Tarlós István főpolgármester csak akkor indulna a 2019-es önkormányzati választáson jelenlegi posztjáért, ha marad a közvetlen választás. Az MTI szerint a 3-as metró akadálymentesítésről szóló megállapodás aláírása után beszélt erről újságíróknak.
Hogy a jövőre esedékes önkormányzati választásokon újra elindul-e a főpolgármesterségért, azt nem árulta el, az MTI szerint azt mondta, jelenleg egyeztet, és úgy fogalmazott: "pár hét múlva okosabbak leszünk".
Főpolgármesterként Tarlósnak szüksége van a közvetlen választás adta legitimitásra, ezért ha a törvényeket úgy módosítják, hogy a posztot más módon töltik be, nem vállalja a feladatot. Ugyanakkor ő nem tud arról, hogy változtatnának a szabályokon: úgy tudja, megmarad a közvetlen főpolgármester-választás intézménye.
Csatlakozzon az Index tematikus Facebook-oldalához, és moderált körülmények között beszélgethet róla.
(Borítókép: Huszti István / Index)
A felújítás alatt álló 3-as metróvonal húsz állomásából tizennyolc lesz akadálymentesen megközelíthető, írja az MTI, miután Tarlós István főpolgármester és Kovács Ágnes, a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetségének (MEOSZ) elnöke megállapodást írt alá csütörtökön. A tervek szerint öt állomáson úgynevezett ferdepályás lifteket építenek.
A Fővárosi Közgyűlés legutóbbi ülésén jóváhagyott megállapodás értelmében várhatóan speciális ferdepályás kabinfelvonókkal oldják meg az akadálymentesítést az Arany János utca, a Ferenciek tere, a Kálvin tér, a Corvin-negyed és a Klinikák állomáson.
A Dózsa György út metróállomás akadálymentesítését a metróvonal északi szakaszának felújítása után, a forgalomba helyezést követően végzik majd el, legkésőbb 2020. szeptember végéig. Az Ecseri út és a Pöttyös utca esetében ideiglenesen korlátlifteket építenek, végleges megoldás 2023. december 31-ig születhet.
Egy korábbi konfliktus vezetett szombaton odáig, hogy két trolibusz vezetője egymásnak menjen a 70-es troli fordulójánál a végállomáson. Az egyikük elővett egy viperát, mire a másik kést rántott. Én meg nagy hirtelen azt sem tudom, melyik kérdéssel kezdjem, úgy jönnek gyors egymás utánban.
De kezdjük a történetet ott, hogy Budapesten BKV-sofőrnek lenni nemhogy nem egy életbiztosítás, de szinte egyenes út a halálba. Naszályi Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke szerint ma nem nagyon találni olyan, az ötvenes éveiben járó sofőrt a közlekedési vállalatnál, aki ne szedne napi szinten vérnyomáscsökkentőt, és ne küzdene valamilyen szövődménnyel. A sofőrök túlhajszoltak, a közlekedési vállalat pedig nemhogy igyekezne a munkatársait érő stresszt csökkenteni, a körülményeken javítani, hanem egyre jobban hajtja őket.
Lássuk, mi a fő stresszforrás. Ehhez kedden elballagtam a helyszínre, az Erzsébet királyné útja végén, az aluljáró mögötti buszfordulóba.
Éppen három troli állt bent, és a sofőrök, bár nyitottak voltak a kérdéseimre, de a szombati eseményről konkrétan nem tudtak többet, mint amit innen-onnan hallani. A konfliktus már előző nap kezdődött, a két férfi a parkolás miatt veszett össze, ami másnap a késes-viperás jelenetbe torkollott. Hogy nem lett súlyosabb a helyzet, az annak köszönhető, hogy kihívták a rendőrséget, akik előállították a két férfit, akiket hétfőn a BKV azonnal kirúgott.
Bontják a régi teniszstadiont a Margitszigeten, hogy új teniszstadiont építsenek a helyére, és a munkálatok során rengeteg fát kivágtak, írja a Hvg.hu. Ebben az új stadionban rendeznék jövőre a Hungarian Open ATP World Tour tenisztornát.
Ez azért különös, mert Áder János március elsején visszadobta a Margitszigetre építendő teniszcsarnok ötletét, arra hivatkozva, hogy a törvényt nem igazolták hatástanulmányokkal, nincs megfelelően előkészítve, és a beruházás
veszélyeztetné a Margitsziget természetvédelmi és kulturális örökségi jellegét, valamint az alatta lévő ivóvízbázist.
