Információink szerint kedd este házkutatást tartott a rendőrség a BKV székházában. Úgy tudjuk, hogy a nyomozók elsősorban Kocsis István volt vezérigazgató, Olti Ferenc volt vezérigazgató-helyettes és két további volt BKV-s vezető anyagaira voltak kíváncsiak.
A házkutatás értesülésünk szerint kapcsolatban lehet azzal a nyomozással, ami lapunk cikke nyomán indult lassan három éve. A BKV-s offshore szerződésekkel kapcsolatban a VII. kerületi rendőrkapitányság gazdaságvédelmi osztályán indult nyomozás 2009. áprilisban. Ezt Győri György ügyész rendelte el egy cikkünkre támaszkodó állampolgári bejelentés nyomán.
Az Indexen számoltunk be elsőként arról, hogy Kocsis újdonsült BKV-vezérigazgatóként többek között két offshore céggel is furcsa szerződést kötött 2008 végén.
A ciprusi Dandy Trading Ltd.-vel a devizapiaci változások hatásainak elemzésére 78 500 euróért (jelenlegi árfolyamon mintegy 23 millió forintért), a svájci székhelyű Everest Capita S.A.-val pedig a BKV hitelfelvételi lehetőségeinek felmérésére (a pénzügyi válság tükrében), 81 900 euróért (közel 24 millió forintért) szerződött a társaság.
A tanulmányokba beletekinthettünk, és kiderült: nagyrészt úgy ollózták össze őket KSH-jelentésekből, az akkori kormány konvergenciaprogramjából, sőt egy Index-cikk válságügyi kiskátéjából.
Az MTI megkeresésére a BKV azt közölte: a Budapesti Rendőr-főkapitányság gazdaságvédelmi osztálya hat szerződéssel kapcsolatban kért információkat. A BKV szerint a kért iratokat korábban már átadták a rendőrségnek.
Az Index kérdésére, hogy valóban tartott-e a rendőrség házkutatást, a BRFK kommunikációs osztálya közölte, nem kívánják kommentálni a sajtóban közölt híreket. "Az ügyben nyomozás van folyamatban, további információval egyelőre nem szolgálhatunk" - indokolták.
Tarlós István főpolgármester a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésének szünetében azt mondta: egyértelműen az előző ciklus ügyeit érinti a házkutatás; őt azonnal értesítették róla. Hozzátette: kíváncsian várják a fejleményeket.
A fővárosi közgyűlés a Fidesz-frakció többségi szavazataival elfogadta a BKV finanszírozásának ideiglenes rendezéséről szóló rendeletet. Ezzel a közlekedési cég 3 hónap haladékot nyert, május 1-jétől azonban Tarlós István főpolgármester szerint forrás és szerződés hiányában leállhat.
A 12 pontból álló előterjesztés lényege, hogy a fővárosi önkormányzat 9 milliárd forintos, április 30-ig visszafizetendő, áthidaló tulajdonosi kölcsönt nyújt a BKV-nak, hogy a január végén lejáró 9 milliárd forintos bankhitelét ki tudja fizetni, és ne jusson csődbe. Ezen felül 6 milliárd forint további támogatást nyújt a közlekedési cégnek.
Több volt az utas a peronokon, de nem okozott zsúfoltságot hétfő délután az, hogy műszaki okok miatt három metrószerelvény is kiesett a forgalomból a 3-as vonalon.
Munkatársunk a Deák térről azt jelentette, hogy az ilyenkor szokásos 1 perc 45 másodperc helyett előfordult 3 és fél perces követési időköz is, de igazán nagy tumultust nem tapasztalt délután hat óra körül az állomáson.
Keddre mindhárom vonatot helyreállították, így a forgalomban már nem volt fennakadás.
A BKV is gyakran alkalmazza azt az egyszerű módszert, ami megakadályozza, hogy megsérüljenek az utasok, ha valaki bedobja egy tömegközlekedési jármű ablakát, de a 244-es buszok pont nincsenek befóliázva - tudtuk meg a BKK-tól.
Január 6-án, a délutáni órákban az egyik Zuglóban közlekedő 244-es ablakát betörte egy golyóscsapágy, de először nem zárták ki azt sem, hogy esetleg rálőttek a buszra. Egy szilánk az egyik utas szemébe fúródott, akit emiatt kórházba kellett szállítani. Szerencsére az asszony sérülései nem voltak túl komolyak, így még az esetet követő hétvégén hazaengedték.
