A BKV tegnapi cikkünk nyomán elismerte, hogy lepotyognak a megállókba kiragasztott matricák, amelyek a dohányzási tilalomra figyelmeztetnének. Most garanciálisan cserélik őket, 5000 táblát vizsgálnak át. Olvasónk titokzatos éjszakai matricasimogató emberekről számolt be.
A dohányzási tilalomra felhívó táblák már felragasztott fóliával, kihelyezésre kész állapotban érkeztek a beszállítótól, áll a BKV lapunknak küldött válaszában. A nyilatkozat szerint az átvételkor ellenőrzött termékeken nem észleltek hibát, azonban a fóliák a táblák elhelyezése után néhány nappal felhólyagosodtak, leváltak.
Olvasónk hívta fel a figyelmet arra, hogy potyognak a BKV-megállókba kiragasztott matricák, amelyek a dohányzási tilalomra figyelmeztetnek. Óbudai körutunkon már csak néhány darabot találtunk belőlük.
Nagyon rossz minőségűek a megállókba kiragasztott matricák, az első csapadék hatására már válnak, hólyagosodnak, írta olvasónk, aki rögtön egy fényképet is csatolt állítása igazolásául.
Új, a villamosokhoz igazított, 60 másodperces lámpaciklusra állnak át hamarosan a Nagykörúton, ami hatással lesz az egész belvárosi közlekedésre, mondta Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója. Lapunknak adott interjújában beszélt a tervezett parkolási jogszabály-módosításokról, az elvetélt busztender hátteréről, politikai nyomásról és összeesküvés-elméletekről.
Elkészült az idei BKV-menetrendet tartalmazó paraméterkönyv, nicsak, itt is van az asztalon. Megint rettegnünk kell a mumustól, jön a járatritkítás?
Nem lesz járatritkítás. A BKV összes teljesítményszintje nem változik, viszont a zsúfolt vonalakra több jut majd. Apróbb menetrendi változások lesznek.
Például milyenek?
Forgalomba állnak a most vásárolt használt hannoveri villamosok az 50-es és a Mester utcai villamosvonalon, sűrűbb lesz a 99-es busz, és egész éjszaka jár majd a 6-os villamos. Reggel sűrűbben járnak majd a zsúfolt 173E és 254E járatok, Ferihegyről pedig a késő esti, éjjeli repülőkhöz igazodva az eddiginél jóval később, éjjel 1-kor indul majd az utolsó BKV-járat. A Deák térnél leegyszerűsítjük a 105-ös busz útvonalát, hogy ne kerülje meg az Erzsébet teret. Mindezeken túl lesznek utastájékoztatási változások is: például beszámozzuk a HÉV-vonalakat a könnyebb azonosíthatóság érdekében. A szentendrei a H5-ös, a ráckevei a H6-os, a csepeli a H7-es, a gödöllői a H8-as, míg a csömöri a H9-es számot kapja.
Lesz elég pénz rá? Mikorra várják a idei évre kért 30 milliárdos állami többlettámogatást? Mintha nagyon lassan akarna megérkezni.
A Nemzetgazdasági Minisztérium még háttérszámításokat végez a kért áfa-csökkentésről és a kedvezményrendszerről. Utóbbi mai formájában évente 9 milliárd forint kiesést okoz a BKV-nak. Ennek megtérítését szeretnénk elérni.
Májustól mindennap egész éjszaka 15 percenként jár a nagykörúti villamos. A BKK javaslatát Tarlós István is támogatja.
Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója az Indexnek megerősítette, május 1-jétől várhatóan szünet nélkül jár majd a 6-os villamos a Nagykörúton. Hozzátette, a változtatásra azért van szükség, mert az éjszakai élet a Nagykörút mentén nemcsak szombat-vasárnap, hanem a többi napon is erős, az itt közlekedő éjszakai 906-os busz gyakran túlzsúfolt.
Csökkentik a BKV-s vezetők fizetését, Kocsis István vezérigazgató 18 millió forinttal fog kevesebbet keresni évente.