A régi parlament Áder vétója után idő hiányában nem tudott egy átdolgozott beruházási tervet elfogadni. A korábbi, elutasított terv szerint az új stadion kedvéért az aktuális törvényi szabályozásokat is figyelmen kívül hagyták volna. Sem a főváros parkolására, sem az építtetők személygépkocsi-elhelyezési kötelezettségére, sem a fás szárú növények védelmére, kivágására és pótlására vonatkozó vagy az árvízvédelemmel összefüggő jogszabályokra nem kellett volna tekintettel lenni a fejlesztés kedvéért. Ezt úgy tehették volna meg, hogy a kormány nemzetgazdasági üggyé nyilvánította a stadion építését.
A margitszigeti teniszstadion építéséről egyébként Tarlós Istvánnal sem egyeztettek ekkor, ezért a főpolgármesteri hivatal azt közölte február 21-én, hogy a döntést nem hajlandóak végrehajtani.
A Hvg kérdésére a főváros elárulta, most sem adtak "engedélyt vagy hozzájárulást fák és fásszárú növények kivágásához, illetve bármiféle új felépítmény előkészítési és kivitelezési munkálataihoz sem, hiszen nem léteznek még konszenzuson alapuló tervek". Az Indexnek Tarlós István elmondta,
a cégnek nem volt fakivágási engedélye, azokat önkényesen, engedély nélkül vágtak ki, a főváros el fog járni az ügyben.
A fairtással járó bontás 198 millió forintba kerül, a West Hungária Bau Kft. végzi, amely a WHB-cégcsoport tagja. Érdekes véletlen lehet, hogy ennek a cégcsoportnak egy cége vette meg korábban Tiborcz Istvántól, Orbán Viktor vejétől azt a társaságot, amely az OLAF-os korrupciós botrányba keveredő Elios felét birtokolta.
Öt éve, amikor Orbán Viktor és Tarlós István 150 új, csuklós Mercedes buszt adott át a fővárosnak, úgy tűnt, hogy egyenesbe kerül buszfronton a főváros.
Nem ez történt, és tudósító legyen a talpán, aki az elmúlt évek betartás-sorozatának kanyarjait követni tudta.
A hétvégén két Facebook-bejegyzés is született, ami lényeglátóan megmagyarázza a helyzetet.
Vitézy Dávid, a BKK volt vezérigazgatója saját oldalán azon kesergett, hogy a kezdeti nekilendülés után 2014-ben valami megváltozott: azóta az összes budapesti busztender sikertelen lett (metrópótlóra kiszervezés, metrópótlóra buszvásárlás több körben stb).
Ha a korábbi terveink szerint eredményesen haladt volna tovább a buszprogram, 2018-ra már csak alacsonypadlós buszok járnának Budapesten - ez nem így lett
– írta bejegyzésében Vitézy.
A másik bejegyzés a VEKE oldalán született, aminek elnöke Dorner Lajos, Tarlós István egyik tanácsadója. A poszt a zsúfolt reptéri buszok okozta tarthatatlan helyzetről szól, ami alá a VEKE kommentben röviden és velősen leírta, miért is nem tud a főváros 2014 óta sikeresen buszt vásárolni:
A BKV önkormányzati cég, az önkormányzatok hitelfelvétele pedig kormányjóváhagyáshoz van kötve. Jogszabály-módosítással kivették a főváros lehetőségei közül, hogy az EIB bank hitelkeretét buszvásárlásra fordítsák. A BKV buszbeszerzései fölött pedig a NABB nevű buszbizottság őrködik, akik pedig semmi másra nem adnak engedélyt, mint Mészáros Csabától való buszvásárlásra. Aki meg nem szállít, vagy ha igen, csak szxrt.
(A NABB a Nemzeti Autóbusz Beszerzési Bizottság, Mészáros Csaba pedig a kormány által istápolt Mabi Busz, új nevén Ikarus Egyedi Kft. vezetője. Mészárost a buszokkal kapcsolatosan az Index kereste korábban, de nem reagált.)
A 2016-ban beharangozott Nemzeti Buszgyártási Stratégia lesújtó első évéről tavaly beszámoltunk. Hamarosan letelik a második év, a helyzet azóta sem jobb.
