Pedál nélküli mountain bike

2009. november 11., 10:50 Módosítva: 2014.06.30 16:07

Egy német cég rájött, hogy a hegyi biciklit a hegyek lejtős oldalára is lehetne specifikálni. Felfele csak akadály, hogy egy normál géppel kell felküzdenie magát az embernek a csúcsra. Onnan pedig lehet gurulni, tehát nem kell lánc, nem kell pedál, csak két orbitális fék.

bergm2
 
A Bergmönch downhill bringát meg is fosztottak minden felesleges alkatrésztől, még az ülést is dobták. Viszont nyertek egy jól csomagolható, masszív kis gépet, amit egy a vázra erősített hátizsákkal egészítettek ki.
 
berg1
 
A bringa és a zsák összsúlya 9 kiló, így a mászást nem nagyon akadályozza, lefele pedig a bringán marad a szállító eszköz. A kis hátsó kerekes lejtőkerékpár játékszernek azért drága, 1500 eurót kérnek érte.
 
bergm3

Zöldhullámmal gyorsítják a biciklisztrádát

2009. november 8., 01:06 Módosítva: 2014.06.30 16:07

Dán szemmel kicsit olcsó megoldással próbál a koppenhágai városvezetés újabb tízezreket kerékpározásra bírni.

Kiépítik, illetve kibővítik a főváros és a környező települések közötti bicikliút-hálózatot. A valódi, az autóforgalomtól hidakkal, aluljárókkal teljesen elszeparált szupersztráda túl drága lenne, 1,5 milliárd korona, ezért egy visszafogottabb, 250 millió koronás megoldást fogadtak el.
 
 
A terv szerint 13 települést kötnek be sugárszerűen elhelyezkedő, majdnem egyenes, de azért lényegesen szerényebb kivitelű kerékpársztrádákkal a Koppenhága centrumába. A cél, hogy a környékről, a 4-15 kilométeres távolságra fekvő helyekről még többen válasszák a tömegközlekedés helyett a saját biciklit. Mostanában ugyanis a 100 ezer ingázóból „csak” 15 ezer kerekezik. (A belvárosban lakóknál már 55 százalék azok aránya, akik naponta használják a biciklit.)
 
Az új utak csáberejét azzal akarják növelni, hogy kiszélesítik, bőven legyen hely az előzgetésre, a felesleges kanyarokat kiiktatják, szerelőműhelyeket telepítenek az út mellé.
 
Előírás lesz az is, hogy zöldhullámot biztosítanak a bicikliseknek. Ha 20 km/h-val teker a kerékpáros, megállás nélkül haladhat végig a kereszteződéseken.

 

Fantasztikus magyar találmány a biciklilopás-gátló

2009. november 5., 11:51 Módosítva: 2014.06.29 10:59

A 1933-ban elharapóztak Magyarországon a kerékpárlopások. A magyar feltalálók azonnal reagáltak a bűnügyi statisztikák változására, és olyan leleményes konstrukcióval álltak elő, amely „úgyszólván lehetetlenné teszi” a lopást.

lopas2
 
A felhajtható üléssel ellátott kerékpárra nem lehet felülni, a biciklit a befékezett kerék miatt nem lehet eltolni sem, legfeljebb vállra kapva elvinni. De az nagyon feltűnő módszer, a tolvaj saját magát buktatná le.
 
lopas
 
A Nemzeti Audiovizuális Archívum filmhíradóiból kiderül, hogy a találmányt széles körben szerették volna elterjeszteni, triciklis módozatát is elkészítették.

 

2WD biciklivel rukkolt ki a Lexus

2009. október 31., 16:53 Módosítva: 2014.06.30 16:07

Fejest ugrott az autógyárak bicikli-előállítói versenyébe a Lexus is. A japán luxusautó-cég saját tervezésű koncept-kerékpárt mutatott be a tokiói motorshow-n: az alkotás ára egyelőre nem ismert, mert ugyan már sorozatgyártás érettnek nyilvánították, még nincs a piacon.

A furcsa designnal a Lexus formatervezői a sportbiciklik luxus kategóriájába próbáltak belépni. A sportosságot két Yamaha motorral támogatták meg. A Lexus ugyanis nem elégedett meg azzal, hogy az ülés alá elhelyezzen egy pedálrásegítő elektromotort, hanem az első kerékagyba is beépített egy kisebb erőforrást.
 
 
Japánban gyorsan nagy népszerűséget értek el a motorrásegítéses gépek, 2008-ban már a bringaeladások negyedét tették ki. A szigorú közlekedési szabályok azonban nem engedik szabadjára a gyártókat. 25 km/h-nál letiltatják a motorokat, azaz, ha valaki száguldozva akar a bringán sportosnak látszani, a kétkerékmeghajtás ellenére is a pedálra van utalva.

 

Egymás ellen küzd a két nagy biciklisszervezet

2009. október 27., 10:08 Módosítva: 2014.06.30 16:07
Két kerékpárosszervezet is küzd párhuzamosan a magyarországi biciklisekért. A Magyar Kerékpárosklub (MK) a vezetői által szervezett Critical Mass felvonulásokról lehet ismerős szélesebb körben, de hozzájuk fűződnek a Margit hídra épülő bicikliút szakértői munkái és az a tiltakozás is, amikor a főváros egyoldalúan akarta megváltoztatni a terveket. Legutóbb a kerékpárosbarát KRESZ elfogadtatásáért folytattak kampányt.
 
Mellettük azonban működik egy másik nagy érdekképviseleti szervezet, a Kerékpáros Magyarország Szövetség (KMSZ) is, amiről viszont nem hallottunk addig, amíg meg nem nyilvánultak a Külső Szilágyi út bicikliútjával kapcsolatban. Támogatónyilatkozatot adtak a Főváros projektjéhez, hogy itt 97 millió forint támogatással, 224 millióért egyoldali, kétirányú bicikliutat létesíthessenek.
 
Tovább

Lefújták a bringasávot a Kiskörúton

2009. október 25., 09:47 Módosítva: 2014.06.30 16:07

A hétvégén majdnem teljes hosszában elkészült a Vámház körúti kerékpárút a Szabadság híd és a félig kész Kálvin tér között.

