Jól cserben hagyták a kispáli bicajost

2014. szeptember 22., 16:42 Módosítva: 2014.09.23 15:51
11

Nyolc napon belül gyógyuló sérülést szenvedett egy 63 éves, nagypáli férfi egy balesetben szeptember 21-én, este 21:15-kor Kispáliban. Tekintse meg a rendőrség fotóit a pórul járt, furcsa állapotba került kerékpárról és a misztikus helyszínről!

Az ismeretlen típusú autó a József Attila úton Nagykutas felől a 76-os főút irányába ment, amikor elütötte a kerékpározó férfit, aki elesett. A sofőr a helyszínről segítségnyújtás, illetve adatok hátrahagyása nélkül elhajtott. A rendőrséget egy szemtanú értesítette, a tettest jelentős erőkkel keresik.

Ön szerint mi történt a gumival?

Tudja, miért tilos a Szabadság hídon biciklizni?

2014. szeptember 22., 15:26 Módosítva: 2014.09.23 15:11
1711

Meglepő ítélettel tett rendet a Budapesti Rendőr-főkapitányság egy autós és egy kerékpáros vitájában. A döntés szerint mivel a biciklista nem is lehetett volna ott az úton, ezért bármi  történt, mindenképpen ő a hibás. Ez derült ki az elmeszelt biciklista által elküldött határozatból.

Tovább

Már nem para Bécsben bringázni

2014. szeptember 22., 14:16 Módosítva: 2014.09.22 17:12
1

Egyre kevésbé félnek az utakon a bécsi bringások: egy felmérés szerint amíg két évvel ezelőtt még a biciklizők 52 százaléka mondta azt, hogy biztonságban érzi magát bringával közlekedve, idén már 72 százalék bringázott nyugodtan.

A Bécsi Mobilitási Ügynökség felmérésből az is kiderül, hogy a legtöbben bicikliúton (65 százalék) közlekednek a legszívesebben, a kerékpársáv vagy az autók között kerekezés már sokkal kevésbé népszerű (19 és 13 százalék).

A közvélemény-kutatás során azokra is kiterjedt, akik szinte soha nem ülnek biciklire. Tíz megkérdezettből egyébként négyen adtak ilyen választ. Az elsődleges ok, hogy nincs biciklijük. A második leggyakrabban említett indoklás az volt, hogy félnek a forgalomban. Elsősorban a nők, az 50 év felettiek valamint a belső és a nyugati kerületek lakói magyarázták ezzel, hogy miért nem ülnek biciklire.

Máris elloptak egy Bubit

2014. szeptember 17., 19:59 Módosítva: 2014.09.18 12:04
1520
De gyorsan elfogták a rendőrök a tettest. Hála a benne lévő GPS-nek.

Ez volt az első eset, hogy eltulajdonítottak egy Mol Bubi biciklit - közölte szerda este a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az MTI-vel.

A biciklit a Corvin-negyednél adta le bérlője, de feltehetően rosszul helyezte a dokkoló állomásba, emiatt a kerékpárt újra ki lehetett venni kölcsönzés nélkül. Egy ismeretlen szerdára virradó éjszaka kivette a dokkolóból a kerékpárt és elhajtott vele, de a kerékpárban lévő nyomkövetőnek köszönhetően a rendőrök megtalálták és elfogták a tettest is.

A BKK közleményében felhívta a figyelmet arra, hogy a bérlőknek mindig meg kell győződniük arról, hogy megfelelően adták-e le a kerékpárt és azt a dokkoló biztonságosan rögzítette. Nem megfelelő leadásnál nemcsak a lopás veszélye áll fent, de a bérlést sem állítja le a rendszer. 

A BKK szerint az alkatrészek miatt fölösleges ellopni a Bubit, azok ugyanis egyediek, más kerékpárokban nem használhatóak fel, hagyományos szerszámokkal nem bonthatóak meg.

Keresik a sorompótörő asszonyt

2014. szeptember 16., 08:49 Módosítva: 2014.09.16 14:52
53

Szemtanúkat keres a Komárom-Esztergom megyei rendőrség. Aki augusztus 23-án 12.20 körül Dorogon, a Mária utcai vasúti átjáró környékén járt, jó eséllyel láthatott egy hatvan év körüli asszonyt fekete biciklivel. A piros lámpák villogtak, a nő mégis át akart hajtani a vonat előtt. Nekiütközött az átjáró csapórúdjának, vagyis a sorompónak, ami letört. Az asszony elesett, egy ismeretlen sofőr felsegítette, a letört sorompóval nem foglalkozott senki.

