Az esetről egy külső szemtanú meglehetősen zaklatott leveléből értesült lapunk. Lilla, mint írta, megrázó esetet látott csütörtök hajnali 2 óra körül a 914A-s éjszakai buszon, a Lehel utcai megállóban. Munkából ment haza, a buszra a Nyugati előtt szállt fel. A buszon két ellenőr volt.
Mindkettő nagydarab, szubjektíven fenyegető, egyik objektívan teljesen részeg.
– emlékezett vissza.
Felszállt volna olvasónkkal egy időben két, véleménye szerint elég részeg srác is, gyrost ettek. Az ellenőr kérte a jegyüket bérletüket, a srácok nem mutatták meg. Az ellenőr elkezdett velük ordibálni, majd az egyik srác megmutatta, de akkor már késő volt, az ellenőr azt kiabálta, hogy ne ordibálj velem, ez nem egy étkezde, és letaszigálták a fiúkat buszról, tette hozzá Lilla.
Tüzet jeleztek szerda reggel a négyes metró egy szerelvényén. Olvasónk beküldte azt a hangfelvételt, amit nyolc óra előtt néhány perccel a metró Szent Gellért téri állomásán készített. Ebben a hangosbemondó azt közli:
Az állomás területére belépni tilos, az állomásra égő szerelvény érkezik.
Az állomást ki is ürítették, „kérjük, hogy a mozgólépcsők segítségével a felszín irányába hagyják el az állomás területét”.
Teljes üzemidőben jár a hármas metró Kőbánya-Kispest és a Lehel tér között a március 15-i és a húsvéti hosszú hétvégén, írja a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). Emlékeztetőül: a karácsony előtti hétvégéken ugyanígy volt.
A dízelautók általános kitiltásával a német városokhoz hasonlóan Budapesten is előbb-utóbb foglalkozni kell, mondta Tarlós István főpolgármester sajtótájékoztatón. Közölte azt is, lapunknak adott korábbi nyilatkozatát kissé módosítva, hogy a teljes kitiltás ideje legkorábban 8-10 év múlva jöhet el.
Az akkori szabályozáshoz már most megkezdik előkészületeket, a főpolgármester felkérte az Autóklubot, készítsen tanulmányt a témában. Hozzátette, hogy a szmogrendelet 2018-október 1-től szigorodik: szmogriadó idején nem lehet majd közlekedni Euro 3-as dízelekkel, 2019. október 1-től pedig Euoro 4-es dízelekkel. Ez azt jelenti, hogy 2019-ben szmogriadó idején a járművek 52%-a forgalmi tiltás alá esik majd. (A tiltás tömegközlekedési és sürgősségi járművekre nem vonatkozik.)
Újbuda központ megálló előtt koccant a 17-es villamos egy autóval, mögötte feltorlódtak a villamosok, írta egy olvasónk. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Facebook-oldalán azt írták, hogy a 17-es, a 41-es, a 47-es és az 56-os villamos helyett pótlóbuszok közlekedtek egy ideig Újbuda-központ M és Albertfalva kitérő között baleset miatt.
A BKK a Facebook oldalára kirakott poszt szerint fél kettő körül több villamos forgalma is leállt egy baleset miatt a Széll Kálmán térnél:
A villamosok helyett pótlóbuszokat állítottak forgalomba.
A Police.hu-n és a katasztrófavédelem oldalán egyelőre nem látjuk nyomát annak, hogy milyen baleset történhetett, ami ekkora bonyodalmat okozott Budán. Ha Ön tudja, írja meg nekem, köszönjük!
Frissítés: A BKK háromnegyed három körül azt közölte, hogy újra járnak a villamosok a budai vonalakon.
Hónapokra le kellett állítani a BKV két, darabonként 175 millió forintért vásárolt elektromos buszát – válaszolta a Népszava megkeresésére a BKV.
A C68E Modulo buszokat több hónapon át nem tudták forgalomba állítani műszaki alkalmatlanságuk miatt. A BKV 20 darabot vásárolt a Mabi Bus Kft. által gyártott elektromos buszokból, de a tartósan kivont példányokon kívül a többivel is volt gond.
