Jó tíz év késéssel fellépett Magyarországon az ausztrál Wolfmother, a 2000-es évek egyik kifejezetten népszerű rockzenekara, aminek minden esélye megvolt, hogy hosszútávon igazi stadionkompatibilis produkcióvá nője ki magát. Ez végül annyira nem jött össze, Andrew Stockdale frontember olyan ütemben cserélgette a tagokat, mint férfiember az alsógatyáját, és közben a rockzene népszerűsége is csúnya hanyatlásnak indult. Megnéztük a budapesti fellépésüket és még beszélni is tudtunk a frontemberrel.
Egészen szuper magyar megjelenés premierezik most nálunk az Indexen, ugyanis bemutatjuk a szegedi Lusta Bítek legújabb EP-jét, aminenk Ease The Steez a címe.
Harcsa Veronika és Gyémánt Bálint második nagylemezén az akusztikus gitárra írt, rendkívül intim és személyes hangvételű dalokat finom elektronika szövi át. A Tell Her című album itt a Stenken hallható először.
Tízéves az Esti Kornél zenekar, a jubileum alkalmából pedig a csapat egy nyolcperces kisfilmmel jelentkezett, amelyben Lévai Balázs egy kanapén ülve meséli el az együttes eddigi történetét. "Ez egy zenekar, amelyik gondol valamit a világról, és azt meg is tudja fogalmazni" – mondja el a személyes véleményét is az Esti Kornélról a mini-dokumentumfilmben, amit nálunk lehet először megnézni.
Hosszú út vezet az ismeretlenségtől a popkultúráig, és az elektronikus zenének ezt az utat nagyrészt Jean-Michel Jarre taposta ki. A nevéhez fűződő kiadványok száma a százat is meghaladja, a koncertjei milliós tömegeket mozgatnak meg. Több mint nyolcvanmillió eladott lemezén megfér egymás mellett a filmzene, a kísérleti elektronika, a techno, az ambient és a pop, de a modern tánczenékre gyakorolt hatása is elvitathatatlan. Lassan hetvenéves, de ez sem a külsején, sem a zenéjén nem érződik; még mindig új hangzásokat és új tehetségeket keres. Jarre november 10-én lép fel az Arénában; ennek apropóján beszélgettünk vele.
Harminc millió dollárt (8 316 000 000 forintot) követel a pinametál egyik ikonikus alakjától, a tavaly december 31. óta istenbizony soha többé nem turnézó Mötley Crüe-től egy előzenekar, írja a The New York Post.
Ismét Budapesten koncertezik Robbie Williams. A két évvel ezelőtti arénás és a tavalyi szigetes koncertje után 2017. augusztus 23-án a Groupama Arénában, vagyis a Fradi-pályán lép fel – ráadásul nem is akárki, a 30 éves Erasure szintipopduó lesz az előzenekara. A jegyek november 11-én 11 órától kaphatóak. A hivatalos Robbie Williams rajongói klub tagjai már 48 órával a hivatalos értékesítés előtt vásárolhatnak jegyeket. Az előadó a budapesti fellépés után az ausztriai Klagenfurtban, valamint Bécsben is koncertet ad.
87 éves korában elhunyt Jean-Jacques Perrey, francia zeneszerző, az elektronikus zene egyik legnagyobb úttörője. Halálát tüdőrák okozta, közölte a lánya a Rolling Stone magazinnal.
Tisztességesen öregszik az idén negyven éves Madness, a Ricsárdgír tiszta Kelet-Európa, a svéd énekesnő, Tove Lo pedig magasról tesz mindenkire, és ez tényleg nagyon jól áll neki. A botrányok ellenére is nagyon várjuk a Beach Slang magyarországi koncertjét, az angol X-Faktor 2012-es győztesét könnyű összekeverni Ed Sheerannel, Linczényi Márkóék lemezére pedig tényleg semmi mentség.
Nehéz mit kezdeni ezekkel az újjáalakuló nagy zenekarokkal: az, hogy koncerteznek, teljesen érthető, sokan akarnak nosztalgiázni vagy éppen újabb rajongóból is van sok, aki meg se született még, amikor az együttes a fénykorát élte. De hogy új lemezeket is csinálnak? Ezek nem sülnek el mindig jól (remek példa volt rá a Pixies visszatérő lemeze), viszont a nyolcvanas évek első felének egyik legnépszerűbb brit zenekara, a Madness pont, hogy igazolni tudta a stúdiózást, legalábbis a 2009-es The Liberty of Norton Folgate tényleg egy méltó visszatérés volt, oda lehetett tenni a csúcskorszak albumai mellé, valahogy így kell felvenni a fonalat egy hosszabb szünet után.
