Járműhiba miatt nem közeledik a 2-es metró az Örs vezér téri végállomás, illetve a Deák Ferenc tér között kedd délután - közölte a Budapesti Közlekedési Központ Facebook-oldalára hivatkozva az MTI.
Az Alstom Metropolis szerelvény meghibásodása miatt a kimaradó szakaszon pótlóbuszok szállítják az utasokat.
Szeptember 1-jétől megváltoztak a jegyvásárlási szabályok a HÉV-vonalakon: Budapest közigazgatási határán kívüli megállókban csak előre megváltott kiegészítőjeggyel vagy bérlettel lehet felszállni a vonatokra - írta közleményében a MÁV.
A Rác fürdő és szálló újranyitását 2019-re tervezi a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei (BGYH) Zrt., ez 2,5 milliárd forintba kerülhet - ez derült ki a Fővárosi Közgyűlés jövő szerdai ülésére benyújtott javaslatból, amiről az MTI írt.
Hamarosan kezdődik a Magyar Királyi Pénzügyminisztérium egykori palotájának rekonstrukciója a budai Várban. A Szentháromság téren álló épületet az eredeti, 1903-as tervek alapján újítják fel, és a Pénzügyminisztérium költözik be az épületbe – írja a Magyar Idők.
A felújítást végző PM-TÉR6 Nonpprofit Kft.-nél a korábbi, túlárazás miatt eredménytelen közbeszerzési eljárás után saját állományba vett tervezők alkalmazása mellett döntöttek, így a régészeti, bontási-feltárási munkákkal egy időben, az ezek során szerzett információk, adatok felhasználásával tervezhetnek. A cégnél most úgy számolnak, hogy az év végéig bemutathatják a látványterveket, és mindenki megismerheti, milyen lesz a pénzügyi tárca régi-új épülete.
Az sajnos nem derül ki a Magyar Idők cikkéből, hogy mennyi ideig tart majd a felújítás, mennyibe fog kerülni és mikor költözhet be az épületbe a Pénzügyminisztérium.
Nemrég tettünk közzé egy videót a Kútvölgyi Kórház lecsupaszított falairól, ehhez az állapothoz hosszú, és egyre inkább lefelé tartó út vezetett. Az épület négyemeletes részének homlokzati felújítása még 2015 szeptemberében kezdődött az állványzat megépítésével és a külső burkolat bontásával, miközben odabent tovább folyt az ellátás.
A Semmelweis Egyetem egy hónappal később bejelentette, hogy az uniós támogatásoknak köszönhetően az 1,75 milliárd forintos rekonstrukciós keret 4,7 milliárdra ugrott, amiből 11 egyetemi épület tudnak felújítani.
A Kútvölgyi kivitelezési feladatait az erre a munkára létrehozott Kútvölgyi 2015 Konzorcium nyerte el a kiírt közbeszerzésen. A konzorcium vezetője az Épkar Zrt. volt, amelyhez a West Hungária Bau Kft. társult. Előbbi céget egyébként Szeivolt István, Tiborcz jó ismerőse irányítja, utóbbi pedig Tiborcz korábbi üzlettársának, Paár Attilának a tulajdonában van.
A munkák azonban nem készültek el 2016-ra, mert a kivitelező és a megbízó között jogvita kezdődött, így az épület felújítási munkálatai félbemaradtak, még az állványzatot is lebontották.
A jogvita létéről tavaly Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára adott egy rövid tájékoztatást a jobbikos Sneider Tamás kérdésére, aki azt is megígérte, hogy a projekt "fizikai befejezésének" határideje 2018. február 28. lesz, ami viszont szintén meghiúsult.
Vannak annyira kerek történetek, amihez az újságíró már nem nagyon tehet hozzá, csak háttérbe vonul, és hagyja beszélni az érintetteket. Ilyen a Pillangó parki járdafák esete is.
