Itt a bizonyíték: járt Pécsen villamos
Itt egy remek példa arra, hogyan lehet összehozni két olyan, egymástól látszólag távol eső témát, mint a festészet és a villamosközlekedés.
A pécsieken kívül kevesen tudják, hogy a városban 1913 és 1960 között járt villamos. Vesztét az okozta, hogy végig egyvágányú, kitérő rendszerben közlekedtek, de ez a rendszer az ötvenes évekre már korszerűtlen volt egy ekkora városban, áldozni pedig nem akartak az elvtársak a felújítására: olcsóbb volt a villamosokat a szárbaszökkenő magyar buszgyártás termékeivel pótolni.
Amúgy a 90-es évek végén én még söröztem az egyik leselejtezett pécsi villamoskocsiban, ami a kőbánya-kispesti buszvégállomás mellett állt.
Néhány éve felmerült, hogy újraindítják a pécsi villamosközlekedést, tanulmányok is születtek, de 90 milliárd forint túl nagy ár lett volna érte.
Március 27-én este 6-kor kezdődik Pécsen a Nappali Kávézóban (Király utca 23-25.) a Janus Pannonius Múzeum szervezésében az a beszélgetés, ahol bőven lesz szó a pécsi villamosközeledésről Németh Zoltán Ádám közlekedéstörténész jóvoltából.
Beszélgetőtársa Nagy András esztéta lesz, aki meg A pécsi villamoson című Kellermann Emil-festményről, és magáról az Auschwitzban elhunyt orvos-festőművészről tart előadást.