A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint a BKV lényegében beismerte, hogy az Alstom metrókocsikon súlyos, balesetveszélyes, indokolatlan mértékű és formájú kerékkopások jelentkeztek.
Az új Alstom Metropolis metrókocsi tegnap éjszakai próbafutása során a szakemberek szándékos rongálás jeleire bukkantak a szerelvény utasterében, áll a BKV közleményében.
Az okozott kár mértékétől függetlenül a rongálás könnyen veszélybe sodorhatta volna a hetek óta zajló utolsó tartampróbát, sőt még tovább tolhatta volna a végleges típusengedély megszerzésének határidejét, írja a BKV. Az eset súlyosságára való tekintettel a BKV Zrt. rendőrségi feljelentést tesz.
A Magyar Nemzetnek a BRFK szóvivője elmondta, a feljelentés kiegészítését kérték, mert abból nem volt egyértelmű, hogy történt-e bűncselekmény. A tizenöt napos határidőn belül döntenek arról, hogy elrendelik-e a nyomozást.
A fővárosi önkormányzat szakbizottság elfogadta a VEKE javaslatát, hogy az aluljárókra tervezett dohányzási tilalmat a felszíni tömegközlekedési megállókra is terjesszék ki, ezzel elkerülve, hogy egymásra fújják a füstöt a várakozó utasok.
A fővárosi szakbizottság szerdán tárgyalta a fővárosi aluljárókban bevezetendő dohányzási tilalomról szóló javaslatot, amelyről csütörtökön dönt a fővárosi közgyűlés. A bizottság az ülésen megtárgyalta és elfogadta a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület javaslatát, ami szerint a tilalmat ki kell terjeszteni a busz- és villamosmegállókra is.
A bíróság május 17-én hozott elsőfokú döntést a néhány nappal azelőtt őrizetbe vett három ember kapcsán. Akkor Hagyó Miklóst előzetesbe, Horváth Évát és Lelovics Ottót házi őrizetbe helyezték.
Budapest városüzemeltetési bizottsága keddi ülésén nem fogadta el a BKV 2009-es pénzügyi beszámolóját és a 2010-es pénzügyi tervet sem. Lakos Imre, a bizottság elnöke elmondta: a városüzemeltetési és gazdasági bizottság együttes ülésén hosszú vita bontakozott ki az ügyben, mert a BKV könyvvizsgálója nem auditálta a közlekedési társaság beszámolóját a sok bizonytalan tétel miatt. Ezek a tételek a peres ügyek miatt vannak.
Kedd délután fél négykor felpúposodott a sín az 1-es villamos vonalán a Flórián téren. Ráadásul a legrosszabb helyen, hiszen a közúti kereszteződés kellős közepén, ahol legalább négy sávnak állta el az útját.
Mint azt a villamosvezetőtől megtudtuk, fél négy körül éppen kihajtott volna a Flórián téri megállóból az Árpád híd irányába, amikor észrevette, hogy tőle 20-25 méterre enyhén púposodik a sín. A púp akkor ugrott meg, azaz akkor nőtt hirtelen 25-30 centiméter magasra, amikor egy keresztbe haladó autóbusz utolsó kereke átgördült rajta.
Szeptemberben már közlekedhet a 2-es metró vonalán az új Alstom szerelvény, derült ki a Főpolgármesteri Kabinet napirendjén szereplő tájékoztatóból.
Nyáry Krisztián, a főpolgármesteri hivatal kommunikációs igazgatója elmondta, a francia gyártó összesen 22 szerelvény szállítására kapott megrendelést a BKV-tól, de - három próbajármű kivételével - a szállítást nem kezdte meg ütemterv szerint, mivel nem sikerült megszereznie a végleges típusengedélyt
Hamisigazolvány-felismerő készülék, több, és igazoltatási joggal felfegyverzett ellenőr, titokzatos és olcsó jegyellenőrzési rendszer – ezek a BKV-nak a bliccelők ellen hamarosan bevetendő titkosfegyverei.
A BKV 33,1 milliárd forintos kintlevőséget gyűjtött össze az elmúlt tíz évben, hangzott el egy, a BKV székházában tartott sajtóbeszélgetésen, amin a cég kommunikációs, értékesítési és jogi igazgatói is részt vettek.
