Nemrég került fel az egyik közösségi oldalra az a videó, amin az látszik, hogy három tinilány a 4-6-os villamos hátuljára kapaszkodva, tulajdonképpen az ütközőn térdelve utazik.
A jelenség nem ismeretlen, a múlt században sokat utaztak a villamosok hátsó ütközőin, azaz tujáztak a pestiek. Ma már a nagyobb sebesség, és a kisebb kapaszkodási lehetőség miatt veszélyesebb.
A BKK korábbi közleménye szerint a tujázás és a szörfözés a metró- és villamoskocsik között, előtt vagy mögött is szabályellenes.
Egyre inkább beigazolódik, hogy kizárólag rendészeti beavatkozások nem fogják megoldani a drogproblémát, és amíg az összetett társadalmi krízishelyzet tényezői, így a szegénység, a kilátástalanság, az ellátatlanság nincs kezelve, addig nem fog csökkenni a droghasználók száma. Az erősebb hatósági fellépés még a TEK bejáratának közvetlen szomszédságában is kudarcot vallott, és a rendőri jelenlét ellenére is nagyüzemben folyt tovább a drogterjesztés. A ház elé tervezett háromméteres kerítéstől se várjunk csodát. Arról, hogy már Zuglóig ér a Hős utcai drogprobléma, ebben a cikkünkben írtunk a nyáron. A jelenség pedig már olyan helyeken is megjelent, amik kilométerekre vannak a Hős utcától, és ahol a lakók eddig csak hírből hallottak a beanyagozott fiatalokról.
A IX. kerületi József Attila-lakótelep Budapest egyik legnépszerűbb és legzöldebb lakótelepe, ami az Üllői út, az Ecseri út, a Gyáli út és a Határ út által körbezárt területen található. A ferencvárosi panelházak között pesti viszonylatban tényleg sok a parkosított, fás terület. Egy forrásunk szerint a városrész manapság mástól is zöld, mivel a lakótelepi idillt két-három hónapja “Hős utcai figurák” megjelenése bolygatta meg.
A H6-os HÉV november 2-ától, péntektől november 19-ig, hétfőig Szigetszentmiklós-Gyártelep és Tököl között egy vágányon közlekedik karbantartás miatt, a megszokott menetrendtől eltérő indulási időpontokkal, írja közleményében a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
A hosszú hétvégén szombaton és vasárnap pedig rövidített útvonalon közlekedik Közvágóhíd és Szigetcsép között szintén karbantartás miatt. Szigetcsép és Ráckeve között H6-os jelzéssel pótlóbusz jár a HÉV menetrendjéhez csatlakozva, amin kerékpár szállítása megengedett.
Korábbi, a belvárosi utcák befásításáról szóló cikkünk nyomán megkereste lapunkat Szabó Tamás, a XIII. kerületi Közszolgáltató Zrt. központi ügyfélszolgálati vezetője, aki elmondta, hogy a kerület belvárosias részében, az Újlipótvárosban évek óta keresik a lehetőségeket, hogy lehetne befásítani a szűk utcákat.
Szabó szerint nagyon nehéz dolguk van a városrészben, mert számos, egymásnak gyakran ellentmondó közterületi igénynek kell megfelelni: a közlekedési, közlekedésbiztonsági, parkolási elvárások (legyen szó egyéni gyalogos, babakocsis, kerekesszékes, kerékpáros, gépkocsis, tömegközlekedéses vagy éppen áru- és teherszállításos közlekedésről) mellett megjelenik a közterületek fásítása, zöldfelületek növelése, a rekreációs lehetőségek (pl.: parkok, játszóterek, fitneszterek, fasorok, zöld-kazetták, padok, kutyafuttatók, vendéglátó teraszok kialakítása, üzemeltetése stb.) bővítése iránti igény is. A legnagyobb kihívást azonban a közművezetékek jelentik. A szűk keresztmetszetű utcák, járdák alatt tucatnyi vezeték fut (víz, gáz, távhő, csatorna, távközlés stb.), amelyek fölé vagy közvetlen közelébe (védőtávolságába) nem lehet fákat ültetni.
Egy járókelő által készített felvétel rögzítette, ahogy egy csapatnyi fiatal összeverekedett a Széll Kálmán téren, az esetet a Ripost szúrta ki először. A lap értesülései szerint az incidens szombaton történt, “a verekedésben két banda tagjai körülbelül ötvenen vettek részt”.
