Tibor 2014. március 27-én, este 9 körül a XI. kerület, Irinyi József utca 32a számú ház mellett hajtott el biciklivel, amikor megtörtént a baj. Mint írja:
Egy kanyart lassan bevéve, füves területen áthajtva, első kerekemmel egy, az adott látási viszonyok között alig látható cső- vagy oszlopcsonkra hajtottam. Az első kerék blokkolásából eredően, a kerékpáron átesve a járdára zuhantam. A baleset következtében bal könyököm eltörött. A műtét során egy fémlappal és tíz csavarral rögzítették csontjaimat. Úgy gondolom, hogy a baleset önhibámon kívül történt, annak elsődleges okozója a füves területen, a járda mellett, a földből kiálló fémcsövek egyike volt, melyek rendkívül baleset-, akár életveszélyesek.
Levelet küldött az önkormányzatnak, amiben egyfelől kártérítés után érdeklődött, másfelől kérte, hogy a csonkokat távolítsák el, mielőtt más is úgy jár mint ő. Tibor szerint a Google Street View alapján ezek a csövek már 2011 októberében is ott voltak, tehát nem egy ideiglenes, előkészítő vagy utómunkákból eredő állapotról van szó.
Az önkormányzat egy válaszlevélben elismerte, hogy a terület az övé, de a BKK az üzemeltetője, ezért hozzájuk kell fordulni a panasszal.
Csakhamar meg is érkezett a BKK válasza is, ami egyből azzal nyomasztotta Tibort, hogy szabálysértően biciklizett a járdán, sőt behajtott a forgalomtól oszlopokkal védett zöld területre, tehát kártérítésről szó sem lehet. A BKK emellett tájékoztatta a balesetet szenvedő bringást, hogy a csonkokat nem ők telepítették, sőt azt sem tudják, ki lehetett.
Arról, hogy az csonkokat esetleg eltávolítanák, egy szót sem ír sem az önkormányzat, sem a BKK. A bringás viszont húzza meg magát. Vajon, ha egy járókelő botlik meg este a csonkokban, és töri össze magát, milyen KRESZ-szabállyal lehet takarózni?
Tibor lapunknak kifejtette, hogy a kártérítés igazán nem is érdekli, sőt, azt is elismeri, hogy nem a KRESZ-szabályok szerint kerékpározott, csak nem szeretné, ha még egy hasonló baleset történne az oszlopcsonkok miatt.
A korábbi ezer tesztelő után újabb ezer fő próbálhatja ki a nyilvános próbaüzemen a Bubit. A BKK közleménye szerint a próbaüzem alatt felmerült észrevételek alapján finomhangolták a rendszert, most pedig az eddiginél még nagyobb terhelés alatt is szeretnék tesztelni. Regisztrálni augusztus 2-án, szombat délelőtt 10 órától lehet a molbubi.bkk.hu honlapon. Az újabb ezer jelentkező is féléves Bubi-bérletet kap, amennyiben a kéthetes nyílt próbaüzem ideje alatt legalább 10 alkalommal minimum 10 percet biciklizik, majd kitölti az elégedettségi kérdőívet. Két hete egyébként az első ezerfős keret a meghirdetés után alig egy órával betelt.
Frissítés, 11:25: Hát ez gyors volt, 11.23-ra ismét betelt az összes hely.
Az éjszakai ellenőrzés során a kerékpáros maga is elismerte, hogy a vacsorához megivott egy sört, aztán lecsúszott még egy, azt viszont már a helyszínen is vitatta, hogy ezzel szabálysértést követett volna el. A rendőrök a vita ellenére 5000 forintos bírsággal sújtották. Ezt a kerékpáros fegyelmezetten be is fizette, de azért nem hagyta annyiban a dolgot.
Részletes, jogszabályi hivatkozásokkal megtűzdelt levelet küldött a rendőrségnek, ahol aztán meghajoltak az érvelése előtt, és hamarosan kamatokkal együtt visszafizették a pénzt.