A fővárosi bringások körében a röpke eufóriát okozott, hogy a városvezetés Budapest rendszerváltás utáni történetében először hivatalosan is helyet szorított a körúton a kerékpárosoknak. A metróépítés miatt a környékről az elmúlt években kitiltották az autóforgalmat, októberben azonban elkészült az új aszfalt.
(forrás: cspv.hu)
 
A járda mellé festett bringasáv a Kálvin téren egyelőre megszakad, így még nem tudható, hogy a csomóponton hogyan vezetik át. A másik vége a Szabadság híd autós sávjában kijelölt kerékpárnyommal kapcsolódik a budai Duna-part észak-déli kerékpárútjához. A Közgáz előtti részek sem készültek még el, de ez a forgalomkorlátozások és a lezárt utcák miatt most nem is zavaró.

darthwalk: Bringaút sablon

Még több fotó a Kiskörútról. (fotó: Hargita Nándor)

Hondán lehet megtanulni biciklizni

2009. október 20., 18:06 Módosítva: 2014.06.29 10:59

Februárban jelenik meg a piacon a Honda bicikliszimulátora, amivel a valóságoshoz hasonló körülmények között a gyakorlatban lehet elsajátítani közlekedésbiztonsági ismereteket. Az új terméket elsősorban az állami intézményeknek, iskoláknak és rendőrségeknek tervezik értékesíteni.

 

honda01

 

Az autógyártó cég szerint az eszközzel a kerékpárosok biztonságos körülmények között gyakorolhatják, hogy milyen az autók között haladni, a szoftver különböző életszerű helyzeteket ajánl fel, lehet például piacra vagy iskolába menni.

A felhasználók ezzel megszerezhetik azt a gyakorlatot, amivel képesek felkészülni a várható forgalmi helyzetekre, vészhelyzetekre, ami növeli a tudatosságukat, és így a biztonságukat. A rendszer megfelelő eszköz arra is, hogy a kerékpárosok élvezhető módon tanulják meg a közlekedési szabályokat.

A Honda közleménye kitér arra, hogy Japánban a halálos balesetek száma folyamatosan csökken, ezen belül azonban a bicikliseket is érintő halálos balesetek száma megnőtt. Biciklis balesetet a 10-19 évesek, illetve az 50 évesnél idősebbek szenvednek legtöbbször, a biciklis balesetek 70 százalékát pedig a közlekedési szabályok be nem tartása okozza.

Itt járt az első "téli" vihar - bringaútra döntött egy fát

2009. október 15., 15:56 Módosítva: 2014.06.30 16:07

Aki ebben az ítéletidőben is bringázik Budán, az találkozhatott ezzel a szép fával, amit a vihar a bringaútra döntött a Margit hídnál.

darthwalk: Bringaútra dőlt a fa

Ha már itt tartunk, ti mivel próbáljátok túlélni a zimankót?

Télikabát? Bukó alá sapka? Símaszk? Térd és bokamelegítő? Esőnadrág?

Ki mire esküszik?

A kormány még egyeztet az új KRESZ-ről

2009. október 14., 18:14 Módosítva: 2014.06.29 10:59

Első olvasatban tárgyalt a KRESZ módosításairól a kormány szerdai ülésén, a tervezetet még nem fogadták el, további egyeztetések várhatóak, mondta kérdésünkre Szollár Domokos kormányszóvivő.

A Magyar Kerékpárosklub levélben tiltakozott (pdf) az ellen, hogy a kormány olyan KRESZ-módosításról tárgyal, amit álláspontjuk szerint nem egyeztettek megfelelően az érdekelt szakmai szervezetekkel, és ami konzerválja a rossz és tarthatatlan helyzetet.

A civil szervezet azt kifogásolja, hogy a közlekedési minisztériummal (KHEM) folytatott nyári egyeztetések eredményeiként a tervezetbe került módosítások egy részét a rendeletért felelős másik tárca, az igazságügyi minisztérium nem támogatja, így azok kikerültek a javaslatból.

A Magyar Kerékpárosklub szerdai sajtótájékoztatóján ezért felszólította a kormányt, hogy a rendelet módosítását jelenlegi állapotában ne vegye napirendjére, és hogy az érintett tárcák vezetői szakmai egyeztetések után készítsenek új módosító javaslatokat.

Ha megnézzük a listát (pdf), hogy milyen módosítások bevezetése valósulhat meg, és melyek azok, amiket visszadobtak, elsőre úgy tűnik, a kerékpárosok céljaik legnagyobb részét elérték, hiszen a lista szerint 16-ot a kormány elfogadott, és csak hármat dobott vissza.

Mi akkor mégis a civilek problémája? László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke kérdésünkre azt mondta, hogy ezekkel a módosításokkal megmaradna a jelenleg hatályos KRESZ alapkoncepciója, azaz hogy a biciklis ne zavarja a forgalmat, miközben a cél a kerékpárosok integrálása lenne.

Amennyiben az új KRESZ nem fogja tartalmazni az alapvető szemléletváltást, még éveket várhatunk arra, hogy a közlekedés szabályozása biztonságos feltételeket teremtsen a kerékpárosoknak. Szerinte ha súlyozzuk az elért és visszadobott célok arányát, akkor az elfogadottak mindössze 20 százalékot képviselnek.

CM-es csajok még pólóban

2009. október 14., 11:29 Módosítva: 2014.06.30 16:07

Borzongató látni, amikor fiatal nő pólóban pózolnak biciklijükkel, miközben az utakon már fagyos szél söpör. Mire meglett a cyclechic.hu jóvoltából az utolsó Critical Mass szépe, megváltoztak a kerékpározás meteorológiai feltételei is.

 
Már csak egy fél évet kell várni, és újra ott lesznek a városban.

 

Mégis két kerékpárút lesz a Margit hídon

2009. október 13., 16:05 Módosítva: 2014.06.30 16:07

Meglepő döntést hozott kedden a fővárosi közgyűlés. A képviselők támogatták az előterjesztést, amely a Margit híd déli oldalán is kerékpárút kialakítására tett javaslatot.

A Bőhm András, Lakos Imre, Katona Kálmán és Hock Zoltán által jegyzett előterjesztés célja, hogy a Margit híd felújítása során ne csak az északi oldalon épüljön ki kétirányú kerékpárút, hanem a déli oldalon is alakítsanak ki egyirányú bicikliutat, ahogyan az még korábbi tervekben szerepelt.

A döntés értelmében a fővárosnak új hatósági engedélyeztetési eljárást kell indítania. Lakos Imre szerint az eljárás a Margit híd felújításának folyamatát nem befolyásolja érdemben, jelent meg a városháza honlapján.

A mostani határozat az előzmények ismeretében figyelemreméltó. Ahogy megírtuk, a főváros nem a nyertes pályázati tervnek megfelelően akarta felújítani a Margit hidat. A tervezetben ugyanis csak a híd északi oldalán található egy kétirányú kerékpárút. A déli oldali kerékpársáv csak a támogatásra benyújtott tervben szerepel.

A Városháza lapunknak korábban úgy nyilatkozott, hogy mindez rendben van, mert a műszaki tartalmat ilyen mértékben lehet módosítani. Az NFÜ szerint azonban a tervek egyoldalú megváltoztatása nem megengedett, és a módosítás a hatmilliárdos EU-támogatást is veszélybe sodorhatja.