Húszból mindössze öt elektromos Evopro Modulo busz közlekedik, közölte közösségi oldalán a napokban a Közlekedő Tömeg Egyesület. Mint írták, nem egész két évvel ezelőtt lényegesen a piaci ár fölött, 4 milliárd forintért, darabonként két dízel csuklósbusz áráért vásárolt midi járművek már a kezdetektől alkalmatlannak bizonyultak az egész napi folyamatos üzemre, télen pedig rendszeresen alacsony a járművek rendelkezésre állása, üzemképessége.
A VEKE se tartja sikertörténetnek a BKV elektromos midibuszait. Közel négymilliárdba kerültek, darabonként két csuklós busz árába, és akkora a bizalom, hogy a BKV egyből 70%-os rendelkezésre állást vállalt a BKK felé. A 20-ból 14 működik az persze botrányosan pocsék érték már elsőre is, de fájdalom, ezt az értéket se nagyon tudták tartani, ha 12 kocsi kiadható volt egy nap, az már ünnep. Esős időben a 6-8 is nehezen volt megugorható, írták a helyzetről.
Egy éve lángolt fel a vita a Szépvölgyi út sarkán elhelyezett kamerák és az azok által kiszabott bírságok szabályszerűségéről a főváros és Óbuda között. Tarlós István főpolgármester beleállt a vitába, egyenesen azt mondta, ne fizessék be az emberek ezeket a túlzó büntetéseket.
Az nem korrekt eljárás, hogy a közterület-felügyelő ül az ülőgumóján az irodában, eszi a szalámis szendvicset, és a kamerafelvétel alapján osztogatja a büntetéseket
– szólt az elhíresült főpolgármesteri szentencia. (Később derült ki, hogy a nevezetes kamera a főpolgármester feleségét is felvette a szabálytalan kanyarodáskor.)
A vitát akkoriban úgy tűnt, eldöntötte az ORFK a következő állásfoglalással:
Figyelemmel arra, hogy a közterület-felügyelet által használt kamerák nem felelnek meg a külön jogszabály által támasztott követelményeknek, a felvett jármű üzembentartójának objektív felelőssége alapján történő bírságszabás kizárt.
Sokan ezen felbátorodva nem is fizették be az ötvenezer forintos bírságot. Információink szerint csak Óbudán 2722 büntetést nem fizettek be, de csökkent a fizetési hajlandóság más kerületekben is.
A kiírás szerint a tender győztese 3 milliárd forintért tervezheti a vonal meghosszabbítását. A terveknek négy új állomást kell majd tartalmazniuk. Az első kettő még kéreg alatti (Rózsa u. és Rákospalota-Újpest), aztán a metró feljönne a felszínre, és a jelenlegi villamospálya nyomvonalán haladna a káposztásmegyeri (a vasúttal közös) végállomásig. Mint azt megírtuk, a végállomás tervei már évek óta megvannak.
A végállomáson egy több ezer férőhelyes hatalmas P+R parkoló épülne. A terveknek tartalmazniuk kell a Megyeri út külön szintű átvezetését a Budapest–Vác-vasútvonal alatt, járdával, kerékpáros átvezetéssel, kapcsolódó közúti csomópontok tervezésével.
Mint Dorner Lajos, a VEKE elnöke elmondta, a főváros előre dolgozik, hogy legyenek fejlesztési tervei, kész közlekedési projektjei a következő uniós ciklusra. A 3-as metró meghosszabbítása pár probléma miatt hátrébb van a prioritási sorrendben, mint a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötése, fejlesztése.
Ki kell adni egy előzetes jelzést hamarosan Budapesten is, hogy gondolják meg az emberek a dízelautók vásárlását, mert nemsokára itt is terítékre kerül a kérdés – válaszolta Tarlós István főpolgármester lapunk arra vonatkozó kérdésére, hogy mikor lép a magyar főváros Róma, Stuttgart és Düsseldorf nyomába. Mint arról beszámoltunk, ezekben a városokban hamarosan teljesen kitiltják a dízelautókat a belvárosból.
Tarlós közölte, hogy a lépés középtávon elképzelhető és indokolt Budapesten is. Arra a kérdésre, mit ért középtávon, a főpolgármester azt mondta:
Nem nagyon hiszem, hogy 5 éven belül ez generálisan megoldható. Egy biztos, itt is bekövetkezik.
Magyarországon a jogszabályi környezet nem teszi lehetővé a dízelkocsik kitiltását, mások az autósok anyagi körülményei és más a gépkocsipark állapota is, tette hozzá.
