Tulajdonképpen tök jól megpróbált elbújni

2015. április 22., 12:00 Módosítva: 2015.04.22 12:06
11
tahoparkolo
Fotó: Czajlik Rita / fb.com/kerekagy

Végül is egészen nekilapult a hirdető, oszlopnak és a hasát is egészen behúzta, de hiába, Rita kiszúrta és feltolta a Kerékagy FB-oldaláraKöszi! Töltsön oda bátran más is. 

Lehet, hogy hazudik az elgázolt olimpikon biciklista

2015. április 22., 09:47 Módosítva: 2015.06.19 15:49
617

Nem csitulnak a kedélyek az elgázolt Benkó Barbara ügyében. A mountain bike-os olimpikon kerékpáros múlt héten ütközött egy autóval, első felindulásból azt állította, hogy a tettes továbbhajtott, cserbenhagyta őt. Második nekifutásra már finomította az álláspontját, és arról beszélt, hogy szerinte nem szándékos gázolás történt, az pedig pánikreakció, hogy az autós továbbhajtott. 

Tovább

A világ legszebb felnyitható bringahídját adták át Kopenhágában

2015. április 21., 15:15 Módosítva: 2015.04.22 01:07
678

Oké, Koppenhágában van egy pár elég erős versenyző, ha menő gyalogos-bringás hídról van szó, de azt hiszem, az idei Lepke simán veri a tavaly átadott Kígyót. Elég klassz hely az, ahol az okoz gondot, hogyan oldják fel a kerékpáros és hajóközlekedés közötti ellentétet. Illetve nem is probléma, mert már meg is oldották.

Tovább

Kocsi hajtott a melbourne-i kerékpáros felvonulásba

2015. április 21., 10:06 Módosítva: 2015.04.21 19:08
4

Maga a baleset nem látszik a felvételen: egy melbourne-i jótékonysági bringás felvonulásba hajtott bele egy autó, az egyik résztvevőt a motiorháztetőre lökve. A lány vagy 10-15 méter után gurult le róla, de a java csak ezután következett. 

Tovább

Bringasztráda napelemes tetővel

2015. április 20., 11:10 Módosítva: 2015.08.07 16:55
672
Dél-Koreában 30 kilométernyi kerékpárutat fedtek le napelemekkel. Sokkal hatékonyabb, mint az eddigi megoldások.

Egy éve írtunk a napelemes útburkolatról, amire már több mint 2 millió dollárt dobtak össze az Indiegogón, de ez a módszer még csak tesztfázisban van. Hollandiában is épül már az út alá dugott panelekből egy rövid szakasz. Dél-Koreában másként állnak a környezetbarát energiatermeléshez. A Tedzsonból (Daejon) Szedzsongba (Sejong) vezető kétszer háromsávos sztráda közepén futó kerékpárút 30 kilométeres szakaszát napelemekkel fedték le. A tető nemcsak áramot termel, hanem védi a bringásokat a naptól és esőtől.

Kérdés, jó ötlet-e a kerékpárutat a sztráda közepére építeni, ahol a gépjárműforgalom miatt amúgy is nagyobb a légszennyezettség, valamint egy esetleges karambol is komoly következményekkel járhat. Koreában 10 lakosra 7 kerékpár jut, de főleg kedvtelésből használják őket, a lakosoknak csak 2,5 százaléka közlekedik bringával. Összehasonlításul: Magyarország Európában a harmadik helyen áll a rendszeres kerékpárhasználatban, a megkérdezettek 22 százalékának ez a legkedveltebb közlekedési eszköze. A bringások számának növekedése az őket ért balesetek számának csökkenésével jár

Mikor épül nálunk ilyen?

