Szeptember 15-én mintegy 240 ezer fővárosi lakossági és a csaknem 7 ezer üzleti fogyasztó számára készenléti állapotba kapcsolják a fűtést és a a külső hőmérséklet függvényében elindul a fűtésszolgáltatás, közöle a Főtáv az MTI-vel.
Sikeresen hatástalanítottak egy világháborús bombát vasárnap Budapesten, a Móricz Zsigmond körtérnél. A művelet miatt a rendőrök összesen 686 lakást, irodaházakat, vendéglátó helyiségeket ürítettek ki, továbbá lezárták a Móricz Zsigmond körtér, a Himfy utca, a Villányi út, a Balogh Tihamér lejtőn lévő útszakasz, a Ménesi út, a Bartók Béla út, a Somlói út, a Villányi út, a Kelenhegyi lépcső meghatározott szakaszát. A munka befejeztével mindenki visszatérhetett otthonába és a buszok és villamosok újra teljesen vonalon közlekedhetnek.
Elkeseredett olvasói levelet kaptunk szerdán, amiben egy helyi lakos értetlenül azt kérdezi, hogy
miért kerítettek el egy méretes területet a Tabánban az Oxygen Wellnessel szemben?
hozzátéve, hogy a kerítésen LAKI felirat, azon belül „Építési terület″ tábla látható.
A narancssárga kordon hét eleji megjelenésére adott érzékeny lakossági reakció némiképp érthető, hiszen Tarlós István két hete állíttatta le az ide tervezett szabadidő- és sportpark építését a helyiek felháborodása nyomán. Mégis folytatják az építkezést, vagy ez egy másik beruházás? - kérdezték.
Hét éve járok minden nap téli viszonylatban BKV busszal, egyéb időszakban motorkerékpárral, a Bosnyák tér - Zugló vasútállomás útvonalon. Ezen a szakaszon buszsáv van kialakítva megkönnyítendő az arra jogosultak haladását. Az elmúlt napokban ismét tarthatatlan állapotok alakultak ki ezen a szakaszon. Néha a busz több mint 15 perc alatt jut el a Bosnyák tértől a Róna utcáig. Ezt az útszakasznak legfeljebb 2 percig kellene tartania.
– írja olvasónk, aki felvette videóra az állapotokat.
Mint olvasónk hozzáteszi, ezen a szakaszon több autó használja a buszsávot mint busz. Az elmúlt 7 évben egyszer voltak intézkedő rendőrök, utána 1 hétig rend volt. Mivel ezen a szakaszon nincs keresztutca, az autósok már sokszor a Bosnyák téren besorolnak és haladnak a Róna utcáig. Ezek az autósok felháborodva válaszolnak, dudálnak, ha a szabályosan közlekedni próbáló számon kéri rajtuk, miért szabálytalankodnak.
Átadták a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) új campusát az intézmény diákjainak és tanárainak. A Zugligeti út és a Budakeszi út által közrefogott épületegyüttes bruttó 21,4 milliárd forintból újult meg, az építkezés több ütemben zajlott, és 2014-ben kezdődött el, tervezői Csomay Zsófia, Németh Tamás, valamint a 3h Építésziroda és vezetői, Csillag Katalin és Gunther Zsolt voltak. A projekt részeként több új oktatási és műhelyépület készült, de a campus értékes történeti épületeit, így a 19. századi Gondűző villát és a szocreál korszak emblematikus művének számító főépületet is megőrizték.
Az átadóünnepségen Tarlós István főpolgármester azt mondta, a beruházásnak köszönhetően
a MOME Közép-Európa legkorszerűbb művészetoktatási intézményévé vált,
és a projekt fontos része volt a campus parkjának megújítása is: hamarosan a lakosság számára is megnyílik a 16 ezer új növényt számláló, 15 ezer négyzetméteres közpark, amely mellett a Zugligeti úton közparkolók és kerékpártárolók is létesültek.
A főpolgármester beszédében kilátásba helyezte, hogy hamarosan megújul a Lánchíd és környéke, a Blaha Lujza tér, a Széna tér, megkezdődik az Aquincumi-híd tervezése, folytatódik a közlekedési infrastruktúra korszerűsítése és a BKV járműcseréje is.
Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter, a XII. kerület országgyűlési képviselője ugyancsak a budapesti fejlesztésekről beszélt, többek között a Normafa, a Várnegyed és a Városliget megújításáról, és egy oldalvágást tett Karácsony Gergely ellenzéki főpolgármester-jelölt felé: „Noha – a nem budapestiek kedvéért tegyük egyértelművé – a Liget projektnek a Nemzeti Múzeum nem része, mert az egy másik kerületben van.” (Karácsony az ATV-ben a Ligetben épülő Néprajzi Múzeum óriási épületét kritizálta, de véletlenül Nemzeti Múzeumnak nevezte.)
Kopek Gábor miniszteri biztos, a MOME korábbi rektora azt mondta, csaknem húsz év munkája áll a projekt mögött, melynek eredményeképpen 25 ezer négyzetméter épített tér és 15 ezer négyzetméter park jött létre. Ami épült, az nemzetközi mércével is világszínvonal. Jó érzés kimondani, hogy ma Magyarországon ez lehetséges” – fogalmazott. A beruházást irányító Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár szerint a campuson két új oktatási épület épült közösségi terekkel, műhelyekkel, előadókkal, szemináriumi termekkel, digitális és hagyományos könyvtárral. Az egyetem egy high-tech fotó-, film- és hangstúdióval, digitális képalkotó műhellyel, a legmodernebb technológiával dolgozó laborokkal gazdagodott.
Az új tanévet a hallgatók már ismét a Zugligeti úti campuson kezdhetik, miután az előző két évben az egyetem az építkezés miatt ideiglenes helyszíneken működött. Az átadón ellenzéki aktivisták táblákkal tüntettek a főpolgármester és a kormány várospolitikája ellen.
Az Index a szokásosnál sokkal kimerítőbb rendőrségi állásponthoz jutott a közrollerek szabályszerű használatáról, ugyanis egy olvasónk feljelentette a lap két, Lime-ot videóban tesztelő újságíróját. Az eredmény: a rendőrség kisebb fokú szabálysértés miatt figyelmeztetésben részesítette az újságírókat, és három közlekedési pontot levont tőlük.
Az akkurátus indoklás szerint a teszthez használt Skymaster Moonster Lime Green elektromos roller 350 W teljesítményű és 25 km/óra sebességű, ezért különböző irányadó jogszabályok szerint segédmotoros kerékpárnak számít. Ebből következően nem lehet vele haladni sem a járdán, sem a kerékpársávban, sőt használatához jogosítvány és becsatolt motorkerékpár-bukósisak kell. Az Index ügyvédje útján fellebbezett a határozat ellen.
Azt nem mondja ki a határozat, hogy a közrollerekkel hol kell közlekedni, viszont az indoklásból egyértelműen következik, hogy az úttesten. Elképzelni is rossz, hogy a közrollerekkel ötvennel közlekedő buszok és teherautók között cikáznak a rollerezők, vagy 25 km/órás sebességükkel feltartják a mögöttük feltorlódó kocsisort. A hivatalos használat tehát roppant balesetveszélyes és egyértelműen bosszantaná az autósokat. Akkor hol közlekedjen vele a szabálykövető rolleres? – kérdeztük Pető Attilát, a Kreszprofesszort.
A Zöldkommandó nevű Facebook-csoport rakta ki az oldalára azokat a képeket, miszerint a zuglói Füredi utcai lakótelepen, a Szentmihályi út összes fájának felső gyökerét levágták. Van amelyiket olyan mélyen, hogy bele lehet állni a helyükön lévő gödörbe.
Megkerestük a zuglói önkormányzatot, hogy a poszt állításainak megfelelően, van-e köze az önkormányzatnak a fák megcsonkításához. Mint Hikáde Bea sajtófőnöktől megtudtuk, Zugló polgármestere, miután értesült a történtekről, azonnali tájékoztatást kért a Zuglói Városgazdálkodási Közszolgáltató Zrt. vezetőjétől. A cég tájékoztatása szerint a Szentmihályi út 24. garázssora előtt a fagyökerek megemelték és balesetveszélyessé tették a burkolatot. A ház közös képviselője kérte a lakók nevében a Zuglói Zrt-től a helyzet orvoslását, a balesetveszély megszüntetését.