Ön az ismeretlen sofőr? Írja meg, mit látott a helyszínen!

Boldog akarsz lenni? Tekerj!

2014. szeptember 15., 17:32 Módosítva: 2014.09.15 23:30
2160

Azt már eddig is lehetett tudni, hogy a biciklizés jó hatással van az egészségre, a University of East Anglia (UEA) kutatóinak tanulmányából azonban az is kiderül, hogy a biciklizők jobban is érzik magukat, jobban tudnak koncentrálni a munkájukra, és kevésbé stresszesek, mint az autósok, vagy azok, akik tömegközlekedéssel járnak – írja a BBC.

A tanulmányba nagyjából 18 ezer munkába járó adatai kerültek be, ezeket több mint 18 évet át gyűjtötték több országból. A kutatásban részt vevő munkába járók 73 százaléka volt autós, 13 százalékuk sétált, és három százalékuk biciklizett munkába menet, 11 százalék pedig tömegközlekedéssel jutott el a munkahelyéig.

Tovább

Görcsösen kapaszkodott a biciklibe a majdnem megfulladó férfi

2014. szeptember 15., 14:19 Módosítva: 2014.09.15 22:55
127

Vízben sodródó kerékpáros bácsit mentett ki a szentgotthárdi őrsparancsnok és a körzeti megbízott – írja a police.hu.

Szentgotthárd térségében, Rábatótfalu határában, a közeli dombokról lezúduló esővíz és a feltörő talajvíz átfolyásokat okozott, ezért lezárták a 7454-es számú főútat. Mire Végvári János alezredes és Pál Zsolt főtörzsőrmester a helyszínre ért, a víz már

sebesen hömpölygött a magasabban fekvő dombok felől a Rába folyó felé,

így a térséget egybefüggő, viszonylag erős sodrású víz árasztotta el, a lakóházakba is betört.

Tovább

Aljas mód ütötte le a biciklitolvajt

2014. szeptember 10., 15:05 Módosítva: 2014.09.11 11:43
67

A lenti rendőrök aljas indokból elkövetett könnyű testi sértéssel gyanúsítanak egy 28 éves rédicsi férfit, aki hétfőn leütötte a biciklijét eltulajdonító 22 éves fiatalembert –írja a police.hu

Tovább

2700-an használták a Bubit az első napon

2014. szeptember 9., 09:50 Módosítva: 2014.09.15 15:59
101

A BKK szerint a Bubi átadásának első napján csaknem ezer ember vett jegyet vagy bérletet a közbringára. A 76 gyűjtőállomáson lévő 1100 biciklit hétfőn 2700-an vették igénybe, és több mint 38 ezer percet töltöttek az utakon, egy-egy ember átlagosan 16 percet használta őket.

Az indulás alkalmával meghirdetett számos kedvezmény közül legtöbben a Start bérletet választották; ők december 31-éig 3 ezer forintért használhatják a MOL Bubit, sőt ebből 1500 forintot le is tekerhetnek. Aki szeretne bérlethez jutni, annak a BKK továbbra is azt javasolja, hogy a várakozás elkerülése érdekében ezen az oldalon előzetesen regisztráljon.

Ha hozzányúlunk a Nagykörúthoz, az valakinek fájni fog

2014. szeptember 8., 23:01 Módosítva: 2014.09.10 07:57
188

Tarlós nélkül, 5 hónap késéssel indult el a Bubi.  Most hogyan tovább? 

Ha hozzányúlunk a Nagykörúthoz, az valakinek fájni fog

2014. szeptember 8., 20:55 Módosítva: 2014.09.08 23:03
3

Tarlós nélkül, 5 hónap késéssel indult el a Bubi. Na és most hogyan tovább?

Mától hivatalosan is lehet bringázni az Andrássy úti szervizúton

2014. szeptember 5., 16:02 Módosítva: 2014.09.05 22:16
205

Péntektől új forgalmi rendet vezettek be az Andrássy úton, az Oktogon és a Kodály körönd között: a biciklisek mostantól hivatalosan is használhatják a szervizutat, a járda pedig csak a gyalogosoké.

A BKK bejelentése szerint a Kerékpárosklub által nyolc éve kezdeményezett módosításról a forgalomszámlálási adatok alapján döntöttek: naponta irányonként 1 300-an bicikliznek ezen a szakaszon. Ez az autóforgalom 12 százaléka, ennyi embernek már tényleg nem kényelmes a gyalogosok között szlalomozni.