A bliccelők elleni küzdelemben több jelenleg is használt eszközt vet be a cég, elhangzott például, hogy a következő három hónapban a 450 fős ellenőri csapatlétszám 15 százalékkal növekszik, valamint további - nem túl zsúfolt - vonalakon is bevezetik az első ajtós felszállást és jegyellenőrzést.
Múlt héten a téves utalások közel 45 százaléka, mintegy 200 millió forint érkezett vissza a BKV-hoz a dolgozóktól. A visszautalást nehezíti, hogy többeknek, például azoknak akiknek lakáshitel-elmaradásuk van, rögtön leemelték a pluszpénzt a számlájáról. A szakszervezetek szájhagyomány helyett hivatalos papírt követelnek.
A körülbelül 3000 érintett BKV-dolgozóból múlt héten összesen 1315 munkavállaló utalta vissza a május 6-án duplán kiutalt munkabér jogtalanul megkapott felét, tájékoztatta lapunkat a BKV sajtóosztálya. Mint arról az Index beszámolt, május 6-án a BKV 446 millió forintot tévesen utalt át a dolgozóinak.
Vitézy elmondta: hétfő délután a főváros közlekedési ügyosztálya arról tájékoztatta őket, hogy vizsgálatot indítottak, és a főváros arra kérte Kocsis István vezérigazgatót, adjon magyarázatot a járatritkításra.
Belső vizsgálat indul a BKV Zrt-nél a májusi dupla munkabérutalás miatt, közölte hétfőn sajtótájékoztatón Bolla Tibor, a közlekedési cég gazdasági vezérigazgató-helyettese. A sajtótájékoztatót azután hívták össze, hogy az Index vasárnap megírta: egy banki, informatikai hiba miatt dolgozói jelentős részének duplán utalta ki az áprilisra járó munkabérét a BKV.
A hétvégén nagyon sok BKV-s dolgozó kapott emailt, amelyben tájékoztatták, hogy ne örüljön, mert "az április havi elutalt munkabérek, egyes letiltások és levonások egy része banki-informatikai hiba miatt kétszer került a bankok felé elküldésre". A levélben kérték a dolgozókat, hogy akinek a bankszámláján kétszer írták jóvá a fizetését, az szíveskedjen a túlfizetett összeget a BKV bankszámlájára visszautalni, vagy az Akácfa utcai főpénztárba befizetni.
Információink szerint a 12 ezer dolgozó jelentős részének duplán utalta ki a munkabérét a BKV. Azt, hogy pontosan hány emberről van szó, nem tudni, a túlfizetés becslés szerint kétmilliárd forint lehet. Most a BKV levélben kuncsorog a dolgozóknál, küldjék vissza a pénzt. A dolgozók viszont megtehetik, hogy nem küldik, és akkor nagy baj lehet a likviditással.
A májusban utalt áprilisi bért számos dolgozójának duplán utalta át a BKV. Nem váratlan 13. havi fizetésről van szó, tudtuk meg a BKV-nál, hanem "banki, informatikai hiba" lépett fel. Egyelőre még senki sem tudja pontosan, hány dolgozót érint a probléma, de a 12 ezres létszámból több ezren is lehetnek.
A BKV új honlapjának útvonaltervezője a fejlesztő akarata ellenére is kissé sportosra sikerült: átzavarna éjjel a Gellérthegyen, legyalogoltatna a centrumból a Ferihegyi reptérre vagy akár Gyál felsőre annak ellenére, hogy van éjszakai járat. Az airport beírására a nagytétényi Sport utcába, a Klinikák helyett az angyalföldi Karikás Frigyes utcába küldene.
A BKV honlapja büszkén hirdeti, hogy megújult a bkv.hu, és felkínálja tesztelésre a béta verziót. Kiemelt szerepet kap az utazástervező, amivel a honlap szerint minden korábbinál alaposabban lehet megtervezni az utazást a BKV járataival. A megújult útvonaltervezőt a VEKE tagjai tesztelték néhány napig.