A BKV Zrt. 30 darab (illetve megfelelő ajánlat esetén további 75) használt, azaz legfeljebb 10 éves szóló autóbusz megvásárlására írt ki közbeszerzési eljárást. A cég közleménye szerint most erre van pénz.
A tender kiírásával a BKV és a BKK közös célja, hogy a buszkiszervezés megindításig is zavartan legyen a buszközlekedés.
A megvásárolni kívánt autóbuszok további műszaki kritériumai, hogy alacsonypadlósak, klímával- és minimum Euro-2-es motorral felszereltek legyenek. A tenderkiírás január 27-én jelent meg.
A BKV legutóbb 2009-ben vett használt buszokat, 32 darab belga Van Hool gyártmányú csuklós járművet.
Házi őrizetben marad a BKV volt jogi igazgatója, derült ki a Fővárosi Bíróság közleményéből. Azt írták, bár nem nőtt a gyanúsított terhére rótt bűncselekmények száma, a házkutatásokkor lefoglalt iratok értékelése még nem fejeződött be, és további tanúkat is meg kell hallgatni az ügyben. A bíróság közleménye szerint még mindig tartani kell attól, hogy Sziebert György elszökne, vagy elrejtőzne. A végzés nem jogerős.
A BKV 30 napon belül részletesen megvizsgálja, kirívóan alacsonynak számít-e az az ár, amivel az Orangeways nyert az úgynevezett midibusztenderen. A Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) a napokban jelentette be, hogy elmeszelte a tender eredményét.
A BKV közleménye szerint a céget váratlanul érte a KDB határozata, amelyben a midibusztender kapcsán benyújtott jogorvoslati kérelemnek részben helyt adott. Hangsúlyozták ugyanakkor, hogy a panaszt tevő cég által kifogásolt három kérdésből kettőben helyesen járt el a BKV, mivel megfelelően biztosította az iratbetekintést, valamint egyenlő és megkülönböztetés-mentes bánásmódban részesítette az ajánlattevőket.
Jelentős szerepe volt egy francia államügyésznek abban, hogy a BKV két hete elvesztette az Alstom elleni perét Nanterre-ben, amin egyébként a 37 milliárd forintos bankgarancia lehívása bukott. Marie-Aimée Gaspari, akit a metrókocsikat gyártó Alstom bűncselekmény gyanújára hivatkozva idéztetett be, gyakorlatilag felszólította a bíróságot, hogy a francia cég mellett döntsön. A tárgyaláson röpködtek a Kádár Jánosra, leninizmusra utaló kifejezések.
Tarlós István főpolgármester december közepén titokzatos diplomáciai botrányról beszélt lapunknak adott interjújában a BKV–Alstom-per kapcsán. A botrányról kiderítettük: lényegében az történt, hogy egy francia államügyész is beszállt a perbe, amelynek tárgyalásán gyakorlatilag az Alstom melletti döntésre szólította fel a bíróságot.
A napokban megkezdik a Szabó Ervin téri diszpécserközpont átépítését, elkezdték gyártani a buszokba szánt kijelzőket: elindult a BKV 6 és fél milliárdos megalogisztikai átalakítása, a Futár projekt. Az autóbuszok GPS-t kapnak, egyenletesebben indítják őket, megszűnik a vonatozás, amikor az összetorlódott járművek egymás után érkeznek be a megállóba. Az átalakítás 2012 nyarára fejeződik be, ekkor már mobilon is le lehet kérni, hogy hol jár a kívánt busz.
A Futár (Forgalomirányítási és Utastájékoztatási Rendszer) projekt a lehető legjobb időben indult, jogszabály szerint ugyanis a digitalizálási kötelezettség miatt amúgy is elvonnák a BKV rádiófrekvenciáinak az engedélyét. A jelenleg használt rádiós rendszer nagyon rossz minőségű, a diszpécser sokszor csak 3.-4. hívásra éri el a buszsofőrt, a mikrofon pedig annyira recseg, hogy a sofőrök néha már inkább a saját mobiltelefonjukat használják helyette, megkockáztatva ezzel a szabálysértési bírságot is.
