A gyerekek jobban tanulnak, ha bringapedál van a padjukra szerelve

2015. szeptember 5., 09:28 Módosítva: 2015.09.06 10:57
383

A padban ülni rohadt unalmas dolog, főleg ha még hintázni sem engedik az embert. Már ezért is remek ötlet az, amiről a Bicycling.com ír, hogy az USA-ban egy arlingtoni általános iskolában bevezették a pedálos padokat.

A cél állítólag nem a hintázás megadályozása vagy az unalom üzése, hanem az, hogy jobban koncentráljanak a feladatokra. Állítólag ezek a padok (melyek pont olyanok, mint a videóban láthatók, csak kétszemélyesek).

Tovább

Máris kezd lerohadni a biciklisáv a Várkert Bazárnál

2015. augusztus 31., 10:45 Módosítva: 2015.08.31 21:49
133

Nyár végére szomorú állapotba került a Várkert Bazár alatt végigfutó Lánchíd utca. Egy járókelő az Ittlakunk.hu I. kerületi aloldalán közölt beszámolója szerint a kivitelezők minden bizonnyal szakszerűtlenül végezték el a bicikliút burkolását: 

„A burkolólapok több helyen el vannak repedve, néhol 5-10 centis darabok hiányoznak a szélükből. A kivitelezők nagyon sok helyen összekenték ragasztóval a dekoratív és drága burkolólapokat, így az egyébként mutatós kerékpársáv úgy néz ki, mint valami építkezés közepe, vagy mintha legalább 20 éve használatban lenne.”

A bringasáv állapota valóban elég meghökkentő annak tükrében, hogy csak kicsivel több mint egy éve adták át (többször is) a kiemelt presztízsberuházásnak számító Várkert Bazárt, és valószínűleg nem volt olcsó.

Ráadásul úgy tűnik, hogy az utca takarítására sem fordítanak elég gondot a hatóságok, környéken lakók beszámolói alapján ugyanis a Magyar Ízek utcája nevű rendezvény után egyszerűen otthagyták az olaj-, zsír-, festék- és hányásfoltokat a díszburkolaton, ami miatt öt napja állandóan büdös van a Döbrentei utcában. A burkolatot ráadásul helyenként valakik összekenték neonszínű festékkel  az augusztus 20-i hétvége alatt, de mivel az utcákat azóta sem mosták le, a bűzlő maradványok mellett ez is tovább rontja az összhatást. 

A legvidámabb bringás játék

2015. augusztus 29., 18:01 Módosítva: 2015.08.30 11:37
311
Gyorsan tanulható és látványos sport a kerékpáros póló, ahol lányok és fiúk közös csapatban játszanak, a meccsek pár percesek, a világ legjobbja pedig magyar.

Hetente két edzést tart Budapesten a kerékpárospóló-játékosok közössége, amely ettől az évtől hivatalos sportegyesületként működik. A fiatal sportágat száz éve még füves pályán játszották, de itthon bringás futárok fedezték fel maguknak, és a modern változatot már aszfaltpályán játsszák. Most egy magyar srác a világ legjobb játékosa, és a legutóbbi nemzetközi bajnokságot egy IX. kerületi játszótéren rendezték. Ha többet szeretne megtudni a kerékpáros pólóról, kattintson az akadémia honlapjára.

Ennél vagányabban bringás nem főzhet

2015. augusztus 29., 17:28 Módosítva: 2015.08.29 17:29
63
Fotó: Rákoshegyi Hírlap

Gőzöm sincs, hogy milyen lesz holnap a VI. Gyömrői Lecsófőző és Hagyományőrző Fesztivál, de ha nevéhez méltán hagyományt akar őrizni, akkor reméljük most is lesz ott ilyen bográcsállvány. A legszebb benne, hogy még a felfüggesztéshez is bringaláncot használtak. [Köszi a képet a Rákoshegyi Hírlapnak.]

