Sára, Márió
-12 °C
-1 °C

Budapest

Miért csak a pestiek szavazhatnak, ha az olimpia mindenki ügye?

2 órája Módosítva: 2017-01-19 19:07:44
544
Csütörtökön a Momentum Mozgalom elkezdte az utcai aláírásgyűjtést az olimpia pályázat visszavonására irányuló népszavazáshoz. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat, amit a referendumról most tudni lehet.

Milyen népszavazást írtak ki az olimpia ellen?

Még nem írtak ki népszavazást. Most csak az aláírásgyűjtés kezdődhet el. Ha lesz elég aláírás, akkor lehet népszavazást tartani. A referendum arról szól, hogy Budapest vonja vissza a 2024-es olimpia megrendezésére beadott pályázatát.

Ki és miért nem akarja az olimpiát?

A népszavazást Fekete-Győr András, az eddig ismeretlen Momentum Mozgalom vezetője kezdeményezte. Ők szeretik a sportot, az olimpiát és Magyarországot, ezért szerintük amíg nincs gazdasági és társadalmi fellendülés, az olimpiára szánt, de nem egészen megalapozott számításokon alapuló több mint 770 milliárd forintot inkább az egészségügyre, az oktatásra, a lakhatásra, a megélhetésre és a közlekedésre kellene költeni. Erre utal a szlogenjük is: nem az olimpiára, igen a jövőnkre.

Tovább

2018-ra csúszott a BKK e-jegyrendszerének indulása

13 órája Módosítva: 2017-01-19 15:18:55
225
2005-ös befejezés helyett 2018-ban induló fokozatos bevezetés: így áll most a BKK elektronikus jegyrendszere. Két tendert már kiírtak: egyet a régi, piros, mechanikus lyukasztók javítására, a másikat a még fel se állított e-jegyrendszer információbiztonsági kontrolljára.

A metró áteresztő kapuit és az elektromos jegyrendszert várhatóan 2005 végén, 2006 elején állítják rendszerbe, írtuk 2004-ben. Ebben már akkor sokan kételkedtek, de azt senki sem gondolta volna, hogy 12 év múlva sem lesz semmi az egészből. A hosszúra nyúlt projekt eddigi állomásai:

Tovább

Megszólalt a Széll Kálmán téri óra gyártója

tegnap, 12:10 Módosítva: 2017-01-18 22:11:42
1000
A cég szerint az órát a BKK baltázta el azzal, hogy nem a fűtött metróépületben helyezték el az óravezérlést. Még azt sem tudták megmondani, ki lesz az üzemeltető.

A napokban több cikk is megjelent a Száll Kálmán téri óra random valóságok idejét mutató működéséről, egy éles szemű bátor srác pedig nagyon frappáns módon korrigálta az óraoszlop elszabadult személyiségét, írja Faceboook-oldalán az óra tervező-gyártó cége, az S39 Hybrid Design Manufacture.

IMG 20170117 075026

A cég a BKK-ra tolja a felelősséget az összevissza járó óra miatt:

„Csapatunk az oszlop teljes elektronikus vezérlését alapos meggondolásból egy beltéri vezérlőszobába tervezte, ami jelenleg két külön épületben a metróépületben (BKV) illetve a kiszolgálóépületben (BKK) találhatóak. Az alapozásban le is lettek fektetve az ehhez szükséges kábelcsövek. Azonban minden igyekezetünk ellenére a BKK az egész beruházási időszak alatt nem tudta tisztázni az óra leendő üzemeltetőjének kilétét (BKK vagy BKV), emiatt nem tudta megjelölni, hogy melyik épületben kaphatna helyet az érzékeny vezérlőegység. Arra kértek minket, hogy amíg az üzemeltető jogi személye nem tisztázódik, a vezérlőt magába az oszlopba helyezzük el ideiglenesen. Az oszlop azonban egy rendkívül hegyes geometriájú test, amiben a LED-kijelzőknek és azok működtetéséhez szükséges betápoknak is alig van hely. A vezérlő már csak cipőkanállal fért be, de mivel a tér átadója halaszthatatlan volt, teljesítettük a BKK kérését, abban a hitben, hogy a korábbi ígéreteknek és megbeszéléseknek megfelelően a vezérlés legkésőbb a próbaüzem után 2016 szeptemberében áthelyezésre kerül az üzemeltető cég felségterületén.”

