A többség inkább elégedett Budapesttel, de szigorúbb szabályozásra vágyik, derült ki egy reprezentatív felmérésből.
A Magyar Nemzet című lapban megjelent ellenzéki felvetés egyértelműen "politikai zavarkeltést, pr-célokat szolgál. Vajda Pál közölte: jelenleg mintegy 80 tender kiírásával összefüggő munkálatok zajlanak az irányítása alatt lévő területeken. A konkrét ügyet ugyan nem ismeri, de elképzelhetetlen, hogy tenderezés nélkül nyert volna a Siemens.
Az ilyen megbízásokról mindig nyílt, nemzetközi pályázatokon döntenek. A bíráló bizottságban pedig több önkormányzati bizottság képviselői is részt vesznek - jegyezte meg. Vajda Pál magától értetődő dolognak tartja azt, hogy a vasútbiztonsági kérdésekben a világ egyik legjobb cégének számító Siemens indult a 2-es metró felújítási pályázatén. "Mint ahogy az is természetes, hogy az a cég nyer, amelyik a legjobb ajánlatot teszi.
A főpolgármester-helyettes abszurdnak tartja azt az ellenzéki felvetést is, miszerint a Siemens azért nyerte volna el ezt a megbízást, hogy ezzel ellentételezzék azt a veszteségét, ami a nagykörúti villamosok késedelmes szállítása miatt keletkezik a német cégnek.
Mint Tiba írja, "politikus politikussal mérje össze az erejét és felejtse el a köztisztviselők zsákmányként kezelésének még az ötletét is. Schneller István főépítész és - feltéve, hogy munkáját megfelelően ellátja - belátható ideig az is marad. Ha valaha is felmerült volna az elválás gondolata, az bizony azonnal elszállt volna egy ilyen politikai fellépés hírére. Amennyiben viszont a támadássorozattal a főépítész megerősítését tűzték ki célul, úgy elismerem, hogy kifejezetten sikerrel jártak".
Mint azt az Index is megírta, a fővárosi főépítész leváltását követeli tucatnyi peremkerületi szocialista polgármester, mert véleményük szerint Schneller István fejlesztésellenes. Az InfoRádió értesülése szerint Demszky Gábor korábban tervezte a leváltást, ám a szocialista kezdeményezés miatt egyelőre elállt tervétől.
A társaság közleménye szerint a közterület-fenntartó az éjszakai műszakban 90 téli célgéppel dolgozott Budapesten; a mínusz 6 és mínusz 11 Celsius fok közötti párás hidegben a fő- és tömegközlekedési útvonalakon, a hidakon, felüljárókon szükség szerint végzett síkosságmentesítést.
A társaság folytatta a lakótelepek és mellékútvonalak takarítását, hajnalban a pára lefagyása miatt azonban vissza kellett térniük a fő- és tömegközlekedési útvonalakra. A hajnali órákban a BKV járatai menetrend szerint elindultak - tette hozzá egyebek között a közlemény.
A peremkerületek vezetői szerint Schneller fejlesztésellenes. Demszky már tervezte a főépítész leváltását, de ez a "politikai színezetű támadás" inkább megszilárdította a pozícióját.
A rózsakerti lakóházak azbesztmentesítésére fordított 600 millió forint 75 százalékát az Európai Unió által meghirdetett pályázaton nyerte el az önkormányzat, 20 százalékos részt vállalt a központi költségvetés, valamint a fennmaradó 5 százalékot - 30 millió forint - az önkormányzat biztosított az általa létrehozott Kerületi Azbesztmentesítési Alapból. Iván János, a kerület SZDSZ-es alpolgármestere hozzátette: a lakóktól nem tudtak volna összegyűjteni 30 millió forintot, ezért hozta létre az önkormányzat az alapot, így a lakóknak nem került semmibe az azbesztmentesítés.
Persányi Miklós hozzátette: az országban összesen 237 ezer négyzetméternyi felület van, amelyet mentesíteni kell a káros anyagtól. Ezen épületek jelentős része állami tulajdonban van. Az országos azbesztmentesítés becsült költsége 14 milliárd forint.
A fővárosi közgyűlés döntése szerint viszont a XIII. és a VIII. kerületben kibővül a fizetős övezet.
A négyfős MIÉP-frakció elhagyta a közgyűlést, mert elegük lett a főpolgármester beszédéből.
A fővárosi közgyűlés szocialista és SZDSZ-es képviselői támogatták a margitszigeti helyszínt. A kormánytól kért kártalanítás összegének emeléséről is döntött a testület.
Az ellenzéki képviselők a közgyűlés mai ülésén terjesztik elő javaslatukat, amely szerint a városháza hivatalos weboldalán, a budapest.hu-n "audiovizuális formában is követhetők legyenek az ülések". A politikusok az Eötvös Károly Intézet egyik tanulmányára hivatkoznak, amely szerint a megyei jogú városok közül 17-ben a közgyűlés üléseit teljes egészében egyenes adásban vagy vágatlan ismétlésben közvetítik.
