Szombattól hétvégenként Újpest-központ és a Lehel tér között járnak csak a 3-as metró szerelvényei, Kőbánya-Kispest és a Lehel tér között pedig pótlóbuszok közlekednek.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) pénteki, az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a metrópótló busz a 3-as metró minden megállóhelyét érinti a Ferenciek tere kivételével: helyette az Astoriánál áll meg. Felhívták a figyelmet arra, hogy ünnepnapokon a metró és a pótlóbusz közlekedési rendje módosulhat, így május 1-jén a metró Újpest-központ és a Nagyvárad tér között jár majd.
A 3-as metró északi, Újpest-központ és a Lehel tér közötti szakaszának felújítása idején hétköznap esténként és hétvégén is a teljes szakaszon pótlóbuszok vitték az utasokat.
Kerékpáros felvonulás miatt ideiglenes forgalomkorlátozás lesz vasárnap Budapest I., II., III., V., VI., IX., XI., XIII. és XIV. kerületében. Az időszakos lezárások érintik többek közt az Árpád hidat, a Margit hidat, a Petőfi hidat, a Hősök terét, valamint a pesti és a budai alsó rakpartot.
Szombaton nyitnak a budapesti strandok, az árak minimálisan emelkednek - közölte a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei (BGYH) Zrt. az MTI-vel. Az idei strandszezonban április 27-én elsőként a Palatinus, Dagály és a Paskál fürdők nyitnak ki. A Csillaghegyi Árpád Forrásfürdő strandját várhatóan május 18-tól vehetik birtokba a fürdőzők, a hagyományos nyári strandok, a Római és Pünkösdfürdő június 2-án, illetve június 15-én nyitnak.
Június második felében adják át a Pesterzsébeti Jódos-Sós Gyógy- és Strandfürdő strandját, ahol a felújított hullámmedence mellett helyet kap egy gyerek- és egy élménymedence is.
A belépők árai minimálisan, 0-100 forint között emelkedtek. Továbbra is lesz lehetőség gyermek, diák és nyugdíjas jegyvásárlásra, illetve jelentős kedvezményeket nyújtó családi belépők megváltására.
Az összes budapesti strandon továbbra is készpénzmentes fizetés működik, így a fürdő területén vásárolt termékekre (étel, ital, strandcikkek) készpénz helyett kizárólag a pénztárakban feltöltött kártyát, bankkártyát és elfogadóhelytől függően SZÉP-kártyát fogadnak el.
Igaz, a meteorológusok pont szombatra ígérték a következő hidegfront érkezését:
Balesetveszélyes belvárosi fasori fákat vág ki és helyettük újakat ültet a Főkert a következő hetekben. A munkák a Bajcsy-Zsilinszky úton, a Fehérvári úton, a Szilágyi Erzsébet fasoron, illetve az Andrássy úton álló fákat is érintik: összesen 50-55 idős, beteg fa fog eltűnni. Ha a fák veszélyesek, kidőlhetnek, a társaságnak nincs mérlegelési joga, ki kell vágni őket, indokolta a lépést a Főkert vezérigazgatója.
A fővárosi közterületi faállomány igen leromló egészségügyi állapotban van, ezért egyre sürgetőbbé válik a fák ütemezett lecserélése, mondta Szabó József, a Fővárosi Kertészeti Nonprofit Zrt. (Főkert) vezérigazgatója szerdán. Az elmúlt hetekben felmérték a fák állapotát, most átfogó és átgondolt fasorrekonstrukciós munka kezdődik, írja az MTI.
Zárva tart május 13-tól 26-ig a Keleti pályaudvar karbantartás miatt. A lezárás idején a vonatok nem érintik a Keletit, minden járat induló- és végállomása más pályaudvarokra és állomásokra kerül át.
