A 2015-ben feltámasztott magyar országúti kerékpárversenyt anno 100 millió forintos büdzsével rendezték meg, ma már 1 milliárd forint körüli költségvetésből valósul meg – kétharmad részt állami támogatások bevonásával, árulta el Eisenkrammer az Economxnek.
A nemzetközi országúti kerékpársport eseményei elképzelhetetlenek állami támogatás nélkül. Lehet ezt nevezni turisztikai vagy más, például térségi marketingtámogatásnak, de a vége ugyanaz: egy adott ország, egy adott régió komoly összegekkel támogatja a nagy versenyeket „közpénzből”. Ez két okból is észszerű. Egyrészt, mivel egy országúti versenyen nem lehet belépődíjat szedni a nézőktől, így a verseny bárki számára hozzáférhető, olyan, mint egy utcabál. Másrészről pedig a versenyek nézettsége komoly idegenforgalmi értéket jelent – fogalmazott a kölcsönös előnyökről a beszélgetésben.
Forgalomkorlátozásokra kell számítani a Tour de Hongrie kerékpáros körverseny miatt, amely szerdán 12.50 órakor Karcagról indul, és az első napon Hajdú-Bihar és Jász-Nagykun-Szolnok vármegyét érinti – közölte az Útinform.
A tájékoztatás szerint a résztvevők a rajtot követően a Kunmadaras–Tiszaszentimre–Tiszaszőlős útvonalon érkeznek meg Tiszafüredre, majd onnan a 33-as főúton Hortobágy érintésével Nagyhegyesnél térnek le Hajdúszoboszló irányába. A város körül a kerékpárosok 3 kört tesznek meg, érintve a 4-es főutat is.
A befutó várhatóan délután 16.30 óra környékén lesz Hajdúszoboszlón, a Szent István Parknál.
A mezőny elhaladásakor egy-egy útszakaszon rendőri segítséggel állítják meg a forgalmat, és a csomópontokban is rendőri forgalomirányításra kell számítani. A tájékoztatás szerint a verseny közben – rendőri irányítás mellett – lesz lehetőség az útvonalat keresztező közlekedésre.
Azt is közölték, hogy Karcag és Hajdúszoboszló belterületén is lezárásokra, forgalomkorlátozásokra kell számítani, amelyekre a kihelyezett táblák hívják fel a figyelmet.
Nagyon jó és nagyon mókás csapattal érkeztünk. Nagyon sokat nevetünk, de természetesen az ambíciók ugyanolyan magasak, amilyenek szoktak
– nyilatkozta az M4 Sportnak a csapatbemutató után a Visma-Lease a Bike magyar tagja. Hozzátette, nagyon komplex verseny lesz számukra, mert most más a csapat felállása, mint tavaly. Ezúttal nem az összetett győzelmet célozzák meg, hanem szakaszsikereket, viszont ettől talán még érdekesebb lesz számára is a Giro.
Valter 2020, 2021 és 2022 után negyedszer áll rajthoz az olaszországi háromhetesen. A második alkalommal három napon át viselte az összetett éllovasát illető rózsaszín és öt szakaszon keresztül a legjobb 25 éven aluli versenyzőnek járó fehér trikót. Abban az évben 14. lett összetettben, míg 2022-ben egy szökésből negyedikként ért célba az egyik hegyi befutós szakaszon.
„Nagyon várom ezt a három hetet. Izgatott vagyok, de egyelőre nem stresszelek. Vannak céljaim, de most nem érzem azt az óriási elvárást, amit magam felé szoktam tanúsítani, mert kezdem megszokni, hogy az nem mindig jó” – magyarázta a mezőnyversenyben és időfutamban egyaránt magyar bajnok kerékpáros.
Hangsúlyozta, sok lehetősége lesz, és reményei szerint élni is tud vele. Szeretné újra gyakorolni a szökést, hiszen ebben a csapatban nem sokszor van rá lehetősége.
