Eredménytelennek nyilvánította a városnéző buszok 15 éves koncesszióba adására kiírt pályázatot a fővárosi közgyűlés, egyben felkérték a BKV-t, vizsgálja meg, meg tudná-e oldani saját üzemeltetésben a városnéző buszoztatást.
Tokody Marcell, jobbikos képviselő a döntést megelőző vitában elmondta: nagyon furcsa, hogy a pályázatot az a cég nyerte volna, amelyiknek az ajánlata a 15 éves időszakra vonatkozóan 3 milliárd forinttal kevesebb, mint vetélytársáé. Szerinte a városnéző buszok üzemeltetése az aranytojást tojó tyúk, amit a fővárosnak a BKV-n keresztül meg kell tartania.
Gál József LMP-s képviselő szerint az egész pályázat bűzlött, és a nyertes cég fideszes vállalkozókhoz köthető.
Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes emlékeztetett rá, hogy a nyertest a Közbeszerzés Kft. hozta ki, de nem tudták megindokolni a 3 milliárd forintos különbséget ők sem.
Két éve döntött úgy a főváros, hogy hat helyett egyetlen cég kezébe adja a turisták körében népszerű városnéző buszok üzemeltetésének jogát. A szándék szerint így több pénzt besöpörhet a győztes cégtől, ráadásul rendezi a piacot, és környezetbarát buszokra cserélteti a jelenlegi buszokat. A pályázat megszületett, de a közgyűlés eredménytelennek nyilvánította, és új pályázatot írt ki. A következő tenderen a nemzetközi City Sightseeing franchise partnereként működő Mr.Nilsz Kft. és a Program Centrum Kft együtt indult, ezen kívül két cég, a Giraffe Hop on Hop off és az angol Big Bus jelentkezett. A Giraffe-ot kizárták, a Big Bus pedig jobb pénzügyi ajánlattal is csak második lett. A pályázatot végig belengte a gyanú, hogy bizonyos kormányzati érdekcsoportok azért nyomasztják a fővárost, hogy az általuk preferált céget hozza ki győztesnek.
A Közbeszerzés Kft-ról már megalapításakor megírtuk, hogy fideszes gazdasági szereplőkhöz köthető. A kft elmúlt évekbeli működését a működésképtelenség szóval lehetne legjobban leírni, ezért Tarlós István lapunknak adott interjújában bejelentette, hogy meg fogja szüntetni.
Szintén ebben az interjúban beszélt arról is, ahhoz, hogy ha a kormánynak az a célja, hogy a Fidesz az önkormányzati választásokra erősödjön Budapesten, több pénzt kell szánni a fővárosra. Ezért több pénzre számít a Lánchíd felújítására, hogy egyszerre, és rövidebb idő alatt végezhessék el a híd és a Várhegy alagút rekonstrukcióját.
A közgyűlés most felkérte őt, hogy kezdeményezzen tárgyalásokat a kormánnyal ez ügyben, a hiányzó források biztosításáról.
Hozzászólna? Csatlakozzon az Index tematikus Facebook-oldalához, és moderált körülmények között beszélgethet róla.
A parti sávban, a kerítéseknél húzódó nyomvonal mellett döntött a fővárosi közgyűlés, ott lehet tehát a Római-parti mobilgát, nem pedig a parttól beljebb, a Királyok útja vonalában. Egyelőre csak a kényes részen haladó nyomvonalak közül választottak, arról, hogy ténylegesen épül-e ide gát, vagy sem, most nem született döntés.
A határozat ugyanis Tarlós István főpolgármester korábbi nyilatkozataihoz hasonlóan nyitva hagyta azt a kérdést, hogy megvalósul-e a gátnak a város kedvelt pihenőhelyén áthaladó szakasza, vagy sem. Erről ugyanis a nyomvonal továbbtervezése után, és a kártalanítási kötelezettség mértékének ismeretében döntenek.
A továbbtervezés azért lényeges, mert a nyomvonalakat vizsgáló szakmai bizottság szerint a szivárgásokra vonatkozó számítások nem teljesen megnyugtatóak. A gátépítéssel járó bontások miatti kártalanításokról pedig maga a főpolgármester nyilatkozott úgy, hogy hatalmas összeg jöhet ki a végére.
