Egy vita eldőlt, a Lánchíd nem lesz szélesebb: változatlan járdaszélességgel újítják fel, derült ki Tarlós István főpolgármester sajtótájékoztatóján. A kivitelezési tender ajánlattételi határideje 2019 április 26., de mint a főpolgármester mondta:
csodálkoznék, ha őszig nem kezdődne el a munka.
A híd és az alagút felújításának nettó munkaideje 18 hónap. A hídfők környezetét is felújítják, ez a munka tovább is tarthat.
Tarlós a 3-as metró felújításával kapcsolatban elmondta, igaz, hogy 217 milliárd forintra emelkedtek a költségek, de ezeket az unió is elismerte azzal, hogy több támogatást adott. Mint közölte, emberi számítás szerint március 30-án az utasforgalom elindulhat a felújított szakaszon, de vannak kockázatok, ezért nem zárja ki, hogy néhány hetes csúszás mégis előfordul. A kulisszák mögötti munkák lehet, hogy még nem lesznek készen, és tovább folynak.
Egy olyan hét lesz, amikor a 3-as metró a teljes vonalán jár, utána megkezdődik a déli szakasz rekonstrukciója (Kőbánya-Kispest és a Nagyvárad tér között). Április 6-án már átveszi itt a munkaterületet a kivitelező.
Távozik posztjáról Martos Dániel, a IX. kerületi vagyonkezelő, a FEV IX vezérigazgató-helyettese. A parkolási rendszer körüli visszaélésekről a 444.hu közölt cikksorozatot, az elmúlt napokban pedig egy többrészes filmsorozatot.
Hétfőn reggel dupla kerítések mögött, titokban, újabb fakivágások és faátültetések kezdődtek meg a Városligetben
– adta hírül a Ligetvédők közösségi oldala. A reklámkampány szerint rózsakerttel és új nagyjátszótérrel bővül a Városliget, arról azonban nem szól a propaganda, hány fát vágnak ki vagy ültetnek át előkészítés nélkül az új beruházások kedvéért, teszik hozzá.
Megkerestük a beruházó Városliget Zrt.-t, hogy feltegyük a kérdést:
A cég válasza szerint a elkezdődött a park második ütemének első fázisa: felépül Budapest legnagyobb és legkomplexebb játszótere, több sportpálya, egy két kilométeres, kivilágított futókör, megújul a Kis Botanikus kert és a Millennium Háza bejáratánál egy különleges rózsakert is helyet kap.
A munka tereprendezéssel kezdődik, melynek során a leendő Nagyjátszótér és Rózsakert területén összesen 17 fát ültettek át a héten. A fák állapotát szakértők előzetesen felmérték, mely megállapította, hogy mindegyik példány állapota megfelelő a biztonságos átültetéshez, áll a közleményben.
A 4-es-6-os villamos Széna tér – Margit utca közötti szakaszának felújítását 2019. június 15.-augusztus 10. között tervezzük végrehajtani
– válaszolta a BKV kérdésünkre. A munkát két ütemben végzik, a Széll Kálmán tér és a Mechwart liget, illetve a Mechwart liget és a Török utca között. A felújítás érinti a 17-es villamos menetrendjét is. Nem ússza meg a déli oldal sem: várhatóan az Üllői út és a 4-es-6-os villamosok budai elágazása között lesz nyáron a felújítás, erre részre még folyik a tendereztetés.
Mint azt a napokban megírtuk, nyáron ismét nekiesik a BKV a nagykörúti villamosvonal felújításának. A nyári nagykörúti felújítás a vele járó lezárásokkal és dugókkal együtt az elmúlt évek megszokott rituáléjává vált a belvárosban. Tavaly az Oktogon és a József utca között túrták fel a pályát, tavalyelőtt pedig szinte ugyanazt a szakaszt újították fel, de csak ideiglenesen, elavult technológiával.