A Fővárosi Közgyűlést azonban - sérelmezik - semmilyen televízió nem sugározza, ráadásul az ülésteremben történteket a világhálón sem lehet figyelni. A városatyák emlékeztetnek arra, hogy az Európai Unió számos ajánlásában emeli ki az eDemokrácia fontosságát, vagyis azt, hogy a lakosság minél több helyi ügybe lásson és - lehetőleg - szóljon bele.
"Ha egy helyi lakos csak úgy tud információkat szerezni településének ügyeiről, hogy munkaidőben ellátogat a közgyűlésre, akkor nagyon hamar elmegy a kedve a helyi ügyektől" - áll az előterjesztésben.
Budapesten átadták a Király utca felújított szakaszát, újabb jeleként annak, továbbra sincs egységes városképe a fővárosnak.
Szeptemberre a főváros csúcsán lévő épületet teljesen felújítják és rendbe teszik a környéket is.
"Ez egy baromság, a taxizásnak az arculcsapása" - reagálnak a budapesti fuvarosok arra az új szabályozástervezetre, amely szerint 600 forint lenne a telefonon rendelt taxi. A városvezetés a 150 féle tarifa között szeretne rendet tenni.
A nagykörúti óriáshernyók 2006-os fogadására még 4,3 milliárd forintot kell költeni a BKV-nak.
A Fidesz májusban, az MSZP októberben dönt főpolgármester-jelöltjéről.
Egy fővárosi javaslat az alapdíjon kívül ezentúl 300 forint kiállási díjat is előírna a telefonon rendelt taxik esetében. Az ingyenes kiszállás ugyanis "nem életszerű".
Molnár Gyula, a párt budapesti elnöke a fővárosi MSZP-frakciónál megtartott hétfői tájékoztatóján hangsúlyozta ugyanakkor, hogy támogatják az önkormányzat működőképességének javítását célzó főpolgármesteri elképzeléseket.
Mint mondta, a sajtóban megjelent ilyen jellegű felvetésekről, amelyek érintik a főpolgármesteri hivatal átszervezését is, csak megfelelő egyeztetések után, az önkormányzat költségvetésének elfogadásával párhuzamosan lehet határozni.
A fővárosi MSZP-SZDSZ-koalíciónak "meg kell erősítenie ... létező, több mint 60 százalékos szavazói támogatottságát", a két párt közötti verseny pedig arról kell, hogy szóljon, hogy ezen milyen arányban osztoznak - mondta Bőhm András.
Az MSZP és az SZDSZ viszonyáról azt mondta, az igazán megosztó politikai kérdés a főpolgármester-jelölt személye, de mint hangoztatta, ez ma nem lehet aktuális téma, a verseny csak az év végén kezdődhet el. Ebben az évben a koalíciónak teljesítenie kell, a feladat az, hogy a két párt bizonyítson Budapesten, hangoztatta.
A szabaddemokraták meggondolták magukat, mégis támogatnák az úszó Eb margitszigeti megrendezését.
Ingatlangazdálkodási kérdések miatt vált feszültté az SZDSZ és az MSZP viszonya.
Hiába próbálja a fővárosi Fidesz-MKDSZ frakció a közgyűlés elé vinni a "Budapest-pótlékot", "a városvezető MSZP-SZDSZ koalíció ezt napirendre sem hajlandó venni" - hangsúlyozta. Azt a véleményét fogalmazta meg, hogy a "Budapest-pótlékkal" a fővárosi rendőri állományt meg lehetne tartani, sőt növelni lehetne a létszámot.
Ikvai felelne a jövőben részben a költségvetésért, a városrehabilitációért, hozzá tartozna a fővárosi cégek felügyelete és az informatika is. Információink szerint az új, hatodik helyettes személyéről nemrégiben állapodott meg Demszky és Molnár Gyula, Budapest-ügyi miniszterelnöki megbízott, az MSZP budapesti elnöke.
Molnár úgy fogalmazott: "az SZDSZ részéről valóban megfogalmazódott ez az igény". Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy ez csak egy lehetséges megoldás, a végső szót a Fővárosi Közgyűlés mondja ki.
A főpolgármester nem tekinti versenyhelyzetnek a Budapest-ügyi miniszterelnöki megbízott kinevezését.
Százmilliárdot költ az idén a fővárosi vezetés fejlesztésekre, ennek felét a BKV-ra fordítják. A költségeket az állam és az EU-s pályázatok fedezik.
Demszky nem engedi, hogy Budapest egész területén fizetős parkolási rendszer legyen.
Az év második felétől már éjszaka is hazajuthatna a BKV-val minden budapesti.
A chipkártyarendszer kialakításába több pénzintézet is beszállna, de a közlekedési vállalat a saját erõt preferálja.
Egy új koncepció szerint Budapest összes városrészébe el lehetne jutni éjszakai busszal, a rendszer ráadásul a BKV-nak is olcsóbb volna.