„Szeretném, ha a fővárosban egységes lenne a parkolási rendszer” – jelentette ki kérdésre Tarlós István főpolgármester sajtótájékoztatón. Hozzátette: lehet azt mondani persze, hogy formálisan egységes, ezt szokták is mondani a kerületek, de egy dologról mindig megfeledkeznek: a főváros a kerületek kérésére jelöli ki a fizetős zónákat.
A főpolgármester kijelentette:
ha még egyszer meghallja a kerületektől, hogy a főváros dönt a fizetős zónákról, beterjeszt egy javaslatot, hogy mindenhol 0 forint legyen a parkolás.
Mint közölte, két okból lenne jó, ha egységes lenne a fővárosi parkolási rendszer:
Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes sajtótájékoztatón bejelentette, hogy idén négy hétvégén átadják a gyalogosoknak a Szabadság hidat. Mind a négy hétvége júliusban lesz.
A főpolgármester-helyettes hozzátette, hogy ezeken a napokon közterületté válik az úttest is. Kérik a budapestieket, igyekezzenek nem szemetelni, bár extra hulladékgyűjtőket is elhelyeznek a hídon. Tilos lesz továbbra is felmászni a híd pilléreire, ezért rácsokat tesznek ki. Végül kérik a kerékpárosokat, inkább szálljanak le, és tolják át a biciklit ezeken a napokon.
Több olvasónk is jelezte, hogy a VIII. kerületi Baross utcában ég egy társasház teteje, és nem sokkal a Katasztrófavédelem honlapja is megerősítette ezt.
Azt írták, egy többemeletes társasház tetőszerkezete ég Budapest VIII. kerületében. A tűzesethez a fővárosi hivatásos és a zuglói önkéntes tűzoltókat riasztották, akik a katasztrófavédelmi műveleti szolgálat irányítása mellett négy vízsugárral előbb körülhatárolták a tüzet, majd eloltották a lángokat.
Az épületet a lakók elhagyták, az elsődleges információk szerint az eset során senki nem sérült meg.
Láthatóan a hétvégén helyezték ki a Kodály köröndre az új Megállni tilos-táblákat, hétfő reggel az ott parkoló autósok már a bírságolásra ébredtek, írta lapunknak olvasónk, aki nem érti, hogy miért nem adnak egy kis türelmi időt a közteresek, hogy megszokják az új szabályokat.
Lapunk megkereste a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóságot (FÖRI), hogy ilyen esetekben tényleg rögtön neki kell állni bírságolni a táblát még észre se vevő autósokat, vagy van más lehetőség is.
A FÖRI válasza szerint a hatályos forgalomtechnikai rendet szükséges betartania a jármű vezetőjének. A közterület-felügyelőnek nincs mérlegelési lehetősége: a járművezető távollétében kiszabja a 10 ezer forintos bírságot, de ha a sofőr az intézkedés előtt megérkezik, akkor szóbeli figyelmeztetés mellett elengedheti a büntetést, ahogy ebben az esetben is tették néhány szerencséssel. A többiek megkapták a bírságot.
Kerestük a tábla kihelyezéséért felelős Budapest Közutat is, ahol közölték: a táblát nem ők, hanem a területen munkát végző cég (PhoenArchitekt Kft.) helyezte ki engedélyük alapján.
A cég egyébként a 2014. július 15-én leégett Andrássy út 83-85. szám alatti műemléképület tetőszerkezetét és harmadik emeletét tervezte újra. Az épület öt éve üresen áll, a lakókat kiköltöztették. Az ingatlanokat egy ingatlancég vásárolta meg, 25 luxuslakást alakítanak ki a leégett lakások helyén. A Megállni tilos-táblát valószínűleg az építési munkák miatt kérelmezte a beruházó.
A múlt hétvégén a fővárosi önkormányzat csendben nyilvánosságra hozta a 2030-ig szóló Budapesti Mobilitási Tervet. Ez az egyelőre egyeztetésre és véleményezésre bocsátott terv tartalmazza azokat a közlekedési fejlesztési terveket és beruházásokat, amelyekről egyáltalán szó lehet a következő években, méghozzá pontozva, priorizálva és három különböző (szűkös-közepes-gazdag) költségkeretre is kiszámítva. Ebből a listából kiderül a budapestieknek, számíthatnak-e a lakóhelyük környékén bármilyen változásra, és ha igen, milyenre.