Elfogadta a szerdán a fővárosi közgyűlés azt a taxis kezdeményezést, hogy megemeljék a taxitarifákat. Az alapdíj júliustól 450 forintról 700 forintra (55%-kal), a kilométerdíj 280 forintról 300 forintra (7%-kal) és a percdíj 70 forintról 75 forintra (7%-kal) növekszik.
Mivel a tarifák differenciáltan emelkedtek, nem lehet pontosan megmondani, hogy az emelés hány százalékos drágulásban jelentkezik az utasok pénztárcáját nézve. A taxisok átlagosan 10%-os drágulást emlegetnek, de azt is fel lehet tenni, hogy a fix magasabb alapdíj rövidebb távon jóval drágább utazást, hosszabb távon kevésbé drágább utazást okoz.
9 óra 20: Bevonult a folyosóról Tarlós István, elkezdődött a közgyűlés. Az ülés előtti villámsajtótájékoztatókon az ellenzék a Lánchíd felújításának elhúzódását, a taxis áremelést és a fizetős parkolási zónák kiterjesztését ostorozta.
Hajdú László, XV. kerületi polgármester bejelentette, hogy lemond közgyűlési madátumáról, mert nyert a választáson, és a Parlamentet választja (egyszerre nem lehet országgyűlési képviselő és polgármester is). Ilyen dilemma elé néz még Csárdi Antal LMP-s és Kocsis Máté fideszes. Mindketten mennek az Országgyűlésbe, A negyedik érintett, Karácsony Gergely viszont marad zuglói polgármester, és marad a fővárosi közgyűlésben.
9 óra 40: Máris levették a napirendről az egyik fontos napirendi pontot: Tarlós kezdeményezésére az előterjesztő elfogadta, hogy elnapolják a döntést a városnéző buszokról.
Az előterjesztés szerint a 3-as metró felújítása során akadálymentesítik a legtöbb állomást, konkrétan a vonal 20 állomása közül 18 akadálymentesen megközelíthető lesz. Így a rekonstrukciós projekt korábbi műszaki tartalmában nem szereplő öt állomás - Arany János utca, Ferenciek tere, Kálvin tér, Corvin-negyed, Klinikák - is akadálymentesítve lesz, méghozzá különleges, Magyarországon még nem ismert módszerrel: ferde liftekkel, amik az állomások 3 mozgólépcsője közül az egyik helyét foglalják majd el.
A közgyűlés fideszes többséggel megszavazta a taxitarifa-emelést. A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara közgyűlés előtt felszólaló képviselője elmondta, hogy megszavaztatták az emelést a taxisokkal, akiknek 82%-a támogatta, mert az öt éve megállapított díjakhoz képest sok pluszkiadásuk lett. Közölte, hogy ez a mérték még egy visszafogott emelést jelent.
A DK részéről kifejtették, hogy az emelést elfogadhatatlannak tartják, mert egyfelől voltak olyan taxis költségelemek, amik csökkentek, és a taxis csalásokat sem tudták teljesen kiszűrni.
Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke is szót kapott az ülésen. Elmondta, hogy hosszú egyeztetés után javasolták az emelés mértékét. Eredetileg nagyobbat szerettek volna, de elfogadták a főváros érveit, ezért csökkentették a mostani arányra. Metál szerint nem azért nehéz Budapesten taxit kapni, mert csökkent a taxisok száma, hanem azért, mert a taxispiac rendezése után megnőtt a bizalom, és több lett a fuvarszám.
Tarlós István végül közölte, hogy megpróbáltak demokratikus javaslatot tenni.
A jelenlegi 450 forintos alapdíj 55 százalékkal 700 forintra emelkedik, a kilométerdíj 280-ról 7 százalékkal 300 forintra, míg a percenkénti várakozási díj 70-ről 6,67 százalékkal 75 forintra nőtt.
Két fővárosi előterjesztés, az egyik 2017 áprilisi, a másik 2018 áprilisi:
Azt nem tudni, mi történhetett egy év alatt, ami így megnövelte a felújítás várható idejét, az viszont biztos, hogy a szükséges idő tavaly tavasszal (a főpolgármesteri hivatal közlése alapján) másfél évről két és fél évre ugrott, majd idén februárban Tarlós István nyilvánosan már 3-3,5 évet emlegetett.