A hosszú hétvége után hazaérkező hajléktalanok csak a lakásukhoz hazaérve szembesültek a megsemmisített kunyhóik látványával – írja a Mérce. A hírportál beszámolója szerint a nap folyamán A Város Mindenkié aktivistái és Varga Attila a Párbeszéd helyi képviselője, a kispesti Szociális Bizottság elnöke is a helyszínen járt. Varga a Mércének azt nyilatkozta, hogy amikor kiértek, még ott találták a munkásokat, akik állítólag őket látva levonultak a telepről. Szerinte az önkormányzat szinte semmit sem tud tenni, mivel ez a terület a Pilisi Parkerdő Zrt. tulajdonában áll.
A Jászai Mari téren álló hajóról vödörszám öntik a szemetet a Dunába.
– írja olvasónk, aki fotókat is mellékelt leveléhez.
Olvasónk szerint egyébként ez mindennapos dolog, volt olyan, hogy a tömött, menetrend szerint járó BKK hajó elé öntötték, és a japán turisták azt fotózták. Teljesen változó, hogy éppen melyik hajóról öntik, de a felgyűlt szemétnek jellemzően ez a sorsa, tette hozzá.
Zaránd Péter, a Momentum Mozgalom egyik alapítója lesz Puzsér Róbert kampányfőnöke, számolt be róla a Népszava. A lapnak maga Zaránd is megerősítette a hírt, aki azt mondta, hogy örömmel vállalta el Puzsér főpolgármesteri kampányát, hiszen régóta ismerik egymást Puzsérral.
Lezárták a Lánchidat szombat hajnalban, mert a híd tervezetten jövő ősszel kezdődő felújításához kapcsolódóan terheléspróbát végeztek. A BKK előzetes tájékoztatása szerint hajnali fél ötig tervezték a hídzárat, addig a 916-os és a 990-es éjszakai busz az Erzsébet hídon át közlekedett.
Limuzinosokat ellenőrzött a fővárosi kormányhivatal. Budapest Főváros Kormányhivatala még október 12-én éjszaka a Hősök terén hajtotta végre az akciót az engedély nélküli limuzinosok felderítése érdekében - írták a közleményükben péntek délelőtt.
A limuzin szolgáltatást végzők körében végzett éjszakai ellenőrzések tapasztalatai miatt a hatóságnak több esetben kellett eljárnia engedély nélküli személyszállítás, a megfelelő vezetői engedély hiánya, illetve elfogadhatatlan műszaki állapotú jármű miatt.
Az eredetileg decemberre tervezett átadás helyett március környékén fejeződhet be a hármas metró felújítása. 2019 első negyedévének végén indulhat újra az utasforgalom az M3-as metró északi szakaszán – tájékoztatta a Portfolio.hu-t a BKV.
Vagyis csak jövőre érhet véget a metrópótlós buszozás a Váci úton. A Hvg.hu már a nyár végén egy-két hónapos csúszásról írt, ehhez képest további kisebb csúszás tapasztalható.
A 3-as metró északi szakaszán, vagyis az Újpest-Központtól a Lehel térig tartó szakaszon a kivitelezési munkálatokat 2017. november 6-án kezdték meg. Ekkor lezárták az Újpest-Központ, Újpest-Városkapu, Gyöngyösi utca, Forgách utca, Árpád híd és Dózsa György út állomásokat. Ezek nyílnak meg tehát várhatóan 2019 tavaszán. A teljes vonalszakasz korszerűsítésének tervezett átadása pedig 2022 – írta a BKK.
Tarlós István az Indexnek adott interjújában arról beszélt, hogy a most megalakuló budapesti közfejlesztési tanács elé mindenképp be akarja vinni a hármas metró befejezését, mert „szép metrót" akar.
Négy ember megsérült csütörtök délután, amikor összeütközött két busz a BAH-csomopont melletti kereszteződésnél. A képek alapján a 112-es és a 8-as busz volt érintett a balesetben.
Egy szemtanú szerint az történt, hogy a Jagelló utról kanyarodott volna a busz (112) a Hegyaljára a BAH felé, és telibe kapta a 8E-t, ami a Hegyalja felé ment volna tovább.
