Ujhelyi István európai parlamenti képviselő osztott meg egy korábbi felvételt. Ezen az látható, amint Orbán Viktor hónapokkal ezelőtt azt mondta:
ameddig ő miniszterelnök marad, addig az uniós szankciók nem befolyásolhatják a hazai ellátás biztonságát.
„Ezek szerint lemondott?” – tette fel a kérdést most Ujhelyi, arra utalva, hogy a Fidesz szerint a szankciók miatt kellett feloldani az árstopot.
Nem az üzemanyagot, nem a fosszilis energiát, hanem az embereket kell támogatni – reagált az üzemanyagárstop kivezetésére a Párbeszéd frakcióvezető-helyettese.
Tordai Bence szerdai, online sajtótájékoztatóján azt mondta, hogy a kormány keddi döntésével beismerte a kudarcát, azt, hogy „nemcsak hogy lopnak, de kormányozni sem képesek” – írja az MTI.
A képviselő kijelentette, hogy nem a közlekedésen belül az autózást, hanem általában a közlekedést kell támogatni. Annak is a minél inkább klímabarát formáit, például a közösségi közlekedést, a kerékpározást vagy a gyaloglást – emelte ki.
A következő időszakban fontos, hogy a még jobban elszabaduló árak miatt hogyan lehet kárpótolni a családokat – hívta fel a figyelmet, hozzátéve, hogy erről is szól a Párbeszéd rezsiutalvány-bevezetésre vonatkozó javaslata.
Külön hangsúlyozta, hogy a gazdaság alacsonyabb energiaigényű működésmódra való átállítása többek között az üzemanyagkrízisen is segítene. Ilyen lenne a négynapos munkahét bevezetése – közölte Tordai Bence.
Az LMP szerint a benzinársapka megszüntetése csak részmegoldás, valódi javulást a klímabérlet bevezetése és a zöldfordulat hozna – írja az MTI.
Schmuck Erzsébet, a párt társelnöke szerdai budapesti sajtótájékoztatóján arról beszélt, az ársapkás üzemanyag-árusítás oda vezetett, hogy Magyarországon az európai országok közül egyedüliként emelkedett az üzemanyag-fogyasztás tavalyhoz képest. A megnövekedett üzemanyag-fogyasztás pedig üzemanyaghiányt idézett elő.
A kormány az autózást támogatta a közösségi közlekedés helyett, és az elmúlt években elhanyagolta a városi közösségi közlekedés és a vasút fejlesztését is.
Az ellenzéki politikus szerint a benzinársapka megszüntetése csak részben oldja meg a helyzetet, hiszen a karácsonyi ünnepek alatt a családok utazni akarnak, a hirtelen áremelkedés pedig sokaknak jelent nagy terhet. Emellett az akadozó üzemanyag-ellátás helyreállításához is hosszabb időre van szükség.
Az LMP felszólítja a kormányt, hogy vezesse be a párt által hónapok óta javasolt, ötezer forintos, minden közlekedési eszközre érvényes klímabérletet, ha valóban orvosolni akarja a kialakult helyzetet.
A párt zöldfordulatot is sürget, arra szólítva a kormányt, hogy kezdje el a megújuló energia támogatását és a fosszilis energia kivezetését.
A benzinárstop eltörlésének bejelentése után a Mol részvényei szignifikáns emelkedésnek indultak – egészen Orbán Viktor bejelentésééig.
A miniszterelnök ugyanis bejelentette, az állam elvonja az üzemanyagárstop eltörléséből fakadó Mol-profit-növekedést. Az extraprofitot a rezsivédelmi alapba forgatná bele az állam. Erről ítt írtunk részletesen!
A budapesti főpolgármester egy posztban hívta fel a figyelmet arra, hogy a BKK-vonaljegyek ára nem változik, és azok így sokkal olcsóbbak 1 liter üzemanyagnál.
Az apa férfi, a benzinár nő, a vonaljegy marad 350 forint
– írta, visszautalva ezzel a kormányfő hónapokkal ezelőtti bejegyzésére.
A 444.hu szúrta ki, hogy Matolcsy György hétfői válságbeszédében is tett már utalást arra, hogy megszűnhet az ársapka.
Arra már utaltunk korábban, hogy Matolcsy György az ársapkák kivezetésének szükségességéről is szólt a beszédben. Most kiderült, hogy eközben egy konkrétabb utalást is tett.