Egy újszülött kislányt találtak a Jahn Ferenc Dél-pesti kórház babamentő inkubátorában kedd reggel, áll a kórház sajtóközleményében. Az első vizsgálatok szerint a baba egészséges, de mivel az orvosok nem tudnak semmit a születés körülményeiről, továbbra is megfigyelés alatt tartják.
Tetten érték a mezőőrök azokat, akik évek óta romlott húst hordtak ki Rákospalota külterületére - közölte Oláh Csaba, a Rákosmenti Mezei Őrszolgálat intézményvezetője az MTI-vel kedden.
Hétfő este észlelték, hogy két hússzállító megy be a Rákospalota külterületére, ezért értesítették a fóti mezőőröket. Az egyik autó elmenekült a helyszínről, de a másikban ülő három elkövetőt elfogták, és a rendőrség rabosította őket.
Az elkövetők 2-2,5 tonna romlott húst, csontot helyeztek ki a külterületen, mintegy 220 ládában.
Évek óta próbálták elfogni az elkövetőket, akik havi rendszerességgel hordtak ki - általában 2-3 köbméter - romlott húst a külterületre. A rendőrség környezetkárosítás miatt indított eljárást.
Budapest közlekedése ismét a szemünk előtt omlik össze. Az évekig zajló metrófelújítás miatt a felszínre terelt forgalom ugyanis kihívást kapott a Dózsa György út felől. A Közlekedő Tömeg Egyesület hétfői közleménye szerint mostantól hónapokon keresztül "30 perces dugókban állhatnak az alternatív metrópótló járatok utasai."
Az történt ugyanis, hogy szombat óta közműépítési munkálatok miatt lezártak egy-egy sávot a Dózsa György úton mindkét irányban. Az egyesület tapasztalatai szerint a közműépítés első munkanapján ez volt jellemző:
Az egyesület idézi a BKK-t:
Új parkolási fizetőövezeteket alakíthatnak ki Újbudán, írja a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésére benyújtott javaslat alapján az MTI.
A testület az újbudai önkormányzat - a kerületi parkolási nehézségek enyhítését célzó - javaslatára módosíthatja a XI. kerületi parkolási szabályozást, amelynek alapján várakozási övezetbe vonnák a Bocskai út - Karolina út - Villányi út - Tas vezér utca által határolt területet, a Gellérthegy teljes kerületi részét, az őrmezői lakótelepet, a kelenföldi városrészt - azaz a Szerémi út - Galvani utca - Andor utca - Egér út - vasút - Hamzsabégi út által határolt területet -, valamint az Infopark területét. Továbbá a Műegyetem rakparton is várakozási díjfizetést vezethetnek be.
Az előterjesztés szerint a Fővárosi Állat- és Növénykert főigazgatója javaslatot tett az Állatkerti körúton várakozás díjának csökkentésére, mert a 2017. szeptember 1-jével bevezetett, a munkanapokon óránként 525 forintos várakozási díjfizetés kedvezőtlenül befolyásolta az ott működő nagy forgalmú közintézmények látogatottságát. A javaslat szerint az Állatkerti körúton a ligeti főszezonban óránként 265 forintot, a holtszezonban óránként 175 forintot kellene fizetni a parkolásért.
Szombat délelőtt megjelent Facebook-posztjában több ponton is kritizálja a főváros taxis tarifák várható emelését Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ korábbi vezetője. Mint pénteken megírtuk, a fővárosi közgyűlés várhatóan szerdán dönt arról, hogy júliustól a mostaninál jóval drágább legyen a budapesti taxizás: a hatósági áras tarifában az alapdíj 55 százalékkal, a várakozási és kilométerdíj 6-7 százalékkal nőhet.
A jövő szerdai Fővárosi Közgyűlés ülésén dönthetnek a 3-as metró akadálymentesítéséről, közölte az MTI. A vonal 20 állomása közül 18 akadálymentesen megközelíthető lesz. Az állomások felújításával egyidejűleg a rekonstrukciós projekt korábbi műszaki tartalmában nem szereplő öt állomás - Arany János utca, Ferenciek tere, Kálvin tér, Corvin-negyed, Klinikák - speciális akadálymentesítéséről dönthetnek.