Az SD Worx-Protime magyar bajnoka nyolc másodperces előnnyel kezdte meg a Lucena és Teruel közötti 130,2 kilométeres etapot, de legfőbb riválisai kilenccel voltak elmaradva tőle, így nagy jelentősége volt annak, hogy 45 kilométerre a céltól a részhajránál a két szökevény mögött megszerezte a harmadik helyet és a vele járó két másodperces jóváírást.
A befutónál kissé beszorult az U23-as világbajnok Vas, emiatt ezúttal nem is tudott sprintelni az etapsikerért, melyet a holland Marianne Vos szerzett meg 3:46:52 órás idővel, aki így egyetlen másodpercre csökkentette hátrányát az összetettben. A tavalyi Giro d’Italián szakaszgyőztes Vas a 22. helyen azonos idővel tekert át a célvonalon. Összetettben az olasz Elisa Longo Borghini jött fel harmadik helyre, az ő hátránya 11 másodperc Vashoz képest.
A vasárnapi csapatidőfutam után a Bunol és Moncofa közötti 118,5 kilométeres szakasz várt hétfőn a bringásokra. A mezőnyhajrát ígérő etap utolsó kilométerein két bukás is történt, de a remekül helyezkedő magyar bajnok mindkettőből kimaradt.
A hajrát jó ütemben indította, és fél kerékpárhosszal maradt el a diadalmaskodó kanadai Alison Jacksontól. Összetettben az időjóváírásnak köszönhetően az élre állt a Giro d'Italián tavaly sprintbefutós szakaszt nyerő U23-as világbajnok, így magára öltheti a piros trikót. Ezzel Valter Attila után, aki a 2021-es olasz körversenyen három napig viselhette a rózsaszín trikót, újra magyar kerékpáros vezeti az összetettet Grand Tour-viadalon.
„Nem voltak a legjobbak a lábaim ma, viszont technikás volt a befutó, ami ígéretesnek tűnt számomra. Remek, hogy megszereztem a piros trikót, jó volna csapaton belül tartani. Mostantól ez a cél. Nagyon boldoggá tesz, hogy viselhetem a trikót. Nem igazán volt tervbe véve előzetesen, hogy rámegyek a bónuszmásodpercekre, de a gyorsasági részhajrá előtt a mezőny elejében találtam magam, így tettem egy kísérletet” – értékelt a viadal honlapján Vas.
A nyolcnapos, vasárnapig tartó viadal kedden a Lucena és Teruel közötti 130,5 kilométeres távval folytatódik.
(MTI)
Az Észak Pokla néven is ismert észak-franciaországi verseny - amely az öt legnagyobb egynapos viadal, a Monumentumok egyike - 260 kilométeres távja 29 kockaköves szektort tartalmazott, összesen 55,7 kilométer hosszúságban, az elmúlt három évtizedben a legtöbbet.
A Valter Attilát is foglalkoztató Visma-Lease a Bike csapatának pénteki tájékoztatása szerint a 27 éves dán klasszis az éjszakát a kórházban töltötte, ahol jót aludt, és stabil állapotban van. Azt még csütörtökön közölték, hogy a kerekesnek a kulcscsontja, valamint több bordája is eltört, és egyelőre kérdéses, hogy – ha egyáltalán ott lehet a rajtnál – milyen állapotban lesz az idei Tourra.
Az Ineos Grenadiers 24 éves bringása a baszk körverseny hétfői, első szakaszának bejárásán esett, és emiatt nem is tudott elindulni a szombatig tartó viadalon.
🔴 🚴 El británico Tom Pidcock, del @INEOSGrenadiers evacuado en brazos a un centro sanitario tras su caída en la previa de la @ehitzulia .
— El Diario Vasco (@diariovasco) April 1, 2024
Imagen: @BeArnaiz 👇https://t.co/7BATKUW2CI pic.twitter.com/Qbn0OqN8xH
Pidcock három szakágban, országúton, hegyi és terepkerékpárban is számos sikert ért el.