Helyi olvasónk szemszögéből a történet:
A Pillangó park felújítására (Pillangó utcai metróállomásnál) 590 millió forintot költenek el feleslegesen, értelmetlenül. A lakossági tiltakozás hatására bizonyos tervezett elemeket nem csinálnak meg (érdekes módon a költségek mégsem csökkennek). A korábbi járdák nyomvonalát értelmetlenül módosítják. A tiltakozás hatására állítólag fákat nem vágnak ki. Ez utóbbi kettőnek az lesz az eredménye, hogy fák több helyen a járda közepén fognak állni, illetve túl közel a járdához. Sajnálom előre a babakocsisokat, a tolókocsisokat, akik nehezen és a vakokat, akik talán egyáltalán nem tudnak majd az ilyen járdákon közlekedni. Nem beszélve arról, hogy a térkővel körbeépített fák pár hónapon belül fel fogják nyomni az új járdákat, amelyek azokon a szakaszokon járhatatlanok lesznek.
Termálvizet találtak az V. kerületben a Vadász utcai sportközpont építése során, a több hónapon keresztül tartó fúrási munkálatok sikerrel jártak és a fellelt, 800 méter mélyről származó termálvíz nemcsak fürdőzési, hanem fűtési, vízmelegítési célra is alkalmas.
Szentgyörgyvölgyi Péter fideszes polgármester sajtótájékoztatóján az MTI tudósítása szerint elmondta, hogy a termálvíz közepes-magas oldott ásványianyag-tartalmú, hidrogén-karbonátos víz. Becsült vízhozama 400-500 liter percenként. A szakemberek szerint nagyon jó minőségű.
A kitermelhető víz 57-58 Celsius-fokos és valószínűsíthető, hogy a gyógyvízzé minősítéshez szükséges eljárás is lefolytatható lesz.
A belvárosi önkormányzat a Vadász utca 30. szám alatt egy multifunkcionális sportközpontot épít, amiben lesz úszómedence, tanmedence, wellness központ szaunákkal, termálvizes medence, tornaterem, fitneszközpont, valamint egy óriási mászófal.
Összeütközött egy mentőautó egy autóval péntek reggeli a budapesti Petőfi hídon, írja a police.hu
Olyan súlyos balesetet szenvedett egy motoros az Erzsébet hídon, Budapesten csütörtök reggel, hogy a helyszínen belehalt a sérüléseibe, írja a Police.hu
A baleset reggel nyolc előtt nem sokkal történt, a motoros egy autóval ütközött a hídon, egyelőre tisztázatlan, pontosan hogyan történt a baleset.
A helyszínelés miatt torlódások voltak a környéken és a belvárosban.
Az V. kerületi önkormányzat mindent megtesz annak érdekében, hogy a Bástya utcai óvodaudvar továbbra is az ott lakóké maradjon. A Belváros-Lipótváros Önkormányzata a keddi, MTI-hez eljuttatott közleményében ellenzéki pártok nyilatkozataira reagált.
Az MSZP közleménye szerint a párt vizsgálatot kezdeményez, hogy kiderüljön, a jegyző miért adott engedélyt arra, hogy az új tulajdonos a területet parkolóként üzemeltesse, s hogy az önkormányzat miért nem tett semmit a telek visszaszerzéséért. Mint arról hétfőn beszámoltunk, játszottak a gyerekek, amikor elkezdték bontani a Bástya utcai óvoda játszóterét.
Az önkormányzat azt írta, valótlan az állítás, miszerint a befektető személyesen és levélben is kereste őket, választ viszont nem kapott. Az önkormányzat több alkalommal kísérelt meg egyeztetést a telek jogi sorsának rendezéséért, ez idáig viszont nem járt sikerrel - tették hozzá.
Olvasónk küldte a lenti képeket a Körvasút felüljárójáról, ami tényleg elég problémásnak néz ki. Ezért megkerestük a BKK-t, milyen gyakran van felülvizsgálat, milyen a híd állapota hivatalosan, mikor lesz felújítva?
