Hamarosan rafináltabb módszerekhez kell folyamodnia annak, aki büntetést szeretne fizetni a Tímár utcai felüljárónál. Eddig elég volt simán feltekerni, vagy legurulni az út két oldalát összekötő hídacskán, már fizethettük is ki az ötezrest a lelkiismeretes rendőröknek. Azonban, mint azt a vezess.hu megtudta, ennek hamarosan vége:
Az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület megkereste a BKK-t, akik felülvizsgálták a jelenlegi helyzetet és a probláma végleges megoldásáig, az Árpád fejedelem úti kerékpárút elkészültéig
Rövidtávú megoldásként legkésőbb 2015. június 30-tól megengedett lesz a kerékpározás a felüljárón és annak rámpáin.
Mit lehet most tenni? Szerencsére maradt kibúvó a megengedő szabályozás alól. Elég, ha átlépjük a 10 km/órás sebességet! Hogy ezt majd trafipaxszal vagy valami más módszerrel ellenőrzik, nem tudjuk. Aki biztosra akar menni, mindenesetre szerelje le a csengőjét és a küllőprizmáját! Sajnos lassan, de biztosan ésszerűsödik a KRESZ is!
Ha automata bringalekötőről hallok, akkor nem az jut eszembe, hogy automatikusan kinyílik, pedig a Linkának pont ez a lényege.
Az ember a telefonjával zárja be (app + bluetooth) és amikor közeledik a bringához, az magától kiold. A zár nem egy lánc vagy ilyesmi, csak egy bezáródó fémdarab a küllők közé, vagyis csak azt akadályozza meg, hogy valaki elguruljon vele.
A Gizmag szerint ez már önmagában elég védelem, hiszen
nagyon gyanús ha valaki a vállán visz egy bringát.
Hát mondjuk én azért erre az elméletre nagyértékű cuccot nem bíznék.
Aki azt hiszi, hogy egy szimpla nyavalygás következik arról, hogy miért nincsenek tisztességes biciklitámaszok, az téved. Az itt bemutatott worst practice úgy tűnik gondos munka eredményeként lett ilyen rossz a csömöri Decathlon előtt.
Bár minden elemében pocsék, a megtisztelő címet leginkább azért kapta meg, mert mégis csak kerékpárokat árul, aki állította – ráadásul nem is feltétlenül rosszakat.
Valószínűleg minden biciklis rémálma, hogy ha nem áll meg egy kereszteződésben a pirosnál, akkor egyszer csak elütik.
Egy manchesteri kerékpárossal éppen ez történt, és egy mögött haladó motoros meg is örökítette a balesetet. Jól látszik, hogy a kerékpáros hatalmas sebességgel érkezik a kereszteződéshez, majd a piroson simán áthajt, és egy busz oldalára felkenődve találja magát.
A legtöbben egyszerűen közlekedésre használjuk a kerékpárt, s ahogy a hetes buszra sem speciális öltözetben szállunk, úgy bringázni is hétköznapi ruhában szoktunk. Vannak azonban, akik komolyabb sebességgel, komolyabb távokon, meg úgy általában komolyabban bicikliznek az átlagnál. Nekik már egyáltalán nem mindegy, miben teszik ezt. Át is adnánk a szót a Velo.hu profi kerékpáros oldal szerkesztőjének: Szilasi László beavat minket a bringás öltözékek és speciális anyagok rejtelmeibe.
Sajnos a közlekedésfejlesztésről gyakran olyan emberek döntenek, akik a várost csak autóablakból ismerik, azt is csak az oldalsón keresztül, mert a szélvédőt kitakarja a sofőr feje. Aki nem érti, mi a különbség egy közös használatú, forgalomcsillapított belvárosi utcácska és mondjuk a Hungária körgyűrű között, az valószínűleg azt sem fogja föl, miért más egy gyalogosok és bringások által közösen használt terület meg az, amikor egy elsősorban kutya- és gyereksétáltatásra, játszóterezésre használt parkon átvezetnek egy nagyforgalmú bringautat.
Pontosan ez utóbbi történt Újbudán a Hamzsabégi sétányon, ahol egészen elviselhetetlenek már az állapotok. Egy kedves olvasónk, akit folyton lepattintott az önkormányzat és az országgyűlési képviselő is, most nekünk írt indulatos levelet.
Vagy mégis mi a fene ez? Három hónappal az útjavítás után már itt az első növény, és a háttérben látható huplikból is alighanem hamarosan
A képet a Coffee Ride osztotta meg Facebookon az alábbi szöveg kíséretében:
Nem jött össze a folyóparti korláton az egykerekes trükk, menteni kellett a biciklit. A kerékpáros láthatóan nem úgy tervezte, hogy úsznia is kell, de a végén egész sok rajongója lett.