Ha itt megállt volna az együttes, akkor nem is lenne semmi probléma, a Madnessnek viszont megjött az étvágya, és azóta két újabb albummal is előrukkolt a zenekar, és a négy évvel ezelőtti Oui Oui, Si Si, Ja Ja, Da Da volt az első Madness-lemez, amit fölöslegesnek éreztem, majd jött egy rossz emlékű hakni a Szigeten 2014-ben, amikor a zenekar hét tagjából három is otthon maradt, ami még akkor is illúzióromboló, ha tudjuk, hogy az utóbbi évtizedben a tagok közül voltak, akik egy-két évre szabadságolták magukat. Azóta ráadásul egyikük, az énekes-trombitás-bulimotor Chas Smash (Cathal Smyth) tényleg ki is lépett a zenekarból (persze, az ajtó nyitva marad előtte is a visszatérésre), ami már csak azért is érzékeny veszteség, mert szerzőként neki is voltak nagy dobásai (Our House, hogy mást ne mondjunk).
Az év egyik legerősebb lemezét jegyző Antony Hegarty legújabb klipjében végre nem csak egy síró arcot látunk, a videót viszont kétszer is meg kellett néznük, hogy egyáltalán felfogjuk, amit látunk. Alicia Keys egy 22 perces kisfilmet dobott ki a legújabb lemezéhez, a Lambchop egy hajléktalan szerelmespárt mutat be, Birdy helyett pedig Eleven énekel a Stranger Thingsből. A Videódiszkóban ezúttal is a hét legerősebb klipjei közül válogattunk.
Kissé meglepő, de nem Bono akusztikus koncertjével tér vissza a zenei világ vérkeringésébe az a párizsi Bataclan-klub, ahol egy éve 130 ember vesztette életét egy esztelen terrorcselekmény következtében, hanem Stinggel.
A rendező, Colin Hanks évtizedes barátja az Eagles of Death Metal frontemberének, Jesse Hughesnak, aki a filmben elmondja, milyen hatással voltak az életére a tavalyi borzalmas élmények, de megszólalnak a filmben túlélők a közönségből is.
"Ilyen ez a popszakma" – durrogtatják előszeretettel a kínosan bölcselkedni akarók, és a zeneipar keménységét igazolja a Westminsteri Egyetem egyik legfrissebb kutatása is, amely szerint a zeneiparban dolgozók mintegy 71 százaléka küzd szorongással és pánikrohamokkal.
A Help Musicians UK által közzétett tanulmány elkészítéséhez több mint 2200 embert interjúvoltak meg a világ minden tájáról. A megkérdezettek többsége 18 és 35 életév közötti, kicsivel több mint 55 százalékuk férfi, valamivel kevesebb mint 44 százalékuk pedig nő volt.
A Sony Music elnézést kért egyik japán zenekarának fellépőruhája miatt, írja a BBC. A Keyakizaka46 nevű lánycsapat még október 22-én, szombaton, adott halloweeni koncertet Jokohamában, ahol SS-tisztekre emlékeztető ruhákban álltak színpadra.
A cuki lányzenekar öltözéke nagy felháborodást keltett, az egyik zsidó jogvédő csoport például közleményben szólította fel a kiadót, hogy kérjenek elnézést a színpadi viselet miatt. Abraham Cooper rabbi szerint a náci egyenruhákra emlékeztető fellépőruha (meg a bulizó fiatalok látványa) sérti a holokauszt áldozatainak emlékét, valamint a túlélőknek is fájó pont lehet.
Jövőre rendezik meg a 25. Volt Fesztivált, a szervezők pedig igyekeznek emlékezetessé tenni a jubileumot. A 0. nap legnagyobb fellépője ugyanis nem más, mint a
Együtt forgatott a Quimby és az Aranyélet stábja: a zenekar új, egyetlen snittből álló klipje, a Tükrök olcsón az Indexen látható először.
Milyen élete lehet Budapesten egy vámpírnak? Valahogyan ezt próbálja bemutatni az Anton Vezuv indie zenekar új klipje, aminek premierje nem véletlenül esik egybe a Halloweennel is.