A válasz szerint a felüljáró hídszerkezetének vizsgálatát félévente, a fővizsgálatot tízévente kell elvégezni. Az üzemeltető Budapest Közút Zrt. a fővizsgálatot 2012-ben, akkor még BKK Közútként elkészítette. A próbaterhelés eredménye szerint a felüljáró felszerkezetének teherbírása megfelelő volt. Ezt követően, még 2013-ban megvizsgáltatták a felüljáró szegélyelemeit, amelyek stabilnak bizonyultak.
Idén újra lefolytatták ezt a vizsgálatot, mivel a híd alatt áthaladó járművek ütközései miatt számos beton szegélyelem kimozdult a helyéről. A szegélyelemek jelenleg is fixek, de a vizsgálat még nem fejeződött be. A felüljáró földelési hálózatának helyreállítását a Budapest Közút Zrt. már megrendelte, annak kivitelezése idén szeptemberben várható.
A Fővárosi Önkormányzat műtárgyfelújítási programjának részeként a Budapesti Közlekedési Központot bízta meg a Budapest Közút Zrt. által üzemeltetett Csömöri út–Drégelyvár utca–MÁV vágány feletti közúti híd felújításának terveztetésével és beruházási munkáival, annak állapotára való tekintettel. A kivitelezési közbeszerzés kiírása a tervek elkészülte után, várhatóan még az idén megtörténik, maga a felújítás várhatóan kilenc hónapot vesz majd igénybe. Jelenleg a tervek készítése zajlik.
Budapest belső kerületeiből már kitiltották a beerbike-okat, de hamarosan a Népszigeten is erre a sorsra juthatnak, írja az mfor.hu
Újabb leselejtezett buszokat vásárolt Budapestre a BKV, ami híres arról, hogy Európa leselejtezett járműveit nagy vehemenciával vásárolja fel, írja az Omnibusz alapján a 444.hu.
A nyolc darab csuklós Mercedes Citaro most a horvátországi Rijekából érkezett fővárosunkba. A horvátok még 2008-ban vették meg a szóban forgó buszokat, aztán alig négy év múlva, 2012-ben már le is selejtezték őket, mert állandóan meghibásodtak.
Közel 10 százalékkal emelkedett az elmúlt években a villamosvezetőnek jelentkezők között a nők aránya, ez is hozzájárult ahhoz, hogy a villamosok 40 százalékát ma már nők vezetik a fővárosban, írja a Világgazdaság a Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV) tájékoztatása alapján.
A társaság 3800 járművezetőt foglalkoztat főállásban: autóbuszon és trolibuszon 2550, villamoson 940, metrón 323 sofőr dolgozik. A női járművezetők jelenléte nemcsak a villamosokon erős. A metróvezetői állomány 30 százaléka szintén nő, trolibuszokon 10, míg autóbuszokon csupán 3 százalék az arányuk.
A Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén tizenhárom, eddig névtelen közterület elnevezéséről döntött, ennek eredményeként a XI. kerületben a Nobel-békedíjas dél-afrikai emberi jogi harcos, később államfő
Nelson Mandela nevét veheti fel egy park.
Több olvasónk is jelezte, hogy
a közlekedési állapotok az M0-s lezárásával már hétfőn kegyetlen mértéket mutattak, rossz belegondolni, mi lesz jövő héttől, az iskolakezdés után.
Vagy:
Az útfelújítások miatt LEHETETLEN Halásztelekről Budapestre bejutni, akár saját autóval, akár tömegközlekedve.
Az M0-s autóút déli szakaszának felújítása, valamint a térségben felújítás alatt álló két másik főút elsősorban azoknak az agglomerációs településeknek a lakóit sújtja (Szigethalom, Szigetszentmiklós, Szigetcsép, Halásztelek, Tököl, mintegy 40 ezer embert), akik a körgyűrűtől délre eső, Csepel-szigeti lakhelyükről szeretnének a fővárosba bejutni.