A burkolat felbontása után látszott, hogy a fák gyökerei a burkolatszint fölött vannak, ezeket a burkolat felbontásakor sértették meg, vágták le.
Hiba történt. Érvénytelen jegy.
– ezt az üzenetet kaptam a telefonomon, amikor frissen vásárolt BKK-mobilnapijegyemet érvényesíteni akartam a 11-es busz Batthyány téri végállomásán. Kérdeztem a sofőrt, hogy értelmezi az üzenetet, mint az első ajtón felszálló utasok jegyeit is ellenőrző alkalmazott, de csak ingatta a fejét, hogy még nincs beszerelve a kütyü hozzá, próbáljam egy másik busznál. A másik busznál ugyanezt az eredményt hozta a buszra ragasztott Aztec-kód leolvasása, annak ellenére, hogy a mobil képernyőjén az szerepelt, hogy amúgy a napjegyem szerda délig érvényes.
Akkor utazok metrón.
– döntöttem el a kérdést. A Batthyány téri metróállomás jegykezelő dobozaira is akkurátusan felragasztgatták az Aztec-kódokat, és egy közeli tájékoztató tábla is arra biztatott, hogy mobiljegyemet érvényesítsem a kóddal. Az üzenet azonban itt is ugyanaz maradt, mint a buszoknál.
Környezetvédelemért és zöldpolitikáért felelős főpolgármesteri biztosnak nevezte ki Szabó Józsefet, a Főkert vezérigazgatóját Tarlós Istvánt.
A Tarlós István által aláírt közlemény szerint erre azért volt szükség, mert
az utóbbi hónapokban ugrásszerűen szaporodott a favédelemmel és zöldpolitikával kapcsolatos, kissé demagóg, olykor hisztérikus kommunikációs megnyilvánulások száma.
Az eddigi kedvező tapasztalatok után új termékekkel bővül a nyár elején indított fővárosi közlekedési mobiljegy pilot projekt. Mától többféle fővárosi díjtermék is megvásárolható mobiltelefonon:
Az új díjtermékek eléréséhez frissíteni kell a mobiljegy applikációt. A bevezetés időszakában a BKK különös figyelmet fordít arra, hogy a közösségi közlekedési szolgáltatásainak igénybevétele, illetve a jegyellenőrzési tevékenység során munkatársai támogassák az új mobilapplikációs szolgáltatás megismerését és igénybevételét az utasok számára. A mobiljegy kiterjesztésének tapasztalatai alapján várhatóan a közeljövőben további bérletek is megvásárolhatóvá válnak mobilapplikáció igénybevételével.
A fővárosi közlekedési mobiljegy a budapesti közösségi közlekedésben használható díjtermékek mobilapplikáción keresztül megvásárolható formája. A mobiljegy bárhol, bármikor megváltható, akár néhány perccel a járat indulása előtt is a megállóban. Mobiljegyet első lépésként a 100E reptéri járatra lehetett váltani 2019. júniusától.
A fővárosi közlekedési mobiljegyről szóló megállapodást 2019. április 10-én írta alá Dr. Pintér Sándor belügyminiszter és Tarlós István főpolgármester. A mobiljegy bevezetését a Fővárosi Integrált Viteldíjbeszedési Elektronikus Rendszer részeként, annak első fázisaként, a Budapesti Közlekedési Központtal együttműködve a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. valósítja meg.
Három napja írtuk meg, hogy a fővárosi XII. kerület önkormányzata ajánlati felhívást tett közzé egy, a Kútvölgyi úton építendő parkolóház és sportcsarnok megtervezésére. Az építmények a Kútvölgyi út és a Szilágyi Erzsébet fasor által határolt háromszög alakú, zöld területen, a Szent János Kórház közelében épültek volna, de az önkormányzat most visszavonta a feltételes közbeszerzési felhívást.
A hegyvidéki önkormányzat azt írja az oldalán, hogy
a közelgő önkormányzati választás miatt egy szakmai kérdés szükségtelen politikai viták kereszttüzébe került.
Az önkormányzat szerint a parkolási gondok mind az egészségügyi intézmények, mind a helyi P+R hiánya miatt jelentősek, ezekre továbbra is megoldást kell keresniük.