A BKV válasza szerint a nagykörúti villamosvonal Európa egyik legnagyobb forgalmú városi vasúti viszonylata, számos helyen extrém nagy keresztirányú gépjárműforgalom is terheli. A villamosvonal vágányhálózata ezért az átlagosnál nagyobb igénybevételnek van kitéve, a sínek jobban kopnak, a csatlakozó burkolatok hamarabb elhasználódnak. Különösen igaz ez a pályageometria miatti íveknél, a közúti útkereszteződésekben, a helyenként beépített vágánykapcsolatoknál, valamint a megállók fékezési és a gyorsítási szakaszainál. Az idén felújítandó pályaszakaszon átfogó felújítására több mint 10 évvel ez előtt került utoljára sor.
Az idén nyárra tervbe vett szakaszokon a korábbinál korszerűbb felépítményű pálya épül majd, amely lehetővé teszi, hogy a későbbiekben esetlegesen szükségessé váló karbantartási munka a mostaninál gyorsabban, egyszerűbben, rövidebb idő alatt valósulhasson meg. A Nagykörút most átépülő szakasza is korszerűbb, ún. sínkörülöntéses pályaszerkezetet kap. Ez azt jelenti, hogy nem lesz fix, merev kapcsolat a sínek és a beton alap között, így a pálya zaj és rezgés szempontjából jobb lesz a korábbinál.
Ha az idei felújítások befejeződnek, akkor a nagykörúti villamos pályája szinte végig fel lesz újítva (kivéve a budai végállomások és a 4-es-6-os elágazása közötti kis részeket), azaz nagyfelújítás egy darabig (5-10 évig) nem várható.
Elfogadta a fővárosi önkormányzat 2019-es összevont költségvetését a Fővárosi Közgyűlés szerdán - közölte az MTI. A költségvetési rendelet az önkormányzat költségvetési bevételét 266 milliárd 39 millió 233 ezer forintban, kiadásait 380 milliárd 58 millió 282 ezer forintban állapítja meg.
Az így keletkező 114 milliárd 19 millió 49 ezer forintos hiányt az előző évek maradványának - 25 milliárd 372 millió 92 ezer forintos - igénybevételével, a hitelszerződések alapján lehívni tervezett 66 milliárd 718 millió 391 ezer forintból, valamint belföldi értékpapírok 27 milliárd 987 millió 314 ezer forintos bevételeiből finanszírozzák. Ugyanakkor külföldi adósság tőketörlesztésére 6 milliárd 58 millió 753 ezer forintot fordít a fővárosi önkormányzat.
A közgyűlés húsz igen szavazattal, kilenc nem ellenében, egy tartózkodás mellett fogadta el az idei büdzsét.
Kedden megszavaztattuk a költségvetésről olvasóinkat is, háromszor annyian nem fogadták volna el, mint ahányan igen.
Szintén a szerdai szerdai ülésén döntöttek arról, hogy a főpolgármester és a budapesti rendőrfőkapitány vezetésével Budapesti Kábítószerügyi Egyeztető Fórumot hoznak létre. A Tarlós István főpolgármester jegyezte előterjesztést a testület 23 igen szavazattal, egy nem ellenében, öt tartózkodás mellett fogadta el.
Az egyeztető fórum elnöke a főpolgármester, társelnöke a budapesti rendőrfőkapitány lesz. Tarlós István azt mondta, a probléma megoldását magasabb szintre emelik, mert eddig csak tüneti kezelés volt.
Parkot neveznek el Budapesten Izrael Állam függetlenségének 70. évfordulója alkalmából Jichák Rabinról, a zsidó állam első Izraelben született miniszterelnökéről. A zuglói, eddig névtelen közterület a Róna utcától a Padlizsán utcáig terjed. Jichák Rabin az izraeli-palesztin békefolyamatok szimbóluma, Nobel-békedíjas államférfi, aki az ellene elkövetett merényletben vesztette életét 1995. november 4-én.
Április végén lehet szobra a Széll Kálmán téren az egykori miniszterelnöknek. A meghirdetett pályázatra tizenhat pályamű érkezett, a közgyűlés támogatta. hogy a nyertes Tóth Dávid szobrászművész készítse el a szobrot. A szobor felállítását a kormány fizeti.