Olvasónk leírása szerint február 22-én este kilenc óra körül a Lehel téri végállomáson indulásra várakozó a 14-es villamoson bántalmaztak egy idős embert (olvasónk édesapját). Egy huszonéves, magas, vékony férfi az első kocsiban több emberbe belekötött, majd a második kocsiba átszállva hátulról fejbe rúgta a 69 éves, nyugdíjas, a villamoson ülve várakozó utast.
A rúgás következtében az idős ember orra eltörött, arca, szeme környéke bevérzett, a Honvédkórház Sürgősségi Osztályán készült CT alapján sérülése nyolc napon túl gyógyuló. A sérült próbált telefonálni, de az erőteljes vérzés lefoglalta a kezét, ezért leszállt a várakozó villamosról, és kereste a sofőrt, aki ekkor még nem volt a helyén, így visszaszállt a kocsiba, ahol az eset történt, és a villamoson utazóktól kért segítséget (senki sem segített).
Beleremeg a ház, ahogy a rönkök földet érnek – írja a fotókat készítő olvasónk, Éva a Semmelweis utcából, ahol elkezdődött a fák kivágása. A hangulatos belvárosi utcában az ostorfák a Főkert szerint veszélyessé váltak, mert az évek alatt egyre jobban az utca középvonala, a fény felé dőltek.
Mivel az utcában új öntözőrendszert építenek, az összes fát kivágják.
Olvasónk, Barnabás hétfő reggel 6 óra 45-kor vette fel a lenti videót Budapesten a 45-ös buszon.
Ez életveszélyes
– írta.
Megkerestük a BKV-t, hogy hogyan keletkezhetett egy akkora lyuk a busz padlóján, amin egy kisgyerek vagy egy kiskutya is bőven ki tud esni a kerekek alá, de nem kaptunk választ.
A fővárosi kutyások szerint nagyon kevés a kutyák futtatására kijelölt terület. A hivatalos futtatók egy része korszerűtlen, egyszerűen egy elkerített terület, kevés zölddel, kevés árnyékkal, kút nélkül. Szerencsére azonban vannak viszont olyan futtatók is, ahol a kutyákra is gondoltak, ügyességi pályát építettek, kutyajátékokat helyeztek ki, vagyis nem csak nagyméretű kutyavécéként működnek, hanem olyan helyként, ahol a gazdák és a kutyák is jól érzik magukat.
Ezét is szomorú látni, ha egy ilyen hely annyira lepusztul, mint az Árpád fejedelem útja melletti futtató.
Tarlós közölte, hogy a Lánchíd felújítása a megjelent hírekkel ellentétben nem hat évig, hanem három, három és fél évig fog tartani. Két üteme lesz: a pesti hídfővel és magával a híddal kezdődik, majd a Váralagúttal és a Clark Ádám térrel folytatódik. Azt nem tudta megmondani a főpolgármester, hogy mikor kezdődik a munka, viszont azt elárulta, hogy a BAH-csomópont felüljárójának „ráncfelvarrása”, azaz kisebb mértékű rekonstrukciója megelőzi.
A 3-as metróról a következőket lehetett megtudni: az uniós támogatási kérelem az Európai Bizottság előtt van, s bár az akadálymentesítésről még egyeztetnek, úgy tűnik, az unió a nem teljes körűt is elfogadja egyes állomásoknál, ha azt műszaki nehézségek akadályozzák. A mozgáskorlátozottak egyesületével is tárgyal a főváros az ügyben. Két megálló esetében különböznek az álláspontok: a főváros úgynevezett omega lépcsőliftet építene az Ecseri úti és a Pöttyös utcai állomásra.
Az M1-es metró nem közlekedik 2018. március 3-án és 4-én (szombaton és vasárnap), valamint 2018. március 24-én és 25-én (szombaton és vasárnap) a Vörösmarty tér és az Oktogon között, mert a Vörösmarty tér és a Bajcsy-Zsilinszky út közötti vágányokon síncserét végeznek, közölte a BKK.
Ebben az időszakban a M1-es metró rövidített útvonalon a Mexikói út és az Oktogon között jár, a Deák Ferenc tér M és Oktogon M között pótlóbusszal lehet utazni. A BKK javasolja a térségben közlekedő más járatok igénybevételét is: az Andrássy úton közlekedő 105-ös és a Rákospalotát kiszolgáló 5-ös autóbusszal is utazhatnak.