Tovább

Ezért aztán megérte fizetőssé tenni a P+R parkolót

tegnap, 07:00 Módosítva: 2017-01-19 08:26:01
1693

Tavaly ősszel azon értetlenkedtünk, hogy ha működik egy P+R parkoló, gyorsan fizetőssé teszik. Így történt ez a Ferencvárosban, a Pöttyös utcánál a lakótelepen egy 160 férőhelyes P+R-rel is. Ingyenes volt, október 1-től azonban 175 forintot kellett fizetni érte óránként, hogy a helyi lakosok jobban tudjanak parkolni. Meg is lett az eredménye:

A fotókat olvasónk, Bálint készítette hétfőn. Mint írta, a hajdani P+R októbertől szinte minden munkanap tök üres.

Jól látszik, hogy a területen legalább 6 ferencvárosi lakos parkol most az egyébként 160 autó helyett. Köszönjük Ferencváros!

– tette hozzá.

Mint írtuk, a ferencvárosi önkormányzat nem köntörfalazott a rendelet indoklásában: az ingyenes P+R parkolók túl jól működtek, ezért az azokat használó autósokat ki kell szorítani a kerületből.

Ez sikerült. Igaz, hogy a parkolókat most szinte senki sem használja, de az már mellékes.

Tovább

Tarlós: Az OLAF-észrevételek többsége 2005-2009 közöttre vonatkozik

január 17., 21:45 Módosítva: 2017-01-18 11:21:54
17
Mintegy nyolcvan észrevételt tett a 4-es metró beruházásáról szóló jelentésében az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF), egy kivételével valamennyi a 2005-2009 közötti időszakra vonatkozik - közölte Budapest főpolgármestere kedden az ATV Egyenes beszéd című műsorában.

Tarlós István elmondta, hogy az OLAF-jelentés nincs a birtokában, de a kedvezményezett jogutódaként vannak hiteles információi, számol be róla az MTI. Eszerint az OLAF csaknem nyolcvan "komolynak mondható észrevételt" tett, amelyeknek egy része - feltételezések szerint - büntetőjogi relevanciával bír - fogalmazott. Az a helyzet, hogy a mintegy nyolcvanból a 2010 utáni időszakot összesen egy érinti - tette hozzá.

Mint kifejtette, az OLAF a 2010 utánról azt a megállapítást tette, hogy elmaradt az ellenőrző mérnökre vonatkozó közbeszerzési eljárás. A BKV két tendert írt ki egymás után, de ezeket "valamilyen okból betámadták", és ennek az lett az eredménye, hogy addig maradt a régi mérnök. "Ez tarthatatlan állapot volt", és ezért közbeszerzésen kívül, kormányhatározat alapján megbízták a Budapest Közutat, hogy nevezzen ki mérnököt - mondta Tarlós István. Az OLAF egyébként azt is megállapította, hogy akik addig az ellenőrző mérnök szerepkörében dolgoztak, súlyos szabálytalanságokat vétettek és összeférhetetlenség is fennállt, amelyet évekig nem szüntettek meg, majd a kinevezéstől kezdve a szabálytalanságok megszűntek - fűzte hozzá.

Tovább

FKF: jogellenesen alkalmazták a kirúgott szakszervezetiseket

január 17., 18:22 Módosítva: 2017-01-17 22:55:05
13
Jogellenes volt a Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF) Nonprofit Zrt.-nél működő szakszervezet titkárának, valamint a három szakszervezeti koordinátornak a munkaviszonya, ezt szüntették meg egy "szigorúan jogi alapon" meghozott döntéssel - mondta keddi budapesti sajtótájékoztatóján a társaság vezérigazgatója.