A képek szerint egy villanyoszlop is kidőlt. A környék délután beállt, akkor nagy volt a környéken a dugó.
A BKK Facebook-oldalán megjelent egy közlemény szerint baleset miatt órákra lezárták a Jagelló utat a Hegyalja útnál a BAH-csomópont felé, valamint a Hegyalja utat a BAH-csomópontnál Farkasrét felé. A baleset miatt terelt útvonalon közlekedett a 8E, a 108-as, a 110-es, a 112-es és a 212-es autóbusz.
A rendőrség közleménye szerint este 7 óra előtt nem sokkal befejezték a helyszínelést, a forgalom már zavartalanul halad.
Folytatódik a Csömöri út felújítása Budapesten, a XVI. kerületben, ezért csütörtöktől november 12-ig több autóbusz módosított útvonalon jár, a felüljárónál pedig útszűkületre kell számítani - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint a Pálya utca déli oldali kereszteződését lezárják. A Csömöri úton a felüljáró és a Rózsa utca közötti munkák miatt egy sávra szűkül a forgalom és váltakozó irányban jelzőlámpa irányítja a járműveket.
A változások a 131-es, a 231-es és a 996-os busz közlekedését érintik.
Szintén a XVI. kerületben befejezték az újfelújítási munkákat a Mátyás király utcában és a Mátyásföldi téri körforgalomban, ezért itt újra lehet közlekedni. Csütörtöktől ismét az eredeti útvonalon jár a 44-es, a 46-os, a 146-os, a 244-es, a 996-os és a 996A jelzésű autóbusz, írja az MTI.
Életveszélyes állapotban szállították kórházba azt a férfit, akit szerda este ütött meg egy 16 éves fiú a budapesti Széna téri villamosmegállóban.
A nagy patkányszámláló néven Facebook-oldalt indított a Párbeszéd, miután V. Naszály Márta adatigénylése nyomán világossá vált, hogy 3 hétig semmilyen közszolgáltató cég nem végzett patkányirtást Budapesten, ennek nyomán kétszeresére nőtt a patkányok észlelt jelenléte a fővárosban.
Mint az oldalon írják, már olyan közterületeken és élőhelyeken is találkozni patkányokkal, ahol ez korábban ismeretlen jelenség volt. A friss jelzések a XI. kerületi Ulászló utca társasházi lakásaitól a Kapisztrán téren át a Schulek lépcsőig terjednek, de volt, akinek buszmegállóban birizgálta cipőjét az állat.
Két hete mi is megírtuk, hogy elszaporodtak a patkányok Budapesten, miután a Bábolna Biót, amelyik 47 évig végezte az irtást, lecserélték, és a legutóbbi közbeszerzési eljárást a fővárosi patkánymentesítésre egy négy cégből álló konzorcium, az RNBH nyerte el. Az átállással járó háromhetes intervallum miatt sok bejelentés felhalmozódott, de a konzorcium szerint ezeket már ledolgozták.
A Párbeszéd önkormányzati képviselője szerint ugyanakkor a társaság a vállalt 24 órás határidő helyett több napos határidővel dolgozik, és nem jutnak el mindenhova. A patkányszámlálóval az ő munkájukat is segíteni akarják.
Felvonulás miatt korlátozzák a forgalmat vasárnap délután Budapesten. Több belvárosi útszakaszt és a Lánchidat is lezárják, írja az MTI a BKK-ra hivatkozva.
Hétfőtől karbantartás miatt nem közlekedik a fogaskerekű (60-as villamos), írja az MTI a Budapesti Közlekedési Központra (BKK) hivatkozva. Október 15-én üzemkezdettől november 30-án üzemzárásig a 60-as villamos (ez a fogaskerekű) helyett Városmajor és Széchenyi-hegy, Gyermekvasút között pótlóbusszal lehet utazni. Alternatív eljutási lehetőségként a 21-es, a 21A, a 22-es, a 22A, a 91-es, a 155-ös, a 156-os, a 212-es, a 222-es buszt, az 56-os, az 56A, az 59-es, az 59B vagy 61-es villamost ajánlja a BKK.
2019 első negyedévében kezdődik meg a szűk, de elég nagy forgalmú Pasaréti út felújítása, a munkálatok várhatóan hét hónapig tartanak majd, derül ki a Budapesti Közlekedési Központ közleményéből.