A Dózsa György út metróállomás akadálymentesítését a metróvonal északi szakaszának felújítása után, a forgalomba helyezést követően végezhetik majd el, a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetségével (MEOSZ) kötendő megállapodás szerint legkésőbb 2020 szeptember végéig. Az Ecseri út és a Pöttyös utca metróállomás esetében ideiglenesen korlátlifteket építhetnek, végleges megoldás 2023. december 31-ig születhet.
Július elsejétől drágább lehet Budapesten taxival utazni. A jelenlegi 450 forintos alapdíj 55 százalékkal 700 forintra emelkedhet, a kilométerdíj 280-ról 7 százalékkal 300 forintra, míg a percenkénti várakozási díj 70-ről 6,67 százalékkal 75 forintra nőhet, ha a fővárosi közgyűlés jövő szerdai ülésén a képviselők megszavazzák a Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes által jegyzett javaslatot (pdf), írja az MTI.
A zsűri értékelése szerint az UNStudio, Buro Happold Engineering alkotta konzorcium győztes pályázata egy olyan 2x3 forgalmi sávos, villamosközlekedésre is alkalmas híd, amely „egyszerre egyedi és elegáns, mégis dinamizmust és erőt sugárzó.”
A második helyet megosztva nyerte egy konzervatívabb, kétpilonos függőhíd part felé döntött pilonokkal (tervező a Lavigne & Chéron Architectes, Bureau d'Etude Greisch, Közlekedés Consulting Engineers, Geovil konzorcium), valamint egy, a Duna közepén elhelyezett pilléren támaszkodó, döntött ívekkel tervezett híd (Leonhardt, Andrä und Partner, Zaha Hadid Architects, WERNER Consult és Smoltzcyk & Partner).
A zsűri még három másik tervet javasolt megvételre, egy ívhidat és két egypilonos, függesztett hidat.
Tarlós István szerint az új híd napi 30 ezer gépkocsival csökkenti a belvárosi hidak, 8 ezerrel pedig az Üllői út forgalmát. A győztes pályázat kiválasztásánál a hasznosság, az innováció, és a költségoptimalizálás döntött.
A nemrég közzétett közbeszerzési hirdetmény szerint a Penta Általános Építőipari Kft. nyerte el a József nádor téri mélygarázs felszíni rendezésére kiírt pályázatot. A cég (áfa nélkül) 1,185 milliárd forintért végzi el a munkát.
A Penta gyakori nyertese a belvárosi közbeszerzéseknek. A cég nyerte az V. kerülete által a közterületek felújítására és mélyépítési munkákra kiírt 5 milliárd forint keretösszegű tendert. Nemrég a Szervita tér megújítási munkáit kapták meg, 134 millió forintért.
Az 500 férőhelyes mélygarázs építésének szükségességét már kezdetektől sokan megkérdőjelezték, főleg akkor, amikor az építkezés elején kivágták a tér össze fáját. A munka végén felvetődik a kérdés, hogy miért az önkormányzat állja egy magánpénzből épített mélygarázs milliárdos felszíni rendezését, és külön érdekes, hogy a tervek szerint a garázs tetején kialakítandó parkban több tucat utcai parkolóhelyet is kialakítanak.
Az utcai parkoló egy mélygarázs tetején megdöbbentő és abszurd
– mondta lapunknak Molnár László közlekedésépítő mérnök, a Főmterv volt vezérigazgatója, aki legfeljebb néhány mozgássérült parkolót tudna elképzelni a József nádor téren. Az nem baj, ha a belvárosban mélygarázs épül, de az utcai parkolást akkor teljesen el kell tüntetni. A parkoló autók ugyanis megölik a közterületet: tönkreteszik a padkákat, a fákat, a parkot, a látványt, a gyalogos és kerékpáros lehetőségeket.
A BKK kiírta a közbeszerzést a Millenniumi Földalatti Vasút (a kisföldalatti) felújításának és bővítésének engedélyeztetésére és kiviteli terveinek elkészítésére - tudta meg a Zoom.hu. Lift és új kijárat épül a Deák téren, az Oktogonon és a Hősök terén, új állomás épül a Hungária körút alatt, és új végállomás a Vigadó téren, több állomást pedig akadálymentesítenek. A Zoom szerint valószínűleg a járműveket is meg kell majd újítani, új járművek beszerzésére lehet szükség, amik egyterű, nagyobb kapacitású, hosszabb szerelvények lesznek.