A magyar bajnok a közösségi oldalán tett ki egy képet az „Amore Infinito" (végtelen szerelem) és az „Irány a Giro" felirattal. Korábban már egybehangzó sajtóértesülések szóltak arról, hogy ott lesz az idei első háromhetes viadalon – számolt be a Magyar Távirati Iroda.
A Barcelona környéki 145,3 kilométeres táv 1943 méter szintkülönbséget tartalmazott, a Visma-Lease a Bike 25 esztendős magyar bajnoka pedig jó tapasztalatokkal várta az egyhetes viadal vasárnapi zárását: három éve harmadik, két éve második volt a katalán nagyvárosban a Montjuicot magában foglaló útvonalon. Valter szombaton az M4 Sport helyszíni stábjának azt mondta: vagy a nap szökésében, vagy az élmezőnyben kitartva igyekszik minél jobb eredményt elérni, csapata is érte dolgozott.
Kenny júliusban adott életet második gyermekének, és korábban azt tervezte, hogy 2024 nyarán elindul a párizsi olimpián.
A BBC Breakfastnek adott exkluzív interjújában most viszont úgy fogalmazott, bár jól érzi magát, eljött az ideje, hogy felhagyjon az élsporttal.
„Már egy ideje motoszkált a fejemben ez a gondolat, hiszen a sport rengeteg áldozatot követel a családtól. Abban a pillanatban, amikor kimondtam, nem akarok többé kerékpározni, elkezdtem megkönnyebbülni” – tette hozzá.
Öt szakasz, 854 kilométer, csaknem 8000 méternyi szintemelkedés, 10 kategorizált emelkedő, két klasszikus sprinteretap és két ikonikus hegyi befutó vár a 45. Magyar Kerékpáros Körverseny résztvevőire. A ProSeries kategóriás többnapos verseny szakaszait március 5-én, élő televíziós közvetítés mellett mutatták be a Budapest Music Centerben.
A 34 esztendős szlovák sprinter országúton háromszor, 2015-ben, 2016-ban és 2017-ben világbajnok volt, hétszer érdemelte ki a Tour de France-on a sprinterek pontversenyének győztesét megillető zöld trikót, nyert többek között a flandriai körversenyen és a Párizs–Roubaix egynapos klasszikusokon. A francia körversenyen pályafutása során 12 szakaszon lett első, diadalmaskodott két Giro d'Italia-etapon, valamint négy Vuelta a Espana-szakaszon.
A 45. magyar körversenyt május 8. és 12. között rendezik, az útvonal-bemutatóra ma (kedden) 17 órától kerül sor. Az eseményt az M4 Sport élőben közvetíti.
A Toszkánára jellemző fehér murvás utakról híres viadalon – 15 ilyen rész szerepelt a minden eddiginél hosszabb, 215 kilométeres távon – ötfős szökevénycsoport alakult ki, amely mindössze 2:30 perces előnyt tudott kidolgozni, így már 100 kilométerre a céltól utolérték a tagjait.
A kétszeres Tour de France-győztes Pogacar 81 kilométerre a céltól az egyik legnehezebb murvás szakaszon, a Monte Sante Marie-n váltott ritmust, tempóját pedig senki nem tudta követni. Támadása szétzilálta az élmezőnyt, ekkor a Visma-Lease a Bike magyar bajnok kapitánya is leszakadt, de később még fel tudott zárkózni.
Az al-Dafra Walk Madinat Zajed és Liva közötti 141 kilométeres etapja sprintbefutóval zárult. Kétszáz méterre a céltól a mezőnyben az út mindkét oldalán nagy tempónál több versenyző elesett, köztük Valter is. A televíziós felvétel tanúsága szerint bukása után a Visma-Lease a Bike magyar bajnok klasszisa csípőjét fogva felállt, majd visszaült a kerékpárra.
A kerékpársport legendája, Chris Hoy Instagram-oldalán tett közzé egy hosszabb bejegyzést, amiben közölte: tavaly daganatot diagnosztizáltak nála, és bízott benne, hogy nem kell nyilvánosságra hoznia, de muszáj volt így tennie. Kemoterápiás kezelést kap, jól érzi magát, írta posztjában.