Az ellenzék részéről azt javasolták, hogy most a nyomvonalról se szülessen döntés, mert a szakmai bizottság javaslata a part menti változatról nem egyhangú, és nincs elég számítással megalapozva., ezért ezt a döntést nem is támogatták.
Egyhangú döntés született azonban arról, hogy a gát másik két szakasza Pünkösdfürdőnél és az Aranyhegyi-pataknál megépüljön, és létesüljön a helyszínen egy nagy közpark is.
A civilek szerint átverés volt a grémium, részleteket az alábbi posztban olvashat:
Hozzászólna? Csatlakozzon az Index tematikus Facebook-oldalához, és moderált körülmények között beszélgethet róla.
(Borítókép: Kovács Tamás / MTI)
Március 12-én elkezdődött a Liszt Ferenc Repülőtér 1-es számú futópályájának felújításai, pontosabban folytatódtak a télre félbehagyott munkálatok. A június 30-ig tartó felújítás alatt a teljes légi forgalmat a 2-es futópálya szolgálja ki, aminek az a következménye, hogy megnő a forgalom a lakott területtől csupán 1600 méterre lévő 2-es futópálya tengelyében.
Az ott lakók pedig ezt látják:
Három kérdést tettünk fel a fővárosi önkormányzatnak:
A választ Láng Zsolt, Tulajdonosi, Gazdasági és Közterület-hasznosítási Bizottság elnöke, és Szeneczey Balázs, városfejlesztési főpolgármester-helyettes jegyezte. Eszerint:
Jelentős forgalomkorlátozásokra kell a következő hetekben számítani a Red Bull Air Race miatt. A rendezvény előkészületei miatt többek között
Professzionális személyzet és mindennap 20-25 gyönyörű hostess-lány gondoskodik vendégeink önfeledt és izgalmakban gazdag szórakoztatásáról
– ígéri a P1 Nightclub az internetes oldalán. Mindezeket a szolgáltatásokat egy köztulajdonú helyiségben vehetik igénybe a pesti éjszaka aranyifjai.
Ezért megkerestük a főpolgármestert, megfelelőnek tartja-e, hogy valamilyen közcélú létesítmény helyett éjszakai lokál működik az ingatlanában? Arra is kíváncsiak voltunk, hogy mikor kötöttek szerződést a bárral, és az mennyit fizet a helyiségért havonta.
Tarlós István főpolgármester felfüggesztette a Thököly úti fák kivágásához a Fővárosi Közgyűlés Tulajdonosi, Gazdasági és Közterület-hasznosítási Bizottsága által kiadott tulajdonosi hozzájárulást - közölte a Főpolgármesteri Hivatal pénteken az MTI-vel. A zuglói polgármester, Karácsony Gergely (Együtt-PM) a fák megmentése érdekében ugyanis Tarlós Istvánhoz fordult. Tarlós közölte, tájékozódik az ügyben, addig is felfüggeszti az engedélyt.
A Fővárosi Közgyűlés Tulajdonosi, Gazdasági és Közterület-hasznosítási Bizottsága május 23-i ülésén adta meg a hozzájárulást 17 fa, köztük 20 méteres, egészséges platánok kivágására. A testület az útszakasz átépítése, a 72-es troli végállomásának áthelyezése és új megállóhelyek kialakításának indokával adta meg a fakivágási engedélyt a Thököly út Mexikói út - Gizella utca közötti szakaszára.
Leszállították az utolsó felújított orosz metrószerelvényt is a 3-as vonalra, ebből az alkalomból tartott sajtótájékoztatót Tarlós István főpolgármester.
A tájékoztatón bemutattak egy hibastatisztikát, ami szerint a felújított orosz metrókocsik kevesebb hibát produkáltak az elmúlt időszakban, mint a 2-es vagy a 4-es vonal szerelvényei. Nem volt ez mindig így, egy tavalyi statisztika mást mutatott.
A mostani statisztika alapján jelentette ki Tarlós István, hogy a szerelvényfelújítás alapvetően sikernek könyvelhető el.
Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója közölte a tájékoztatón, hogy a felújítással kapcsolatban a milliárd forinthoz közelít a kötbér, amit az orosz fél elismer, de folytatják a tárgyalásokat, mert a BKV-nak ez még nem felel meg.
Borítókép: Bődey János / Index.
