Mindeközben a 4-6-os villamoson annyira kevesen vannak, mintha szombat délelőtt lenne:
ebben a cikkünkben foglaltuk össze. A további fejleményekről már külön cikkekben írunk.
Olvasónk, Gábor reggelenként a Deák téren szokott a 2-es metróról a 3-asra átszállni és továbbutazni az Árpád hídnál lévő irodába, ahol dolgozik. Ma reggel 2-3 perccel tartott csak tovább az útja, sem tömeget, sem dugót nem tapasztalt, nem találkozott elégedetlen utastárssal sem. Az egyetlen észrevétele, hogy az autósok előszeretettel használjak az új buszsávokat, a pótlóbuszok pedig erre hangos dudálással reagálnak.
Oszlik a tömeg, legalábbis az Árpád hídnál felszállva már egészen normális körülmények között lehet villamosozni.
A Magyar Kerékpárosklub a Gyöngyösi utcai metrómegállóhoz települt ki, hogy népszerűsítse a kerékpárt mint ideális metrópótló eszközt.
Bicikliscsordák valószínűleg nem lesznek, de aki nem ijed meg a kissé csípős reggeli időtől, kényelmesen bebringázhat Újpestről a Cserhalom utca – Népfürdő utca – rakpart vonalon a kerékpársávon egészen a centrumig.
Két másik útvonalat is ajánlanak, a Röppentyű utca – Kassák Lajos utcán, valamint a Tatai út – Vágány utca – Andrássy úton át, de valószínűleg a Duna-parti lesz a legnépszerűbb.
Míg a Váci úton nem okozott bonyodalmat a metrópótlás, a mellékutcáiban igen. Fotónk a Fáy utcában készült, ahonnan mindkét irányba ki lehet kanyarodni a Vácira – vagyis most épp nem lehet. Az autósor reggel a Röppentyű utcáig állt, de még 9 után is jó negyedórás várakozással lehetett kijutni. Az ok egyszerű: a Váci úti forgalom haladása érdekében áthangolták a lámpákat, így a mellékutcákból csak másodpercek vannak kijutni a főútra. Egy olvasónk szerint 3 perc piros után 10-12 másodperc a zöld.
Horváth Csaba a 3-as metró újpesti végállomásánál lévő pótlóbuszos megállóban tartott sajtótájékoztatóján azt mondta, 60 busszal nem lehet pótolni a kieső metrót, ahhoz legalább 80 járműre lenne szükség. A szocialista politikus felvetette, hogy mintha most "a főváros összes busza" erre az útvonalra lenne csoportosítva, és nem 45, hanem 20-25 másodpercenként közlekednének. Ami rendben is lenne, csakhogy ezek az extra buszok máshonnan biztos hiányoznak. Horváth Csaba sajtótájékoztatója végén óriási bejelentést tett: elmondta, hogy felszáll az egyik metrópótló buszra, elmegy a Lehel térig, és leméri a menetidőt.
(MTI)
Madzaggal és dróttal. Az Árpád hídnál sikerült összehozni ezt csodás megoldást:
Mindeközben a 4-6-os villamoson annyira kevesen vannak, mintha szombat délelőtt lenne:
Nekem személy szerinte jobban bejött így a bejutás, mint végig metrózva. A buszokon nem volt tömeg, a Lehelen persze már igen, de oda üres szerelvények jöttek, szóval mindenki elfért. - írja egy elégedett olvasónk, Jenő.
Marcell nevű olvasónk írta, hogy a 68-as busz vonaláról kivonták a hétköznapra rendszeresített csuklós buszokat, emiatt ott is tömve voltak a kisebb befogadóképességű járművek. Hasonló jelenséget jeleztek egyébként a XVI. kerületből, a 31-es busz vonaláról is a hvg.hu-nak.
Újpesten régebben öt automata működött, mostanra kettőt leszereltek (gondolom, valahol a felszínen a pótlóbuszok útvonalára helyezték át), a maradékból pedig csak egy fogad el készpénzt ma reggel – írja olvasónk.
Újpest-Központban a pizzéria jól megfogja szívni, itt minden reggel sor állt, most meg:
Egyébként frankón fel van matricázva a padlóra, mi merre indul:
Olvasónk 8:24-kor suhant végig a Váci úton.
A Stadionoknál az Árpád híd felé csak a második szerelvényre fértem fel, úgy látszik, nem csak nekem ez a metrópótló – írja olvasónk.