11 érdekes újdonság a kerékpáriparból

2015. augusztus 28., 15:03 Módosítva: 2015.08.29 12:21
183

Most ér véget a világ legnagyobb kerékpáros kiállítása, az Eurobike, amelyen idén is díjazták a bringás világ legérdekesebb újdonságait. A hattagú zsűri Golden Awarddal tüntette ki a kiállítás legjobbjait, ezek közül válogatott a Velo.hu.

Belter 20 Trail

Fotó: Sero-Design

Nem sok olyan gyermekkerékpár létezik, ami úgy nézne ki, mint egy felnőtt mountain-bike. Minden részlete a gyerekeknek van tervezve, mint a rövidebbre szerelt fékkarok, váltókarok, lánctányérok. Még a külső gumik is felső kategóriásak, ami ebben a szegmensben igazi ritkaság.

Tovább

Bringás vagy? Ezeket kéne tudnod, mielőtt elindulsz

2015. augusztus 26., 09:13 Módosítva: 2015.09.24 13:53
5728
Talán nem is ismerik a közlekedési szabályokat, talán csak azt hiszik, nem vonatkozik rájuk, amikor bringával szelik át a várost. A leggyakoribb bringás szabálytalanságokat és baleseti okokat gyűjtötte össze egy valódi KRESZ-oktató. Jobb, ha átfutod őket, mielőtt legközelebb nyeregbe pattansz.

A kerékpáros, aki a játszótérről kigurulva közúton kezd tekerni, az első métertől járművezetőnek minősül, így elvileg a közel 30 ezer szóból álló KRESZ minden meghatározását ismernie kellene. Persze sokan nem törődnek ezzel, így ma is nagyon sok a bringás baleset Magyarországon.

Tovább

Lelökte a nőt a bicikliről, egész Anglia keresi

2015. augusztus 25., 15:14 Módosítva: 2015.08.25 22:22
5

Még nincs instant büntetés, de vélhetően nincs sok hátra addig, míg elkapják azt a férfit, aki Angliában különösen kegyetlenül akart megleckéztetni egy kerékpáros nőt. A Guardian cikke szerint a fejkamerát viselő nő rászólt egy járókelőre, hogy ne lépjen le elé az útra. Legközelebb már csak arra lett figyelmes, hogy a negyvenes férfi anyázva fut utána, majd elé pattan, és egy határozott mozdulattal lelöki a tekerő nőt a kerékpárjáról.

Tovább

Hogy építsünk bicikliutat, amelyik nem akadályozza az autóforgalmat?

2015. augusztus 23., 09:25 Módosítva: 2015.08.24 11:58
266
Kép: vox.com

Bár talán nehéz felfogni, a bringázás népszerűbbé válása hosszabb távon az autózásnak is kedvez: a több kerékpár kevesebb gépkocsit, az meg kisebb dugókat jelent. Persze ehhez meg kell osztani az utat a különböző járművek között.

Állandó vita, hogy szükség van-e kerékpárnyomra, -sávra vagy -útra, és ha igen hogy és hova. Az alábbi rövid, kétperces videó nem egy nagy megfejtés, de annyira szépen foglalja össze az úttest felosztását, hogy a Vox cikke nyomán gondoltam veletek is megosztom.

Tovább

Engedély nélkül kezdték

2015. augusztus 22., 10:28 Módosítva: 2015.09.24 13:53
405

Engedély nélkül kezdték építeni, most viszont már mindenkit várnak az építők az óbudai hegyekben működő terepbringás pályára. A belépés ingyenes, az akadályok közt van, amit egy kezdő is élvezni fog, a többihez kell akarás. De mi az a freeride?

A kifejezés pontos megfelelőjét egyelőre keressük, talán az a legszerencsésebb ha szabad tekerésnek nevezzük, mert freeride-os lehet a terepbringás vagy akár az is, aki országúti géppel megy. A közös pont a szabadidős tekerés és az, hogy a freeride-hoz nem tartoznak időtervek és edzéscélok. Csak az élvezet.

Tovább

A világegyetem két nagy megoldatlan rejtélye egyetlen képen

2015. augusztus 16., 10:45 Módosítva: 2015.08.17 10:56
223

This guy trying out bike seats.