"Megállapítottam, hogy az 1956-os sortűz áldozatainak emlékjele a Földművelésügyi Minisztérium épületének árkádjai alatt és a Vaskefe egyaránt hasonló jellegű elemekből: geometriai testekből áll össze. A minisztérium falára erősített gömbök vagy golyók jelentése egyértelmű, egyszerű asszociáció segítségével érzelmi és gondolati cselekvésre készteti az embereket; az az arra járók egy-két pillantásból is megértik az üzenetet. Ellentétben az 1956-os emlékmű üzenetével, ami még többszörös absztrakció után is erősen félreérthető: «...milyen erőviszonyok voltak a forradalom pillanataiban. Hogy a magyar közösség óriási hatalmat támadott meg. Nekiment és léket ütött rajta.» - alkotói gondolat a szemlélődőkben egyáltalán fel sem merül."
Az idézet Németh Szilárd, a fővárosi közgyűlés kulturális és idegenforgalmi tanácsnokának 2010-2011-es beszámolójában található, amit szerdán tárgyal a testület. Az öt oldalas beszámoló tartalmaz még nyolc kiállításlátogatást, 4-5 tárgyalást kulturális és turisztikai szakemberekkel, díszpolgári cím eltörlésére vonatkozó előterjesztéseket, valamint azt a felismerést, hogy fejleszteni kell a sport- egészség- és barlangturizmust.
Metrós dolgozóktól származó információink szerint hétfő délutánra három metrószerelvény esett ki műszaki okok miatt, pótlás nélkül a forgalomból az észak-déli (kék) metróvonalon. Ez azt jelenti, hogy a délutáni csúcsban az 1 perc 45 másodperces követési időköz 3 - 3,5 percre növekedhet, ami növeli az ilyenkor amúgy sem kicsi tumultust a központi állomásokon (például Deák tér, Ferenciek tere).
Úgy tudjuk, hogy elméletileg a 4 perces vagy annál nagyobb csúcsidőbeli követési idő már olyan komoly problémákat is jelenthet, hogy akár a metróközlekedést is le kell állítani.
Megkérdeztük a BKV fődiszpécserét is az ügyben, aki 16 óra 45 perckor még csak két vonat hiányáról tudott, és legfeljebb egy perces követésiidő-növekedésről, de forrásaink szerint akkor még nem juthatott el hozzá a harmadik vonat néhány perccel azelőtti kiállásának a híre.
Megkérjük olvasóinkat, ha tömeget látnak valamelyik megállóban, fotózzák le, és küldjék be nekünk erre az e-mailcímre.
Munkatársunk a Deák térről azt jelentette, hogy valóban előfordult 3 és fél perces követési időköz is, de igazán nagy tumultust nem tapasztalt délután hat óra körül az állomáson.
A BKV közlése szerint egyetlen jelenlegi vezetőjük vagy dolgozójuk sem érintett a Hagyó-ügyben, így Bolla Tibor, a cég gazdasági vezérigazgató-helyettese sem.
A társaság gazdasági vezetőjének neve is felmerült korábban Horváth Éva, Hagyó Miklós volt szóvivőjének foglalkoztatásával kapcsolatban. A BKV akkor azt közölte, hogy nem Bolla Tibor a felelős Horváth Éva foglalkoztatásáért, hanem egy főosztályvezető, akit már elbocsátottak.
Újra forgalomba állt egy tavaly májusban kivont, 40 évesnél öregebb kocsikból álló szerelvény a 2-es metró vonalán, erősítette meg értesülésünket a Budapesti Közlekedési Központ. Várhatóan további matuzsálemkorú kocsik is visszaállnak, amíg meg nem jönnek szeptemberben a várva várt Alstom-kocsik, amelyekből a próbavonat már februárban látható lesz az alagútban.
Információink szerint múlt hétfőn megkapta a forgalomba lépéshez szükséges engedélyt egy korábban a kora miatt leselejtezett, (a belső festésük miatt) úgynevezett Barbie-kocsikból álló szerelvény a 2-es vonalon. A BKK sajtóosztálya megerősítette értesülésünket, de fontosnak tartotta leszögezni, hogy 2011 májusában 43 kocsi forgalomból történő kivonására, ideiglenes félreállítására került sor – selejtezés nem történt.
