Minden villamosnál kicserélik azt az alkatrészt, ami miatt négy villamos bedöglött a hétfői esőtől.
A kerület ezentúl zsarolhatja a fővárost: csak akkor engedi a gázgyár rekonstrukcióját, ha a főváros megépíti a kért utakat.
A Fővárosi Közgyűlés január 25-én döntött az idei 156 kilométeres útfelújítási program engedélyokiratának módosításáról. A korábban elfogadott 15,5 milliárd forintos programhoz a kormány által korábban vállalt 7,1 milliárd forintos támogatással szemben 5 milliárd forinttal kevesebbet, 2,1 milliárdot adott az állam. Így ebben az évben összesen 10,5 milliárd forint juthat útfelújításokra. Az előterjesztés, amelyet a város vezetése azzal indokolta a kétfordulós tendereztetést, hogy ezzel lenyomhatók a vállalási árak, és így teljesíthető marad az eredeti programban szereplő útfelújítási terv.
Közös megegyezéssel március 1-jén távozik a BKV Zrt. közlekedési vezérigazgató-helyettesi posztjáról Menyhért László. Fülöp Ferenc, a Trolibusz Üzemigazgatóság vezetője április 1-jétől nyugdíjba vonul, Dányi József gazdasági vezérigazgató-helyettes pedig szintén április 1-je után más pozícióban segíti tovább a társaság munkáját.
A három poszt végleges betöltéséig a területeken illetékes eddigi helyettesek látják el a vezetői feladatokat. Aba Botond, a BKV korábbi vezérigazgatójának leváltásáról még tavaly december 20-án Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes kezdeményezésére döntött a Fővárosi Közgyűlés. Aba Botond utóda Antal Attila lett, aki a Nógrád Volán éléről érkezett a BKV első számű vezetői posztjára.
Csak hebegtek-habogtak, amikor a Nagymező utcai mélygarázsról és az Andrássy úti ingatlanok eladásáról kérdezték őket.
A polgármester elmondta, hogy a tanulmány szerint a Nánási úti változat lenne a biztonságosabb, ugyanakkor az önkormányzat és a helyi érdekvédők, illetve civil szervezetek és vállalkozók is úgy látják, hogy a Római-partot is meg kéne védeni egy esetleges árvíztől, ezért komplex megközelítésre lesz szükség a jövőben, és az önkormányzatnak később kell kialakítania végleges álláspontját az ügyben.
Bús Balázs elmondta azt is, hogy Óbuda betervezi a költségvetésébe a mobilgát előkészítésének kiadásait. A gátépítés egyébként a főváros feladata, a Fővárosi Közgyűlésnek kell döntenie az ügyben. Óbuda ezért csak a segítségét ajánlhatja fel az árvízvédelmi ügyekben, a tervezéshez tud hozzájárulni a kerület - jegyezte meg a polgármester. Bús szerint a fővárosnak mielőbb döntenie kéne, ha nem is az építkezés megkezdéséről, de legalább a tervek kidolgozásáról.
A főváros úgy tudja, a kerület állja a számlát a zajért, és fordítva. De amúgy mindenki elégedett.
Csak azok az előterjesztések kerültek a Fővárosi Közgyűlés elé, amelyeket a Fidesz is támogatott.
Magyarországon egyedülállóan korszerű eszközt is vásárolt a Fővárosi Tűzoltó-parancsnokság (FTP) abból az 50 millió forintos gyorstámogatásból, amelyet a Fővárosi Önkormányzat biztosított a tűzoltók egyéni védőfelszereléseinek beszerzésére.
Bende Péter vezérőrnagy elmondta, hogy az 50 millió forintos támogatásból 100, fejlámpával felszerelt védősisakot, 186 mozgásérzékelőt, úgynevezett bodyguardot, valamint két, automata, elektronikus bevetés ellenőrző rendszert vásároltak. Ez utóbbival egyszerre 12 tűzoltó munkáját tudják segíteni. A rendszer segítségével ellenőrizni tudják a légzőkészülékekben lévő nyomást, a hátralevő időt és a környezeti hőmérsékletet is.