Ugyanakkor a sportcsarnokról elképzelhető, hogy letesznek. Mint írják, "az új kiírás előtt még egyszer áttekintjük a környék valamennyi szóba jöhető intézményét, iskoláját, sportintézményét, melyik esetében merülhet fel kapacitásbővítés a diák- és szabadidősport igényeinek kielégítésére. Döntés ezután születhet".
Több mint háromszázhetven parkolóhelyet építenek Békásmegyeren a HÉV-állomás közelében - írja a BKK-ra hivatkozva az MTI.
A békásmegyeri fejlesztés részeként - amelyre most írták ki a közbeszerzési eljárást - a HÉV-megálló nyugati oldalán, az Ország út mentén felújítják és bővítik a meglévő P+R parkolót, itt összesen 173 parkolóhelyet alakítanak ki. Az Ország út és a HÉV-vonal között 37 új parkolóhely épül, a HÉV-vonal keleti oldalán pedig új felszíni P+R parkolót építenek 166 hellyel.
Ezenkívül lesz még:
A kivitelezés várhatóan tavasszal kezdődhet el, és 14 hónapig tart majd.
Szombaton és vasárnap egy forgalmi sáv részleges lezárása mellett mossák a budapesti Erzsébet hidat - közölte a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. csütörtökön az MTI-vel.
Szombaton fél 7-től 13.30-ig a híd Pestre, vasárnap ugyanekkor a Budára vezető oldalt tisztítják. A társaság arra kéri a gépjárművezetőket, hogy a munkaterületek mellett fokozott figyelemmel közlekedjenek.
Teljes vonalán lezárták a kisföldalattit szerda délután.
A BKK Facebook-oldalán azt írták, hogy erre pályahiba miatt volt szükség. Az M1-es metró helyett a teljes vonalon buszok közlekedtek.
Legutóbb július elején történt hasonló a kisföldalattin. Akkor pályahiba miatt az Oktogon és a Deák tér között zárták le a metrót.
FRISSÍTÉS: délután 6-kor újraindult a forgalom.
A felújított orosz metrókra célozva orosz krémtortát akart átadni Tarlós István főpolgármesternek Barabás Richárd párbeszédes politikus, Karácsony Gergely ellenzéki főpolgármester-jelölt csapatának tagja. A torta azonban elakadt az egyik biztonsági emberen, így végül a sajtóosztály asztalára került.
Az utolsó közgyűlésen, nyugdíjba menetele alkalmából búcsúzunk Tarlós Istvántól.
– írta ki közösségi oldalára Karácsony Gergely, az átadási ceremóniát megelőző beszédet is tartalmazó videó mellé.
A beszédben Barabás Richárd elmondta, hogy minden jót kívánnak a megfáradt főpolgármesternek, aki hagyta kicsavarni a főváros kezéből a kórházakat, iskolákat és kivágatta a budapesti fákat.
Budapestet fel kell szabadítani a térkövek fogsága alól és vissza kell zöldíteni a várost - mondta Horváth Csaba, az MSZP budapesti képviselője szerdán, a Fővárosi Közgyűlés rendkívüli ülését megelőzően tartott sajtótájékoztatón. Az MTI szerint az ellenzéki politikus közölte, Tarlós István főpolgármester az Óbudai Egyetemen arról beszélt, Budapesten nincs több hely fákat ültetni, ami szerintük a városvezető "teljes alkalmatlanságát" bizonyítja. Kiemelte, nem a fáknak, hanem azoknak a szürke térköveknek nincs több hely, amelyeket a fideszesek számolatlanul öntöttek a budapestiek nyakába.
Gál József, az LMP budapesti képviselője szerint a fővárosi dugódíj bevezetésével minden felszabaduló parkolóhelyre két fát lehetne ültetni. A politikus közölte, Tarlós István főpolgármester az Óbudai Egyetemen arról beszélt, Budapesten nincs több hely fákat ültetni. Az LMP szerint azonban lehetőség és szükség is van további faültetésekre, amire a főpolgármester is megteremthette volna a lehetőséget a dugódíj bevezetésével - tette hozzá. Gál József szólt arról is, az LMP a jelenlegi "tarthatatlan kánikula" miatt a fővárosban is szükségesnek tartja a "klímavészhelyzet" kihirdetését és egy "klímacselekvési terv" kidolgozását.
