A Parking Kft. parkolóellenőrei az év elejétől figyelik a fővárosi mozgássérült-igazolványok használóit. Az első negyedév összesített adatai szerint a belvárosi parkolóhelyek 20 százalékát (több mint 400 hely!) ilyen autókkal foglalják el nap mint nap, a mozgássérült igazolvánnyal rendelkező gépkocsik negyede pedig 10 millió forintnál drágább luxusautó.
Mint azt a Parking Kft. honlapján írják, a cég parkolóellenőrei folyamatosan figyelik (a hét egy adott napján) a mozgássérült-igazolvánnyal parkoló autók számát. Hétről-hétre pontos statisztika készül arról is, közülük mennyi az úgynevezett luxusautó, a tízmilliós értéket jóval meghaladó gépjármű vagy terepjáró.
Pótdíjjal tartozók nem kaphatnak lakossági várakozási hozzájárulást 2012-től, ha a fővárosi önkormányzat március 23-i ülésén elfogadja a parkolási rendelet módosításáról szóló javaslatot.
A rendeletet öt ponton módosítják egy előterjesztés szerint: további 100 biankó ingyenparkolási engedélyt kap a Belügyminisztérium, szigorítják az ingyenes lakossági hozzájárulás kiadását, eltörlik azt a passzust, hogy az új automaták beszerzésénél a gép kötelezően tudja kezelni a bankkártyákat, megyhosszabbítják a parkolásüzmeltetők ügyfélszolgálati irodáinak nyitvatartását, és megvizsgálják a pesti alsó rakparton bevezetett fizetős parkolás eltörlését.
Összesen 52 millió forintot kasszírozott januárban a főváros cége, a Parking Kft. Nyártól megsokszorozódhat a bevétel, hiszen 56, eddig ingyenes főúton vagy téren szednek majd parkolási díjat a tervek szerint. Az egységesítés nehezen halad, a parkolási cégek szaporodnak, idén már heten szedik a díjat Budapesten.
A Parking Kft. közterületi parkolásból származó januári bevétele 49,7 millió forint volt, amihez további 2 millió forint pótdíjbevétel társult, tudtuk meg a társaság sajtóirodájától. Majdnem ugyanannyian fizettek mobillal (43 százalék), mint pénzérmékkel (49 százalék). A parkolókártyás ügyfelek aránya 4 százalék volt, ugyanekkora a pótdíjbevétel aránya is.
A cég idén kezdett a fővárosban a közterületi parkolási bizniszbe, várakozás szerint a Parkingon keresztül egységesül a szétszabdalt budapesti rendszer. A Parking egyelőre a fővárosi főútvonalakon működik, a BÖP Kft.-től átvett területeken.
Akadozik a mobilparkolás a fővárosban, főleg a VI-VII. kerületben. Több olvasónk jelezte, a rendszer behalt, az igazoló sms beragadt. A jóhiszeműbbek nem vártak visszaigazolásra, őket megbüntették, de az óvatosabbak is a díj többszörösét fizették az újraküldözgetéssel. A hivatalos indoklás szerint sms-torlódás és rendszerleállás volt többször, a hibát még keresik.
Január 5-én a VII. kerületben parkoltam, küldtem a fizető sms-t, majd siettem a dolgomra, írta olvasónk, aki nagyot csodálkozott, hogy mikor visszaért, büntető cédulát talált kocsiján. Bement az ER-Park (az átfestett Centrum Parkoló Kft.) ügyfélszolgálatra, ahol közölték, meg kellett volna várni a visszaigazoló sms-t, úgyhogy ne is próbáljon reklamálni, fizesse be a büntetést.
A fideszes vezetésű IX. kerület a Fidesz által hozott új kétharmados rendelkezéseket akkurátusan betartva önkormányzati tulajdonú vállalkozásra bízta a helyi parkolási bizniszt. A Ferencvárosi Parkolási Kft. viszont azonnal kiszervezte a munkák nagy részét, az üzleti partner pedig egy offshore tulajdonú cég lett. Az Orbán-kormány egyik első intézkedése volt, hogy átláthatóbb pénzmozgások érdekében törvényben tiltsa meg az önkormányzatoknak, hogy a parkolási üzletágra magáncégeket szerződtessenek.
Egy hetük sem volt az érdeklődő cégeknek, hogy jelentkezzenek a IX. kerület közterületi parkolók üzemeltetésére kiírt, 10 évre szóló, több mint 4 milliárdos megbízási pályázatára. A november 5. és 9. között lezajlott tender mégis sikerrel zárult. A ferencvárosi képviselő-testület utólag, november 10-én hagyta jóvá a közbeszerzést, amelyen addigra már megvolt a döntés: a Ferencvárosi Parkolási Kft. január 1-jétől két partnercéggel vághat neki, hogy átvegye a Budapesti Önkormányzati Parkolási Kft. feladatköreit.