Elfogadta a közgyűlés azt a javaslatot, hogy korábban tájékoztatják a budapestieket a főváros a levegő minőségének romlásáról. Az előterjesztés szerint ha a fővárosi légszennyezettség szintje az egyes légszennyező anyagok esetében meghaladná az egészségügyi határértéket, de még nem érné el a szmogriadó tájékoztatási fokozatához jogszabályilag rögzített értéket, akkor is jönne közlemény.
Újra nekivág a főváros az elektronikus jegyrendszernek, az új név FVR, azaz fővárosi integrált viteldíjbeszedési elektronikus rendszer. Az új rendszer még annyira gyerekcipőben jár, hogy a közgyűlés most mindössze arról döntött, megbízza a főpolgármestert és a BKK vezérigazgatóját, hogy készítsenek együttműködési megállapodást róla a kormánnyal, valamint csináljanak egy részletes koncepciót a rendszer jogi és finanszírozási feltételeiről.
Valószínűtlen indokkal szüntette meg szerdán a Budapesti Rendőr-főkapitányság a ferencvárosi VIP-parkolás ügyében folytatott nyomozást.
A III. kerületi EuroCenter bejelentette, hogy március 5-től fizetőssé teszi a 3 órát meghaladó parkolást, ami óránként 700 forintba fog kerülni - írta szerdán a hvg.hu.
40 százalékkal drágult a csepeli városközpont, a Szent Imre téri buszpályaudvar elköltöztetésének tervezése – szúrta ki a hvg.hu az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent hirdetmény alapján. A projektgazda a BKK, a tervezési megbízást a Főmterv nyerte el 56,4 millió forintért, ez most 79,9 millió forintra drágult.
Két oka van az áremelkedésnek. Az egyik, hogy a csepeli polgármester utólag fedett buszmegállókat kért; A másik, hogy az új építési szabályzat miatt az autóbusz-pályaudvarra utólag kellett betervezni egy zöldfalat, különben nem lenne meg a 10 százalékos zöldfelületi arány.
A BKK eredetileg 115 millió forintot szánt a projektre, ebben a keretben az áremelkedéssel együtt is bőven benne vannak.
A régi Szent Imre téri lebetonozott buszvégállomás helyét várhatóan parkosítják.
Az idei költségvetésről, drogmegelőzési bizottságról, a tervezett Jichák Rabin parkról és Széll Kálmán szoborról, valamint a szmogriadó-rendelet módosításáról dönt szerdai ülésén a fővárosi közgyűlés. Az ülés előtt ön is megmutathatja a képviselőknek, hogyan szavazna a főbb napirendi pontokban.
A javaslat az önkormányzat költségvetési bevételét 266 milliárd 39 millió 233 ezer forintban, míg a kiadásait 380 milliárd 58 millió 282 ezer forintban állapítja meg. A 114 milliárdos forintos hiányt az előző évek 25 milliárdos maradványával, 66,7 milliárdos hitellel, 28 milliárdos értékpapíreladásból finanszíroznák. Tavalyhoz képest nőtt a bérköltség, 5 milliárddal több szolidaritási adót kell fizetni, valamint nőtt a metrófelújítás költsége is, ezért nehéz lesz a működési egyensúlyt biztosítani. Még szerencse, hogy az iparűzési adóbevétel 15 milliárd forinttal nőtt 2018-hoz képest.
Nyáron ismét két ütemben leállítják a 4-6-os villamost, értesült az Inforádió. A villamospályát a Széll Kálmán tér és a Mechwart liget, illetve a Mechwart liget és a Török utca között lévő szakaszon újítják fel.
Bár az Inforádió cikkében ez nem szerepel, de ha jól értjük, akkor ezeken a szakaszokon nem fog járni a 17-es, fonódó villamos sem.