2014-től a papíralapú jegy- és bérletfajtákat elektronikus díjfizetési mód válthatja fel, valamint részben új jegyrendszer léphet életbe, melynek legfőbb elemei a tervek szerint az időalapú jegy, a napi költési maximum, illetve az utólagos fizetés (pay-as-you-go) lehetősége érintés nélküli bankkártyával, áll a Budapesti Közlekedési Központ előterjesztésében, amelyet szerdán tárgyal a fővárosi közgyűlés. A rendszer fokozatos kiépítése több évig tart és 15 milliárd forintba kerül.
Az átállás 2013 végén kezdődne. Az első ütemben, 2013. december és 2014. október között, a bérletes utasokat terelnék át az elektronikus jegyrendszerre. Második ütemben, 2015 első félév végéig a jegyrendszert alakítanák át: mintegy tízezer érvényesítő készüléket szerelnek fel a járművekre és peronokra, megjelennek a BKK-kibocsátású, anonim, érintés nélküli plasztikkártyák, melyeket az alkalmi utazók válthatnak ki.
Ezzel párhuzamosan elkezdődik a papíralapú érintés nélküli kártyák árusítása is az egyszeri utazásokhoz. A hagyományos papírjegyek teljes kivezetése után szerelik le a régi érvényesítő készülékeket és jegyautomatákat. A lyukasztók eszerint 2015 előtt nem tűnhetnek el Budapestről.
A Fővárosi Közgyűlés január 25-i ülésén döntés születhet hét új P+R parkoló kialakításáról, az elektronikus jegyrendszer bevezetéséről, a BKV finanszírozásáról, valamint és a főváros és a kerületek mintegy 11 milliárd forinttal csökkenő bevételeinek megosztásáról.
PeCsa Music Hallként működik tovább az egykori Petőfi Csarnok; a kulturális központ üzemeltetési jogát ősszel a fővárostól tíz évre elnyert Cortina Service Kft. ügyvezetője, Nagy Károly elmondta: több régi programot megtartanak, ám reformokat is terveznek.
"A városligeti Petőfi Csarnok vendéglátását szintén pályázaton nyertük el 2009-ben, a kulturális központ bérlésére vonatkozó tavalyi fővárosi pályázat kiírásakor már házon belül voltunk, így talán érthető volt, hogy versenybe szállunk a komplexum üzemeltetésének jogáért. Nagy lehetőségeket láttunk, illetve látunk most is benne" - fogalmazott Nagy Károly.
A fővárosi önkormányzat nem teljesítette szerződésben vállalt kötelességét, nem fizette ki az éves kompenzációs támogatást, hanem hagyta, hogy a BKV évről évre hitelből fedezze azt. Így a társaság a 2002 és 2010 között teljesen eladósodott, ebben a 8 évben csak a kamatokra 41 milliárd forintot fizetett ki, és pénzügyi válságba jutott – áll az Állami Számvevőszék jelentésében.
Az ÁSZ 2002 és 2010 között vizsgálta a BKV gazdálkodását, valamint azt, hogy mi vezetett a mai pénzügyi krízishelyzethez. 2002 azért jó kiindulási alap a szervezet szerint, mert ekkor nullázta le az akkori kormány a BKV hiteleit az akkori 30 milliárdos adósság átvállalásával. A 2002-es 0 forint adósságállomány mára 78 milliárdra nőtt, amiből az idei tőketörlesztési kötelezettség például 36 milliárd forint.
Február elsejétől a Nagykörút közlekedésében a villamosoknak kedvező változtatások lépnek életbe. Az utóbbi időben a Siemens munkatársai azon dolgoztak, hogy a lámpákat a combinókhoz igazítsák, ugyanis a hetvenes évek óta a jelzőfények beállítása az autóknak kedvezett.
Ehhez a rendszer újraprogramozására volt szükség. Ezt Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója azzal indokolta, hogy a villamost sokkal többen használják ezen a szakaszon – napi félmillió utas –, mint amennyi autós megfordul a körúton. Akkoriban még nem mérték fel a kocsik tömeges megjelenésével járó problémákat, például azt sem, hogy a történelmi belvárosokban nincs túl sok parkolásra használható szabad terület. Ezért optimalizálták a közlekedési lámpákat mindenhol az autók forgalmához. A rendszer bevezetéséhez új mentetrendre is szükség volt, ezért nem léphet életbe korábban.