Államtitkári fizetéseket is elérhetik a fővárosi kerületek tanácsadói fizetése – írta meg a Zoom. A 23 kerületből tízben alkalmaznak tanácsadót, összesen 39-et. A szórás nagy, a minimálbértől havi egymillióig terjed. Óbuda a csúcstartó, nem csak a fizetésekkel, de az alkalmazott tanácsadók számával is: a kerületben dolgozik a tanácsadók negyede.
Mindennap láttunk több szerencsétlen balesetet is abban a kereszteződésben
– mondta az Indexnek egy olvasónk, aki a körút egyik üzletében dolgozik, és pont rálát a helyszínre. Rendszeresen előfordult, hogy a gödörből vérző sípcsonttal kikászálódók első útja az ottani patikába vezetett, ahonnan átkötözött lábbal jöttek ki.
Most, hogy az alagút és a mélygarázs megépítésével körvonalazódnak a park alapjai, több kérdés is felmerült, különösen az alagútra vonatkozóan. Az alagút ugyanis nem megy le a föld alá, a talajszinttől csak két méterre van az alja,
azaz sekély, ahhoz, hogy igazi alagút lehessen, egy dombot kell majd felhordani rá.
A másik probléma, hogy a hossza 80 méter. Az alagút rövidsége miatt a Millenáris fő gyalogos tengelye és az új park várhatóan két forgalmas sétánya szintben, egy zebrával keresztezi az alagútba futó közutat.
Azaz a több százmilliós alagúttól néhány méterre zavarják majd egymást az autósok és gyalogosok, holott az alagút építésének a célja az volt, hogy „a régi és az új parkrész funkcionálisan is eggyé válhasson, és akadálymentes kapcsolat alakulhasson ki közöttük”.
Hamarosan megkezdődik a Magyar Zene Háza építése a Városligetben, mondta a Magyar Időknek Baán László, a ligetprojekt miniszteri biztosa.
Hamarosan elkezdik építeni a Magyar Zene Házát a Városligetben, ami az egykori Hungexpo-irodaházak helyén fog állni. A japán Szou Fudzsimoto által tervezett épület Liget Budapest Projekt részeként jön létre, és az épülethez készült egy videós látványterv és pár fotó is.
Az augusztus 20-i rendezvények miatt Budapest több kerületében forgalomkorlátozásokra kell készülni a hosszú hétvégén és a közösségi közlekedés menetrendje is változik – közölte a rendőrség és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az MTI-vel.
Nettó 2,49 milliárd forintos közbeszerzést nyert el a Főmterv Zrt. az M1-es metró fejlesztésének kiviteli tervezésére és az engedélyek beszerzésére, írja a Világgazdaság.
Az ajánlatkérő a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK), amely szolgálati keretmegállapodást kötött a Millenniumi Földalatti Vasút korszerűsítésére, közölte a lap az uniós hirdetmény alapján. A mostani megbízás a teljes vonalat érinti, tehát mintegy 5 kilométert.
Információink szerint ma a 20 darabos Modulo elektromosbusz-flotta 60 százaléka, 12 busz nem tudott forgalomba állni üzemképtelenség miatt. Az arány a következő napokban csak növekszik, ugyanis az eleve könnyen hibásodó buszok gyártója, az Ikarus Egyedi ellen csődeljárás indult. Ami azt jelenti, hogy az elektromos buszok karbantartói se dolgoznak már.
Mint megtudtuk, a BKV autóbusz üzemágának dolgozói küzdenek, mint malac a jégen, hogy pótolják valahogy a kieső elektromos buszokat, de van olyan probléma, amin nem tudnak úrrá lenni. Több vonalon, ilyen például a 39, 191, le lehet ugyan cserélni az elektromos midibuszokat a nagyobb, dízel szóló autóbuszokra, de például a 16-os és a 27-es vonalon (a Várnegyedben és a Gellérthegyen) gond lesz, mert a nagyobb buszok ott nem férnek el, a dízel üzemű midi Karsan buszokból meg kevés van.
Nyolcvanöt millió forintot költöttek rá, de két éve nem működnek a talajba süllyesztett fénysávok a Széll Kálmán téren. Az évforduló alkalmából a 444.hu felidézte: az átadás után egyre több részen sötétedett el, végül az egészet lekapcsolták.