Olvasónk, Norbert is felhívta a figyelmet arra, ami reggel nekem is eszembe jutott, miközben a 26-os buszra préselődtünk fel iskolatáskákkal, tesicuccokkal és egyéb nyalánkságokkal. Vagyis arra, hogy
Azt vki elintézhetné azért, hogy legalább a pótolt szakaszok környékén ne erőltessék az első ajtós felszállást a buszokon.
„Vicces, hogy egy ajtón akar felszállni 10-15 ember, közben a busz belseje meg üres.”
Bár idebent parázs vita folyik arról, hogy vajon ez egy átlagos hétfő reggel másként van e.
Olvasónk, Dénes a Lehel tértől Újpestig ment a 14-es villamossal. A tapasztalatait így összegezte:
„A Lehel téren szálltam fel (a metró elképesztő tömeget ontott itt ki, és a lépcső közepén szembejövő mamókák banyatankkal nem igazán voltak a tömeg segítségére... akik a szélén voltak, talán épségben leértek). Kicsit várni kellett egy szerelvényre, de ahogy beért, szinte azonnal indult is.
A megállókban szólt a "minden ajtót vegyék igénybe" szöveg.
A lámpáknál kicsit el-elakadtunk, de jól haladtunk, Fiastyúkig szinte üresen, kényelmesen, ülőhely is akadt. A Fiastyúknál se szállt fel tömeg, nincs nyoma a konzervérzésnek.
Zökkenőmentesen eljutottam Újpest-központig.
Az út maga a villamosvonal miatt +10 perc, a Lehel téri tömeg horror. Első napnak nem rossz.
A BKV és a BKK szakemberei mindent megtettek azért, hogy a legkisebb fennakadással járjon a 3-as metró felújítása
– mondta el a főpolgármester a TV2 Mokkájában. Hozzátette:
Azt be kell látni, hogy egy ekkora felújítást a városban észrevétlenül nem lehet megtenni.
A főpolgármester az anticipatív válságkezelés egyik mesterfogásával élve azt is kijelentette:
A politikában sokan abban reménykedtek, hogy nem tudják elkezdeni a metrófelújítást. Most, a felújítás megindulásával hónapokig arról beszélnek majd, hogy a fővárosban közlekedési káosz van.
Egy olvasónk írta, hogy a Hidegkúti Nándor Stadiontól teljesen tele van az Árpád híd felé tartó 1-es villamos, hogy szöveghűen idézzem őt:
Hering party feeling.
És szerinte jobban jár az, aki visszamegy pár megállót, ahol talán még fel fog férni. Akkora volt a tömeg, hogy azt még le sem tudta fotózni, mivel „a telefonomig nem tudott elérni a kezem”. Kolléganőnk is hasonló tapasztalatokat chatelt be a szerkesztőségbe, ő már a harmadik villamost engedte el.
FRISSÍTÉS: A negyedikre felfért.
Folyamatosan szállnak fel az emberek a metrópótlókra.
Az Árpád hídtól a belvároson át (de a Váci utat lényegében kikerülve) a Boráros térig közlekedő 115-ös busz a korábbi menetrendjéhez képest nagyjából tíz perccel lassabban jár egy ideje, ezt az új menetrendet viszont a belvárosig egy perc késéssel tartani tudta a 7.14-kor indult járat.
A Lehet téren reggel 8-kor is minden oké, szépen jönnek egymás után a pótlóbuszok.
A villamosokkal ellentétben a buszközlekedés simán megy az Árpád hídnál, jönnek-mennek a buszok, és nincsenek tele.
A 12-14-es villamosoknál több problémáról is beszámolt a hvg.hu. Az egyik az, hogy már fél 8 körül sem lehetett felszállni a tömeg miatt a Fiastyúk utcánál, és sorra mennek el a szardíniásdobozra pakolt szerelvények. Az újpesti Görgey Artúr utcánál is kritikus a helyzet, mivel ott az autók - akiknek nincs saját sávjuk, ezért a villamosvágányon kell haladniuk - elállják a villamosok útját.
Az Újpest és Keleti között a Reitteren-Dózsán járó 30/30A valóban sűrítve jár, kb kétpercenként jött egy, régi típusúak és alacsony padlósok felváltva. A forgalom alacsony, a járatokon kevesen vannak.