Posted by UNILAD on 2015. augusztus 15.

A két rejtély pedig a következő:

  1. Tényleg azt hiszi ez a fószer, hogy ha a feneke alá dugdossa az üléseket, akkor ki tudja választani, hogy jó-e?
  2. Hogy kaphatott ez a fotó vagy ötvenezer megosztást öt óra alatt a Facebookon?

 Bármelyik rejtély megoldására örömmel várjuk a megfejtéseket!

Hiába az ígéret, a tiltó tábla csak nem akar eltűnni

2015. augusztus 15., 15:47 Módosítva: 2015.08.15 23:08
52

A Tímár utcai felüljáró kerékpáros használata már több port kavart, mint napi 70 ezer szigetlakó egy hét alatt. Két hónapja már úgy tűnt, engedélyezik rajta biciklizést, legalábbis ezt ígérte a Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület kérdésére adott válaszában a BKK. Június végi közlésük szerint 

Rövidtávú megoldásként legkésőbb 2015. június 30-tól megengedett lesz a kerékpározás a felüljárón és annak rámpáin.

Tovább

Bécsben több bringás hord sisakot

2015. augusztus 14., 16:35 Módosítva: 2015.08.14 21:54
28
Az osztrák autóklub, az ÖAMTC felmérést készített a bécsi biciklisek bukósisak viselési szokásairól. Noha nem kötelező, 28 százalékuk hord fejvédőt kerekezéskor. Budapesten ugyanez az arány 20,5%.

Öt helyszínen, 1.500 biciklis részvételével készített tanulmányt az osztrák autóklub, az ÖAMTC arról, miként viszonyulnak a bukósisakhoz a bécsi biciklisek, írja a Compress bécsi hírügynökség. Kiderült, hogy noha felnőttek számára nem kötelező, 28 százalékuk azért visel fejvédőt. 

Eltérés van azonban a nemek és az útvonalak között. Míg a férfiak nagyobb arányban (31 százalék) tekernek sisakban, addig a nőknek csupán 25 százaléka visel biciklizéskor fejvédőt. Az ÖAMTC szakértője, David Nosé szerint valószínűleg azért, mert

féltik a frizurájukat.

Tovább

Triciklin zenélő szakik a Szigeten

2015. augusztus 14., 15:21 Módosítva: 2015.08.14 21:59
4

Hétvégén még megtekinthető a Szigeten a francia Dynamogene társulat két bringás projektje is, a Cymbalobilette és a Torpedo Swing. Csodás mechanikus szerkezetekkel, triciklikre épített ipari ütőshangszerekkel adnak elő szambát, rumbát, bosszanovát. A Torpedo Swinggel rockandrollt nyomnak. Tegnap beléjük futottunk, ilyen a Cymbalobilette:

Örül, hogy jó minőségű úton autózhat? Köszönje a kerékpárosoknak!

2015. augusztus 13., 13:19 Módosítva: 2015.08.14 01:01
815
Bringázó nők egy burkolatlan amerikai úton a XIX. század végén
Bringázó nők egy burkolatlan amerikai úton a XIX. század végén
Fotó: Father of JGKlein / Wikipedia

A Bicycling magazin csinált egy jópofa összeállítást a leggyakrabban felmerülő bringaellenes trollvádakról, a nem fizetnek adótól a nem tartják be a KRESZ-szabályokatig. Mindegyikre van egy frappáns válasz, meg egy hosszabban kifejtett érvelés is. Aki szokott kommenteket olvasni, az biztos találkozott már a felvetésekkel éppúgy, mint a feleletekkel (és biztos tudja, hogy teljesen meddő viták ezek, senki nem szokott meggyőzni vele senkit).

Viszont van benne egy nagyon érdekes pont, ami számomra új volt.

 Az utat az autósoknak építették, mit keresnek rajta a bringások?

kérdésre a válasz az, hogy épp a biciklinek köszönhető, hogy normális utak vannak a világban.