Úgy, ahogy például olvasónk se, aki a következő háborgó levéllel fordult hozzánk. Mint írja, még nem is jött el az igazi nyári 35-40 fokos meleg, de a Dél-Pesten futó Van Hool buszok (136E, 85, 85E) egyikén sem üzemel a klíma, és szellőztetni sem lehet, mivel egyik oldalon nincs ablak. 50 fokban ájuldoznak az emberek, miközben klíma lenne a buszon, csak a BKK nem képes megcsináltatni vagy üzemeltetni.
Mi az oka, hogy a drága bérletet meg jegyet meg kell venni, miközben a 10-15 perces buszút alatt konkrétan csirkekeltetőben kell utazni?
– teszi fel a kérdést.
A Közlekedő Tömeg Egyesület klímás hibabejelentő appjára napi 30-50 bejelentés érkezik. Most vasárnap 50 jött, és a fele az M3-as metrópótló buszt érintette. (A hétvégén teljes vonalas pótlás van, 60-80 pótlóbusz jár, jelentős részben 10-15 éves használt járművek).
Aláírást gyűjt Szarvas Ferenc, a terézvárosi Cserepes kisvendéglő üzemeltetője, mert a VI. kerületi önkormányzat hirtelen úgy döntött, hogy nem bérelheti tovább a helyiséget, ahol már 20 éve működik a vendéglője.
Szarvas Ferenc lapunknak elmondta, hogy idén februárban adta be az önkormányzatnak a Felsőerdősor utcai pincehelyiség tovább bérlési kérelmét. Sokáig nem történt semmi, majd most hétfőn hívták, hogy a kerület illetékes bizottsága másnap dönt az ügyében. A keddi ülésen pedig 10 perc alatt el is dőlt, hogy 20 év után mennie kell, mert mint mondta, a vendéglővel egy épületben található iskola hittan-tanteremnek szemelte ki a pincét.
Szarvas szerint az iskola terve csak egy ürügy, hogy kitegyék, a kerület előző, szocialista vezetése idején ugyanis ő működtette az önkormányzati büfét, amit korábban szintén abba kellett hagynia. Most egyelőre támogató aláírásokat gyűjt a döntés ellen. Reméli, hogy találnak más megoldást, és folytathatja a munkát. Öt évvel ezelőtt hasonló szituációban ez már sikerült egyszer neki.
A VI., VII. és az V. kerület után a zuglói képviselő-testület is a sörbiciklik (beerbike-ok) használatának a betiltásáról döntött, áll a kerület közleményében.
A sörbiciklik a belső kerületek tiltása után kiszorultak a belvárosból, és a korábbinál is nagyobb számban jelentek meg Zuglóban, elsősorban a Városligetben, valamint a közlekedési szempontból is kritikus útvonalakon. Az ittasan szórakozók egyaránt zavarták a családokat, a kutyasétáltatókat, a piknikezőket, és megbotránkozást váltottak ki minden pihenni vágyóból, és folyamatos veszélyt jelentettek a közlekedés többi résztvevője számára is. A hangoskodással, szemeteléssel járó sörbiciklizés miatt a környék lakói is számtalanszor tettek panaszt az önkormányzatnál.
Elgázolt egy embert a metró csütörtök reggel nyolc óra körül Budapesten, a Határ úti állomáson - közölte a katasztrófavédelem. A balesethez nagy erőkkel érkeztek ki a tűzoltók, a mentési munkálatokhoz. Az elgázolt ember életben van, a mentők ellátták.
Az M3-as metró Kőbánya-Kispest és a Nagyvárad tér között körülbelül egy órán keresztül nem járt, buszokkal pótolták, ami miatt elég nagy káosz lett a környéken.
Olvasónk a helyszínről azt írta, hogy az utcában dugó is volt, ezért a metrópótlók sem haladtak, ráadásul rengetegen vártak a buszokra. Több rendőr, egy mentő, több tűzoltó is volt a helyszínen.
Új parkolási fizetőövezeteket alakítanak ki Újbudán és Zuglóban, döntött szerdai ülésén a fővárosi közgyűlés. Az V. kerület nagy részén óránként 525 forintra emelkedik a várakozási díj, míg az állatkertnél csökkennek a parkolási díjak, írja az MTI.