Leállást lehet majd az Üllői út és a dél-budai végállomások közti szakaszon is vágányfelújítás miatt, azonban itt még zajlik a közbeszerzési eljárás. Ha sikeres lesz a tender, akkor a nyáron itt is elkezdik a felújítást.
És hogy miért kell évről évre újra és újra felújítani a 4-6-os villamos pályáját? - ebből a cikkünkből kiderül:
Olvasónk szerint
az Astorián mindenkit leszállítottak a metróról és lezárták az állomást.
A BKK Facebook-oldalára fél 9 után néhány perccel azt írták ki, hogy baleset történt a 2-es metrón.
Az Örs vezér tere és a Deák Ferenc tér között pótlóbusz közlekedik.
A poszt alatt az egyik kommentelő azt írja, hogy a Keletinél három tűzoltóautó van. A Metróért Egyesület azt írja, gázolás történt a Keletinél.
Elkezdődik a Nyugati és a Keleti pályaudvaron a kereskedelmi szolgáltatások fejlesztése, aminek része a koncepcióba nem illő pavilonok elbontása, írja az MTI.
Első lépésként a Nyugati pályaudvari aluljáró bérleti szerződéseit felmondták, és elkezdték a keresztfolyosó rendbehozatalát. Második lépésként a Keleti pályaudvaron az állomás látképét romboló vagy nem megfelelő színvonalú szolgáltatásokat nyújtó, tizenkét bérlő bérleti szerződését mondták fel.
A Keletiben továbbra is maradnak olyan üzlethelyiségek, ahol ételt, italt, újságot is tudnak vásárolni vagy pénzt tudnak váltani az utasok. Későbbiekben tervezik a Keletiben egy utascentrum kialakítását, valamint az utasforgalmi területek felújítását.
Hétfőn megszűnik a trolibusz-végállomás a budapesti Arany János utcai metróállomásnál lévő, felújítás előtt álló Podmaniczky téren, a járművekre a Bajcsy-Zsilinszky úton lehet felszállni - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) csütörtökön az MTI-vel.
Az V. kerületi Podmaniczky teret az önkormányzat közösségi térré, városi ligetté alakítja át, a Fővárosi Önkormányzat támogatásával. Emiatt február 18-ával a 72-es és a 73-as trolibusz végállomását áthelyezik, a járművekre a Bajcsy-Zsilinszky úton, a Podmaniczky tértől a Nyugati pályaudvar felé vezető szakaszon, a mozi előtt lehet felszállni.
A tér átalakításáról január közepén írtunk részletesen, a tervek szerint a Bank utca és az Arany János utca egyirányúvá válik, 30 százalékkal nő a zöldfelület, 82 új fát ültetnek, megújul a közvilágítás, valamint természetes kőburkolattal látják el a területet. A rekonstrukciós munkák a kerület beruházásában, a kormány és a főváros támogatásával valósulnak meg, a tervek szerint augusztus 31-ig befejeződnek.
(Borítókép: Mónus Márton / MTI)
Nem tudom, honnan vették a szakszervezetek, hogy csúszik a 3-as metró északi szakasz felújításának befejezése, mondta lapunknak Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója arra a hírre, miszerint csúszhat a 3-as metró északi szakasz felújításának befejezése. A világgazdaság.hu szerdai cikkében idézte a Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének (Metró KDSZ) hírlevelét, ami szerint
elmaradások vannak a munkában, így előfordulhatnak csúszások a céldátumokban.
Bolla közölte, hogy a jelenlegi állás szerint a kivitelezők tartani tudják a kötbérterhes határidőket, folynak a végtesztek, és van rá esély, hogy elindulhat az utasokkal a metró március végére a felújított északi szakaszon.
A vezérigazgató elmondása szerint csak néhány napig jár a régi rend szerint a 3-as metró, pár nappal az északi szakasz megnyitása után lezárják a déli szakaszt (Kőbánya-Kispest és a Nagyvárad tér között), és megkezdődik ott is a közel egy évig tartó felújítás.
A kutyámat nem tudom kivinni szarni, mert fél a repülőgépek hangjától.
