Gál
9 °C
21 °C
Index - In English In English Eng
Mindeközben ma
új poszt érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • A Beautiful News grafikáján szépen látszik, hogyan változott a női szavazójog helyzete az elmúlt közel száz évben, és változott az arány 18%-ról 99-re.

    Na de melyik az az egy ország, ahol máig nem szavazhatnak a nők, és nem úgy néz ki, hogy a közeljövőben ez változna? (Igen, a képen direkt takartuk ki azt a részt, ami ezt elspoilerezné, tessék tippelni inkább.)

    vati.png

    A megfejtés a Vatikán. Ami ugye egy elég különleges állam, talán választáson alapuló abszolút monarchiának nevezhetnénk. A lényeg az, hogy a pápa a főnök, aki élethosszra kapja ezt a megbízatást, és a bíborosok tanácsa választja meg. Tehát általános választójoga se a férfi, se a női állampolgároknak nincs a Vatikánban, de mivel bíboros csak férfi lehet az egyház szabályai szerint, az kimondható, hogy a nőknek semmilyen szavazati joguk nincs.

  • Ami különösen annak fényében bizarr, hogy emberünk 20 éves. A Vice 18 perces mini-dokumentumfilmje eleinte vicces, ahogy hősünk undorkodik a boltban a brokkolin meg a húson, aztán egyre komorabb lesz, ahogy rádöbben, hogy ez azért messze nem normális és főleg nem egészséges, végül reménykeltő, ahogy segítséget kér és kap is.

    A mac'n'cheese egyébként sima tészta sajtszószban, gyakorlatilag szénhidráttal kevert zsír, plusz ízfokozó. Igazi amerikai trash kaja, egy doboz kábé 1 dollár, és elvileg 2-3 adag van benne, de az ember azért általában megeszi egymaga az egészet a biztonság kedvéért. 5 perc alatt kész, elrontani nem lehet.

    Töredelmesen bevallom, én egyébként szeretem. De hát lehet valamit nem szeretni, ami így néz ki?

    maxresdefault
  • Isten a szeretet – hirdetik egy új kampány plakátjai, mely mögött a Szemlélek magazin cikke szerint szerint egy hívő vállalkozó cége áll, és nincs köze a katolikus egyházhoz. A kampány a Coca-Cola szivárványos imázskampányára reagál: augusztusban a budapesti metrót pár napra elárasztották a #loveislove (a szerelem az szerelem) feliratú, a szerelem egyetemlegességét azonos nemű párokkal illusztráló hirdetések.

    Ahelyett, hogy a katolikusok arról beszélnének, mi nem felel meg nekik a szerelem definíciójában, inkább arra kívánnak rámutatni, hogy – szerintük – Isten miért szeret bennünket

    – áll a cikkben.

    Az óriásplakátok és a megállókba kerülő citylightok mától láthatók Budapesten, és mindegyiken szerepel Hodász András; a pap a kólakampányra adott homofób reakciók után kifejtette, hogy nem tiltakozni kell, hanem alternatívát kínálni.

    Véletlen egybeesés, de épp hétfőn írtuk meg, hogy a Fogyasztóvédelem megbírságolta a Coca-Colát, szerintük meleg párok ábrázolása károsítja a gyerekek, fiatalkorúak erkölcsi fejlődését.

  • Na és ha ugyanezt amerikai kongresszusi képviselőként teszi meg az ember? Aki ráadásul veterán katona, megjárta Afganisztánt, mielőtt politikusnak állt?

    Na, ebbe a kellemetlen szituációba navigálta magát a floridai Brian Mast ezzel (az azóta már persze törölt) tweettel:

    hajo.png

    Az internet népe persze egyből kiszúrta, hogy az ott bizony a Nagy Péter cárról elnevezett, Kirov-osztályú, nukleáris nehéz csatacirkáló. Előfordul az ilyesmi a legjobb családban is, mi például ma reggel egy képaláírásban ámbráscetnek neveztünk egy jószágot, ami egyébként határozottan barázdásbálna. Nálunk speciel erre csak pár segítőkész olvasó hívta fel a figyelmet (köszönjük szépen, a hibát javítottuk, a felelősöket megkorbácsoltuk!), szegény Mast képviselőn viszont most kórusban röhög a teljes orosz propagandasajtó a Russia Todaytől a Sputnikig. Ráadásul az egészről a stockfotó-ügynökség tehet, ahonnan a fotó származik, és ahol a kép leírásában csak annyi szerepelt, hogy „hadihajó a vízen”.

    (via)