A kormány Budapest egész belvárosát lefoglalta a március 15-i ünnepségek idejére, szinte egy talpalatnyi helyet sem hagyva az ellenzéki és civil demonstrációknak. A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium az állami ünnepségekre hivatkozva egy teljes hétre közterület foglalási engedélyt kért és kapott Budapest kiemelt közterületeire, áll a fővárosi LMP-frakció közleményében.
Szinte Budapest egész belvárosára területfoglalási igényt jelentett be a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium a fővárosnál a március 15-i ünnepségek kapcsán, amit szerda délután meg is szavaztak a főváros illetékes bizottságnak fideszes tagjai.
A szokásos állami ünnepségek helyszínei (Nemzeti Múzeum környéke, Kossuth tér) mellett még nyolc másik helyszínre is igényt jelentettek be, többek között a Ferenciek terére, a Március 15. térre, de lefoglalták az Erzsébet hidat és a képviselői irodaház környékét, a Várba vezető utat, az I. kerületi Horváth kertet, valamint a Nemzeti Színház és a Művészetek Palotája környékét is.
Kemény takarékossági intézkedéseket vezettek be a BKV-nál a több tízmilliárd forintos hiány enyhítésére. Mint a birtokunkba került belső falragaszból kitűnik, a dolgozókat például a takarítás minőségének a tolerálására kérik. (A megkérdezett alkalmazottak szerint a cirkalmas megfogalmazás azt takarja, hogy amióta a takarítócégnek kitelt a szerződése, és nincs más helyette, „kezd több helyen vastagon állni a mocsok”.)
A fűtésszámlán is fogna a BKV, 3 fokkal csökkentették a hőmérsékletet az irodákban, csarnokokban. Hogy az a maradék kis langyos levegő ki ne szökjön, az ablakokat csak rövid ideig szellőztetés idejére lehet nyitva hagyni, valamint az épületek ajtaját a „gyors átközlekedést”követően rögvest be kell csukni.
A vízfogyasztással is csínján kell bánni, „a tusolóban a víz folyamatos folyatása úgy, hogy senki nem áll alatta, nem megengedett”.
A BKV korábban bejelentette, hogy számos spórolási intézkedést vezetett be, nem kötött például szerződést takarításra külső céggel. Hangsúlyozták azonban, figyelnek arra, hogy az intézkedések az utazási színvonalat ne érintsék.
Lezárult a BKK első buszüzemeltetési tenderének első, előminősítési köre, amelyre hat magyar társaság jelentkezett. A nyertes 100-120 autóbusza május elején kezdi meg az utasok szállítását. A VEKE szerint a pályázat blamázs, sehol a várva várt nagy nyugati cégek, helyettük Volán-társaságok, az igen necces kínai buszos alvállalkozók és az Orangeways ment át a szűrőn. A BKK szerint nincs blamázs, ez még csak egy átmeneti tender volt, a nyugati cégeket későbbre, a nagy pályázatokra várják.
Az iho.hu szakmai portál cikke szerint a BKK buszüzemeltetési modelljének előminősítési tenderére a VT-Transman, a Nógrád Volán, a Vértes Volán, a Volánbusz, a Color Tours, a T&J busz és az Orangeways jelentkezett. (A BKK közlése szerint a Vértes Volán nincs a cégek között.) A lap szerint az induló cégek között nincs meglepetés.
Atkári János, Tarlós István pénzügyi főtanácsadója, egykori SZDSZ-es gazdasági főpolgármester-helyettes távozik posztjáról, jelentették be közleményben.
Tarlós István főpolgármester és Atkári János közös nyilatkozatban tudatta, hogy megbeszélték munkakapcsolatunkat és kölcsönösen arra a megállapításra jutottak, hogy a jelen körülmények között a munkakapcsolatot fenntartani nincs értelme. Ezért megállapodtak abban, hogy Atkári János munkaviszonyát a fővárosi önkormányzattal, 2012. február 1-i hatállyal, közös megegyezéssel megszüntetik.
Megkerestük Szűcs-Somlyó Máriát, a főpolgármesteri hivatal kommunikációs igazgatóját és Atkári Jánost is, de egyikük sem kívánta kommentálni a döntést.
Egy átmeneti törvény alapján polgári védelmi szolgálatra kötelezhetnék a buszsofőröket, ha a BKV csődje miatt veszélybe kerülne a fővárosi tömegközlekedés – írja a Népszabadság.
