Bringával a sötétben? Segítünk, hogy ne üssenek el

2015. október 22., 09:20 Módosítva: 2016.10.29 10:03
260

Sajnos ismét itt az év legnehezebb időszaka, amikor a nappalok rövidülnek, az éjszakák hosszabbodnak, és rendszeresen esik az eső. Azt már összeszedtük, hogyan készülj fel a hideg időre, a felcsapódó sárra, meg egy csomó őszi kellemetlenségre, de arról se feledkezzünk el, hogy sokan, az edzések vagy munka után alkonyatkor tekernek haza. A látási viszonyok drasztikusan romlanak, a nyálkás, vizes úton sokszorosan nő a féktávolság, gyakoribbak a balesetek.

Összegyűjtöttünk néhány tippet, hogy ne kerülj veszélybe a korán beköszöntő estéken se.

Tovább

A tanító néni nem tudta, mi az a kecskézés

2015. október 19., 08:18 Módosítva: 2015.10.19 23:38
1399

Az alábbi dogát a Hermina Bringasuli osztotta meg, az egyik tanítványuk, Hani írta az iskolában az óhajtó mondatokra példának:

És hogy mi az a kecskézés?

Szabó Pál röviden és tömören odakommentelte a Kertvárosi Bringajárőr megosztása alá:

Tovább

Vonzó célpont ez a méregdrága bringa

2015. október 18., 08:16 Módosítva: 2015.10.19 01:11
295

Hamarosan gyártósorra kerül az osztrák Biketronic elektronos rásegítéses kerékpárja, amihez egy magyar startup, a Hargamon Kft ad biztonságtechnikai szolgáltatást. Ezek a bringák körülbelül ötezer euróba kerülnek, ami megmagyarázza, hogy miért van szükség extra védelemre.

Tovább

A körforgalom a bringások barátja

2015. október 16., 13:52 Módosítva: 2015.10.17 12:39
181

Nem tudom, ki hogy van vele, engem annyira nem vonzanak a körforgalmak, ha kerékpárral vagyok. Más kérdés, hogy sokak szerint tilos is belebringázni, de ez ugye nem igaz. A BicycleDutch legutóbbi posztja és videója azonban épp arról szól, hogy mennyivel jobbak, mint a hagyományos kereszteződések, csak épp oda kell figyelni egy pár dologra a kialakításnál, ahogy azt Hollandiában teszik.

Tovább

Öt trükk, és ősszel is biciklizhetsz

2015. október 14., 08:40 Módosítva: 2015.10.15 08:46
792

Ha jön az ősz, sokan lerakják a biciklit, pedig csak néhány dologra kell odafigyelni ahhoz, hogy az első hóig simán kerékpározzunk a városban. Profi szerelők mutatják meg, mire kell odafigyelnünk, hogy továbbra is biciklivel közlekedhessünk.

Akkor most szabad villamossínen bringázni, vagy sem?

2015. október 13., 11:24 Módosítva: 2015.10.14 13:22
101

A múlt héten egy posztban arról keseregtem, hogy milyen különös gyakorlat szerint büntetik a rendőrök a bringásokat, akik a budapesti Bartók Béla úton a villamossínen tekernek, mert a Gellért tér felé vezető utat feltúrták. Abban a tudatban voltam, hogy szabálytalanul tekertem a síneken, de ez nem igaz. Illetve nem volt igaz, mert pár napja már gondoltak a kerékpárosokra.

Tovább

Bringasávért tekertek a Lánchídon

2015. október 11., 14:59 Módosítva: 2015.10.13 11:24
38

Totális idő és pénzpazarlás, hogy a világ egyik leghíresebb átkelőjén folyamatosan álljon a forgalom. A Lánchídon biztos késést jelent busszal átmenni, biciklivel meg a járdára vagy szabálytalan helyzetekbe kényszerül, aki haladni szeretne. És akkor még nem is beszéltünk a mentők, a tűzoltók és a taxik haladásáról sem. Ezt a hidat nem arra tervezték, amire most használjuk

- olvasható a Magyar Kerékpárosklub Bringázható Lánchidat nevű felhívásában.

A biciklis felvonulás délután háromkor kezdődött a Széchenyi téren, emiatt lezárások is voltak.