A nanterre-i bíróság keddi határozatában helyt adott az Alstom kérelmének, a BKV nem hívhatja le a 37 milliárd forintos bankgaranciát a korábban már kifizetett 50 százalékos vételárrészlet után. A BKV egyelőre bottal ütheti a pénz nyomát.
2010. október 20-án a BKV bejelentette, hogy mivel a Nemzeti Közlekedési Hatóság elutasította az új metrószerelvények típusengedélyének kiadását, a közlekedési vállalat felmondja az Alstom-mal kötött szerződést és lehívja a gyártó által állított előleg visszafizetési és teljesítési garanciát.
Majd háromszáz levelet kaptunk olvasóinktól pénteki, Rejtély az új vonalkódos BKV-jegyek körül című cikkünkre, amiben segítségüket kértük a BKV nem túl információgazdag és nehezen érthető közleményének megfejtésére. Számos informatikus, IT-menedzser, sőt több nagy informatikai cég vezetője is válaszolt a cikkben feltett kérdésre, hogy miért jó a BKV-nak az új kódrendszer bevezetése. Ezek alapján kirajzolódott a kép, de több fontos részletet még mindig homály fed. Lesz-e ellenőr-szkenner, bérlettartó-maffia, japán rendszer a harminchárommilliárdos beruházásban?
A bérleteken és jegyeken levő kódok nem vonalkódok, ahogy a BKV honlapja írja, hanem mátrixkódok, azaz QR kódok (más néven 2D kódok vagy mobilkódok), ezeket QR-szkennerrel, kamerával vagy akár mobiltelefonnal is le lehet olvasni. (Bővebben angolul itt, magyarul itt lehet olvasni róluk.)
A napokban új, vonalkódos jegyek és bérletek jelentek meg a jegypénztárakban. A BKV-honlapján ezzel kapcsolatban az áll, hogy a közeljövőben vonalkód-olvasókat telepítenek. Megpróbáltuk kideríteni, mire lesz ez jó, nem igazán sikerült. Lentebb szó szerint közöljük a levelezést (a BKV csak e-mailben válaszol újságírói kérdésre), hátha olvasóink okosabbak. Aki sejti, mi lehet a fejlesztés lényege, és meg tudja érthetően fogalmazni, írjon levelet nekünk, a legjobb válaszadók között egy havibérletet sorsolunk ki.
Első levelünkben a következő kérdésekkel fordultunk a BKV-hoz: mikor jelennek meg az első vonalkód-olvasók és hol, a beszerzésre írtak-e ki pályázatot, körülbelül mennyibe kerül a fejlesztés, mit kell majd pontosan tennie az utasnak a bérlettel (hozzá kell érinteni, be kell lengetni, odadörzsölni a leolvasóhoz, vagy esetleg semmit se)?
Feljelentést tesz Vitézy Dávid a róla készült adatgyűjtés miatt. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója ezt a Hír tv Rájátszás című műsorában jelentette be.
Orbán Viktor miniszterelnök és Tarlós István főpolgármester megállapodása alapján - a kormány döntése után csaknem három héttel - pénteken megérkezett a Nemzetgazdasági Minisztériumtól a BKV számlájára a 7,5 milliárd forint, közölte Szűcs Somlyó Mária, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója.
Januárban nem emelkednek a BKV jegy- és bérletárai, közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
"Már az elmúlt évek tarifaemelései sem hozták meg a közlekedési vállalatnak a várt bevételt, 2008 óta a sorozatos tarifaemelések ellenére sem nőtt a cég bevétele, ezért 2011 januárjában a BKV jegy- és bérletárai változatlanok maradnak" - olvasható a közleményben.