A Facebookon terjed egy fotó, amit a Józsefvárosi Egészségügyi Szolgálat előtt lőttek. Ezen jól látszik, hogy az Auróra utcai rendelő saját parkolójában nem csak az autósoknak vagy a motorosoknak kell fizetnie, hanem a biciklistáknak is.
A Berkley Egyetem tanulmánya szerint a közösségi kerékpáros rendszerek nemcsak a belvárosban, de a külső kerületekben is jót tesznek a városi közlekedésének. Úgy jutottak erre a következtetésre, hogy összehasonlítottak két, már működő közbringarendszert. Az egyiket egy sűrűn lakott városban, a másikat pedig egy ritkábban lakottban építették ki.
Washington DC volt a sűrűn lakott város. Itt nagyjából az lett a kutatás eredménye, amit várni lehetett: a lakók leginkább a belvárosban, a rövidebb metró- és buszutak helyett választották a bicikliket. Azért elég látványos, mennyire sokan: a biciklisták 47 százaléka kevesebbet használta a metrót, 39 százalékuk pedig a buszokra is ritkábban szállt fel. Ez a tanulmány szerint azért jó, mert így kevésbé zsúfoltak a járművek.
Minneapolisban, a ritkábban lakott városban éppen ellentétes eredmények születtek. Itt a közbiciklirendszert használók a többi embernél többször utaztak a közösségi közlekedéssel. Miután elkezdtek közbringázni, a biciklisek 14 százaléka többet használta a metrót, 18 százalékuk pedig többször használta a buszokat is. A kutatók szerint ez azt jelenti, hogy a bicikli pótolta a külvárosok ritkább tömegközlekedését, tehát olyanokat is bekapcsolt a közlekedésbe, akik előtte csak autóval tudtak közlekedni.
Az eredeti tanulmány a Science Directen olvasható, és röviden összefoglalta a Citylab nevű oldal is.
A BKV Fürst György Szakszervezete hétfőn közleményben állt ki a mellett a buszsofőr mellett, aki június 24-én a Thököly úton elütött egy biciklist, majd továbbhajtott. Az esetről készült videó nyilvánosságra kerülése után megtudtuk: a sofőrt eltiltották a vezetéstől, a BKV pedig munkáltatói eljárást indított ellene. Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója lapunknak azt mondta: személyes véleménye szerint a buszsofőrnek nincs helye a BKV-nál.
A sofőr később elismerte a hibáját.
Hibáztam! Ha betartottam volna az oldaltávolságot, biztosan nem sodrom el a biciklist, de nem vettem észre, hogy férfi a busz mellé került
− nyilatkozta a Blikknek az a buszsofőr, aki a Thököly úton egy 133-as BKV-busszal elütött egy kerékpárost, aki az eséskor eltalálta a korlátot a jobb mellkasával, eltörte hét bordáját, azok átszúrták a tüdejét, légmelle lett, és levált a tüdeje egy része.
J. Krisztián ópályi lakos nem kispályás biciklitolvaj: mielőtt elvitte volna a biciklit még besurrant a házba is, és ellopott egy táskát több százezer forint készpénzzel. Nem volt azonban szerencséje, mert egy Nemzeti Dohánybolt tulajdonosát rabolta ki, és a ház melletti dohánybolt kamerája mindent felvett.
Nézze meg a mesteri bűntényt!
Beavatkozóként részt venne a rendőrségi eljárásban egy olvasónk, aki szerint a balesetveszélyes kialakítás, és a BKK felelős abban a balesetben, amelyben egy buszsofőr leszorított és a korlátra lökött egy kerékpárost a Thököly úti közös busz- és kerékpársávban. Mint lapunknak írta, a vonatkozó előírás szerint
az autóbuszsávban kerékpáros közlekedés akkor engedhető meg, ha az autóbuszsáv szélessége eléri a 4,25 m szélességet vagy a csúcsidei autóbusz forgalom kisebb, mint 30 autóbusz/óra.