Tovább

Ennyi maradt Pest legöregebb bringaútjából

2015. augusztus 6., 21:13 Módosítva: 2015.08.07 09:43
420

Budapest első bringaútjai, melyekről fotók is fennmaradtak, hidakon voltak: a Petőfi hídon és az Árpád hídon (bár lehet, hogy ez utóbbin soha nem készült el a teljes hosszában). Ezeknek azonban ma már nyoma sem maradt fenn: a felújítások során megszüntették azokat, az Árpádon pedig hosszú szünet után biztonságosabban, az északi oldalon oldották meg a bringás közlekedést.

Van azonban a Fortepanon egy hatvanas évekből fennmaradt fotósorozat, melyen a legöregebb, – igaz, csak részleteiben, de – ma is működő kerékpárút látható. A

Szabadföldi–Veress Péter–Kerepesi tengely

valószínűleg Budapest határától, a Cinkotai temetőtől vezetett be a városba. Az Örs vezér teréig egész biztosan, de elképzelhető, hogy a Keleti pályaudvarig tartott. Az alábbi térképen zölddel a meglevő, pirossal a megszűnt és lilával a feltételezett nyomvonalat jelöltem. Az öt pont azt mutatja, hol készültek az egyes fényképek.

Lássuk a fennmaradt archív képeket, összehasonlítva a mai állapotokkal, na meg egy kis történelmet, szomorúan mulatságos részletekkel.

Tovább

Megvalósult a körúti bringások rémálma

2015. augusztus 6., 17:07 Módosítva: 2015.08.06 21:10
429

Ez az angliai baleset bármikor lejátszódhatna Budapest belvárosában is. A Nagykörúton a legnagyobb stresszt az okozza, hogy a kerékpáros csak a fél szemét tarthatja a forgalmon, mert a másikkal mindig a parkoló autókat kell pásztáznia. És ha bent ül a sofőr, ajánlott mindkettővel odatekinteni, nehogy baj legyen.

A Nagy-Britannia-i kerékpárosnak egyszerre volt leképesztő balszerencséje és szerencséje. A bicikliúton haladva csak úgy tudta hárítani az kicsapódó ajtóval való ütközést, hogy elkapta a kormányt, így viszont a mellette haladó autó elé esett.

A Magyar Kerékpárosklub útmutatója szerint többé-kevésbé megoldást jelent, ha a biciklis nagyobb távolságot tart a parkoló autóktól, és úgy helyezkik el az úttesten, hogy ne szaladon bele a váratlanul kinyíló ajtóba, vagy a váratlanul tolatni kezdő kocsiba.

Nagy volt az autós szája, pofára is esett, de szó szerint

2015. augusztus 4., 12:43 Módosítva: 2015.08.05 08:57
2635

Újabb fordulóra került sor az autósok és a biciklisek örök rangadójában. Ezúttal az angol liga egyik alsóbb, berkshire-i osztályában játszottak le egy heves összecsapást, ami az autósok képviselőjének durva zakójával ért véget.

A mérkőzés akkor kezdődött, amikor egy helyi kerékpáros a piros lámpánál megpróbálta figyelmeztetni egy Peugeot vezetőjét, hogy túl közel ment hozzá előzés közben. Az autósnak nem kellett több, sűrű fákjúzással válaszolt, majd annyira felhergelte magát, hogy kétszer is rátámadt a biciklisre.

Másodszor vélhetően már ütött volna, de nem sikerült kirúgnia a biciklit a menekülő kerékpáros alól, hanem az üldözésben saját magát gáncsolta el.

Az óriási esést megörökítette a biciklis kamerája, a felvételt a Daily Mail tette közzé.

Defekt? Lapos gumi? Soha többé!

2015. augusztus 1., 11:57 Módosítva: 2015.09.20 00:20
3728

Maradt már le vasárnapi fröccsözésről egy szombaton összeszedett szilánk miatt? Vagy a szállingózó ónos esőben, elfagyott ujjakkal belsőt cserélve gondolt arra dühösen, miért kell bohóckodni külsővel, belsővel, szeleppel, pumpával? Hallotta már ezt a kérdést a telefonban:

Szia, éjfél múlt, itt vagyok a Dürer Kert előtt és tök lapos a kerekem, mit csináljak?

