A Nokia N95 több megabites letöltési sebességével elméletileg alkalmasabb az internetezésre, mint a pár száz kilobiten vánszorgó Apple iPhone, érdemes azonban odafigyelni a brit O2 által közzétett adatokra. A Financial Times ugyanis azt írja, hogy az iPhone-használók 60 százaléka tölt le 25 megabájtnál többet havonta a hálózaton, és az N95 felhasználói sokkal kevesebbet töltenek le, noha elméletileg nekik is minden adott az internetezéshez. A nagy gyártók fejenként legalább öt olyan készüléket dobtak piacra idén, amelyek hardveres tudásban az iPhone-hoz mérhetők, vagy még annál jobbak is, érintőkijelzős mobil is van dögivel, mégis az iPhone nevékhez kötődnek a forradalmi változások. Például hogy egy mobilgyártó részesedést kap a szolgáltató bevételéből, és hogy beindulhat a több milliárd dollárra taksált mobilhirdetési piac.
Valamit rosszul csinálnak a nagy neves gyártóink?
A Penny Market áruházlánc már forgalmazza Ausztriában az iPhone kártyafüggetlen változatát, a forradalmi mobiltelefon december 21-től megvásárolható. A cég weboldala szerint az egyéves garanciával 799 euróért (203 ezer forint) kapható készülék az összes hálózaton működik. Persze az Apple panaszkodik, hiszen eddig csak az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában, Németországban és Franciaországban mutatta be a készüléket. A Der Standard című bécsi lap szerint a Penny Market készülékei minden bizonnyal szürkeimportból származnak, és nem ez az első ilyen eset az országban. A Saturn elektronikai üzletlánc már novemberben árulta az első Apple-mobilt. 999 euró volt az ára, de osztrák SIM-kártyával nem lehetett használni, így aztán mindet vissza kellett vásárolni. (mti)
A 180 dollárba kerülő készüléket lítiumion akku hajtja, van hozzá hálózati adapter, és mindenféle telepítgetés nélkül működik.
A Nokia is részesedést szeretne a mobilszolgáltatók bevételeiből, de nem ugyanúgy, mint az Apple. A Frankfurter Allgemeine azt írja (angolul: Heise), hogy a finnek a mobiltelefonok esetében maradnának a jól bevált üzleti modellnél, hiszen megkapják, ami jár nekik, viszont az új szolgáltatások esetén - márpedig erre a Nokia egyre nagyobb hangsúly fektet - komolyan gondolkoznak egy új üzleti modellen. A NY Times cikke szerint a Nokia és a Vodafone között olyan szerződés él, amely szerint a Nokia a szolgáltatásain befolyt bevételből részesedést ad az operátornak. Az is érdekes, hogy e cikk szerint kétszer több N95 kelt el, mint iPhone, én azonban hallottam már elég erős kritikákat neves szakértőktől: ha a Nokia a mobiltelefonjaival akar részesedést kapni a szolgáltatói bevételekből, gyártson jobb mobilokat.
Németországban az első napon tízezer iPhone kelt el, csakhogy azóta napi hétszázra csökkent az eladás, írja a Bloomberg. Ez igazán nem mondható kasszasikernek, hiszen más mobilokból is simán eladnak naponta több ezret, főleg most karácsony előtt. A T-Mobile egyébként azt mondta, hogy megvizsgálja az okokat, és ha kell kártérítési pert indít a Vodafone ellen. Ugyanis a Vodafone cibálta a német bíróság elé. Persze az is ok lehet, hogy az Apple túl sokáig várt az iPhone európai premierjével, és a németek már nem az első Apple-mobil megszerzésére vágynak (akinek státusszimbólum, rég megszerezte Amerikából), hanem inkább a második Apple-mobilra fáj a foguk. Hiszen a világ legfelemelőbb érzése lesz a régi iPhone tulajdonosai előtt villogni a továbbfejlesztett típussal. Amelyben a szélessáv mellett talán még GPS is lesz.