A testület az újbudai önkormányzat - a kerületi parkolási nehézségek enyhítését célzó - javaslatára módosította a XI. kerületi parkolási szabályozást, amelynek alapján várakozási övezetbe vonják az Egry József utcát, a Bocskai út - Karolina út - Villányi út - Tas vezér utca által határolt területet, a Gellérthegy teljes kerületi részét, az őrmezői lakótelepet, a kelenföldi városrészt - azaz a Szerémi út - Galvani utca - Andor utca - Egér út - vasút - Hamzsabégi út által határolt területet -, valamint az Infopark területét, de a Warga László út nem kerülne az övezetbe. Továbbá a Műegyetem rakparton is várakozási díjfizetést vezetnek be.
Zuglóban a kerületi önkormányzat javaslatára parkolási díjat vezetnek be a Mexikói út - Kacsóh Pongrác út - Kassai tér - Szikszó park - Lőcsei út - Telepes utca - Fűrész utca - Csömöri út - Lőcsei út - Bosnyák utca - Fűrész utca - Szugló utca - Lőcsei út - Egressy út - Nagy Lajos király útja - Thököly út által határolt területen is.
Egy év sem telt el azóta, hogy átadták az óbudai Kolosy téren azt a szupermodern mohafalat, ami állítólag 275 városi fa levegőszűrő, -tisztító képességével rendelkezik, mostanra azonban légtisztítás helyett inkább csak lelombozó látványt nyújt, a moha ugyanis rég kiszáradt rajta – írja a 444.
Információink szerint Orbán Viktor meglepetésszerűen ellátogatott a hétvégén a Tarlós István főpolgármester 70. születésnapjára rendezett partira. A miniszterelnökkel tartott Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetiroda vezetője és ott volt Kásler Miklós az Emberi Erőforrások Minisztériumának minisztere is.
A fenti eszközökről a sétálóutcákban le kell szállni, és azokat gyalogosan tolva vagy kézben tartva lehet közlekedni. A jogszabályról a kölcsönző/bérbeadó természetes-, vagy jogi személyeknek, cégeknek tájékoztatniuk kell az eszköz használóit.
Az indoklás szerint az utóbbi években a rendeletben felsorolt elektromos közlekedési eszközök elterjedése tömeges lakossági panaszt váltott ki a Belvárosban. Ennek főbb oka, hogy ezeket az eszközöket használatában rutintalan személyek vezetik, a gyalogos járdán, relatív nagy sebesség mellett, az elektromos motorból adódóan a gyalogosok számára kevésbé észrevehetően, zajtalanul. Emiatt a gyalogos közlekedésre fokozottan balesetveszélyesek.
Pályafelújítás miatt korlátozzák majd a nyári iskolai szünetben a 4-es és 6-os villamos forgalmát a Nagykörúton - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) hétfőn az MTI-vel.
Az Oktogon és a Harminckettesek tere között végeznek majd pályarekonstrukciót a nyáron, emiatt a villamosok a Széll Kálmán tértől az Oktogonig, a dél-budai végállomásoktól pedig a Harminckettesek teréig járnak majd. A kimaradó szakaszon pótlóbuszok szállítják majd az utasokat, amelyek a Oktogon és a Corvin-negyed között járnak. A június közepén kezdődő munkálatok idején a pótlóbusz útvonalán buszsávot alakítanak ki, a többi jármű irányonként csak egy-egy sávban közlekedhet majd.
A napi több száz ezer utast szállító, sűrű követésű 4-es és 6-os villamos vonalán közlekedő járművek nagy terhelést jelentenek a vasúti pályára, ezért korszerűbb pályát építenek, ami a későbbi karbantartást is gyorsabbá, egyszerűbbé teszi - olvasható a közleményben.
Az Oktogon és a Harminckettesek tere közötti szakaszon az 1990-es évek közepén történt legutóbb nagyobb felújítás, azóta csak a forgalombiztonság fenntartásához elengedhetetlenül szükséges javításokat végezték el. A nyári felújítás idején több mint 3200 méter hosszon építik át a villamospályát.
A BKV Zrt. hétfő reggeli közleményében cáfolta a Blikk szombati cikkét, miszerint a cégnél a sofőrhiány, hogy visszahívta sofőrnek a viccmesélés miatt hat éve kirúgott Bócsa Viktort.