Jó hírünk van. Vége a rémálomnak, ismét beköszönthet a tömör gumik korszaka! Kipróbáltam a Tannus új gumiját, és biztos vagyok benne, pár év múlva kiszorítja a hagyományos külsőket, amiket aztán majd a jövő hipszterei fedeznek fel maguknak, úgy 2040 körül. 

Tovább

Itt az önmagát megtöltő kulacs

2015. július 31., 10:59 Módosítva: 2016.04.18 08:57
2435

A folyton újratöltődő kulacs nem egy népmesében szereplő jutalom, vagy varázstárgy valami RPG-ben, hanem a valóság! Már tavaly is posztolgattak róla, most ismét robbant egyet a neten az eszköz, amit egy bécsi dizájner, Kristof Retezár talált ki. 

A kulacsban egy Peltier-modul van, ami tulajdonképpen egy elektromos hűtőelem. Az áramot itt napelemről kapja a cucc. Tekerés közben átáramlik rajta a levegő, a közbeiktatott akadályokon lelassul, lehül és kicsapódik belőle a víz.

Tovább

Vad wales-i tájon lazán halad a yorkshire-i triálos

2015. július 28., 20:05 Módosítva: 2015.07.31 15:56
5

Semmi különösről nem szól ez a videó, csak megmutatja, milyen eleganciával lehet át vágni egy fél országon egy jó biciklivel. Chris Akrigg Dél-Wales-ben járt, és a Brecon Beacons tetejéről elkerekezett a tengerpartig. Közben akadt egy-két akadály, de azokat átugrotta.

Autó állt a bringaúton, megfogta, azt odébb rakta

2015. július 28., 17:45 Módosítva: 2015.07.28 17:52
895

Istenem, ha minden ilyen flottul menne. Nem duzzogni kell, cetliket ragasztgatni, meg fotókat posztolgatni. Fel kell emelni, azt arrébb rakni. Na jó, én a gerincsérvemmel mondjuk ennek az autónak a kerekét se szívesen emelném fel, de a

brazil Hulknak

ahogy a tegnap feltöltött videóban szereplő figurát elkezdték nevezni, ez meg sem kottyan. Leszáll a bicóról, komótosan odamegy, és arrébb rakja a Fiat Unót, amit olyan 700-900 kilósra becsülnek.

Aztán visszaszáll a bringára és megy tovább. Mindez történik valahol São Paulóban, napjainkban. 

Csodálatos!!!

Ne bliccelj, cangázz!

2015. július 28., 10:36 Módosítva: 2015.07.28 12:24
764
Fotó: Facebook

Rácuppant a Neopaint a bringás témákra. A Szilas menti bringaút falfestményei után most hazai pályán, a VII. kerületben festettek egy tűzfalat kerékpárosra.

A Canga című alkotáson egy régi verseny fotóját, meg egy bringás hátsót gyúrtak egybe egy nyolcvanas években készült lemezborító hangulatával. 

Tovább

Hamis bringavázat teszteltek

2015. július 24., 16:00 Módosítva: 2015.07.25 12:36
333

Csúcsminőségű, pehelysúlyú bringaváz, az eredeti ár töredékéért. Jól hangzik, ugye? Még ma is bárki megvásárolhatja azt a szénszálas kerékpárváz-hamisítványt, amelyről még a szezon elején részletes tesztet készített a Velo News nevű nemzetközi bringás papírújság, amelyet nemrég közöltek honlapjukon is. Miután egy webshopból megrendelték, a szerzők nem használható gépet építettek az 560 amerikai dollárért mindenféle méretben kínált szénszálas vázra, hanem elvitték egy profi mérőlaborba, majd egy másik, hivatalos forrásból származó, lényegesen drágább (3500 dolláros, vagyis körülbelül 980 ezer forintos), de biztosan eredeti példánnyal együtt részletes vizsgálatot végeztek rajta. 