Hőkamerákat, légzőpalackokat, és 1200, fejlámpával felszerelt védősisakot, és műszaki eszközöket kívánnak még vásárolni.
A fideszes politikus szerint nem igaz, hogy a csepeli galvániszap által érintett területen a Duna vízminősége első osztályú.
Jövő hétfőn a Kálvin téren csatorna- és közműépítéssel kezdik meg a 4-es metró állomásainak építését a pesti oldalon, ami kisebb lezárásokkal jár majd; a tér teljes lezárására a tervek szerint csak április 5-től lehet számítani - közölte szerdán a BKV sajtóosztálya.
A csatornaépítés, valamint az út- és járdabontások miatt csak a villamospótló autóbuszok közlekedhetnek a téren, azok is gyakran csak egy sávon, váltakozó irányban. A munkálatok alatt a 49-es villamos Pest felől csak a Lónyay utcáig jár majd, a pótlást a budai oldalon már jelenleg is közlekedő pótlóbuszok oldják meg, melyek meghosszabbított útvonalon a Lónyay utcáig járnak majd. Ezzel párhuzamosan kezdik március 5-én a Fővám téri állomás építését is a felső rakparton, de itt teljes lezárásra nem lesz szükség.
Átszervezik a fővárosi Vidám Parkot, az Állatkertet, a színházakat és az iskolákat is. Demszky hatvan pontból álló feladatsort adott új helyettesének.
A jövő héten ismét a Fővárosi Közgyűlés elé kerül a budapesti szakképző iskolák átszervezéséről szóló javaslat - közölte Demszky Gábor keddi budapesti sajtótájékoztatón. A főpolgármester szerint az ellenzék felvetésére megszavazott halasztás értelmetlen lenne és bizonytalanságot eredményezne a rendszerben.
Horváth Csaba, az oktatásért is felelős főpolgármester-helyettes ezzel összhangban szintén azt hangoztatta: március 1-jéig meg kell hozni a döntést, hogy hatékonyabbá, korszerűbbé és szakszerűbbé lehessen átalakítani a jelenlegi rendszert. Ha egy évvel elhalasztanák a döntést, sokkal komolyabb károkat okoznának, mint ha most végigviszik.
Pártállástól függetlenül támogatta a zuglói képviselőtestület a 4-es metró beruházás második szakaszának megépítését. Tétje az indítványnak nem volt, csupán elkötelezettségüket kellett a képviselőknek kinyilvánítani. A Keleti pályaudvartól a Bosnyák térig tartó vonalszakasszal - áll a kerület közleményébében - a XIV. kerület és az észak-kelet-pesti régió lakosai is jól járnak. Szerdán Weinek Leonárd polgármester és Demszky Gábor együtt kampányolnak a Bosnyák téren a második szakasz megépülése mellett.
Mint arról már több alkalommal beszémoltunk, szakmai szempontból igencsak kétséges a 4-es metró második szakaszának megépítése, mivel az árához képest még kevesebb utast érint, mint az első szakasz. Az összberuházás 470 milliárd forintba kerülne, amiből a második szakasz 120 milliárdba. De tekintve, hogy a projekt ezen része még nem rendelkezik engedélyes tervekkel, sokkal több lehet a végösszeg. A metrót nem a főváros, és nem is Zugló fizetné, hanem uniós forrásokból finanszíroznák.
Március végéig készül el az a jelentés, melyet az egykori Csepel Vas- és Fémművek területén illegálisan elhelyezett galvániszap veszélyességével kapcsolatban készít az illetékes környezetvédelmi felügyelőség egy független külső laboratórium bevonásával. A csepeli galvániszap ügyében február 21-e és 28-a között végeznek talajfúrásokat. A két monitoring kút kialakításával lehetőség nyílik a rendszeres mintavételre, így később is folyamatosan figyelemmel lehet kísérni a helyzet alakulását.
Illés Zoltán, a Fidesz környezetvédelmi szakértője február közepén sajtótájékoztató keretében szólította fel a környezetvédelmi minisztert, hogy tegyen lépéseket a galvániszap elszállíttatása érdekében. Az iszap, mint mondta, a helyi ivóvízbázis mellett a Duna közelsége miatt veszélyezteti az ország más településeit, valamint Szerbiát, Romániát és Bulgáriát is.