16 milliárd forintos folyószámla-hitelkeret nyitott a fővárosi önkormányzat az OTP Banknál, miután a pénzintézet a hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárást (egyedüli) ajánlatával megnyerte.
A hitelre Atkári János, a főpolgármester pénzügyi tanácsnoka szerint azért volt szükség, mert a főváros átmenetileg szabad pénzeszközei meglehetősen lecsökkentek. Sokáig ugyanis állampapírokkal hidalták át a fővárosi önkormányzat nagyobb bevételei és kiadásai közötti időszakokat.
A tanácsnok szerint a likviditáskezelő hitel nagyobb pufferlehetőséget ad váratlan felmerülő nagyobb költségek finanszírozására, ilyen lehet a BKV január végén lejáró 9 milliárdos bankhitelei is például. A hitelkeret egy éves időtartamra szól, a felhasznált összeget éven belül vissza kell fizetni.
A beruházó cég ajánlatot tett Tarlós István főpolgármesternek, hogy korrekt piaci áron átvenné az önkormányzattól a Duna-parti CET-et, valamint átvállalná a teljes fővárosi pénzügyi kötelezettségvállalást, amely jelenleg több mint 11 milliárd forintra rúg, áll a cég lapunknak küldött közleményében. A fővárosnál nem tudnak az ajánlatról.
A közlemény szerint a beruházó Porto tavaly decemberben tett javaslatot az átvételre, amelyet a cég szerint az önkormányzat üdvözölt, konkrét vételi ajánlatot kérve. A konkrét ajánlatot a beruházó cég képviselője csütörtökön juttatta el Tarlós Istvánnak. A cég nem árulta el a CET-ért felajánlott összeget.
Karbantartás miatt két éjszaka is pótlóbuszok viszik az utasokat a 6-os villamos vonalán, közölte a BKV.
Kikapcsolták az áramot a CET épületében, ezért nincs temperáló fűtés, ennek következtében szétfagyhat a vízvezeték-rendszer. A héjszerkezet üvegtábláinak tömítése ridegedik és beázik. A pinceszint vízben áll, a tűzoltórendszer néma. Az üres épületen egy éve vitáznak, az áramhiány miatt is egymásra mutogat a kivitelező és a tulajdonos főváros, miközben tönkremehet az új épület.
Sajtóbejárást szervezett a már majdnem teljesen kész Duna-parti kultúrpláza, a CET generálkivitelezője, amelyen bemutatták, hogy a nemrég kikapcsolt áram hiánya hogyan veszélyezteti az épület épségét. A WHB generálkivitelező helyszínen elhangzott álláspontja szerint az áramot az épület tulajdonosa, a fővárosi önkormányzat kapcsoltatta ki.
Forgalomkorlátozásokra kell számítani a Margit híd mindkét oldalán február elejéig, megkezdődött ugyanis a kőkonzolok elhelyezése – közölte a Budapesti Közlekedési Központ. A nyolc darab, egyenként csaknem egytonnás díszítőelemet a híd pesti és budai oldalán található pillérekhez és támasztóelemekhez rögzítik a szakemberek.
A kedden kezdődött munkálatok miatt a pesti oldalon január 22-ig, a budai oldalon pedig január 28. és február 5. között kell időszakos forgalomkorlátozásra, a járda, illetve a külső sávok lezárására számítani.
A Margit híd felújítása 2009. augusztus 21-én kezdődött meg. A mintegy másfél évig tartó rekonstrukció során felújították az úttestet, a villamosvágányokat, kicserélték a pálya- és a hídszerkezet elemeit, kiszélesítették a hidat. Megújult a szárnyhíd is, amely az egyik legrosszabb állapotban lévő része volt a dunai átkelőnek. Rendezték a kerékpáros-közlekedést is.
Szerdára virradó reggel lopás és rongálás nyomaira bukkantak a Főkert munkatársai, közölte Szűcs Panni, a városüzemeltetési központ szóvivője.
Összesen 17 millió 488 ezer 642 forintért vásárolt bútorokat 2011. második felében a Főpolgármesteri Hivatal, derül ki a budapest.hu-n található közérdekű adatokból. Az Üzemeltetési Főosztály kilenc alkalommal kötött szállítási szerződést a Falco Sopron Irodabútor Kft-vel különböző irodabútorok beszerzésére. Legutóbb december 12-én vettek 3 millió 963 ezer 812 forintért irodabútorokat.
