A 3-as metró helyett járműhiba miatt pótlóbusz jár Kőbánya-Kispest és a Nagyvárad tér között, írta ki délután fél öt előtt nem sokkal a Facebookjára a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). Nagyjából egy órával később jelezték, hogy újra megindult a metró közlekedése ezen a szakaszon.
A katasztrófavédelem szerint az utasok füstöt vettek észre az egyik kocsiban a Pöttyös utcai megállónál. A metró tűzjelzője beindult, az állomást elhagyták az utasok. A kiérkező tűzoltók füstöt már nem találtak, de áramtalanították a szerelvényt.
Mostanában többször is előfordult, hogy a XIII. kerületben olyan autók is kaptak kerékbilincset, amelyek amúgy rendesen parkolóhelyeken álltak. Néhány esetben vad találgatás kezdődött, hogy vajon az autó azért kapott-e, mert a sofőr nem figyelt a felfestésre, és belógott a járdára, vagy kilógott az úttestre.
A XIII. kerületi önkormányzatot kérdeztem, hogy mi az oka a kerékbilincselésnek. Az idén az első fél évben összesen 145-ször tettek fel kerékbilincset a kerületi közterületesek, tájékoztatott a XIII. Kerületi Közterület-felügyelet vezetője, Fábián-Brocskó Márta. És az is kiderült, hogy ez nem újdonság, hiszen a kerületben 2012 óta lehet kerékbilincselni, igaz, a XIII. kerületben csak 2016 óta élnek ezzel a lehetőséggel.
A négy év türelmi időnek az volt az oka, hogy "az önkormányzat vezetésének álláspontja alapján szerettünk volna kerékbilincselés nélkül eleget tenni feladatainknak.
A szolgálati tapasztalatok azonban azt bizonyították, hogy a kerékbilincs alkalmazásáról mi sem mondhatunk le" – írta a közterületes vezető.
És nemcsak akkor bilincselnek, ha valaki szabálytalan helyen és módon parkol le, vagyis a közúti közlekedési szabályok enyhébb súlyú megsértése esetén, hanem akkor is, ha "a fizető parkolási zónában a parkolási díj megfizetése nélkül áll meg.
Ezekben az esetekben zéró toleranciát alkalmaznak, és ez arra is vonatkozik, ha valaki legális parkolóhelyre áll be: "fizető parkolási övezetben a jelzőtáblákon jól látható és értelmezhető kiegészítő tábla hívja fel a járművezetők figyelmét arra, hogy a fizetési kötelezettség elmaradása esetén kerékbilincs alkalmazására kerülhet sor", írta Fábián-Brocskó Márta.
Hogy ez amúgy rendben van-e, azt még sosem sikerült kideríteni, mert "kerékbilincs alkalmazása miatt megalapozott panasz az intézkedés alkalmazásának bevezetése óta nem érkezett sem Budapest Főváros XIII. Kerületi Közterület-felügyelethez, sem a kerületi önkormányzathoz, sem a BRFK XIII. Kerületi Rendőrkapitánysághoz", írta levelében a vezető.
A BKK és a BKV a metrón történő kerékpárszállítás gyakorlati vizsgálata érdekében, 2018. július 21-én (szombaton) és 22-én (vasárnap) reggel 7 órától 21 óráig az M4-es metróvonalon – ahol valamennyi állomáson felvonók üzemelnek, amelyek a kerékpárok peronra szállítására is alkalmasak – próbaüzem jelleggel, szabályozott körülmények között, az érintett hatóságokkal folytatott egyeztetések eredményeképpen, teszteli a kerékpárok szállításának lehetőségét. A próbaüzem ideje alatt bárki szállíthat kerékpárt az M4-es metróvonalon a már megszokott kerékpárbérlet vagy jegy ellenében.
A próbaüzem ideje alatt a biztonságos kerékpárszállítás érdekében a BKV és BKK munkatársai szükség esetén segítséget nyújtanak a kerékpár elhelyezésére és rögzítésére vonatkozóan, illetve tájékoztatást adnak a szabályokról. A metrószerelvényeken – a kijelölt helyen – legfeljebb két kerékpár szállítható, a beépített biztonsági övvel rögzítve.