„Hatalmas sokként ért a diagnózis, ugyanis semmilyen tünetem nem volt. Kezeléseket kapok, beleértve kemoterápiát is, ami eddig remekül halad. Egyúttal szeretném kifejezni hálámat és elismerésemet az egészségügyi dolgozóknak, akik fantasztikus ellátásban részesítenek. Szeretnék ezzel családi körben megbirkózni. Gondolok mindenkire, aki hasonló kihívásokkal néz szembe. Optimista és pozitív vagyok, szeretet vesz körül, amiért hálát adok mindenkinek. Az elmúlt néhány hónap rendkívül nehéz volt, de jól vagyok, dolgozom, kerékpározom, élem az életemet.”
Ettől az évtől az MBH Bank az első számú névadó szponzora Olaszország legerősebb kontinentális csapatának, az együttesben pedig három fiatal magyar bringás is szerepet kapott: Valent Márk, Orosz Bálint és Lepold Zoltán Antal.
A magyar bank öt évre kötött szerződést a nagy múltú Colpackkal, a csapat célja, hogy jövőre már prokontinentális besorolással rendelkezzen, és néhány éven belül elinduljon a Giro d’Italián. Ehhez minden adott, hiszen a profi szakmai támogatás mellett az egyesület anyagi háttere is biztosított.
A csehországi vb zárószámában a cseh ATT Investments magyar bajnok bringása egy kör lemaradással fejezte be a hatkörös megméretést, amely saras pályán zajlott.
A cx.procyclingstats.com szakportál szerint az SD Worx-Protime sportolója mindössze egy másodperccel maradt el a győztestől, a hazai pályán versenyző Fem van Empeltől. Vas hamar felküzdötte magát az élmezőnyhöz és már a hatkörös verseny felénél dobogós helyen állt, majd az utolsó körben megelőzte Lucinda Brandet, akire végül 10 másodpercet vert.
A 22 éves magyar sportoló legutóbb tavaly októberben állhatott pódiumra, amikor megnyerte az oisterwijki állomást. Vas Kata Blanka legközelebb a jövő pénteken kezdődő terepkerékpáros világbajnokságon áll rajthoz, a csehországi Táborban.
Több ausztrál médium jelentése szerint a nemrég visszavonult profi kerékpáros, Rohan Dennis ellen vádat emeltek a felesége, Melissa Dennis halálával kapcsolatban, aki maga is profi kerékpáros volt.
A jelentések szerint december 30-án este az ausztráliai Adelaide-ben egy autós elütötte Melissa Dennist, aki másnap reggel a kórházban belehalt sérüléseibe. Rohan Dennist azzal vádolják, hogy ő ütötte el furgonjával a nőt – közölte az Escape.
Az ausztrál ABC szerint Dennist gondatlan és veszélyes vezetéssel is vádolják az ügyben, de óvadék ellenében szabadlábra helyezték, és várhatóan márciusban áll bíróság elé.
A 32 éves Melissa Dennis sikeres volt az országúton és a pályán egyaránt, világbajnok volt csapatversenyben is, többszörös olimpikon, és 2012-ben megnyerte a Csongming-szigeti körversenyt. 2017 végén vonult vissza, a következő évben ment férjhez Rohan Dennishez. A párnak két gyermeke van.
A 33 éves Rohan Dennis kétszeres világbajnok az egyéni időfutamban. Az elmúlt két szezont a Jumbo-Visma csapatánál töltötte, a 2023-as Tour Down Underen szakaszt nyert, majd az év végén visszavonult egy évtizednyi profi kerékpározás után.
A 22 éves kerékpáros október 18-án edzés közben bukott és már másnap megműtötték, ezt követően november végén egy hetedik hellyel tért vissza kulcscsonttöréséből a kortrijki cyclocross (terepkerékpár) viadalon.