Csontos István az MTI szerint jelezte: sem a társaság alapító okiratában, sem szervezeti és működési szabályzatában nem szerepel feladataik között "érdekképviseleti tevékenység ellátása", így eleve jogellenes volt, hogy a négy ember főállásban tevékenykedett e területen.

Hangsúlyozta: a vállalatnál a szakszervezet nem szűnt meg, a négy korábbi alkalmazott pedig továbbra is folytathatja érdekképviseleti tevékenységét. A 2012-ben érvénybe lépett munka törvénykönyve szigorú kereteket szab a szakszervezet működésének és a munkaviszonnyal kapcsolatos kereteknek - tette hozzá.

Jogi szakvéleményükből idézve megjegyezte: a négy ember nem végzett ténylegesen munkát a társaság számára, az pedig "eléggé ellentétes" a jogszabállyal, hogy a vállalat által fizetett alkalmazott a munkáltatóval szemben hivatott képviselni a dolgozókat a tulajdonos vagy valamely hatóság előtt.

Tovább

Demszky: Legyen nyilvános 4-es metró korrupciós jelentése

január 16., 15:02 Módosítva: 2017-01-16 21:23:50
2591

„Az OLAF-jelentést, amelyre Lázárék a rágalmakat »alapozzák«, nyilvánossá kell tenni. Nem tartom véletlennek, hogy titkosan kezelik” – írta egy blogbejegyzéshez fűzött nyilvános kommentjében Demszky Gábor volt főpolgármester a Facebookon. Hozzátette, hogy „amíg nem hozzák nyilvánosságra a jelentést, nincs értelme cáfolni a vádakat, mert újabbakat húznak elő, ezt a játékot a végtelenségig lehet folytatni, a Habony-művek eszköztára végtelen és a gátlástalansága miatt vált hírhedtté”.

Tovább

Beszakadt az aszfalt egy busz alatt

január 16., 07:03 Módosítva: 2017-01-16 15:21:54
71

Beszakadt az aszfalt egy menetrend szerint közlekedő busz alatt hétfő reggel a XVIII. kerületi Kisfaludy utca és a Szigeti Kálmán utca kereszteződésében, írja a katasztrófavédelem. Elsődleges információink szerint senki nem sérült meg. 

A balesetet feltehetően egy korábbi csőtörés okozta. A főváros hivatásos tűzoltói műszaki mentő jármű segítségével fogják kiemelni a buszt a kátyúból. A munkálatok idejére a 84E, a 184-es és a 284E autóbuszok terelve közlekedtek, ideiglenesen nem érintették a Szigeti Kálmán utca megállót, de 9 óra után visszaállt a rendes menetrend.  

Tovább

Összevissza jár az új Széll Kálmán téri óra

január 12., 12:00 Módosítva: 2017-01-12 16:08:03
51

Véletlengenerátor hajthatja a Széll Kálmán téri köztéri dizájnórát, amit a tér felújításakor tettek a régi klasszikus óra helyére. Nemcsak hogy késik (vagy siet), de teljesen rendszertelenül teszi ezt.

A járókelő.hu háborgó posztja után mi is kíváncsiak voltunk az egyedi járású időmérőre. Szerdán délelőtt és délután is arrajártunk, és és csináltunk egy-egy kontrollfelvételt. Az eredmény döbbenetes. 

Az óra reggel 10 óra 39 percet sietett. 

Kora délután viszont  már csak 49 percet.

Tovább

Nyár elején indulhat a 3-as metró felújítása

január 12., 08:44 Módosítva: 2017-01-12 12:25:12
447

Májusban-júniusban megkezdődhet a 3-as metróvonal infrastrukturális felújítása - mondta Tarlós István főpolgármester csütörtökön a TV2-nek.

Most már kiviteli tervekre írták ki a tendereket, és így

valós vagy vélt árfelhajtó kockázatokat nem árazhatnak be az ajánlattevők, mint az engedélyezési terveknél

- mutatott rá a főpolgármester.

Tarlós szerint  legutóbb azért nem születhetett döntés,  mert az ajánlattevők nem vették figyelembe, mennyi pénzt szán a főváros és a kormány a felújításra, sőt  34 milliárd forinttal túl is lépték a rendelkezésre álló keretet.