Akár több százezer embert is az utcára visznek, és a ferihegyi repülőtér blokádját sem tartják elképzelhetetlennek azok a budapestiek, akiknek az életét pokollá teszi a reptér forgalma. Erről és a hatóságok közömbösségéről is beszéltek kedden délelőtt a városházán a reptér forgalmáról, zaj- és légszennyezéséről tartott lakossági megbeszélésen felszólaló civilek.
Többféle szennyezésről esik szó az alábbiakban, egyrészt ami hallható, hogy a repülőgépek az otthonok fölött nem túl nagy magasságban ereszkednek, illetve emelkednek. Másrészt a repülőtér kifutópályáinak és a hangárok közelében élők a folyamatosan visító hajtóművektől kapnak idegrángást, harmadrészt a kerozin okozta légszennyezettség is komoly egészségügyi károkat okoz.
A ferihegyi reptér által keltett zaj évtizedek óta hergeli Dél-Pest szinte teljes lakosságát, de megtanultak ezzel együttélni. Azonban az utóbbi évek megnövekedett forgalma, a reptér kapacitásának jelentős növekedése és a megváltoztatott légi folyosó pokollá tette az életüket.
A téma nemhogy örök, de évről évre egyre mélyülő pszichózist jelent az ott élőknek, akiket valósággal sokkolt a nemrég bejelentett 225 milliárdos reptérfejlesztés is.
Az önkormányzatok általában rengeteget agyalnak azon, hogy saját ingujjukból tudjanak előrántani egy olyan intézkedést, amivel néhány jó pontot tudnak szerezni a helyi polgárok (=választók) körében. A múlt héten Székesfehérvár városvezetése például nem cifrázta, minden 65 év feletti lakosának „a város erős gazdasági teljesítményéből való részesülés” címén 5000 forintos pénzjuttatást kezdeményezett.
Budapest XII. kerületének önkormányzata a pénzosztás helyett inkább egy másik népszerű téma, a „közbiztonság” vonalán mozogva jelentett be két saját kezdeményezést, amelyeket sajtótájékoztatón mutatott be hétfőn Váczi János alpolgármester, Buranits Ildikó, MoM Sport ügyvezető igazgatója és Sárfalvi Péter, az Emberi Erőforrások Minisztériumának sportlétesítményekért és sportkapcsolatokért felelős helyettes államtitkára:
A magyar melósok messze földön híres pedantériájára küldött példát olvasónk, aki szerint pénteken a IX. kerületi Ráday utcában zajló építkezésen dolgozó munkások kivágtak egy fát. Az építkezés a Ráday utca 10-12 területén zajlik, ahol a hírek szerint szálloda épül majd, alatta mélygarázzsal.
Az építkezés miatt vágták ki a fát, amelyet kötéllel próbáltak az építkezés területére irányítani. A munkások ezt az egy lehetőséget vették figyelembe, és olvasónk szerint az utcán eközben semmilyen biztosítás nem volt.
A fa a tervekkel ellentétben az ellenkező irányba kezdett dőlni, így a korona először a szomszédos ház erkélyeire, majd onnan a kerítésen át a Ráday utcára zuhant.
Olvasónk szerint nem sérült meg senki.
Csütörtöki ülésén rábólintott az óbudai önkormányzat arra a lakossági kezdeményezésre, ami szerint rendbe rakják a Római-parton a fövenyt, és ha a lehetőségek megengedik, egy szabadstrandot is kialakítanak – áll a Római-parti civilek közleményében.
Puskás Péter alpolgármester lapunknak elmondta, hogy a Római-parton volt régebben strand, de a vízminőség romlása miatt megszűnt. Budapest területén jelenleg is jogszabály tiltja a dunai fürdőzést. Az elmúlt években azonban nagyot javult a vízminőség, ezért a polgármester szerint felülvizsgálható a tiltás.