Mégis megvizsgálják, hogy mennyire veszélyes a szivárgó galvániszap.
Százötven-kétszáz ember tiltakozott transzparensekkel, aláírásgyűjtéssel a Budai Gyermekkórház bezárása ellen szombaton Budapesten; az akciót a Fidesz szervezte.
Balsai István fideszes országgyűlési képviselő szerint "a kórház nem az igazgatóé, a kórház nem a miniszteré, a kórház nem a képviselőké, nem is az önkormányzaté, nem is csak a fővárosé", hanem az embereké, a beteg gyermekeké.
Úgy vélte: a gyermekkórház története és jelene azt igazolja, hogy szükség van a 88 ezer gyermeket ellátó intézményre.
A Budai Gyermekkórházban 15 ezer járóbeteget, 250 cukorbetegségben szenvedőt látnak el, 100 gyermeket pedig növekedési hormonnal kezelnek.
2009-ben indulhat a kivitelezés, megújulhat részben a járműpark is.
Irodák, lakások, üzletek, sőt, még egy toronyház is lenne az új központban.
A BKV tisztább buszokat szerez be, újabb buszsávokat jelölnek ki és alakítanak egy konzultációs fórumot is.
A hasonló dél-budai problémák után most a Kálvin tériek is közműcserére kényszerülnek.
Nem kér végkielégítést a távozó vezérigazgató, de kapott kilencmilliót.
Az előterjesztést bírálta az Indexnek a VEKE, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője, aki egyébként maga is híve az alagutas megoldásnak. Vitézy Dávid nem is e részlet ellen emelt kifogást, hanem amiatt, hogy a főváros nem akarja visszaépíteni a korábban megszüntetett villamosvonalat a Rákóczi útra.
Vitézynek az sem tetszik, hogy a programból - az ígéretek ellenére - kimaradt a 14-es villamos meghosszabbítása a Lehel tér felől a Deák térig. Így a kiskörúti villamosok vonalát nem hosszabbítják meg a Nyugati pályaudvarig, pedig ez régi elképzelés a belváros tömegközlekedésének fejlesztésére.
A közgyűlésben Tarlós tett javaslatot az egy éves csúsztatásra, és nagy meglepetésre a többség támogatta.
A Fővárosi Közgyűlés - a Fidesz és a KDNP nélkül - egyhangúlag megszavazta a szabad demokrata Ikvai-Szabó Imrét és a szocialista Horváth Csabát főpolgármester-helyettesnek. Demszky Gábornak eddig egy helyettese volt, a szocialista Hagyó Miklós.
A budapesti SZDSZ-elnök feleségét jogászként bízta meg a Fővárosi Önkormányzat.
Első Ankh-kal nem tárgyal a főváros, Óbuda levédi az iskolaingatlanokat.
Civil szervezetek tiltakoznak amiatt, hogy közveszéllyel fenyegetés bűncselekménye miatt feljelentést tett Illés Zoltán, a Fidesz környezetvédelmi szakértője ellen kedden a környezetvédelmi felügyelőség.
"Felháborítónak, és a jövőre nézve nagyon aggasztónak tartjuk, hogy a környezetvédelmi tárca feljelentette Illés Zoltánt, aki a csepeli galvániszap-szennyezés lehetséges súlyos következményeire figyelmeztetett. Miközben az ország környezetvédelmi botrányoktól, így az illegális hulladékimport ügyétől hangos, a zöldhatóság azokra csap le, akik a környezeti problémákra fel akarják hívni a figyelmet" - olvasható az MTI-hez szerdán eljuttatott nyilatkozatban, amit a Környezeti Tanácsadó Irodák Hálózata, a Levegő Munkacsoport, a Magyar Természetvédők Szövetsége és a Védegylet jegyez.
A négy szervezet emlékeztet arra, hogy Illés azt állította, hogy a csepeli galvániszap-szennyezés katasztrófával fenyeget.