A könnyebb, gyorsabb beszállás érdekében a kerékpár elhelyezése a szerelvény jelzéssel ellátott nyolcadik ajtajánál, a második kocsiban, a peronnal szemközt, a mozgássérültek és a babakocsival közlekedők számára kijelölt helyen valósítható meg. A kerekesszékkel és a babakocsival utazók a kerékpárosokkal szemben előnyt élveznek, ha azonos felszállási helyen szállnak fel. Amennyiben az érkező vonaton a kijelölt helyek a mozgássérültek és a babakocsival közlekedők által már foglaltak, akkor a következő vonatot kell az utazásra igénybe venni.
A tervezettnél korábban készült el az 1-es villamos vonalán a vágányfelújítás július 7-én megkezdett első szakasza, így vasárnaptól újra közlekedik a villamos a Népliget és a Puskás Ferenc Stadion között – írja az MTI.
A statisztikai adatok szerint 2016-ig dinamikusan növekedett a kiadott engedélyek száma, a 2013-as 2793 darabról 5326-ra. A 2017-es év különlegesnek számított, hiszen a felújítások miatt gyakorlatilag félig le volt zárva a sziget, ezért nyilván kevesebb behajtási engedélyt igényeltek, de 2018-ra a becslések szerint ismét megközelítjük a 2016-os csúcsévet.
Az adatokat a Fővárosi Rendészeti Igazgatóságtól (FÖRI) és a Budapest Közúttól kaptuk, ahol hangsúlyozták, hogy az engedélyek száma nem egyenlő a szigeten egy időben parkoló autók számával, mert azokat különböző időszakra (napi, kétheti, havi, fél éves, éves) adják ki.
Olvasónk fura esetre lett figyelmes, jegyellenőrzés közben lefotózták, amit elég aggályosnak tart. A BKK szerint nem teljesen úgy volt.
Május 25-én 10:19-kor utaztam a 9-es buszon, mikor jöttek az ellenőrök, ketten voltak. Az egyik kérte a bérletet a másik előrébb ment. Miközben mutattam a bérletem, azt vettem észre, hogy a másik fényképet készít messziről. Számomra ez elég furcsa jelenség.
– írta olvasónk, Barnabás.
Tekintettel arra, hogy információbiztonsággal foglalkozik, és aznap lépett életbe a GDPR, eléggé meglepődve állt az eset előtt. Megkereste a BKK-t is, de nem kapott kielégítő választ, ezért hozzánk fordult.
A BKK az ügyben lapunknak a következőket válaszolta:
Az eset kapcsán végzett belső vizsgálat megerősítette, hogy a panaszos által említett fénykép a jegyellenőrről készült, és nem a bérletszelvényről, vagy az ellenőrzött utas(ok)ról.
A jegyellenőr kolléga vezetői utasításra, egy szakterületi prezentációhoz készítette a fotót a munkatársáról, az ő beleegyezésével, kizárólag belső használatra.
A fotón utasok nem láthatók, így a személyiségi jogaik nem sérültek. Mindig betartják a személyiségi jogokra és a személyes adatok kezelésére vonatkozó előírásokat, tette hozzá a cég.
A hatóság hétfőn elrendelte az Auróra Kioszk, az Auróra Kert és a Corvin-tető üzemeltette Corvin Club bezárását is, írja a Józsefváros.hu.
A rendőrök tetten érték azt a három férfit, akik egy autóműhelyből többek között olajoshordókat tettek ki Ferencvárosban, írja a Police.hu.
A 35 éves budapesti H. Csaba és két társa 2018. július 11-én délután Budapest IX. kerületében, egy Határ út melletti erdős részre engedély nélkül különböző hulladékokat (olajoshordókat, gumi és műanyag alapanyagú termékeket) szállított egy autóműhelyből.
Egy szemtanú értesítette a rendőröket, akik a helyszínen elfogták és előállították a három budapesti férfit. A Budapesti Rendőr-főkapitányság IX. kerületi Rendőrkapitányság nyomozói az elkövetőket a hulladékgazdálkodás rendjének megsértése vétség miatt gyanúsítottként hallgatták ki.