Elgázolták a kerékpárbajnokot Piliscsabánál

2015. április 17., 13:16 Módosítva: 2015.04.18 11:22
1201

Csütörtök délután egy gépkocsi 50 km/h-val elsodorta a londoni olimpikon mountain bike versenyzőt, Benkó Barbarát, aki éppen edzést tartott a 10-es úton. A sofőr továbbhajtott, rendőrségi eljárás indult ellene. A versenyző kisebb-nagyobb sérülésekkel megúszta a bukást.

11141372 858390774226852 6009643958407146792 n

Benkó a Facebook-oldalán így számol be az esetről:

A mai edzés egy cserbenhagyásos gázolással kezdődött és végződött... Rendőrségi eljárás indult, ezért még részleteket nem közölnék, de elláttak a Sportkórházban, és úgy néz ki, törés nincs a vállamban, de sérült az ízület. A többi sérülés mellékes, katonadolog! Ja, és a sisak ma az életemet mentette meg, javaslom használatát!!

Benkó a kórházból hazafelé még mindig nagyon feldúlt állapotban nyilatkozott a Bikemag.hu-nak:

„Nagyon nagy szerencsém volt, mert 50-nel sodort el Piliscsabán, ahogy beérkezünk lefelé a dombon a faluba. Megelőzött, majd lesatuzott, de valószínű rossz volt az alváz, mert teljesen jobbra húzott az autó és elsodort, én meg előreszaltóztam. Az volt a szerencsém, hogy a régi dzsúdóedzéseknek hála ösztönösen estem, és így sokat mentettem. A kerékpárom is megsérült természetesen, de az nem érdekel. 

A legdurvább az egészben, hogy a balesetet okozó sofőr kiszállt, miután a mellette ülő gyereke üvölteni kezdett, de azt mondta: »ja, látom jól vagy«, majd továbbhajtott. Sajnos a rendszámot nem néztem meg, mert olyan sokkos állapotban voltam, és annyira fájt a fejem meg a vállam. A sisak mentette meg az életem, alatta is be van vérezve…

A legszebb, hogy miközben a 10-es út szélen ültem, és ordítottam a fájdalomtól, senki sem állt meg, és továbbindult a forgalom… Eszébe sem jutott senkinek megállni. Amikor meg felálltam, még egy rendőr is továbbment, de annyira sírtam, hogy már megállítani sem tudtam. Elég kemény. Igazából iszonyú nagy szerencsém van, arra gondoltam, hogy meg is halhattam volna és nagyon nagy mázlim volt…″

Frissítés: 

A 10-es úton a Kerékagy szerkesztői is rettegve kerékpároznak. Az út sok helyen keskeny, nagyon forgalmas, rengeteg a teherautó és a busz, életveszélyes biciklizni rajta. De másmerre nem lehet.

Tovább

Fűre lépni tilos, bringaútra állni nem

2015. április 15., 15:16 Módosítva: 2015.04.15 17:21
22

Gergely nevű olvasónk fotózta ezt a kerékpárosbarát kertészlegényt a Veress Péter útnál, ma fél tìz körül a bringaúton. 

Bringaútra lehet állni, de bezzeg fűre lépni tilos? Hogy is van ez?

– tette fel a költői kérdést.

Egy tényleg brutálisan szerencsés kerékpáros az autópályán

2015. április 15., 12:43 Módosítva: 2015.04.16 08:48
154

Hirtelen bejárta a fél világot egy csapat országúti kerékpáros videója. Nem tudni pontosan, hol történt az eset, talán valahol a közúti goprózás hazájában, Oroszországban, Szentpétervár mellett, de nem is ez az érdekes.

A kerékpárosok – európai viszonylatban szokatlan módon – autópályán, egy lehajtó mellett húznak el éppen, amikor egy kamionos észreveszi, hogy eddig rossz sávban haladt, és a záróvonalat figyelmen kívül hagyva teljes sebességgel jobbról beelőzi a csapatot. A manőverrel egyúttal majdnem bedarálja az élen haladó bringást, és természetesen cserbenhagyva a földön fekvő embert, elszáguld a helyszínről.