Tarlós az ATV Start című reggeli műsorában előre válaszolt a felvetésekre, elmondva, hogy a Népszava pontatlanul idézte őt az egyik írásában, ugyanis ő azt közölte korábban, hogy azon a tízezer helyen, amelyet a Főkert kezelésében kijelöltek, lassan elfogynak már az üres helyek. Közölte azt is, hogy 2016 óta 9947 fát ültettek. Elmondta, hogy Budapest már három éve csatlakozott az Under 2 elnevezésű nemzetközi klímavédelmi koalícióhoz, továbbá a Fővárosi Közgyűlés által másfél éve elfogadott klímastratégia 49 specifikus intézkedést tartalmaz. A stratégia valamennyi jelentős klímavédelmi problémát érinti, így például a hőhullámok, az árvizek, a levegő minőségének kérdését is.
A fővárosi XII. kerület önkormányzata ajánlati felhívást tett közzé egy a Kútvölgyi úton építendő parkolóház és sportcsarnok megtervezésére. Az építmények a Kútvölgyi út és a Szilágyi Erzsébet fasor által határolt háromszög alakú, zöld területen, a Szent János Kórház közelében lesznek, írja a Magyar Építők.
A sportcsarnokban egy kézilabdapálya lesz, mely keresztben két kosárlabdapályára osztható. A hosszanti oldalra négysoros lelátót terveznek. A felhívás szerint
a létesítménynek közösségi rendezvények lebonyolítására; junior és senior korúak kiszolgálására és hatékony üzemeltetésre is alkalmasnak kell lennie, alternatív energia felhasználásával.
Közösségi tervezéssel újul meg mintegy 450 millió forintból a Római-part. A Főkert Nonprofit Zrt. online kérdőíven, csütörtöktől szombatig pedig személyesen is várja a lakosság véleményét arról, hogy miként fejlesszék a partszakasz hét pontját – mondta az InfoRádiónak Nagy Dénes, a társaság zöldfelület-fejlesztési igazgatója.
A beavatkozásokra a part Aelia Sabina köz és Őrtorony utca közötti részén kerül sor. Hét akcióterületről van szó. Elsősorban funkcióbővítő, illetve komfortjavító beruházásokat jelentene a fejlesztés, a lakosság számára szeretnék komfortosabbá, használhatóbbá tenni az egész partszakaszt.
Nagy Dénes azt várja, hogy a lakosság döntsön, játszótereket, pihenőket, sportolási lehetőségeket, biciklipumpáló helyeket, tárolókat, ivókutakat akar-e inkább látni.
Az online kérdőívet augusztus 21-ig lehet kitölteni. Aki pedig minderről bővebb információt szeretne, augusztus 15. és 17. között délután 2 és este 8 óra között a Római part 43. szám alatt várják, a Két Rombusz nevű helyen.
Bár a mérések teljes kiértékelése csak egy hónap múlva fejeződik be, az adatokból már most látható, hogy a Duna mellett a légszennyezettség (leginkább a nitrogén-dioxidot tekintve) gyakran meghaladja a határértékeket, sőt a legforgalmasabb budai és pesti közlekedési csomópontok értékeit, mondta lapunknak Simon Gergely, a Greenpeace levegőminőségi szakértője. Mivel az adatok a forgalmi csúcsidőszakon kívül is magasak, a légszennyezés szerinte feltételezhetően az elavult, füstokádó dunai hajók, vagy a motorjaikat folyamatosan járató szállodahajóknak köszönhető.
Pár mérési adat (határérték: 100 ug/m3) :
Szombaton megszűnt a Széna téri Volánbusz-végállomás, ahonnan korábban tizenkét járat indult a Zsámbéki-medence tizennyolc településére. A járatok végállomásai vasárnap átköltöztek a Széll Kálmán térre, a Dékán utca és Szilágyi Erzsébet fasor közötti szakaszán kijelölt két megállóhelyre, amin összesen négy busz fér el. Mivel olvasóink panaszkodtak a szűkös helyre, a kényelmetlenségekre, kimentünk megnézni az új végállomást.
Kedden délelőtt fél tízkor csak pár utas szédelgett a hőségben a két megállóhelynél, amihez most építik a három darab fém-üveg utasvárót. A nap, eső elől jelenleg nem nagyon lehetett bemenekülni sehová.