Augusztus 11-től, szombattól – a belvárosi környezet légszennyezését csökkentve – hétvégenként trolibuszok közlekednek az autóbuszok helyett a Kossuth Lajos téri metróállomás lezárása idejére indított M2A pótlóbusz-vonalon, a Deák Ferenc tér és a Kossuth Lajos tér között - közölte a BKK. Ezt azok a 2015 óta forgalomban lévő, alacsonypadlós, légkondicionált Solaris–Škoda trolibuszok teszik lehetővé, amik akár 4 kilométeres táv megtételére is képesek felsővezetéken kapott áram nélkül nagy teljesítményű akkumulátoruk miatt.
A Kossuth Lajos téri metróállomás lezárása várhatóan augusztus végéig tart, addig a teret az M2-es metró helyett Pesten a Deák Ferenc tér felől az M2A metróállomás-pótló busszal, a Batthyány tér felől pedig hajójáratokkal lehet elérni.
Szombattól egy héten keresztül (augusztus 11-19) a következő vasárnapig a 4-es és a 6-os vonalon zajló villamospálya-felújítási munkák miatt a Margit körúton is változik a villamosközlekedés, írja közleményében a BKK.
A BKK arra is választ adott, hogy mire fel bontják, betonozzák, zárják le az utat, és akadályozzák a forgalmat már megint: A nagykörúti villamosvonalon az Oktogon és a Baross utca között jelenleg a korábbinál korszerűbb felépítményű villamospálya épül.
A nagykörúti villamospótlás a nyári szünet végéig, szeptember 2-ig tart, a további forgalmi változásokról a BKK hamarosan részletes tájékoztatást ad.
Aki Budáról a Széll Kálmán tér érintésével a belváros felé tart, annak a 4-es és a 6-os villamos helyett ebben az időszakban érdemesebb az M2-es metróra szállnia. (Az M2-es metró augusztus végéig a Kossuth Lajos tér állomáson megállás nélkül áthalad.)
A további részleteket az alábbi linken találja meg.
(Borítókép: Huszti István / Index)
Busszal ütközött egy autó Budapesten szerda kora este, a Rákóczi út hetedik kerületi oldalán a 86. szám előtt, írja az MTI. A balesetben 11 ember megsérült, körülményei egyelőre tisztázatlanok.
A forgalom rendőri irányítás mellett egy sávon felváltva halad.
Tarlós István főpolgármester utasítására a főváros cégei mindent megtesznek azért, hogy enyhítsenek a lakosság hőségérzetén, locsolják az utakat, vizet osztanak, tovább tartanak nyitva a strandok – írja az MTI.
Egyre több a komoly „faügyi konfliktus” a kertészek és a lakosság között Budapesten. Ahogy kivonulnak a terepre, a környékbeliek már facsonkítást, fagyilkost kiáltanak. Miért van ez?
Ez szerintem egyrészt néha a szenzációhajhász sajtó felelőssége is...
Mi már csak a konfliktusra érünk oda.
...másrészt mióta városi faápolás létezik, sokkal drasztikusabb beavatkozások is voltak. Tudok olyan képet mutatni, amin a Bem rakparton négy méter magasságig vissza vannak vágva a gesztenyék az ötvenes években. A háború lövedékei össze-vissza szaggatták őket, veszélyesek voltak, az akkori technológiának megfelelően vissza kellett vágni őket. Most is ugyanaz a legfőbb szempont, a fákat úgy kell fenntartanunk, hogy biztonságosak legyenek. Hiszen, ha bármi történik, ha kidől, letörik, bármi kárt okoz, akkor mi, kezelők vagyunk a felelősek.
Volt már olyan, hogy megbüntették a Főkertet ilyen okból?
Voltak, vannak káresetek, de a Főkertnek erre van felelősségbiztosítása. Természetesen ilyenkor a felelősségre vonás sem marad el, ha visszavezethető a kár fenntartási hibára.