Kártérítést kap az iszapkatasztrófa egyik áldozata
Hétmillió forintra perelte a Mal Zrt.-t, 400 ezer forint nem vagyoni kártérítést kap. A férfi a mentésben is részt vett.
Hétmillió forintra perelte a Mal Zrt.-t, 400 ezer forint nem vagyoni kártérítést kap. A férfi a mentésben is részt vett.
A vörösiszap-tragédiáról szóló első kúriai döntés csökkentheti a felelősségüket a büntetőperükben.
Pénteken csoportos létszámleépítést jelentettek be, 2-300 embert bocsátanak el a bauxitfeldolgozás megszűnése miatt.
Megszületett az első jogerős kártérítési ítélet egy devecseri nyugdíjas katona ügyében.
11 nappal a kolontári iszapömlés előtt szemrevételezték a X. tározót, de nem láttak problémát.
A MAL Zrt. bányájából 230 embert küldenek el.
Ha lekapcsolják a céget az elektromos hálózatról, tízmilliárdos kár keletkezhet.
Baksa György szerint a 13-as pH-érték normális.
A vádirat szerint K. Árpád a kolontári katasztrófa után akadályozta a kármentést.
Közbenső ítéletben kimondták, hogy a Mal Zrt. megsértette a felperesek személyiségi jogait.
B. Zoltán szerint nem mulasztották el a segítség-nyújtást, hosszasan méltatta kollégái munkáját is.
A MAL már 1,7 milliárddal tartozik, ha az erőmű bezár, az Ajka energiaellátását is veszélyezteti.
B. Zoltán tagadta az ellene felhozott vádakat a vörösiszap-per tárgyalásán.
A Mal környezetvédelmi vezetője mondta ezt a vörösiszapperben. Ő sem érzi magát bűnösnek. Elsírta magát a vallomása felolvasása közben.
Szerintük a kolontári katasztrófa valódi felelőseit kéne felkutatniuk a hatóságoknak.
Elkezdődött a vörösiszap-katasztrófa miatt indított per. A vád minden vádlottra letöltendőt kért.
A két évvel ezelőtti katasztrófa közvetlenül nyolc ember halálát okozta, 226-an megsérültek.
Stratégiailag kiemelt jelentőségű vállalat lett a vörösiszapos cég, ez a Malév esetében a közeli véget jelentette.
A 6 ezer embert foglalkoztató timföldgyár működése kezd ellehetetlenülni.
A cég 1,4 milliárddal tartozik az erőműnek, az leállítaná szolgáltatását. 6000 ember kerülhet utcára.
Menekülőutakat építettek ki, mert egy zivatartól azonnal elmocsarasodhat a talaj a munkagépek alatt.
A vádlottak a Mal Zrt. vezetői, de van köztük gátőr is. A tárgyalássorozat legalább egy évig tart.
A Mal Zrt. ezzel megakadályozta a további porszennyezést.
A cég szerint a technológiaváltás nem 550 millió, hanem több mint 1,5 milliárd forintba került.
A porviharok sújtják Ajkát és környékét, pedig a 22 milliárdos katasztrófa-helyreállítási műveletek idején több eljárást is ajánlottak az illetékeseknek.
Az ajkai timföldgyár nem szüntette meg időben a vörösiszap-tározók magas porkoncentrációját.
A 135 milliárdra megbírságolt ajkai timföldgyár keresetben kérte a határozatok felülvizsgálatát.
Ma jár le a Malnak adott határidő.
A cég cáfolja a vádiratban levő 4,4 méteres adatot, szerintük 40-60 centi víz volt az átszakadt tárolóban, a maximális szint 8 méter lett volna.
A vörösiszap-bizottság jobbikos elnöke szerint ki akarják menteni magukat a felelősség alól.
A szél kihordta a port a timföldgyár területéről.
A vádirat szerint közel 315 milliárd forintos veszteség keletkezhetett.
Eddig nem publikált vizsgálat derítette ki, hogy a katasztrófa előtt egy nappal problémát jeleztek.
Az államtitkár egy szakértői véleményre hivatkozva állítja, a katasztrófát a gát ridegtörése okozta.
A vörösiszap-katasztrófát vizsgáló bizottság szerint a Mal Zrt. túltöltötte a tározót. Hatósági és tervezési hibák is voltak.
Közel egy éve vizsgálja a vörösiszap-katasztrófa körülményeit a parlamenti bizottság.
Talán a túltöltés okozta a tragédiát, talán a talaj, talán az évek óta tartó gátsüllyedés, talán mindez együtt. A katasztrófa évfordulóján is csak találgatni lehet, hogy mi történhetett.
A vörösiszap-katasztrófát okozó cég nem tudna 135 milliárdot kifizetni.
A vörösiszap-katasztrófáért felelőssé tett cég tizenöt napon belül köteles kifizetni az összeget.
A vasúttársaság 384 millió forintot követel az alumíniumgyártó cégtől.
Harminc kártérítési per indult a cég ellen, van egy 5,2 milliárdos igény is.
Elkészült a jövő nemzedékek biztosának jelentése az októberi katasztrófa hátteréről.
Bakondi szerint legfeljebb két évig lehet állami felügyelet alatt az iszapkatasztrófát okozó cég.
A vörösiszap-katasztrófa áldozataival már megkötötték a szerződéseket és a gyár száraztechnológiára állt át.
A környezetvédelmi államtitkár szerint semmi nyoma, hogy a cég meg akarta volna meghosszabbítani környezetvédelmi engedélyeit.
Devecser és Kolontár lakóinak azt sem mondták meg, hogy olcsón vehetnének bútort. Épülnek az új házak, a patakba pedig - hiába állította ezt a Greenpeace - nem engednek mérgező lúgot.
Egy házaspár tízmillió forintot követel a cégtől.
Eddig csaknem 180 ezer köbméter törmeléket és vörösiszappal szennyezett földet vittek el.
A károsultak könnyeikkel küszködve idézték fel a vörösiszap-katasztrófa napját.
Semmilyen törvény nem rendelkezik arról, kinek a felelőssége a hulladéktárolók vizsgálata.
Vasoxiddal szennyezett víz került a Tornába.
Ez biztosítja, hogy ne lehessen eladni a vörösiszapár miatt esetleg megítélt kártérítés fedezetét.
A vörösiszap-katasztrófával összefüggésben gyanúsítják Bakonyi Zoltánt, vagyona zár alatt van.
Altusos, motimos és Mal-os privatizációs vásárlásokat tett publikussá a vagyonkezelő.
Technológiaváltással csökkentik a tározóba kerülő anyag nedvességtartalmát is.
A kormány szerint a cég a károkozó az iszapömlés miatt, de csak akkor perel az állam, ha a bíróság is megállapítja a felelősséget.
Szerintük jogilag példa nélküli, ha a kormány határozza meg a károkozó kilétét bármilyen ügyben.
Kormányhatározat jelent meg arról, hogy a Mal Zrt. anyagilag felel a vörösiszap-károkért.
A devecseri Konkoly József az iszapkatasztrófa első olyan áldozata, akinek bíróság adott igazat.
Elkészültek az elsődleges szakértői vélemények.