Bringások tüntetik el a viharkárokat

2015. július 9., 16:08 Módosítva: 2015.07.13 21:23
53

A tizenkét európai kerékpáros útvonal egyikét, a Budapesten áthaladó Eurovelo 6-ot is több helyen járhatatlanná tették a tegnapi viharban rádőlt fák tucatjai. Olvasónk, Zsolt, Budapestről, a IX. kerületből küldte ezeket a képeket. Azt írja, csupán a Gubacsi híd pesti oldalán, a Hídépítő utca környékén legalább ötven fa hever az úton, ezért önkéntes akciót szerveznek a gyors kárelhárításra. 

Tovább

Ennél hülyébb barkácsbringát még nem árultak a neten.

2015. július 9., 10:18 Módosítva: 2015.07.09 17:00
97
lead large
Fotó: craigslist.org

A CityLab szúrta ki a Craigslisten hirdetett dinóbringát. Az egyedi darabot maga a készítője árulja 2000 dollárért, és szerinte ez egy

gyönyörű, fiatal, csaj T-rex váza,

ami ideális lehet mindenféle bringás felvonulásokra, meg amúgy is. A járműnek persze elég speckó méretei vannak: több mint 3 és fél méter hosszú és 40 kiló.

Ja és Sue-nak hívják.
Tovább

Beszakadt a szigligeti fahíd a bringás alatt

2015. július 8., 12:35 Módosítva: 2015.07.08 22:12
764

Vasárnap történt az eset, amit lefotóztam Szigliget környékén. Az elkorhadt fahíd beszakadt, és egy fiatal srác alatt eltűnt a bicikli. Ő métereket repült, szerencsére nem sérült meg. Több híd azon a környéken elkorhadva, beszakadva. Életveszélyes.

– írta olvasónk.

A szigligeti kerékpárút a 71-es út mellett halad. Először megkerestük a megyei közútkezelőt, ahol a szigligeti önkormányzathoz küldtek, a település a fenntartója ugyanis a környékbeli kerékpárútnak és a hozzá tartozó fahidaknak.

A szigligeti önkormányzatnál azt a választ kaptuk, hogy szokták javítgatni a hidakat, ha bejelentés érkezik. A felvetésre, hogy egy átfogó felújítással meg lehetne előzni a fentinél esetleg komolyabb következményekkel járó baleseteket, már csak a polgármester tud majd válaszolni, akit még nem sikerült elérnünk.

Tovább

A világ legjobb bringái egészen közelről

2015. július 7., 08:58 Módosítva: 2015.07.08 15:27
299
A július első hétvégéjén kezdődött Tour de France kerékpáros körversenyre csak a legjobb csapatokat hívják meg, ezért nem meglepő, hogy versenyzőik a nemzetközi csúcskategóriát képviselő kerékpárokkal állnak rajthoz, sőt gyakran egyedi megoldásokat és prototípusokat is láthatunk alattuk és rajtuk. Következzen most egy összefoglaló arról, mivel hajtanak manapság a Tour-menők és néhány újdonság is a viadal utrechti rajtjának helyszínéről.

Karbonkorszak

A '90-es évektől szárnyalt a kerékpártervezők fantáziája, furcsábbnál furcsább, hagyományos országúti kerékpárokhoz néha nem is hasonlító gépek épültek különböző célokra (pálya, időfutam, egyórás csúcsdöntés), változatos anyaghasználattal (magnézium, króm-molibdén, karbon). Szinte bevett szokássá vált az is, hogy a legnagyobb sztárok a szériagyártású kerékpároktól teljesen eltérő geometriájú vázzal tekertek, sőt a versenyekhez mérten is folyamatosan változtak a villaszögek, fejcsőhosszok. Az egyre elvetemültebb ötleteknek – ahogy a legtöbb sportban – szigorú szabályozások vetettek véget.