A helyszíni Google-fotón látszik, hogy a buszsáv nincs ilyen széles a baleset helyszínén (Thököly út - Gizella u. kereszteződése után), és a buszok száma a menetrend szerint jóval több, mint 30 darab óránként, konkrétan 51.
Megkerestük a BKK-t, ahol azt válaszolták, hogy ez egy régebbi jogszabály (20/1984. (XII. 21.) KM rendelet, az utak forgalomszabályozásáról és a közúti jelzések elhelyezéséről), de az idézett pont (II/9) 2011-ben lépett hatályba. A Thököly út 2009-es építésekor még egy másik jogszabály alapján dolgoztak a tervezők (akkor még nem volt BKK). Melléklet a 11/2001. (III. 13.) KöViM rendelethez, A Közúti Útburkolati Jelek Szabályzata (ÚBJSZ): 2.4. c) pont:
a kerékpárosok által is használható autóbusz-forgalmi sáv szélessége legalább 3,75 m.
Ha a későbbi jogszabály lenne érvényes, akkor a teljes Thököly úti kerékpárutat meg kellene szüntetni. Ez azt hozná magával, hogy a kerékpárosoknak a buszsáv és a forgalmi sáv között kellene haladniuk, ami még veszélyesebb lenne.
A BKK szerint a KRESZ szabályait, például a követési távolságot betartva biztonságosan lehet közlekedni a Thököly úton. Ha a buszsofőr így közlekedett volna, nem lett volna baj. A cégen belül készült egy belső elemzés is a kerékpáros videója alapján, ami viszont nem ezt mutatta:
A BKK-nál hozzátették, hogy a Magyar Kerékpáros Klub szervezésében már volt olyan előadás, hogy hogyan használja a közös busz- és kerékpársávot a biciklis és a busz, de gondolkoznak rajta, hogy folytatják.
Mint arról beszámoltunk, mától nem vezethet az a buszsofőr, aki a Thököly úton egy buszsávval közös kerékpársávban leszorított egy biciklist, és továbbhajtott. A biciklis eltalálta a korlátot a jobb mellkasával, eltörte hét bordáját, azok átszúrták a tüdejét, légmelle lett, és levált a tüdeje egy része. Öt napot töltött az intenzíven, és aztán három hetet a kórházban. Legalább még egy hónap, mire képes lesz ismét dolgozni, de az orvosok szerint teljesen meg fog gyógyulni. A kerékpáros videóra vette az esetet. A rendőrség cserbenhagyásos gázolás miatt eljárást folytat a sofőr ellen.
Mint megírtuk, a KRESZ-t módosító rendelet alapján szombat óta főutakon is lehet kerékpározni alkoholfogyasztás után, amennyiben a biciklista biztonságos vezetésére képes állapotban van. Nagyon érdekelt minket, hogy a rendőrök mi alapján fogják megítélni a "biztonságos vezetésére képes" állapotot, ezért megkerestük a rendőrség sajtóügyeletét, ami egy hét után válaszolt, egy mai police.hu-s link formájában.
Videóra vette egy biciklis Budapesten, a Thököly úton, ahogy egy 133-as BKV-busz elüti a buszsávban. A baleset egy olyan részen történt, ahol buszsávval közös bicikliút van, de itt épp leszűkült a biciklissáv.
"Ezúttal elkaptak. Amire nem számítottam, az a fájdalom" - írja a videó feltöltője a balesetről.
A biciklis eltalálta a korlátot a jobb mellkasával, eltörte hét bordáját, azok átszúrták a tüdejét, légmelle lett, és levált a tüdeje egy része. Öt napot töltött az intenzíven, és aztán három hetet a kórházban. Legalább még egy hónap, mire képes lesz ismét dolgozni, de az orvosok szerint teljesen meg fog gyógyulni.