Nem különösebben praktikus, viszont elég idegesítő: egyszóval minden adott ahhoz, hogy tuti slágertermék legyen a Bike Balls. A nyeregre akasztható töklámpásról (bocs) ódákat lehetne zengeni, de tulajdonképpen egyetlen mondatban összefogható a találmány lényege:
Herezacskó alakú, himbálódzó hátsó lámpát tervezett két torinói dizájner, amire már össze is szedték a pénzt Kickstarteren.
Ennyi. Ám ettől függetlenül érdemes megnézni a KS-oldalukat, mert nagyon mókás!
Bizonyos szempontból a Bird OneWheel a motorizált közlekedés minimuma: egy kerék, és egy motor. Az egyszerűség pedig általában már félig garancia a jó szórakozásra, itt a másik felét pedig a teljesen életidegen koncepció adja. Ha valaki bringára, vagy motorra ül, csak a jobbra-balra dőlést kell kiegyensúlyozni, itt viszont az előre-hátra imbolygás is bejön a képbe.
Egy giroszkópos elektronika vezérli a motort, így amikor előre dőlünk az eszköz lábtartóin, gyorsul, amikor hátra, akkor lassul. Egyszerűnek hangzik, viszont mire az ember agya elfogadja, hogy tényleg működik, általában már rutinszerűen ugrik le róla, nehogy eldőljön. Pedig aggodalomra nincs ok, hiszen egy elég gyorsan, de finoman reagáló, szénkefe nélküli kerékagymotor hajtja a OneWheel-t. Ha a kezünkkel megtámasztva bekapcsoljuk, érezni fogjuk, hogy az elektronika még a legkisebb, 1-1 fokos elmozdulásokat is kikorrigálja.
A budai fonódó villamos megállója lesz az Erzsébet híd alatti területen, ezért az eddig ott futó bicikli utat elbontják. A Kerékpárosklub szerint ezzel az amúgy sem túl jó útvonal egy használható részét szüntetik meg, ami törvényellenes.
„A Duna budai oldalán vezető kerékpárút Budapest egyik legforgalmasabb útvonala, az Eurovelo 6 túraútvonal része, mégis a város egyik legnehezebben bringázható útszakasza. Az útvonalon ma tízezrek tekernek, és jelentős a gyalogos, valamint a turista forgalom is. Az útszakaszon előállított konfliktus napi probléma” – írja a szervezet az előzményekről.
A kevés jól használható szakasz egyikét most egy villamosmegálló építése miatt megszüntetik. Hamarosan egy 130 centi széles felületen osztozhatnak a kerékpárral és gyalog közlekedők, ami baleseteket fog okozni.
Miért kell egy új villamos megállót pont arra az 50 méterre helyezni, ahol a nevezetes kerékpárút van, a helyébe olyan járdát kijelölni a sok ezer kerékpárral közlekedő számára, aminek a szélessége alig 2 méter, a közepén pár öles villanyoszloppal? – teszi fel a kérdést a szervezet.
A növekvő teherforgalom jelentette veszély miatt a Magyar Közút Zrt. hétköznapokon kitiltotta a kerékpárosokat a 10-es útról, ami érzékenyen érintette a környék településeiről Budapestre járó bringásokat. A deklaráltan prioritást élvező kerékpáros forgalom ugyanis ellehetetlenült a térségben. Még vonat sincs, amivel a városhatárig be lehetne szállítani a biciklit.
Pilisvörösvárról sokadmagammal rendszeresen jártunk kerékpárral Budapestre. Ezzel csökkentettük a forgalmat, a környezet szennyezést. Állítólag a kerékpáros közlekedés prioritást élvez a nagyvárosokban, mivel csökkenti a környezeti terhelést, és mozgásra bírja az embereket. A május 7-én a solymári önkormányzat a 10-es út rá eső szakaszáról kitiltotta a kerékpárokat, mindenféle alternatíva nélkül. A 10-es út többi települése el lett vágva a fővárostól. Nincs vasút, nincs kerékpárút, nincs még csak párhuzamos út sem, amin kerékpárral emberi módon lehetne közlekedni. Mit lehet ilyenkor tenni? Miért kell ezt csinálni?
– panaszolják a biciklisek közösségi oldalakon.
Android és iOSváltozata is van annak az új appnak, amit a "londoni BKK" (a Transport for London, TfL) adott ki az ottani közbringa-rendszerhez, vagyis Boris bike-okhoz, ahogy a kerékpár-barát főpolgármester után nevezni szokás azt.
Nem hivatalos appok ugyan voltak már szép számmal korábban is, de most végre a TfL is rászánta magát a lépésre. Alighanem azért pont most, mert öt év után megváltozott a főszponzor, új lett a rendszer neve, a bringák színe, szóval minden.