Ha még nem lájkolta volna a Kerékagyat, most megteheti!

Cserbenhagyás a sztrádán.

Posted by Kerékagy on Wednesday, April 15, 2015

Az élet nagy dilemmái közül egy: húzódjon le a bringás, vagy ne?

2015. április 13., 11:51 Módosítva: 2015.04.14 07:22
2168
A biciklisek autósok közötti örök vita újraélesztésére alkalmas posztot tett fel egy kerékpáros a Facebookra, és a hatás nem is maradt el.

A fotót, amelyen az látszik, hogy egy vidéki alsóbbrendű úton kerékpárosok egy csoportja elfoglalja az út egyik sávját, úgy, hogy az autóknak a másik sávba áttérve kelljen előzniük, néhány óra alatt ezrek osztották meg.

11118855 681381811974052 7729853185145593106 n
Fotó: Füle Sándor

A képpel és a kísérő levéllel a kerékpáros, Füle Sándor saját magát tette az autósok céltáblájává.

A levélben azt írta, azért foglalta el biciklijével szabálytalanul a sávot, hogy lassításra kényszerítse az autókat. Előtte három autós előzte meg a kislányát életveszélyesen, a szembe jövő forgalom miatt sávon belül, 30 centis oldaltávolsággal.

Füle szerint ez a fajta előzés nemcsak veszélyes, de szabálysértés is.

„Biztos nem akarsz te se gyilkos lenni, de talán nem tudod, hogy miért lenne szabálytalan a sávon belüli előzés. A KRESZ azt mondja, az előzést csak akkor szabad elkezdeni, ha azt a megelőzni kívánt jármű vezetőjének zavarása nélkül be tudod fejezni. Mi a zavarás? Ha a másik jármű vezetőjét megijeszted, figyelmét nagy mértékben elvonod."

Nos, ha fél méterrel mégy el kilencvennel egy biciklis mellett, azzal bizony zavarod. A magyar bíróság állásfoglalása, hogy 1 MÉTER oldaltávolságon belül minősül zavarónak a biciklis előzése.”

Ha még nem lájkolta volna a Kerékagyat, most megteheti:

Húzódj már le!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Köccsög!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Posted by Kerékagy on Monday, April 13, 2015

Soha nem jelentkeztek még ennyien bringás felvonulásra

2015. április 10., 17:32 Módosítva: 2015.04.10 17:47
249

Közelít a 10 ezerhez az április 25-re meghirdetett I bike Budapest kerékpáros felvonulásra bejelentkezők száma. Ennyien soha nem ígérték a régi CM-demonstrációk történetében a részvételüket, pedig még két hét van az eseményig. Az utolsó CM-en is csak 8400 bejelentkező volt, és végül több 10 ezer bringás vonult végig a belvároson.

Az óriási érdeklődés számos problémát okoz a szervezőknek. Soha nem látott mennyiségű segítőre lesz szükség, és 100 ember még hiányzik. Az összes, 300-350 segítő maga is kitehetne egy dugóképes vonulást. 

Ha sok lesz a biciklis, változtatni kell az eddig tervbe vett útvonalon is. A körút kapacitása a villamossínek felújítása miatt nem elegendő, ezért alternatív útvonalak után kell nézni a kiinduló Bakáts tér és a Margit-szigeti végállomás között 

KRESZ: Mi a kerékpáros legfontosabb jellemzője?

2015. április 8., 16:39 Módosítva: 2015.04.09 10:46
140

Egy KRESZ-vizsgára készülő barátunk küldte az alábbi vizsgakérdést, amely nem csak a megfelelő ismeretek elsajátításában segít, de a jövő vezetőjét felvértezi a legfontosabb autós előítéletekkel is.

ittas
Tovább

Nem lopták el a Bubi-állomást

2015. március 31., 16:27 Módosítva: 2017.07.24 14:13
11

A Nyugati téren szerette volna lerakni a Bubiját, de sehol nem találja a megszokott állomást? Nem, nem az történt, hogy valaki a bringákkal együtt ellopta az egészet. A tér átépítése miatt egyszerűen csak arrébb telepítették az állomást.