A főpolgármester szerint a 3-as metró életveszélyességéről szóló összes szakvélemény hazugság, ezzel riogatni több mint lelkiismeretlenség.

Tovább

Lezárják a pesti alsó rakpart egy szakaszát

január 10., 15:10 Módosítva: 2017-01-10 17:30:04
3

Kivitelezési munkák miatt nem lehet parkolni január 12-étől a Pesti alsó rakpart Dráva utca és Margit híd közötti szakaszán - közölte kedden a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az MTI-vel.

Megkezdődik 2017. január 12-étől a Pesti rakpart fejlesztése projekt következő üteme a déli szakaszon, a Dráva utca és a Margit híd között. Az eddigi forgalmi rend még nem változik, az autósok észak-dél irányban egy sávon haladhatnak. Parkolni azonban már nem lehet az alsó rakpart ezen szakaszán a munkálatok ideje alatt, várhatóan május végéig - áll a BKK tájékoztatásában.

A BKK közlése szerint a Budapest Főváros Önkormányzatának célja a budapesti rakpartok komplex közterületi megújítása, a Duna-partok élhetőségének javítása. A projekt a 2017. évi FINA vizes világbajnokságra időzítve a Margit híd és az Árpád híd közötti partszakasz rendezését tűzte ki célul, csatlakozva a világbajnokságnak helyszínt adó Dagály Fürdő környezetében megvalósuló sétány kialakításához. A Kossuth Lajos tér és a Margit híd közötti szakaszt a világbajnokság után újítják meg. A tervezett gyalogos sétány és az északi szakasz új kerékpárútja biztosítja a közvetlen gyalogos és kerékpáros kapcsolatot a Dagály Fürdő és a belváros között - írta a BKK.

BKV: Periférikus hibák voltak az M4-nél

január 10., 14:43 Módosítva: 2017-01-10 18:25:55
2

A 4-es metró vonalán ez elmúlt időszakban több hiba is volt, ami a PPE rendszer üzemzavara miatt következett be. A PPE feladata, hogy a peronról a vágányzónába esetlegesen beeső utasok védelmében a vonatot megállítsa, illetve az utasokra veszélyt jelentő nagy feszültséget lekapcsolja, áll a BKV közleményében.

A cég szerint ezek a hibák jellemzően periférikusak, például a számítástechnikai rendszerelemek áramellátásában beálló pillanatnyi kimaradások, amelyre a rendszer a magas szintű biztonság érdekében az utasforgalom leállításával válaszol.

A hibákra jellemző, hogy legfeljebb egy-két perces zavart okoznak, de az utasbiztonságot semmilyen módon nem befolyásolják. Az eseteket jelezték a Siemens felé, amely azonnal megkezdte a hibák okainak feltárását. A problémát  a BKV garanciális hibának tekinti. A Siemens jelenleg is dolgozik a hiba elhárításán.

Tovább

Jogszerűtlen volt az Alstom-metrókocsik beszerzése?

január 9., 13:03 Módosítva: 2017-01-09 19:28:45
248
Az Alstom metrókocsik 2006-os közbeszerzését vizsgáló ideiglenes fővárosi bizottság jelentésében aggályosnak és jogszerűtlennek tartja a beszerzés egyes eljárásait - mondta el a testület elnöke hétfőn budapesti sajtótájékoztatón.

Borbély Lénárd (Fidesz-KDNP) csepeli polgármester közölte, hogy a vizsgálatok alapján úgy tűnik, mintha a közbeszerzési eljárásnak "nehezen lehetett volna" más nyertese, mint az Alstom, írja az MTI. Hozzátette, a Fővárosi Közgyűlés január végi ülésén javaslatot tesz majd arra, hogy a bizottság jelentését terjesszék a Legfőbb Ügyészség elé.