Tovább

Végre itt van az élvezhető vízibiciklizés

2014. szeptember 5., 15:00 Módosítva: 2014.09.05 20:03
105

Ugye gyerekként önök is mindig nyaggatták a szüleiket, hogy béreljenek vízibiciklit, mert az milyen jó móka lehet. Aztán azt vették észre tíz perc után, hogy ebben semmi élvezet sincs. Lassú, nehéz, fárasztó. Most már azonban vannak olyan vízibiciklik is, amelyekkel elérhető a valódi bringás élmény is. 

Tovább

Centizéssel akarta leszorítani a buszsávba

2014. szeptember 4., 18:07 Módosítva: 2014.09.05 16:17
1124
Egy budapesti SUV sofőrje személyes missziójának tekinti, hogy centizéssel leszorítson egy kerékpárost az út szélére. Újabb fejkamerás videó került elő alig egy nappal azután, hogy közzétettünk egy cserbenhagyásos balesetről készült felvételt.

Az újabb videó a Dózsa György úton készült.

A képek tanúsága szerint a Honda vezetője azzal kísérletezik, hogy a buszsávba tolja a biciklist, mert zavarta, hogy a középső sáv szélén teker. Pedig a Kresz alapján a biciklis az előírásoknak megfelelően tartózkodott a buszsáv melletti sáv jobb szélén, hiszen a buszsávot itt nem használhatja. A Dózsa György útnak ugyan vannak szakaszai, amelyeket közös sávvá léptettek elő. Ezeken a részeken nagy piktogramok jelzik is, hogy ott biciklis is közlekedhet. A Hősök tere és a Városliget melletti szakasz azonban nem ilyen.

Más kérdés, hogy a buszok és az autók között nem sok fővárosi biciklisnek van kedve veszélyeztetni az életét, ezért a felvétel készítője azon kisebbséghez tartozik, akik szabályosan használják a Dózsa György utat.

A történtek, ahogy a biciklis látta:

Budapest Dózsa György út a Thököly út irányában. BUSZSÁV után az első forgalmi sáv.

A mögülem érkező Honda FR-V típusú KDC-640 frsz. rendelkező gépjármű vezetőjének nem tetszett, hogy ott haladok kb. 30 km/h sebességgel a kerékpárommal. Mindent elkövet, hogy kitoljon a buszsávba.

Jobb visszapillantójával többször hozzáért a bal kormányszarvamhoz. A felvétel 00:17 mp környékén először megfogtam majd behajtottam a tükrét. Ezt követően unta meg az nevelésemet.

Felhívás

Fejkamerával biciklizik a városban? Küldje be nekünk videóját!

Természetesen nemcsak a balesetek érdekesen, jöhetnek a vidám helyzetek, pozitív példák, kátyúk, belógó fák, remekül működő bringautak. Bármi.

200 százalék katyvasz a Bubin

2014. szeptember 4., 15:03 Módosítva: 2014.09.05 14:09
8

A Mol 100 százalékát még csak-csak értjük, de hogy a többit honnan vették?

BpSwztFCMAMIkM5.jpg large
Fotó: neuromancerhu / Twitter

Rendőrautó előtt lökte fel a biciklist

2014. szeptember 3., 15:53 Módosítva: 2014.09.05 14:09
1507
Cserbenhagyásos baleset áldozata lett egy biciklis az Üllői úton, fejkamerája rögzítette is az esetet.

Egy BMW-s index használata nélkül vágott ki az Üllői út külső sávjába, hogy gyorsítva két parkoló autó közötti távon beelőzhesse az előtte haladó kocsit. Fellökte a jobboldalon előző kerékpárost, de nem is lassított. Az eset éppen egy parkoló rendőrbusz előtt történt.

A rendőrök a baleset után szirénázva elstartoltak, de hogy a gázolót vették-e üldözőbe, az a Youtube-videóból nem derül ki.

Az ORFK sajtóosztálya azt írta, hogy a közelben tartózkodó készenléti rendőrök észlelték a cselekményt, utánamentek, néhány háztömbnyire utol is érték az autót, és intézkedtek a vezetővel szemben. Ezután a rendőrök visszamentek a balesetes biciklishez.

A balesetet elszenvedő biciklis szerint összecsattant a kocsival, a kerékpár végigkarcolta az autó oldalát. A videó alapján súlyos következményei is lehetettek volna az esetnek, de ő megúszta egy kis térdhorzsolással. Nem is csinált volna nagy ügyet a történtekből, de ahogy írta, a rendőrök nagyon lelkesek voltak, és előállították a cserbenhagyót, aki rögtön elismerte, hogy hibázott.