A legfontosabb fícsörök benne:
Szombaton több száz kerékpáros vonult fel Rákosrendezőnél, hogy a zuglói önkormányzat és MÁV végre tegyen valamit a rengeteg biciklis életét megkeserítő 400 méteres szakasszal.
A Rákosrendezőt keresztező Teleki Blanka út 400 méteres szakaszának stabil helye van a főváros legszarabb útjai között.
A MÁV területén áthaladó út burkolatához évtizedek óta nem nyúltak, töredezett a kockakő, hatalmasra nőttek a lyukak, derékig ér a gaz, és még a sorompók között is akkora kátyúk alakultak ki, hogy a szakasz szinte teljesen alkalmatlanná vált a kerékpáros közlekedésre. Pedig frekventált kerékpáros (és autós) útvonalról van szó.
A Civilzugló Egyesület demonstrációt szervezett, hogy felhívja a figyelmet a lehetetlen állapotokra, és arra, hogy régóta hiányzik egy bringaútrész a Kelet-Pestet és Zuglót Észak-Pesttel és Észak-Budával összekötő forgalmas kerékpáros folyosóból.
A Túr de Rákosrendező címen szombatra meghirdetett zenés bringás felvonulás előtt a szervezők egy táblát helyeztek ki a pályaudvar mellé azzal a céllal, hogy a résztvevők aláírásukkal is támogathassák az ügyet.
A tábla azonban eltűnt.
A MÁV vidékről rendelt egy munkabrigádot a Rákosrendezőre, hogy szereljék le.
A szombati felvonulást ettől függetlenül megtartják: a kerékpárosok az Örs vezér teréről indulnak, és a lezárt Nagy Lajos király útján élő zongorakísérettel vonulnak végig a Rákosrendezőig.
Egész komoly cikket írt a Huffpo a New York-i bringásfutárokról, de a legizgalmasabb eleme természetesen a fenti videó. Van benne egy csomó statisztika az éttermi futárként dolgozó srácról és a futárokról általában: mennyi borravalót kapnak, mennyit keresnek, dolgoznak, hány bringájukat lopták már el, és ki fizeti a telefonjukat.
Az alkotóit is meglepő siker lett a biciklit és a gördeszkát keresztező jármű, a Halfbike. A bolgár építészpáros terve egy olyan háromkerekű jármű, amelyet állva kell hajtani, és a test dőlésével lehet irányítani. A Halfbike elegáns, hajlított vázból áll, amely elöl hagyományos, igaz kisméretű biciklikerékre, hátul két gördeszkakerékre támaszkodik.
A Fastcompany cikke szerint a szerkezet egyszerre olyan, mintha síelnénk, bicikliznénk, és gördeszkáznánk. A Halfbike alkotói szerint azonban nem csak jópofa szabadidős eszköz. Mivel összehajtható, így a városi közlekedésben is remek eszköz lehet.
Beköszöntött a jó idő, kíváncsiak lettünk, mivel a legjobb kikerülni a dugókat és az idegbajt. Vagyis melyik a legjobb olcsó városi bringa . Van egy régi elv, amely szerint használható kerékpárt nagyjából hatvanezer forinttól vehetünk.
Épp ezért azt találtuk ki, hogy a
Budán az Erzsébet híd alatt megszüntetik a kerékpárutat, mivel a Rudas fürdőnél új villamosmegállót alakítanak ki. Így a kerékpárok arra a keskeny járdára lesznek terelve a gyalogosokkal együtt, ahol két kerékpár szinte el sem fér egymás mellett, a villanyoszlopnál pl. mindössze 80 cm hely van nagyjából.
- írta nekünk Rozmár nevű olvasónk a mellékelt képek mellé, mi pedig egyből az illetékesekhez fordultunk.
Van egy cég, ahol több macska dolgozik, mint ember, és annak a néhány embernek is ilyen hülyeségeket kell csinálnia munkaidőben. Ez a Poopy Cat, aminek a nevét hát a legnagyobb jó szándékkal is csak Kakiló Macskának fordíthatjuk (bár úgy nincs benne a szójáték a Poppy Cat címével - kössz a tippet Éva!). Nem az a telefonban bemutatkozás- és névjegykártyabarát cégnév, de tényleg így hívják.
Kartonból hajtogatott vécéket, meg papírdoboz-elemkből álló mászkálós "játszóházakat" árulnak macsekoknak, ezért dolgozik ott annyi tesztalany.
Na és ennek a vezetője, Thomas Vles fogta magát és egy saját tervezésű cicatriciklivel, valamint két macskával (Mushival és Cheesyvel) eltekert Amszterdamból Londonba, hogy népszerűsítse a cég új webboltját.