Mint írják,
a Blikk által közöltekkel ellentétben a buszos szakterület szakmai vezetőinek részéről nem merült fel a cikkben említett járművezető alkalmazásának lehetősége, ezért a BKV részéről történő hivatalos megkereséséről sem beszélhetünk.
Bócsa a Blikknek úgy nyilatkozott, hogy a BKV a 3-as metró vonalának teljes lezárása miatt hívta vissza őt, hogy vicceivel felvidítsa a buszos pótlás miatt mérges utasokat. Azt is mondta, hogy elég jó fizetést ígértek neki, és a szerelmén múlik, hogy elfogadja-e a felkérést.
A 42 éves átlagéletkorú HÉV járműállomány túlüzemeltetésének a jelei már mutatkoznak, panaszolta a napokban Bokori Balázs, a BKV-ból kivált HÉV-üzem, a MÁV-HÉV Zrt. stratégiai igazgatója egy vasúti konferencián. A rossz pálya a korszerűtlen járműkkel egyre több kárt okoz, új típusú hibák jelentkeznek tömegesen (a forgóváz-kereten, a kerékpárakon), az elavult járművekhez alig lehet kapni az elavult alkatrészeket.
A csepeli HÉV szerelvényeinek harmada használhatatlanná vált, 35%-kal nagyobb a zsúfoltság a ritkább közlekedés miatt. Ez már a sokadik intő jel: sürgősen meg kell kezdeni a HÉV-ek teljes felújítását és fejlesztését, írja Facebook-oldalán a Közlekedő Tömeg Egyesület. Csütörtöktől csúcsidőben jelentősen ritkábban közlekedik az egyébként is zsúfolt csepeli HÉV, mert a járművek sorozatos meghibásodása miatt harmadával kevesebb hadra fogható szerelvény áll rendelkezésre. A vonal járművei közül az idősebbek 52-53 évesek, de a fiatalabb, NDK-ban gyártott kocsik is elérték a 40 éves kort. Ilyen korú vasúti járművek komolyabb korszerűsítés nélkül nem tarthatók örökké üzemben, a szerelvények meghibásodása pedig egy újabb intő jel, hogy a HÉV-ek fejlesztése már nem várhat tovább.
A HÉV-járművek alapvetően 3 csoportba sorolhatók:
A tervek szerint szeptemberben kezdődhet meg a belvárosi Vörösmarty tér és környékének felújítása, amely várhatóan több ütemben eltart majd jövő év augusztusának végéig - derült ki a Fővárosi Közgyűlés jövő szerdai ülésére benyújtott előterjesztésből.
Az MTI híre szerint a komplex felújítás elsődleges célja a környező utcákkal egységes arculat kialakítása, a Vörösmarty tér jelenleg is domináló gyalogos forgalmának megtartása, a közösségi tér jelleg fejlesztése, valamint az időszakos vásárok közműellátásának előkészítése.
A tervek szerint a Vörösmarty tér mellett felújítják a Deák Ferenc utca Bécsi utca és a Vigadó épülete közötti szakaszát, a Vigadó utcát, valamint a Harmincad utcát. A teret egyedi, természetes lapkővel burkolják le, valamint megújítják a forgalomtechnikai elemeket, az úttartozékokat - a szegélyeket, a parkolásgátló elemeket, a faveremrácsokat - és az utcabútorokat. Továbbá korszerűsítik a felszíni vízelvezetést, felújítják, illetve cserélik a közműveket és fejlesztik a megvilágítást is.
Járműhiba miatt nem jár a 2-es metró a Deák Ferenc tér és a Déli pályaudvar között - közölte a BKK Facebookján. Az érintett szakaszon pótlóbusz közlekedett délután 2 óráig.
A Fővárosi katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője az MTI-nek elmondta, hogy a Batthyány téri metróállomáshoz riasztották a tűzoltókat, mert a Déli pályaudvar felé tartó szerelvény harmadik kocsija füstölt.
A tűzoltók kiérkezése előtt már kiürítették az állomást, az utasokat kiterelték. A tűzoltók füstöt, tüzet nem tapasztaltak, de hőkamerával átvizsgálják a szerelvényt. Ezután a kocsiszínbe kísérték a metrószerelvényt.
