Bár az Urbanistán ritkán szoktam ingatlanpiaci elemzésekkel foglalkozni, de mivel elromlott a kávéfőzőm és kifogyott a pogácsakészletem igen érdekesnek ígérkezett, elmentem a CBRE múltheti sajtóreggelijére. Lássuk, hol épülnek plázák idén és jövőre, mennyi új iroda kell még Budapestre, na és hogy mit szólnak a külföldi befektetők a magyarországi demokrácia állapotához.
Figyelem, a tájékoztatás nem teljes körű, csak azt írom le, ami nekem érdekes volt. Ha valakit az eseményről kiadott sajtóközlemény érdekel, megtalálja például itt, vagy a kivonatát itt.
Amikor valaki egy kommentben azt írja, hogy Magyarország/Budapest én így szeretlek, akkor az az esetek 99%-ban iróniát takar. A maradék 1%-ban pedig maró gúnyt. Pedig van, aki komolyan gondolja. Még akkor is, ha csak egy szexbolt kirakatáról van szó. Igaz, ő nem magyar, hanem angol. Julia Buckley újságírónőről van szó, aki a világ legkülönfélébb városaiból szokott a világ legkülönfélébb lapjaiba írni (mostanában épp Las Vegasból tudósít).
A Belvárosban kocogó Hugh Jackman rövid idő alatt elterjedt a honi neten, de még szellemesebb párja kevesebb figyelmet kapott. Pedig azt is Budapesten forgatták, igaz jóval nehezebben azonosítható környezetben, a Hármashatár-hegyen. (Tipp: Sadia, kösz!)
FRISSÍTVE: Mint arra kisscolos felhívta a figyelmet, a háttérben látható repülőgép is különleges. Nem csak azért mert egy egyedi darab, hanem mert mikor a levegőben meghalt az őt restauráló pilóta, "magától leszállt". A gép történetét itt olvashatjátok.
Tipp: XI. kerület, kösz! A werkfilmjét pedig a Szívlapát blogon találtam meg:
Budapest
Emlékeztek az Andrássy Palace Gardensre? A Kodály köröndön álló ikerpalotákról van szó, amelyekben luxuslakásokat árultak nem is olyan rég. 2009-ben ebben voltak az ingatlan.com adatbázisában a legdrágább budapesti lakásai: 449 millióért kínálták a legmenőbbeket. A látványtervek, animációk stb. most is nagyon szépek, de a szomorú valóság az, hogy máig nem készültek el. Sőt az ott lakóknak annyira elegük lett az egyre jobban romló állapotokból, hogy most demonstrációt szerveznek: szeretnék szembesíteni Terézvárost korábbi ígéreteivel:
Aki nem ismeri töviről hegyire a magyar vasút történetét (mint például én), az nehezen tudja elképzelni milyen is volt egykor a Déli pályaudvar. Az viszonylag közismert, hogy 62-ben a mai épületnek csak egy kis része épült meg (az előtt forgatták a Csudapest című revüműsort), de vonatok jóval azelőtt is jártak erre. Sadia - a legkeményebb Fortepan-vadász - fedezte fel a témát a méltán közszeretetnek örvendő archívfotó-gyűjteményben. A fotók az ötvenes évek elején készültek, amikor még egészen máshogy festett a környék. (Kattintásra nagyobb méretben is megtekinthetők!)
Budapest
Fotó: kihasználatlanul.blog.hu |
Nehéz elhinni, hogy létezik ilyen.
Ráadásul a II. kerületben.
Ráadásul egy néhány éve átadott, mindennel felszerelt irodaházban.
Budapest
(Tipp: Sadia. Kösz!)
Egészen elképesztő elsőre ez a dán találmány. Amíg az ember bemegy a boltba, tíz koronáért (nagyjából 400 forintért) egy rekeszbe zárhatja kis kedvencét. Állítólag piaca lenne, mert hogy nagy probléma Európa- és USA-szerte a kutyalopás. (Kutyások, tényleg az?)
Már alig várom, hogy Pesten is legyen ilyen. Szinte látom, ahogy Schmuck Andor (az eletromosrobogó-gyorstöltőállomáshoz hasonlóan) átadja az első belvárosi kutyamegőrzőt a lelkes ölebtulajdonos nagymamák gyűrűjében.