Tovább

Melyik a legjobb bringalámpa?

2015. július 19., 08:04 Módosítva: 2015.07.19 18:12
316

Szétnéztél már a kerékpárlámpa-piacon? Akkora a választék, hogy hosszas tanulmányozás után sem egyszerű dönteni. Mi sem tudtunk, ezért szakértőket hívtunk segítségül. Most majd kiderül, melyik a legjobb bringalámpa. Vagy most sem?

Tovább

Csak lejtő legyen, és boldogság – Amatőr bringásként egy profi terepversenyen

2015. július 18., 12:29 Módosítva: 2015.07.19 00:12
367
Miért ugrik le valaki a Petronas tornyokról? Miért merül egy levegővel kétszáz méter alá, vagy miért száguld tökön-paszulyon át egy erdőben, biciklivel? Mióta elindultam egy extrém bringaversenyen, utóbbira már tudom a választ.

Van, aki szerint csak abból lesz downhilles, akit kivet magából a normális bringások közössége, és azért vesz magának egy drága terepbiciklit, hogy a többi számkivetettel lóghasson. Biztos létezik ilyen is, de ezekre az emberekre sokkal jellemzőbb a nyitottság, és a leküzdhetetlen érdeklődés a legkeményebb bringás sportág iránt. Érdekes szubkultúrákban mindig jó megmártózni, ezért barátaimmal nekivágtam egy idei országos bajnoki futamnak, múlt hétvégén, Eplényben. Egy a sportágban már közepesen jónak számító bicikli, védőfelszerelés, három napi ellátmány, ez kellett csupán és rengeteg elszántság. 

Tovább

Összekaptak a bringások és a túrázók a nagykovácsi piros köveken

2015. július 15., 06:14 Módosítva: 2015.07.15 15:46
280

Szinte sértegetésig fajult a vita a Facebookon a nagykovácsi erdei ösvény pirosra festett kövei miatt. A túrázók szerint nem természetbe illő látvány az 50-60 kő, amit nemrég a Crosskovácsi mountainbike-versenyre festettek le a balesetveszély jelzéseként, a versenyszervezők szerint a festék hamarosan lekopik.

kovek
Fotó: Facebook

Húsz éve minden év júniusában rendezik meg a Crosskovácsi versenyt. 2012-ben négy könnyebb és két súlyosabb baleset is történt, ezért vezették be, hogy a legveszélyesebb köves szakaszon pirossal megjelölik a balesetveszélyes köveket. 

A verseny egy hónapja lezajlott, de túrázók felvetették a Crosskovácsi Facebook-oldalán, hogy a piros jelzések nem tűntek el. A párbeszéd eléggé elfajult, bár a túrázók egyetértettek a jelzés szükségszerűségében, nem értették meg, hogy az ígért pár hét alatt miért nem tűnt még el. Egyikük meg is találta a megoldást, hogy árnyékban, száraz időben várhatnak még egy jó ideig a piros kövek kifakulására, sőt még segítséget is ajánlottak az eltűntetésre.

Tovább

Ettől a kanyartól majdnem összetojta magát Kovács László Hódmezővásárhelyen

2015. július 14., 14:42 Módosítva: 2015.07.15 10:31
79

Először is tisztázzuk a tényeket.

"Majdnem összetojtam magam ettől a kedves biciklis úrtól, aki simán elémkanyarodott jobbról. Talán 40-nel mehettem, 10 centire sikerült elkerülni a biciklit" - írja elképedve Kovács László fotós a Facebookon.

A videón vidéki életkép (ami persze akár Pesten is játszódhatna, csak történetesen Hódmezővásárhelyen készült): a biciklis körbe se néz, csak ránt egy böszmét a kormányon, ráadásul akkora ívben próbálja kikerülni a parkoló autót, hogy Kovácsnak épp hogy nem kellett teljesen a szembesávba húzódnia.

