Ki kell cserélni a híd egyes szerkezeti elemeit.
A juttatás 350 millió forintba kerül a Főtávnak.
A Váci úton, a Szentendrei úton, a Pesti úton, az Árpád úton helyezik el az eszközöket.
Az alagútfúró cég ugyan hétfőtől újra dolgozik, de a pajzsok legjobb esetben is márciusban érnek a Fővám térre, így 2011 első félév helyett jó, ha 4-6 hónappal később áll forgalomba a metró.
Megadugó, gigakáosz várható Budapesten a héten, ahol a NATO és NATO-közeli védelmi miniszterek lépnek fel.
Ha a kamera alatt erőszakolnak meg, csak akkor segít a rendőrség. A jogvédők szerint jogunk van megnézni a felvételt, a rendőrök szerint nincs.
A demonstráció miatt az összes, az Andrássy útba torkolló utcát lezárják szombaton, egy utcasarokkal beljebb az Andrássy úttól.
Ezeken a területeken már pénteken este nyolc óra óta tilos parkolni. A verseny miatt délelőtt 10 órától másnap délután négyig lezárhatják az Olof Palme sétányt a Hősök tere és a Zichy Mihály út között.
A Tarka Magyar demonstráció miatt az Andrássy út keresztutcáiban nem lehet parkolni az Andrássy út közelében, egy-egy utcasaroknyira. Ezeket szombaton délután kordonokkal le is zárják. Lezárásra kell számítani szombaton az Erzsébet téren és a Hősök terén is.
Négyszázhúsz autót szállítottak el eddig a rendőrök a délutáni erőszakellenes felvonulás útvonalának környékéről. A kocsikat az Andrássy útról, illetve a betorkolló kisutcákból vitték el a környező utcákba, a tulajdonosok a Teréz körúton, a Bajza utcában, az 56-osok terén és a Nagymező utcában kereshetik járműveiket.
Érdeklődni az autók hollétéről a Forgalomirányító Központ 267-46-73-as városi telefonszámán lehet.
A futóverseny útvonala időszakonként szintén le lesz zárva vasárnap. Az útvonal: XIV., Hősök tere - VI., Andrássy út - V., József Attila utca - Bécsi utca - Petőfi Sándor utca - Károlyi Mihály utca - Irányi utca - Belgrád felső rakpart - Pesti alsó rakpart - Markó utcai felhajtó -- XIII., Jászai Mari tér - Margit híd - Margitsziget központi út - Árpád híd - Népfürdő utca - Dráva utcai lehajtó - Pesti alsó rakpart - Belgrád felső rakpart - IX., Közraktár utca - Boráros tér - Petőfi híd - XI., Pázmány Péter sétány - Dombóvári út - Budafoki út - Dombóvári út - Pázmány Péter sétány - Műegyetem felső rakpart - Petőfi híd - IX., Boráros tér - Közraktár utca - Pesti alsó rakpart - XIII., Szent István parki felhajtó - Újpesti felső rakpart - V., Széchenyi felső rakpart - Balassi Bálint utca - Szalay utca - Kossuth tér - Alkotmány utca - Bajcsy-Zsilinszky út - XIII., Váci út - Lehel út - Dózsa György út - XIV., Állatkerti út - Állatkerti körút - Hősök tere - Kós Károly sétány - Városligeti körút - Paál László sétány - Olof Palme sétány.
Belváros-Lipótváros önkormányzatának szocialista és szabad demokrata frakciója kivonulással tiltakozott a Fidesz-KDNP-Kisgazda-MIÉP-es többség döntése ellen, amellyel Siklós Máriát választotta a kerület díszpolgárává - olvasható a két párt kerületi frakcióvezetőinek közös közleményében. A Fidesz szerint Siklós Mária több évtizede megbecsült tagja a Belvárosnak.
A közlemény a kivonulást azzal indokolja, hogy az MSZP és az SZDSZ elfogadhatatlannak tartja a Nemzeti Színház körüli "kultúrbotrány" emblematikus alakjának kitüntetését.