Tovább

Lebénult az életveszélyes bicikliút miatt

2015. július 7., 08:37 Módosítva: 2015.07.07 16:18
623

Székesfehérváron egy árokba esett a 48 éves Perusza Zoltán, amikor egy este biciklijével sietett haza a vihar elől. Az egyenes bicikliút ugyanis teljesen váratlanul megtörik, jobbra kanyarodik, és aki nem veszi észre időben a kanyart, belezuhan az árokba (a képet itt lehet megnézni).

A váratlan kanyarra semmilyen tábla nem figyelmeztet, sötétben pedig egyáltalán nem számít rá az ember, mondta a Blikknek a férfi, aki miután bezuhant a betonárokba, mozdulni sem bírt többé.

Nem kívánom senkinek azt, amikor az orvosok közölték, hogy soha nem tudok majd lábra állni. ... Mindez a rosszul megtervezett kerékpárút miatt

- közölte a férfi, akinek a bíróság 20 millió forintos kártérítést ítélt meg.

Tovább

Lépcsőn lefele biciklivel, az megy mindenkinek

2015. július 6., 17:25 Módosítva: 2015.07.07 01:01
28

A gravitáció bárkit levisz a lépcső aljára, legfeljebb nem marad nyeregben. Na de felfele! Az már tényleg teljesítmény. 

Ezt érezte a Specialized kerékpárok gyártója is. A cég nemrég dobott piacra egy új motoros moutainbike-kot. A lépcsőzéssel a Turbo Levo FSR Expert 6Fattie névre hallgató E-MTB erejét demonstrálták.

Kijavították a kerékpárutat, az eredmény magáért beszél

2015. július 3., 10:37 Módosítva: 2015.07.04 10:37
1521
Soha ilyen szórakoztatóan nem teremtődtek még meg a kerékpáros közlekedés feltételei!

Kijavították a szombathelyi kerékpárutat, írja a Nyugat.hu. Az ügy lezárult, mindenki megnyugodhat. A keretösszeg felhasználásra került, az útra véletlenül belógó házakat nem bontottak le, senkit nem kellett a bringások úri passziója miatt kitelepíteni, nem kerültek kisgyermekes családok az utcára. A nyomvonal arrébb tétele sem valósult meg, így a fákat sem kellett kivágni, csak hogy néhányan kerekezhessenek.

Tovább

Csepel mediterrán arca

2015. július 2., 18:10 Módosítva: 2015.07.03 11:24
438
A Velencei-tó, a Tisza-tó, a Fertő tó és a Balaton körbebiciklizése után mi lehet egy bringás következő úti célja? Jó kérdés, pedig az orrunk előtt van, és érdekesebb, mint a négy másik együttvéve: a Csepel-sziget. Csak senki sem ismeri. Szigeti bringakör, kísérleti coubriport, 2. rész.

A cikk első részében Csepel körbebringázásának egyik feléről írtam: a Kvassay-zsiliptől indultunk, amennyire lehetett, a Nagy-Duna mellett haladtunk dél felé. Szürreális kalandjaink voltak: a Csepel Vas- és Fémművekben a Nagykalapács utcánál szembejött egy rózsaszín fürdőköpeny, az Árnyas horgásztanya után pedig betévedtünk az ártéri csalános-tüskés dzsindzsába, ahonnan egy defekt árán szabadultunk. Délebbre haladva egyre inkább átvettük a sziget lassú, hömpölygő hangulatát. A déli zsilipnél sátoroztunk le a Rózsa-szigeten. Aludtunk egyet, és erre a képre ébredtünk:

Azt hiszem, kevés kellemesebb ébredésem volt ennél. Összecsomagolás után kifogástalan mindentbele-rántottát és bundás kenyeret reggeliztünk. Arról is érdeklődtem, mi volt a szezon eddigi legnagyobb fogása, de konkrét adatokat nem kaptam, csak annyit tudtam meg, hogy idén eddig jó nagy amurokat fogtak, azok voltak a legszebbek. 

Tovább

Tiltott gyümölcs: Csepel-szigeti bringakör

2015. július 1., 16:55 Módosítva: 2017.07.26 12:25
1127
A Velencei-tó, a Tisza-tó, a Fertő tó és a Balaton körbebiciklizése után mi lehet egy bringás következő úti célja? Jó kérdés, pedig az orrunk előtt van, és érdekesebb, mint a négy másik együttvéve: a Csepel-sziget. Csak senki sem ismeri. Kísérleti coubriport, első rész.