A kormányközeli Nézőpont Intézet szeptemberben Budapesten végzett közvélemény-kutatása alapján
Tarlós István legalább 45 százalékot szerezne egy most vasárnap tartandó önkormányzati választáson.
A Tarlós újabb főpolgármester-jelöltségének bejelentésére időzített felmérés szerint egy közös, eddig még meg nem nevezett, baloldali jelölt 30 százalékos eredményt érne el, a Jobbik jelöltje 6, az LMP-jé pedig 8 százalékot. Az ellenzéki pártok jelöltjei tehát összefogva is kevesebb szavazatot érnének el, jóllehet a jelenlegi pártrendszerben a Nézőpont szerint "meglehetősen valószínűtlen" a közös főpolgármester-állítás, és még akkor is veszítenének, ha az összes rejtőzködő szavazó az ellenzéki jelöltre húzná be a voksot.
Megjelent a Lánchíd, a Váralagút és a Széchenyi István tér alatti villamos-, közúti aluljáró kivitelezésének ajánlattételi felhívása, a kivitelezés egy év múlva kezdődhet el.
Meglepődve tapasztaltam, hogy Budapesten a XIX. kerületi Wekerle-telepen több hete majdnem minden nap FKF-es autó locsolja a közutakat.
– írta szeptember végén olvasónk, aki menten a helyszínen tettek mezejére lépett. Odament a locsolóautó sofőrjéhez, miközben a sofőr a tűzcsapból töltötte a tartályt, és megkérdezte tőle, hogy minek locsolják az utat, amikor nincs is meleg napközben.
Mint olvasónk beszámolt róla, a sofőr azt mondta neki, hogy megadott óraszámot kell eltöltsenek locsolással, és mivel idén még nem volt meg a kvóta, így most kell járnia az utakat, ezzel pocsékolva a benzint, vizet és az időt.
Leszerelték a ferihegyi gyorsforgalmi úton lévő magasságkorlátozó kaput, írja az ATV. Ez a szerkezet arra hivatott, hogy a felüljáró előtt megállítsa a magas rárműveket, hogy be ne szoruljanak az aluljáróba. Viszont a terv csak részben működött, hiszen annyira merev volt az út felett keresztbe szerelt vas, hogy számos súlyos baleset, köztük halállal végződő is, okozója volt.
Legutóbb 28-an sérültek meg, amikor egy magas busz szorult be alá, gyakorlatilag levágta a jármű tetejét.
Az ATV szerint a merev vas helyett fejlettebb technológiát fognak használni. Egy szenzor méri majd be a közeledő járműveket, és ha azok magasabbak a kelletténél, egy információs tábla villogva figyelmezteti a sofőröket arra, hogy térjenek le az útról.
(Borítókép: Tűzoltók és mentők dolgoznak egy összeroncsolódott emeletes autóbusz mellett a Ferihegyi repülőtérre vezető úton 2018. május 29-re virradó éjjel miután a külföldi rendszámú jármű a Felsőcsatári úti aluljáró előtti magasságkorlátozó kapunak rohant. - fotó: Mihádák Zoltán / MTI)
A munkák a Fiumei úti vonalak Népszínház utca és Orczy tér közti szakaszát érintik, vagyis több villamos (24, 28-28A, 37-37A és 62-es) közlekedése lesz korlátozva október 14-étől két hónapon keresztül, hívja fel a figyelmet a Közlekedő Tömeg Egyesület.
elismerik, hogy a felújítás már igazán időszerű, hiszen nagyon rossz állapotban van a pálya: a váltókon csigalassúsággal haladnak át a járművek, az életveszélyes sínek miatt pedig korábban már többször is le kellett állítani a forgalmat, nemritkán éppen a csúcsidő közepén.
Mi is beszámoltunk a Népszava értesüléséről, ami szerint meghalt az Országos Kardiológia Intézetből elbocsátott szívsebész, Székely László egyik műtétre váró betege.
A lap úgy tudja: az 55 éves férfit július közepén vizsgálták meg a Gottsegen György Országos Kardiológiai Intézetben. A Népszava információi szerint a betegnek speciális, egyedi gyártású érimplantátumra volt szüksége. Orvosa elindította az eszköz legyártásához és beültetéséhez előírt engedélyezési folyamatot, de mire a papírok szeptemberre megérkeztek, Székely elbocsátása már zajlott.