A szervezet aláírásgyűjtésbe is kezdett, melyben azt kérik, hogy a főváros helyezze előtérbe a közösségi közlekedést, a kerékpározást és a gyaloglást az autókkal szemben. És jövő nyáron legyen egy tesztidőszak, amikor csak buszok, bringák, taxik és elsőbbségi járművek közlekedhetnek a hídon.

Használt női bringát városba

2015. október 11., 11:07 Módosítva: 2015.10.13 11:24
15

A használtcikk-vásárlás mindig sokkal több meglepetést és izgalmat hordoz, mint lefóliázott dobozban leemelni valamit a bevásárlóközpont polcáról, hátoldalán a részletes leírással. Nincs ez másképp a biciklivel sem. Elmentem megnézni, milyen használt női bringákat lehet kapni a főszezon végén, 50 ezer forint körül.

Tovább

A székelyek a leglazább problémamegoldók

2015. október 7., 18:09 Módosítva: 2015.10.13 11:24
1275

Néhány napja még a 9gag poénoldalra is felkerült a sepsiszentgyörgyi Kórház utca képe, ahol a városi önkormányzat biciklisávot alakított ki az út mentén, írja a kolozsvári foter.ro.

Volt azonban egy kis szépséghiba is az új bringasávval. Ugyanis néhány jól fejlett fa magasodott a frissen csíkozott sáv kellős közepén. Miután az internet népe jól kiröhögte magát, a városvezetés megígérte, hogy korrigálják a hatalmas marhaságot.

Korrigálták is, aztán egy írástudó ember feltöltötte a bizonyítékfotókat Sepsiszentgyörgy Önkormányzata Facebook-oldalára.

Fotó: foter.ro

A fejlemény a képen látható. A BKK meg mehet Sepsiszentgyörgyre tanulni közlekedési problémamegoldást.

Fuldoklik a városban biciklizve? Még így is jobban jár, ha nyeregben marad!

2015. október 6., 13:04 Módosítva: 2015.10.13 11:24
67

Ha a Körúton fulladozva vagy a Thököly úton előző buszok kipufogójából szippantva elönti az aggodalom, talán mégsem olyan egészséges ez a városi kerékpározás, akkor nyugodjon meg! A francia Egészségvédelmi Intézet kedden publikált (és az MTI által szemlézett) tanulmánya szerint 

a kerékpározás még a szennyezett levegőt és a baleseti kockázatokat figyelembe véve is jót tesz az egészségnek
Tovább

Sürgős alkatrészcsere újabb 1,5 millió bringán

2015. október 5., 07:43 Módosítva: 2015.10.05 16:29
183

Tizenhét nagy kerékpármárka, egyebek mellett a Cannondale, a Fuji és a GT hirdetett közös visszahívási akciót miután kiderült, az utóbbi tíz-tizenöt évben gyártott, elöl tárcsafékkel felszerelt modelljeik egy része balesetveszélyessé válhat egy apró szerelési hiba miatt. Nem a fékrendszer és nem is az első villa okozhat problémát, hanem a kerék rögzítésére szolgáló gyorszár. Ez a kis billentyű ezeréves találmány, rengeteg bringán könnyíti a kerék ki- és beszerelését, ám az érintett gépeken, nyitott állapotban túl közel kerülhet a féktárcsához.

Tovább

A hipszter találkozik a csodabogárral

2015. október 4., 12:28 Módosítva: 2015.10.17 10:18
31

A praktikum örök probléma a városi közlekedéssel. Vannak távok, amelyek bringával már éppen nem kényelmesek, viszont a legtöbb tömegközlekedési eszközre nem fér fel a kerékpár. Szerencse, hogy gurulni nem csak a nyeregben lehet, hanem például rollerrel, vagy gördeszkával is, ezeket ráadásul bármikor a hónunk alá csaphatjuk, ha felszállnánk a tömött 4-6-os villamosra. Gyerekjátékok ezek, gondolhatnánk, és nem is tévedhetnénk nagyobbat, az első kilométer után, amelyet percekkel hamarabb nyomunk le, mint gyalog, rögtön megváltozik a véleményünk.