Jelen pillanatban, ha kényszerből is, de úgy tűnik, hogy egy fontos területen, megszűnhetnek az ársapkák
– mondta a 444 szerint Matolcsy. Ugyanakkor – mivel feltételes módban beszélt – az is elképzelhető, hogy csak azokra a kormánynyilatkozatokra utalt vissza, amelyek már az utóbbi napokban is felvetették az árstop megszüntetésének lehetőségét.
Deutsch Tamás európai parlamenti képviselő már meg is fejtette a benzinársapka kivezetésének okát. Facebook-posztjában röviden és tömören úgy fogalmazott, hogy
a benzinársapka a családokat védte. A brüsszeli szankciók elvették tőlünk ezt is
– ezzel értékelte a képviselő a kedd esti bejelentést, és a kommentjét úgy zárta, hogy „ennyi”.
A Demokratikus Koalíció (DK) elnöke is megszólalt a benzinárstop feloldásáról.
Gyurcsány Ferenc azt írta a Facebookon: december 6-án véget ért az árstop, amellyel eredetileg december 31-éig számolt a kormány. „Nem, ez nem időutazás. Nem, ezt nem a Mikulás tette.”
Nem a valóság hajlott meg. A kormányfő hajlott meg a valóság kényszere előtt. Vesztes. Leülhet, 1-es!
– fogalmazott.
A kormány meghosszabbítja az uniós szankciókról szóló konzultációt – jelentette be Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő.
Az eddigi felállás szerint december 9-éig lehetett volna kitölteni a kérdőíveket. Szentkirályi Alexandra most közölte, hogy
a nagy érdeklődés miatt december 15-ig meghosszabbítják a határidőt.
Azt mondta, hogy naponta több tízezren töltik ki a konzultációt, és mindenkinek meg szeretnék adni a lehetőséget. Hozzátette: az olajembargó további ellátási zavarokhoz és áremelkedésekhez vezethet, ezért Brüsszelben „irányváltásra van szükség”.
Országgyűlési határozati javaslatot nyújtottak be az üzemanyagár adótartalmának csökkentése érdekében jobbikos képviselők – jelentette be szerdai online sajtótájékoztatóján egyikük.
Dudás Róbert, a párt alelnöke, parlamenti képviselője arról beszélt: a kormánynak tárgyalnia kell az Európai Bizottsággal az üzemanyagok jövedéki és általános forgalmi adójának csökkentéséről, el kell tekintenie a magas ár és adó miatti „extraprofittól”.
Mindenki mélyen a zsebében nyúlt már a magyar társadalomban, itt az ideje, hogy végre a kormány is mélyen a zsebébe nyúljon; engedje el az adók jelentős részét, így segítve az embereket – fogalmazott a Jobbik politikusa.
Dudás Róbert a kis benzinkutak előnyben részesítését is sürgette a sajtótájékoztatón, mondván, a vidék lakosságának mindennapi élete attól az 5-600 töltőállomástól függ, amelyeket most a bezárás fenyeget. Hangsúlyozta, nem a benzinexport, hanem ezen kutak kiszolgálása Magyarország érdeke.
A miniszterelnök szerda délelőtt tett közzé egy posztot, amelyben arról számolt be, hogy a kormány ülésezik.
A bejegyzésben azt írta: „Az elmúlt napokban a brüsszeli kőolajszankciók hatályba léptek, bekövetkezett az, amitől tartottunk. Mostantól szankciós benzinárak vannak érvényben egész Európában. Magyarországon az ebből keletkező extraprofitot elvonjuk és a rezsivédelmi alapba irányítjuk.”
Az Index információi szerint a kormány szerdai ülésén olyan döntés születhet, amely
drasztikusan megemeli az olajcégek extraprofitadóját.
Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő szúrta ki, hogy Orbán Viktor alig öt nappal ezelőtt arról beszélt a Kossuth rádióban: nem lesz ellátási hiány a szankciók miatt.
Az interjú legelső kérdése volt, hogy milyen következményei lesznek annak, hogy december 5-én, hétfőtől kezdve életbe lép az uniós olajembargó. Orbán Viktor válaszában azt mondta: az európai gazdaság működését megnehezíti az olajembargó életbelépése, de a magyar kormány elérte azt, hogy Magyarországra nem vonatkozik a szankciós tiltás.
