90 kilométer pesti metró 2000-re, csak legyen az utasnál törülköző
Volt idő, amikor sokkal rosszabb volt a fővárosi tömegközlekedés helyzete, mint ma. Naná, hogy akkor találták ki a legvadabb fejlesztéseket.
Volt idő, amikor sokkal rosszabb volt a fővárosi tömegközlekedés helyzete, mint ma. Naná, hogy akkor találták ki a legvadabb fejlesztéseket.
Tömegközlekedési eszközként kezelik a gyaloglást, a megállók távolságát lépésben adják meg.
Ausztrál tervezők szerint már nem elég az előre nézőkre gondolni, a lefelé bámulókra is kell.
Ráadásul átszállás nélkül? Az Uvaterv 1976-os fényképe egy meglepő tervet örökített meg.
A Nyugati és a Király utca között járt 10 km/órás sebességgel, az Oktogonon lovasrendőr kísérte át, de így is pár nap alatt balesetet okozott.
Állítólag biztonságosabb, mert lassabban mennek az autók. Mások szerint épp így lett veszélyesebb.
Meg a Kossuth téren vagy a Váci utcában. Ilyen volt az autóközpontú Budapest, megint ilyen lesz?
Itt a magyar munkába járós térkép: a busz porig alázza a vonatot, autóval a gazdag környékeken ingáznak, és meglepően népszerű a kerékpár.
Bárkinek a kezébe adnának 3 színes filcet, hogy ossza fel a teret, ahol él, biztos nem így csinálná.
Tizenegynehány perc alatt a helyszínre lehetne érni Ferihegyről.
Aztán a feljönne és felszínen keresztülvágna a Népligeten? Vad terv, részletesen kidolgozva.
A folyamatosan dugókkal terhelt belvárosban külön sávon kanyarodhatunk egy zsákutcába.
Legfeljebb kettő méter hosszú lehet.
Mi lenne, ha az újpalotai villamos a négyes metróban folytatná útját egészen Budafokig? Vagy Gazdagrétig?
A kiállításmegnyitón egy villamosvezető feljelentette a tévéseket, rendőrök jöttek igazoltatni őket.
A háttérben még megvan a Királyi Palota kupolája, hiányzik viszont a körforgalom és a Rákosi-féle, Várhegy oldalába barkácsolt nagy rámpa.
Parajelenség a Kolosy térnél.
Kisfiam, ne haragudj, itt kell hagyjalak. Nyolc hónapos nagy gyerek vagy, menj haza egyedül.
Ugyanitt felhőkarcoló, amelyik nem vet árnyékot és igen csak fingatós kvíz a budapesti metróról.
Olvasónk szerint a világoskék buszok egy-egy ablaka szinte mindig homályos. De vajon melyik és miért?
Egy csomó blog ír róla klasszat!
Valaki megunta, hogy mindig rossz a digitális, felszerelt egy mutatósat.
Vajon jobb-e az elképzelése, mint a hivatalos változat?
Jó, persze azért voltak ennél nagyobb malőrök is az építőipar történetében - teszem azt a Marx téri híd össze érni nem akaró két vége -, de azért megmosolyogtató az is, amit SzM küldött.
Bécs egyelőre nem bringanagyhatalom, nagyjából úgy állnak mint mi (sőt a Copenhagenize Indexben sehol sincsenek), ám ennek ellenére, vagy épp ezért sokat tanulhatunk tőlük.
Például Budapesten már az 1920-as években elektromos járművekkel is dolgoztak a postások. Postai szállítással kapcsolatos érdekességek egészen 1475-től egy kiváló posztban a Posta blogon.
Felüljáróépítés a "Kőhídnál" 1985-ben (forrás: Gyártástrend magazin) A közelmúltban olvashattatok fura pótlásokról a tömegközlekedésben.
Fotó: redoctober/wikimedia Egészen érdekes, hogy vannak dolgok, amik csak akkor tűnnek fel, amikor eltűnnek.
Mi az a Futár? Hát azok a világítós menetrendek a buszmegállóban! Vagy nem? Nos természetesen nem csak azok.
Azt senki sem tudja, hogy pontosan mikor indul a 4-es metró.
Alighanem az amerikai Syracuse város Tipperary Hill negyede az egyetlen hely a Földön, ahol a közlekedési lámpákon alul van a piros és felül a zöld.