Az eredeti terv szerint egy longboardot, és egy rollert akartunk összehasonlítani, ám amikor utóbbi miatt megkerestük a Reflexshop üzletét, mással álltak elő, egy kickboard-dal. Szerintük rollerrel már mindenki találkozott életében, ez viszont valami szokatlan, érdekesebb konstrukció.

Tovább

Nagy szinkron van a kerékpárút-fejlesztés egyes elemei között

2015. október 2., 16:20 Módosítva: 2015.10.03 11:56
3148

A Petőfi-hídon nagy kerékpárosbarát tervberuházásokat hajtanak végre. Készülnek az új fel- és lehajtók, amik a körúti bicikliútról a híd járdájára terelik a forgalmat.

Persze a jó szándékkal kikövezett úton mindig vannak apróbb hibák, ami ebben az esetben például egy szalagkorlát formájában materializálódtak.

  12140665 1005739762779603 3136382440664854351 n

A másik kisebb probléma, hogy a híd járdája az összes budapesti híd közül a legrosszabban járható. A felülete évtizedek óta nem volt felújítva, szanaszét van töredezve és szűk is. A gyalogosforgalom ugyan nem túl erős rajta, de az a kevés is elég ahhoz, lehessen szindni a másik felet.

Kevésbé vicces a jó szándékú tervezőktől, hogy a túloldali biciklis kivezetést a Boráros téri kétsávos lehajtón sikerült keresztülvezetni.

Az újbudai bringások már 2013-ban, a tervek bemutatásánál jelezték, hogy ez így nem lesz jó. A figyelmeztetés azonban időközben valahol elveszett.

A bringások tapsolnának, ha eltűnne a megkerülhetetlen ember oszlopa

2015. szeptember 30., 12:06 Módosítva: 2015.10.01 09:45
91

„Egy megkerülhetetlen ember, megkerülhetetlen oszlopa" – olvasható évek óta a felirat a budai bringaúton, az Erzsébet híd előtt. Talán valami jó is kisülhet a Simicska–Tarlós-háborúból.

Tovább

Így pakolj, ha bringázol

2015. szeptember 27., 12:11 Módosítva: 2015.09.28 11:36
147

A napokban hirtelen lett megint rossz az idő, de ez nem tart örökké. A bringás szezon nem nyár végén fejeződik be, sőt, a nagy meleg elmúltával érdemes igazán túrára indulni. Akár csillagtúrára vállalkozunk, akár egynapos tekerést tervezünk, egy okosan felpakolt kerékpárral hatalmas élményekben lehet részünk. Most a mindkét utazási formát kedvelő bringások táborának nyújtunk egy kis útmutatót, hogy mihez milyen táskát érdemes venni, és mit kínál a piac.

Tovább

Hogy mi az akadálymentesítés ellentéte? Ez

2015. szeptember 25., 12:00 Módosítva: 2015.09.25 14:58
143
Fotó: egriugyek.hu
  • Van, amikor valami annyira régi, hogy nem akadálymentes. És úgy is marad.
  • Sajnos olyan is van, hogy valamit felújítanak, és nem teszik akadálymentessé.
  • De olyat, hogy valami akadálymentes volt és egy felújítás során sima lépcsővé alakítják a korábbi rámpát rajta, na olyat még nem láttunk.

Egészen mostanáig.

Tovább

Feltámad gyerekkorunk biciklije, újra gyártják a Tacskót

2015. szeptember 24., 14:08 Módosítva: 2015.09.25 09:28
2433

Újra gyártani fogják a már a neve miatt is legendás gyermekkerékpárt, a Csepel Tacskót, írta meg a Bikemag.hu.

Tovább

Zseniális kátyúgyűjtő appot fejlesztett egy német srác

2015. szeptember 24., 07:48 Módosítva: 2015.09.24 17:36
600

Amikor egy videó elején azt látom, hogy valaki mosolyogva felszáll a bringájára, behelyezi a mobiltelóját a kormányon kialakított tartóba, és megnyomja a SZUPERÚJ appot, akkor már érzem, hogy valami szörnyen unalmas okos alkalmazás jön, amilyenből már láttam kismilliót. Ám Florian Born barkácstalálmánya 

nem egy újabb uncsi app, hanem egy baromi jó ötlet!