Az önkormányzati cég az E-Kontrol és a Loux Kft.-t találta a legjobbnak, hogy a kerület 5250 autós férőhelyét ellenőrizze és a 175 darab automatát üzemeltetesse. A nyertes ajánlattevő feladatát képezi az önkormányzat által biztosított parkolóautomaták üzemeltetése, karbantartása. A pályázati kiírás szerint a két magáncég feladata lesz, hogy ellenőrizze a parkolókat, közreműködjön a pótdíjazási és a kerékbilincselési tevékenységben, valamint hogy biztosítsa a bankkártyával történő fizetés lehetőségét valamennyi automatánál, és vezesse be a távfelügyeleti rendszert.
A 4,5 milliós jegyezett tőkéjű E-Kontrol Kft. egy Seychelle-szigetekre bejegyezett cég érdekeltségbe tartozik, az 500 ezres Loux Kft.-t pedig alig egy éve alapították. Az E-Kontrol nem új szereplője a parkolási piacnak, korábban a Centrum Parkolóval konzorciumban dolgozott több budapesti kerületben, és legutóbb is együtt nyerték meg a VII. kerület által kiírt pályázatot, amit a Fidesz többször támadott.
A főváros területén több ezer olyan parkolóhelyet jelöltek ki a járdákon, melyeket a Centrum Parkoló Rendszer Kft. önkényesen, a KRESZ tiltása ellenére üzemeltet. A Centrum ellen a Füstirtók a Gyermekdohányzás Visszaszorításáért Alapítvány lobbistája indított és nyert pert: az alapítvány tájékoztatása szerint a Fővárosi Bíróság keddi, jogerős határozatában arra kötelezte a Centrumot, hogy fizesse vissza a jogalap nélkül megszerzett parkolási díjat és pótdíjat.
A közterület-felügyelők ugyanezeken a parkolóhelyeken a tiltott parkolás miatt megbüntethetnék az autósokat.Nem szedhet parkolási díjat a Centrum olyan járdákon, ahol a KRESZ tiltja az autók felállását, az így szerzett bevétel jogalap nélküli jövedelem - hangzott el a Fővárosi Bíróság keddi ítéletében - közölte a Füstirtók a Gyermekdohányzás Visszaszorításáért Alapítvány.
A Parking Kft. üzemelteti hétfőtől a fővárosi parkolóhelyeket, más forgalmasabb utak mellett például a Nagykörúton és az Andrássy úton. A fővárosi tulajdonú cég frissen képzett parkolóőröket alkalmaz, akik már sárga zacskókban helyezik majd ki a fizetési felszólításokat.
Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója a napokban azt mondta, hogy a fővároshoz kerülő parkolóhelyeken továbbra is érvényesek lesznek a korábban kiadott parkolókártyák, és a készpénz mellett továbbra is lehet majd mobiltelefonon fizetni.
A Budapesti Önkormányzati Parkolási Társulástól venné át a parkolójegy-kiadó automatákat a Parking Kft., hogy januárban el tudja kezdeni a parkolás üzemeltetését a fővárosi tulajdonú helyeken. A Fővárosi Közgyűlés döntött arról is, hogy újabb emlékművek és közterületek kapnak díszkivilágítást.
A Fővárosi Közgyűlés még februárban döntött úgy, hogy felmondja megállapodását a Budapesti Önkormányzati Parkolási Társulással (BÖP), a fővárosi tulajdonú közterületi parkolóhelyek üzemeltetését pedig a Parking Kft.-re bízza. A BÖP-öt a IX. és a XIII. kerületi önkormányzattal közösen hozta létre a főváros, de ebből a társulásból kilép, ahogy a IX. kerület is erről határozott.
A főnökök napi hatezer forintot szedtek be minden egyes zsebre bírságoló parkolóőrtől, írja a BRFK gazdaságvédelmi főosztályának egyik gyanúsítási jegyzőkönyvére hivatkozva a Blikk.
Információink szerint legalább három volt budapesti parkolóőrt vettek őrizetbe a BRFK gazdaságvédelmi főosztályának nyomozói szerda hajnalban. Mint este megtudtuk: összesen kilenc embert vittek be kihallgatásra: öt volt parkolóőrt, egy volt ellenőrzési csoportvezetőt, két most is dolgozó parkolóőrt és egy jelenlegi területi ellenőrt.
A Budapesti Önkormányzati Parkolási (BÖP) Kft. volt parkolóőreit és ellenőreit szerda hajnalban vitték el a nyomozók a lakásukból. Információink szerint összesen kilenc embert, öt volt parkolóőrt, egy volt ellenőrzési csoportvezetőt, két most is dolgozó parkolóőrt és egy jelenlegi területi ellenőrt is kihallgattak vesztegetési ügyek miatt.