Ezért az önkormányzat vízminőség-mérésekkel és törvényi lobbizással indul neki a strandépítésnek, ezzel párhuzamosan megkeresik az ideális helyet is a fürdőzéshez. Puskás legfeljebb két-három helyen tudná elképzelni a szabadstrandot, konkrét javaslat például a Hattyú csónakház környékére van. Ezeket a helyszíneket a következő hónapokban megvizsgálják, egyeztetnek a környékbeli tulajdonosokkal is.
Az alpolgármester szerint a cél az, hogy az idei szezonban már megnyisson a szabadstrand, de ehhez mindennek gördülékenyen kell haladnia. A szándék és a pénz (15 millió forintot biztosított erre az önkormányzat) megvan, jelentette ki Puskás.
(Borítókép: A szóban forgó partszakasz a Google Street View képén)
Elzárták a gázt a Dohány u. 45 szám alatti társasházban, mert az önkormányzat itt székelő ingatlankezelő cége elmaradt a gázszámla befizetésével. A házban élő lakosok egy napig fagyoskodtak lakásaikban, amíg rendeződött a helyzet.
A problémára Szűcs Balázs, helyi önkormányzati képviselő hívta fel a figyelmet közösségi oldalán:
Tegnap a gázművek emberei arról tájékoztattak, hogy leszerelik a gázórát a házban és elzárják a gázt. Fűtés nincs. Ugyanis az önkormányzat nem fizette be a számlákat és a felszólításokra sem válaszolt.
Tarlós István hosszú interjút adott a Magyar Időkből lett Magyar Nemzetnek, amiben megismételte az ellenzéki előválasztásról való gondolatait, miszerint ez csak bátorságfejlesztő gyakorlat volt, valamint hozzátette, hogy az ellenzék buta kijelentéseket tesz felelőtlen kampányában.
A főpolgármester egyébként is úgy gondolja, hogy korai még az önkormányzati választásokról beszélni, hiszen EP-választás is lesz három hónap múlva, amiben ő mellesleg nem kíván direkt kampányolni. Mint mondja, egyetlen kihívóját sem szabad lebecsülni és a végeredményt sem szerencsés megtippelni, de ő ilyen nyugodtan még egyetlen választásra sem készült. Mint mondja, ő már nem karriert épít, hanem problémákat akar megoldani.
Ami ezeknél sokkal fontosabb, hogy mit mond Tarlós a főváros jövőjéről, például ezeket:
Voltam ma kormányülésen, nem csodálkoztak,
– válaszolta Tarlós István főpolgármester kérdésünkre, hogy mit szólt a kormány arra, hogy nem engedélyezi a Red Bull Air Race megrendezését Budapesten. A 1841/2016. kormányhatározat ugyanis garanciát adott a verseny 2018 és 2020 közötti támogatására, és az állami tulajdonú Hungaroring Zrt. ez alapján szerződést is kötött a jogtulajdonos Red Bull-lal.
Tarlós elmondta, hogy nem tudja mi van a szerződésben, de nem is releváns, mert a közterület-tulajdonos fővárost két másik fél által kötött szerződés semmire se kötelezi. Ha a fővárossal is szerződést kötöttek volna, más lenne a helyzet, de nem kötött.
A főpolgármester közölte, hogy már tavaly elmondta: nemcsak a verseny miatti zaj okoz problémát, hanem a közlekedést is zavarja a rendezvény. A közlekedési gondokra a rendező idén sem adott megoldást, inkább "csak maszatolás volt az ügyben".
A felmérések szerint a fővárosiak jelentős részét zavarja a verseny, a nézők közül pedig nagyon sokan nem budapestiek, mondta Tarlós. Leszögezte: eldöntött tény, hogy idén nem lesz Red Bull Air Race.
A jövő városa, hirdeti büszkén a transzparens az V. kerületi polgármesteri hivatal homlokzatán. Még abból az időből maradt itt, amikor a Belváros új főutcája projektnéven uniós milliárdokat költöttek arra, hogy a kerület egyik forgalmi verőerét, az itt haladó utat széles, kényelmes járdákkal, kerékpársávval gyalogos- és kerékpárosbaráttá alakítsák.