Új körforgalmat építenek a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2-es terminálja előtt, a 4-es főút és a terminál között - közölte a repülőtér üzemeltetője.
Az úgynevezett turbókörforgalom kétsávos lesz, így a 2-es terminál növekvő utasforgalmát és az új Cargo City légiáru-szállító központ igényeit is ki tudja majd szolgálni. A munkálatok 1 milliárd forintba kerülnek, ennek 85 százalékát utólagos támogatással az Európai Unió finanszírozza.
A turbókörforgalom egy többsávos körforgalom, ahol a belső sávban haladók a forgalom belső (tehát kisebb) ívén elkerülhetik a külső íven az első kijáratnál kihajtókat.
Forgalomkorlátozások és tömegközlekedési változások lesznek augusztus 3-án, szombaton délutántól 4-én, vasárnap hajnalig a Lánchíd, a Várkert Bazár és a budai Vár környékén a Generali Night Run Budapest futóverseny miatt, írja a BKK közleménye.
A futóverseny miatt szombaton hajnaltól lezárják a Lánchíd utcát, 14 órától a Várkert rakpartot, 20 órától másnap hajnalig a Lánchidat, a Széchényi István teret, a Clark Ádám teret és az Alagutat, valamint Várban a Palota utat és a Hunyadi János utat.
A lezárások miatt több villamos és buszjárat közlekedési rendje módosul:
A Közlekedő Tömeg Egyesület oldalán 2016 októbere óta nyomon lehet követni, hány Bubi-kerékpárt béreltek naponta. A számok egészen furcsa csökkenést mutatnak. A 2019. július első heti 10 754 bérléshez képest például két éve ugyanekkor 19 010 használat történt hét nap alatt.
De mi lehet az oka ennek a drasztikus, csak az elmúlt két évet nézve is 40-50 százalékos csökkenésnek? Ráadásul úgy, hogy a rendszer folyamatosan bővült: az alap 98 gyűjtőállomás és 1150 bringa 2016-ban 112 gyűjtőállomásra és 1286 bringára, 2017-ben 124 gyűjtőállomásra és 1486 bringára, 2018-ban 127 gyűjtőállomásra és 1546 bringára, idén pedig 143 gyűjtőállomásra és 1846 bringára növekedett.
Elsőként a Bubit felügyelő BKK-hoz fordultunk, mondják el, hol a baj gyökere, mennyivel több pénzt kell költeni rá a kieső bevétel miatt, és hogy lehet visszafordítani a folyamatot.
Hétfőn kezdődik a Pasaréti út felújításának második üteme, amely az 5-ös busz útvonalát, valamint a közúti forgalom rendjét is módosítja – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szombaton, az MTI-vel.
Elkapták azt a fiatal férfit, aki a Rákóczi téren eltömítette egy BKK jegykiadó automata pénzvisszaadó nyílását, majd ellopta a fennakadt pénzt, olvasható a rendőrség honlapján.
A 23 éves H. Dávid július 23-án és 24-én lopta meg a gyanútlan vásárlókat, akik hiába várták a visszajáró pénzt az automatából. A józsefvárosi rendőrök csütörtök délelőtt a Rákóczi téri metrólejárónál fogták el a tolvajt, aki korábban már a Keleti pályaudvarnál is elkövetett hasonló bűncselekményt. A 23 éves zsombói férfit üzletszerűen elkövetett lopás vétség miatt hallgatták ki.
Nem ő volt az első ember, aki kitalálta ezt a könnyű pénzszerzési módot, korábban már részletesen írtunk a leragasztott automaták problémájáról. A BKK akkori megkeresésünkre megírta, 2017-ben kifejlesztették azt a rendszert, hogy ha az érmecsatornába idegen tárgy kerülne, az automata annak eltávolításáig letiltsa a készpénzfizetési funkciót, megakadályozva, hogy még több embert lehessen megkopasztani. Szintén akkor vezették be, hogy az automata hangjelzéssel figyelmezteti az ügyfelet a visszajáró bankjegy elvételére, és hatvan másodperc után automatikusan visszahúzza a visszajáró bankjegyet.