Az utóbbi egy hónap volt a legnehezebb, nem is az, amikor lesérültem, hanem amikor elkezdtem versenyezni, mert nem úgy mennek a versenyek, mint ahogy azt gondoltam. Ez a sérülés sokat kivett a szervezetemből, és még mindig kell egy kis idő, hogy visszajöjjön a formám
– nyilatkozott az M1 aktuális csatorna megkeresésére Vas Kata Blanka. Hozzátette, az első két hétben nagyon óvatosan edzett és csak a rehabilitáció harmadik hetében utazott el edzőtáborozni, ahol szintén a felépülésre helyezte a hangsúlyt, az ötödik héten pedig már versenyzett.
Különleges év volt az idei az Epronexnek, ugyanis a gárda kontinentális csapattá lépett elő. Masszív kihívás volt ez, nemcsak a versenyzőknek, hanem a stáb minden tagjának. Kiss Gergely úgy fogalmazott, összeségében előre aláírták volna az ilyen „első évet”.
Az Olasz Kerékpáros Szövetség (FCI) közlése szerint a sportoló az 1960-as, római játékokon az 1000 méteres időfutam, valamint a sprint után állhatott az ötkarikás dobogó tetején.
Nagyon hamar rá kellett jönnöm, hogy széles körben elterjedt a tiltott szerek használata. Azt mondták, jó vagy, óriási tehetség, és nagy odaadással edzel, így minden megvan benned, ami a sikerhez kell. De ha fel akarsz kerülni a csúcsra, akkor részt kell venned ebben
– fogalmazott a most 49 éves bringás a hétfőn megjelent interjúban, amelyben ugyanakkor nem ismerte el nyíltan, hogy ő maga doppingolt volna.
„Abban az időben az volt az általánosan elterjedt nézet, hogy segítség nélkül olyan feladat eredményt elérni a profi kerékpársportban, mint egy késsel részt venni egy pisztolypárbajban” – mondta Ullrich, aki szerint akkoriban versenyzőként teljesen normálisnak érezték a történteket.
„Az alapelv a következő volt: ha nem csinálod, akkor hogyan akarsz túlélni egy versenyt? Abban az esetben úgy tekersz a mezőnyben, hogy tisztában vagy vele, te vagy az egyik azok közül, akik nem szedtek be semmit, éppen ezért semmi esélyed nincs a többiek ellen" – emlékezett vissza.
A Kometa 2017 óta hűséges társa Alberto Contador Alapítványának, az olasz Polti pedig gazdag kerékpáros-örökséggel rendelkezik. Amióta a Kometa 2017-ben debütált a csapat mezén, a cég a csapat identitásának szerves részét képezi.
„Nagyon örülök, hogy a Kometával ismét megújítottuk a partnerségünket” – mondta Fran Contador, a csapat ügyvezetője. Ez a nyolcadik egymást követő év, amikor a Kometa az Alberto Contador Alapítvány projektjének névadó társszponzoraként elkötelezte magát.
„Hosszú utat tettünk meg együtt! Nemcsak a csapattal, hanem a magyarországi kerékpársport fejlődésében is” – tette hozzá Fran Contador. A Kometa támogatása tette lehetővé azt, hogy a csapat 2018-ban felkerülhessen a kontinentális kategóriába, valamint hozzájárult ahhoz is, hogy a 2022-es Giro d’Italia Budapesten rajtolhatott.
Az Oisterwijkben esős időben megrendezett 2900 méteres, kockaköves és murvás részekkel, homokággyal, illetve technikás kanyarokkal tarkított, C2 kategóriájú viadalon – a velo.hu szakportál vasárnapi beszámolója szerint – a Team SD Worx 22 éves magyar versenyzője hamar magához ragadta a kezdeményezést.
Többek között holland kiválóságokat, a 24 éves Aniek van Alphent, az Európa-bajnok 27 éves Annemarie Worstot és az Eb-bronzérmes, Denise Betsemát is maga mögé utasítva aratott magabiztos sikert, ezzel pedig negyven UCI-világranglista-pontot gyűjtött.