Nem tudom, hogy Will Smith posztjának köszönhetően-e, de tegnap este sokan kedvet kaptak megmászni a Lánchidat.
– írta olvasónk, Krisztián. Ez a helyszínen készített fotóján jól látszik:
Update: Megszűntek a korlátozások a Déli pályaudvaron, de a menetrend szerinti közlekedés csak fokozatosan, a késő esti órákra áll helyre, a távolsági és elővárosi járatok 19 órától ismét a teljes útvonalukon közlekednek - közölte a Mávinform szerda este az MTI-vel.
Ahogy korábban írtuk, kedd reggel óta akadozik a forgalom a Déli pályaudvaron, mert tolatás közben kisiklott egy motorvonat, és megdöntötte a felsővezeték-tartó oszlopot, ezért a vizsgálat idején Kelenföldről indultak a vonatok, később már csak néhány vonalon nem indultak járatok.
A MÁV az Indexnek erről azt írta, a vonat kisiklása miatt a vágány és három váltó is megrongálódott. Délután átállás közben egy másik motorvonat áramszedője letört, és további felsővezetéki szakasz rongálódott meg. Ezért feszültségmentesíteni kellett az egész pályaudvar felsővezetékhálózát, és se ki, se be nem mehetett vonat.
A tervezett 2018 júniusi átadás helyett decemberben őszre, most pedig év végére módosították a Párisi udvarban épülő ötcsillagos Hyatt Hotel átadását.
Fazekas Tamás, az ötcsillagos szálloda igazgatója a sajtóbejáráson az MTI híre szerint azt mondta, hogy a Ferenciek terén álló műemlék épület felújítása során befejezték a kerámia díszítésű homlokzat restaurálását, az állványokat egy kisebb rész kivételével már eltávolították. Megújult az épület egyik nevezetessége, a kristálykupola is. Az építkezés következő szakaszában a belső munkálatokon lesz a hangsúly.
A tervek szerint novemberben már a Ferenciek tere is zavartalanul működhet.
Az épület történetéről az Urbanistán olvashatnak bővebben:
(Borítókép: Bődey János / Index)
Az Európai Unió a kohéziós alapból 473,4 millió eurót (csaknem 154 milliárd forint) fordít a magyar főváros 3-as metróvonalának teljes felújítására - közölte az Európai Bizottság kedden.
Corina Cretu regionális politikáért felelős román biztos a bejelentéskor az MTI szerint elmondta, a kohéziós politika keretében nyújtott támogatásnak köszönhetően a vonalon utazó naponta több mint félmillió utas, Budapest lakói és "a gyönyörű magyar fővárosba látogató turisták" jobb szolgáltatásokban részesülhetnek, korszerű és gyorsabb metróval utazhatnak a jövőben. A vonalon található mind a húsz állomást és a teljes világítási rendszert felújítják, hogy kellemesebb legyen a várost átszelő utazás - közölte.
Mivel a 154 milliárd forint több mint az eredetileg a felújításra szánt 137 milliárd forint, megkerestük Tarlós István főpolgármestert, mire költik a fennmaradó pénzt.
Úgy tűnik, végre elviszik az ocsmány, kiszáradt mohafalat Budapesten, a Kolosy téren
- írta nekünk olvasónk, aki fotókat is küldött.
Mint ismert, május végére teljesen kiszáradt az a mohafal, amit a légszenyezettség csökkentésére állítottak fel Óbudán. A szupermodern mohafal állítólag 275 városi fa levegőszűrő, -tisztító képességével rendelkezett volna.
A német startup cég fejlesztése azonban nem működött, mert rosszul tervezték meg a belső öntözőberendezést, a víz nem tudott eljutni a mohához, ami így egyszerűen kiszáradt. A probléma már a telepítés után pár héttel kiderült, de hiába próbálták külső öntözéssel orvosolni, az sem segített a helyzeten.
Óbuda önkormányzata nem járt rosszul, egy hónap után ugyanis nem fizettek a német cégnek, márciusban pedig felbontották velük a szerződést.
A Közlekedő Tömeg már a hétvégén felhívta a figyelmet arra, hogy baj lesz az 1-es villamos pótlásával, aminek a pályáját most kezdték el felújítani. Ma reggel, az 1-es villamos vonalán rendszeresen utazó olvasónk levele szerint beütött az őskáosz.