A Bat For Lashes művésznéven éneklő Natasha Khan az egyik legelismertebb énekesnő-dalszerzővé vált az elmúlt tíz évben, és ő lesz a november 4-én és 5-én Budapesten megrendezendő Electronic Beats fesztivál legnevesebb fellépője. A popzene állapotáról, a nyár elején megjelent, The Bride című lemezéről és arról is kérdeztük emailben, mi a legnagyobb tanulság a pályáján.
Az őszi szezon tradicionálisan a nagyobb filmes, tévés, videojátékos megjelenések ideje, és ilyenkor szokott igazán beindulni a nyáron takaréklángra tett lemezipar is. Így van ez Magyarországon is, amire a legjobb példa, hogy az elmúlt két-három hétben annyi nagylemez, EP és egyéb más zenei megjelenés került ki a netre, mint az ezt megelőző három hónapban összesen sem. Ezért most pótoljuk a lemaradást, mutatunk egy rakás izgalmas, érdekes, friss magyar zenét.
Bruno Mars két évvel ezelőtti száma legalább akkora durranás volt, mint a Blurred Lines, és akárcsak Pharrell és Robin Thicke közreműködését, ezt is megtalálták azok, akik szerint az egészet csak pofátlanul lenyúlták.
Lady Gagát lehet imádni, nem kedvelni, nem érteni, vagy egyszerűen csak semmibe venni, de az kétségtelen, hogy a kétezres évek egyik legnagyobb popsztárja. Volt. Akármennyire is imádta a világ az évtized elején, 2016-ra valahogy már kevesebb figyelem irányult rá. De erről nemcsak az tehet, hogy a sztratoszféráig jutottak olyan sztárok, mint Taylor Swift, Beyoncé, vagy Rihanna, hanem az is, hogy Gaga például a legújabb albumával tudatosan próbál ettől az egésztől eltávolodni. Mind marketingben, mint hangzásban. Többek között ilyesmikről beszéltünk a Kultrovat podcast első zenés kibeszélőjében.
Az október végén megjelent Joanne furcsa egy album: Lady Gagától megszokott döngölős, könnyen dúdolható slágerek nincsenek rajta, remek számok viszont igen. Köszönhető annak, hogy teljesen más közreműködőket választott ehhez a lemezhez, mint az előzőhöz. David Guettát és Will.I.Amet lecserélte az amerikai alterpápa Beckre, a jelenlegi hipszterkedvenc bárénekes Father John Mistyre és mindenekelőtt Mark Ronsonra.
De miért csinálja ezt? Teljesen maga mögött hagyta ezzel a nyers húsból kirakott ruhák korszakát? Vagy egyszerűen 2016-ban már nem pálya polgárpukkasztani? Erre keressük a megfejtést a Kultrovatban.
A popzene egyik örök dilemmája, hogy csak szívvel-lélekkel lehet művelni, vagy tök jó helyettesítői ezeknek a gépek is: a szintetizátorok, a samplerek, a sequencerek, a dobgépek, és még megannyi más kütyü. Illetve dilemma a nagy túrót, egy jó szám akkor is jó szám lesz, ha kólásüvegen vagy köcsögdudán játssza el valaki. Vagy benyom egy gombot, elcsavar három potmétert, és úgy vartyog valami, hogy azt hisszük, éppen köcsögdudálnak.
Viszont Magyarországon, ahol a kommentelők nagyrésze minden cikk után azzal vág vissza bármire, hogy ez nem igényes zene, bezzeg a Steve Vai, nagyon nagy kultusza van annak, hogy a zenészek igenis játsszanak azon a hangszeren, ne csak gombokat nyomogassanak. Még az 1993-as, A show megy tovább című Skorpió-lemez is büszkén hirdette, hogy
A zenekar a felvétel folyamán semmilyen computert, gépet nem használt.
de speciel CD-n nem volt büdös kiadni.
Közel háromórás koncert. Kitől visel el az ember ennyit? Számos népszerű és/vagy fontos előadónak az egész életműve nincs ennyi, de sok év koncertre járás után arra jutottam, hogy az ideális koncert 45 percnél nem lehet hosszabb. Vagy ha mégis, akkor annak igen nyomós oka kell, hogy legyen. Mondjuk egy Paul McCartney esetében sértésnek is vehetnénk, ha kiszúrná a szemünket háromnegyed órával, de bírja-e ezt a tempót a Cure is?