Most a Jövő városa felirat előtt bazinagy terepjáró pöffeszkedik, az új felfestések alapján két méterre belógva a járdára, úgy, hogy a gyalogosoknak már csak a harmada hely jut. A túloldali járdán dettó. Régebben az utca így nézett ki:
Az eddigi, úttal párhuzamos parkolóhelyeket átfestették halszálkásra, mert így jóval több autó tud parkolni az utcában. Igaz, a járdából is le kellett harapni hozzá. A vakon kitolató kocsik erősen veszélyeztetik a kerékpáros nyomon közlekedő bringásokat is. Kétszáz méterrel arrébb a sétálóutcává kiépített, letérkövezett Dorottya utcát áldozták fel az autók kedvéért.
Felújítják a III. kerületben a Szentendrei út mintegy ezerméteres szakaszát a Mátyás király út és Pünkösdfürdő utca között, mert elhasználódott az útburkolat, írja a BKK.
Parkerdővé alakítják a Kőbánya-Kispest metróvégállomás melletti kispesti kiserdőt, adta hírül a Pilisi Parkerdő a honlapján.
Februárban takarítással és az idős fák kitermelésével kezdik el az öthónapos munkát, majd áprilisban 2-3 méteres, fiatal fákat telepítenek és megkezdődik a futó- és tollaslabda pálya kiépítése, valamint egy új erdei játszótér és egy kutyafuttató kialakítása az önkormányzat 20 millió forintos támogatásával és a Pilisi Parkerdő Zrt. közreműködésével.
Az alig több mint három hektáros, azaz hat focipályányi, eddig elhanyagolt területet sokan illegális hulladéklerakónak használták. A becslések szerint mintegy 150 köbméter, azaz 12 teherautónyi illegális hulladékot kell elszállítani, hogy a növényzet telepítése megkezdődhessen.
Gellérthegy, Kelenhegyi út, hétfőn 17.30 körül. Az este már leereszkedett, a csendes utcában pár közvilágítási lámpa veszi fel a harcot a sötétséggel. A kanyarban állok, kezemben a felvételre kész mobiltelefon. A hegy túloldalán, a forgalmas Hegyalja úton ekkor kezd elviselhetetlen lenni a torlódás. Halk kattanás a virtuális térben (legalábbis valahogy így képzelem el), és mobilapplikációk ezrein vált az ajánlott útvonalterv a zsúfolt Hegyalja út/Erzsébet híd útirányról a Kelenhegyi út/Szabadság híd alternatív útirányra. A nyugodt utcában szép lassan, de észrevehetően élénkülni kezd a forgalom.
Ahogy a helyiek mondják, most januárban már nem olyan vészes a helyzet, de tavaly év végén, október-november-decemberben meg lehetett őrülni. Ennek eredményeképpen levélben fordultak a főpolgármesterhez. Mint beadványukban írják, az új mobilos applikációk olyan mértékben terelik át a főutak átmenő forgalmát, különösen a Kelenhegyi útnak a Somlói út és a Mányoki út közötti szakaszára, hogy minden nap dugó lesz, különösen a reggel és délutáni csúcsforgalmi időszakokban. Érdemes megnézni ezt a videót:
A beadvány szerint a Gellérthegy, ideértve a panaszolt útszakaszt, lényegében egy keskeny utcás, zöldövezeti-lakóövezeti környék, kisgyerekes családok, nyugdíjasok és dolgozó emberek otthona. Kedvelt kirándulócélpont, az ősfás csendes utcákon biciklisták, futók, babakocsis családok, emberi meghajtással közlekedő járművek és turisták fértek el eddig békességben egymás mellett. Mostanra ez a helyzet megváltozott, a közösségi navigációs alkalmazások használói által előidézett rendkívüli gépjárműforgalom a pesti belvároséval vetekszik, a sportolók és sétálók jóformán eltűntek, a kerékpárosok pedig életveszélyes küzdelmet folytatnak az autósokkal.