A hét elején rengeteg lakó osztotta meg azt az információt a helyi közösségi oldalon, hogy
a 70-es évek második felében épült KISZ-székhaz, későbbi K&H-székház bontásánál az azbesztmentesítés nem történt meg szakszerűen, ezert az azbeszt a levegőbe került, minek következményeként a bontást leállították. A bontási törmelék a helyszínen van.
Megkerestük az egyik, az ügyben aktív helyi lakót, aki elmondta, hogy információi szerint bár a belső azbesztmentesítés a bontás előtt rendesen el lett végezve, a külső homlokzat alatt a hatóság azbeszttartalmú síkpalát talált. Ezért állították le az építkezést.
A K&H Bank Zrt. Pozsonyi úti (Kárpát utcai) ingatlanának új tulajdonosa nem más, mint a miniszterelnök vejével, Tiborcz Istvánnal üzletelő török milliárdoshoz, Adnan Polathoz köthető PD Real Estate Development Kft. Az átlátszó.hu információi szerint dunai panorámás szálloda épülhet a XIII. kerületi irodaház helyén.
A napokban a BKK-tól azt tudakoltuk, hogy vizsgálják-e, kerékpáros szempontból hol vannak Budapest legbalesetveszélyesebb gócpontjai, és mit tesznek a veszély csökkentése érdekében. Mint kiderült, a BKK a MOL Bubi indulása után, 2016-ban készített egy speciális, kerékpáros baleseteket tartalmazó gyűjtést a 2013-2015. közötti időszakra. Az adatok alapján az alábbi négy baleseti sűrűsödési helyet azonosították:
Mint látható, a négy gócpontból két év alatt kettőt építettek át, a másik kettőben egyelőre még csak tervezik ezt. KSH-forrásból a következő helyszíneket lehet még megjelölni Budapesten, ahol legalább évi egy baleset történt.
4 baleset három év alatt:
3 baleset:
Információink szerint a fenti 9 baleseti helyszínből kettőt építettek át az elmúlt években: a Kőbányai útit és a Dagály utcait. A többi hét még várat magára. Ha az eddigi trend folytatódik, az legalább évi 7+2 súlyos balesetet jelent minden további évben.
Az is leszűrhető a listákból, hogy a legveszélyesebb helyszíneken szinte mindenhol kétirányú bicikliút találkozik az autósok által használt úttal. Mint az majd a cikkből később kiderül, ezeknél a kerékpáros azért nem figyel, mert (hamisan) biztonságban érzi magát az elszeparált bringaúton, az autósok meg sokszor nem számítanak a védett kerékpárúton váratlan irányból érkező kerékpárosra.
A fenti helyzetet napi szinten tapasztalják az Index újságírói is a szerkesztőségbe menet az Árpád fejedelem útja - Serfőző út kereszteződésénél. A BKK-listában is szereplő gócpont egy T-alakú kereszteződés, középszigetes kerékpáros átvezetéssel, melyben a Serfőző utcán az Árpád-hídról érkező forgalom alárendelt az Árpád fejedelem útjával illetve az azzal párhuzamosan haladó kerékpárúttal szemben. Három év alatt nyolcszor ütöttek el itt kerékpárost. A fő okok a következők voltak:
A megoldást szakértők szerint itt a kiemelt (sárga-vörös) bringás burkolati jelek felfestése, az egyértelműbb, jobb kitáblázottság, a Serfőző utcán érkező autósok lassítása hozná el.
A fenti lista a KSH statisztikái alapján állt össze, amit a rendőrség baleseti adataiból készítenek. A KSH (2012 és 2017 első félév között gyűjtött) adataiból a következő trendeket lehet kiszűrni: a kerékpáros balesetek (és kerékpáros sérültjeik) száma fokozatosan emelkedett 2012-től kezdve - négy év alatt több mint tíz százalékkal -, a baleseteknek pedig csökkenő arányban okozói a bringások (nagy átlagban a negyedüknek), valamint, hogy a kerékpáros balesetek közel fele a nyár három hónapjában történik.