A Közvágóhídnál találkoztunk Gabival és Spirk Joe-val, szombaton 10 órakor. A koncepció egyszerű volt: minél közelebb a vízhez körbetekerni a szigetet. A Kvassay hídon át egészen a Weiss Manfréd út végéig jól kiépített kerékpárút visz. Érdekes tény, hogy egyes vélemények szerint a Weiss Manfréd úton vezetett az első, ráadásul a kocsiúttól szintben elválasztott kerékpárút Budapesten. Később megszűnt, 2012-ig tartott, míg visszaépítették.

A bringaútról a Terelő utcán tértünk le, hogy elérjük az egykori gyárterület főútját, a Központi utat. A Fémmű csarnokai közül ma már nagyon kevés működik eredeti funkciójában, számos kis vagy közepes cég bérli őket. Itt készülnek például a Bubi biciklik is.

Tovább

Elkezdték a 10-es út felszabadítását

2015. június 30., 15:42 Módosítva: 2015.07.01 09:28
611

Fontos nap a Magyarországon kerékpározó hazai és külföldi bringásoknak 1015. június 30-a: megkezdték a traktort, lovas kocsit és kerékpárt kitiltó leszerelését a 10-es útról. Önmagában az is sokat számít, hogy lehet kerekezni a szomszédos Budapest, Pilisvörösvár, Piliscsaba és Leányvár között (onnan tovább eddig is lehetett), akár munkába, iskolába járna, vagy túrázna valaki. Ám ennél sokkal fontosabb a Magyar Közút Zrt. személetváltása, hiszen már nem a kerékpározás tiltásában látják a megoldást a forgalmas utak problémájára, hanem a figyelmeztetésben: vigyázzunk egymásra! A „Merci-táblák” helyett ezért „kerékpáros veszély” táblákat tesznek ki.

Tovább

Ilyen menő kerékpárutak épültek 80 éve Budapesten

2015. június 29., 14:01 Módosítva: 2015.06.30 07:44
222

A budapesti bringautak története a múlt homályába vész, vagy mi. A lényeg, hogy a fene se tudja mikor épült az első, és pontosan hol. Annyi bizonyos, hogy már a háború előtt is rengetegen kerékpároztak a városban.

A legendák szerint például Csepelen, a mai Weiss Manfréd út mentén már a 30-as években is volt bringaút. Olyan, amilyenekért ma Dániát csodáljuk: enyhe eltolással, három szintben zajlott a (gép)kocsi-, a bringás és a gyalogos forgalom. Erről sajnos szinte semmit nem tudunk, az azonban már biztos, hogy amikor 1937-ben át adták a Horthy Miklós hidat (a mai Petőfit), annak mindkét oldalán volt kerékpárút, ráadásul ugyanígy szintben elválasztva a járdától és a kocsiforgalomtól.

És hogy használták-e? Ha hinni lehet a korabeli infografikának, akkor az áthaladó forgalomnak nagyjából a fele (!) lehetett bringás – vagyis annyi, mint a villamosok, teher- és személygépkocsik, valamint az akkor még jelentős lovaskocsik forgalma együtt.

A budapesti Duna-hidak forgalma a háború előtt
A budapesti Duna-hidak forgalma a háború előtt
Fotó: Budapest folyóirat, 1945/2

Amint látszik, a Margit, az Erzsébet és Ferenc József (mai Szabadság) hídon is komoly aránya volt a kerékpáros közlekedésnek.