Mint írta,
Visszalépett a vasárnapi józsefvárosi időközi polgármester-választáson induló egyik független jelölt, Pintér Attila, írja az MTI a Választási Iroda honlapjára hivatkozva.
Villamossal ütközött egy gépkocsi kora délután Budapest XI. kerületében, a Bartók Béla út Kosztolányi Dezső téri szakaszán, írja a Katasztrófavédelem. A balesetben két ember megsérült, ezért őket a mentők ellátják.
A BKK a Facebook-oldalára azt írta ki, hogy a 19-es és a 49-es villamos helyett egy ideig pótlóbusszal lehetett utazni Kelenföld vasútállomás és Móricz Zsigmond körtér között.
Olvasónk, Tamás szerint az autó már nem áll a sínen, de 10 méterrel arrébb, a Bocskai úton az Allee felé szintén baleset történt, folyamatosan érkeztek a szirénázó járművek.
Mint arról beszámoltunk, az V. kerület arról hozott határozatot, hogy városképvédelmi okok miatt nem engedélyezi, hogy a BKK a Szervita téren és a Szent István téren Bubi-állomást alakítson ki.
Lapunk megkereste az önkormányzatot, ahol így reagáltak: Szentgyörgyvölgyi Péter polgármester nem ismerte a bizottság döntését. A polgármester jellemzően biciklivel közlekedik, ennél fogva nagyon támogatja a belvárosi kerékpártárolók, illetve a BUBI infrastruktúrájának belvárosi bővítését. Az önkormányzat minden köztéri felújításánál alapvető fejlesztési előírás, hogy legyen új bicikli tároló, illetve a Bubi lefedettséget tekintve is élen jár az V. kerület Budapesten.
Ennek megfelelően a polgármester kérte az önkormányzatban dolgozó felelős szakembereket, hogy a BKK-val közösen találjanak olyan helyet a javasolt állomások közelében, amely a Szervita téri, illetve a Szent István téri tárolók hálózatban betöltött funkcióját teljes körűen ki tudják váltani.
BAH-csomópont - most hétfőtől nyár végéig
Kifelé egyirányúsítják a BAH-csomópont felüljáróját felújítás miatt augusztus 31-éig. Az Erzsébet híd felé tartókat a Budaörsi út-Hegyalja út útvonalra terelik, a belső sáv egy szakaszon a villamospályán halad, oda csak a személyautók hajthatnak be, a külső sávból pedig csak jobbra lehet kanyarodni. A Villányi úton a Budaörsi út előtt csak egy sáv járható. A Hegyalja úton kifelé a csomópontban nem lehet balra kanyarodni.
Kossuth Lajos u. (V. kerület) - múlt vasárnaptól
Vasárnaptól forgalomkorlátozások vannak az Erzsébet híd környékén a FŐTÁV Zrt. távhővezeték-építési és -bővítési munkái miatt. A pesti oldalon sávlezárásokra kell számítani a Kossuth Lajos utcában a Váci utca és a Szép utca között, valamint az Erzsébet híd lehajtó ágán is, de a forgalom a munkálatok ezen szakaszában a Kossuth Lajos utcában végig két-két sávon haladhat. Budán jelenleg csak a Rác fürdő mellett húzódó Hadnagy utca forgalmát korlátozzák.
Az V. kerület arról hozott határozatot, hogy nem engedélyezi, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a Szervita téren és a Szent István téren MOL Bubi-állomást alakítson ki.
Erre Vitézy Dávid, a BKK volt igazgatója hívta fel a figyelmet a Facebookján. Azt is hozzátette, hogy többek között a városkép féltésével indokolták a döntést.
Az I. kerületi képviselő-testület is úgy határozott, hogy betiltja az elektromos járművek használatát a járdákon.
A közösségi együttélés szabályairól szóló önkormányzati rendelet módosítása szerint j úlius 15-től tilos lesz gyalogutakon és gyalogos övezetekben elektromos meghajtású eszközöket használni.