Megkérdezték a BRFK-t, vizsgálja-e őket a rendőrség, de nem kaptak választ, derült ki a Cemi Kft. keddi sajtótájékoztatóján. A cég vezetője elképzelhetőnek tartotta, hogy Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes javasolta az FKF igazgatójának őket, de kizártnak tartotta, hogy utasította volna a megbízásukra.
A Cemi Kft. 3 fővárosi cégnek nyújtott cégátalakítási tanácsadást az elmúlt három évben, a BKV-nak 287 millió forintért, a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt.-nek 400 millió forintért, és a Főtávnak 191 millió forintért. Vadas László, a Cemi igazgatója elmondta, hogy tanácsaik összesen 18 milliárd forintos megtakarítást eredményeznek a három közművállalatnál évente.
Olvasónk a Boráros téren mérgelődött hétfő reggel, mert - mint később kiderült baleset miatt - nem járt a villamos, ám információt nem sikerült kinyernie a recsegő hangosbemondóból. Megkerestük a BKV-t, ahol elmondták, hogy a tájékoztatás megfelelő, legfeljebb eseti problémák lehetnek.
A mai napon reggel 07:40 körül a 4-6-os villamosok nem közlekedtek a Blaha Lujza tér - Móricz Zsigmond krt.-Fehérvári út végállomások között, írta hétfőn olvasónk, Milán. Az hozzávetőleges okot nem kötötték az utasok orrára.
A fővárosi Fidesz marhaságnak, az LMP dilettánsnak és populistának, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) pedig felelőtlennek, szakmailag teljesen megalapozatlannak és nevetségesnek tartja Horváth Csaba szocialista főpolgármester-jelölt javaslatát a BKV ingyenessé tételéről.
"Ilyen marhaságot utoljára Horn Gyula miniszterelnök mondott - a hatalom megtartása érdekében –, amikor a nyugdíjasoknak ingyen repülőjegyet ígért" - áll Szűcs Somlyó Mária, a fővárosi Fidesz-frakció sajtófőnökének közleményében.
Öt volt BKV-s vezetőt és alkalmazottat hallgatott ki gyanúsítottként a rendőrség a BKV-nál történt visszaélésekkel kapcsolatban, folytatólagosan elkövetett jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés elkövetésének megalapozott gyanúja miatt. Antal Attilát, Mesterházy Ernőt és Zelenák Tibort újabb ügyekben szintén újból kihallgatták, a gyanú szerint összesen 60 millió forintot meghaladó vagyoni hátrányt okoztak.
A BRFK közleménye szerint V. Ágnes, a BKV Zrt. egykori főosztályvezetője megalapozottan gyanúsítható azzal, hogy vagyonkezelési kötelezettségét megszegve, a közlekedési vállalat veszteséges működésével össze nem egyeztethető, szükségtelen és indokolatlan szolgáltatások igénybevételére vonatkozó vállalkozói szerződéseket kötött, melyek többsége esetében a teljesített munka szakmai értéke és megvalósítása a piaci viszonyok között forgalomképtelen volt.
Elkészült a félárú tanuló- és nyugdíjasjegy bevezetésének hatásáról szóló tanulmány a BKV-nál. Eszerint az új jegytípusok évi 1,3-1,5 milliárd forint bevételkiesést okoznának a cégnek. Többek között megnövekedne a bliccelők aránya, márpedig a tanulmány szerint a nyugdíjasok 1 százaléka amúgy is lóg. Az új jegyekről szerdán dönthet a fővárosi közgyűlés.
A BKV kizárólag abban az esetben javasolja a félárú tanuló- és nyugdíjas bevezetését, ha az amiatt kieső másfél milliárdos tarifabevételt a fővárosi önkormányzat kipótolja. Az új jegyek bevezetését Ikvai-Szabó Imre SZDSZ-es gazdasági főpolgármester-helyettes sem támogatja, csakhogy ettől a közgyűlés még mellette dönthet, mivel a két legnagyobb frakció, a Fidesz-KDNP és az MSZP ötletéről van szó, és dúl a választási kampány.
A BKV vizsgálata szerint az elfolyt olaj miatt felforrósodott motor okozta a tüzet annál a busznál, ami szerda délután gyulladt ki Kőbányán.