Tovább

Valami fényes villog odalenn

2015. június 25., 15:20 Módosítva: 2015.07.21 17:31
43

Küllőkre szerelhető ledes villogók. Egy olyan tuning, amivel nem találkozunk minden nap, pedig pár ezer forintból már sokkal feltűnőbbé tehetjük kerékpárunkat. Furcsa dolog ez a fajta vizuális tuning, hiszen a tulaj sosem látja. Annyit persze érzékel, hogy valami fényes villog odalenn, de az igazi látványt csak a járókelők élvezhetik, ők is csak addig, míg elhúz mellettük egy leddel pimpelt bringás. Mellette szól még, hogy a ritkaságát leszámítva is figyelemfelkeltő, így nagyban növeli a biciklista biztonságát, hiszen a legtöbb baj mindig abból van, ha az autós nem észleli a kerékpárost. Ezeket a kütyüket felrakva ez szinte kizárt.

Tovább

A bringa, ami nem töri fel a segged

2015. június 19., 17:30 Módosítva: 2015.06.22 10:47
1288

Egyre több fura fekvőbringát látni. Mi ez? Hóbort, bolondéria, mutáns, mint az egykerekű vagy az emeletmagas bicikli? Bő százezer kilométer után el tudom mesélni, mi a jó benne, és mi nem.

Tovább

A bringások győztek: felszabadul a 10-es út

2015. június 19., 13:50 Módosítva: 2015.06.19 23:37
515

Néhány hete kitiltották a bringásokat a 10-es útról, aztán hétvégén visszaengedték őket. Most itt az újabb áttörés. Alig akartam hinni a fülemnek, amikor elmondták, hogy már meg is rendelték a Kerékpáros veszély KRESZ-táblákat, amelyekkel a Merci-táblákat” helyettesítik. Na és hová helyezik át a tiltótáblákat? Sehová: átfóliáztatják őket, másféle táblává.

A közelmúltban nagy felháborodást váltott ki a bringások körében, hogy a kerékpárokat, a traktorokat és a lovaskocsikat kitiltó háromrészes, Merci-táblák jelentek meg a 10-es út Pest megyei szakaszán.

Nem mintha kedvencük lett volna a keskeny, lestrapált, forgalmas, sőt túlterhelt, és emiatt eléggé veszélyes országút, de ha valaki környezet- és költségkímélően kerekezne, ahelyett, hogy autóban vagy volánbuszban szenvedné végig a dugót, egyszerűen nem mehet másfelé.

Tovább

Kalózkuka a kispesti bringaúton

2015. június 17., 18:26 Módosítva: 2015.06.18 00:19
31

Már maga az a poller is teljesen felesleges oda, hiszen senki sem akar ott autóval ráállni a kerékpárútra, de emelték a tétet az ostobaságban. Rászereltek egy szemeteskukát az amúgy is csak útban lévő oszlopra! Zavarjuk csak a kerékpáros közlekedőket, hátha elesik benne majd valaki! Ha éppen jön a villamos legalább eggyel kevesebb, igaz?! 

- írta Attila a jarokelo.hu oldalra.

kalozkuka
Fotó: jarokelo.hu

Megkerestük a kispesti önkormányzatot, hogy került a Kossuth Lajos téren áthaladó bicikliútra a szemetes.

Tovább

Testükkel védik a fákat a szombathelyiek

2015. június 16., 13:58 Módosítva: 2015.06.16 21:25
1818

Újabb fordulóponthoz érkezett a szombathelyi bicikliút építése: autóikkal és testükkel védik a lakók a fákat, írja a Nyugat.hu.

Ahogy azt múlt héten mi is megírtuk, igencsak furcsa kerékpárút-építés zajlik Szombathelyen, ahol a Diófa utcán a kerékpárutat úgy építtetik, hogy a nyomvonala belelóg az egyik négyemeletes ház. A hivatal először azt mondta, hogy arrébb helyezik a bicikliutat, de később meggondolták magukat. Az új terv szerint a bicikliutat és a járdát megcserélik, így azonban 16 fát is ki kell vágni. 

A lakók először 150 aláírást gyűjtöttek össze a fák kivágása ellen, majd amikor ma délelőtt megjelentek a munkások, néhányan autójukkal elállták a gépek útját, az egyik lakó pedig egy kivágásra ítélt fa tövébe ült le, hogy a testével védje azt. A Nyugat.hu tudósítója szerint patthelyzet alakult ki, a munkások várnak, a lakók nem tágítanak.