Ezeken kívül a második ütemben meghosszabbítják a vonalat északon a Mexikói úttól a Kassai térig. A harmadik ütemben pedig 2,2 kilométerrel hosszabbítják meg a vonalat a Kassai tértől a Marchieggi hídnál felépítendő új közlekedési csomópontig.
A Zoom szerint ha megvannak az engedélyek, már csak magát a kivitelezést kell közbeszereztetni, és kezdődhet a munka.
Letért az úttestről és a villamossíneken állt meg egy személygépkocsi Budapesten, az Árpád híd Pestről Buda felé vezető oldalán, írja a Katasztrófavédelem. A fővárosi hivatásos tűzoltók megkezdték a műszaki mentést, senki nem sérült meg.
A BKK a Facebook oldalán azt írja, hogy pótlóbusz közlekedik az 1-es villamos helyett az Árpád híd és a Szentlélek tér H között.
Április 14-én, szombat délután és kora este a kormányellenes tüntetés miatt útlezárásokra kell számítani Budapesten, az Andrássy úton az Oktogon és a Bajcsy-Zsilinszky út között, a Bajcsy-Zsilinszky úton, az Alkotmány utcában és a Kossuth Lajos tér környékén - közölte a BKK.
A forgalomkorlátozások érintik a 2-es villamos, az M3-as pótlóbusz, a 9-es, a 15-ös, a 105-ös, a 115-ös busz, valamint a 70-es, a 72-es, a 73-as és a 78-as trolibusz közlekedését: a járatok a zárások idején és függvényében rövidített, vagy az eredeti útvonaluktól jelentősen eltérő útvonalon közlekednek. Továbbá biztonsági okokból időszakosan lezárhatják az utasforgalom elől az M1-es metró Oktogon, Opera és Bajcsy-Zsilinszky út, valamint az M2-es metró Kossuth Lajos tér állomását.
Pontosabban:
Ezen kívül figyeljék www.bkkinfo.hu-t, a BKK Info mobilalkalmazását, vagy a BKK Facebook-oldalát.
Vasárnap majd a Vivicittá városvédő futás miatt kell forgalomkorlátozásokra számítani.
A 761 fővárosi hirdetőoszlop 25 éves üzemeltetési jogát a Mahir Cityposter nyerte el 2004-ben, a szerződést 2006-ban kötötték meg 25 évre. A szerződés szépen ketyegett 9 évig, amikor is – nem sokkal Orbán Viktor és Simicska Lajos összeveszése után – a főváros vezetése hirtelen rájött, hogy az üzlet előnytelen a számára.
A fővárosi közgyűlés által elfogadott előterjesztés szerint a Mahir Citypostertől kapott évi 45 milliónál többet, akár 73-125 millió forintot is kasszírozhatott volna.
Enyhe füst miatt kiürítették a Széll Kálmán téri metróállomást. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Facebookja szerint a 2-es metró helyett pótlóbusz járt egy ideig a Déli pályaudvar és a Deák Ferenc tér között.
Kisdi Máté, a Fővárosi Katasztrófavédelmi Főigazgatóság szóvivője elmondta, hogy a peron alatt kezdett füstölni a szigetelés másfél-két négyzetméteren. A kiérkező tűzoltók megszüntették az izzást. Senki sem sérült meg.
Két férfi szólalkozott össze Budapesten, Nándorfejérvári és a Kalotaszeg utca sarkánál délután 5 óra körül – tudtuk meg olvasónktól, Róberttől.
Egyikük előkapott egy kb. 30 centis pengéjű kést és leszúrta a másikat. A mentők hosszú ideig küzdöttek az életéért.
Az elkövető a helyszínen maradt, cikkünk írásakor a padkán ülve, megbilincselve várta, hogy elvigyék.
Később egy másik olvasónk írt, aki arrafelé lakik, hogy a férfit nem sikerült megmenteni. A rendőrök este 10 után fejezték be a helyszínelést.
frissítés: A rendőrség közleményt adott ki az esettel kapcsolatban a kora esti órákban, ami szerint 16 óra 32 perckor érkezett bejelentés, hogy Budapest XI. kerületében, a Nándorfejérvári úton egy férfit mellkason szúrtak. A helyszínre kiérkező rendőrök elfogták azt a férfit, aki előzetes szóváltást követően késsel mellkason szúrta 42 éves férfi ismerősét, aki olyan súlyos sérülést szenvedett, hogy a helyszínen életét vesztette.
