Balatonring: minden a régi
Sávoly önkormányzata nem tervezi, hogy módosítaná az elakadt MotoGP pálya beruházás telkének területi besorolását.
Sávoly önkormányzata nem tervezi, hogy módosítaná az elakadt MotoGP pálya beruházás telkének területi besorolását.
Pálya nincs, de a csatornát köszönik szépen a falusiak, nagyon jól működik.
A politika fogja eldönteni, megépülhet-e a jövőben, és szolgálhatja-e egy régió fellendítését a versenypálya.
A Balatonringet 2010 márciusa óta nem építik, a sávolyi önkormányzat új telekadója a belterületbe vont MotoGP-pálya 204 hektárját is érinti.
A FIM által kiadott tervezet szerint nem lesz itt motorverseny jövőre, akár lesz pálya, akár nem.
Már tavaly is volt róla szó, hogy itt lesz Moto GP-futam, de ebből idén sem lesz semmi.
A pályát építő Sávoly Motorcentrum Fejlesztő Kft.-ben alapvető változások mentek végbe.
Magyar vállalkozásokból álló konzorcium építene, akár jövőre lehetne futam. A spanyolok hallgatnak.
A végén mégis elkészül a túlárazott a versenypálya? Mintha előrelépés lenne Sávolyon.
Májusig hitegették, majd minden kapcsolatot megszakítottak Németh Balázzsal. Újra képben a Factory Racing és a Superstock VB.
Az állami bank hitelével terhelt Balatonring az állami tulajdonú Magyar Turizmusé lehetett volna.
A gazdasági botrány után a magyar GP-futamnak lőttek, de sarat dagasztani már lehet Sávolyon.
Civil szervezetek szerint a kormánynak tisztáznia kéne, milyen döntések álltak a támogatás mögött.
Az MFB a felmerült kockázatok miatt nem ad hitelt a Balatonring építéséhez. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy az idén biztos nem, de lehet, hogy soha nem épül meg a pálya. Az államnak nem kell fizetni a futamért.
A minisztériumi utasításra elindított tendert visszavonták a teljesíthetetlen feltételek miatt.
A sávolyi motorpálya építésről lényegében lehetetlen úgy dönteni, hogy az ne minősüljön hűtlen kezelésnek. Építkezés akkor lesz, ha írásban, előre tisztázza a kormány a felelősség átvállalását az érintett állami cégektől, ezt viszont egyelőre nem merik megtenni.
Munkatársunk a Grupo Milton elnökének portréját rajzolta meg, Minőségi Újságírásért Díjat kapott.
A sávolyi projekt ügyében óriási a zűrzavar, de a Fidesz-kormány minden szerződést nyilvánosságra fog hozni, közölte a párt.
A bő négykilométeres árát huszonkétmilliárdra becsüli a beruházó. Szakértők szerint a Balatonring fele ennyiért is drága lenne, maga az aszfaltcsík legfeljebb másfél milliárdba kerül, további húszat képtelenség elkölteni a boxokra és technikára.
Magántőkéből 6,5 milliárd forintból felhúztak egy 6 kilométeres pályát. A sávolyi ring hasznosságáról szóló tanulmány elveszett, a gazdasági és az önkormányzati tárca egymásra mutogat, tartalmát, bár úgyis elévült, egyik sem ismeri.
A miniszter szerint vannak kockázatok, de az állam körülbástyázza magát a hitelszerződésben. Ha a beruházó bukik, az államé lehet a sávolyi pálya. Március elején hitel kell az idei futamhoz.
A sávolyi pálya üzleti terve már az első évben borulhat a KPMG szerint, hiába a rendkívül kedvező hitel. Nemzetgazdaságossági vizsgálat nincs, az állam azt kockáztatja, hogy a nyakába vesz egy éveken át újabb támogatásokra szoruló projektet.
28 értékelt tényezőből 14 magas kockázatú. Nagyon nehéz az idén átadni pályát, az üzleti terv kihívás.
A KPMG tanulmánya összességében pozitív véleményt fogalmaz meg a Balatonring projektről.
A sávolyi Balatonring miatt távozhat a Magyar Turizmus Zrt. elnöke, Suchman szerint jövő héten aláírhatják a hitelt.
A TASZ szerint béna kacsa a miniszterelnök. Bajnai Gordon kiadni kérte a MotoGP pályáról szóló tanulmányt, az állam bankja azonban csak közleményében áll a nyilvánosság mellett, a bíróságon nem.
Csak üzleti tárgyalások zajlottak a Grupo Miltonnal, állítja a zsarolással vádolt cég. Ők is perelnek.