A terv – teljes nevén: Budapesti Mobilitási Terv Közlekedésfejlesztési és beruházási programjavaslat – nagy meglepetése, hogy az eddig forró kásaként kerülgetett dugódíj is szerepel benne mint 2021 és 2025 között 3,3 milliárd forintból megvalósítandó projekt. Méghozzá alacsony, közepes és teljes forráskeret esetére egyaránt javasolt beruházásként.
A dugódíjra 2015-ben már pontos fővárosi elképzelések voltak: Tarlós István főpolgármester sajtótájékoztatón jelentette be, hogy kétlépcsős javaslatot tettek a kerületek a fővárosnak a bevezetésére. Első lépcsőben lenne egy Budapest-matrica, aminek érvényessége a főváros teljes közigazgatási területére kiterjedne (a megyei matricához hasonlóan). Ennek ára 5000 forint lenne évente. Második lépcsőben lehet egy szűkebben vett 2. belvárosi zóna, külön díjjal. Ennek határát nem tudni, de Tarlós szerint inkább a városmagot védené. A díj összegét még nem határozták meg. A dugódíj bevezetése miatt sokáig azért volt elkötelezett a főváros, mert a 4-es metró megépítésének EU felé vállalt feltétele volt, amiről még Demszky Gábor idejében döntöttek. A főváros azonban örömmel vette, amikor a parlament jogszabályt fogadott el arról, hogy a dugódíjat nem lehet bevezetni. Azóta a dugódíj lekerült a napirendről.
Itt a többi fejlesztési terv, sorban: a terv az eldöntött projektek listájával indítja az összegzést (ezekre már nagyjából megvan a pénz, van, amelyik beruházás már a befejezéshez közelít). Ezek a fő elemek:
Ehhez csatlakoznak az úgynevezett feladat jellegű projektek, amik szintén eldöntöttnek számítanak:
A 34. Telekom Vivicittá Városvédő Futás hosszabb távjait rendezik vasárnap, ezért több helyen forgalomkorlátozások lesznek Budapesten.
A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa egyetértett az M3-as metróvonal északi meghosszabbításának tervezési feladatai indításával, áll a főpolgármesteri hivatal közleményében.
A Fővárosi Közgyűlés 2019. február 20-án már döntött: a tervezési munkák megkezdéséhez nettó 1,2 Mrd Ft-ot biztosított a fővárosi költségvetésben.
A szerződést pedig már rég megkötötték: a BKK, valamint a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. és a VIKÖTI Mérnök Iroda Kft. közötti konzorcium által 2018 őszén megkötött – nettó 2,899 Mrd Ft értékű – keretmegállapodás keretében megkezdődött a feladatok lehívásának előkészítése.
A 2019. április 8-án megjelent írásbeli konzultációs felhívás alapján a most megrendelendő tervezési feladatok tartalmazzák:
A tervezési munka viszont még mindig csak 2019 nyarán, az írásbeli konzultációs eljárás lezárulta után kezdődhet.
A start konkrétan azt jelenti, hogy egy 13 kérdésből álló kérdőívet kezdenek osztogatni a budapesti járókelők között, akik a remény szerint majd azt kitöltve és visszaadva "reflektálnak" a Puzsér-programra.
A 13 pont tényleg olyan, mint egy választási program fő pontjai, kérdőjellel a mondat végén. Kérdésünkre Bencsik János, a Jobbik budapesti elnöke a helyszínen meg is erősítette, hogy ez a program gerince. Arra a kérdésre, hogy mi van akkor, ha a válaszolók többségének nem tetszik valamelyik pont, megroppan-e a programgerinc, Bencsik azt válaszolta, hogy nem hiszi, hogy a fővárosiak például le akarnák betonozni Budapestet.