Eszerint nem lehet majd a járdán vagy a sétálóutcákon használni
Jövő hétfőtől hétköznap napközben tilos lesz gépkocsival behajtani a Népliget területére, írja a BKK. Az indoklás szerint az elmúlt időszakban számos autós használta parkolóként a Népliget belső úthálózatát, ami zavarta, hogy a közparkban zaj- és forgalomszennyezés nélkül lehessen pihenni.
Megkapta a jogerős építési engedélyt, így hamarosan kezdődhet Budapest legmagasabb A-kategóriás irodaháza, a Twist-Budapest City Tower torony-irodaház építése - közölte a GTC Magyarország ingatlanfejlesztő cég kedden az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint a 23 emeletes, 90 méter magas, 37 ezer négyzetméter bérbe adható területet kínáló iroda-felhőkarcoló a főváros XIII. kerületében a Váci út és a Róbert Károly körút kereszteződésben, a közösségi közlekedés egyik fontos csomópontjában épül fel.
Az épület háromszintes mélygarázsban 580 parkolóhelyet és 24 elektromos töltőállomást is létesítenek. A bérlőket kiszolgáló szolgáltatások és kiskereskedelmi egységek alapterülete pedig meghaladja az 1000 négyzetmétert.
A GTC Magyarország, amely a varsói tőzsdén jegyzett GTC SA tagja, az alapítása óta eltelt 18 évben öt nagy iroda beruházást hajtott végre Budapesten, és összesen mintegy 141 000 négyzetméter bruttó bérbe adható területtel rendelkezik.
Botrányos zűrzavart okozott a hétvégi Red Bull Air Race, nagy területet hosszú időre lezártak a forgalom elől, ezért jövőre magamhoz vonom a döntést, és megvétózom a rendezvényt, ha ilyen feltételekkel akarják újra megrendezni
– mondta lapunknak Tarlós István főpolgármester, árnyalva azt a korábbi hírt, ami az MTI sajtószemléje alapján jelent meg.
Hozzátette, nem ő hozta az engedélyezésről a döntést, hanem a fővárosi közgyűlés tulajdonosi bizottsága, és csak később értesült róla. De mint főpolgármester, aki a politikai felelősséget viseli a döntésekért, elnézést kér a fővárosiaktól a hétvégi zűrzavarért.
Jövő hétfőtől Budapest XIII. kerületében, a Szent István körúton vízvezeték-felújítás miatt kell módosítani a forgalmat - írja az MTI.
A BKK szerint hétfőtől az előkészítő munkák miatt a Nyugati tér felé a Szemere utca és a Nyugati téri felüljáró közötti szakaszon a belső sávot lezárják, a forgalom csak egy sávon haladhat majd. Szerdától várhatóan augusztus végéig az első ütemben a Szemere utca és a Bihari János utca közötti útpályát teljes szélességében lezárják. Közlekedni itt a villamosvágányon lehet majd jelzőlámpás szabályozás mellett.
A Jászai Mari tér és a Szemere utca között ideiglenes buszsávot alakítanak ki. A rekonstrukcióhoz kapcsolódóan a későbbiekben további forgalomkorlátozásokra kell számítani, amikről a BKK később tájékoztat majd.
Ennek a szűkítésnek a fényében elég nehéz lesz a nyáron a Nagykörúton közlekedni, mert iskolakezdésig nem jár a villamos az Oktogon és a Harminckettesek tere között.
Július 7-től, szombattól a nyári iskolai szünet végéig tartó időszakban felújítják az 1-es villamos Mester utca és Népliget közötti, valamint a Hős utca környékén található, azon vágányszakaszát, ahol a néhány évvel ezelőtti vonalfelújítás idején csak a megállóhelyek korszerűsítése történt meg, közölte pénteken a BKK.
Már napok óta halható a Duna fölött a Red Bull Air Race repülőinek zúgása, amint a hétvégi versenyre készülve gyakorolnak. A fővárosiakat megosztó, jelentős zajterheléssel és közlekedési káosszal járó esemény a stresszfaktort azzal is növeli, hogy nemcsak a verseny hétvégéjére, hanem a szervezők már hetekkel előtte lezárásokkal jár a Duna partján ellehetetlenítve a közlekedést.
