Csaknem ötmilliárd forinttal tartoznak a budapestiek a közműcégeknek.
A Gyurcsány-féle charta és a szélsőjobb is felvonul. A Belvárosban alig lehet majd közlekedni.
1300 társasház kért ajánlatot a Főtávtól, de jó ha 15-20 befejezi idén az átalakítást.
A távfűtéses lakásoknak már több mint felében dorombolnak a radiátorok.
A Városháza cáfolta az erről szóló sajtóértesüléseket. Dugó lesz.
A főváros kontra útépítő társaságok kártérítési per tárgyalásán nem volt elég szék a sok ügyvédnek.
Újabb négy helyen javítják az útburkolatot szerdán Budapesten. Reggel fél héttől délután 3 óráig a II. kerületben a Zöldmáli lejtőn, a III. kerületben a Kunigunda útján és a X. kerületi Jászberényi úton várható emiatt korlátozás. Este 10 órától másnap reggel 6 óráig pedig a IX. kerületben a Könyves Kálmán körúton dolgoznak a munkások. A Fővárosi Közterület-fenntartó arra kéri az autósokat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek az érintett útszakaszoknál.
Háromszor hosszabb úton, de gyorsabban és kényelmesebben autózhatunk északról délre.
Szeptembertől jeggyel lehet csak belépni a 7-es busz és a 4-6-os villamos végállomására.
Kell a pénz az uniós projektek önrészére.
Csepelen, a Ferencvárosban és a II. kerületben kell majd még több helyen fizetni.
A Gazdasági Versenyhivatal szerint sem szükséges emelni a hatósági árat.
A főváros legforgalmasabb útszakasza az Árpád híd - Hungária körgyűrű - Lágymányosi híd ív. Ez a bő tíz kilométeres út - amely megtétele munkanapok reggelén és a munkaidő végén akár egy órába is beletelhet - bonyolítja egyebek mellett az M2-es, M3-as és kisebb részben az észak-budai agglomeráció, valamint az M0-sra már korábban felfűzött utak átmenő forgalmát, amely nagyobb része tehergépjármű.
Tavaly őszi forgalomszámlálási adatok szerint ezen a gyűrűn az Árpád hídnak van a legnagyobb forgalma: a két irányba összesen 142 ezer autó használja naponta. A Lágymányosi hídon napi 110 ezer autó jár, a Hungária körút kétirányú forgalma - a Thököly útnál mért adatok szerint - 70 ezer autó. Ugyanekkora terhelésnek van kitéve Dél-Buda, a Szerémi úton a Galvani úttól északra ugyancsak napi 70 ezer autót számoltak - tudtuk meg a főpolgármesteri hivatal közlekedési ügyosztályának adataiból.
Miután várhatóan kedden átadják az M0-s keleti szektorát, majd még ebben a hónapban az északi szektort - benne a Megyeri hidat -, valamint az M6-os városi szakaszát forgalomba helyezik, szeptember végén a fővárost elkerülő körgyűrű összekapcsolja az összes, Budapestről induló fő- és gyorsforgalmi utat.
Ekkortól - például október 1-jétől - tehát a főváros kitilthatná a tranzitforgalmat a körgyűrűn belüli városrészekből, ám erre egyelőre csak szándékok vannak. A fővárosi önkormányzat csak 2009. január elsejétől tervezi életbe léptetni a teherforgalom behajtását korlátozó stratégiát.
Mivel jelenleg is tartanak a szakmai egyeztetések az érdekképviseleti szervekkel, így az áprilisra elkészült, Budapest teherforgalmi stratégiája című tervezet minden valószínűség szerint még módosulni fog, éppen az illetékes szervek meglátásainak és javaslatainak figyelembe vételével - közölte az Index kérdésére a Parking Kft.
A cég a kidolgozott javaslatban ajánlja, hogy a Közép-Pest 12 tonnás össztömeg-korlátozási övezet 7,5 tonnára módosuljon. A budai oldalon a jelenlegi övezetek által határolt terület 7,5 tonnás össztömeg-korlátozási övezetté alakulhat a hasonló pesti szektorhoz csatlakozva. A Hungária körgyűrűn, valamint annak bizonyos szakaszain nagy valószínűséggel szintén várható teherforgalom-tiltás, azonban éppen a folyamatban lévő egyeztetések miatt még nem született végleges döntés annak mértékéről, közölte a cég kérdésünkre.
2008. január 1-től 2008. augusztus 31-ig a Parking Kft behajtási engedélyből származó bruttó árbevétele 750 millió forint volt, amelyből olyan fővárosi fejlesztésekre költenek, mint például bicikli tárolók, P+R parkolók. Idén hétezerrel több, összesen 22 ezer darab engedélyt adott ki a cég, mint tavaly.