A pótlás miatti kényszerű átszállás nem minősül útmegszakításnak. A metróról a pótlójáratra, vagy ellenkező irányban történő átszállásoknál az egyszeri utazásra szolgáló jegyek – a vonal- és gyűjtőjegyek, valamint átszállójegy – használata esetén nem kell új jegyet kezelni, hanem a már kezelt jeggyel lehet tovább utazni. A kezelt vonal- és gyűjtőjegyeket átszállás után a jegy számkocka nélküli végén ismét kezelni kell.
„Kedd este tudtam meg, hogy egy ilyen törvény született, és azonnal beszéltem a Fidesz parlamenti frakcióvezetőjével, valamint két miniszterrel” – közölte lapunkkal Tarlós István főpolgármester. Egyikükkel, Rogán Antallal abban maradtak, hogy teljes félreértés szülte azt a jogszabályt, amit kedden a parlament elfogadott.
Mint arról beszámoltunk, a „Hungarian Open ATP Word Tour tenisztorna megrendezéséhez szükséges létesítményfejlesztésről” szóló törvény szerint 26 méter (kilenc emelet) magasságú stadiont építenének a sziget zöldterületének közepébe, ráadásul kiemelt beruházásként a hatósági engedélyeztetéseket is kikerülnék.
Tarlós közölte: teniszstadion épülhet a szigeten, de nem olyan és nem úgy, mint a törvényben. Hozzátette, hogy megegyeztek a kormány képviselőivel: a törvény ebben a formában nem lesz végrehajtva, sőt a létesítmény terveiről a fővárosi közgyűlésnek is döntenie kell majd.
Népszavazás:
Elmaradhat a 3-as metró akadálymentesítéséért kiírandó népszavazás, ugyanis az egyik kezdeményező, Horváth Csaba szocialista képviselő bejelentette: felfüggesztik az aláírásgyűjtést. Mint mondta, az aláírásgyűjtés népszavazás nélkül is elérte a célját: a főváros végül mind a húsz metrómegállót akadálymentesíti a tervek szerint. Erről kisebb vita alakult ki közte és a főpolgármester között:
A kormánypártok részéről tagadták, hogy ez utóbbinak bármi köze lenne az aláírásgyűjtéshez.
Szaller Vilmos, a Főkert faállomány-szakértője szerint a 27 darab nyugati ostorfa túlnyomó része (23 db)
az elmúlt években felnyurgult, statikailag bizonytalanná vált.
A szűk, sötét Semmelweis utcában megkezdődött a fototropizmus miatti elhajlás, azaz a fák elindultak az utca középpontja, a fény felé, veszélyesen megdőlve. Tovább csökkentette a biztonságot, hogy a járda alatt közműépítéskor elvágták jó párnak a gyökerét is. Sok a beteg és sérült fa a fasorban.
Az utcába most kihelyeztek egy olyan fát is dézsában, amilyen fákra cserélik a jelenlegieket:
A belvárosi önkormányzat fideszes többsége úgy döntött, hogy a Semmelweis utca felújítása előtt az összes fát – egészségeset és beteget egyaránt – kivágják, írja a Doktor Ötker blog. Az ellenzéki képviselők nemmel szavaztak.
Komoly torlódásokra számíthatnak az autósok a XII. kerületi Normafa környékén, a Budapesti Közlekedési Központ ezért arra kéri azokat, akik nem a környéken laknak, hogy lehetőleg ne autóval, hanem a fogaskerekűvel vagy autóbuszokkal közelítsék meg a helyszínt.
A BKK MTI-hez eljuttatott közleménye szerint, ha a forgalom eléri a kritikus határt, a hatóság visszafordíthatja az autósokat.
Szerdán délelőtt többször is teszteltem a 4–6-os villamos menetidejét. Az egyik, végállomástól végállomásig tartó menet paramétereit GPS-trackerrel is rögzítettem. A menetidő erre a fordulóra a 8,1 km-es pályán 33 perc 13 másodpercre jött ki, de a többi menet is 33 és 34 perc közötti eredményeket produkált. A hivatalos menetrendben 29 percig tart az út.
A menetidőből 12 perc 33 másodpercet a megállókban töltött a villamos, 20 perc 42 másodpercet pedig menetben. A legnagyobb sebességet a Széna tér előtt érte el a jármű, ekkor 54 km/órával hasított. A teljes vonalon 15 km/óra volt az átlagsebesség.