Pedig volt már pár hiper-szuper ötlet a közelmúltban, de ez tényleg visz mindent.
Imádom a Budapesten zajló természeti folyamatokat, kiváltképp ha a tömegközlekedési infrastruktúrával lépnek kölcsönhatásba.
Igen kivirágzott egy buszmegálló! Nem papírvirágokkal, mint a deák téri fa a hétvégén, meg nem gerillakertészek keze nyomán, mint az egyetlen hiányzó térkő helyén kialakított kertecske a Délinél vagy a Palotanegyedben.
Egyszerűen nem tudom, hogy sikerült ilyen sután elhelyezni a város több pontján a vakvezető sávokat és a Demszky-karókat.
Na persze annyira nem bréking, mert pár napja már kidobta ezt a járatpótlós térképet a BKK, de gyakorlatilag senki nem vette észre, hogy már az új logók vannak rajta.
Na jó, legalábbis a kerékpárosok szempontjából tökéletes kereszteződés ilyen lenne szerintük.
Amikor ma reggel belenéztem a Wang folyó legfrissebb posztjaiba, azt hittem a szocialista Szűzanyát semmi nem múlhatja felül, de tévedtem! Hiszen itt van ez a kép, amit a hazainduló szerző lőtt a berlini autóbusz-pályaudvaron.
Néhány napja posztolta az ittlakunk.hu ezt rémes megoldást a XVII.
Föltoltak egy csomó képet a Határ úti végállomás megújításáról.
Tegnap posztoltam egy képet a moszkvai metró peronjáról: milyen klassz, hogy jelzik, hol fog nyílni az ajtó.
Amikor kicsi voltam, a nagymamám azt mondta, nézzem a gumiszőnyegen, hol a kopás, mert ott szállnak ki-be az emberek a metróból.
Komszomolszkaja - Martin Deutch/Flickr Moszkvában előadni egy Futurológus Kongresszuson? Ez már akkor is nagyon nagy élmény lett volna, ha nem azzal fejezhetem be az előadásom, hogy Punk's not Dead! Így még inkább az volt - kösz a Balassi Intézetnek a meghívásért! Bár a néhány nap, amit Oroszországban töltöttem, elsősorban nem a városnézésről szólt, nem tudtam kikapcsolni a bloggert magamban.
A Ferenciek tere megújítása az egyik legmenőbb, legbátrabb, legprogresszívebb húzás volt a főváros elmúlt néhány évében - ráadásul a végeredmény jól is néz ki.
Fotó: Zsuzsa, 2010. A februári locspocsban talán nehéz átérezni ZD problémáját, aki az üvegtetejű árnyékolókról írt egy mérgelődős levelet az Urbanistának.
Annyi furcsa helyettesítő járatot bemutató kép, link és komment gyűlt össze az Urbanistán, hogy gondoltam csokorba gyűjtöm őket.
Kukorelli Péter, Spanyolországban élő designernek meglódult a fantáziája és valami elképesztően klassz tervet álmodott.
Az Iho.hu szerint a váznál az eredeti, 1869-es kocsik hattyúnyak-kialakítását idézi a design, a homlokfalon pedig azért lehet egy erősen indusztriális fekete-arany tömb, mert az új kisföldalatti már vezető nélkül menne.
Ismeritek a Combino-szenvics kifejezést? Én bevallom, nem ismertem, amig ki nem nyitottam ma a Kerékagyat.
Na ez se mai videó, még ha nem is olyan régi, mint amit tegnap posztoltam arról, hogy senki sem felelős a dugókért, azok maguktól alakulnak ki.
Ciki vagy nem, én csak ma láttam először ezt a videót, amit vagy hat éve töltött fel a YouTube-ra a New Scientist.
Az Infopark tervezett közlekedése Az Infopark most sem az igazi, de vajon hogyan változik a 4-es metró elindulásával? A legizgalmasabb javaslatot (egy villamosjáratot) már bemutattuk, ám Tamás László most egy újabb - jóval reálisabb és könnyebben megvalósítható - tervvel rukkolt elő.
Fotó: BKK Facebook Az évtized legfontosabb közlekedési fejlesztésének nevezete a BKK a Futárt (forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer), ám a nyár óta nem nagyon hallani róla semmit.* Megkerestük hát a rendszer szállítóját-fejlesztőjét, hogy megkérdezzük, hogy áll most a rendszer.