Pedig nincs benne semmi különös. A bringáján van egy érzékelő, egy festékes flakon, meg a telefon. Mégis tök jó amit csinál. Még tavaly lőtte ki a netre, de én csak most fedeztem fel a Treehugger friss posztjában.

Tovább

Erre márpedig akkor sem fogtok biciklizgetni

2015. szeptember 22., 15:04 Módosítva: 2017.06.22 11:13
332

Szomorú sorsra jutott a Margit-szigetről az Árpád hídra felvezető spontán kialakult bringaút: az építők úgy döntöttek, hogy márpedig erre senki nem fog felhajtani, és ennek drasztikus megoldással elejét is vették, mutatjuk: 

Az Árpád híd felőli oldalon egész nyáron folyt a rejtélyesen sokáig tartó építkezés, melynek során a futópálya oda eső szakaszát kialakították. Hogy ezen kívül még mi mindent, azt nem igazán látni, de annyi biztos, hogy minimum május vége óta (mióta én rendszeresen erre járok) folyamatosan fel volt túrva és tele volt pakolva építőanyaggal az érintett rész. 

Tovább

2500 kilométert biciklizett, hogy beérjen az iskolába

2015. szeptember 21., 09:54 Módosítva: 2015.09.21 19:48
80
  • Jang Vanjing befejezte a középsulit, ami tök jó.
  • Felvették a Csiangszu tartományban található Jangcsou Egyetemre számítástechnikai képzésre, ami szintén tök jó.
  • A baj csak az, hogy ő Hulin városában lakik, Hejlungcsiang tartományban, úgy nagyjából 2500 kilométerre a sulitól. 
  • Vagyis, ez is tök jó, mert így odabiciklizhetett!
Tovább

Tízszer több a biciklis Budapesten, mint 20 éve

2015. szeptember 20., 19:36 Módosítva: 2017.01.16 13:21
1481
Átfogó felmérést készített a fővárosi kerékpárosok főbb útvonalairól, szokásairól, típusairól a Főmterv a BKK számára. Az anyagban összehasonlítják a legfrissebb 2014-es adatokat az elmúlt húsz év felméréseinek adataival, amikből kiderül: a kerékpár az elmúlt években szabadidős járműből munkába járó, hétköznapi közlekedési eszközzé vált.
  • Húsz év alatt megtízszereződött a budapesti kerékpáros forgalom
  • Hétköznap sokkal többen bicikliznek mint hétvégén, szabadidősből munkába járó eszközzé vált a kerékpár
  • Legforgalmasabb a XI. kerület és a XIII. kerület, valamint a XIII. kerület és a III. kerület közötti tengely
  • A legtöbb utazás 5 km hosszú, a kerékpáros utazások 90%-a 10 km alatti
  • A kerékpáros balesetek lényegesen kisebb mértékben növekszenek, mint a kerékpáros forgalom
  • A legveszélyesebb hely a Hősök tere - Dózsa György út, 4 év alatt 13 baleset volt

A tanulmány hat belvárosi helyszín napi forgalmi átlaga alapján megállapítja, hogy húsz év alatt több mint tízszeresével nőtt a kerékpáros forgalom. A belső területeken ugrásszerűen, míg a külső területeken kisebb mértékben nőtt a kerékpáros forgalom nagysága.

Forrás: Főmterv, BKK
Forrás: Főmterv, BKK

Megváltozott az is, hogy mikor kerékpározunk. 1994 és 1999 között a hétvégi kerékpáros forgalom napi értéke lényegesen meghaladja a hétköznapiét (150-250%), míg 2006-tól a folyamat megfordult, és a 2010-es évben már a hétköznapi forgalom dominált a hétvégi napi forgalomhoz képest, különösen igaz ez az őszi mérésekre. 

Tovább

Okos autó bringásoknak

2015. szeptember 19., 08:56 Módosítva: 2015.09.19 13:09
92

Ezekben a napokban zajlik Európa legfontosabb autókiállítása, a hatvanhatodik Frankfurti autószalon. Minden fontos autómárka készített egy-egy tanulmányautót, melyek közt ott volt a Honda Civic Tourer Active Life Concept is, amelyet kifejezetten bringásoknak szántak.