BuBi: a bankkártyás fizetéssel is gond van

2014. szeptember 3., 08:45 Módosítva: 2014.09.05 14:09
13

A bankkártyás fizetéshez kötődő szoftverhibák miatt csúszik a BuBi átadása – írja a Népszabadság. A BKK egy hetet adott a T-Systems Magyarországnak „a kártyás fizetési funkciók véglegesítésére”. A közlekedési központ a lapnak azt írta, hogy a cég múlt heti vállalása szerint e hét elejére befejeződik minden szoftveres tesztelés, és döntés születhet az éles üzem elindításának pontos napjáról.

A napilap emlékeztet rá, hogy egy tesztelő nyáron azt állította, hogy a dokkoló állomások bankkártyatermináljai nem biztonságosak. Mint internetes posztjában írta, „az Ethernet-vonal könnyedén hozzáférhető. Pontosan látható a bankkártyaolvasó egység gyártója, így bárki szabadon vásárolhat egy ugyanilyet magának, és ha már jól kivesézte az összes gyenge pontját, igen nagy hatékonysággal tud a rendszerbe behatolni, amit a mit sem sejtő felhasználók csak akkor fognak észrevenni, amikor elkezdik megcsapolni a bankkártyákat”.

A T-Systems akkor közleményben tagadta, hogy valóban baj lenne a dokkolóállomásokba telepített bankkártyás terminálok biztonságával, mint mondták, „a VeriFone Artema Modular terminálok közel tíz éve vannak forgalomban, és világszerte több mint százezer darabot adtak el belőlük. Ugyanakkor a terminálok biztonsági rendszerét nyár óta nem sikerült kijavítani.

Tovább

Még mindig akadnak zöld foltok a Fertő tó körüli bicikliúton

2014. szeptember 2., 14:21 Módosítva: 2016.09.24 13:35
14

Mint arról korábban írtunk, a Fertő tó körüli bicikliút egy 19 kilométeres szakaszát januárban adták át, de áprilisra az agresszív gyomok legyőzték az aszfaltot, és Fertőszéplakon több helyen áttörték az utat.

Úgy látszik, a határközeli szakaszon még mindig vannak gondok. A Kisalföld egyik olvasója fotóin a bicikliút Nyárliget és a határ közötti (magyar) és az onnantól Pamhagenig húzódó (osztrák) szakaszt hasonlította össze.

2 N
Fotó: Kisalföld.hu
Tovább

Újabb 140 milliót bukott a Bubi kivitelezője

2014. szeptember 2., 12:16 Módosítva: 2014.09.02 19:40
29

Információink szerint a BKK lehívta a Bubi kivitelezője, a Közbringa Kft. 94,3 millió forintos előleg-visszafizetési bankgaranciáját, valamint a 45 millió forintos teljesítési bankgaranciát, az indok szerint ugyanis a cég nem teljesítette szerződéses kötelezettségeit.

Mint megtudtuk, a pénzlehívás ellenére a rendszer, bár még mindig nem 100 százalékos, nagyon közel áll az elkészüléshez és az éles üzem elindításához, ami a jövő hétre várható. Az, hogy ez így is legyen, a BKK erős pénzügyi nyomás alá helyezte a T-Systems Magyarország Zrt. és a Csepel Kerékpárgyártó és -forgalmazó Zrt. alkotta konzorciumot.

A beruházás késedelme miatt a BKK eddig összesen 179,8 millió forintra kötbérezte a kivitelezőt, de ezzel elérte a szerződésben rögzített plafont. A most lehívott 140 millió forintot nem kapja vissza a Közbringa Kft., a BKK ugyanis egyfajta késedelmi kötbérnek tekinti a pénzt.

Frissítés: A lehívott pénz a kötbér része

A bankgarancia lehívása a gyakorlatban azt jelenti, hogy a BKK még a kötbérkövetelés realizálása előtt, napokon belül hozzájut az e célra zárolt összeghez. A megközelítőleg 140 millió forint a fejlesztők által már elismert kötbérkövetelés összegét csökkentik, a projekt befejezése és az átadás-átvétel után ennyivel kevesebb kötbért kell majd megfizetniük, írta a BKK lapunknak küldött közleményében.