Amikor a kerékpáros esik, és még fizetnie is kell

2009. október 13., 13:38 Módosítva: 2014.06.30 16:07

Vannak helyek, ahol a törvényalkotók abból indulnak ki, hogy a sérülékenyebb félnek mindig igaza van, ezért a közlekedési balesetekben mindig az autós a felelős, nem a biciklis. 

Magyarországon nincs így, ezért a szlalomozás, a gyorsaság, a pillanatnyi figyelmetlenség totális szíváshoz vezethetnek. A kerékpáros összetöri kezét-lábát, a bringája is használhatatlanná válik, és akkor még az autóban keletkezett, adott esetben több százezer forintos kárt is meg kell térítenie.
 
Doktor Kerékagy összeszedte az utóbbi hónapok legdurvább eseteit, ahol az elsődleges vizsgálatok szerint a kerékpáros hibázott.
 
Nagy Péter szerint a kellemes őszi időjárás megnyújtotta a kerékpáros idényt, ezért a szokásosnál is több a bíróságon végződő baleseti ügy, és jó néhány esetben a biciklissel szemben folyik a szabálysértési vagy a büntetőeljárás.
 
„Egyikük az autók között cikázva próbált egérutat nyerni a Károly körúton az Astoriánál, amikor az egyik kocsit jobbról előzve ütközött az abból - az ügyészség szerint szabályosan - kiszálló utassal, és az autó ajtajával. A kerekes komoly kéz- és fejsérülést szenvedett, és a kerékpárja sem úszta meg az ütközést, de mivel ő volt a hibás, kárát a biztosító nem térítette meg.”
 
„A másik karambol szintén az Astoriánál, és szintén a sietség miatt következett be: a kereszteződésben külön jelzőlámpa biztosította a kerékpárosoknak az áthaladást. A bringás azonban túlcsorgott a lámpán, és csak a gyalogosoknak szóló lámpát figyelte, ami elvileg megfelelt volna neki. De csupán elvileg. Bár a tanúk a kerékpárosnak adnak igazat, az autós köti az ebet a karóhoz, hogy ő zöld jelzésen hajtott a kereszteződésbe, és a bringás indult hamarabb. Néhány másodperc okozta az ütközést, amelynek következtében a kerékpáros két hónapig feküdt kómában, kulcscsontja és bordája törött. A körülményeket csak szakértő tudja majd tisztázni, hisz neki kell megállapítania a tanúk elmondása alapján, hogy melyik lámpa milyen hosszan ad tilos vagy szabad jelzést. Ha a kerékpárost hozza ki a bíróság hibásnak, elesik legalább három millió forintnyi nem vagyoni kártérítéstől, és kocsira is fizethet.”
 
Nagy Péter harmadik esete az Egressy útnál történt: „A kerékpáros figyelmetlenül haladt be a kereszteződésbe, és nem adott elsőbbséget a védett útvonalon haladónak. A gyakorlat szerint az, aki a védett úton halad, semmitől sem zavartatva mehet, az úgynevezett bizalmi elv alapján nem is nagyon köteles lassítani a kereszteződésekben. A kerékpáros mégis abban bízott, hogy a kereszteződést óvatosabban közelíti meg a gépjárművezető, és ő is figyel a különböző irányokból érkezőkre. Nem így történt, baleset lett belőle. A nagysebességű ütközés miatt a bringás nagyon súlyos sérüléseket szenvedett, gerinc-, kar- és bordatöréssel került kórházba, 150 ezres kerékpárja, mobilja ripityára törött, az autóban keletkezett kár viszont még nem tudható. Ő hat milliót kaphatna a biztosítótól, ha számára kedvező ítélet születik.”

 

Mintabicikliút készült a Thököly útra

2009. október 12., 16:19 Módosítva: 2017.10.13 22:23
Elkészült Budapest második nem balesetveszélyes kerékpárútja a Thököly úton. A frissen felújított egy kilométeren ugyanis – az Alkotmány útihoz hasonlóan - nem a járdán vezették végig a kerékpárutat, a biciklisek és a gyalogosok konfliktusának fokozására. Ehelyett az európai normáknak megfelelően az úttesten alakítottak ki kerékpársávot, ráadásul mindkét oldalon.
 
A sárga útburkolati jellel elválasztott sáv olyan széles, hogy a tesztelés közben elrobogó buszok sem keltettek bennem rémületet.
 
 
A kerékpáros sáv végig az egyenesen haladó autós sáv jobb oldalán fut. Azaz, a jobbra kanyarodó autósoknak keresztül kell menniük a biciklis sávon, hogy a kanyarodósávba kerüljenek. A biciklisek tehát a nagyobb kereszteződésekben, például a Dózsa György útnál, az egyenesen haladó és a kanyarodó autósok közötti sávon haladhatnak.
 
Tovább

Favellában downhillezni jó

2009. október 7., 17:33 Módosítva: 2014.06.30 16:07

Brazil nap a kerékagyon. Sao Paolo után kihagyhatatlan a riói kerékpározási lehetőségek bemutatása. Azaz, hogy hogyan lehet lezúgni olyan helyen, amit a legkevésbé sem biciklizésre terveztek.

 
800 méteres szintkülönbség sikátorokban két perces szintidővel. Október 5-én volt a verseny.

 

Gyilkos környezetben veri a bringa a helikoptert

2009. október 7., 12:12 Módosítva: 2014.06.30 16:07

Sao Paolóban versenyeztették a két közlekedési eszközt. Abban a 15 milliós városban, ahol világ legtöbb helikoptertulajdonosa koncentrálódik, és ahol relatíve a legkevesebb a kerékpáros. 

A kerékpár győzött.
 
 
 
A várost többször megjárt barátunk, Péter szerint a teljesítmény nem is a gyorsaság miatt méltó tiszteletre igazán, hanem azért, mert ebben a városban a kerekesek valóban az életükkel játszanak. Pár éve nem lehetett látni belőlük szinte egyet sem. Péter szerint ez annak köszönhető, hogy Brazíliában a gépkocsiké az elsőbbség, a gyalogos még a zebrán sem lép le könnyelműen a távolból érkező autó elé, mert az nem fog megállni.
 
A bringásoknak ráadásul kétfrontos harcot kell vívniuk a megmaradásért. Sao Paolo útjain ugyanis kb. 500 ezer motoros tölti be a kocsik között megmaradó űrt. Közülük napi 3 halálos áldozattal lehet számolni.

