Ajándékba kapott borzongás
Az ajándék az a pszihothriller, amit még Hitchcock is megsüvegelt volna. Az év egyik legjobb filmje.
Az ajándék az a pszihothriller, amit még Hitchcock is megsüvegelt volna. Az év egyik legjobb filmje.
A Phoenix bár című filmben a holokauszttúlélő Nellyt a férje sem ismeri fel. Kritika.
Guy Ritchie új filmjében jók a kocsik, a ruhák, a hajak és az arcok, de inkább egyszer olvasható képeskönyv lett az U.N.C.L.E. embere.
10 éve nem csinált rendes szólóalbumot Method Man, a Wu-Tang Clan egyik legismertebb tagja. A hét lemezében Bon Jovi és Kárpátia is!
Mi történik akkor, ha valaki a vicces cigik füstjében rájön arra, hogy igazából a CIA gyilkológépe? A válasz a Beszervezve című film.
75 perc alatt 30 számmal gyalulta simára az agyunkat a Bad Religion. Így kell koncertezni.
A Hollywood Undead olyan, mint a szegény ember Linkin Parkja, csak maszkos zenészekkel.
Az első kanyart felülmúlni nagy falat volt a sorozat alkotójának, aki a szinte tökéletes első évad után egy széteső, unalmas szenvelgést tudott csak írni.
Az ötödik rész kicsit olyan, mintha az előző négy legjobb jeleneteit ötvözték volna, de akcióban idén csak a Mad Max tudott többet mutatni. A film közel sem tökéletes, de a színtiszta szórakoztásra maradéktalanul alkalmas.
Az Önkívület egy rém ostoba sci-fi thriller, amivel Reynolds végérvényesen eltűnhet a süllyesztőben.
A Hangya olyan, mintha Pókembert bedobnánk egy Drágám, a kölykök összementek!-epizódba. A látvány és a humor üt, egyedül a sztori lett klisés.
Az Arkham Knight az utóbbi évek egyik legjobb akciójátékának befejezése akar lenni, de a végére túl sok nyitott kérdés marad. Például mióta tombol Batman tankkal a belvárosban?
Sokat akart a szarka, de nem bírta a maci farka. A Ted 2 leárazott Family Guy-poénokkal akart geek tárgyalótermi road movie lenni. Nem jött össze.
Pszichedelikusan pörgős rajzfilmjükben Bond-kütüyükkel, Doors-dalokra rombolják le Londont. Mintha Austin Powers pofozna ufókat 1968-ban!
Slash és zenekara a Volt Fesztivál nyitónapján jól megmozgatta a közönséget. A stadionrockra 2015-ben is szükség van. Bónusz: koncert előtti miniinterjú filmről, Walking Deadről és arról, hogy ömlik belőle a zene.
A Valami követ nem úgy működik, mint a mostani horrorfilmek. Okos, türelmes, és annyira nyomasztó, hogy ijesztgetés nélkül is rémisztő. Az év horrorja.
Az Agymanók az idei év legnagyobb animációs durranásának tűnik, azonban egyre inkább úgy tűnik, hogy a Pixar megfeledkezett a gyerekekről.
Kardfog kapitány nekik olyan, mint nekünk Süsü és Vuk: generációk imádják a könyveit és filmjeit.
Az Insidious - Gonosz lélektől jobb emberek nem leszünk, de a vérnyomást felviszi. Egy ideig, aztán átvált önfeledt bolondozásba.
Amekkora váratlan siker volt a Monsters, annyira váratlan bukás a Monsters: Sötét kontinens. Közel-keleti háborús film pár tucat földönkívülivel, de ez csak papíron hangzik jól.
30 év után rakott össze új stúdióalbumot Giorgio Moroder, az elektronikus zene egyik megkerülhetetlen úttörője. Természetesen a Muse új nagylemeze mellett sem mentünk el szó nélkül a hét lemezei között.
A bevándorlásellenes állam kenyerén élő MTVA fergeteges bevándorláspárti romantikus vígjátékot vetít a mozikban Bazi nagy francia lagzik címmel.
Összesen nyolc olyan sorozatnak lett vége, amiben maszkos emberek igazságot osztanak, mi pedig megnéztük az összeset és levontuk a konklúziót.
A trailerek nem voltak meggyőzők, de a Jurassic World teljesen vállalható nyári blockbuster, és szépen tiszteleg az első rész előtt. A végéért kár.
Jamie xx összerakta az idei év kedvencét. A hét lemezei között van még Major Lazer és Florence and the Machine is.
A kém egy Vicces Bond-paródia lett, amin jól lehet nevetgélni, és Budapest végre Budapestet alakítja.
A Danny Collins akár egy jó fiktív életrajzi film is lehetne a kiégett rocksztárokról, de ahhoz túl ártalmatlan.
A$AP Rocky pszichedelikus rockkal és Rod Stewarttal turbózott albuma az idei év legjobbja.
A Holnapolisz naív, egyszerű, tele van logikai bakugrásokkal, de jószándékú, szimpatikus, és a mi a lényeg: néha marha látványos.