A Budapesti Rendőr-főkapitányság emberölés bűntett miatt indított nyomozást a 48 éves budapesti K. Géza ellen.
Keddtől már csak felújított szerelvények szállítják az utasokat a 3-as metróvonal két üzemelő szakaszán – jelentette be Tarlós István főpolgármester kedden Budapesten, sajtótájékoztatón.
Két ember meghalt, öt gyermek és két felnőtt megsérült, amikor egy személyautó és egy kisbusz ütközött a Budaörsi úton, a Gazdagréti úti kereszteződésnél kicsit kijjebb – közölte a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság.
Az autóban ülő két ember a helyszínen életét vesztette, holttestüket a tűzoltók feszítő-vágó eszközzel szedik ki a roncsok közül. A kisbusz nyolc gyermeket szállított, közülük öten és két velük utazó felnőtt sérült meg a balesetben. A sérülteket a mentők kórházba szállították.
A helyszínelés idejére a Budaörsi utat teljes szélességében lezárták.
A Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság (FÖRI) március elejétől önként vállalt feladatként látja el a közterületi haláleseteknél a paravánozást. Ez egy mobil, gyorsan összeszerelhető „belátásvédő takaró fal” felállítását jelenti, hogy a járókelőket ne zavarja az esetenként órákig az utcán heverő, fekete fóliával alig letakart holttest látványa. Március 8. óta most keddig összesen 9 esetben használták.
Mint Hermann Gábor, a FÖRI igazgató-helyettese elmondta, egy tavaly októberben megjelent HVG-cikk inspirálta őket arra, hogy felvállalják ezt a feladatot, ami amellett, hogy eltakarja a kellemetlen látványt, az elhalálozott személy kegyeleti méltóságát is garantálja.
A paraván összesen 6 méter sugarú körben teszi lehetővé, hogy a halottszemle végeztéig, a holttest elszállításáig el legyen takarva a terület. Mint az a HVG cikkében szerepel, ha valaki összeesik az utcán, kihívják hozzá a mentőt, akik halálesetnél értesítik a háziorvost, neki kell kitöltenie a hatoldalas halotti bizonyítványt. A holttestnek két órán át mindenképpen ott kell feküdnie – mégpedig azért, mert előfordulhat, hogy tetszhalál történt, azaz megeshet, hogy a elhunyt felkel. Ennek esélye persze elenyésző.
Már a 3-as metrón futó régi metrószerelvények kétharmadát felújították, április végétől már csak ezek járnak a vonalon, írja a Magyar Nemzet BKV-s belső forrásokra hivatkozva. A lap úgy tudja, hogy a 37, egyenként 6 kocsiból álló szerelvény közül 25 már megérkezett Budapestre a Metrovagonmas Moszkva melletti üzeméből.
Meghalt egy ember lakástűzben Budapesten, a VII. kerületi Hernád utcában - közölte a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság.
A tűz egy második emeleti, 40 négyzetméteres lakás konyhájában keletkezett, egy középkorú nő a helyszínen életét vesztette, egy másik nőnek sikerült kimenekülnie, de füstmérgezése lett.
A fővárosi tűzoltók a tüzet eloltották, jelenleg hatósági eljárás keretében vizsgálják keletkezésének okát.
Hétvégén indul a tavaszi szezon a Fővárosi Állat- és Növénykertben nyuszisimogatóval, bemutatókkal és látványfestésekkel. Április végétől pedig a tervek szerint a Holnemvolt Vár nevű új területet is birtokba veheti a közönség, írja az MTI.
Újabb, Utrechtből érkezett, extra hosszú, duplacsuklós Van Hool AGG 300-as tűnt fel egy BKV-garázsban, áll az Omnibusz szakblog Facebook-oldalán, ahol a bizonyosság kedvéért két fotót is feltettek a buszvonatról.
Megkérdeztük, mi szándéka a BKV-nak a buszvonattal, de a válasz sajnos kiábrándító volt: alkatrésznek vásárolták. Ezekhez az öreg buszokhoz már nagyon olcsón hozzá lehet jutni, és legtöbb alkatrészüket hasznosítani tudja a BKV a normál Van Hool buszaihoz.