Erzsébet
1 °C
4 °C

Orrhosszal vezet a tv2

2002.11.07. 01:02
Rendkívül izgalmas, hétről hétre változó eredményű verseny folyik a televíziók között; házról házra, percről percre küzdenek a nézőkért. A múlt héten, az átlageredményeket tekintve a tv2 enyhe fölénye mutatható ki mind a teljes lakosság, mind a 18-49 évesek körében, a főműsoridős programoknál viszont az RTL Klub tett szert némi előnyre.
Hogyan mérik a nézettséget?
Hogyan működik a rejtélyes nézettségmérő rendszer? Mit jelent a nézettség pontosan? Hány néző véleményéből és hogyan számítják ki a hirdetési piacot meghatározó mutatókat? Az AGB Hungary működésének bemutatása
Napról napra, hétről hétre módosul a nézettségi versengés állása. Az október 28. és november 3. közötti héten a tv2 csekély, egyszázalékos előnyt könyvelhetett el az RTL Klubbal szemben, amely viszont a megelőző héten teljesített jobban legfőbb riválisánál. Az ingadozó napi eredmények csak pénteken és a szombaton mutattak jelentősebb eltérést: a pénteket az RTL Klub nyerte meg 5,6 százalékos előnnyel a teljes lakosságban és 5,1 százalékkal a 18-49 évesek körében, míg a szombati grafikont a tv2-nél keretezhették be: a Big Brother-jelölőshownak köszönhetően az adó a 4 évesnél idősebb korcsoportban 3,8, a 18-49-es kategóriában 6,9 százalékkal hagyta maga mögött vetélytársát. A tv2 pénteki gyengélkedése elsősorban a Sabrina című film műsorra tűzésének tudható be.

Ismét a Nagy testvér vezet

realitynaplo.index.hu

Volkssturm - Big Brother-megnyitó

Realitynapló 1. - Lehet matyizni

Realitynapló 2. - És provokátorok

Realitynapló 3. - Tulajdonképpeniségek

Születési agónia - Való Világ-megnyitó

Realitynapló 4. - A valóság odaát van

Realitynapló 5. - Mindörökké valóság

Realitynapló 6. - A Nagy testvért figyeljétek?

Realitynapló 7. - Szerencseherék

Realitynapló 8. - Jogi esetek

Realitynapló 9. - Valóságshow-elmélet haladóknak

Realitynapló 10. - Fele királyságok

Realitynapló 11. - Vissza a valóságba

Realitynapló 12. - Ámbár

Realitynapló 13. - Kontrapornó

Realitynapló 14. - Valóságshow a sufniból

Realitynapló 15. - Irén Csodaországban

Bonyolultabban alakult a valóságshow-k harca: kedd kivételével a Big Brothert lényegesen többen nézték minden korosztályban, mint a Való világot, az RTL Klub reality showja azonban kiváló közönségarányokat ér el a késő esti kiadásokkal - igaz, ebben az időpontban a nézőszám már általában viszonylag alacsony. A tv2 számára továbbra is szent nap a szombat: a BB jelölő-, illetve kiszavazóműsorának sikere borítékolható. A Való világ vasárnapi adása is magas nézettséget ért el: a 18-49 évesek körében 43,5 százalékos közönségaránnyal felülmúlta, míg a teljes lakosságban megközelítette a - Big Brother témát is rendszeresen feldolgozó - Napló eredményét (36,67, illetve 37,64 %). Az átlageredmények viszont azt mutatják, hogy a Big Brother erősített, és visszaszerezte az első helyet a valóságpiacon.

A Barátok közt dominanciája továbbra is megkérdőjelezhetetlen: a Big Brothert csupán csütörtökön nézték valamivel többen a "kereskedelmi korosztályból", mint a magyar szappanoperát, a többi adásnapon azonban a Berényi család a főműsoridő abszolút nyertese volt.

A szitkom városi passzió

Viszonylag jól debütált a Tea című vígjátéksorozat (szituációs komédia) a tv2-n: több mint egymillióan tekintették meg a bemutatkozó epizódot. Érdekesség, hogy míg a Tea országos közönségaránya 34,72 százalék volt a 18-39 évesek közt, Budapesten - uganebben a célcsoportban - 43,3 százalékot ért el.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?