A hetvenéves George Miller olyan posztapkaliptikus westernt forgatott, amihez foghatót még nem láttunk a moziban. A Mad Max: A harag útja egy metálzenére hangolt vizuális orgia. És állati jó.
Sosem látta sírni az akcióhős Schwarzit? Most sem fogja, mert a Maggie-t nem vetítik a hazai mozik.
A nagy jamaikai rasztafáriskodás után a rapper visszatért, de úgy kerüli a rapet, ahogy csak tudja. Itt vannak a heti albummegjelenések.
Poénmentes lett a Reese Witherspoonnal forgatott Csábítunk és védünk. Ez az év legrosszabb filmje.
A Kukoricasziget az a film, ami alatt ha ivós játékot játszanánk, úgy, hogy amikor megszólalnak, felesezünk, a végére józanok maradnánk.
2012-ben nagyon szólt a Django Django bemutatkozó albuma, a folytatás már valamivel halkabb. A hét lemezei között a Mumford & Sons, Palma Violets és a Best Coast.
Az Excalibur 82 éves rendezőzsenije összegyúrta A 22-es csapdáját a Forró rágógumival és Rejtővel.
A hangok kissé együgyű főhőse szerepében megmutathatta volna, hogy tényleg színész, és nemcsak egy szépfiú. Nem jött össze neki.
És az első résznél határozottan jobb. Hajsza egy floppy után, titokzatos nindzsa, véres szamurájkardozás – ha szerette a kilencvenes éveket, ezt a filmet imádni fogja.
Csak éppen a Hétköznapi vámpírokban direkt így akarták. Azért nem mondjuk, hogy az év vígjátéka, mert csak április van.
A Damogen Furies még úgy is az elmúlt évek legjobb albuma, hogy valójában régi trükkökre épül.
Hozzánk csak két hét múlva érkezik a Bosszúállók második része, de mi már láttuk, és elmeséljük, hogy a rendező úgy játszik a hősökkel, mint egy gyerek a játékaival. És ezt vigyorogva élvezzük.
Inkább csalódásokkal, mint kellemes meglepetésekkel telt a hét a zenében. Szabó Benedek második albuma például hibátlan, az év eddigi legjobb magyar lemeze lett.
Vetkőző nőkkel és a hollywoodi romantikus filmek idétlen kliséivel zsúfolták tele a Toszkánai esküvőt.
A 28 nappal később és a Napfény írója megrendezte az első filmjét egy okos robotról. Az Ex machina jó lett, kár, hogy nem jön a magyar mozikba.
A 28 éves zenész felébresztette a benne élő psych rockert. A rajongók egy része fanyalog, mi nem. Ezen kívül ledaráltunk még vagy fél tucat eheti albumot.
Már 27 éves, de máig megunhatatlan klasszikus, minden karácsonykor kötelező újranézni. A véres atlétatrikós Bruce Willis most a moziban tér vissza.
Mads Mikkelsen vérszomjas bandákra, Antonio Banderas lázadó robotokra, Edward Snowden információkra vadászik. Indul a Titanic fesztivál, jobbnál jobb filmekkel, ezeket ajánljuk.
Áldás, vagy átok, hogy szinte az egyetlen értékelhető budapesti kortárs építészeti teljesítmény, a 4-es metró állomásai?
A Halálos iramban hetedik részének legalább annyira van értelme, mint két órányi GTA-zásnak, de akkora őrület, hogy érdemes megnézni.
A Bérhaverokba minden olyan klisét bepréseltek, amit a férfibarátságról szóló filmekben rühellünk. Pedig az egyik főszereplő még vicces is.
Maggie Smith, Judi Dench és Bill Nighy brillírozik a brit Szomszédoknak is beillő Marigold Hotelben.
A Halálos iramban atyja a tinihorrorok legrosszabb kliséit fércelte össze új thrillerré. Az év hulladéka!
A Végre otthon! az év animációs filmje is lehetett volna, de csak a sci-fi rajongó apukáknak jön be.
Új rovattal jelentkezik az Index zeneoldala. Mostantól minden héten megválasztjuk a hét lemezét, amit most egy albán rapper hozott össze New York-ból.
A Gunmant is a Taken rendezője forgatta, de a kigyúrt Sean Penn csak árnyéka Liam Neesonnak.
Higgadtan válaszolt. Amikor a német volt a kapitány, nem kedvelte a játékost.
Roy Andersson új filmjében nyomorult emberek szerencsétlenkednek kellemetlen helyzetekben. Mégis lehet rajta nevetni.
A Nagy szemek látványosan idézi fel a '60-as évek Amerikáját, de hiányzik belőle a jólelkű szörny.
Az M1 lett az új magyar Weather Channel, konzervatív dekoltázst villantanak fél óránként, meg élőben kapcsolják Torontót és a budai kutyavásárt. A propaganda unalmas és lila, híreket nem kaptunk a nemzeti hírcsatornán, bakit annál többet.
A miniszterelnök március 15-i beszéde kapcsán kérdeztünk ünneplő résztvevőket Orbán Viktor szavairól és a Fideszt körüllengő erózióról.