A kérdésekből sajnos nem tudok idézni, mert a sajtótájékoztató után egy szendvicsféle ennivalóval közlekedő, erőszakos középkorú nő kiragadta az ívet a kezemből, és az istennek nem akarta visszaadni, úgyhogy nála maradt a nagy jelentőségű kordokumentum. Viszont akit érdekel, kitöltheti az ívet elektronikusan is, ide kattintva.
A Puzsér-féle konzultációban olyan kérdések szerepelnek - ezzel meghatározva a kampányát -, mint például:
A hétvégén rendezik meg a Telekom Vivicittá Városvédő Futást, ami miatt szombaton és vasárnap is forgalomkorlátozásokra kell készülni Budapesten - közölték a szervezők az MTI-vel.
Szombaton:
Tavaly december 5-én büszkén számolt be a BKK arról, hogy megérkezett az első csuklós Solaris–Škoda trolibusz abból a 21 darabos trolibuszflottából, amit vásárolt. A buszok nagyon jól néznek ki, vagányak és vörösek, mint egy Ferrari, de egy dologban nagyon magyarosra sikeredtek: öt hónap elteltével sem sikerült forgalomba állítani őket.
Az Omnibusz szakblog értesülése szerint ennek főként az az oka, a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) utódszervezeténél, azaz az Innovációs és Technológiai Minisztérium Közlekedési Hatóságnál, olyan jól sikerült a bürokráciacsökkentés, hogy habár a korábbinál jóval több ember dolgozik a hatóságnál, de épp azoktól a szakemberektől váltak meg korábban, akik például az új trolibuszok forgalomba helyezési papírjait, engedélyeit kiállíthatnák. Így most az a faramuci helyzet állt elő, hogy a hazai hatóságok képtelenek kiállítani egy-egy típusbizonyítványt az új járművekhez.
Baleset történt a Nagykörúton az Oktogonnál, olvasható a BKK Twitter-csatornáján.
A sérült gépjárművek a villamospályát foglalják el, de mindkét irányban lassulásra kell számítani. A 4-es és a 6-os villamos helyett pótlóbusz közlekedik az Oktogon M és a Blaha Lujza tér M között. Türelmet kérnek.
Frissítés: Befejeződött a helyszínelés, megindult a forgalom.
A fővárosi integrált viteldíjbeszedési elektronikus rendszer felállításának ütemei a következők lesznek:
Főnixként
– ezt már Pintér Sándor tette hozzá elmésen.
Nem járt az M3-as metró az Árpád híd és Újpest-központ megállók között szerda délelőtt – tudtuk meg olvasónktól. A felújított metrószakaszt március 30-án adták át, de tíz nappal később egy kisebb elektromos tűz miatt reggel 8:45 és 9:46 között megint pótlóbuszokkal szállították itt az utasokat.
A helyszínen már 9 órakor megtudtuk, hogy a Gyöngyösi utcai megállóban lehetett kisebb tűz, és emiatt zárták le a szakaszt. A katasztrófavédelem később megerősítette információnkat. Azt írták, a Gyöngyösi utcai aluljáróban füstölt egy kábel egy elektromos szekrényben. A füstölést, izzást már a tűzoltók kiérkezése előtt sikerült eloltani. Most átszellőztetik az aluljárót, addig kiürítették az aluljárót.
A metró 9:46-tól már újra teljes vonalon jár (a most felújított déli szakaszon kívül), és a BKV kiadott egy közleményt, hogy egy kisállat okozta a tüzet, ami miatt le kellett zárni.
A BKV szerint az M3 metró északi szakaszának felújítási munkái során "a gyorsabb és biztonságosabb anyagmozgatás megvalósítása érdekében az alagutat a földfelszín felé megnyitották, emellett nagy mennyiségű földmunkák is voltak a felújítás időszaka alatt. A megnyitott alagútszakasz körbekerítése és biztonsági őrzése mindvégig biztosított volt, azonban hermetikus lezárása nem volt megvalósítható. Ennek következményeként kerülhetett be egy kistestű emlősállat a Gyöngyösi utca metrómegálló üzemi területén elhelyezkedő elektromos szekrénybe, itt zárlatot okozott, ami a mai napon a füstjelenséget okozta".