A Budapesti Önkormányzati Parkolási Kft. ismeretlen tettes ellen megtette a feljelentést a lapunkban ismertetett videó kapcsán, amelyen feltehetően korrupt parkolóőröket örökítettek meg.
A felvételeken csak az látszik, hogy a parkolóellenőrök bemennek az üzlethelyiségbe és onnan kijönnek, áll a társaság nyilatkozatában. Az, hogy pénzt vennének át, egyáltalán nem látszik. Hogy bármilyen bűncselekmény megvalósult-e, azt a nyomozóhatóságoknak kell kideríteni, mindenesetre a BÖP Kft. megtette a szükséges lépéseket, teszik hozzá.
Negyven boltos és öt parkolóőr gyanúsított abban a nyomozásban, amelyet hamarosan vádemelési javaslattal zár le a BRFK, mondta egy interpellációra Tállai András önkormányzati államtitkár. Az ügy érdekessége, hogy egy éve pont Hagyó Miklós feljelentése alapján indult, aki ma már maga is gyanúsított más ügyekben. Több, napokban készült videofelvétel alapján újabb tíz parkolóőr lehet gyanúsított.
Az egyenlítő blogon megjelent poszt szerint az Orbán Viktort szállító fekete Volkswagen kisbusz egy mozgássérülteknek fenntartott parkolót foglalt el a képviselői irodaháznál.
A blog szerint a képeket Harangozó Tamás, az MSZP országgyűlési képviselője készítette mobiltelefonjával.
Megkerestük Harangozó Tamást, aki elmondta, hogy valóban ő készítette a képeket hétfő délben, mert felbosszantotta, hogy a kisbusz jogtalanul foglalta el a parkolót. Hozzátette, hogy a fényképet a Facebookon tette közzé, úgy kerülhetett a bloghoz.
A leleplező fényképeket a Blikk, a filmfelvételeket két tévé is publikálta a napokban, ezért a Budapesti Önkormányzati Parkolási Kft. kivizsgálta az ügyet és fotókon szereplő két parkolóőrból az egyiket elbocsátotta, a másikat pedig felmentette.
A BÖP Kft elbocsátotta a Blikk fotóján látható két alkalmazott egyikét, a másikat pedig felmentette, áll a társaság közleményében, amit az Indexnek is elküldött.
A Három deci köménymag mikroblogon található fényképre hívta fel figyelmünket egy olvasónk. A fotón látható autós a Kálvin téren a friss betonba köt bele éppen.
A képpel kapcsolatban megkerestük a DBR Metró Projektigazgatóságot, hogy mi történt, és kivésték-e már a betonból a figyelmetlen autóst, vagy ottragad örökre.
Mint elmondták, az eset két hete történt, az autós, nem tudni milyen szándéktól vezérelve, a kihelyezett táblát figyelembe sem véve behajtott az elkerített munkaterületre, aminek egyik oldalán még pumpálták a metróállomás tetejét fedő friss szigetelőbetont.
Mikor a biztonságiak közölték vele, hogy rossz helyen jár, amit valószínűleg észrevett maga is, saját kerekén távozott.
Június 3-án fogadhatja el új parkolási rendeletét a fővárosi közgyűlés, azt követően, hogy az Országgyűlés elfogadja parkolást szabályozó törvényt, derült ki a főpolgármesteri kabinet hétfői ülésén. Így az Alkotmánybíróság által kitűzött június
30-i határidő előtt megoldódik a szabályozás kérdése, nem lesz mégsem ingyenparkolás.
A főváros vezetése, a közgyűlési frakciók és a kerületek egyaránt egyhangúlag támogatják a Rogán Antal és Kósa Lajos által benyújtott törvényjavaslatot, tájékoztatta az Indexet a főváros sajtóirodája.
A IX. kerületben a Bokréta utca-Mester utca-Haller utca és az Üllői út, valamint a Haller utca-Soroksári út-Tóth Kálmán utca és a Mester utca által határolt területek fizetős parkolási övezetekké válnak. Ezek egy parkolási zónát alkotnak. Legfeljebb három órát lehet majd parkolni és 160 forintot kell fizetni óránként. Fizetni csak hétköznap reggel 8 órától este 6-ig kell, hétvégén és munkaszüneti napokon ingyenes marad a parkolás.
Bővült és szigorodott a fizetős parkolási rendszer a Ferencvárosban: nagyobb területen kell fizetni, és csak egy gépkocsi állhat ingyenesen a helyi lakosok lakása előtt, a többi után fizetni kell. A XIII. kerületben szintén a napokban lehet kiváltani az egy kocsira szóló ingyenes parkolási matricát az új parkolási övezetekben. Mindeközben hamarosan lejár a fővárosi parkolási rendelet módosítására adott alkotmánybírósági moratórium, és eltörölhetik a fizetős zónákat egész Budapesten.