A lap szerint ráadásul a hatóságok annak ellenére adtak engedélyt egy újabb bicikliútra, hogy a most kiépítendő mellett 5 méterre párhuzamosan már fut egy másik biciklisáv.

A szombathelyi Együtt-DK-MSZP frakció közleményében arra kérte a város vezetését, hogy állítsa le a fakivágást, és várják meg a szerdai közgyűlést, ahol a lakókkal együtt érdemben lehetne tárgyalni a kivitelezővel.

Amit lehet, elrontottak az Erzsébet hídnál

2015. június 15., 11:26 Módosítva: 2015.06.16 00:06
273

Az Erzsébet híd alatti kerékpár út megszüntetése elég nagy vihart kavart. Sokan visszalépésről beszéltek, míg másokat az háborított fel, hogy EU-s támogatásból szüntetik meg az európai bringasztráda egy szakaszát. Igaz viszont, hogy a kerület kompenzációként azt ígérte, más bringás dolgokat fejleszteni fog a környéken. Ez remek hír, örülünk minden új kerékpáros infrastruktúrának. Vagyis izé...

Elkezdődtek a fejlesztések, az I bike Budapest pedig a Facebook-oldalán szedte össze, milyen is lesz az új bringás infra. Röviden összefoglalva: nem túl jó.  

Tovább

Megalázó zakó lett a fuckoffozó biciklis büntetése

2015. június 11., 18:30 Módosítva: 2015.06.12 10:48
657

Van az úgy, hogy egyszerűen nem megy, hogy belenyugodjon a biciklis abba, hogy leelőzték. Azonnal beleteker, hogy visszavehesse az eredeti pozícióját. És ha kamera van a fejére szerelve, akkor meg pláne jól akar szerepelni saját videójában.

A 37 éves portsmouth-i Mark Algart is elkapta a lendület. De egy pillanat alatt lecsapott rá a legfelsőbb biciklis igazságszolgáltatás, és ezt a brit férfi is érezte, mert a videó Quick Karma címmel került ki a Youtube-ra: óriási esett, rögtön azután, hogy felemelt ujjakkal bemutatott egy autósnak, aki rádudált.

A nyeregben hátraforduló bemutatás lett a veszte, közben ugyanis kibillent, neki ment a járdaszegélynek. Aztán gyorsan kikapcsolta a kamerát.

Miért nem dugjuk a fülhallgatót az orrunkba?

2015. június 10., 14:56 Módosítva: 2015.06.11 18:20
1586
nosebuds5
Fotó: rocketnews24.com

Japánban eléggé megszigorították a kerékpározás szabályait június 1-től. Olyannyira, hogy a két legbringásabb városuk (Tokió és Nagoja) is emiatt esett ki a 2015-ös Copenhagenize Index Top20-as listájából. Bár a szigorítások egy része érthető, és valóban csak segíti a biztonságos közlekedést, egy része csak kekeckedésnek tűnik az ottani biciklihasználóknak. És ami még rosszabb, az új szabályozás egy csomó mindent a rendőrök mérlegelésére bíz.

Például tilos fél kézzel kormányozni. Valaki arra panaszkodott Twitteren, hogy piros lámpánál, álló helyzetben nézett rá a  telefonjára, s a rendőr megbüntette. Ám ami igazán morcossá tett sokakat, az a fülhallgató használatának betiltása. Vagyis a zenehallgatásé, de hát épp itt a szabályozás gyenge pontja: mi van, ha a fülemben a füles, de nem szól benne semmi? Vagy ha csak az egyiket dugom be?

Tovább

Megalázza a BUBI Magyarország leghíresebb vendéglőjét

2015. június 9., 18:03 Módosítva: 2015.06.10 10:45
1106
Undorító a Mátyás Pince előtti dokkoló, a tiltakozók szerint egy latrina is jobb lett volna.

A Facebookon szerveznek tiltakozást a Budapest régi kocsmái, presszói, éttermei csoport tagjai a Mátyás Pince elé telepített Bubi dokkoló ellen. A szebb napokat látott étterem bejáratánál ezelőtt buszparkoló volt, a járdán nem lehetett elférni, a turistáknak illegális árusok kínálgattak nadrágszíjat, késkészletet meg hamis iPhone-t. Ennek a helyére került most a bicikli dokkoló.

