeretnék olvasni, kattintsanak ide.
(Borítókép: Ajpek Orsi / Index)
Olvasónktól kaptunk egy képet péntek reggel, hogy kivágtak egy öreg platánfát a Vörösmarty tér felújítása miatt.
A belvárosi önkormányzat januárban jelentette be, hogy több milliárdból újul majd meg Vörösmarty tér és a Podmaniczky tér. A Vörösmarty tér faltól-falig megújul, új köz- és díszvilágítási rendszer lesz a régi helyett, és megújulnak az utcabútorok és úttartozékok.
A kivágással kapcsolatban elküldtük kérdéseinket a belvárosi önkormányzatnak, ők a következőket írták:
Az önkormányzat szerint a fát a tér felújításától függetlenül is ki kellett volna vágni.
Azt írják, hogy a felújítás során a téren tervezetten megmaradó kilenc fa mellé tizenöt új fát ültetnek, valamint nyolc dézsás fát helyeznek ki a kapcsolódó kis utcákban.
Olvasónk hívta fel a figyelmet az V. kerületi kormányhivatal február 25-i határozatára, ami szerint a Városliget Zrt. engedélyt kapott 33 fa - köztük 15 ritkaságnak számító kolorádói jegenyefenyő - kivágására a majdani Rózsakert (II/A jelű alütem) területén. Ez azért is érdekes, mert pár nappal ezelőtti megkeresésünkre adott válaszában a Városliget Zrt. nem említett fakivágásokat a területen, csak azt, hogy 17 fát ültettek át a leendő Nagyjátszótér és Rózsakert területén.
Megkérdeztük a céget, miért nem beszéltek a 33 fa kivágásáról, csak a 17 faültetésről. A Városliget Zrt. válasza szerint folyamatban lévő hatósági engedélyezési eljárásról a Városliget Zrt. nem adhatott tájékoztatást. A kihirdetést követően a LIGET Budapest Projekt weboldalára felkerült az engedély, a 33 eltávolítandó példány Városligeti Faápolási Protokoll szerinti részletes vizsgálatával, mely megindokolja, hogy miért van szükség a beavatkozásra.
Az LMP Puzsér Róbertet támogatja főpolgármester-jelöltnek, és rajta múlik, hogy az előválasztásnak lesz-e második fordulója, mondta az InfoRádió Aréna című műsorában Keresztes Lóránt, az LMP társelnöke.
A BKV februárban megindította a peres eljárást az orosz féllel szemben, derült ki Tarlós István főpolgármester Gál József képviselői kérdésére adott írásbeli válaszából.
Mint forrásainktól megtudtuk, a BKV kiegyezett volna a kétmilliárd forintos kötbérértékkel, ám az orosz cég sokallta ezt. Ezért a BKV nem cicózott, beadta a bíróságra a keresetet a teljes, vitás és nem vitás kötbérkövetelésre, összesen majdnem hatmilliárd forintra. A követelés nem is lehetne sokkal több, hiszen az a teljes szerződéses érték maximum 10 százalékát érheti el.
Nemrég megjelent egy közbeszerzési hirdetmény, amiben az áll, hogy módosítják az újpalotai villamos tervezésére vonatkozó szerződést. Sokan felkapták erre a fejüket, mivel az újpalotai villamos tervezését már majdnem három éve lefújták azzal, hogy a forrásait átcsoportosítják a fontosabb 3-as metró felújítására. Megkerestük a BKK-t, hogy történt-e valami változás.
A BKK válaszában megerősítette, hogy az újpalotai villamosvonal tervezésének leállítása 2016-ban megtörtént. Ekkor már a teljes vonal engedélyezési tervdokumentációja elkészült az Astoriától az újpalotai Pólus Centerig, de az engedélyezéshez, és a kiviteli tervekhez még nem kezdtek hozzá.
Csak Áder János és Orbán Viktor hivatalának díszkivilágítása marad égve éjfél után Budapesten, derült ki az RTL Klub Híradójából.
Baleset történt a Király utcánál a 4-6-os villamos vonalán. Olvasónk fotója szerint egy fekete autó félig a sínen, félig a villamospadkán állt meg, majd nem sokkal később érkezett egy villamos is, de szerencsére még időben megállt. Olvasónk szerint egy külföldi a lábát fájlalta, ezért mentőt hívtak hozzá, szerint a férfi a megállóban állhatott, amikor a baleset történt.
A BKK a Facebook-oldalán közölte, hogy a villamos helyett pótlóbusz közlekedik az Oktogon és a Blaha Lujza tér között. A forgalom 11 órára helyreállt.
Az MSZP szerint Budapesttől 30-40 kilométerre kellene új repülőteret építeni a ferihegyi zaj- és légszennyezettség csökkentése érdekében. Horváth Csaba, a szocialisták budapesti képviselője pénteken, Budapesten tartott sajtótájékoztatón beszélt arról, hogy pártja támogatja egy új repülőtér építésének ötletét.
Az idei önkormányzati választás egyik slágertémája a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér már-már elviselhetetlen forgalma. Az évente 16 milliós forgalmat bonyolító reptér számos kerület mindennapjait borította fel.
Emiatt Tarlós István a reptérrel, a repteret üzemeltető céggel és az innovációs minisztériummal januárban tárgyalásokat kezdeményezett. Az utolsó cseppet az a hír szolgáltatta, hogy januárban 225 milliárd forint értékű reptérfejlesztést jelentettek be.
Zugló polgármestere és az MSZP főpolgármester-jelöltje, Karácsony Gergely néhány hete azt mondta, hogy a pénzből egy, a várostól távolabb kellene repülőteret építeni. Tarlós István főpolgármester csütörtökön arról beszélt az Infostart.hu szerint, hogy éjszakára repülési tilalmat kellene bevezetni, változtassanak a repülési útvonalon, a zajszennyezést mérjék másképpen mint eddig, és annak ellenőrzését vegye át a közlekedési hatóság.
A Liszt Ferenc repülőtér forgalmának változtatását már az ombudsman is követelte, ugyanis az embereknek joguk van az egészséges környezethez, a repülőgépek miatti nagy zaj pedig egészségkárosodáshoz vezethet. Tarlós azt szeretné, ha egy éven belül csökkenne a zajszennyezés.
Horváth Csaba viszont azt mondta, a főpolgármesternek szégyellnie kellene magát, amiért az önkormányzati választás évében úgy tesz, mintha érdekelné a választók akarata. Példaként említette erre, hogy szerinte Tarlós István úgy tett ígéretet a ferihegyi repülőtér éjszakai forgalmának csökkentésére, hogy a hatályban lévő jogszabályok betartásával jóval kevesebb gép használhatná a repteret most is ebben az időszakban.