Egy pár mentőt hívott hozzá, egy hölgy pedig segített neki, míg megjöttek a mentők. A videó dátuma június 24-e, de készítője ma töltötte fel csatornájára, ahol több biciklis akcióvideó is található.
A felvételről úgy tűnik, a busz lassítás nélkül tovább hajott, a BKV-nek elküldtük kérdéseinket az esetről.
Mint ahogy azt kedden megírtuk, egy, a jarokelok.blog.hu-n megjelent poszt írója szerint a BKK olyan szerződést írat alá a Bubi-tesztelőkkel, amelynek 8.2-es pontja így szól (ezt későbbi kérdésünkre a BKK is megerősítette):
Felek rögzítik, hogy Tesztelőnek tartózkodnia kell minden olyan a MOL Bubi rendszerrel kapcsolatos megnyilvánulástól, amely a BKK és Budapest Főváros Önkormányzata jó hírét, társadalmi megítélését sértheti.
Még kedden este megkerestük a BKK-t azzal kapcsolatban, hogy ez miért került bele a szerződésbe, mi értelme a tesztnek, ha csak pozitív véleményt lehet mondani, illetve hogy milyen szankciókat alkalmaznának azokkal szemben, akik nem tartják be a szerződésnek ezt a pontját.
Múlt péntek óta pörög a Facebookon az a bejegyzés, amiben egy magát „etikus hackerként” beállító férfi azt írja: „Bankautomata tolvajok új, viruló paradicsoma a Bubi hálózat.”
A poszt írója arra hivatkozik, hogy látott egy szétszerelt Bubi-terminált, amelyen a következőket vette észre:
Gyakorlatilag az Ethernet vonal könnyedén hozzáférhető, a terminál biztonsági védelme erősen zérus biztonságtechnikailag. Pontosan látható a bankkártyaolvasó egység gyártója, így bárki szabadon vásárolhat ugyanilyet magának otthonra kísérletezni, és ha már jól kivesézte az összes gyenge pontját, és tökéletesen leelemezte a kommunikációs protokolt, igen nagy hatékonysággal tud a rendszerbe behatolni, amit a mit sem sejtő felhasználó (pórnép) nem fog észrevenni, legfeljebb fél év múlva, mikor randomszerűen elkezdik csapolni a bankkártyákat, tömegesen.
„Kizártnak tartom, hogy ezt a biztonsági rést a fejlesztők nem látták meg” – teszi hozzá a férfi, akinek posztját azóta a VEKE és a Járókelő.hu is átvette, de a Blikk is írt róla.
A napokban lépett hatályba az a KRESZ-módosítás, ami szerint lehet kerékpárral alkoholt fogyasztani, ha a biciklis biztonságos vezetésre képes állapotban van.
Megkérdeztük az ORFK-t, hogy a rendőrök milyen módszertan alapján fogják megállapítani azt, hogy a fenti feltétel teljesül-e. Választ egyelőre nem kaptunk, de addig is ismertetnénk néhány bevett módszert, amivel főleg Amerikában tesztelik azt, hogy képes-e az ellenőrzött sofőr biztonságosan vezetni a járművét vagy sem. Tehát, mire számíthatunk?:
Gyanús:
Ha a gyanú alaposnak bizonyul, akkor kevetkezik a józansági teszt. Ez többféle lehet. A szóbeli vizsgán el kell tudni mondani az ábécét, esetleg visszafelé számolni. Nehezített gyakorlat, ha számolás közben az ujjheggyel sorban meg kell érinteni a többi ujj hegyét. Ennek a mozdulatsornak a további variációja, amikor csukott szemmel mutatóujjunk hegyével meg kell tudni nyomni saját orrunk hegyét.
A nehezebb gyakorlatok közé tartozik (persze csak jelentős alkohol elfogyasztása után), amikor összezárt lábfejjel állva, csukott szemmel 30 másodpercig nem szabad felborulni.