De akkor mi is a baj?

Szerintük Magyarország talán leghíresebb vendéglőjét, ezzel a szakma történetét így megalázni bűn. A kommentelők szerint a bringázás egyszerűen nem fér össze a Nagy Hagyományokkal Rendelkező Étterem Presztízsével, sőt egyébként is visszataszító.

Tovább

Egy ország, ahol van egy csomó bringaút, csak épp bringások nincsenek hozzá

2015. június 9., 11:29 Módosítva: 2015.06.09 15:32
28
1476561 956639411024577 8189275655824589819 n
Fotó: Bangkok Charlie / facebook.com/BangkokCharlie

Egy élmény lehet Thaiföldön kerékpározni! Máshol az utakon extrém sport a bringázás, itt a kerékpársávban is az lehet. A fenti képet Bangkok Charlie tolta fel a Facebook-oldalára, azzal a szöveggel, hogy:

Tavaly kezdték felfesteni a biciklisávokat. Első körben a tuk-tukok használták parkolónak, aztán jöttek a kis táblák, hogy felhívják a figyelmet, ez bicikliút. De nem mindenki tud olvasni.

Tovább

Aztán gyerekek, downhillező kutyát láttatok-e már?

2015. június 8., 20:24 Módosítva: 2015.06.09 08:17
19

Kedves gyerekek! Mindjárt kilenc óra, mars az ágyba, de előtte nézzétek meg gyorsan ezt a kis mesét Bradleyről, a dowhillező kutyáról. A Daily Mail megpróbált cikket is írni a sztoriból, de nem sikerült nekik, szóval én nem is erőltetném a körítést. Maradjunk annyiban, hogy állítólag élvezi, hogy két damilon leeresztik a lejtőn.

Az azonban igen dicséretes dolog, hogy az angolok mellé pakolták az alábbi japán videót!

Tovább

Szivargyújtó kerékpárra?

2015. június 8., 09:15 Módosítva: 2015.06.08 14:57
59
a2mu6dzvsbre0aasjeim
Fotó: indiegogo.com

Mindig is hiányoltad, hogy a bringán nincs szivargyújtó? Hát tessék most itt van. Mondjuk szivart azt pont nem lehet gyújtani vele, de egy csomó minden másra jó.

Az Indigogón pörög egy új fejlesztés, a BikerMag. A pörgés furcsamód azt jelent csak, hogy mindenki osztja Facebookon és lelkendezik érte, de azért túl sok pénzt még nem sikerült összekalapozni rá. 

Talán mert annyira mégsem eredeti az ötlet, hasonló csomagok léteznek régóta, legfeljebb ebben a formában még nem csinálta meg senki. Na de mit tud?

Tovább

5000 férőhelyes bringamélygarázs épült egy holland kisváros pályaudvarán

2015. június 5., 12:17 Módosítva: 2015.06.05 20:52
3026

Delft egy nem túl nagy holland város, Kecskeméten mondjuk többen laknak, mint itt. Viszont van valamijük, amire a fél világ irigykedve néz. Legalábbis a Gizmodo mindenképp.

Mint a BicycleDutch legújabb videója bemutatja, csináltak egy csilivili új pályaudvart, és ahogy azt kell, szépen össze is kapcsolták más közlekedési eszközökkel. Természetesen leginkább bringával! Nem is akárhogy.

Tovább

Kéne új BMW egymillió alatt?

2015. június 4., 18:38 Módosítva: 2015.06.05 09:15
475

Akár a mérnöki munkát, akár a felhasznált anyagokat nézzük, már évek óta ugyanolyan színvonalon mozog az autó- és a kerékpáripar. A komoly technika, vagy annak látszata pedig eladható, különösen ha még egy csillagot, propellert, vagy ágaskodó lovat is rányomnak az adott termékre. Ma már szinte minden autógyártó kínál biciklit: némelyik technikájában is különleges, míg mások létező kerékpárok átcímkézett változatai.