A helyiek aláírásgyűjtés mellé csatolt élményei:
Molnár Zsolt, a kezdeményező MSZP budapesti elnöke hétfőn a fővárosban, a Nyugati téren, sajtótájékoztatón azt mondta: az őszi önkormányzati választáson "egy az egy elleni küzdelemnek" kell lennie, így lesz esélye az ellenzéknek legyőzni a Fidesz-KDNP jelöltjét, Tarlós István főpolgármestert, jelenti az MTI.
"Tarlós Istvánnak komoly támogatottsága van, de közel sem legyőzhetetlen" - fogalmazott az ellenzéki politikus, aki történelminek nevezte a voksolást, mert először tartanak előválasztást Budapesten.
Szerinte nyárra világossá válik, ki lesz a főpolgármester egyetlen kihívója. Azon véleményének is hangot adott, hogy az lesz a jelölt, aki a vasárnapig tartó előválasztást megnyeri.
Molnár Zsolt elmondta, ma még verseny van, de vasárnap a két jelölt - Horváth Csaba, az MSZP és Karácsony Gergely, a Párbeszéd főpolgármester-jelöltje - "a jövő szövetségét" fogja megkötni más pártokkal, civilekkel és a budapesti választókkal.
A Rákospalota-Újpest vasútállomást sokáig jól lehetett használni arra, hogy a gépkocsit letéve a parkolóba, onnan menjenek be a Nyugatiba a környékbeliek, rengetegen éltek is vele, minden egyes nap. Különösen Újpest/Káposztásmegyer vonzáskörzetből naponta több százan jutottak így be a belvárosba kocsi helyett, reggelente fullon van minden vonat, jelezte olvasónk.
Erre tegnap kitesznek egy táblát, hogy lezárják a területet MÁV részére, pedig ott aztán semmiféle MÁV-tevékenységet nem folytatnak, mi 5 éve lakunk itt, már láttam volna. Szóval ahelyett hogy bővítenék, kulturáltabbá tennék, lezárják.
– írta felháborodva.
Igaz, hogy a parkoló jelentős része egy gondozatlan, hepehupás térrész, de jobb híján mégis rengetegen parkolnak ott. Itt a megállója a 12/14-es villamosnak is, tehát metrópótlás is történik, tette hozzá olvasónk.
Bár december végén a BKV befejezte a Fiumei úti villamospálya-felújítást, és átadta a villamosvonalat, konkrét csatatér maradt a vágányok melletti rész, amit a környéken lakók erősen nehezményeznek. Mint olvasónk írta,
decemberben az utat és a villamos síneket átadták a forgalomnak, de jöjjenek el, és nézzék meg, micsoda káoszt hagytak maguk után a munkások. Már egy hónapja ezek az állapotok uralkodnak az OMV kúttól az Orczy térig. A Salgótarjáni útnál sikerült két helyen átvágni a Fiumei utat, amit nem aszfaltoztak le, ezért rosszabb lett az úttest minősége, mint eddig volt.
Kimentünk a helyszínre, és a leírt állapotokat tapasztaltuk. Ezért megkérdeztük a BKV-t, hogy mikor szándékozik rendezni a területet.
Még hétmilliárd forintot költenek a Pénzügyminisztérium budai várbeli épületének rekonstrukciójára. A második ütem kivitelezésére kiírt közbeszerzésen a West Hungária Bau Kft. és a Garage Ingatlanfejlesztő Kft. konzorciuma nyert egyedüli érvényes ajánlattevőként - írta a Napi.hu. A beruházás első ütemét is a West Hungária Bau valósítja meg.
Az M1-es metró a Vörösmarty tér és az Oktogon között nem közlekedik baleset miatt - közölte a BKK szerda délben. 13 órakor azt közölték, hogy a metró még mindig nem jár a Vörösmarty tér és az Oktogon között baleset miatt. Pótlóbusszal lehet utazni a Deák Ferenc tér és az Oktogon között. A metró 13:45-től újra teljes vonalán jár.
A 24.hu úgy tudja, hogy egy embert sodort el a metró az Opera megállónál.