Emellett a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság (FÖRI) felvette a járőrútvonalai közé a visszaélésekben leginkább érintett helyszíneket, a BKK pedig biztonsági örökkel biztosította napközben az értékesítést. A megfigyelt helyszíneken a vállalat beszámolója szerint mintegy 40 százalékkal csökkent a jegy- és bérletkiadó automatákkal kapcsolatos eltömítési kísérletek száma.
Péntek délelőtt a Városligetnél világháborús bombát hatástalanítottak - írta a fővárosi kormányhivatal. A honvédség tűzszerészei sikeresen kiemelték a második világháborús, szovjet gyártmányú, 100 kilogrammos rombolóbombát.
Délre a környékbeli utcák lezárását feloldották, megindulhatott a forgalom, a lakók visszatérhettek lakóhelyeikre. A BKK járatai a megszokott útvonalon közlekednek - írta közleményében a kormányhivatal.
A II. kerületi Gercse és környéke a városrész egyik legszebb területe, sokan járnak oda kirándulni. Mint kiderült, nemcsak kirándulók járnak Gercsére, hanem illegális hulladékot lerakó teherautók is, méghozzá olyanok, amik kerületi útfelújításokról szállítanak oda beton- és aszfaltdarabokat. Az alábbi videót Őrsi Gergely, a II. kerület ellenzéki polgármesterjelöltje tette fel Facebook-oldalára:
Megkerestük a II. kerületi önkormányzatot, ahol elmondták, hogy haladéktalanul helyszíni szemlét rendeltek el, amelynek során betontörmeléket már nem találtak. Azonban úgy a videó képei, mint a helyszíni nyomok alátámasztják, hogy korábban valóban sor került ott hulladék lerakására. Mint közölték, a Gercse területén korábban több alkalommal sikerült az ilyen jellegű illegális tevékenység leállítása és az elkövetők számonkérése. Mivel mind a hivatal, mind a teljes kerületi önkormányzat szívén viseli kerületi természeti értékeink megóvását, ezért a mostani esetet mélységesen elítélik és azonnal megkezdték a kivizsgálását.
Gercse egykor falu volt, amely jelenleg Budapest II. kerületének a része, az egykori Pesthidegkút község szomszédságában található. Most leginkább kirándulóhely a Hármashatár-hegy mellett. (Wikipédia)
Világháborús bombát találtak a Városligetben, a robbanószerkezetet pénteken hatástalanítják a helyszínen. Emiatt a VII. és XIV. kerületekben 500 méter sugarú körben lezárást és kiürítést rendeltek el - közölte az MTI.
A Városliget Ajtósi Dürer sor és Dózsa György út kereszteződéséhez közel eső részénél egy zárt építkezésen egy második világháborús, szovjet gyártmányú, 100 kilogramm tömegű rombolóbombát azonosítottak a tűzszerészek.
A robbanószerkezet hatástalanítását a Magyar Honvédség 1. Honvéd Tűzszerész és Hadihajós Ezred szakemberei július 26-án, péntek délelőtt várhatóan 8-13 óra között hajtják végre.
A művelet idejére a környéken élők és dolgozók biztonsága érdekében a területi adottságoktól függően 500 méter sugarú körben a rendőrség kiürítést rendelt el.
Az érintett területet a lakosságnak és az ott dolgozóknak legkésőbb péntek délelőtt 8 órától el kell hagyniuk, és csak a hatástalanítás sikeres befejezése után térhetnek vissza. A lakosság számára a két kerületben egy-egy befogadó helyet jelöltek ki: a VII. kerületben a Baross Gábor Általános Iskolát (1076 Budapest, Hernád utca 42-46), a XIV. kerületben a 1145 Pétervárad utca 11-17. alatt található házasságkötő termet, valamint a folyamatos egészségügyi ellátásra szorulók, mozgásukban korlátozottak szállításáról és felügyeletéről is gondoskodnak a hatóságok.
A lezárt területen a közúti és a közösségi közlekedést is korlátozzák a művelet idejére: reggel 8 órától lezárják a VII. kerületi István u., Marek József u., Dembinszky u. és Peterdy utca Dózsa György út és Murányi utca közé eső szakaszait, valamint a XIV. kerületi Cházár András utcát.