A metró ezen szakaszát március 30-án adták át felújítva az utazóközönségnek több hónapos csúszás után, az átadást élőben közvetítettük.
Az MSZP-P-DK-Momentum közös ellenzéki polgármesterjelöltnek indítja a szocialista Tüttő Katát a Belvárosban, derült ki szombaton. Tüttő, aki jelenleg XII. kerületi képviselő, nem kötődik a Belvároshoz, azonban a Magyar Narancs cikke szerint, élettársa, Leisztinger Tamás nagyon is.
A milliárdos a fideszes vezetésű önkormányzattól tavaly decemberben olcsón vásárolhatta meg a világörökség részét képező, Duna-parti Belgrád rakpart 27. számú épület 1410 négyzetméterét. A területért 250 ezer forintos négyzetméterárat kértek, ami a lap szerint igencsak kevésnek számít, ugyanis a piacon ezen a környéken 1-1,5 millió forintos négyzetméteráron cserélnek gazdát az ingatlanok.
A Magyar Narancs szerint Leisztinger üzlete ingatlanmutyinak nevezhető, és épp ezért öngólnak tekinthető, hogy az ellenzék épp egy ilyen ügyekben érintett jelöltet indít az V. kerületben - ott ahol a legjobban az ingatlanmutyik témájával lehetne kampányolni.
Vágó Gábor az ATV Start műsorában azt mondta, hogy
Puzsér Róbert anélkül szállt ki az előválasztási folyamatból, hogy arra támogató pártja, az LMP felhatalmazást adott volna neki.
Az LMP európai parlamenti listavezetője azt mondta, hogy a párt döntése egyértelmű: részt akarnak venni az ellenzék főpolgármester-jelölti előválasztásán. A párt később cáfolta Vágó szavait, ld. lent.
Hétfőn írtuk meg, hogy felfüggesztette a tárgyalásokat az előválasztásról Puzsér Róbert Karácsony Gergellyel, miután az MSZP–DK–Párbeszéd–Momentum az LMP és a Jobbik nélkül állapodott meg a kerületi polgármesterjelöltekről. Az LMP mindvégig részt vett a tárgyalásokon, de végül úgy döntött, hogy nem ír alá semmit, majd az EP-választás után határoznak az együttműködésről. Puzsér nem tartja korrektnek, hogy az ajánlat szerint a DK több kerületben jelölhetne polgármestert, mint az LMP. Emellett rossz döntésnek tartja, hogy a Jobbikot kizárják a megállapodásból, miközben a külső kerületekben biztosan erősebb a párt jó néhány szereplőnél.
Múlt héten írtuk meg, hogy II. világháborús bombát találtak Koltai Jenő Sportcentrum területén az építkezés során. A hatóságok szerdára biztonsági zárást rendeltek el a környéken a hatástalanítás idejére. A hatóságnak több száz lakást, valamint a környező irodaházakat, hoteleket és vendéglátó helyiségeket kell kiüríteni.
A BKK szerint a lezárás nagy mértékben érinti majd a közlekedést is, reggel 8 órától kiürítik, majd ezután teljesen lezárják a forgalom elől
Emiatt
reggel 8 órától a 8E, a 108E, a 110-es, a 112-es és a 212-es buszra a lezárt területen belül csak felszállni lehet, azokról leszállni nem, míg a 17-es és a 61-es villamos megállás nélkül áthalad.
Karácsony ajnározásra számított, liberális értelmiségi világpolgárimázst akart építeni. Érdekes, hogy ennek ellenére nem tud helyesen írni, és a hírek szerint fiatal életkora dacára sincs nyelvvizsgája, nem is beszél angolul. Mennyit támadott engem ezzel 2006-ban a Demszky-csapat! Pedig én nem akartam kényeskedő világpolgár lenni
– nyilatkozta Tarlós István a Magyar Hírlapnak adott másfél oldalas interjújában.