 

Kifejezetten nem tilos a járdán kerékpározni

2009. október 6., 01:07 Módosítva: 2014.06.30 16:07

Nem nagyon macerálták a rendőrök eddig a járdán kerékpározókat, a többség nem is tudja, hogy lehet-e a gyalogosok között kerekezni, vagy sem. A tisztázatlan helyzet részben a fővárosi vezetésnek is köszönhető, hiszen a budapesti kerékpárutak jelentős része a járda megfelezésével jött létre. Ha önkormányzati döntéssel össze lehet ereszteni a kerekezőket a sétálókkal, akkor logikus, hogy festékcsík nélkül sem jelenthet problémát. Erősen tartja magát az a nézet, hogy a KRESZ is engedi, csak be kell tartani a 10 km/h-s sebességhatárt. Pedig nem.

A Margit híd lezárása, és a rendőrségi biciklis tilalom hirtelen ráirányította a figyelmet a járdázás jogi hátterére.
 
„A KRESZ azt mondja, hogy kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés esetében az autóbusz forgalmi sávon lehet közlekedni, egyébként pedig az úttest jobb szélén kell haladni. A jogszabály tehát azt írja elő, hogy bringázni hol lehet, azt nem, hogy hol nem. A jogalkotó felállított egy sorrendet, amit kívánatosnak tart kerékpárosok számára.” – elemezte biciklisekre vonatkozó szabályokból kihámozható helyzetet a Kerékagy jogásza Nagy Péter.
 
A KRESZ abban az esetben engedi a járdán való kerékpározást, ha az úttest kerékpár-közlekedésre alkalmatlan. Nagy szerint a fent leírt sorrend csak ebbe az esetben borul fel. „Azt azonban nem határozza meg sem a jogszabály, sem a végrehajtásához alkalmazott magyarázatok, hogy mikor tekinthető az úttest alkalmatlannak. Csak akkor, ha töredezett a padka vagy kátyús az út, vagy akkor is, ha nagy a forgalom? Ez nem teljesen egyértelmű.”
 
 
A KRESZ még egy kitételben rendelkezik a járdahasználatról. A 12 éven aluli gyermekek, akiknek tilos a főutak használata, bringázhatnak a járdán, és rájuk tényleg a 10 km/h-s korlátozás vonatkozik.
 
A szabályalkotók nem rendelkeztek viszont a gyerek kísérőjéről, de még arra sem jutott idő, hogy az újabban elszaporodott gyereküléses kerékpárosokról megemlékezzenek. A szülők nagy része biztos otthon hagyná inkább a kerékpárt, ha bölcsődés, óvodás gyerekével a háta mögött bekényszerítenék egy buszsávba.
 
Egyre többen vannak azok is, akik már váltottak, de még nem merészkednének bele a közúti forgalomba. Öt éve egy országos rendőri akcióban még ötezer forintos helyszíni bírsággal honorálták a félénkséget.
 
Legutóbb a Margit hídon 20 ezer forintos büntetést ígértek be annak, aki nem száll le a nyeregből, pedig a KRESZ rendelkezések alapján, miután használhatatlan az úttest, a járdát kellene használni biciklizésre is.
 
Nagy Péter szerint kifejezett tiltás nincs a járdázásra, de ha szigorúan vesszük a jogszabály szövegét, azt kell mégis mondani, hogy nem lehet a járdán kerekezni.

 

Fasisztázza a Critical Masst a parkolási mozgalom

2009. szeptember 29., 10:05 Módosítva: 2014.06.29 10:59

Kiásták a csatabárdot a biciklisek ellen két autószimpatizáns szervezetnél. A Közlekedési Dolgozók Országos Egyesülete és az Emberibb Parkolásért Mozgalom besokallt a „Critkáll Mass” stílusa miatt, és közleményben kérik a főpolgármester-helyettest valamint a rendészeti minisztert, hogy ne tegyenek több engedményt az autósokkal szemben a bringások javára.

(Fotó: Norbert Balázs)
 
Miközben saját jogaiért harcol, a Critical Mass semmibe veszi a többi közlekedő jogait – áll a két vezető, Apáthy István és Legin István által jegyzett közleményben lefasisztázva a kerékpáros mozgalom módszereit.
 
A KDOE és az EMPAMO szerint a CM azt hirdeti, hogy „a kerékpár alternatíva, de az autósok ellen nyíltan fasiszta módszereket alkalmaz, szervezői pedig olyan vállalkozásokat működtetnek, amik autókkal is szállítanak. Toleranciát követelnek, mégis nyíltan ellenséges a munkájukat autóval végzők, és minden autót használóval szemben! A szabályok enyhítését követelik, mégis nagyívben tesznek a szabályokra. Egyirányú utcákban szembe mennek, járdákon száguldoznak, piros lámpákon áthaladnak, és nem használják a kerékpárutakat!” Ezért levélben kérték a főpolgármester-helyettest, hogy ne vegyenek el több közlekedési utat, és több parkolót a járművektől, a rendészeti minisztert pedig, hogy ne engedjen balesetveszélyes szabálymódosításokat a KRESZ-ben.
 
A CM honlapja kommentár nélkül közölte az „emelkedett stílusú sajtóközleményt”.

 

Robogós sodorta el a 4 éves kislányt a Margit hídon?

2009. szeptember 26., 13:51 Módosítva: 2014.06.30 16:07

Szeptember közepén számoltunk be arról, hogy a rendőrök a Margit hídon mindenkit leparancsolnak a bicikliről és segédmotorokról. A BRFK akkor azt mondta kérdésünkre, hogy a szigorítás oka, hogy egy biciklis elsodort egy 4 éves kislányt. 

A Critical Mass blogján a Magyar Kerékpárosklub hivatalos adataira hivatkozva az olvasható, hogy a gázoló egy robogós volt. Megkérdeztük László János elnököt, hogy mit tartalmaz a hivatalos jegyzőkönyv, amire azt mondta, hogy azt csak a jövő héten kapja kézbe, ez az információ egyelőre nem tekinthető hivatalosnak.
 
Hangsúlyozta, hogy a lényegen nem változtat semmit, hogy robogós vagy biciklis okozott balesetet, hiszen a 4 éves kislányt elsodorták, és megsérült. A történettel kapcsolatban arra hívta fel a figyelmet, hogy a legnagyobb baj azzal van, hogy a biciklisek közül sokan a járdákon száguldoznak a gyalogosok között, ami teljesen elfogadhatatlan.

 

Készülj fel a dzsungelharcra!

2009. szeptember 25., 12:31 Módosítva: 2014.06.30 16:07

Bebiciklizés címmel indít programot vasárnap délután 2-kor az Arany János utcai metrómegállónál a Magyar Kerékpárosklub azoknak, akik biciklin ülve nem érzik magukat elég felkészültnek ahhoz, hogy bevessék magukat a fővárosi forgalomba. 