11102948 10153245433844322 7936031971076511835 n
Tovább

Lopják a bicikliket a Széna téren

2015. március 31., 13:05 Módosítva: 2015.03.31 18:20
559

Az Ittlakunk.hu blog szerint a napokban biciklitolvajok célpontja lett a II. kerületi Széna tér. 

szena ter bringa lopas ittlakunk 1
Fotó: 12.kerulet.ittlakunk.hu

A Mammuttal szemben, a távolsági buszmegálló melletti parkos részen felállított tárolóból sorra tűnnek el a kerékpárok. A képek tanúsága szerint erővágóval felszerelkezett elkövetőkről van szó. 

szena ter bringa lopas ittlakunk 4
Fotó: 12.kerulet.ittlakunk.hu

A tárolóra már figyelmeztetést is kitettek: a kerékpárosok jobb, ha máshol kötik le a bringát.

Lájkoja a Kerékagyat a Facebookon, ha még nem tette.

http://index.hu/kerekagy/2015/03/31/lopjak_a_bicikliket_a_szena_teren/

Posted by Kerékagy on Tuesday, March 31, 2015

Megpróbáltunk versenyezni a feltúrt Budán, de erre mi sem számítottunk

2015. március 28., 08:23 Módosítva: 2015.03.30 08:44
1645

A Komjádiból próbáltunk meg eljutni a Mammuthoz biciklivel és autóval, a küzdelem egyoldalúra sikerült.

Nagy zakó után lett meg a világ első dupla frontflipje

2015. március 27., 12:06 Módosítva: 2015.03.27 13:31
23

Bienvenido Aguado Alba egy svéd versenyen csinálta meg a - bejelentés szerint - világelső dupla előreforgást, pedig előtte esett egy jó nagyot. Az ugrás tavalyi, a videó viszont most jött ki a 2014-es Martin Söderström meghívásos versenyről.

Lájkold a Kerékagy blogot, ha még nem tetted!

http://index.hu/kerekagy/2015/03/27/nagy_zako_utan_lett_meg_a_vilag_elso_dupla_front_flipje/

Posted by Kerékagy on Friday, March 27, 2015

Szétnyűhetetlen T-34-essel gyalázhatsz Budapesten

2015. március 26., 18:11 Módosítva: 2015.03.27 11:49
124
Fél éves a MOL Bubi bringarendszer. Túl a 320 ezredik bérlésen összegezzük a tapasztalatokat. A télen nem rohadt el, nem lopták szét, és előttünk a szezon.

Instant kátyúk a nagymarosi kerékpárúton

2015. március 25., 05:31 Módosítva: 2015.03.25 13:59
518

Csak kerékpárút? Akkor ezeknek jó lesz – gondolhatta az Elmű alvállalkozója, és olyan botrányos állapotban aszfaltozta vissza a kábelfektetés miatt felbontott, Nagymaros és Zebegény közötti bringautat, hogy a két érintett település egy emberként  állt fel az ügyben.

IMG 2908
Fotó: kerekparosklub.hu

Egy zebegényi fiatal ember vagyok és egy falu felháborodásának futára.

– írta olvasónk, László, akinek az elmondása szerint  Zebegénynél nemrég feltúrták a forgalmas és gyönyörű bicikliutat, vissza is állították, de borzasztó silány munkát végeztek.

Tovább

Baj van San Franciscóban: túl sok a biciklis

2015. március 16., 13:44 Módosítva: 2015.03.17 08:31
139

A Golden Gate híd állandó és kihagyhatatlan célpontja az Egyesült Államokba érkező turistáknak. A San Franciscó-i vállalkozások ki is használják a sosem apadó látogatóáradatot. A utóbbi években – haladva a korral – biciklis túrákat ajánlanak: San Franciscóból át a hídon az északi partra, Sausalitóba, majd onnan komppal vissza.