Ezért Magyarország hozhat be Oroszországból olajat. Tehát attól nem kell tartanunk, hogy ellátási hiány lépne föl. Tehát nekünk jogunk van ahhoz, hogy hozzájussunk az ország működtetéséhez szükséges olajhoz
– így fogalmazott szó szerint Orbán Viktor, és még annyit hozzáfűzött, hogy az olajárak ettől függetlenül megugorhatnak Európában, ettől tartanak leginkább a szankciók miatt.
Ehhez képest a keddi kormányrendeletbe a magyar kormány belefoglalta, hogy az uniós szankciók miatt kell feloldani az üzemanyagárstopot. A múlt hét pénteki interjúban elhangzottakról ebben a cikkünkben számoltunk be részletesebben.
Molnár Csaba, a Demokratikus Koalíció EP-képviselője a Facebook-oldalán kommentálta a benzinársapka eltörlésének hírét.
A politikus szerint a kormány ezt azokra a szankciókra hivatkozva teszi, „amelyekről büszkén mondták, hogy nem vonatkoznak Magyarországra”.
A kormány 200 forinttal emeli a benzin árát. Azokra a szankciókra hivatkozva, amelyekről büszkén mondták, hogy nem vonatkozik Magyarországra. Folytatódnak a megszorítások és a hazudozás
– olvasható a posztban.
Az Indexhez hasonlóan a Totalcar is percről percre követi a fejleményeket és azt, hogy hol lehet tankolni, hol van üzemanyaghiány most éppen.
Egyik olvasójuk azt írta szerdán kora reggel, hogy a Határ útig bezárólag az M5-ös autópálya bevezetőjének összes kútja üzemel, benzin és gázolaj is van.
Mikulás manói megtöltötték a kutakat az éjjel
– tette hozzá, majd arról is beszámolt, hogy a gyáli Mol-kúton is talált mindenféle üzemanyagot, bár ott minimális sorban állás is volt.
Ezzel szemben Budapest másik felén, egy másik olvasó teljesen más dolgokat tapasztalt kora délelőtt. „A Campona Shell bójákkal lezárva, befele jövet Nagytétényi Mol zárva. XI. Kondorosi út OMV ugyanígy.”
A kollégák a környező kutakon sem tudtak tankolni. Én eddig még nem próbálkoztam az elmúlt héten, de most már üres a tank
– írta a Totalcar olvasója.
Az árstop feloldása után érdekes kérdés lehet, hogy a többi európai országban milyen áron juthatunk hozzá a benzinhez és a dízelhez. Összeszedtük, mit lehet eddig tudni erről.
Ujhelyi István európai parlamenti képviselő osztott meg egy korábbi felvételt. Ezen az látható, amint Orbán Viktor hónapokkal ezelőtt azt mondta:
ameddig ő miniszterelnök marad, addig az uniós szankciók nem befolyásolhatják a hazai ellátás biztonságát.
„Ezek szerint lemondott?” – tette fel a kérdést most Ujhelyi, arra utalva, hogy a Fidesz szerint a szankciók miatt kellett feloldani az árstopot.
Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter kedd este bejelentette: kivezetik a benzinársapkát. Ezzel kapcsolatban energetikai szakértőket kérdeztünk.
Pletser Tamást, az Erste olaj- és gázpiaci elemzőjét egy picit talán meglepte, hogy ilyen gyors volt a pánikreakció.
Azt vártam, hogy a kormány trükközik még
– mondta az energetikai szakértő. Az Erste elemzője 150 milliárd forintra becsüli az elmaradt működési nyereséget a Mol-csoportnál, de a magyar üzemanyagszektor is további 70-100 milliárd forint kárt szenvedett el a kormányzati intézkedések miatt. Ugyanakkor úgy véli, a fuvarozóknak kedvezhet is a kedd esti bejelentés, hiszen végre kaphatnak megfelelő mennyiségben üzemanyagot. A teljes nyilatkozatát itt érik el.
Az Indexnek nyilatkozott Holoda Attila energetikai szakértő, aki szerint a tegnapi bejelentés kiemelten pozitív fejlemény, szerinte látszott, hogy képtelenség tartani az ellátásbiztonságot.