Tovább

Az összetöpörödés évei

január 9., 12:39 Módosítva: 2017-01-09 22:04:29
203
Ingatlanok, kórházak, gimnáziumok, tűzoltóság, HÉV-ek, buszjáratok, adóbevételek és még egy csomó minden: vagyonának jelentős részétől szabadította meg a fővárost az állam az elmúlt négy-öt évben. A főpolgármester szerint a vak is látja, hogy visszafejlődik az önkormányzati autonómia. Méghozzá egyre gyorsabban: míg korábban egyeztetés előzte meg a bekebelezéseket, legutóbb, az Erzsébet tér elvételénél már csak a kész tényt közölték a városházával.

Az Erzsébet tér állami tulajdonba vételéről szóló törvényt csak egy hétre akasztotta meg a köztársasági elnöki vétó – miszerint nem volt róla egyeztetés –, a főváros egyik legértékesebb köztere már az államé. Nemcsak az egyeztetés hiánya teszi furcsává ezt a törvényt, hanem az indoklás hiánya is: nem tudni, kinek, miért és mire kell a tér.

Tarlós István szerint rendkívül bizonytalan helyzetet teremt, hogy ha valahol megnyomnak egy gombot, és hirtelen nagy értékű köztulajdonú vagyonelemek gazdát cserélnek. A főpolgármester közölte, hogy a Városliget esetében legalább komoly egyeztetés volt, meg tudták menteni a fővárosnak a Széchenyi fürdőt, az állatkertet és a műjégpályát.

Tovább

Megint gond volt a 4-es metróval

január 9., 08:41 Módosítva: 2017-01-09 10:31:41
8

Több olvasónk is jelezte, hogy a 4-es metró nem állt meg Újbuda-Központnál hétfőn reggel. A Budapesti Közlekedési Központ szerint a biztosító-berendezés romlott el.

Frissítés 9:50-kor: ismét megáll a metró az Újbuda-Központ állomásnál.

Tovább

Lefagytak a BKK-jegyautomaták, mármint szó szerint

január 8., 22:28 Módosítva: 2017-01-09 13:07:10
598

Facebookos posztban tette közzé a rossz hírt a fővárosi tömegközlekedést irányító vállalat, a BKK, hogy január 8-án vasárnap

a rendkívüli hideg miatt összesen 78 jegy- és bérletkiadó automata nem üzemel,

ebből 56 nyomtatóhiba miatt. Az automatákban a fűtés nem működik, ezért hétfőn az üzemeltető a lehető legtöbb emberét küldi ki, hogy lefagyott nyomtatókat javítsanak. Egy-egy automata javítása nagyjából fél óra, szóval ha minden jól megy, hétfő estére minden ma lefagyott automata megjavul.

De várjunk, mi lesz, ha holnap megint hideg lesz?

Akárhogy is lesz, a BKK mindenkit arra kér, hogy ha ilyesmit tapasztal (lefagyó automatát, nem hideget), akkor telefonáljon az ügyfélszolgálatra, mert a hasonló hibákat most soron kívül kezelik.

Tovább

Kamera rögzítette, ahogy egy férfi leüt két ellenőrt

január 5., 10:58 Módosítva: 2017-01-06 07:18:39
481

Sikerült elfogni azt a férfit, aki még 2016. november 20-án dél körül ütött le két BKK-ellenőrt az I. kerületi Várkert rakparton lévő villamos megállóban, írja a Police.hu

Tovább

Szmogriadót rendelt el Budapesten Tarlós

január 2., 06:14 Módosítva: 2017-01-02 11:41:17
38

Tarlós István főpolgármester elrendelte a szmogriadó tájékoztatási fokozatát Budapesten, mert a szálló por légszennyezettségi szintje a budapesti mérőállomásokon két egymást követő napon meghaladta a tájékoztatási küszöbértéket.

Tovább

Átalakítanák Budapest tömegközlekedését

január 2., 06:11 Módosítva: 2017-01-02 14:58:26
111

A fővárosi önkormányzat január 13-áig várja azoknak a cégeknek az ajánlatát, amelyektől Budapest tömegközlekedésének és finanszírozásának átalakítására kérnek stratégiát, cselekvési tervet - írja a Magyar Nemzet.