Napokban közzétett hírünk levélírásra ragadtatta egy olvasónkat, aki az általam hallott legfurcsább bringásbalesetről és következményeiről számolt be benne nekünk. A történet lényege, hogy egy aránylag frissen vásárolt mountainbike bicikli kerekei minden előzetes jel nélkül kiestek egy 12 éves egri gyerek alól, aki ezért egy óriásit esett.
De nézzük, László hogy számol be az esetről:
Nem? Mi sem, de most kaptunk róla pár képet. Tök jól néz ki!
Az önkormányzat szerint nemesített fagyal, ami jól bírja az itteni klímát.
Reméljük így is lesz, drukkolunk neki.
Kerékpárgumiból ma méretben, jellegben, minőségben és árban is hatalmas a választék, és a profik nem várják meg, hogy elöregedjen a gumi a biciklijükön. Ellátogattunk a Bergusonhoz, ahol megkértünk egy szakértőt, hogy segítsen eligazodni köztük.
A belsők jellemzően két évet bírnak, utána porózussá válnak és lassan engedni kezdenek. Az átlagos külső gumikat 2-5 ezer kilométernyi futásteljesítményre tervezik, a prémium termékek viszont akár 10 ezret is kibírnak. Utána elkopnak, kemények lesznek, repedeznek és néha szét is nyílnak.
Vegyük sorra, hogy mire kell figyelni a választásnál.
De hát miért ne kapna kedvet hozzá? Most bukkantam rá Rácz Péter csodás felvételére, amelyben egy kellemes tavaszi biciklizés pillanatait eleveníti fel egy drón szemüvegén keresztül. Nézzen, ámuljon, tekerjen!
Dronie by bike from Peter Racz on Vimeo.
Elkeseredett háborút vívnak egyes Baranya megyei biciklisták a Pécs és Orfű közötti szakaszon. A két telpülést 11 kilométer választja el egymástól, a dombos vidéket visz autó- és kerékpárút is. Bár a biciklisták valószínűleg 99 százaléka inkább a bicikliúton tekerne, mint hogy a kanyargós útszakaszon autók kerülgessék, mégsem a bringautat használják.
Ezt üzenik a belgrádi bringások egy tök jó kis videóban a szombati felvonulás résztvevőinek. Köszönjük! [via i bike Bp]
Szombat délután ismét bringás felvonulás, ami ezúttal egész délután tartó fiesztát jelent, végig a városon, valószínűleg rekordszámú résztvevővel. A sok felbontás miatt amúgy is dugulékony belváros teljesen járhatatlan lesz autóval, ellenben remekül lehet kerekezni, sétálni, beszélgetni, fagyizni, kutyázni, babakocsizni, sütkérezni, kávézni, vagyis szimplán csak élvezni az életet. Az útvonal is változott, az alábbi videóban minden infót megtalál. Bringára fel!
Legalábbis ezt ígéri a BKK. Olvasónknak ugyanis már nagyon hiányzik a budai fonódó építése miatt eltűnt állomás, ezért írt a Kerékagy Facebookjára, hogy:
Sziasztok,
Nektek feltűnt már, hogy január óta nincs a helyén a Batthyány téri Bubi állomás? Úgy hallottam az I. kerületi Polgármester akadékoskodása miatt nem lehet(ett) még újra kitenni... Nekem hiányzik, pont használnám a budai állomások között - egyébként bérletes vagyok.
xy
Majdnem egymillió Trek biciklit hívnak vissza Kanadában és az Egyesült Államokban, miután egy kerékpáros akkorát esett vele, hogy lebénult, írja a USA Today.
A hiba oka az, hogy a gyorszár beakadhat a féktárcsába, ami így azonnal megfogja az első kereket, és a biciklis elszáll.
A hiba három balesetet is okozott, a fent említett lebénuláson kívül volt, akinek a csuklója tört el, és volt aki konkrétan pofára esett. A visszahívott modellek 2000 és 2015 között készültek, tárcsafékesek, és fekete vagy ezüst gyorszárral vannak felszerelve.
A Treknek már volt egy nagy visszahívása.
Nem tudod hova tenni a biciklidet a szűk pecóban? Itt egy lehetséges megoldás:
Azért kerestelek meg titeket, hogy bemutassam nektek az általam készített műveket, melynek fő funkciója a lakás díszítése mellett a kerékpárok kényelmes tárolása a lakásban
– írta a Kerékagynak Szedlacsek Viktor.
Ahogy látjuk az egyébként tényleg tetszetős és praktikus tárolók egyik fő eleme valamilyen maszk, a másik pedig egy szarvként felhelyezett, de akasztóként funkciónáló biciklikormány. A többit itt lehet megnézni.
Rovataink a Facebookon