A mindenkori kormány nem hagyhatja magára a fővárost, de nem is gyámkodhat fölötte, ennek jegyében cselekszünk. Budapest a pártok fölött álló ügy - mondta a Magyar Hírlapnak adott interjúban Fürjes Balázs, az új, Budapestért és az agglomerációért felelős államtitkár, aki eddig kormánybiztosként felügyelte a budapesti beruházásokat.
Arra a kérdésre, hogy miért volt szükség új államtitkárság létrehozására, azt felelte: "2030-ra Budapest Európa legélhetőbb városa, egyik legjobb helye lehet. Hogy kihozzuk a helyzetből a maximumot, a kormány oldaláról is koncentráltabb irányításra, tervszerűségre van szükség. A változás nem csorbítja, a kerületek jogait...Javítjuk az együttműködést a fővárossal, hatékonyabbá tesszük a kormányzati Budapest-munkát".
Fürjes kacsának nevezte a hírt, hogy emiatt csorbulna Budapest önkormányzatisága. "Semmilyen hatáskört nem von el senki a fővárostól, sőt a főpolgármester személye tovább erősödik, hiszen mostantól jogszabály rögzíti, hogy a kormányzati Budapest-feladatokat is vele közösen kell ellátni" - mondta.
Idén is a gyalogosoké lesz négy nyári hétvégére a forgalomtól elzárt Szabadság híd - jelentette be Szalay-Bobrovniczky Alexandra szerdán Budapesten. Július 14. és augusztus 5. között négy egymást követő hétvégén vehetik birtokba a hidat a piknikezők, jógázok, és minifesztiválozók.
A Szabihíd projekt alulról jövő spontán kezdeményezésként indult 2016-ban. A szervezőkkel tavaly interjút készítettünk az ötlet kitalálásáról, a meglepő sikerekről és a főváros hozzáállásáról; a cikk ide kattintva olvasható.
A tavaly nyári rendezvénysorozatról a szervezők filmet is készítettek, amely nemcsak a hangulatot mutatja be esküvővel, grillezéssel, piknikkel, függőágyakkal és különféle programokkal, de az egész ötlet születéséről, és a Fővárossal és Tarlós Istvánnal való egyeztetésről is szól. A Szabihíd - A szabadság hídja című kisfilm először az Indexen volt látható.
Nem lehet azt mondani, hogy nem halad a BKK az elektronikus jegyrendszer bevezetésével. Már három buszon is található a rendszerhez tartozó érvényesítő készülék – igaz, terv szerint már ezernél is több járművön kellene lennie. Viszont jó hír, hogy a készülékek, amikkel egyelőre érvényesíteni nem lehet, jól bírják a tesztet: nem áztak be a busz belterében, nem rázkódtak szét.
Megkérdeztük ugyanis a BKK-t, milyen fázisban van a beruházás. A válasz szerint folyamatosan szerelik fel és tesztelik az elektronikus jegyrendszerhez tartozó beléptetőkapukat és jegyérvényesítő készülékeket.
A több mint ezer buszból még csak néhány kapott jegyérvényesítőt, ezek – mint fentebb írtuk – jól bírták a változó időjárási és útminőségi körülményeket:
A december folyamán telepített – az elektronikus jegyrendszerhez kapcsolódó érvényesítő készülékekkel felszerelt – első autóbusz esetében az eszközök GPS elérésének és adatkommunikációjának tesztjére került sor, a lefedettség szempontjából legkritikusabb útvonalakon (pl. Hegyvidék, szűk belvárosi utcák). Ezen kívül az autóbusz felszerelésének egyik legfontosabb célja volt, hogy a szakemberek valós üzemi körülmények között vizsgálhassák az eszközök megbízhatóságát, rázkódás elleni védelmét és az időjárási körülmények elleni tűrőképességét. Az elmúlt öt hónap során az eszközök hiba nélkül üzemeltek, egyetlen esetben sem igényeltek beavatkozást. A Deák téri beléptetőkapukon kicsit fejleszteni kellett, de az elmúlt 3 hónapban – ezalatt egymillió utas haladt át rajtuk – érdemi hiba nélkül működtek az eszközök
– számolt be a BKK a „teszteredményekről”.
Ez jó hír, a rendszer elektronikus lelkét azonban nem lehetett tesztelni. Be sincs kapcsolva, nincs ugyanis ehhez szükséges csipkártya. Még tesztverzióban sem. Pedig az első tervek szerint már 12 éve át kellett volna adni a rendszert.