Tovább

Megoldódott az Andrássy úti Sváb-palota évtizedes botránya

2016. december 30., 09:56 Módosítva: 2016-12-30 17:25:16
12

Egy hányatott sorsú ingatlan, a világörökségi területen fekvő Sváb-palota ügye végére került pont - írja a Magyar Hírlap

Tovább

Megint nem ment a 3-as metró

2016. december 23., 15:29 Módosítva: 2016-12-23 16:38:24
434

Az M3-as metró helyett pótlóbusz közlekedett nagyjából másfél órán kersztül az Újpest-Központ és a Deák Ferenc tér között járműhiba miatt. A BKK újra az utasok türelmét kérte a probléma miatt.

Egy olvasónk arra panaszkodott, hogy a pótlást sem sikerült száz százelékig megoldani, negyed óra várakozás után Újpest városkapunál egy kis buszt küldtek ki értük, ami már eleve tele volt emberekkel.

A héten nem ez az első leállás a 3-as metróban, csütörtökön füstölt a metró, akkor a Deák tér és Kőbánya-Kispest között nem járt. 

Tovább

Valami csorog a falon a Fővám téri metrómegállóban

2016. december 23., 13:19 Módosítva: 2016-12-23 23:55:49
194

Szerda este a metróra várakozás közben vettem észre ahogy a falon apró vízcseppek csorognak lefele. 

– írta olvasónk, Milán, majd így folytatta: felnéztem és ekkor vettem észre igazán, hogy milyen szinten eltorzította a vélhetőleg már jó ideje tartó szivárgás az állomás falát.

Az aggasztó jelenséget jól levideódokumentálta, és beküldte szerkesztőségünknek, egy korábbi cikkünk alapján, amiben a Gellért téri megállóban feltörő kis forrásról számoltunk be

Tovább

Üres bőrönd miatt zárták le a körutat a Nyugatinál délután

2016. december 22., 15:27 Módosítva: 2016-12-23 00:37:15
240

Egy gazdátlan csomag átvizsgálása miatt a rendőrök lezárták a Teréz körút Podmaniczky út és Váci út közötti szakaszát teljes szélességében - közölte a rendőrség. A csomagot 13 óra 30 perckor találták a Budapesten a Nyugati téri McDonald's bejáratának közelében. A csomag átvizsgálását a Készenléti Rendőrség tűzszerészei végezte. Az intézkedés időtartamára a gyorsétterem vendégeinek el kellett hagyniuk az épületet, a rendőrök lezárták továbbá a Teréz körút Podmaniczky út és Váci út közötti szakaszát teljes szélességében, körülbelül 150 méter hosszan.

A hatósági zárást 15:25-kor oldották fel, a környéken hatalmas torlódás alakult ki. A rendőrség tűzszerészei a bőröndöt átvizsgálták, abban robbanószert vagy robbantásra alkalmas eszközt nem találtak. A bőrönd üres volt.

"A villamosmegállóból leküldik az aluljáróba az embereket, a villamos nem fog itt elmenni, szalaggal lezárva a Meki, a Nyugati pályaudvar működik" - közölte kollégánk a helyszínről. 

A zárás alatt a 4-es és a 6-os villamos nem közlekedett a Jászai Mari tér és az Oktogon között, a Jászai Mari tér és a Nyugati pályaudvar között a 9-es, a 91-es, a 191-es és a 291-es autóbusz igénybevételét ajánljotta a BKK. A 9-es autóbusz pedig terelve közlekedett, nem érintett a Bogdáni út felé a Nyugati pályaudvar megállót - közölte a BKK. A menetrend azóta helyreállt.

Tovább

Megint füstölt a 3-as metró

2016. december 22., 13:40 Módosítva: 2016-12-23 15:31:27
4

Az M3-as metró helyett pótlóbusz közlekedik a Kőbánya-Kispest és a Deák Ferenc tér között járműhiba miatt. Utasaink türelmét kérjük!

- olvasható a BKK Facebook-oldalán.