Mint a sebességgrafikonon látszik, a legrosszabb eredményeket a Boráros tér és a Corvin-negyed között, valamint a Baross utca – Blaha Lujza tér között produkálta a Combino, de rossznak számít még a Margit híd utáni budai szakasz is (ez utóbbinál főleg a fonódó villamos lassítja a tempót).
Egyeztetést tartott a fővárosi önkormányzat és több taxis érdekképviselet szerda délelőtt, amin kiderült: a taxisok továbbra is a hatósági tarifa megemelését szeretnék.
Mint Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes közleményében leszögezte: a taxisok és a fuvarszervezők, valamint a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara képviselői – az Európai Taxis Egyesület kivételével és a Budapest Taxi részbeni egyetértésével – ismételten a tarifa emelésre tettek javaslatot.
Rögzítették azt is, hogy a későbbiekben a taxisok költségcsökkentését célzó – akár konkrét jogszabály-módosítást tartalmazó – javaslatot dolgoznak ki. A tarifaemelés mellett elhangzott olyan javaslat is, hogy a főváros engedélyezze a taxikon elhelyezhető reklámokat. Ezzel kapcsolatban Szeneczey elmondta, hogy a főváros álláspontja alapvetően változatlan, azaz a jelenlegi egységes, letisztult megjelenést értéknek tekinti, azon nem kíván változtatni.
Már negyven jegyellenőr teszteli azt a kis appot, amin keresztül ellnőrizhetik a jegy- és bérlettulajdonosokat, írja a Budapesti Közlekedési Központ. Ez az úgynevezett "ellenőrzési tevékenységet támogató alkalmazás" abban segít, hogy "az ügyfél által felmutatott utazási jogosultságot igazoló értékcikk vélhetően hamisított, vagy sem".
A fejlesztésnek köszönhetően várhatóan jelentősen csökkenthető a hamisított értékcikkek használata.
Az alkalmazást 2017 végén kezdték tesztelni, "folyamatosan kerül kiterjesztésre majd a teljes jegyellenőri állományra". Hogy mit lát a jegyellenőr?
A jegyekhez és bérletekhez tartozó érvényességi adatokat azonnal visszakapja az ellenőrzést végző személy.
Azt is írják, hogy "az eszköz alkalmazása a BKK eddigi ellenőrzési és pótdíjazási folyamatát nem változtatja meg, hanem segítséget nyújt ahhoz, hogy az ellenőrzés hatékonyabban és pontosabban történhessen.
A pótdíjkövetelését a BKK csak akkor érvényesíti, ha az átvett értékcikk utólagos vizsgálata alátámasztja a hamisítást vagy visszaélést."
A BKK Zrt. felhívja az ügyfelek figyelmét arra, hogy jegyeiket és bérleteiket a BKK ügyfélközpontjaiban, pénztáraiban, jegykiadó automatáiból vagy szerződött viszonteladó partnereitől vásárolják meg, melyek elérhetőségét a BKK honlapján elérhető értékesítésipont-kereső tartalmazza.
A XVI. kerület fideszes polgármestere 2025-2026-ra lengette be a 2-es metró meghosszabbítását. Kovács Péter a Magyar Hírlap szerdai számában megjelent interjúban azt is elmondta, hogyan képzelné az Örs vezér téri áthidalással együtt 306 milliárd forintosra becsült projekt finanszírozását:
A Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége elfogadhatónak tartja, hogy a hármas metró hat állomásán mozgólépcső-kabinokkal, avagy ferdepályás liftekkel biztosítsák a mozgáskorlátozott emberek önálló, biztonságos és méltóságteljes közlekedését - ez derült ki a MEOSZ közleményéből, amelyet a főváros képviselőivel tartott keddi egyeztetés után adott ki a szövetség.
Ismét pótlóbuszokat kellett beállítani reggel a M2-es metró vonalán. A Budapesti Közlekedési Központ a Facebookon azt közölte, hogy váltóhiba történt, ezért a Deák Ferenc tér és a Déli pályaudvar között egy ideig nem járt a metró.
A hibát reggel fél 8 után sikerült kijavítani. Azóta újra jár a metró.
Február 8-án gázolás miatt esett ki reggel a 2-es metró.
Múlt hét szerdán az Örs vezér tere és a Deák tér között nem járt órákig a metró baleset miatt .