A főpolgármester nyilatkozatában ismét kritizálja a zuglói parkolási rendszert, és a fentieken túl még egyszer beleszáll Karácsonyba:
Karácsony megnyilvánulásai bizonyos értelemben kezdenek a 2014-es ellenzéki főpolgármester-jelöltre, Falus Ferencre emlékeztetni. De a főorvos legalább nem mutogatott férfiatlanul, válogatás nélkül mindenkire. Karácsony állítólag büszke arra, hogy „neki úgyis megbocsátanak”.
A jövő héten éjszakánként lemossa a Fővárosi Közterület-fenntartó Nonprofit Zrt. a Váralagutat, a Lánchidat, a városligeti Millenniumi hidat és a Szabadság hidat.
A társaság közlése szerint Váralagutat hétfőtől péntekig, a Lánchidat és a városligeti Millenniumi hidat szerdán, a Szabadság hidat pedig csütörtök éjszaka mossák le, 23.30 és 4.30 között.
A Váralagutat, a Lánchidat és a Szabadság hidat a munkák idejére lezárják a forgalom elől. (MTI)
Reggel a Momentum aktivistái átmatricázták a 3-as metró Árpád híd metrómegállót Göncz Árpád Városközpontra.
A párt közleménye szerint ők csak megtették azt, amit a XIII. kerületi kezdeményezésre elfogadott a Fővárosi Közgyűlés, majd Tarlós István és a budapesti Fidesz tiltakozása miatt mégsem valósítottak meg.
A volt köztársasági elnökről és műfordítóról nevezték el 2016-ban a XIII. kerületi, Árpád híd pesti hídfőjénél fekvő területet, ahová tavaly szobrot is állították az emlékére.
A Liszt Ferenc repülőtér üzemeltetője, a Budapest Airport megbízásából készült felmérés szerint a repülőtér okozta, stratégiai küszöbértéket meghaladó zajterhelésnek egész napot nézve összesen háromszáz lakos van kitéve, írja a 24.hu
A Vibrocomp Kft. 2018-as kutatása szerint a XVII. kerületben kétszáz, a XVIII. kerületben pedig száz ember érintett, és ez javulás, az előző, 2012-ben elvégzett számítás ezer lakosához képest, éjjel pedig nullára csökkent a küszöbérték feletti zajtól szenvedő lakók száma.
Ezzel szemben Frik Zoltán, a Kulturált Légi Közlekedésért Egyesület elnöke azt nyilatkozta, hogy a probléma több százezer családot érint Budapesten és környékén, és rengeteg panasz érkezik hozzájuk, de nemcsak a XVII. és XVIII. kerületekből, valamint Vecsés és Üllő környékéről, hanem Zuglóból, Kőbányáról, Angyalföldről, Óbudáról, Budatétényről, Kispestről és a XV. kerületből is.
A két szám közötti hatalmas eltérést az okozza, hogy a Vibrocomp egy konfliktustérképet készített, amely a zajterheléses zónák közül kiemelik azokat, ahol a jogszabály szerinti küszöbértékeket meghaladja a zaj. Intézkedni viszont csak ott lehet, ahol a stratégiai küszöbértékeket meghaladja a zajterhelés, vagyis az egész napra vonatkozóan több mint 63, éjszaka pedig 55 decibel, és ez összesen 157 lakóépületre, vagyis 300 emberre érvényes. Ugyanakkor az alváshoz ideális 25-30 decibeltől ez elég messze van.
Egy tavaly végzett másik kutatásból viszont az derült ki, hogy a XVII. kerületben a reptéri forgalom az ott élők környezeti érdekét indokolatlan módon és mértékben sérti.
Jelentős lakópark-beruházás készülődik a budai hegyvidék egyik legértékesebb területén, az egykori Svábhegyi Szanatórium telkén.