Gyarmati Zoltán, a Parking Kft. vezetője közölte, hogy az engedélyeket a rendőrség és a közterület-felügyelet ellenőrizheti, de véleménye szerint a jelenlegi ellenőrzés nem megfelelő. Ezért tervezi a Parking Kft egy rendszámleolvasó kamerarendszer telepítését, amely 100 százalékosan kiszűri az engedély nélkül közlekedőket. Ezt az egész Budapestet lefedő rendszert 2009. szeptember 1-ig telepítik.
Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes elmondta, hogy a 2009. januárjában életbe lépő rendeletnél nem áll meg a főváros, több lépcsőben a következő években is tovább szigorítanak a rendszeren. A főváros teherforgalmát szabályozó zónarendszer elgondolás a teherforgalom térbeni és időbeni elkülönítését teszi lehetővé, csökkenti, a kritikus területeken pedig megszünteti a tehergépjárművek átmenő forgalmát.
Az intézkedés célja a főváros tehergépjármű forgalmának csökkentése, arra ösztönözve a szállítókat, hogy összehangolják a szállítási időpontokat és átgondolják az útvonalakat. Az egyeztetések idén április óta tartanak, akkor készült el a teherforgalmi stratégia tervezete. A koncepciót szeptember végéig tervezik egyeztetni a Fővárosi Közgyűlés frakcióvezetőivel, a kerületi polgármesterekkel, illetve a civil szervezetekkel, hogy ahhoz igazodva hozzon határozatot a fővárosi közgyűlés 2008 őszén.
A behajtási rendszer 1975 óta létezik. Elsősorban kerületi kérésekre nőtt a védeni kívánt területek száma 2005-ig. 2007 év végén született döntés értelmében Budapest azon területei is 12 t forgalomkorlátozás alá kerültek, amelyek korábban nem voltak azok - kivéve a tranzit-, a regionális- és célforgalmat bonyolító utakat. Megszűnt a biankó engedély is, azaz minden gépjárműnek forgalmi rendszám alapján kell engedély kérnie, azaz aktualizálták a főváros teherautó-behajtását.
Szeptember végétől kérik a jegyet a 4-6-os és a 7-es busz végállomásán.
Nem ad ki egy szakvéleményt a BKV a járatmódosítás ellen tiltakozóknak, mondván: az tíz évig nem nyilvános.
Persze csak csúcsidőn kívül és nem automata üzemmódban.
Szombaton hat órára kis témaparkok települnek a fő közlekedési útvonalra.
Az engedélyt szeptember elejére ígérték, de az alagútfúró cég a hiánypótlással bíbelődik.
Három ember kilépése miatt megszűnt az MSZP frakciója a józsefvárosi önkormányzat képviselő-testületében, ahol öt főre van szükség a frakcióalakításhoz - tudta meg az MTI. A 28 fős képviselő-testületben 16 fős Fidesz-KDNP, 7 fős MSZP és a polgármesterrel együtt 5 fős SZDSZ-frakció alakult a legutóbbi választások után. Idén tavasszal két szocialista, Hárs Gábor országgyűlési képviselő, Benga Oláh Tibor korábbi fővárosi képviselő, valamint a párton kívüli Németh Ottó belépett az MSZDP-be. Ők most az MSZP-frakcióból is kiléptek, ahol eddig tevékenykedtek.
A józsefvárosi képviselő-testület következő ülésén, szerdán a szocialisták indítványozni fogják a helyi szervezeti szabályzat módosítását, hogy öt főnél kisebb létszámmal is lehessen frakciót alakítani. Az elmúlt hónapokban a Fidesz jelezte, hogy nem kíván változtatni a jelenlegi létszámhatárokon. A szocialisták szakadását az idézte elő, hogy a három távozó nem kívánt változtatni a bizottsági összetételeken.
Az ötmilliárdos szerződés egyik részét egy szocialista médiapolitikus írta alá a Peron Kft. igazgatójaként.
A hatósági taxitarifa emelését ismét elhalasztották.
Az alapdíj és a várakozási díj jelentősen, a kilométerdíj kevésbé növekedhet.
A menetrendi változásokról lejárt és valótlan információk találhatók, a BKV pedig panaszkodik, hogy lopják az új táblákat.
Több utat lezártak, és a rakpartot is el kell kerülni.
Az avatás megvolt Katowicében, típusengedély viszont még nincs, és mindenki kötbért követel.