A jelentkezőket a klub tagjai kísérik, együtt tesznek egy kört a belvárosban , és közben azt gyakorolják, hogy lehet biztonságosan biciklizni. A jelentkezés részleteiről a klub honlapján lehet tájékozódni.
 
A programhoz kapcsolódóan a szervezők összegyűjtöttek néhány szabályt is, amelyekkel biztonságosabban közlekedhetünk a városban:
 
Úton:
 
- Soha ne húzódj szorosan az út szélére, mert ezzel arra biztatod az autósokat, hogy leszorítsanak. Ha határozottan egy kicsit beljebb tekersz, ő is sávot fog váltani, ami sokkal biztonságosabb.
- Ne előzd jobbról az autókat, onnan nem számítanak rád.
- Lámpánál ne az autók közé állj, hanem vagy menj előre, vagy állj meg valamelyik autó mögött. Így sokkal feltűnőbb vagy, ezáltal észrevesznek. Soha ne állj meg teherautó mellett, vagy szorosan mögötte, mert a sofőr nem lát téged!
- Forgalmasabb úton balra kanyarodni kétféleképpen tudsz: ha még kevésbé vagy rutinos, állj be a jobbról jövő utca torkolatába és a jobbról jövőkkel együtt indulj el. Ha kicsit tapasztaltabb vagy (és nem tilos balra kanyarodni), akkor kézjelzéssel sorolj be a belső sávba, és onnan kanyarodj balra.
 
Bicikliúton:
 
- Minden keresztezésnél nagyon figyelj a veled párhuzamosan haladó, és onnan kanyarodó autókra. Nagyon gyakran nem fognak észrevenni, néha nem is lehet.
 
Egyéb tanácsok:
 
- Járdán csak akkor biciklizz, ha még nagyon kezdő vagy, és akkor sem gyorsan. A járda a gyalogosoké! Soha ne csöngess gyalogosra járdán!
- A KRESZ szerint a zebrát is csak gyalogosok használhatják. Az autósok nem számítanak arra, hogy jóval gyorsabb biciklisek mennek át rajta. Sokkal biztonságosabb, ha eleve az úton mész.
 
És ne felejtsd: mindig legyen lámpád!

 

Dániában még puklikat is kapnak a biciklisek

2009. szeptember 24., 21:51 Módosítva: 2014.06.30 16:07

Minél nagyobb a biciklisek száma, annál kisebb az esély arra, hogy balesetet szenvedjenek, hívta fel a figyelmet Mikael Colville-Andersen filmrendező, fotós, és a Copenhagen Cycle Chic című népszerű kerékpáros blog szerkesztője, aki Dánia biciklis nagyköveteként járt Budapesten az Európai Mobilitási Héten. 

Állítását P.L. Jacobsen 2003-ban készült Biztonság a számok tükrében című tanulmányára (pdf) alapozta, ami több országban végzett mérésekkel, és azok elemzésével készült. A vizsgálat egészen pontosan azt mutatta ki, hogy a biciklisek és a gyalogosok (azaz a közlekedés nem motorizált résztvevői) számának növekedésével nem nő arányosan a balesetek száma. Százalékos arányban kifejezve arra jutottak, hogy ha 100 százalékkal növekszik a nem motorizált résztvevők száma, 32 százalékkal történik több baleset.
bringa3
A tanulmány azt bizonyította, hogy a balesetek esélyét a motorizált járműveket vezetők tudják növelni, illetve csökkenteni. Ezért a gyalogosok és kerékpárosok számára a biztonságos közlekedési feltételek kialakításakor hangsúlyt kell fektetni a közlekedésszervezésre és jogi háttérre abból a szempontból is, hogy milyen hatást gyakorolnak a motorizált járművek vezetőire. 
 
Colville-Andersen szerint a legnehezebb az, hogy a közlekedési eszközök részesedésének versenyében a kerékpározás elérje az 5 százalékos álomhatárt (Budapesten ez jelenleg 1,5-2 százalék, Koppenhágában 55), utána a 10 és a 15 százalék könnyebben teljesíthető. Az idei brüsszeli Velo City konferencián a chartához csatlakozó városok vállalták, hogy 2015-re 15 százalékra növelik a kerékpározás arányát. A dokumentumot Budapest is aláírta.     
 
Ki kell várni, de meglesz
 
Magyarország már túl van a fordulóponton, de még hosszú út áll előtte ahhoz, hogy biciklizés kultúrája igazán teret hódítson. Sok a kerékpáros, és az infrastruktúrának is vannak látható jelei, már elkerülhetetlen a fejlődés, vélekedett a hazai helyzetről a dán Troels Andersen városi kerékpáros tervező.
 
Szerinte igazi eredményt a fejlesztésekben úgy lehet elérni, hogy ambiciózus célokat kell kitűzni, 20 évre előre látni kell a koncepciót, de konkrét terveket csak rövidebb, 2-4 éves időszakokra szabad megfogalmazni, hiszen kis számokat könnyebb sokszorozni, érvelt stratégiája mellett. 
 
Colville-Andersen ehhez még azt tette hozzá, hogy a politikusok minden országban egyformák, de Magyarországon sok az aktivista, és az emberek szeretnek biciklizni. Azt mondta, Budapestről köztudott, hogy évek óta hatalmas tömegek vesznek részt a Critical Massen, ezek alapján pedig biztosan meri állítani, hogy Budapest egyszer tényleg biciklisbarát város lesz.
 
De hogy csinálják a dánok?
 
A dán példáról előadásokat is meghallgatunk, a legszembetűnőbb pedig az volt, hogy Dániában a kerékpáros fejlesztések között helyet kapnak olyanok is, amelyek semmi más célt nem szolgálnak, mint hogy kedvet csináljanak az embereknek a biciklizéshez, javítsák a közhangulatot.
 
Például nem szerveznek kampányokat a bukósisak használatának ösztönzésére, egyszerűen kerülik a témát, mert az a biciklizéshez kapcsolódó veszélyes helyzeteket hangsúlyozná, és sokak kedvét elvenné. A legfontosabb érv emellett az, hogy a biciklizés csak akkor veszélyes, ha nincs meg hozzá a megfelelő infrastruktúra. Aki pedig valóban veszélyben érzi magát, úgyis vesz magának bukósisakot.
bringa2
A biciklis sávokat nemcsak felfestett vonallal jelzik, hanem kőbabákat is elhelyeznek (olyan puklik, amik kiemelkednek a burkolatból, de az autók közlekedését nem korlátozzák, inkább csak hangsúlyosabban jelölik a sávot), ami ugyan költségesebb, ráadásul hatásukra nem is csökken a balesetek száma, de nő a biciklisek biztonságérzete.  
 