Feljelentések, vádaskodások és gyanúsítgatás: egyre szövevényesebb a sávolyi pálya ügye.
A PM főosztályvezetői által jegyzett feljegyzés szerint hazai és európai uniós jogszabályokba ütközik a Balatonring állami támogatása.
A pénzügyminisztérium szakértői anyaga szerint nem támogatható a sávolyi motorversenypálya. A kormány mégis odaítélte, az MFB pedig kifizeti a milliárdokat.
Három korrupcióellenes civil szervezet Bajnaihoz fordult.
Másfél évre ítélték jogerősen Kovács Bence Jánost 1995-ben. A sávolyi motorpályát előkészítő cég vezetője szerint rágalmazunk.
Kicsoda valójában Kovács Bence János, a spanyol milliárdos, Magyarország 10. leggazdagabb embere? Újságíróként és filmesként zűrös ügyeket tudhat maga mögött.
10 napon belül aláírják a szükséges szerződést.
Már 1600 éve várják a MotoGP-t Sávolyon - 800 fémleletet találtak a régészek.
A III-IV. századi bennszülött telep maradványait kiemelik, dokumentálják, majd a területet beépítik.
A kormány és az MFB titkolja azt a tanulmányt, aminek alapján 20 milliárd forint állami támogatást, és további 15 milliárd forint állami hitelgaranciát nyújtanak a sávolyi motorversenyzéshez.
Eddig titkolták, de szerintük Németh Balázs szerződést szegett, per lesz belőle. Rossz döntés volt a Balatonring Team?
Nem tudni, hogy a Balatonring Team indul-e a Moto2-ben. Németh Balázs munka nélkül maradhat.
Hivatalos a 2010-es versenynaptár, a Balatonringé a 14. futam, Silverstone-ban is először Rossiék.
Jelenleg a pálya előkészítését szolgáló befejező földmunkák zajlanak Sávoly mellett.
Légifotókat kaptunk az épülő pályáról: a földmunka kész, folyik a kavicsozás.
Capirossi fogadott Ezpeletával, hogy időben elkészül-e a Balatonring - a versenyzők nem bíznak a magyar pályában.
Szeptember közepén döntenek az építéshez szükséges 45 millió eurós hitelről.
Pasini Brünnben Ducatit tesztel, Tóth és Németh pedig technikai gondokkal küszködik.
A versenynaptárba került az 1. Magyar Nagydíj.
A spanyolok 50 millió eurót igényelnek, szorít az idő, önerőből kezdtek a sávolyi beruházáshoz.
Ma délelőtt végre megkezdődtek a munkálatok a Sávoly mellett épülő Balatonringen, amely 2010-től a gyorsaságimotoros-világbajnokság legújabb állomása lesz.
A gyorsaságimotoros-világbajnokság nem állt meg: hétvégén tovább folytatódik, a sachsenringi futam után a szűk Donington Parkban rendezik a Brit Nagydíjat.
Az olasz sajtó nem nyugszik: találgatásuk Mattia Pasini és a magyar Team Toth jövőjéről állandósult.
Mindent megtesz Németh Balázs, hogy a lehető leghamarabb visszatérhessen a gyorsaságimotoros-világbajnokság 250-es mezőnyébe.
Meleg, napos időben kezdődött Hollandiában a gyorsaságimotoros-világbajnokság hetedik futama.
Olasz sajtóforrások szerint a Team Toth komoly gondokkal küzd: a hírek arról szólnak, hogy az Aprilia immár a második fizetési felszólítást küldte a csapatnak.
Nincs szerencséje Németh Balázsnak - két napig több Asparos versenyzővel együtt Valenciában tesztelt volna a Balatonring Team pilótája, de a szerdai tesztnap legvégén, az egyik kanyarban megcsúszott a motor hátulja, és Balázs lerepült a gépről.
Talmácsi Gábor új csapatát, a Scot Racing Team-et 1992-ben alapította Cirano Mularoni és Giovanni Torri.
A Katalán Nagydíjon egymást hirdették, az Aspar technikai segítséget ad, összeolvadás nem lesz.
Carmelo Ezpeleta biztos benne, hogy elkészül a sávolyi versenypálya.
A Blikk bulvárlap mai számában megjelent cikk szerint a Balatonring megpróbálja kisemmizni a Németh Balázs mögött álló Racing Managementet.
A Balatonringnek csak Németh Balázs motorosra van szüksége, Talmácsinak lehet csapata a héten.
Eddig 3 milliárd forintot költöttek a Balatonringre, 2010-ben rendezik az első Magyar Nagydíjat.