Hiába van Robert Smith zenekarának elképesztő életműve, azért egy kicsit szkeptikusan álltam a koncerthez: sok számukat szeretem, de rajongó azért nem voltam soha, és ahogy nézegettem, miket játszottak a turnén, az is nyilvánvaló volt, hogy nem lesz Killing an Arab, sem más a legkorábbi korszakból, amiknek pedig a legjobban örültem volna. Ehhez képest az történt, hogy még azt a két számot is kihagyták, amiket a Bécsben és Prágában is eljátszottak közül a legjobban vártam.
Hat éve készül Tövisházi Ambrus (Erik Sumo), és Hajós-Dévényi Kristóf (The Unbending Trees) közös zenekarának bemutatkozó albuma, de ha valaki egyáltalán nem tudta, hogy a The Gomb nevű projekt létezik, annak is érdemes meghallgatnia a Breaks (and Amends) című albumot. Tövisházit úgyis szeretjük a Stenken, készítettük vele interjút a Liza, a rókatündér filmzenéjéről, illetve egy podcast-interjúban elmondta nekünk, hogy miért nem érdekli, hogy a rádiók nem játsszák a számait.
A Breaks (and Amends) sem fog sűrű rotációba kerülni, mert egy zajosabb, melankolikusabb poplemez, amin Tövisházi és Hajós-D. angolul énekel még melankolikusabb dalszövegeket. De pont ezért jó: tipikus őszi lemez, amit fel lehet tenni, és el lehet merülni abban a furcsa, szürke és nyomasztó hangulatban, ami az elkövetkező hetekben ránk vár Magyarországon. Ez alatt az időjárásra gondolok, esküszöm.
A legkorszerűbb digitális technológiával és virtuális valósággal dolgozó nagyszabású projekttel jelentkezik 2018-ban az ABBA - írja az MTI.
A svéd popegyüttes egykori tagjai szerdán jelentették be az "úttörőként" aposztrofált vállalkozást. A részletekről azonban csak jövőre fognak beszélni.
Ami biztos, hogy a Universal Music Group zeneipari vállalattal és a Spice Girls egykori menedzserével, az American Idol című népszerű tehetségkutatót is jegyző Simon Fullerrel fognak együtt dolgozni. A legkorszerűbb digitális technológiával és virtuális valósággal dolgozó projekt lehetővé teszi egy új nemzedék számára, hogy olyan formában lássa, hallja és élje át az ABBA-élményt, amelyről korábban még csak nem is álmodtak a rajongók.
A Benny Andersson, Agnetha Fältskog, Anni-Frid Lyngstad és Björn Ulvaeus alkotta együttes 1972-ben alakult meg Stockholmban. A csapat 1982-ben oszlott fel, azóta nem is volt hivatalos közös fellépésük.
Idén januárban, ritka alkalmak egyikeként mind a négyen részt vettek Ulvaeus Mamma Mia! című musical inspirálta stockholmi éttermének megnyitóján, amelyen visszautasították azokat a javaslatokat, hogy újra fel kellene lépniük együtt. Júniusban aztán mégis színpadra léptek együtt egy zártkörű stockholmi rendezvényen.
Meleg van, sok az ember, a pultnál áll a sor, kirohasztja a zöld lézer a szemem, és egyébként sem látok semmit a DJ-ből. A francnak van kedve emberek közé járni bulizni, mennyire jobb lenne otthon, a kanapén heverészve úgy érezni, mintha tényleg ott lennénk egy buliban az azzal járó stressz, irritáció és emberszag nélkül. Ezt a problémát orvosolja hamarosan a Boiler Room, ami hamarosan egészen új irányt mutathat a klubok és a virtuális valóság számára.
Még mindig vár a világ arra, hogy egyszer végre összejöjjön egy tényleg sikeres videojáték-adaptáció a moziban, ha már a Warcraftot annyira vegyesen fogadta a közönség. Most a Deadline robbantotta a hírt, hogy pár hónap múlva mozikba kerülő Assassin's Creed után újabb népszerű játékból készül film, aminek már meg is van az új rendezője.
Az amerikai énekes a Buddy Holly halála és a Beatlemánia kitörése közötti időszak számos tinisztárjának egyike volt, 73 évesen hunyt el.
A díjat „a gazdaság érdekében végzett kimagasló, példamutató tevékenység vagy életmű elismeréséért" adják.
57 évesen szívinfarktusban meghalt Pete Burns, a Dead or Alive énekese, írja a BBC. Burns leginkább a liverpooli Dead or Alive eurodisco zenekar énekesként volt ismert, akik 1985-ben megírták az abszolút slágerüket, a You Spin Me Roundot.
Rovataink a Facebookon