Akkora pánik alakult ki, hogy olyanok is elkezdtek benzint felvásárolni, akiknek nem volt rá szükségük. Ezt már nem bírták a benzinkutak, különösen úgy, hogy a Dunai Finomító csak tegnap hajnalban tudott újra működni. Látszott, hogy most már eljutottunk arra a szintre, hogy az importőrökre is szükség van a hazai ellátásban. Továbbá vélhetően visszaesik ez a pánikfelvásárlás
– fogalmazott Holoda Attila, aki szerint az import helyreállítása egy hosszabb folyamat lesz, és most elsősorban a pánikszerű vásárlás fog megszűnni, ez fogja javítani azonnal az ellátást. Az import visszaállása azért lesz hosszabb idő, mert akik korábban Magyarországra hozták a benzint, az ársapka miatt elkezdték átcsoportosítani a szállítási útvonalaikat oda, ahol el tudták adni piaci áron – ez pedig idő, amíg helyreáll. „1,5 hónap alatt helyre tud állni az import Magyarországon” – mondta Holoda Attila.
Akkora terhelés érte a holtankoljak.hu oldalt a keddi kormányzati bejelentést követően, hogy szerdán 9 órára elérhetetlenné vált.
Megpróbáltuk betölteni az oldalt, ám a portálon az alábbi üzenet fogadott minket:
A rendszereket ért extrém mértékű terhelés miatt az oldalunk átmenetileg nem elérhető. Dolgozunk a probléma megoldásán. Megértésüket köszönjük
– áll az üzenetükben.
A napokban kialakult válságos helyzetre való tekintettel a magyar kormány kivezeti a 480 forintos ársapkát a magyar kutakról – jelentette be kedd este Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter és Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója.
segíthet egy új közösségi alkalmazás a benzinkutak megtalálásában, amelyről itt írtunk bővebben.
Ennek segítségével könnyedén ellenőrizhetjük, melyik kúton érdemes próbálkozni és milyen üzemanyagot tankolhatunk – hatósági árasat vagy normált. A használata egyszerű: ha a felhasználó rábök a térképen megjelenő gombostűkre, felugrik egy ablak, amely megmutatja a készletadatokat, valamint azt is, hogy mikor frissültek legutóbb az adatok.
„Az üzemanyag iránti kereslet ilyen mértékű ugrása egyértelműen a pániknak tudható be” – fogalmazott az Index megkeresésére Grád Ottó, a Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkára.
Ezért, és az olvasói levelek miatt is ismét nyakunkba vettük az országot a hazai ellátás felderítésére.
Úgy vettük az üzemanyagot, mintha az életünk múlna rajta. A napi forgalom a benzin esetében a normális piaci szint kétszerese volt, a dízelnél pedig csaknem a másfélszerese, ahogy arról a Mol ügyvezető igazgatója az Index megkeresésére tájékoztatott. A hiány nem szűnik meg azonnal a kormány rendkívüli bejelentése után. Helyszíni körkép az ársapka előtti tarthatatlan időszakról. A részleteket ebben a cikkünkben találhatja.
Világi Oszkár, a Mol-csoporthoz tartozó szlovákiai Slovnaft finomító vezérigazgatója még a benzinárstop eltörlésének bejelentése előtt nyilatkozott a parameter.sk oldalnak. Ennek azért is van nagyobb jelentősége, mert novemberben minden negyedik liter, amelyet a Mol Magyarországon eladott, a szlovák cégtől érkezett.
Február 5-ét követően a Slovnaft már nem szállíthat külföldre orosz olajból készült termékeket – leszámítva Csehországot. Emiatt más forrásokból kell beszereznie a feldolgozott olaj közel 40 százalékát.
„A jövő év nehéz lesz, de ha a Barátság kőolajvezeték legalább részben működik, akkor reményeink szerint sikerül a szlovák piacot ellátni üzemanyaggal” – vélekedett Világi Oszkár. A szankciók miatt az orosz helyett új forrást kell találniuk az olaj beszerzéséhez, ez pedig jóval többe kerül.
Egy tankhajó kőolaj feldolgozása 15 millió dollár pluszköltséget jelent, és még nincs megállapodásunk a horvátokkal az Adria vezetéken való szállításról
– magyarázta a következő kihívásokról. Ahhoz, hogy a Mol százhalombattai finomítója és a Slovnaft is rendesen tudjon üzemelni akkor is, ha leáll a Barátság vezeték, évente legalább 14 millió liter kőolajra van szükség – jelenthető ki a nyilatkozat alapján.