A biciklisek 77 százalékának biztonságérzetét növeli az is, ha a lámpás kereszteződéseket előre jelzik táblákkal, bár a balesetek számát ez se csökkenti. 70 százalék elégedettebben biciklizik, ha a lámpák beállításakor odafigyelnek arra, hogy a biciklis egy adott sebességgel haladva zöldhullámot kapjon. Ezt egyébként Dániában 15 és 22 km/h sebességekre is tesztelték.
 
További hangulatjavító intézkedés az őrzött és fedett parkolók kialakítása, ahol frissítőkhöz lehet hozzájutni, és megpróbálnak minél több helyen zenét szolgáltatni. Összességében az a céljuk, hogy a bicikli lekötésével töltött idő se tűnjön haszontalannak. Emellett folyamatosan tájékoztatják a lakosságot, így mindenki tisztában van a költségvetés biciklis célokra fordított részének mértékével, az új beruházásokkal, rendezvényekkel.
 
A szolgáltatások fontos része – bár ennek már van költségvonzata – a kerékpárutak karbantartása, ami a megfelelő minőségű burkolat fenntartása mellett a 24 órás tisztítást is jelenti, legyen szó akár jégről vagy hóról.
 
Egészséges és gazdaságos
 
A megfelelő feltételek megteremtésére pénzt is hajlandóak szánni, ami végül gazdasági hasznot hoz az államnak. Pontos számok támasztják alá, hogy 1999 és 2002 között a kerékpáros beruházások összköltségének kétszeresét spórolták meg az egészségügyön, illetve a betegszabadságok miatti munkaidő-veszteség csökkenésével arányosan csökkent a termeléskiesés is.
 
Szintén érdekes adat, hogy míg minden biciklin megtett kilométer nagyságrendileg 70 forintot tesz az adófizetők zsebébe, addig minden autóval megtett kilométer 43 forintot vesz ki a zsebükből.
bringa1
Ugyanebben a négy évben vizsgálták azt is, hogy a biciklivel megtett utak számának 20 százalékos növekedése milyen más közlekedési módtól vont el embereket. Kiderült, és környezetvédelmi szempontból ez különösen fontos, hogy több mint a felük autóból szállt ki, hogy kerékpárra üljön. Ehhez képest Budapesten feltehetően a közösségi közlekedésből vonná el a kerékpározás a legtöbb embert, amin csak egy jelentős szemléletváltás tudna módosítani, ehhez azonban az új generációkra tudunk csak számítani, vélekedett Tőkés Balázs, a fővárosi önkormányzat kerékpáros ügyekért felelős munkatársa.  
 
Egy Koppenhágában végzett felmérés ennél több optimizmust sugall, ami már csak azért is meggyőző, mert a dán fővárosban naponta félmillió ember ül biciklire, ami a teljes lakosság 36 százaléka. A felmérés szerint a kerékpárosok 54 százaléka azért választja ezt a közlekedési módot, mert könnyűnek és gyorsnak tartja, 19 százalékot a sportolás és a mozgás élménye vonz, és mindössze 1 százalék azoknak az aránya, akik így próbálják óvni a környezetet.

 

Rendőrök bírságoltak a Critical Massen

2009. szeptember 22., 23:15 Módosítva: 2016.03.17 09:32
Az idei Critical Mass legfőbb érdekessége az volt, hogy rendőrök büntettek meg néhány lámpa nélküli biciklistát, és másik néhányat, akik piroson mentek át. A rendőri fellépéssel egyébként nem is lehet vitatkozni.
 
 
A mostani demonstráció lényege ugyanis nem a szimpla felvonulás, hanem a tömeges kerékpáros közlekedés volt. Ami több szempontból is helyénvaló megközelítés a szervezők részéről.
 
Egyrészről a Critical Mass a puristák szerint nem a rendőrséggel egyeztetett megmozdulást jelent, hanem olyan akciót, amelyben egy csomó egymástól független biciklista történetesen egy irányba kerekezik.
 
foldesandras: cm 282 (Large)
Nézze meg az egész CM-et nagy és színes fotókon!
 
Tovább

Leporolták a bicikliket a politikusok

2009. szeptember 22., 21:22 Módosítva: 2014.06.30 16:07

A tavalyihoz hasonlóan idén is elvégeztük nem reprezentatív felmérésünket arról, hogy a politikusok mennyire veszik komolyan az autómentes napot, illetve a kerékpározást, és tettünk egy kitérőt a Parlament és a fehár ház bicikliparkolói felé.

Az eredmény meglepő: míg egy évvel ezelőtt összesen 9 biciklit számoltunk, idénre ez a szám 24-re növekedett. Ha rosszindulatúak akarnánk lenni, azt gondolnánk, biztos az újságírók érkeztek biciklivel, de most inkább nem akarunk. Megjegyezzük azért, hogy az autóparkolók tele voltak.

10 parkolt a képviselői irodaháznál:

bringa2

 

bringa4

 

14 pedig a Parlamentnél:

bringa1

 

bringa3

 

Politikusok lovagolnak a kerékpártémán

2009. szeptember 22., 14:59 Módosítva: 2014.06.29 10:59

Az olcsón beszerezhető népszerűség receptjének tűnt még néhány éve is, hogy a politikus felül egy bringára, gurul a fotósok között száz métert, és máris egy alternatív közösség szószólójának tekintheti magát. A helyzet azóta bonyolultabbá vált, a recept nem számolt azzal, hogy a közösség tagjai egyre ellenállóbbakká válnak a PR-tekerésekkel szemben. Ma már a bringautak nagyszabású tervei, vagy egy grandiózus bérbicikli-hálózat bejelentése sem garantálja sikert, sőt.

Kedden a Fővárosi Önkormányzat épülete előtti kerékpáros demonstrációval kezdődik az esedékes őszi CM-felvonulás, a nap mégis a politikusoknak a kerékpárosok kegyeiért folyó őrült versenyfutásává fajult.
 
A biciklisek politikai képviseletének hiteltelenítéséért a kezdő lépéseket az SZDSZ tette. A liberálisok korán felfedezték maguknak a kerékpárosokat, ezért néha maguk is nyeregbe ültek. A 2003-as autómentes napon aztán több szabaddemokrata kulcsember biciklizett be egyszerre a parlamentbe. A liberálisok a fenekük alatt lévő négy kerékpárt sajtónyilvánosan oda is ajándékozták az országgyűlésnek, hogy a képviselők gépkocsi helyett használják.
 
DBELO20060321014
 
A négy kerékpárt hamarosan kiütötte a rozsda, mert azok sem néztek többé feléjük, akik az akciót kitalálták, a gépek leláncolva árválkodtak a parlament XVII-es kapuja mellett. Azóta sem tűnnek túl lelkesnek a politikusok, ha biciklire kéne ülniük. A tavalyi autómentes napon 7 biciklit számoltunk össze a Parlament és a Fehér Ház tárolójában, idén a szám 24-re nött, de azt is bele kell kalkulálni, hogy újságírók is gyakran járnak arrafelé.
 