Az Apple feje persze nem a gyengébb európai szereplés miatt fáj igazán, a kínai másolók sokkal nagyobb gondot jelentenek. Világszerte árulnak 200 dollárért hamisítványokat, "High quality copy UNLOCKED IPHONE AV-P688 SIMILAR STYPLE IPOD GSM CELL PHONE WITH MP3 MP4 FUNCTION” néven. Az Apple egyetlen szerencséje, hogy a kamu iPhone rettenetesen néz ki.
"Boldog karácsonyt" - ezt az üzenetet küldte el Neil Papworth brit informatikus 1992. december 3-án egy kollégája mobiljára, és ezzel megszületett az sms. Papworth ugyan számítógépről továbbította az üzenetet a telefonra, mégis ezt tartják az sms-ként főnévvé vált Short Message Service technológia világpremierjének. Az első igazi, mobilról mobilra küldött sms a legendaszerint 1993-ban kelt útra Riku Pihkonen, a finn Nokia mérnök gyakornokának készülékéről. Akkor még senki nem sejtette, hogy ez lesz a mobiltelefon-szolgáltatás egyik sikerágazata. Az sms a hangátvitel tökéletesítését célzó fejlesztések mellékterméke volt és kezdetben arra használták a szolgáltatók, hogy értesítsék az ügyfeleket a hálózati hibákról. Az első fizetős üzenetszolgáltatás már 1993-ban elindult, a brit BT Cellnet (mai nevén O2) vezette be, de az sms csak az évtized vége felé terjedt el igazán. Azóta viszont meghódította a világot, Nagy-Britanniában egymilliárdnál is több sms-t küldenek hetente. A legfeljebb 160 karakteres üzenetek idén már 60 milliárd dollár (nagyjából 10,2 ezer milliárd forint) bevételt termelnek a mobilszolgáltatóknak világszerte.
Az sms Magyarországon is népszerű. A Nemzeti Hírközlési Hatóság adatai szerint 2007 harmadik negyedévében 441 millió üzenetet pötyögtek be a magyar mobilosok. Ugyancsak közkedvelt az mms: július és szeptember között 6,2 milliót küldtek a magyarok. Különösen az ünnepnapokon nagy a forgalom. A T-Mobile hálózatában például tavaly karácsony és újév napja között 36,4 millió sms-t küldtek, az átlagosnál hétszer többet. A technológia jövője ugyanakkor bizonytalan. "Az SMS kifutó modell, hiszen ha már minden mobilról lehet tetszőleges hosszúságú e-mailt küldeni, akkor nem kell majd 160 karakterbe sűríteni a mondanivalót" - jósolja Joachim Höflich, az erfurti egyetem kutatója. Az új technológiák terjedését viszont egyelőre gátolja, hogy a használatukhoz szükséges legújabb készülékek még drágák.
[via MTI]
Mi ez, valami iPhone-klón? – kérdezték a rosszindulatú kollegák. Mi ez, valami iPhone-rivális? – kérdezték a jóindulatúak. És valóban, az LG KU-990 Viewty elölről tényleg emlékeztet az iPhone-ra: kevés gomb és nagy kijelző fekete és króm keretben. Hátulról nézve azonban jelentős a különbség: a Viewty hátán a telefonokhoz képest szokatlanul nagy optika terpeszkedik, sőt onnan nézve a kütyü kifejezetten fényképezőgépnek látszik. A fotókészítési képességeket most nem részletezném, arról kimerítő teszt olvasható itt.
Egyébként nem is a Viewty, sokkal inkább elődje, a Prada lehetne az iPhone riválisa, de sajnos bár mindkét LG szép, egy ennél sokkal fontosabb területen alulmaradnak. Az iPhone annak idején a dizájnon kívül azzal villantott, hogy megrázóan könnyű volt kezelni. Míg korábban a legtöbb érintőképernyős mobilhoz kis érintőpálca kellett, addig az iPhone-t elég volt ujjal böködni, sőt, egy-egy suhintásra a különböző listák látványosan pörögtek le vagy fel a képernyőn. Na, ezt próbálta az LG is megcsinálni, hát innen jelezném, hogy nem igazán sikerült.
Rovataink a Facebookon