Az intézkedések miatt a Slovnaft finomító célpiacai, Ausztria és Lengyelország, kerülhetnek nagy gondba.
Az üzemanyagot kereső lakosságnak egy új alkalmazás siethet a segítségére, amelyen azt tudják nyomon követni, hogy melyik kútra érdemes elindulniuk tankolni, milyen üzemanyaghoz juthatnak hozzá: hatósági árashoz vagy normálhoz.
Ha a benzinkut.info térképén látható gombostűkre bök az olvasó, felugrik egy ablak, amelyen az látható, hogy milyen készlettel rendelkeznek és mikor frissültek utoljára az adatok. Az alkalmazás oldala azonban arra figyelmeztet, hogy érdemes óvatosan bánni az információkkal, mert előfordulhat, hogy félrevezetőek, hiszen bárki bővítheti az adatbázist.
A holtankoljak.hu adatbázisa szerint Budapesten a XV. kerületben kapható a legdrágábban üzemanyag, a Dél-Szilas pihenőnél 651 forintba kerül a 95-ös benzin literenként. A fővárosban jellemzően 645 forint körüli összegért lehet tankolni, ugyanakkor a X. kerületben, a Maglódi út 12/B-nél 576 forint a literenkénti ár.
Nem tisztünk a Bölcs Vezér kereslet-kínálat törvénye feletti hatalmát megkérdőjelezni, ezért értetlenül állunk azelőtt, hogy a hatósági árak ismételten az ellátási láncok felborulásához és kapacitásbeli problémákhoz vezettek – írja a párt az MTI-hez eljuttatott közleményében.
Pedig annyi lehetőség lett volna még; hatósági áron lehetett volna egy új finomítót beszerezni, ársapkát kaphatott volna az ahhoz szükséges acél és beton
– olvasható a közleményben.
„Nem baj, ha mindenből hiány lesz, és ellátási problémák alakulnak ki. Inkább legyen hiány, mint hogy drága legyen bármi is. Különben a szegények hogy vesznek? Inkább ne vegyen senki se” – tették hozzá.
Önnek sikerült üzemanyaghoz jutnia Budapesten vagy vidéken az elmúlt napokban? Ha igen, ossza meg velünk történetét, a tankolási mizériával összefüggő tapasztalatait, hogy milyen áron és hol jutott benzinhez vagy dízelhez – akár a Facebook-oldalunkon is.
A Totalcar szerkesztősége még kedden kereste fel az Országos Mentőszolgálatot (OMSZ) azzal a kérdéssel, hogy az üzemanyaghiány mellett ők meg tudják-e oldani a tankolást.
Válaszlevelében Győrfi Pál, az OMSZ kommunikációs és PR-vezetője azt írta:
Az Országos Mentőszolgálat mentőautóinak közlekedésében válaszadásunkig nincs fennakadás. Az üzemanyag-utántöltést valamennyi egységünk el tudta végezni, de ez sok esetben több időt, vagy másik töltőállomás felkeresését igényelte. A betegellátás nem került veszélybe, hiszen a tankolást bajtársaink rendszerint betegátadás után, állomáshelyük felé tartva végzik el.
Arról, hogy az ellenzéki politikusok miként reagáltak kedd éjjel az árstop feloldására, ebben a cikkünkben írtunk.
Nagymértékű ingadozás látható a tekintetben, hogy az árstop feloldása után az egyes kutakon mennyiért adják az üzemanyagot. A literenkénti különbség akár a 100 forintot is elérheti.
Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója még az árstop feloldásakor közölte, hogy az ő kútjaikon a 95-ös benzin 641 forintba, a (nem prémium) gázolaj pedig 699 forintba kerül.
Az OMV-nél viszont már ennél drágábban lehetett hozzájutni kedd éjjel, közvetlenül az árstop feloldása után is. Az egyik vidéki kútjukon
661 forintba került a 95-ös benzin, miközben a gázolajért 719 forintot kértek el.