A hivatal kommunikációs igazgatósága az Index érdeklődésére közölte: "a 2011. évi beszerzések indoka, hogy a több évtizedes Bürotéka bútor-állomány rendkívüli mértékben elhasználódott, ezeket selejteztük-selejtezzük, pótlásukra szükség van". Hozzátették, hogy ezen túl eleget kell tenni azoknak az igényeknek is, amelyek a szervezeti változásokból, a folyamatos házon belüli költözködésekből, az új szervezeti egységek elhelyezéséből adódnak, és a Budapesti Közlekedési Központ bútorral való ellátása is jelentősen csökkentette a készletet. A kommunikációs igazgatóság szerint a bútorozás változó mértékben szinte minden szervezeti egységet érintett.
Horváth Csaba nem indul újra az MSZP fővárosi elnöki tisztségéért - írta szerdán az atv.hu. Horváth Csaba, az MSZP fővárosi elnöke szerdán az ATV Egyenes beszéd című műsorában közölte: nem mond le, de nem is indul a februári tisztújításon.
Ehelyett a politikai kapcsolatépítés terén kíván munkálkodni, és ebbéli szándékáról már egyeztetett is Mesterházy Attila pártelnökkel. Mivel a tevékenység túlnyúlik Budapest határain, nem indul a fővárosi elnöki posztért - magyarázta a politikus. Horváth Csaba 2010 júniusától az MSZP fővárosi elnöke.
Megkezdi a tárgyalásokat a fővárosi tárgyalódelegáció a BKV ügyében, de megállapodást a miniszterelnökkel kíván a főváros kötni, mondta Tarlós István főpolgármester szerdai sajtótájékoztatóján.
Tarlós hozzátette, az elmúlt napokat visszanézve az tűnt fel neki, hogy mind a miniszterelnök, mind a Fidesz parlamenti frakcióvezetője arról beszélt, hogy a BKV problémáit a fővárosnak kell megoldania. Ebből arra következtetett, hogy nem a konfrontációk miatt hezitál a kormány, hanem azért mert azt hiszik, hogy a fővárosnak komoly átcsoportosítható tartalékai vannak.
Jogi szakértők szerint Hagyó Miklós volt főpolgármester-helyettes maximális büntetése 20 év börtön lehet a szerdán benyújtott vádirat alapján, Antal Attila, Balogh Zsolt volt vezérigazgatók legfeljebb 16 évre, míg Mesterházy Ernő 8, és Szalainé Szilágyi Eleonóra is 8 évre számíthat, ha nagyon szigorú a bíró.
Mint arról beszámoltunk, a Központi Nyomozó Főügyészség benyújtotta a vádiratot Hagyó Miklós és 14 társa ügyében. Jogi szakértőket kérdeztünk, hogy a vádirat alapján mekkora büntetést kaphatnak a vádlottak.
Naponta 14 ezer jármű jut gyorsabban céljához a most átadott 5,7 kilométer hosszú Csepel-szigeti gerincút első szakaszán – mondta Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára a megnyitón.
Várhatóan vége a lövészárok-hadviselésnek a főváros és a kormány között BKV-ügyben - így kommentálták többen is az Indexnek azt a bejelentést, hogy elmarad a fővárosi közgyűlés szerdára tervezett "válságülése", helyette budapesti fideszes politikusok próbálnak kilobbizni valami ésszerű kompromisszumot BKV-ügyben. Mint megtudtuk, a tárgyalódelegáció tagjait a főpolgármester választotta ki, és ő is vezeti.
Rogán Antalból, Németh Zoltánból, György Istvánból és Bagdy Gáborból áll az a lobbista négyes fogat, ami kedden kezébe fogta a BKV problémáit, és megpróbál megoldást találni rájuk. A tárgyalócsoport tagja hivatalosan Tarlós István főpolgármester is, de forrásaink délután még nem tudták még eldönteni, milyen stratégiát választ az ügyben és csatlakozik-e egyáltalán a fideszes delegációhoz. Ez később eldőlt: mint a cikk megjelenése után, kedd este a főpolgármestertől megtudtuk: a tárgyalódelegációt ő vezeti, a tagokat ő választotta ki, azaz ő tartja kézben a tárgyalást.