A két kerékpár szállításához és szereléséhez átalakított kombiban úgy tudjuk elhelyezni a bringáinkat, hogy azoknak csak az első kerekét kell kiszerelni, és olyan pontosan lehet őket rögzíteni a pótkerék helyén kialakított vájatokban, hogy menet közben biztosan nem verődnek össze és nem kennek össze semmit zsírral.

Tovább

Agyatlan kerék

2015. szeptember 18., 15:12 Módosítva: 2015.09.18 20:30
10

Ez pusztítóbb, mint a legkeményebb downhill (minden értelemben) és nem kell hozzá csak egy bazi nagy teherautó-gumiabroncs, meg egy nagyon meredek, sziklás tengerpart. Baromira örülök, hogy nem rántott magával senkit, és persze annak is baromira örülnék, ha a végén kiszednék a vízből, de meg kell hagyni: nagyon látványos!

Már a tricikliző kisgyerekeknek is sisakot kellene viselniük

2015. szeptember 15., 17:35 Módosítva: 2015.09.15 18:34
8

Legalábbis ezt írja a CNN szakértőkre hivatkozva, akik ugyan gyerektriciklikről beszélnek, de nálunk ugye inkább a műanyag motorok, vagy manapság még inkább a futóbiciklik terjedtek el a legkisebbek körében. Ez utóbbival amúgy veszett sebességre tudnak felgyorsulni a kölykök, nézzétek csak meg egyszer egy játszótéren.

Na de vissza a háromkerekűekhez!

A kutatók arra hivatkoznak, hogy 2012 és 2013 között 9340 gyerektricikli-sérült került a sürgősségire, és a leggyakoribb a fejsérülés volt. Ami annál is rosszabb, mert az bizony maradandó károsodást okozhat. Szerencsére csak 224-en kerültek kórházba. 

Tovább

Miért nincs gazdájuk a bringautaknak?

2015. szeptember 13., 13:20 Módosítva: 2016.03.17 09:32
553

Aki kerékpárútra hajt, csúnyán csapdába eshet – akár a fogát is otthagyhatja. Mégpedig azért, mert csapdahelyzetben van a teljes, mintegy 3500 kilométernyi kerékpárút-hálózat: hiába közút, az országutaktól eltérően nem a Magyar Közút Zrt.-hez (MK) tartozik, hanem a települések utcahálózatával és a határukban található mezei és egyéb utakkal együtt a gyakran kétes hozzáértésű, eszköztelen és forráshiányos önkormányzatokhoz.

Egységes kezelés hiányában egy-egy kerékpáros útvonal olyan, mint valami rongyszőnyeg: vegyes minőségű darabkákból szövődik össze. A kerékpárút-állomány a közlekedés árvaháza.

Tovább

Jön a kerékpáros Uber

2015. szeptember 11., 16:00 Módosítva: 2015.10.01 09:12
92

Amikor a kerékpáros Uber kifejezés felbukkant a Guardian-cikk címében, szemeim előtt felderengett, hogy milyen klassz lenne, ha mindig ott teremne egy bringa, ahonnan épp haza akarok tekerni, de mondjuk busszal mentem oda. Mint ahogy ezt az Ubernél megszoktuk (már amikor ott terem ugye).

Sajnos nem erről van szó (bár a Bubi-féle rendszerek végül is valami hasonlót tudnak, szóval kár szomorkodni). Az AirDonkey nevéhez méltón inkább az Airbnbre hasonlít majd, de az Uberhez sem csak annyi köze van, hogy közlekedési eszközről van szó. Az appot fejlesztő cég mindenesetre e kettő közé lövi be szerényen a találmányát, amely szerintük hatalmas jövő és nemes küldetés előtt áll természetesen.