A beruházás engedélyezési eljárásának kezdetét jelző előzetes vizsgálati eljárást a Normafa – természetesen Facebook-csoport vette észre a Pest Megyei Kormányhivatal honlapján. A feltöltött anyagok között szerepel egy látványtervet is tartalmazó dokumentáció, és ez a terv elég jól visszaadja, milyen óriásberuházás indulhat el a fogaskerekű svábhegyi állomása mellett:
Az Eötvös út sarkán álló hatalmas telek régóta kihasználatlan, korábban Svábhegyi Szanatórium néven a Semmelweis Egyetemhez tartozott, ami 2010-ben adta el 1,6 milliárd forintért. A 3,5 hektáros, ma jórészt fákkal borított területen 120 lakás kialakítását tervezi az E10 Project Kft. Buda Hills villapark néven.
A Svábhegyi Szanatórium a budai hegyvidék egyik legimpozánsabb történelmi épülete. Elődje egy 1883-ban alapított vízgyógyintézet volt, a szanatórium 1927-ben épült, és a két háború között élte fénykorát. Később üdülőszállóvá alakították, és Hajós Alfréd tervei szerint uszodával bővítették. A háború után tüdőszanatórium, majd belgyógyászati klinika lett, de 1998-ban bezárták. Azóta a Jakab Dezső és Sós Aladár által tervezett, a nagy nyugat-európai grand hotelekre emlékeztető létesítmény üresen pusztul, és csak akkor kerül be a hírekbe, amikor gazdát cserél – legutóbb a tavalyi év elején vettük észre, hogy 4,5 milliárd forintért árulták az ingatlanpiacon.
Maga a főépület védett, és az jó hír, hogy a tervek szerint meg is őriznék, sőt a későbbi hozzáépítésektől megszabadítva helyreállítanák az eredeti állapotába. Ami nem annyira jó hír, hogy ehhez a park jelentős részét fel kellene áldozni, ugyanis a beruházó 6 darab közel egyforma, „társasvillát” helyezne el a parkban. A földszint + 2 emelet + penthouse szintet tartalmazó épületek közül 3-3 közös mélygarázzsal kapcsolódna össze. Mindehhez 240 darab térszint alatti parkolóhely tartozna.
A kiemelt 3-4 futóversenynél nem lesz több a jövőben a fővárosban, mondta Tarlós István főpolgármester az Inforádiónak. Tarlós szerint ezt a budapestiek többsége is támogatja.
Tarlós azt is belengette, hogy
amíg ő lesz a főpolgármester, többé nem lesz Red Bull Air Race Budapest egén.
Mint mondta, folyik egy egyeztetés a Fidesszel arról, hogy a főpolgármester a budapesti rendőrfőkapitány véleménye kikérésével
a bulinegyedben botrányt és veszélyt előidéző szórakozóhelyeket egyik napról a másikra bezárathassa.
Ünnepélyes sajtóbejáráson mutatta be a 3-as metró északi szakaszának felújított állomásait Tarlós István főpolgármester. A szombat délelőtti eseményt követően délután 1 órától a nagyközönség újra teljes vonalon használhatja a metrót. Ez az időszak április 6-ig tart, akkor kezdődik a déli szakasz felújítása.
Vasárnaptól várhatóan június közepéig nappal két sávra, éjszakánként egy sávra szűkül az Erzsébet híd Pest felé tartó útpályája, közölte a Budapesti Közlekedési Központ. Kollégánk arról számolt be, hogy a lezárásokat már szombaton megkezdték, emiatt a Hegyalja úton komoly torlódás alakult ki.
Az Erzsébet híd pesti hídfőjénél az átkelő dilatációs szerkezetének javítását végzik március 31-től. A Pest felé vezető útpályán, a pesti hídfő közelében egy rövid szakaszon nappal két sávra, a kisebb forgalmú éjszakai időszakban este 10 és hajnali 5 óra között egy sávra szűkül az útpálya.