Biciklis ügyességi pályát építettek a Rákóczi hídra

2014. szeptember 2., 10:02 Módosítva: 2014.09.02 17:21
144

A jó minőségű utakhoz, a sima burkolathoz könnyű hozzászokni, olyannyira, hogy az ember előbb-utóbb képtelen lesz megoldani váratlan forgalmi szituációkat. Tudták ezt azok a budapesti közlekedési szakemberek, akik közel két hónapja ügyességi pályát alakítottak ki a Rákóczi híd kerékpáros sávjában.

Tovább

Le kell cserélni a bubis bringák kerekeit

2014. szeptember 1., 14:42 Módosítva: 2014.09.02 07:10
83

A legtöbb Bubi-tesztelő szerint a kerékpár legnagyobb hibája, hogy nehéz hajtani. Mi is erre a konklúzióra jutottunk, amikor kipróbáltuk. A Magyar Kerékpárosklub felvetette, hogy a hajtás nehézségei elveszik a bringázás örömét. Anélkül pedig nem lesz nagyon népszerű a megcélzott csoportnak. Szerintük ezen most még lehetne javítani,  ha lecserélnék a tömör kerekeket felfújhatóra. Így könnyebb is lenne a bicaj kb. 2 kilóval, ráadásul a mozgatott tömeg csökkenne, és a gördülési ellenállása is kisebb lenne.

Vitézy Dávid szerint ki fogják cserélni a kerekeket, de nem felfújhatóra, hanem egy sokkal könnyebben hajtható új típusú tömör gumira, amit még tesztelnek. Mint a BKK-tól megtudtuk, a bicikli az új technológiájú tömör gumival valamivel több, mint egy kilót ad le a súlyából, és könnyebb is lesz tekerni. A teljes gumicsere az összes kerékpáron körülbelül 10 millió forintba kerül, amit a vállalkozó cég áll.

Vitézy szerint egy hónap alatt meglesz a csere mind az 1100 bringán. Reméljük, addigra már a tesztüzem is véget ér.

Frissítés:

A BKK tájékoztatása szerint a gumicsere nem számít hibának, mert egy kényelmi fejlesztés lesz. A Bubi nem a gumicsere miatt indul csúszva, hanem a szoftveres hibák miatt. Ha azokat kijavítják, a rendszer a mostani gumikkal is elindul, legfeljebb azokat folyamatosan cserélik.

Megint meghosszabbították a Bubi tesztüzemét

2014. augusztus 31., 13:15 Módosítva: 2014.08.31 18:42
128

A Mol Bubi közbringa tesztelőivel pénteken a következőket közölte a BKK:

2014. szeptember 7-éig a rendszer szoftveres átvétele és az üzem élesítése történik, így a szolgáltatás hamarosan elérhető lesz a nagyközönség számára is. A nyilvános próbaüzem időszakát az éles üzem indulásáig meghosszabbítjuk, ennek időpontjáról értesítjük majd.

Ez alapján a legközelebbi, amit tudunk az az, hogy hamarosan mindenki használhatja majd a Bubit. A fentiek alapján ugyan szeptember 7-én már éles lesz a rendszer, de az nem derül ki, hogy ekkor át is adják-e a nagyközönségnek.

Tovább

Ezeket a bringásokat az alkoholliberalizáció ellenére is megbüntetnék

2014. augusztus 28., 16:32 Módosítva: 2014.08.29 11:04
270

Az utóbbi idők 10 legrészegebb olyan biciklise, akit közúti randalírozás közben videóztak le. Az erős nemzetközi mezőnyről készült képeket fogjuk fel oktatófilmnek, ezen a szinten már csak a túlélés lehet a cél, nem pedig a büntetés elkerülése.

Itt az ellophatatlan bringa

2014. augusztus 22., 15:41 Módosítva: 2014.08.23 17:18
944

A fenti bizarr képen egy lelakatolt Yerka kerékpár látható, már amennyiben van értelme lelakatolásról beszélni az esetében. Néhány mozdulattal ugyanis a kerékpár maga alakítható lakattá.

Tovább

Mégse indul a Bubi

2014. augusztus 15., 14:25 Módosítva: 2014.08.15 22:35
43

Inkább tovább hosszabbítják a tesztidőszakot. Most augusztus végéig tart elvileg az újabb próbaüzem, tehát őszre kéne működőképes állapotba hozni a rendszert. A biciklik és a tökéletes informatikai rendszer leszállításának első határideje egyébként április 7. volt.

Idén április 7., mielőtt valaki összezavarodna. 