Én a IX. kerületben lakom és az utcánkat most akarják április 1-el fizetőssé tenni, írja olvasónk, J. Gábor. Hozzáteszi, hogy három autója van egy címre bejelentve és már a másik kettő után szinte egy harmadik autó árát kéne befizetni, ami szerinte elfogadhatatlan, legalábbis a számára biztosan.
A Budapesti Rendőr-főkapitányság gazdaságvédelmi főosztályának munkatársai szerda délután őrizetbe vették az egyik fővárosi parkolási társaság parkolóőrét, mert a megalapozott gyanú szerint megvesztegették, olvasható a rendőrség honlapján.
A mostani parlament már biztos nem fogadja el azt a törvénymódosítást, amellyel a kormány és a főváros kivédték volna az Alkotmánybíróság tavaly novemberi határozatát. Az AB hat hónapos haladékot adva semmisített meg több, a parkolást szabályozó helyi és országos jogszabályt. Ha az új országgyűlés nem ezzel kezd tavasszal, amire jó esély van, akkor júliustól újra ingyen lehet parkolni Budapesten. A főváros a végső esetben a rendelet romjain építene valamilyen szabályozást.
A kormány megpróbálta beterjeszteni az utolsó parlamenti ülésre az időközben elkészült törvénymódosítást, amelyben figyelembe veszik az Alkotmánybíróság aggályait, de az ellenzék jelezte, hogy a házszabálytól eltérő eljárást nem fogadja el. Normális esetben ugyanis minimum négy parlamenti ülés kell egy törvénymódosítás tárgyalásához-elfogadásához, viszont a jelenlegi parlamentnek hétfőn volt az utolsó ülése.
Felmondja szerződését a fővárosi önkormányzat az egyik parkolási társasággal, mert az nem tett eleget kötelezettségének, és nem takarította el a fizetős parkolóhelyekről a havat.
Nyáry Krisztián, a főpolgármesteri hivatal kommunikációs igazgatója elmondta, hogy a főpolgármesteri kabinet szerdai napirendjén szerepelt a Parking Kft. idei közszolgáltatási szerződése. A téma kapcsán szóba került, hogy a parkolási társaságok az elmúlt napokban nem takarították el a havat az általuk üzemeltetett parkolóhelyekről.
A fővárosi közgyűlés még tavaly áprilisában döntött arról, hogy a várakozási díj kiszámításának alapja a 2. díjtételű övezetben a mindenkori BKV vonaljegy ára legyen, és ehhez viszonyítva változzon a többi övezet parkolási díja is. A BKV vonaljegy ára hétfőtől 320 forintba kerül.
Hétfőn átlagosan 4 százalékkal emelkednek a BKV-tarifák. Ez a menetjegyek esetében azt jelenti, hogy a 300 forintos jegy 320 forintra drágul. A fővárosi parkolási rendelet a parkolási alapdíjat a mindenkori BKV-jegy árához köti, így hétfőn automatikusan ez is megemelkedik. A parkolóautomatákat a hétvégén átállítják.
Február 1-jén, azaz hétfőn már 300 forint helyett 320 forint lesz a parkolási alapdíj Budapesten. Az alapdíj a 2-es övezet díját jelenti, ilyen pedig főleg a II. és a XII. kerületben van. A pesti és budai belvárosi részek az 1-es övezethez tartoznak, ahol 400 forint/órára emelkedik a díj, a külsőbb részeken pedig 240 vagy 160 forintra.
Hamis bírságcédulát találtak egy autón az Aréna Pláza mélygarázsában. A tiltott parkolás miatti feljelentésről szóló értesítés a Fővárosi Közterület-felügyelet által korábban használt nyomtatvány - áll a hatóság közleményében.
Elkészült a fizetős parkolásról szóló törvénymódosítás, amely előírná többek között, hogy a parkolási díjat a mindenkori benzinárhoz kell igazítani. A módosításra azért volt szükség, mert az Alkotmánybíróság 2009. november 18-i határozatával megsemmisített több, a parkolást szabályozó helyi és országos jogszabályt. A tervezetről a főpolgármesteri kabinet is tárgyalt hétfői ülésén.
A szaktárca elkészítette a törvény módosítást, amelyet véleményezésre megküldött a fõvárosnak, mondta Nyáry Krisztián, a főpolgármesteri hivatal kommunikációs igazgatója. A jogszabály-tervezet a benzin árához kötné a parkolási díjakat. Az elsõ kategóriába esõ várakozási övezetben várakozó személygépkocsi esetében például a 95-ös ólmozatlan benzin elõzõ évi átlagárának felét tenné ki a parkolási díj.