Divat lett az öbölparti biciklis túra, újabban napi ezer bérbicikli érkezik a kisvárosba. A nagy forgalom miatt a hídon gyakorivá váltak a dugók, és vészesen keveredik a gyalogos- és a biciklisforgalom. A kompon pedig lassan nincs hely az utasoknak a kerékpárok miatt.

„Ezer kerékpár érkezik naponta a városunkba, ez már elviselhetetlen, és a számok minden évben exponenciálisan növekszenek” – nyilatkozta az ABC 7 Newsnak Linda Pfeifer, a sausalitói városvezetés tagja. Pfeifer szerint a kerékpárok nagy száma növeli balesetveszélyt, rontja a turisták élményeit, ezért szabályozni, csökkenteni kellene a kölcsönzést.

A kerékpárkölcsönzők egyáltalán nem örülnek a sausalitói vezető ötletének.

Szerintük mindent megtettek, hogy a város hatóságaival együtt javítsanak a helyzeten, és különben is, aki ilyen helyen lakik, annak el kell viselnie a turistákat is.

Homlokban fűrészelheti ketté a bringásokat ez a cső

2015. március 12., 11:36 Módosítva: 2015.03.12 15:03
889
Egy Széna téri bódéról lóg be a kerékpárútra egy vascső, pont fejmagasságban.

A Széna téri kerékpártároló mögött épült egy könyvesbódé, amiből egy fémrúd lóg be a bicikliútra. Aki alacsony, gond nélkül elgurul alatta. A 180 centi feletti figyelmetlen biciklistákat azonban homlokban fűrészelheti ketté.

Olvasónk, Gergely tegnap reggel bejelentette a rendőrségnek, de mivel semmi nem történt, este visszament pár barátjával, hogy megemeljék. Sajnos nem sikerült. Mára már a gumik is eltűntek a rúdról, úgyhogy óvatosan!

Frissítés:

A Széna téri könyves pavilont illetően, nem megvárva a tulajdonos lépését, a II. Kerületi Önkormányzat saját hatáskörben intézkedett. Ezek után nem jelent már balesetveszélyes helyzetet - írta Balaton Balázs sajtóreferens.

Like-olja a Kerékagyat, ha még nem tette!

Bubisok figyelem, van egy rossz és egy jó hírünk

2015. március 6., 12:34 Módosítva: 2015.03.07 07:57
27
Fél éve üzemel a budapesti bérbiciklirendszer. Az induláskor féléves bérletet vásárlóknak ez mindenképp kell, hogy mondjon valamit.

Tavaly szeptember elején indult a Bubi. Nagyon sokan éltek a kedvezményes bérletvásárlás lehetőségével, és vették meg féléves bérletüket szeptember 8-án vagy az azt követő napokban. A 2014. szeptember 8-án vásárolt féléves bérletek most vasárnap járnának le, a BKK azonban a gördülékenyebb átállás reményében rádobott még két napot, így azok március 10-én 10:30-kor válnak inaktívvá. Aki továbbra is szeretné használni a közbringákat, új bérletet kell vennie, amit a jelenlegi bérletek érvényességi idejének lejárta után tehet meg. És most van egy rossz meg egy jó hírünk.

A rossz:

  • A meglévő bérletek nem hosszabbíthatóak, mindenképp újat kell készíttetni, új szerződéssel. Ezt csak személyesen lehet megtenni, be kell menni valamelyik BKK-ügyfélközpontba, ahová érdemes előre időpontot foglalni

A jó:

  • A Mol Bubi-bérletek továbbra is a kedvezményes bevezető árakon vásárolhatók meg. Vagyis az éves bérlet 12 000, a féléves 8 000 forint. Bérletes kölcsönzésnél egyszerre négy bringa is elvihető, és nincs 25 ezres kaució sem. 
IMG 8907

Bónusz: Véget ért a téli csökkentett üzem, újra teljes létszámban áll rendelkezésre a bringaménes. Télen minden kerékpárt átvizsgáltak és javítottak. Hamarosan tovább bővül a hálózat, új állomásokkal és biciklikkel. 

