Jamie Oliver betiltaná az édességeket reklámozó figurákat
Elsőre nem hangzik kifejezetten rosszul, de próbálja csak meg elképzelni a Nesquik kakaóport Nesquik-nyuszi nélkül, és rögtön kiderül, mekkora képtelenség az, amit Angliában a fiatalkori elhízás elleni harc címén megpróbálnak elérni.
Az egészségért és szociális ügyekért felelős bizottság szerint egyre több fiatal van elhízva, ráadásul a folyamat most már hamarabb kezdődik és tovább is maradnak túlsúlyosak a gyerekek, szerintük pedig ennek megfékezésére egyebek mellett
- be kéne tiltani az édességeket reklámozó állatfigurákat és szuperhősöket,
- az ezeket népszerűsítő reklámok csak este 9 után kerülhetnének a tévébe,
- az áruházi sorok végén nem lehetne édesség
- és leárazni is csak megkötésekkel lehetne az ilyen termékeket.
A figurák kérdése egyébként nemcsak azért érdekes, mert maga Jamie Oliver sztárszakács akadt ki rájuk a bizottság előtt, hanem azért is, mert általában nemcsak a csomagoláson jelennek meg, hanem különféle promóciós termékeken is, ami tényleg felkelti a gyerekek érdeklődését, de hát nyilván ez a lényege az egésznek, ettől még a szülőknek nem kötelező megvenni a terméket.
A brit reklámszövetség természetesen nincs elájulva az ötlettől, szerintük a gyerekkori elhízás háttere ennél sokkal komplexebb, és több összetevőből is áll, úgyhogy az ilyen intézkedések valószínűleg egyáltalán nem segítenének a probléma leküzdésében.
(Sky News)