Az időközben szétesett SZDSZ 2009-ben az autómentes napon újra akcióba lépett a parlamentben: Kóka János, aki évekig volt közlekedési miniszter, most úgy látja, az elmúlt időszakban (ő egy évet számít) nem történt előrelépés, ezért a kerékpáros ügyek képviseletére egy pártfüggetlen képviselői csoportosulás létrehozását javasolja.
 
A nagy biciklis demonstráció közeledtével az MDF-ben is érzeték, hogy valamivel ki kell rukkolni a témában. Herényi Károly vasárnap a Nagykörút parkolósávjának azonnali kerékpárúttá alakítását követelte. Gyengítette mondanivalóját, hogy az MDF lényegében kiiktatta magát a Fővárosi Közgyűlésből, mert a párt néhány hónappal korábban kizárta soraiból a fővárosi önkormányzatban működő tagjait. (Herényi időzítése amúgy nem tűnik véletlennek, a sajtótájékoztató után két órával tartott nyilvános fórumot ugyanebben a témában a Magyar Kerékpárosklub, a rendezvényről már hetekkel előre lehetett tudni.)
 
Az egyik kizárt MDF-es, Katona Kálmán ki is fakadt Herényi bejelentése után: a Nagykörútra bemondott kerékpárút ötletéről már előre jelezte expárttársainak, hogy az ebben a formában megvalósíthatatlan, mégis kiálltak vele a nyilvánosság elé. Katona szerint a nagykörúti bicikliút kérdése amúgy már szakmai vitán van a fővárosi képviselők között, de ott inkább a reális terveket, a szélső sávban felfestett biciklinyomot preferálnák.
 
Akadt egy új trónkövetelő is: az LMP szeptember 22-e alkalmából a biciklisták pártjává nyilvánította magát. Az eddig egyetlen megmérettetésen, a tavaszi uniós képviselőválasztáson jeleskedő formáció bejelentette, támogat minden kezdeményezést, amely a fenntartható, környezet- és emberbarát városi közlekedést hirdeti.
 
A biciklis témák nagy napján a kormány is bevetette magát: a kancelláriaminiszter bérbicikli-projekttel lépett fel a Gödörnél. Az MSZP-s Molnár Csaba kedden hosszasan beszélt az uniós pénzekkel megtámogatott ezer kerékpárt felvonultató flottáról, de azt nem mondta el, hogy a tervet a (félig SZDSZ-es színezetű) főváros dolgozta ki.
 
DKOKO20090419007
 
A fővárosban persze szintén nincs egyezség arról, hogy ki legyen a fő bringás. A korábban szintén biciklis imázst építgető Demszky Gábortól ugyanis a BKV-s közlekedési ügyekkel együtt a kerékpáros feladatkört is magához vonta Hagyó Miklós, szocialista alpolgármester. A bérbringa-rendszer tervein az ő neve szerepelt eredetileg, de Hagyó az utóbbi hetekben belebukott a közlekedési témába. Mindenesetre még utoljára keresztbeszervezte vagy keresztbeígérte egymást a két városvezető: a Margit híd felújítása után kialakítandó bicikliútról Hagyóék az utolsó pillanatig azt állították a kerékpáros-szervezet képviselőinek, hogy lesz a híd mindkét felén, Demszkyék pedig azt, hogy nem.
 
 
A Margit híd körüli botrányok sorozata, csak a legutóbbi fejezete a főváros ámokfutásának, amit kerékpáros infrastruktúrafejlesztés címén tett Budapestért.
 
A fejetlenségre példa a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségen keresztül megítélt uniós támogatásból származó 650 millió forint, amit tavaly ősszel bukott el a főváros, mert nem indultak el a vállat időpontban a bicikliút-építések. A magyarázat az volt, hogy a tervek és a tulajdonosi hozzájárulások megszerzése húzódott el.
 
Jelenleg ott tartunk, hogy a legtöbb budapesti híd járhatatlan biciklivel, és még egy felújítás sem elég indok ahhoz, hogy hosszú távra nyúló koncepció megvalósulásához tegyenek érdemi lépést: a Margit híd terveinek egyoldalú megváltoztatásával ellehetetlenítik a további fejlesztéseket a Nagykörúton.
 
A Lánchídon még próbálják szépíteni az összképet, ott szeptember végétől napközben, dugó idején szabályosnak számít majd az úttesten kerékpározni. A döntés nem végleges, folyamatosan figyelik majd az intézkedés hatását, a tapasztalatok alapján pedig elképzelhető, hogy módosítják.
 
A kerékpárosok száma pedig évről évre nagyságrendekkel növekszik, konkrét adatok ugyan nem léteznek (hivatalos forgalomszámlálások nincsenek), de a CM-demonstrációk létszámának növekedése feltüzeli a politikusok kampányszerű lelkesedését.
 
Év eleji becslések szerint jelenleg a főváros közlekedésnek 1,5-2 százaléka kerékpáros, míg az európai nagyvárosokban ez az arány lényegesen magasabb, Berlinben például 12 százalék. A januárban elkészült Budapest közlekedési rendszerének fejlesztési terve 10 százalékot tűz ki célul 2020-ig. Ehhez képest Európa egyik legfontosabb kerékpáros konferenciája, a brüsszeli Velo City 2015-re a 15 százalékos arányt tűzte ki, a chartához Budapest is csatlakozott. Így a kérdés már csak az, hogy egyáltalán valamelyiket komolyan gondolták-e.

 

900 milliót tesz a kormány a bérbringa-rendszerbe

2009. szeptember 22., 11:27 Módosítva: 2014.06.29 10:59

A kormány hazai és uniós forrásból 900 millió forinttal támogatja a főváros közösségi kerékpáros közlekedési rendszerét, azaz a "fregolibiciklik" kialakítását, jelentette be Molnár Csaba kancelláriaminiszter budapesti Gödör Klubnál tartott sajtótájékoztatón. A kormány múlt heti ülésén nyilvánította kiemelt projektté a közösségi kerékpáros rendszer kialakítását.

Az összességében 1,3 milliárd forintos projektben 2011-re Budapest frekventált belvárosi pontjain 73 gyűjtőállomáson (Pesten 60, Budán 13) összesen 1009 kerékpár segíti majd a közlekedést, a bicikliket előzetes regisztráció után bárki igénybe veheti. A rendszer a Margit híd és a Petőfi híd közötti – körülbelül 5,3 négyzetkilométernyi – területet fedi le: a pesti oldalon a Nagykörút-Duna, a budai oldalon a Duna-part és a Margit körút, illetve a Bartók Béla út közötti területen.