Májusban indul a második kerekes székes Critical Mass

2015. március 3., 18:06 Módosítva: 2015.03.03 19:58
9

Második alkalommal rendezik meg a Rehab Critical Mass nevű felvonulást, ami elődjéhez képest nem a kerékpárosokról szól, hanem a fogyatékkal élők és a társadalom többi rétege között hirdet összefogást. Az elsőt októberben közepén tartották és körülbelül ezren gyűltek össze a vonulásra. Az idei első Rehab Critical Masst május 17-én tartják meg, a hivatalos Facebook-esemény szerint délután háromkor indulnak a Clark Ádám térről a nullás kilométerkőtől. A tavalyi felvonulást mi is végigkövettük, például megnéztük milyen a mai Budapesten kerekes székkel közlekedni és egy családot is bemutattunk, ahol a szülők úgy élnek teljes életet, hogy mindketten. mozgáskorlátozottak.

Újra lesz Critical Mass, csak nem így fogják hívni

2015. március 2., 23:02 Módosítva: 2015.03.03 12:38
3681
Minden eddiginél hosszabb útvonalon vonulnak majd keresztül-kasul Budapesten a biciklisek április végén. Az I Bike BP főszervezőjét, Halász Áront kérdeztük a régi-új felvonulásról.

Kerékagy: Miért merült fel ismét a felvonulás gondolata, mikor 2013-ban azért maradt abba, mert Küküék szerint elérte a célját, nincs rá többé szükség?

Halász Áron: Azért állt le a Critical Mass (CM), mert azt a célját elérte, amit 10 éve tűzött ki: sok bringás legyen. Az évek alatt lett is, teljesen elfogadott lett a biciklizés. 2005-ben még elképzelhetetlen lett volna hogy ennyiféle ember tekerjen. Április 25-én azért lesz újra felvonulás, mert sokan jelezték, hiányzik nekik, és úgy látjuk, van igény egy nagy tavaszi jókedvű bringás fiesztára. Szeretnénk, ha a bicikli még jobban összenőne a várossal, innen a név is: I Bike BP. 

Áron és Kükü
Áron és Kükü

KA: Nem ugyanazok a szervezők, mint eddig. Mennyiben lesz más a felvonulás, mintha Kükü-Sinya (ők voltak a korábbi szervezők) neve alatt futna?

HA:  A szervezést a Magyar Kerékpárosklub intézi, én vagyok a főszervező, mint elnökségi tag. De Küküék segítenek, hogy minden olyan jól menjen, mint a CM-en. Nem lesznek hirdetések, nem lesz pártpolitika, viszont nagyon számítunk most is a civil rendezők tömegére. Nagyjából 300 rendező kell majd, hogy jól menjen. Az esemény oldalán minden meghirdetünk időben.

KA: Itt a 19 kilométeres útvonal: Bakáts tér - Pesti rakpart végig a Hélia szállóig - Dózsa György út - Hősök tere - Andrássy út - Oktogon - Nagykörút - Rákóczi út - Erzsébet híd - Alagút - Lánchíd - Pesti rakpart - Margit híd - Margitsziget. Miért pont ez az útvonal? Miért ilyen hosszú?