Egy olvasónk szerint a hangosbemondóba azt mondták be, hogy műszaki okok miatt kiürítik az állomást. Egy másik olvasónk tűzoltóautókat látott és fotózott a Nagyvárad térnél - ami jelentheti azt is, hogy megint füstölni kezdett az egyik szerelvény.

Tovább

Korrupciógyanús a 4-es metró építése, tízmilliárdokat kéne visszafizetni

2016. december 22., 09:11 Módosítva: 2016-12-22 20:30:24
826

A Politico által megszerzett dokumentumok alapján az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) szerint Magyarországnak csaknem 300 millió eurót (csaknem 97 milliárd forintot) kellene visszafizetnie az EU-nak, miután a hivatal komoly szabálytalanságokat – csalást és korrupciógyanús ügyeket – tárt fel.

Az összesen 1,7 milliárd eurós projektből az európai regionális és várospolitikáért felelős bizottságnak 228 millió, az Európai Beruházási Banknak pedig 55 millió eurót kellene visszafizetnie a magyar költségvetésnek. Az OLAF vizsgálatai a 2006 és 2015 közötti időszakot fedték le.

Az OLAF megerősítette a Politico megkeresésére a dokumentumban leírt következtetéseket, tehát hogy csalásra és korrupcióra gyanakszanak. A lapnak Jávor Benedek EP-képviselő azt nyilatkozta, hogy a 4-es metróvonalat az eddigi tapasztalatok alapján nem igazán használják, ami szintén arra utal, hogy egy „teljesen felesleges” beruházásról volt szó.

Tovább

1800 fát ültetett a Főkert ősszel

2016. december 21., 14:54 Módosítva: 2016-12-21 21:44:03
24

Befejeződött a Tarlós István főpolgármester által korábban bejelentett hároméves faültetési program első üteme: a Főkert ősszel 1800 facsemetét ültetett el Budapesten.

 A Városligeti fasorra mintegy 180 vadgesztenyefa került, a Gyömrői út és a Ferihegyi gyorsforgalmi út mentén 130 fát ültettek el újonnan. Összesen 75 magas kőris került a II. kerületi Hűvösvölgyi útra, több mint 50 juharfa a Hungária körút X. kerületi szakaszára és 70 facsemete a XIV. kerületi Nagy Lajos király útjára. A FŐKERT 77 gömbakácot ültetett el a IV. kerületi Fóti úton, valamint összesen 50 gömbkőrist a Kőbányai út VIII. és X. kerületi szakaszán.

Tarlós István főpolgármester 2016. október 27-én jelentette be, hogy „Tízezer új fát Budapestre!” elnevezéssel hároméves faültetési programot indít a fővárosi önkormányzat. A program célja, hogy 2019-ig a meglévő üres fahelyeket beültessék, ezáltal megújuljon, megfiatalodjon a főváros kiemelt területeinek faállománya. A faültetési program jövőre folytatódik további fővárosi közterületek faállományának megújításával.

Átment a teszten a felújított 3-as metrószerelvény

2016. december 20., 13:54 Módosítva: 2016-12-21 00:48:50
12

Átment a gyári biztonsági teszteken a Metrowagonmash által felújított, a 3-as metróvonalra szánt szerelvény budapesti prototípusa - közölte a felújítást végző társaság kedden az MTI-vel.

Közlésük szerint a biztonsági teszt egyik legfontosabb részét Budapesten végezték, próbafutáson lévő szerelvényen. Ezek egyike volt az úgynevezett samponos teszt, amellyel a csúszós sínfelületen történő megállást próbálták ki. A teszt során a felújított orosz szerelvény fékrendszere megfelelően működött és az előírások szerint biztonságos távolságban megállította a vonatot.

Tesztelték emellett a kocsik elektromos szigetelését, a kasztni szivárgászárását, valamint az utasok vészhelyzetben történő evakuálásának a menetét is, mindegyik próbán jól vizsgázott a szerelvény. Az utastérbe esztétikus, de vandálbiztos üléseket és kapaszkodókat szereltek, továbbá az utastérben minden éghetetlen anyagból készült.