Át kell már adni a Bubit

2014. augusztus 14., 13:19 Módosítva: 2014.08.14 22:53
59

Letelt a Bubi két héttel meghosszabbított meghosszabított tesztidőszaka, most már vagy át kell adni  a kész rendszert vagy fel kell bontani a szerződést. Nem lehet tovább kötbéreztetni, és félkész rendszer átadása se lenne ideális megoldás.

Tovább

Így közlekedj bringás kereszteződésben!

2014. augusztus 14., 08:19 Módosítva: 2014.08.14 15:52
491

Mostanában egyre sűrűbben kerülnek nyilvánosság elé sajtóban ügyek, amik a járdán vagy éppen a gyalogátkelőn való kerékpározással, az ebből származó konfliktusokkal kapcsolatosak. Persze nemcsak a cikkek száma, hanem a tényleges konfliktusoké is nő rendületlenül. Gyalogosok és bringások, biciklit és autót vezetők között, legutóbb már a rendőrök és járművezetők között is. Érdemes és fontos tehát végiggondolnunk, hogy mik okozzák ezeket a konfliktusokat, milyen következményei vannak e helyzetnek a közlekedés - és ezen belül a kerékpáros közlekedésre, mit kell tennünk rövid és hosszú távon.

Tovább

A telektulajdonos, aki öt éve blokkolja a bicikliút építését

2014. augusztus 11., 07:55 Módosítva: 2014.08.11 15:37
32

2009 óta huzakodik az állam egy telektulajdonossal, aki nem szeretné, hogy az Algyő és Szeged közötti bicikliút átmenjen a telkén. A kerékpárút az eredeti tervek szerint a 47-es út megerősítésével párhuzamosan épült volna ki, de az elhúzódó jogvita miatt a bicikliútra még legalább a jövő évig várni kell.

A kérdéses telken egyébként a Délmagyar.hu szerint pár konténeren kívül nem áll semmi, egy tábla pedig azt hirdeti, hogy a telek kiadó (az „eladó” szó is szerepelt rajta, de ezt később áthúzták). A tulajdonos ügyvédje szerint a telek gazdája csak annyit szeretne elérni, hogy „megfelelően tudja használni tulajdonát” és hogy „bizonyos feltételelek” teljesüljenek, nem nyerészkedni akar. Viszont az állami utak építéséért felelős Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) sem enged, a bicikliutat továbbra is a kérdéses telekkel azonos oldalon akarják kialakítani.

Tovább

Minden snitt egy fájdalmas szisszenés

2014. augusztus 6., 17:46 Módosítva: 2014.08.06 21:08
7

A kerékpáros bukásokról készült felvételek pozitívuma, hogy aki látja, nagyon okosnak érezheti magát. Azonnal tudja, hogy az áldozatok rettenetesen hülyék voltak, és nem vettek fel sisakot sem, pedig nagy attrakcióra készültek, többségükben életükben először.

Én nem vagyok az a fajta, aki kötelezővé tenné a sisak használatát egyszerű utcai biciklizéshez. De ennél a videónál annyit sziszegtem, és rándítottam el a fejem, hogy egy időre biztos prosisakistává válok.

Újabb 10 utcában vezetik be a tolatva parkolást

2014. augusztus 5., 11:37 Módosítva: 2014.08.05 18:14
19

A BKK közleménye szerint tíz újabb belvárosi utcában vezeti be a BKK a ferdén tolatva parkolást, a kétirányú kerékpáros behajtás kijelölésével egyidejűleg: 

  • Jókai utca
  • Podmaniczky utca (Bajcsy-Zsilinszky utca–Teréz körút között)
  • Vörösmarty utca (Podmaniczky utca–Király utca között)
  • Rippl-Rónai utca
  • Benczúr utca
  • Király utca (Teréz körút–Akácfa utca között)
  • Péterffy Sándor utca (Rottenbiller utca–Cserhát utca között)
  • Murányi utca (István út–Damjanich utca között)
  • Alsó erdősor utca (Dohány utca–Munkás út között)
  • Huszár utca (Rózsák tere–Rákóczi út között)

A ferdén tolatva parkolás azért biztonságosabb, mert az autós a parkolóból kiálláskor látja az érkező kerékpárost, és nem áll elé. Ahol az új forgalmi rend érvényes, „Kérjük, segítse a tolatva parkolást!” feliratú tájékoztató táblát helyeztek el. 2013 novembere óta a VII. kerületi Jósika, Vörösmarty és Rumbach Sebestyén utcában és az V. kerületi Bihari János, Stollár Béla és Széchenyi utcában is ez a parkolási rend érvényes.

Tovább