A midibuszos bírálóbizottság két tagja szerint a BKV-nak 50 millió forinttal többe kerül a midibuszok üzemeltetésének kiszervezése, mintha lízing konstrukcióban új buszokat vett volna, és saját maga üzemeltetné azokat.
A Népszabadság szerint könnyen lehet, hogy karácsonykor leáll a tömegközlekedés Budapesten. A BKV dolgozói ugyanis a sztrájktól se riadnak vissza, ha a társaság adós marad éves bérük maradványrészének kifizetésével.
Bár a kormány megígérte, a 12,5 milliárd forintos állami támogatás még mindig nem érkezett meg a BKV számlájára. Az ötmilliárd forint értékű állami bankgarancia híján a bankhitelt sem tudja lehívni a közlekedési vállalat, habár a pénzintézettel már megállapodott a folyósításban.
Újabb megfigyelési ügyről szerzett tudomást a Hír tv: a Budapesti Közlekedési Központ nemrég kinevezett vezetőjéről is adatokat gyűjtöttek az előző ciklusban.
Előzetes letartóztatásból házi őrizetbe helyezte a Pesti Központi Kerületi Bíróság Lelovics Ottót. Hagyó Miklós volt szocialista főpolgármester-helyettes munkatársa ellen egyebek mellett bűnszervezetben elkövetett különösen nagy vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés miatt indult nyomozás. A végzés nem jogerős, az ügyész fellebbezett.
Az Orangeways nyerte meg a BKV midibuszokat működtető járatainak tenderét, tájékoztatott a busztársaság. Az Orangeways flottában negyven autóbusz közlekedik.
Új magyar gyártmányú S91-es típusú, alacsonypadlós, Euro V-ös, légkondicionált midi autóbuszok közlekednek jövő nyártól több budapesti buszvonalon, 2011 végéig fokozatosan váltják fel a 16 éves Ikarus 405 típusú midibuszokat.
Az elmúlt hetekben többször is leállt a metró Budapesten, mert vagy egy szerelvény vagy az állomás füstölni kezdett. A helyzet súlyosbodását jelzi, hogy az egyik esetet kivizsgálta a Fővárosi Tűzoltóparancsnokság és többek között jogszabálysértést állapított meg. A metrósok életét megmagyarázhatatlan, már-már paranormális jelenségek is keserítik.
Csak az elmúlt másfél hónapban négyszer állt le a budapesti metróközlekedés, legutóbb most vasárnap, mert egy szerelvény vagy egy állomás füstölni kezdett, de nyáron is legalább háromszor előfordult ilyen eset. A leállások idején metrópótló buszok viszik a feltorlódó utasokat, általában nagy a káosz. Az augusztus 15-i eset után a Fővárosi Tűzoltóparancsnokság vizsgálatot indított a BKV-nál, és végzésében jogszabálysértést állapított meg.
A BKV körüli zűrzavar miatt a főpolgármesterben "felmerült a kérdés", hogy maradjon-e a posztján Kocsis István, a közlekedési társaság vezérigazgatója.
Tarlós István főpolgármester szerint különös, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) most hozott határozatot a BKV vasúthatósági engedélyeinek megvonásáról a cég pénzügyi helyzete miatt.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság felfüggesztette a BKV működési engedélyét pénzügyi helyzetének bizonytalanságára hivatkozva, és hat hónapos ideiglenes engedélyt adott ki. Ez idő alatt kell stabilizálni a BKV pénzügyi állapotát, áll Tarlós István főpolgármester közleményében.
Házi őrizet helyett lakhelyelhagyási tilalmat rendelt el a Pesti Központi Kerületi Bíróság a BKV volt humánpolitikai igazgatójának ügyében. Szalainé Szilágyi Eleonóra januárban került előzetes letartóztatásba, május eleje óta pedig már házi őrizetben volt. A bíróság az elhúzódó nyomozással, a gyanúsított személyi és családi körülményeivel, egészségi állapotával és az eljárás alatt tanúsított magatartásával indokolja döntését.