Mindent visznek a kiszavazóshow-k

2002.12.06. 02:53
Fenntartotta csekélyke előnyét a tv2 az elmúlt héten, a főműsoridőben viszont már az RTL Klub volt erősebb. Rendkívüli nézettség-koncentrációt okoztak a célegyenesbe ért valóságshow-k heti csúcspontjai: a pénteki Való világ-párbajnak köszönhetően aznap este az RTL Klub uralta a képernyőket, a tv2 azonban szombaton a Big Brother kiszavazóshow-val törlesztett. A Birodalom visszavágása viszont a film tekintélyéhez képest haloványra sikerült.
Egyelőre megőrizte a tv2 nézettségi előnyét: az adó a november 25. és december 1. közötti héten - a teljes lakosságban - 32,5 százalékos átlagos közönségarányt ért el, szemben az RTL Klub 29,8 százalékával. A szoros versenyben lévő élbolyt 16,2 százalékkal követi a Magyar Televízió. Az előny törékenységét jelzi azonban, hogy a főműsoridőben viszont az RTL Klub volt eredményesebb: 34,7 százalékához képest a tv2 33,4 százalékot teljesített az esti idősávban.

A különbségek hasonlóan alakultak a 18-49 éves "kereskedelmi" célcsoportban is, ami jelzi, hogy a két nagy adó már - a tv2 megújulása óta - ugyanazt a korosztályt célozza meg. Az MTV lemaradása ebben a kategóriában természetesen még nagyobb.

A harc varázsa

realitynaplo.index.hu
Volkssturm - Big Brother-megnyitó

Realitynapló 1. - Lehet matyizni

Realitynapló 2. - És provokátorok

Realitynapló 3. - Tulajdonképpeniségek

Születési agónia - Való Világ-megnyitó

Realitynapló 4. - A valóság odaát van

Realitynapló 5. - Mindörökké valóság

Realitynapló 6. - A Nagy testvért figyeljétek?

Realitynapló 7. - Szerencseherék

Realitynapló 8. - Jogi esetek

Realitynapló 9. - Valóságshow-elmélet haladóknak

Realitynapló 10. - Fele királyságok

Realitynapló 11. - Vissza a valóságba

Realitynapló 12. - Ámbár

Realitynapló 13. - Kontrapornó

Realitynapló 14. - Valóságshow a sufniból

Realitynapló 15. - Irén Csodaországban

Realitynapló 16. - Tizenkét választás

Realitynapló 17. - Valóságshow első vérig

Realitynapló 18. - A valóság sivataga

Realitynapló 19. - A kő marad

Realitynapló 20. - Mese egy szalmaszőke jányról

Ismét magabiztosan előzi a Big Brother az RTL Klub Való világát. A VV pénteki párbaja azonban kiemelkedő, 63,19 százalékos közönségarányt hozott; igaz, a tv2 az előre láthatóan sokakat vonzó Majka-Lorenzo összecsapás idején csak egy amerikai vígjátékot "áldozott fel". A párbajt 2 348 700-an tekintették meg. Érdekes, hogy a közönségarány közel azonos volt mind a teljes lakosság, mind a 18-49 évesek, mind a 18-39 évesek körében, pedig a realityműsorok általában a fiatalabbak között a legnépszerűbbek.

A szombati BB-kiszavazóshow közönségaránya ugyan "csak" 48,21 százalék volt, a nézettsége ennek ellenére - a sugárzás korábbi időpontja miatt - valamivel magasabb volt: Andrea távozását 2 385 110 tévénéző izgulta végig.

De a Barátok közt kitalált figuráinak konfliktusaival nem kelhetnek versenyre az önmagukat alakító reality-szereplők. A Big Brother csak csütörtökön előzte meg orrhosszal a Berényi családot. Megfigyelhető emellett, hogy a fiatalabb, különösen a 18-29 éves korcsoportban a BB már alig lemaradva követi a szappanoperát, sőt néha túl is szárnyalja azt. Tekintve azonban, hogy a Nagy testvérből már csupán két hét van hátra, a BK dominanciáját hosszú távon nem fenyegeti a konkurencia.

A Magyar Televízió kiemelkedő sikere volt a Koós János 65. születésnapjára készített show, amely 30,22 százalékos közönségarányával és 1 523 000 nézőjével rég nem látott tömegeket vonzott a közszolgálati csatornára.

Híradók: vezet a Tények

A köztévé esti híradója is elfogadható eredményeket produkál, közönségaránya 20 százalék körül stabilizálódott. A kereskedelmi tévék hírműsorai között korábban viszonylag kiegyenlített verseny folyt, az elmúlt héten azonban a tv2-s Tények mutatói messze megelőzték az RTL Klub Híradóját. A Tények átlagos közönségaránya (teljes lakosság) 42,16 százalék volt, míg a vele egyidőben látható RTL Híradóé 35,64 százalék. Az RTL Klub híradójának gyengélkedését nem elsősorban a műsor minősége magyarázza, sokkal inkább az előtte sugárzott Találkozások című sztármagazin. A bulvármagazin műsoridejében ugyanis nagymértékben csökken az RTL Klub nézettsége; az átkapcsolók pedig többek között a tv2-n műsort vezető Claudiával vigasztalódhatnak.

Az MTV visszavág

Hálatelt szívvel fogadták a magyar sci-fi rajongók az RTL Klubon vetített Csillagok Háborúja sorozatot. A film emelte ugyan a csatorna presztízsét, ám megdöbbentő, hogy bár Vader cselszövését nézték legtöbben - 1 779 000-en - az adott időszakban, az MTV-n ugyanakkor látható NévShowr című vetélkedőre alig kevesebben, 1 554 000-en voltak kíváncsiak. Ezzel a Magyar Televízió visszavágott az előző héten az RTL Klub adásszünetétől elszenvedett vereségért. Szintén több mint másfél millióan részesítették előnyben a tv2-n sugárzott Másodpercekre a haláltól című Steven Seagal-akciómozit George Lucas csillagmítoszának felújított változatával szemben.