Akkor egy éjszakai karbantartást végző dízelmozdony, ami négy pőrekocsit tolt maga előtt, fordítva hajtott be az alagútba a Blaha Lujza téren az alagútba, és összeütközött egy karbantartó vonattal.
A munkások és a személyzet szerencsére időben ki tudtak ugrani, így senki sem sérült meg. Az ütközés miatt viszont a két vonat annyira egymásba ment, hogy lángvágóval kellett őket szétszedni.
Egy-két héten belül megegyezhet a taxis tarifa emeléséről az Országos Taxisszövetség és a fővárosi önkormányzat – mondta a Magyar Nemzetnek a taxisszövetség szóvivője néhány napja. Metál Zoltán szerint a főváros nem tud és nem is akar vitatkozni a taxisok érveivel, így jöhet a 10-15 százalékos díjemelés. Ez az emelés átlagos fuvarokat nézve 3-400 forintos emelkedést jelent egyébként.
A díjemelésről a főváros dönt majd, a taxisok eddig nem kaptak visszajelzést. Most kaptak. Tarlós Istvánék azt írják, a fővárosnak egyáltalán nem érdeke a tarifaemelés, és egyébként is, döntsék el, mit akarnak. A Tarlós István főpolgármester által jegyzett, Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatalának közleménye szerint:
"A Főváros kéri a taxisokat, hogy az egyeztetések napokban esedékes befejező stádiuma előtt a következőket tisztázzák:
1. Kik rendelkeznek felhatalmazással a taxisok nevében egyetemlegesen tárgyalni és megállapodni?
2. Tisztázzák, hogy a taxisok fenntartják-e a tarifaemeléssel kapcsolatos kérésüket, melyet az eddig tárgyaló képviselőik kezdeményeztek, és nem a Főváros. A Főváros a korábban ígért taxirendelet-módosításban partner, de a tarifaemelés a Fővárosnak nem érdeke és nem kitűzött célja, csupán a taxisok kockázatának tekinti, és ha a taxisok ragaszkodnak hozzá, nem kívánja megakadályozni.
3. Ismételten felhívjuk a figyelmet, hogy a fuvarszervezők és a taxisok közti érdek- és nézetellentétek rendezése, az egységes álláspont kialakítása nem a Főváros feladata és kompetenciája.
Kérjük a taxisokat, hogy a közeljövőben esedékes megbeszélésre egyeztetett, egységes és egyértelmű állásponttal érkezzenek".
A taxisok már egy ideje beszélnek arról, hogy emelni kellene a főváros által szabályozott árukon, mert úgy megnövekedtek a költségek (30-40 százalékkal nőttek a biztosítási díjak, be kell szerezni az online pénztárgépet, elöregszenek az autók), hogy már nem jönnek ki abból a díjból, amit öt évvel ezelőtt rendeletbe lobbiztak.
METÁL SZERINT A 10-15 SZÁZALÉKOS EMELÉS AZT JELENTENÉ, HOGY NAGYJÁBÓL 300-400 FORINTTAL LENNE DRÁGÁBB EGY FUVAR.
A taxisszövetség vezetője szerint ezt el kellene tudniauk fogadni a politikusoknak és az utasoknak. „Ez nem az az összeg, ami miatt az emberek a jövőben meggondolják, hogy beüljenek-e a taxiba” – mondta a Nemzetnek Metál. A vezető azt is elmondta, hogy ha most meg is állapodnak az áremelésről, az új árakat április előtt nem vezetnék be.
A Magyar Nemzet korábbi cikke emlékeztet arra, hogy öt évvel ezelőtt részben arra hivatkozva szabályozták a taxisok árait és vezették be az egységes sárga festést, hogy ezzel kiszűrjék a „hiénákat". Ez viszont, ahogy azt Metál Zoltán is beismeri, nem igazán sikerült. Ugyan kevesebb a lehúzós árakat alkalmazó taxis, de nem volt számottevő a visszaesés. Az emberek viszont a taxisszövetség felmérése szerint így is jobban bíznak a taxisokban, úgyhogy megérte szabályozni a szektort.
Jövő hétfőtől március végéig nem közlekedik egy szakaszon a fogaskerekű – közölte a BKV. A hivatalosan 60-as villamosnak hívott fogaskerekű csak a Városmajor és az Adonis utca megálló között fog járni, mert az Adonis utca és a Széchenyi-hegyi végállomás között kicserélik a rossz állapotban levő sínszálakat és fogasléceket.