Tovább

Eredménytelen lett egy újabb 3-as metró tender

2016. december 20., 11:18 Módosítva: 2016-12-23 15:31:27
2

A 3-as metró északi szakasza után a középső (Nagyvárad tér – Lehel tér állomások közötti) szakasz felújítására kiírt tendert is eredménytelennek nyilvánították, jelent meg az uniós közbeszerzési értesítőben kedden. Az eredménytelen eljárás indoka az, hogy mind az öt kivitelező társaság magasabb árajánlatot tett, mint 40,4 milliárd forintos fedezet.

12401900 981888341869654 6892069388093677191 o
Fotó: BKK - Budapesti Közlekedési Központ / Facebook

Az öt ajánlattevő társaság vagy konzorcium:

  1. Swietelsky Magyarország Kft.-ZÁÉV Építőipari Zrt.
  2. SDD Konzorcium. (Dömper Kft.-Subterra-Raab Kft.-Pannon-Doprastav Kft.)
  3. KÉSZ Építő és Szerelő Zrt.
  4. STRABAG M3 KÖZÉP Konzorcium (Magyar Bau Holding Zrt.-STRABAG-MML Kft.)
  5. A-Híd Zrt.
Tovább

Nem céljuk a fakivágás, de azért kiirtanak 1500 négyzetméter erdőt

2016. december 19., 15:23 Módosítva: 2016-12-20 17:18:03
2410
A Budapest Gyógyfürdői és Hévízei (BGYH) Zrt. közbeszerzést írt ki a Csillaghegyi Strandfürdő területén hamarosan felépülő sípályáról és a felújítandó futballpályáról. Ezután kiadtak egy közleményt, hogy nem céljuk a fakivágás, hanem csak a gondozatlan cserjés, bokros területet akarják rendbe tenni, meg különben sincs a környéken értékes fa. Ehhez képest 1500 négyzetméternyi erdőt azért kiirtanak.

Nemrég jártunk  a Csillaghegyi Strandfürdő területén, ahol a fürdő két munkatársa körbevezetett minket, és megmutatták, hol és milyen fejlesztéseket hajtanának végre. A focipálya környéke bozótos és tele van vadhajtásokkal, ezek környezetvédelmi szempontból érdektelenek. A sípályának szánt terület is nagyon be van nőve, emiatt nem is tudtunk körbenézni.

Tovább

Besárgultak a bilikék volános buszok

2016. december 17., 07:59 Módosítva: 2016-12-18 00:18:08
146
Épp csak megszabadult a főváros az agglomerációs közlekedés finanszírozásának terhétől, már megjelentek az első nem túl biztató jelek. A Volánbusz kivont négy, eddig a fővárosban közlekedő modern csuklós buszt, átfestette sárgára, és Érdre csoportosította őket. Vajon egyoldalúan módosítható majd a tarifa és a menetrend is? Ennek néztünk utána.

Az Omnibusz szakblog közösségi oldalán nemrég megjelent egy fotó, amin egy korábban a budapesti agglomerációs vonalakon közlekedő világoskék Volvo 7900-as autóbusz már új, sárga volánbuszos színekben tündököl.

Rögtön megindult a találgatás, átfesti-e a Volánbusz a teljes 167 darabos, eddig égszínkék agglomerációs flottát, amiről egy nem régi megállapodás szerint a főváros levette a kezét. A teljes átfestés amellett, hogy esztelen pazarlás lenne, még meg is zavarná az utasokat. Ráadásul, ha a szín változik, követheti a menetrend és a tarifa is.

Az Omnibusz blog közösségi oldalán megjelent kémfotó (Vámos Levente fotója)
Az Omnibusz blog közösségi oldalán megjelent kémfotó (Vámos Levente fotója)

Ezért megkerestük a Volánbuszt, mik a tervei a flottával és az agglomerációs szolgáltatással, aminek a megrendelője novembertől már nem a BKK és a főváros, hanem a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium. A Volánbusznál elmondták, hogy

jelenleg 4 darab autóbusz került sárgításra, mai ismereteink szerint további buszok sárgítását nem tervezzük.

Tovább