Én úgy tanultam, hogy Budapesten bárhonnan könnyű hazatalálni - már ha az embernek van ideje. Ha mondjuk kiütjük magunkat (vagy ne adj Isten leütnek bennünket) és felébredünk egy ismeretlen helyen, elég csak elindulnunk a csökkenő házszámok irányába és előbb-utóbb eljutunk a Dunáig, ami már elég biztos tájékozódási pont.
Aki 1000 m2-nél kisebb használt lakásban gondolkodik, az alighanem idén találkozik először az energiatanúsítvánnyal. Na igen, erre a kecóra például már tavaly is ki kellett állítani, ha megvette valaki, de talán a többséget akkor még nem érintette. 2012-től azonban már az 50 m2-nél nagyobb hasznos alapterületű épületek, önálló rendeltetésű egységek, lakások adásvétele és egy évnél hosszabb bérbeadásakor is kötelező beszerezni az energetikai tanúsítványt.
A kérdés, hogy hogyan és egyáltalán minek? Menjünk szépen sorban!
Erről a gyönyörű kocsiról és az ő mikuláscsomagjairól küldött pár képet kisscolos. Nem tudom, hogy igaz-e a feltételezése, hogy egy kreatív hirdetés áll a háttérben, hiszen a pályaudvar mögött nincs a legfeltűnőbb helyen, hacsak nem a Mercure Buda parkoló vendégei a célcsoport (ami nem kizárt).
Na persze az Urbanistára kerülni vele, az aztán a reklámlehetőségek netovábbja...
Budapest
Felesleges kommenteket elkerülendő: az ingatlansalátában nem csak béna ingatlanhirdetések vannak, hanem bármi, ami érdekes.
Az Erzsébet híd budai hídfőjének történetét egy platánfa növekedésével követtük végig nem is oly rég, most jöjjön a pesti, a nem rég felújított Piarista Központ boltíve alól. A fenti kép valamikor a 30-as évek végén készült, rajta a régi Erzsébet híd, Duna-parton suhanó villamossal.
Vannak klassz budapesti órák, sőt egy kettő ikonikus is (például a Moszkva téri vagy a Nyugati forgója). Katácska kétrészes sorozatot szentelt nekik blogjában, de ennél sokkal több van - sőt sokkal több lehetne. Persze az sem lenne gond, ha járnának.
Tegnap készítettem a képeket, de már régóta így állnak az órák. Pedig olyan szépek, és ugye a pontos időt is mutathatnák...
- írta Ilona, aki a Boráros térről és az Oktogonról küldött pár fotót. Nektek mi a tapasztalatotok? Megbízhatók a főváros köztéri órái? Meg egyáltalán szükség van rájuk a XXI. században? (Szerintem igen...)
Budapest
Fotók: blackdog.photo's, linktipp: Múlt-kor.
Első hallásra meglepő ötlettel állt elő Bálint barátom. De mivel magam is rendszeresen vágok át az Örsön az aluljáróban, egyetértek: valamit tenni kell az ott tanyázó kacatárusokkal. Mivel árujuk zömmel könyv, lehet nem is rossz gondolat. Ha beválna, akár szociális mintaprojekt lehetne. Ha beválna...
Hogy nem pusztán egyszerű ingatlansaláta-link lett ebből a fóti ingatlanból, annak nem csak nagyszerűsége az oka, hanem a beküldő - Ész Károly - sorai is. A magam részéről annyit azért elmondanék a védelmében, hogy imádtam volna ezt gyerekkoromban (szülőként már kevésbé, tekintve a kétméteres vízmélységet) és végül is irigylésre méltó, ha valakinek valóra válik a gyerekkori álma. Persze ez csak a kertre vonatkozik - arról szerintem senki sem álmodozik, hogy a Norbi főzzön a konyhájában.
Budapest
|
|
A száz esztendős fáról szóló poszt kommentjeiben többen is megjegyeztétek, milyen szép volt a régi Erzsébet híd, s milyen kár, hogy nem mehettek már át rajta. Nos - mint arra P.Mesterfelhívta a figyelmet - a híd egy darabja ma is "működik", ráadásul ma is hídelemként. A korlátjáról van szó...
Rovataink a Facebookon