A terv már korábban megjárta a fővárosi önkormányzatot is. Az ott elkészült tervezet még 1,2 milliárd forinttal számolt, és azt remélte, hogy az összeg 90 százalékát uniós forrásokból lehet majd finanszírozni.

A bejelentéskor szóba került a KRESZ módosítása is, erről Molnár Csaba azt mondta, hogy októberben kerül a kormány elé, és hogy a javaslatba bevették a kerékpáros civil szervezetek észrevételeit is.

A Magyar Kerékpárosklub hétfőn levélben fordult a kormány tagjaihoz, melyben azt kérte, hogy javaslatait a jogszabály kialakításakor vegyék figyelembe. Azzal érvelnek, hogy egyre népszerűbb a kerékpáros közlekedés Magyarországon, de a válság miatt nem lehet megvalósítani a szükséges fejlesztéseket, a közlekedés megfelelő szabályozásával ugyanakkor ösztönözni lehet a kerékpározást.

A megfogalmazott javaslatok segítik a kerékpárral közlekedők biztonságos integrációját, némelyik még a szükséges pozitív diszkrimináció felé is tesz lépést. Az új szabályokkal várhatóan kevesebben fognak a járdán közlekedni, a szabályok ésszerűbbé válása miatt kevesebben fogják azokat megszegni, a járművezetők integrációja pedig jelentősen növeli majd a biztonságot is, írják levelükben.

Update: A poszt 13.00-kor frissült a bejelentéshez kapcsolódó részletekkel.

Fotók a Critical Mass-ről

2009. szeptember 21., 18:18 Módosítva: 2014.06.30 16:07

Az Indafotó idén szeptemberben is egy speciális oldalon mutatja meg a Critical Mass-ről készült képeket, ha tervezed hogy megörökíted, ahogy több ezer bringás lakatolja körbe  a Városházát, mielőtt körbemennének a Nagykörúton akkor ne légy rest, kattints a szürke jelvényre a bal hasábban és az Indafotón pedig a feltöltés gombra!

Az előző bringás felvonulások képeiből néhány:

Bringás reggeli a Gödörnél

2009. szeptember 21., 15:48 Módosítva: 2014.06.30 16:07

Szeptember 22-én, kedden megint megreggeliztetik a bicikliseket, most az Autómentes Nap alkalmából osztanak kakaóscsigát annak, aki reggel 7 és fél 10 között a Gödörnél jár.

Az etetést zenészek vállalták: Németh Juci és a Nemjuci zenekar tagjai, Faragó Tomi, Matyiő és Vasaló. A szakmai kérdésekre a Magyar Kerékpárosklub elnöke, László János és a kampány szervezője, Pignitzky Ágota válaszolnak.

Az egyházak biciklizésre szólítják a cseh híveket

2009. szeptember 21., 12:07 Módosítva: 2014.06.30 16:07

Több cseh történelmi egyház együttesen szólította fel híveit, hogy autó helyett inkább kerékpáron látogassák vasárnaponként a templomokat.

A prágai dugók miatt egy-egy nagyobb vallási ünnep idején a templomok környékét ellepik a gépkocsik, tömegek keresgélnek parkolóhelyet, ezért az egyházi vezetők meghirdették a „Menj templomba biciklivel” mozgalmat. Az autómentes nap alkalmából kiadott nyilatkozat már a második alkalom volt, amelyben megpróbálják az egészségesebb, gyorsabb közlekedési módot népszerűsíteni.
 
Ökumenikus bringázáshoz most a katolikus, a protestáns és a ortodox hívek csatlakozhattak.
 

 

Terézváros polgármestere nekiment a bicikliseknek

2009. szeptember 18., 13:19 Módosítva: 2014.06.30 16:07

„Az elmúlt években jelentős számú - sajnos gyakran szabálytalanul közlekedő - kerékpárossal a belváros közlekedése mára kaotikussá vált” – írja Verók István VI. kerületi polgármester a belvárosi közlekedés megújításáról szóló közleményében.

A terézvárosi csendrendelet egyik atyja a vendéglátóhelyek után most a bicikliseket akarja megregulázni, hat pontból álló javaslatcsomagjában szerepel például, hogy fokozottabban kell betartatni a közlekedési szabályokat a kerékpárosokkal, és hogy a bicikliket azonosíthatóvá kell tenni.

DSZZS20070222005

 

A környezet védelmét nem a biciklis, a gyalogos és a közösségi közlekedés ösztönzésével, hanem mélygarázs építésével és modern, alacsony szennyezőanyag-kibocsátású buszok bevetésével képzeli el. Az érdemi lépést ezen a területen a fővárostól várja, bár világos célokat nem fogalmaz meg, csak annyit ír, hogy egy új koncepcióval hangolják össze a közösségi, gyalogos, kerékpáros és autós közlekedést.

Megszűnik a biciklitilalom a Lánchídon

2009. szeptember 18., 11:56 Módosítva: 2014.06.30 16:07
Szemptember végétől hivatalosan is biciklizhető a Lánchíd, a kerékpárosok hamarosan már nem kényszerülnek a szűk járdára. A Városházát a Kerékpáros Klub kereste meg a régi problémával, amely a Margit híd lezárása miatt vált égetővé.
 
Nappal az autók, éjszaka a gyalogosok közt
 
A Margit híd felújítása miatt ugyanis azoknak, akik szabálykövető módon szerettek volna átkelni a Dunán, vagy az Árpád hídig, vagy az Erzsébet hídig kellett volna kerülniük. Amely a kerékpáros közlekedés sajátosságait figyelembe véve irreális volt, hiszen ez a jellemzően a városban tekert 3-5 kilométeres távokat megduplázta volna.
Tovább

E.T.-munkás reklámozza a biciklizést

2009. szeptember 17., 12:37 Módosítva: 2014.06.29 10:59
Egy levegőben is remekül bicikliző darus a főszereplője idén a Bringázz a munkába kampányt reklámozó kisfilmnek. A klip több szempontból is a szívünkbe lopta magát. Egyrészről, mert megidézi az E.T. klasszikus jelenetét.
 
Igaz, itt a főszereplő nem azért repked a biciklijével, hogy elérje az űrhajóját, ami majd hazaszállítja, hanem hogy időben megérkezzen a munkahelyére, ami történetesen egy daru irányítókabinja.
 
A film azért is közel áll hozzánk, mert véletlenül ugyanaz a rendező-operatőr, Gács Tamás készítette, aki részt vett az Index 10 éves vérmókusos halálmetál klipjének munkálataiban is.
 

Egyelőre még keressük a kettő közti művészi és tartami hasonlóságokat. Bármire fel vagyunk készülve, hiszen a tavalyi kampányt meglepő módon öregszexszel reklámozta a Kerékpáros klub.