Tovább

Ilyen, amikor valaki hatvan métert bringázik lefelé egy falon és a végén bevágódik a vízbe

2015. szeptember 10., 17:34 Módosítva: 2015.09.11 11:30
2163

Elnézve ezt a videót az jut eszembe, hogy bekötve valami hiperbiztonságos vidámparki vacakban is nagyon kemény lenne ez a látvány, de így elképesztően súlyos. Primož Ravnik mindezt egy bringával száguldja végig, és hiába tudjuk, hogy mi lesz a vége, azért közben baromira félve nézem a kereket, hogy merre csúszik ki. [Via: Sploid]

Bubi: a hétvégi buliforgalom a legerősebb

2015. szeptember 10., 07:33 Módosítva: 2015.09.24 13:53
182
Egy éve üzemel a Mol Bubi, a fővárosi közbringarendszer. Ezalatt 22 ezer felhasználó 815 ezer alkalommal bérelte ki a kerékpárokat. Napközben kedd-szerda a legerősebb, estefelé pedig a péntek-szombat. Az üzemeltetés még a 122 milliós szponzortámogatás mellett is veszteséges, ezért van olyan politikai vélemény is, hogy a Bubi a Vitézy-féle budapesti yuppiek méregdrága hobbija, nem szabad többet költeni rá.

A Mol Bubi első éve számokban:

  • 11 kerületben 96 gyűjtőállomás, 2109 dokkoló, 1150 kerékpár
  • 22 ezer felhasználó 815 ezer alkalommal bérelte ki a kerékpárokat
  • péntek és szombat esténként használják a legtöbben egyszerre
  • két biciklit loptak el összesen, az egyik meglett
  • nagyobb baleset nem volt, kisebb "diszkóbalesetek" előfordultak
  • a bevétel 2014 szeptember és 2015 június között meghaladta a 67 millió forintot
  • a szponzorációs bevétel évi 122 millió forint
  • az éves üzemeltetési költség 244 millió forint

Egy éve indult el Budapesten az első közbringarendszer, a Bubi. A vártnál nagyobb sikert aratott, megszerették és használják a fővárosiak. A bevétel is, úgy tűnik, nagyobb lesz a vártnál, ám még így is tízmilliós üzemeltetési veszteségre kell számítani, annak ellenére, hogy az első három évben a Mol évi 122 millió forinttal támogatja a rendszert. 

Tovább

Bringaakasztós buszjáratok indultak New Yorkban

2015. szeptember 7., 09:52 Módosítva: 2015.09.07 11:33
234

A világ számos pontján működnek kerékpárszállítós buszok, tegnap épp New Yorkban indítottak el egy kísérletet. A fenti videó az utazóközönségnek készült, hogyan használják. 

A Gothamist azt írja, hogy a pilot projekt 42 ezer dollárba kerül, összesen 38 járművet szerelnek fel kerékpárszállítókkal. 

Tovább

Magyar túrabringák elérhető áron

2015. szeptember 6., 08:24 Módosítva: 2015.09.20 00:20
146
Kerékpárral túrázni egészen nagyszerű élmény. Lassabb, mint az autó vagy a motor, de talán pont emiatt nyugodtabb, több időt hagy a nézelődésre, arról nem beszélve, hogy sportértéke sem lebecsülendő. Akárcsak a bringázás bármely ágánál, itt is csak a pénztárcánk szab határt a gép felszereltségének, de szerencsére megáll az örök igazság: nem kell vagyonokat költeni egy igazán használható gépre, mi most a 110 és 120 ezer forint közti kategória magyar gyártóinak termékei közül próbáltunk ki hármat.

Nem volt sok szempontunk, azt szerettük volna, ha a bringák minél jobban hasonlítanak arra, amivel a német kisnyugdíjasok nyár végén körbetekerik a Fertő-tavat.

Legyen aluvázas, legyen könnyű, és forogjon alatta 28 colos kerék, a sima futásért. Nem árt a csomagtartó sem, és nagyon fontos, hogy kényelmes nyergen ülhessünk. A hegyikerékpárokhoz képest tehát rombolókról beszélünk, de a hosszú távú andalgáshoz ez kell.

Az is feltétel volt, hogy magyar kerékpárokat próbáljunk ki, ami – némi engedménnyel – sikerült is. A Csepel, a Gepida, és a Nopeus is hazai vállalkozástól származik, ám a vázak a Távol-Keletről, jellemzően Tajvanról érkeznek. Itthon csupán a dekoráció festik fel, és az alkatrészek válogatják össze ezekhez a bringákhoz.

Ez persze nem jelenti azt, hogy gond lenne a gépek minőségével, hiszen a prémiumgyártók legkomolyabb, versenyzésre szánt vázaitól eltekintve szinte minden ott készül, sokszor ugyanabban a gyáregységben.

Tovább