Reggel 8 órától a tűzszerész munka megkezdéséig, várhatóan délelőtt 10 óráig már csak az átmenő forgalmat engedélyezik a Dózsa György úton a Thököly út és a Damjanich utca között, illetve az Ajtósi Dürer soron a Dózsa György út és a Stefánia út között. Ezután, várhatóan 10 órától a művelet befejezéséig e főútszakaszokat is teljesen lezárják, oda az itt közlekedő autóbusz és trolibuszjáratok sem hajthatnak be. A közösségi közlekedést érintő változásokról a Budapesti Közlekedési Központ ad részletes tájékoztatást.
A kiürítés a VII. és XIV. kerületekben 3500 embert érint, ezeket a címeket:
A rendőrök a kiürítési területen található háztartásokat felkeresik, a lakosságot tájékoztatják, illetve a postaládákba tájékoztatókat helyeznek el.
A BKK közlése szerint várhatóan reggel 8 órától a BKK-járatok nem állnak meg a Dembinszky utca (75-ös és 79-es trolibusz, a 30-as, a 30A és a 230-as autóbusz), az Ötvenhatosok tere (74-es és 75-ös trolibusz), valamint a Zichy Géza utca megállóban (74-es és 75-ös trolibusz).
Várhatóan 9:30 és 11 óra között módosított útvonalon közlekedik:
Karbantartás miatt nem közlekedik szombaton a szentendrei HÉV a Batthyány téri végállomás és a Margit híd között, olvasható a BKK oldalán.
A karbantartás ideje alatt a Margit hídtól a szerelvények nem a szokásos vágányról indulnak Békásmegyer és Szentendre felé, hanem arról a peronról, amin egy átlagos napon a Batthyány tér felé közlekedő kocsikra lehet felszállni. Pótlóbusz nem lesz, az ideiglenes Margit hídi HÉV-végállomáshoz a 4-6-os pótlóbuszokkal és villamosokkal, a Batthyány térre pedig a 19-es és a 41-es villamossal lehet eljutni.
Leállította a Szentendrei út felújítási munkáit, mondta lapunknak Tarlós István főpolgármester. Hozzátette, kénytelen volt ezt lépni, a felújításhoz kapcsolódó fakivágásokra engedélyt adó óbudai önkormányzatot ugyanis feljelentette egy helyi lakos az ügyészségen.
Úgy tudni, a beadvány a nem megfelelő fapótlásról szól. Tarlós szerint a fapótlással tudomása szerint minden rendben van, ha pontatlan a bejelentő információja, akkor majd szembe kell néznie a következménnyel, amit egy közhasznú beruházás leállítása jelent.
Jelentkezett lapunknál a feljelentést tevő polgár. Leírása szerint alapvetően a BKK által kiadott kivágási engedély végrehajtásának felfüggesztetését kérte az ügyészségtől. Két ok miatt:
A beadvány szerint a hatóság nem vette megfelelően figyelembe a vonatkozó törvény előírásait. Ugyanis a kivágni engedélyezett fák megmaradásához helyi környezetvédelmi érdek fűződik - nyáron a lombkoronájuk árnyékot ad, kipárolgásuk révén több fokkal mérséklik a meleget, a por lekötésével javítják a levegő minőségét az ott lakók számára -, ekképp az Fr. 6.§ (3) bekezdés c) pontja alapján a jegyző el kellett volna utasítsa az engedélykérelmet.
A felfüggesztési kérelem mellett az állampolgár feljelentést nyújtott be ismeretlen személy ellen hivatali visszaélés miatt, továbbá különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés miatt is. Az érvelés szerint az illető a hivatali visszaélést azzal követte el, hogy megállapodott a BKK-val abban, hogy a BKK a részére a XII. kerületi önkormányzat jegyzője nevében a Vasút sorra kiadott fakivágási engedélyben megjelölt 97 db, valamint a III. kerület jegyzöje nevében a Szentendrei útra kiadott fakivágási engedélyben megjelölt 186 db (összesen 283 db), pótlásként ültetendő fiatal fa ültetése helyett csak 143 db fa ültetésének megtervezésére adjon ki megbízást a közbeszerzési pályázatának kiírásához. A hiányzó fák miatt kár érte a területet tulajdonló önkormányzatokat, fánként mintegy 200 ezer forint.