HA: Mert ilyen még nem volt. De a hidakat imádjuk egyébként is, és a hidak átjárhatósága nagyon nagy kérdése a fővárosi bringás ügynek. A tervek szerint nemsokára kezdődik a Lánchíd felújítása is, ami kulcsfontosságú. Azt szeretnénk, hogy összenőjön a bringázás képe Budapesttel, és ezért is ez az útvonal, ami jellegzetesen budapesti, hogy egyértelmű legyen: Budapest bringás város. És hogy miért ilyen hosszú? Miért ne? És mert ilyen még nem volt. Bárhol be lehet kapcsolódni, de le is lehet vágni szakaszokat. És még sosem volt a Margitszigeten bringaemelés.

11017347 10206180980103714 1379596500 o

KA: Hogy álltok az engedélyezéssel? Nem tartotok az autós népharagtól?

HA: Már bejelentettük a rendőrségen, voltunk is benn egyeztetni a BKK-val együtt. Minden nagyobb sarkon átengedjük a gyalogosokat és a tömegközlekedést, és persze a nagyobb kereszteződésekben az autókat is. Nagy hangsúlyt fektetünk a tájékoztatásra, hogy mindenki tudjon róla. De a legjobb persze az lenne, ha az autósok letennék a kocsit valahol a közelben és kiszednék a biciklit a csomagtartóból. Aztán a Rákóczi út közepén tekerve meglátják milyen jó is ez.

Ilyen lesz az új Critical Mass

2015. február 25., 17:19 Módosítva: 2015.02.25 20:57
28

Újból lesz kerékpáros felvonulás Budapesten. Az áprilisi tekerést a berlini Fahrradsternfahrt mintájára szervezné a Magyar Kerékpárosklub. A szervezők egyelőre feltételekhez kötötték, akkor lesz, ha „a régi felvonulások szervezésében részt vevők is áldásukat adják”. A német rendezvényről kérdeztük Küküt, a 2013-ban abbamaradt Critical Mass szervezőjét.

Újra lesz Critical Mass, de nem lesz annyira kritikus

2015. február 25., 10:42 Módosítva: 2015.02.25 14:33
92

Igény továbbra is volna rá, ezt érezték az évtizedes múltú budapesti Critical Mass-sorozatot lezáró szervezők is, amikor úgy döntöttek, nem csinálják tovább.

Két év eltelt felvonulás nélkül, de úgy tűnik, hogy a tömegigény mégis feltámasztja a mozgalmat.

A rendezvényt bejelentették április 25-ére, de...

A szervezők egyelőre feltételekhez kötötték, akkor lesz, ha „a régi felvonulások szervezésében részt vevők is áldásukat adják”. Erről Sinya és Kükü nyílt leveléből értesülhettek a CM blog olvasói.

Sinyáék azt írták, hogy az újabb sorozat főszervezését átadják Halász Áronnak, aki Kükühöz hasonlóan elnökségi tag a Kerékpárosklubban, és 2009 óta a Hungarian Cyclechic blogot is szerkeszti.

A tervek szerint a felvonulás alapesetben budapesti bringás fieszta lenne, és csak tavaszonként rendeznék meg.

11 éves, de már egy ideje a felnőtt haverokkal pörgeti a levegőben a bringát

2015. február 23., 17:34 Módosítva: 2015.02.23 22:14
21

Kanadai Squamisht az amerikai Mountain Bike Magazine a világ 25 legjobb, legegzotikusabb és legvadabb bringás vidéke közé sorolta. A 17 ezres városka közelében fekvő erdőkben több mint 100 kilométer hosszúságú, mindenféle nehézségi fokú pálya található.

Ebben a városkában él a fiatal Jackson Goldstone. A fiú jelenleg 11. életévét tölti, és „mountain bike rider” Facebook oldala szerint.

Néhány biciklis blog már évekkel ezelőtt felkapta a róla készült videókat. Kiskora óta futóbringán közlekedett, és egyre több trükköt tudott nagyon aranyosan utánozni. A hat éves korában készült videót 6 millióan látták.