Piacra menvén ma reggel a Teleki utcán majdnem összetojtam magam ettől a kedves biciklis úrtól, aki simán elémkanyarodott jobbról. Talán 40-nel mehettem, 10 centire sikerült elkerülni a biciklit. Utána megálltam egy kicsit pihegni, meg hátha odajön és elnézést kér...de nem.

Posted by Kovács László X-RayPhotography on Tuesday, July 14, 2015
Tovább

A budafoki kerékpárutat blokkolják a kidőlt fák

2015. július 13., 21:40 Módosítva: 2015.07.14 07:38
37
Az M7-esen is otthagynák a fákat egy hétig?

Lassan egy hete, hogy a vihar végigsöpört a fővároson, rengeteg fát kidöntve. A budafoki kerékpárútra is jutott belőlük, sokat azóta felvágtak, elszállítottak. De nem mindet, hétfő este így nézett ki egy szakasz a Savoya Park magasságában. 

Ha már elszállítani vagy arrébb tenni nem sikerült, egy fényvisszaverő szalag komoly sérüléseket előzhetne meg.

Ha ez az M7-esen lenne

A konténereket miért nem tesszük keresztbe az úttesten

2015. július 13., 11:44 Módosítva: 2015.07.13 11:52
21

Mármint, hogy kukákat húznak a kerékpárútra keresztbe. Nyugodtan húzhatnák persze az autók használta úttestre is, arányaiban ott sokkal jobban mutatna: itt olyan mintha legalábbis sittes konténereket tettek volna keresztbe egy átlagos úton.

Olvasónk, Geri szerint minden hétfő reggel ez van itt a Retek utcában. A poén csak annyi az egészben, hogy előtte ott virítanak a nagybetűs feliratok:

BRINGABARÁT

Megjegyzem, a támaszok tényleg klasszak, kár hogy nehéz eljutni hozzájuk.

Ilyen a Szilas menti sztráda

2015. július 10., 09:40 Módosítva: 2015.07.12 21:15
1473

Mátyásföldön nőttem fel, ott élek ma is. Látszólag nem egy bringás paradicsom, már ami bicikliút-hálózatot illeti, de az az igazság, hogy túl nagy hálózatra nem is volt soha szükség errefelé. Tipikus kertvárosról van szó, ahol az iskolába, barátokhoz, piacra vagy boltba igyekvők 

simán eltekerhetnek a kis forgalmú utakon békében az autókkal.

Persze ez nem jelenti azt hogy nem lehet mit fejleszteni erre. Egyrészt azért itt is vannak gerincutak, amelyeken azért már nagy a gépjárműforgalom, meg ha az ember „be szeretne menni a városba”, akkor azért már nem segítenek a kertek alatti bevett útvonalak.

Nagyon sokáig csak egyetlen bringaút volt erre, a Veress Péteren. Igaz az már gyerekkoromban megvolt, és apukám mindig azt mondta, nincs is több egész Budapesten (lehet, hogy igaza volt, akkoriban már eltűnt a kerékpárút a Petőfi és az Árpád hídról).

Aztán a hosszú Csipkerózsika-álom után pár éve ismét megindultak a fejlesztések. Például az Újszász utca megújulásával biciklisáv került arra is. Igaz, nem végig, és nem is nagyon kapcsolódott sehova. Ennek ellenére egyből használatba vették, és azóta is rendszeresen van rajta forgalom.

A mostani fejlesztés azonban ennél sokkal nagyobb, budapesti viszonylatban is jelentős léptékű volt, érdemes tehát néhány szót ejtenünk róla. 

A mostani jelen esetben kicsit tág fogalom, márt már tavaly ősszel kész volt a nagy része, de átadni csak most tavasszal adták át néhány hete... izé, hogy rohan az idő, és milyen lassan íródik ez a poszt... szóval néhány hónapja. (A képek egy része még az első bejáráson készült, azóta sokat zöldült a táj, azt képzeljétek hozzá. Ja és a fotóminőség a tőlem megszokott telós.)

Tovább