Nemrég számoltunk be arról, hogy Mészáros Lőrincék Százhalombattán betontömbökkel zárták el a vasúti átjáró munkaterületét, ami miatt a helyieknek 4,5 kilométert kell kerülniük. Ezután több levelet is kaptunk, amiben az olvasóink egy kísértetiesen hasonló helyzetről számolnak be Budapest XXII. kerületéből, ahol egy sínek alatt átmenő aluljárót zártak le építkezés miatt.
Én személy szerint kevésbé vagyok érintett, csak autóval használtam az aluljárót, illetve a vasúti lezárás érint (vonattal lehet legjobban elkerülni a dél-budai dugókat), de önmagában a felújítással nincs semmi bajom, örülök is neki, hogy megcsinálják (most az esetleges túlárazásoktól meg határidőcsúszásoktól eltekintve). Csak olvastam a cikkét és bevillant, hogy hasonlóról van szó nálunk is a kerületben. És igen, reggel munkába menet és délután hazafelé elég sokan vágnak át a lezárt munkaterületen, mert nincs más választásuk, a buszok a Nagytétényi úton mennek (Vágóhíd utcai megálló). Igazság szerint a sínek Duna felőli oldalán ipartelepek vannak és egy kollégium, nem annyira lakóövezet – írta az egyik olvasónk.
Az önkormányzat oldala is nehezményezi, hogy Budafok-Téténynél a gyalogosok egy olyan fél órás kerülőútra vannak kényszerítve, ahol néhol nemhogy közvilágítás, de járda sincs.
Javasolja a Miniszterelnökség Budapestért és a fővárosi agglomerációért felelős államtitkára, Fürjes Balázs, hogy vizsgálják meg a lehetőségét annak, épülhetne-e egy alagút a Déli és a Nyugati pályaudvar között, írja az MTI.
Hétmilliárd forintot szereztünk a kormánytól a Lánchíd felújítására
– közölte Tarlós István főpolgármester a fővárosi közgyűlés ülésén.
Ezzel eldőlt, hogy a korábbi tervektől eltérően mégis egyszerre lehet majd felújítani a Lánchidat és az Alagutat, így a kivitelezés se tart majd három évig, hanem 18 hónap alatt megoldható, azaz az autósok legfeljebb másfél évig számíthatnak dugókra a környéken.
Az első, tavalyi előterjesztés szerint a Lánchíd és a Váralagút felújítása másfél év alatt megoldható 22,3 milliárd forintból. Idén tavasszal úgy tűnt, nem lesz csak 16, milliárd forintja a fővárosnak, ezért a beruházást kettébontották a hídra, majd azután az Alagútra.
Tarlós ekkor arról beszélt, hogy a kivitelezés így három, három és fél évig fog tartani. Időközben kiderült, hogy Orbán Viktor miniszterelnök Tarlóst szeretné látni a főpolgármesteri székben a következő ciklusban is. Tarlós viszont közölte, hogy ehhez több feltételnek is teljesülni kell, többek között annak, hogy a főváros több pénzt kap a Lánchídra és az Alagútra, ezáltal egyszerre tudja felújítani őket.
A pluszpénz volt Tarlós egyik feltétele, amit Orbán Viktorra szemben támasztott, amikor a miniszterelnök a 2019-es főpolgármester-jelöltség elvállalásáról győzködte őt - a Népszava szerint sikerrel.
Borítókép: Martiskó Gábor / Index.
Egyhangúan támogatta Terdik Tamás budapesti rendőrfőkapitánnyá történő kinevezését a Fővárosi Közgyűlés. A mostani rendőrfőkapitány, Bucsek Gábor szeptember 30-án távozik a posztjáról. Kinevezését saját kérésére vonta vissza a belügyminiszter, aki - az országos rendőrfőkapitány javaslatára - Terdik Tamást jelölte a posztjára.
Terdik Tamás a közgyűlés ülésén elmondta: 19 éve rendőr, 2008 óta Budapesten. 2015-ben lett Bucsek Gábor bűnügyi helyettese. Bucsek hitvallását magáénak tartja, munkáját folytatni kívánja, közölte.
Mint ismertette, az elmúlt években a kiemelt bűncselekmények száma csökkent, a nyomozási mutatók javultak, de a rendőrség lakossági szolgáltató jellegét erősíteni kell.