A gyereknap alkalmából keddtől vasárnapig számos járaton köszönti a gyerekeket verssel a BKK. A közlekedési társaság ráadásul idén a Cseppkő Gyermekotthoni Központ lakóit kérte fel a produkcióra.
A kilenc kisgyerek József Attila: Altató, Bartos Erika: Villamos, Forgalom és Trolibusz, Erdős Virág Négyeshatos és Varró Dániel: Hol alszik a villamos? című versét mondják el.
A Várkert Bazár előterében álló, kalandos sorsú Várkert Kioszkról/Kaszinóról már többször írtunk, de egyik legíresebb építészünk, Ybl Miklós által szivattyúháznak tervezett épület úgy tűnik, most hosszabb időre horgonyt vetett: Kreatív Ház néven közösségi térré, kulturális helyszínné avanzsált.
Ybl olyan, mint Makovecz, bármihez nyúlt, templom lett belőle
- ezt már a megnyitón mellettem ülő építész mondta. Ez nyilván arra vonatkozott, hogy a Vár vízellátásáért felelős szivattyúházat is olyan reneszánsz köntösbe építette 1905-ben az építész, hogy száz év után is érdemes belőle reprezentatív kulturális központot alakítani.
Nem mondom meg.
– válaszolta Tarlós István főpolgármester Gulyás Gergely kancelláriaminiszterrel és Fürjes Balázs, budapesti városfejlesztési államtitkárral közösen tartott sajtótájékoztatóján arra a kérdésre, hogy jövőre újra indul-e a posztért. Mint mondta, az ügyben tárgyal még Orbán Viktorral és Gulyás Gergellyel.
Azt se mondom meg.
– válaszolta Tarlós a tárgyalások befejezési időpontját firtató kérdésre. Ha eljön az idő, hárman közösen fogják tudatni a döntést.
Egy olvasónk szerint a Széll Kálmán téren ma reggel 8 óra körül egy busz nekiütközött egy másiknak, ráadásul úgy, hogy az egyikben
nem volt vezető és a lejtőn magától elindult.
A busznak berobbant az ablaka, az olvasónk szerint egy repülő üvegszilánk megsebesített egy nőt a fülén.
Egy másik olvasónk által küldött fotó szerint egy 149-es gurult neki egy feltehetően 22-es busznak.
Az esetről egyelőre sem a BKK, sem a rendőrség oldalán nincs információ. Amint választ kapunk kérdéseinkre, frissítjük a cikket.
Péntektől az eddigi 30 perc helyett 20 percenként járnak a 100E jelzésű buszok a főváros központja és a Liszt Ferenc repülőtér között. Ezt már néhány napja tudni lehet Tarlós István főpolgármester bejelentéséből. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) most közzétette a további változásokat, amelyek javítják a reptér megközelíthetőségét.
A Közlekedő Tömeg Egyesület tavaly november óta többször felhívta a városvezetés figyelmét, hogy a 100E repülőtéri expresszbuszon elviselhetetlen a zsúfoltság volt, és az addigi 30 helyett 10 percenkénti közlekedés volna szükséges. Két hete megint rosszul lett egy utas a tömegtől, de most végre megtört a jég.
Az egyesület rendszeres kiállása, a fokozott médiaérdeklődés és a szakértői nyilatkozatok megtették hatásukat: Tarlós István főpolgármester pénteken bejelentette, hogy május 19-től egész nap 30 helyett 20 percenként fog közlekedni a buszjárat - közölte az Indexszel az egyesület.
A Közlekedő Tömeg szerint a 20 perces sűrűség enyhíteni fogja a méltatlan körülményeket, de csak részsikerként értékelik, továbbra is kitartanak amellett, hogy 10 percenként kéne járnia.
Korábban átfogó javaslatot tettek a járat fejlesztésére, amiből a városvezetés két elemet is megfogadott: az első busz jóval korábban, az utolsó busz pedig jóval később fog indulni annak érdekében, hogy az éjszakai repülők utasai is használhassák a buszjáratot.
Javasolták még azt is, hogy az összes ajtón tegyék lehetővé a felszállást, legyen bankkártyás fizetés a felszállásnál, és a repülőtér felé is álljon meg a járat az Astoriánál.