Az LMP azt szeretné, ha betiltanák a versenyt, ennek érdekében petíciót is indítottak. Szerintük bebizonyosodott, hogy a kormány nem a kisemberek, hanem a nagytőke és a multik oldalán áll. Turcsán Szabolcs, a párt országos elnökségének tagja felháborítóan soknak nevezte a Red Bull Air Race 1,9 milliárd forintos állami támogatását.
A Demokratikus Koalíció is tiltakozik a verseny ellen. Gy. Németh Erzsébet közleményben szólította fel "Budapest vezetését, hogy a zajszennyezés miatt a Red Bull Air Race szervezőivel fizettessen fájdalomdíjat a verseny környékén élőknek".
Gy. Németh Erzsébet azt is írta, hogy "a főváros vezetése idén is "aprópénzért", mindössze 13 millió forintért adja oda a közterületeket a verseny rendezőinek". Szerinte a "versenyt úgy is meg lehetne rendezni, hogy a szervezők valós közterület-foglalási díjat fizetnek, de Tarlós István főpolgármester és a főváros vezetése nem a budapestieket képviselte az ügyben, ezért a céget közvetlenül kell kárpótlásra kötelezni".
Tarlós István nem hagyta szó nélkül Gy. Németh Erzsébet közleményét, és közleményben világított rá, hogy Gy. Németh Erzsébet 2003-2009 között - nem ellenzékiként - ingyenességet szorgalmazott a verseny szervezőinek.
A BKV üzemeltetéstechnikai okok miatt ideiglenesen kivonta a forgalmi állományból az NLE-852 rendszámú, alig kétéves Modulo C68E-t, értesült lapunk a cégtől.
A lépésre azért volt szükség, mert a busz már egy ideje nem volt üzemképes, és nem várható, hogy a gyártó Ikarus Egyedi Kft. gyorsan kijavítja. Ezért a BKV, hogy addig se kelljen a közterheket fizetni rá, amíg áll, kivonta a forgalomból. Ha a gyártó kijavítja (még garanciálisan), akkor visszaállítják.
Csakhogy a gyártó Ikarus Egyedi bajban van, mert mint az Omnibusz szakblog megírta, a cég csődközelbe került:
E hét hétfőtől ne keressen senki sem munkásokat az Ikarus Egyedi Újszász utcai gyárában, ugyanis az embereket szabadságra küldték, mert sem anyag, sem alkatrész sem munkaeszköz nincs a gyárban
– írták május végén.
A cég által szállítandó tíz röntgenbuszból május végéig egy lett kész, a pécsi és tatabányai elektromos buszokból egy sem, a 180 dízel csuklósból pedig 13 darab. Ez utóbbiakból 30-at kapna a BKV, a többit a Volánbusz.
Eljött az idő, hétvégén újra itt a Red Bull Air Race, ezért pedig jelentős forgalomkorlátozásra és a közlekedési menetrend módosításaira kell számítani a fővárosban hétfőig.
Június 16-tól iskolakezdésig, szeptember 2-ig pályakorszerűsítés miatt nem jár a villamos a Nagykörúton az Oktogon és a Harminckettesek tere között, írtuk szombaton. Sokakat nyilván őrületbe kerget, hogy már megint feltúrják a 4–6-os pályáját, ráadásul itt mintha már többször is dolgoztak volna. Ezért utánanéztünk, mikor és miért volt felújítás a vonalon, valamint hogy mikor és miért túrták fel újra és újra.
A Normafánál az Eötvös út 48. számnál nagy területen vágtak ki fákat, vette észre a Hvg.hu a Normafa – természetesen nevű Facebook-csoport posztját. Ide tervezik a Normafa kapuja nevű fogadóközpontot.
Mint mi is megírtuk, az Eötvös út 48. szám alatti szecessziós villaépületet felújítják, és ebből lesz a Normafa Park és a fogaskerekű felső fogadóközpontja. Mellé pedig egy új, tájba illő kiszolgálóépületet is kialakítanak, ahol lesz kávézó, melegkonyhás étterem, információs és tájékoztatópont, csomagmegőrző, öltöző, sportszerkölcsönző, és egy, a környék múltját és természeti értékeit bemutató interaktív kiállítótér. Ráadásul a tetején lenne egy egész évben használható, műanyag borítású tanulósípálya is.