Tovább

Koppenhága beelőzte Amszterdamot a legbiciklisebb város versenyben

2015. június 3., 17:41 Módosítva: 2015.06.04 17:21
657

A Copenhagenize.eu oldal biciklisbarát városokat értékelő listáján 2015-ben nincs az értékeltek között Budapest. A magyar főváros öt éve utolsóként ugyan, de bekerülhetett a világ nagyvárosai között a TOP10-be, az idén viszont már a dupla hosszúságú, 20-as listára sem volt elég a magyar kerékpáros kultúra fejlődési üteme.

Az első helyen a dán főváros, Koppenhága végzett. A dánok két év után taszították le a dobogó felső fokáról Amszterdamot.

A Copenhagenize.eu indoklása szerint azért pontozták fel Koppenhágát, mert olyan fejlődési statisztikát produkált, amilyet még egyetlen város sem a világon. A városközpontba munkahelyre/iskolába igyekvők körében a 2012-es 36 százalékos szintről 45 százalékra emelkedett a kerékpárral közlekedők aránya. A 9 százalékos részarány-növekedés mellett 1 teljes kilométerrel nőtt a kerékpározók átlagos utazási hossza is. Ez egy-egy tekerés esetében már 4,2 kilométer.

Tovább

Kültéri fűtéscsövek a Lidl előtt? Dehogy, ezek a bringatárolók!

2015. június 2., 16:56 Módosítva: 2015.06.03 13:53
141

A legutóbbi Decathlonos borzalomra küldte el Eszter a Járókelő linkjét, amelyben valaki arra panaszkodik, hogy mennyire használhatatlanok a Lidl bringatárolói is. Ennyire:

e79 1f55e4dfbfa42ce9198dc1701ce9ec526068fbf0
Fotó: jarokelo.hu

A képen látszólag minden rendben van: a bejárat mellett profi támaszok vannak, elől meg egy izé... dizájnos kültéri fűtőtest vagy mi. Nos nem. Állítólag az ott hátul a bevásárlókocsik helye, amit elöl látunk, az lenne a bringatámasz.

Tovább

Láttátok már a 86 éves apácát, aki biciklizik?

2015. június 2., 08:44 Módosítva: 2015.06.02 10:14
432

Már épp azon voltam, hogy kiposztolom, milyen botrány tört ki a kenti meztelen bringás felvonuláson, amikor elém került Máté posztja a szerzetesrendekről és egy igen kemény szóviccről. És rájöttem, hogy azért ez jobb téma. Egy kampányról van szó, melyben négy szerzetes mesél magáról, közülük minket most Ármella nővér érdekel.

Tovább

Frászt kaptatok, hogy mi ez a Béke téren? Ne tegyétek, hamarosan rendeződik a helyzet

2015. június 1., 08:56 Módosítva: 2015.06.01 16:31
135

Elképesztően néz ki ez a járdán vezetett kerékpárút, ami egyszer csak átmegy ügyességi akadálypályába szellemes tereptárgyakkal, melyen ha sikerrel átugrált az arra kerekező, folytathatja útját a közeli kisboltba, ahova tíz deka parizerért ugrott csak le. A meglepő kialakításról Styeták Péter tolt fel egy tök jó képet a Facebookra, melyből az is kiderül, hogy a Béke teret nem is olyan rég pofozták helyre. Elsőre olyan, mintha a bringásokról megfeledkeztek volna a nagy átalakítás során, de szerencsére nem erről van szó.

Tovább

Ennél jobb fej dolog nincs: valaki ingyenes bringamegosztót csinált Dániában

2015. május 31., 08:40 Módosítva: 2015.06.01 08:22
1115

A képeken látható bringát Koppenhágában szúrta ki a Copenhagenize bloggere. Látszólag csak egy egyszerű, nem túl izgalmas bicó, ám a lényeg hátul van. És hiába buhera a tábla (a kialakítás minden eleme érdemelne egy külön mondatot), nagyon menő, ami rá van írva:

Tovább