A legismertebb teszt a sétálj-és-fordulj gyakorlat, amikor a tesztalanynak kilenc lépést kell egy vonalon megtennie, megfordulnia, és visszasétálnia tyúklépésben anélkül, hogy letérne a vonalról. Szintén gyakori a tekintet vizsgálata, amikor a rendőr egy tollat tart a vezető orra elé, majd a toll hegyének vízszintes mozgását szemmel kell követni. De nagyon egyszerűen megállapítható a részegség foka azzal, ha járművezetőt megkérik, álljon egy lábon, valamelyik lábát előre megemelve.
Az amerikai hatóságok leginkább az utóbbi három vizsgálatot kombináló sztenderdizált józansági tesztet (SFST) alkalmazzák, ám ezek eredménye is gyakran vitatott.
Ugyan a fővárosi bérbiciklik a hosszas csúszás, a borzalmas kísérleti eredmények után is még mindig csak a tesztüzemnél tartanak, de a Főkert gondoskodik arról, hogy a mire valóban használni lehessen őket, már kellően lehasználtnak tűnjenek.
A Lánglovagok Egyesület szerint rossz ötlet volt úgy módosítani a KRESZ-t, hogy a biztonságos vezetésre képes állapotban lévő biciklisták alkoholfogyasztás után is használhassák a főutakat. Különösen a Kormányzati Információs Központ indoklása nem tetszik nekik, amiben azzal indokolták a módosítást, hogy a biciklisek legfeljebb saját magukra jelenthetnek veszélyt.
Szerintük egy nem tervezett irányváltással a biciklista másokat is veszélybe sodorhat. Azt pedig mindenki tudja, hogyan hat az alkoholfogyasztás a mozgáskoordinációra és a reakcióidőre. Szerintük a mostani formájában azért is rossz a törvény, mert nincs benne meghatározva, pontosan ki van biztonságos vezetésre alkalmas állapotban.
Annak örülnének legjobban, ha a kerékpárosokkal szemben is visszaállítanák a zéró toleranciát. Ha ezt semmiképp sem tartják jó ötletnek a jogalkotók, akkor azt kérik tőlük, legalább egy pontos véralkoholszintet határozzanak meg, ami fölött nem szabad kerékpározni.
Azért engedélyezték a bicikliseknek szombattól az alkoholfogyasztást, mert úgy érezték, a részeg kerékpárosoknál
az önveszélyességen túl nem áll fenn a közveszélyesség lehetősége
– írják a Kormányzati Információs Központtól az MTI-nek.
Azért figyelmeztetnek, hogy ezzel csak azt a szabályt változtatták meg, ami egyáltalán nem engedte, hogy alkohol legyen a kerékpáros szervezetében. Van olyan szabály is, hogy a kerékpárosnak képesnek kell lennie a biztonságos vezetésre, ez továbbra is ott van a KRESZ-ben. Továbbra is azt gondolják, hogy fontos társadalmi érdek a biztonságos közlekedés, szóval ebben sem változott az álláspont.
Pénteken jelent meg a Magyar Közlönyben a KRESZ módosítása, ami a főutakon biciklizőknek is engedélyezte az alkoholfogyasztást.
A héten indult a budapesti bérbiciklirendszer nyilvános próbaüzeme, amire az Index néhány munkatársának is sikerült regisztrálni. Fantasztikus, hogy végre van ilyen, a szerkesztőségben többen is biztosan használni fogják, de azért a tesztüzem során elég könnyű volt belefutni a hibákba.
Nagyon röviden a biciklikről, elég nehéz őket tekerni:
Bubizni épp olyan érzés, mint általában Budapesten biciklizni, csak a többi biciklis folyton minket előzget:
A BKK most úgy tervezi, hogy augusztus 1-jén véget ér a próbaüzem, utána pedig mindenki elkezdheti használni a budapesti közbringarendszert. Arra viszont a tesztelőkkel aláíratott szerződésben is figyelmeztetnek, hogy ha indokoltnak látják, még meghosszabbíthatják a próbaidőt.