Befejeződött annak a busznak a vizsgálata, aminek a motortere szerda délután gyulladt ki. A vizsgálat szerint korábban elfolyt a motorból az olaj - amit senki sem vett észre -, ezért a kenés nélküli motor szorulni kezdett, a turbófeltöltő felforrósodott, a hő miatt pedig elfüstöltek a motortérben található vezetékek.
Információink szerint szerda este egy óra alatt több busz is átment egy hajléktalan holttestén a 90-es járat Normafánál levő végállomásán egy sötét fordulóban. Az egyelőre a rendőrség vizsgálja, hogy a buszok okozták-e a férfi halálát.
Az Index úgy értesült, hogy súlyos baleset történ szerda este 10 óra körül a 90-es busz Normafánál levő végállomásánál. Egy buszsofőr gyanúját felkeltette a döccenés, amit a sötét buszfordulóban észlelt, és kiszállt megvizsgálni, mi történt.
Az MSZP szóvivője a lap Regőczi Miklóssal, a BKV volt vezérigazgató-helyettesével, a közlekedési vállalatnál folyó nyomozás egyik gyanúsítottjával készült interjúja kapcsán beszélt erről, hozzátéve: jogászokkal is megvizsgáltatják a szöveget.
Elmondta: még nem dőlt el, hogy a Regőczi Miklós által az interjúban megnevezett három szocialista politikus - azaz Lendvai Ildikó pártelnök, Lamperth Mónika elnökhelyettes, illetve Nyakó István - közül ki keres jogi úton is elégtételt.
A bértárgyalások bojkottjával vádolja a buszos – BKV-s szlengben gumikerekes – szakszervezeteket a főként a metrósokat és a villamos ágazatban dolgozókat tömörítő szakszervezeti szövetség vezetője. A buszosok ugyanakkor tagadják a bojkottot. Áprilisban lehet, hogy azok sztrájkolnak, akik januárban nem, és azok nem, akik akkor igen. A BKV-botrányok által is felszínre került ellentétek a 2008-as sztrájkig nyúlnak vissza.
Kivonulással bojkottálták a bértárgyalást, legutóbb a keddi fordulót, a buszos szakszervezetek, mondta Gulyás Attila, a egyik legnagyobb BKV-s szakszervezeti tömörülés, a VTDSZSZ elnöke. A főként a – BKV-s szlengben – vaskerekes ágazatban dolgozókat összefogó érdekképviselet vezetője szerint a buszosoknak nem érdekük, hogy a mostani bértárgyalások eredményesek legyenek, hiszen ők az év eleji sztrájk után lemondtak az idei béremelésről.
Harmadik budai ingatlanját, saját lakását is bebiztosította Hagyó Miklós volt szocialista főpolgármester-helyettes, legalábbis erre enged következtetni, hogy az ingatlanra haszonélvezeti jogot jegyeztek be barátnője nevére, írja a hvg.hu.
Így, ha a lakást zár alá venné a hatóság, akkor is nehezen értékesíthető, mert a birtokon belüli haszonélvezőt nem lehet csak úgy kitenni. Hagyót egyelőre a mentelmi joga védi attól, hogy a rendőrség a BKV-botrányok kapcsán gyanúsítottként meghallgathassa.
Hagyó Miklós mégsem vesz részt a BKV-nál történt szabálytalanságok kivizsgálására alakult fővárosi bizottság szerdai ülésén, de péntekig írásban válaszol a számára feltett 23 kérdésre. Erről a volt főpolgármester-helyettes tájékoztatatott, megerősítve korábbi közlését, miszerint semmilyen bűncselekményt nem követett el és áll minden független vizsgálat elé.
Hagyó Miklós levélben értesítette a bizottság elnökét a döntéséről, és arról, hogy a bizottsági eljárásban nem kíván "biodíszletként" szerepelni. A politikus a bizottsághoz írt levelében döntését azzal indokolja: a bizottság elnöke kedden olyan nyilatkozatot adott a Duna tévének - amelyről csak este értesült -, amely "megrendítette a bizottság eljárásának tárgyilagosságába vetett hitét".