Azóta viszont komolyra fordult a dolog, és 10 évesen már úgy röpköd, hogy a helyi bringás haverjai is nagyon büszkék rá. Az elsőn videón egy elég jól sikerült pörgetést mutat be, a másodikon pedig a környéken található Mega Ramp-on ugrat rövid gyakorlás után egy óriásit.

Megmagyarázta a BKK, miért vesz kevesebb közbringát

2015. február 9., 18:56 Módosítva: 2015.02.10 10:58
4

Ahogy arróltegnap írtunk, elolvadt az új közbringákra a kivitelező kötbéréből fordítandó keret: míg korábban 20 új gyűjtőállomásra és 300 biciklire tűnt elégnek a csúszás miatt beszedett 180 millió forint, addig a legfrissebb tervek már csak 21 új állomásról és 50 új kerékpárról szólnak. 

Tovább

Hatszorosára drágultak a Bubi bringák?

2015. február 8., 13:19 Módosítva: 2015.02.09 08:24
122
A tavalyi szoftveres csúszások miatt befolyt 180 millió forint kötbérből 21 új állomással bővül a MOL Bubi közbringarendszer. 300 helyett csak 50 új bringa érkezik.

A közbringarendszert kivitelező konzorcium többször is olyan jelentős mértékben túllépte a teljesítési határidőket, hogy elérte a szerződésben meghatározott kötbérplafont. Még októberben, a Bubi indulása utáni első hónapban jelentette be a BKK, hogy az ebből befolyó csaknem 180 millió forintot a MOL Bubi fejlesztésére fordítja. Akkor 20 új gyűjtőállomásra és 300 biciklire tűnt elégnek ez az összeg, azonban azóta változtak a számok. A jelenlegi tervek szerint 21 új állomásra és már csak 50 kerékpárra futja a kötbérből.

photo 4

"Folyamatos tárgyalásban vagyunk még az engedélyeztetések miatt az érintett kerületekkel. A bővítés tervezett területei az I., II., VI., VIII., IX., XI. és XII. kerület" - mondta Nagy Viktória megbízott üzemeltetési vezető az InfoRádiónak.

A BKK 2016-ra tervezi az újabb bővítést, ám ennek forrásai még nem tisztázottak.

Február végéig a MOL Bubi téli üzemre váltva működik, a megszokottnál kevesebb, 440 közbringával. Jelenleg a kerékpárok teljes műszaki átvizsgálása folyik és a szükséges javításokat is elvégzik, bízva benne, hogy márciustól ismét többen használják majd a bringákat.

Elhagyott metróalagutakban építenének Londonban bicikliutat

2015. február 5., 19:50 Módosítva: 2015.02.06 11:11
306

Egy London Underline-ra keresztelt projektben a Gensler tervezőiroda bicikliutakat álmodott már nem használt londoni metróalagutakba – írja a Guardian. A bicikliút mellett a gyalogosoknak járdát és a fenntarthatóság érdekében boltokat is terveztek.

Tovább

Minden eddiginél többen bringáznak Londonban

2015. február 2., 12:20 Módosítva: 2015.02.02 13:35
13

Rekordot döntött a tavalyi évben a kerékpárosok száma Londonban, írja a The Guardian a londoni közlekedési társaságra hivatkozva, miután Boris Johnson főpolgármester bejelentette, hogy bringás szupersztrádát építenek a fővárosban.

Tovább

Végre egy pozitív adat, ebben dobogós Magyarország

2015. január 21., 19:59 Módosítva: 2015.01.22 07:38
936

Magyarország ott van Európa kerékpáros nemzetei közt: harmadikak vagyunk a rendszeres kerékpárhasználó országok sorában, számolt be a Kerékpárosklub.

Az Eurobarométer felmérése szerint a magyarországi megkérdezettek 22 százaléka válaszolta azt, hogy a kerékpár a leggyakrabban használt közlekedési eszköze. Csupán Hollandia (36%) és Dánia (23%) előz meg minket.

EUROSTAT 2014 grafikon jó
Tovább