Szombattól a főutakon is lehet biciklizni egy pár sör után, ha biztonságosan tudunk tekerni – írja az MTI arra a KRESZ-t módosító rendeletre hivatkozva, amely a pénteki Magyar Közlönyben jelent meg. A bringásokat ezután nem lehet megbírságolni pusztán alkoholfogyasztás miatt, főúton és mellékúton sem.
A közúti közlekedésről szóló rendelet eddig úgy szólt, hogy járművet csak az vezethet, aki nincs olyan szer hatása alatt, ami befolyásolja a vezetési képességét, és a szervezetében nincs szeszes ital fogyasztásából származó alkohol. Biciklisek mellékutakon eddig is biciklizhettek egy-két sör után, ha biztonságos vezetésére képes állapotban voltak.
Alex Brooke-Turner 21 éves volt, amikor a barátaival Londonból Horvátországba terveztek biciklitúrát. A fiú csak annyira emlékszik: egyik nap eltörtek a küllői, és mivel minden zárva volt, ezért egy campingben töltötték a napot. Másnap elment a boltba, hogy kaját vegyen, a következő emléke pedig már az, hogy a földön fekszik, és a barátai ébresztgetik, majd egy mentőbe rakják – onnantól se kép, se hang.
Alex súlyos balesetet szenvedett, amelyben mindkét lába lebénult, a gerincét pedig csavarokkal kellett megerősíteni. A barátai sokáig azzal viccelődtek, hogy nem baj, legalább nem kell vele többet biciklizniük. Tévedtek.
Halálra gázolt egy kerékpárost a Rákóczi EuroCity Füzesabony és Mezőkövesd között szerdán reggel. A Budapest-Hatvan-Miskolc vasútvonalon egy jól működő fénysorompóval felszerelt átjáróban ütötte el az ismeretlen férfit a vonat 8 óra körül. aki a tilos jelzés ellenére is a sínekre hajtott. A HavariaPress szerint az elgázolt ember a helyszínen életét vesztette.
A rendőrségi helyszínelés idejére az egyik vágányt le kellett zárni. A másik vágányon pedig csak váltakozó irányban, a biztonsági előírások betartásával, 15-20 perces késéssel közlekedhetnek a vonatok. A gázoló szerelvény 100-120 perces várakozás után haladhat tovább.
Miért törölték el Koppenhágában a bérbringa rendszert 2012-ben?
Először is: a pénz miatt. Az emberek tönkretették a bicikliket, és ezek ráadásul meglehetősen drága biciklik voltak, mert úgy építették meg őket, hogy az alkatrészeket ne lehessen más biciklikhez felhasználni, így az emberek nem lopták el őket. Szóval elég drága volt, ez volt a legfontosabb ok. Másrészt, egyes politikusok úgy érveltek, hogy mivel úgyis minden lakosnak van saját biciklije, ezért bérbicikli-rendszert csak a turisták számára kellene kiépíteni.
De most újra bevezettük, az új városi bringák már kinn is vannak az utcán. Ez most többé-kevésbé tesztüzem, de az új bicikliket folyamatosan szerelik össze. A régiekkel ellentétben ezekért már fizetni is kell egy keveset: az előző rendszerben csak egy érmét kellett bedobni, amit az ember használat után visszakapott. A mostani biciklik nemcsak abban újak, hogy fizetni kell értük, hanem kicsit fejlettebbek is, például GPS is van rajtuk. Megpróbáltuk megtalálni az előző biciklik hibáit, és kijavítani azokat.