Véleményük szerint az V. kerületi Erzsébet teret máig díszítő gödör látványos emléke annak, hogy a neves magyar és európai építészekből álló zsűri által kiválasztott terv megvalósítását Orbán Viktor miniszterelnökként "egyetlen tollvonással" leállította. "Ezt követően Siklós Mária vállalta, hogy politikai megrendelésre épületet tervezzen a győztes pályázó helyett" - tették hozzá.
A közleményben úgy fogalmaznak, hogy az így létrejött épület sem esztétikájában, sem funkciójában nem tudta megismételni a nyertes terv nívóját. Siklós Mária így olyan döntésben vállalt szerepet, amit éppen Belváros-Lipótvárosban nem ismerhetnének el egy díszpolgári kitüntetéssel - jegyezték meg.
A két frakcióvezető kitér rá, hogy javaslat érkezett többek között Román András műemlékvédő, építész, Újfalusi Rita, az Aranytíz Művelődési Központ nemrég elhunyt vezetője, dr. Csányi Vilmos etológus illetve Polgár László sakkedző, pedagógus kitüntetésére.
Puskás András, Belváros-Lipótváros fideszes alpolgármestere az MTI-nek nyilatkozva szomorúnak nevezte, hogy a két párt még mindig egy 2002 előtt kezdődött vitát folytat. A politikus leszögezte, hogy Siklós Máriát minősített többséggel választották díszpolgárrá. Közölte, hogy ehhez legkevesebb 13 voksra lett volna szükség, az építész pedig 14-et kapott.
A kötött pályások után a BKV buszágazatát képviselő szakszervezetek is megállapodtak a cég vezérigazgatójával.
Kipukkadt a lufi, "politikai kamu volt ez az ügy".
Visszásságok talált a cég jegyértékesítési és pótdíjazási gyakorlatában is az ombudsman.
Néhány BKV-szakszervezet már megállapodott a vezérigazgatóval.
A korábbi megbízott vezérigazgató a második ember lett, viszont több helyettes és projektigazgató is repült.
Pénteken még felvették a munkát, de jövő héten már nem dolgoznak az alagútban és a Gellért téren.
A folyosó az Örs vezér terét és Rákoskeresztúr központját köti majd össze.
Elméletileg előfordulhat, hogy az alagútfúró cég összecsomagol és elmegy.
A Fővárosi Közgyűlés ma is egy órát késett miattuk. Díszpolgárok lettek az olimpiai bajnok vízilabdázók.
A BKV szerint a jogos követeléseket kifizették, a jogtalanokat fenyegetésre sem teljesítik.
A Világgazdaság információi szerint a 4-es metró egyik meghatározó kivitelezője, a Bamco csütörtökön dönt arról, hogy másnap időlegesen leáll-e a munkálatokkal. Ez a cég fúrja az alagutakat és építi az Etele, valamint a Szent Gellért téri állomást.
A konzorcium csütörtökig adott határidőt a DBR Metró Projekt Igazgatóságnak arra, hogy fizesse ki a több milliárdos tartozását. A cégnek tőle független okokból a szerződésben vállaltakon felüli munkákat is el kellett végeznie, így jelentős többletköltsége keletkezett, amelyet a vitás kérdések megoldására létrehozott független döntőbizottság is megítélt. A tartozást a DBR vitatja, ezért nem utalta át mindeddig a cégnek a megítélt összegeket.
Egy konkrét útfelújítás vizsgálata feltárta, hogyan lehet kontármunkát végezni felelősség nélkül.
A cél: mindenki menjen a parkolóházakba.
A volt téglagyár értékesítéséből 4-6 milliárd forintot remélnek.
Becslés szerint 4-5 millió forintos kár keletkezett szombaton a fővárosi közterületeken.
Az Andrássy út lezárása ellenére nem volt az átlagosnál nagyobb dugó, de még lehet.