Egy olvasónk mindeközben jelezte, hogy a Budafoki úton ezeknél is jóval magasabb árakkal találkozott: a Shell-kúton a 95-ös benzin 691, a dízel pedig 734,9 forintba kerül, míg a Lukoilnál a 95-ös benzinért 709, a gázolajért pedig 739 forintot kértek el.
Mindez azért érdekes, mert a holtankoljak.hu portál legutóbb arról számolt be, hogy szerdától az említetteknél jóval alacsonyabb átlagárakon lehet tankolni, még az árstop feloldása mellett is. Ők azt írták, hogy a két üzemanyagtípusnál ilyenek lehetnek az átlagárak:
FRISSÍTÉS: napközben kiderült, hogy az átlagárak tovább nőttek Magyarországon, mivel a kormány növelt a jövedéki adó mértékén is kedd éjjel. Az új átlagárak a holtankoljak szerint ezek:
Arról, hogy a jelentősebb, külföldön sokak számára mértékadó hírügynökségek hogyan és milyen narratívában írtak közvetlenül a bejelentés után az árstop feloldásáról, itt számoltunk be.
A forint külföldi valutákkal szembeni árfolyama egyelőre nem mutat nagyobb mértékű elmozdulást a bejelentés előtti állapotokhoz képest. A dollárral szemben kicsit gyengült, az euróval szemben kicsit erősödött a forint.
A dollárral szembeni árfolyam közvetlenül a bejelentés után romlott egy keveset: 392,28 környékéről 393 környékére esett vissza a forint értéke. Utána, az éjjeli órákban némi ingadozás és korrekció volt megfigyelhető, reggel fél 7-ig 392,64-re ment vissza az árfolyam.
Az euróval szemben 411 fölötti árfolyamról indult a forint a bejelentés előtt. Ez a bejelentés után 410 alá esett vissza, az éjjel azonban megint visszaromlott 411 fölé az árfolyam. Reggel fél hétre a forint visszaerősödött 411 alá, 410,9 környékére.
Önnek sikerült üzemanyaghoz jutnia Budapesten vagy vidéken az elmúlt napokban? Ha igen, ossza meg velünk történetét, írásban várjuk a tankolási mizériával összefüggő tapasztalatait, valamint azt, hogy milyen áron jutott benzinhez vagy dízelhez. Küldje el nekünk!
Az olajipari vállalat még az árstop feloldása előtt közölte egy levélben, hogy jövő hét hétfőig nem tudja kiszolgálni a partnereit.
A Mol már az előző napokban is azt közölte, hogy nem tudják kiszolgálni azokat a partnereiket, amelyekkel szemben nincs kiszolgálási kötelezettségük. A legutóbbi, kedden este (még az árstop kivezetése előtt) kiadott tájékoztatójukban viszont már arról írtak:
hogy a szerződéses partnerek sem adhatnak le új rendelést az eddigieken felül.
„Kevesebb üzemanyagot kell szétosztanunk több partner és fogyasztó között, a kieső importot pedig a saját csatornáinkon keresztül, a pozsonyi finomítóból kell pótolnunk, amely szintén igénybe veszi a szállítási kapacitásainkat. A Dunai Finomítóban elhárítottuk a műszaki problémákat, de időre van még szükségünk ahhoz, hogy elérjük a teljes gyártási kapacitást, és a logisztikában is utolérjük magunkat” - írták.
A levélből az is kiderült, hogy emiatt csak azoktól a partnerektől tudnak újabb megrendeléseket fogadni, akik vállalják, hogy ők maguk elmennek az üzemanyagért. Aki ezt nem tudja megoldani, annak a jövő hétig várnia kell az újabb üzemanyag-rendelés leadásával.
A Kétfarkú Kutyapárt-közeli humorista, Bruti elmondta, mit gondol az árstop feloldásáról. Azt írta: „El nem tudom mondani, mekkora lúzer a kormányunk. Hónapokig védték a védhetetlent, önmagunkat csaptuk be, tönkreb*sztak egy halom kis benzinkutat, de ami stratégiailag még durvább, az üzemanyag-beszállítók kivonultak Magyarországról.”
Hozzátette, hogy a kormány még az éjfélt sem tudta megvárni az árstop kivezetésével, miközben arra az olajembargóra hivatkoztak indokként, amely alól Magyarország mentességet kapott.
Tényleg csak röhögni tudok kínomban
– összegezte véleményét.