Ezúttal a francia fővárosban élő Posch Sándorét (saját átírásban: Shandorét). Ő a mikroblogján olvasható, heves káromkodásokkal fűszerezett felhívás szerint épp a Párizs-Budapest táv teljesítését pihente ki a Széchenyi fürdőben, amikor meglovasították sajátkezűleg épített biciklijét (a képen látható utánfutó nélkül). Ha valakinek van fogalma a bringa hollétéről, Shandor Facebook-oldalán fel tudja venni a kapcsolatot a pórul járt tulajdonossal.
Egy amerikai egyetemi versenyre készült el az a koncepció, amely kiküszöbölné a kereszteződések jellemző biciklisbaleseteit. A George Mason University projektje négy járdasziget elhelyezésével alakítana ki védett zónákat a kereszteződéseken belül. A film alapján ennél csak az lenne biztonságosabb, ha egy alagútban vezetnék a kerékpáros forgalmat.
A megoldás előnye:
Megdöbbentő felfedezést tettünk Budapest legveszélyesebb bringás kereszteződéseit vizsgálva. A budapesti biciklizés még a halálcsomópontokban is biztonságosabb lett. De nem azért, amire logikusan gondolnánk.
Az utóbbi években kerékpáros fejlesztések egész sora zajlott, új sávokat hoztak létre, lámpákat helyeztek ki, a Bubi zöld (igaz, egyelőre működésképtelen) bérbiciklijeinek feltűnése pedig azoknak is jelzi az előrelépést, akik nem bringáznak. A veszélyes kereszteződések mégsem a mérnököknek köszönhetően lettek biztonságosabbak, hanem – figyelem! – az autósok miatt.
Hat éve készítettük el a legveszélyesebb kereszteződéseket bemutató bicikliút-halállistánkat. Ezek azok a csomópontok, ahol nem a direkt szemét autósok vagy a minden szabályt felrúgó biciklisek miatt történnek balesetek, hanem mert a kereszteződést olyan amatőr és figyelmetlen módon alakították ki, hogy a helyben kódolva van a konfliktus. Mert
A 2008-ban készült listánkra 14 kereszteződés került fel, azóta egyetlen egy helyen történt fejlesztés, de ott is csak néhány táblát raktak ki. Az összes többi konfliktuszóna maradt olyan, mint volt.
Már nem érzik veszteségnek, ha nem egyetlen, szép ívben veszik be a kanyart, hanem elsőbbséget adnak, sőt megállnak, amikor biciklis vagy gyalogos tűnik fel a kereszteződésben.
Ennek ellenére ezekben a kereszteződésekben továbbra is inkább extrémsport az átkelés, semmint közlekedés. Készüljön fel jó előre a nehézségekre, nézze meg a veszélyességi listát. Elöl találja a legbátrabbak számára kifejlesztett kereszteződéseket, a sor végén pedig megnézheti, hol javult annyit a helyzet, mintha Matolcsy György írná a történelmet.
A Kerékagy információi szerint már szinte biztos, hogy péntektől lehet regisztrálni a budapesti bérbringarendszer nyilvános próbájára.
A teszt az eredeti tervekhez képest több hónapnyi késéssel kezdődik, mivel a kivitelező, a T-Systems Magyarország elég sokat bíbelődött a rendszer elemeinek integrációjával. A cég a késés miatt április 7. óta, amikor lejárt a szerződésben vállalt kivitelezési határidő, 120 millió forint kötbért szedett össze.
Kedden került fel a netre egy brutális videó, melyben egy Patrick Knetermann nevű 34 éves úriember saját maga filmezte le, ahogy Londonban egy mélán elékanyarodó autó elcsapja.
Soha annyi biciklis rendőrt nem láttunk még, mint a szombati Pride-on. A rendőrség biciklis elkötelezettségét nem is az mutatta, hogy az állomány kopogós SPD-cipőt kapott, hanem hogy direkt feliratos zoknit is gyártottak számukra.
Egyik kerékpárra szerelhető gyermekülés sem felelt meg a biztonsági követelményeknek abból az öt fajtából, amelyeket a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) vizsgált.
Rovataink a Facebookon