🏆 GP Oisterwijk WE (C2) 🇳🇱
— Cyclocross24.com (@cyclocross24) October 15, 2023
1 🇭🇺 Blanka Vas
2 🇳🇱 Aniek van Alphen
3 🇳🇱 Denise Betsema
4 🇳🇱 Annemarie Worst
5 🇮🇹 Francesca Baroni
📹 Instagram: @gpoisterwijk
➡️ Results: https://t.co/SkUsGr8vMr pic.twitter.com/BoTn3eLtCH
Vas Kata Blanka két hét múlva a világkupa keretein belül Maasmechelenben méretteti meg magát.
A viadal juniorfutamában öccse, Vas Barnabás szűk egyperces hátránnyal a negyedik helyen zárt.
A szlovén versenyző – akinek a holland Jumbo-Vismánál csapattársa Valter Attila – múlt szombaton jelentette be, hogy az idény végén távozik jelenlegi együttesétől, azt azonban nem árulta el, hogy hol folytatja. Pénteken a német csapat számolt be az együttműködésről.
Ralph Denk, a Bora igazgatója egy nappal a Lombardiai körverseny előtt emlékeztetett rá, hogy nyolc éve majdnem hozzájuk szerződött kezdő profiként Roglic, most pedig olyan eredménylistával érkezik, amilyennel kevés kerékpáros rendelkezik.
A szlovén versenyző 2016 óta a Jumbo-Visma tagja, a csapat színeiben háromszor diadalmaskodott a Vuelta a Espanán (2019, 2020, 2021), idén pedig megnyerte a Giro d'Italiát. 2020-ban második lett a Tour de France-on, miután 11 napon keresztül viselte az élen állónak járó sárga trikót.
A Jumbo Vismánál, amely a Soudal Quick-Steppel készül összeolvadni, már eleve nagy volt a versengés a kapitányi szerepért, a fúzióval pedig ez még fokozottabbá válna.
Roglic úgy fogalmazott, döntésében meghatározó szerepe volt, hogy olyan csapatban akart szerepelni, amely ténylegesen motivált, hogy vele dolgozzon.
(MTI)
„Még nincs vége” – adta hírül a közösségi médiában egy Cavendishről szóló rövid klipben csapata, az Astana Qazaqstan, egy másik szerdai videóban pedig maga az olimpiai ezüstérmes, háromszoros világbajnok sprinter mondta ki: „csak még egy év”.
A 38 esztendős brit kerékpáros májusban a Giro d'Italia alatt jelentette be, hogy az esztendő végén befejezi sikerekben gazdag pályafutását, majd emlékezetes módon diadalmaskodott az olasz körverseny római záróetapján.
Ezt követően a francia körversenynek úgy vágott neki, hogy a sportági legenda belga Eddy Merckxszel holtversenyben társrekorder 34 szakaszgyőzelmével.
Az Astana Qazaqstan kiemelt célként fogalmazta meg, hogy csúcsdöntéshez segítse a háromhetes körversenyeken összesen 54 etapdiadalt bezsebelő brit kerekest.
Cavendish a hetedik szakaszon közel is állt a rekord eléréséhez, második lett a belga Jasper Philipsen mögött, majd másnap szakasz közben egy látszólag ártalmatlan szituációban bukott és eltört a kulcscsontja, így fel kellett adnia a Tourt. Azonnal megindultak a találgatások a folytatás kapcsán, Alekszandr Vinokurov csapatfőnök rögtön bejelentette: amennyiben a versenyző úgy dönt, ők meghosszabbítják a szerződését és megadják a lehetőséget jövő júliusban a csúcsdöntésre.
Cavendish pályafutása során 162 profi győzelemnél jár, ezzel – a Procyclingstats szakportál adatai alapján – a sportági legenda Merckx (275) mögött a szintén belga Rik Van Looy társaságában holtversenyben második az országúti kerékpárosok örökrangsorában.
(MTI)
A 33 éves kerekes szombaton jelentette be erre vonatkozó döntését, de azt egyelőre nem árulta el, hogy hol folytatja. „Csak annyit közölhetek, hogy elhagyom a csapatot” – mondta Roglic, akinek még a következő idény végéig érvényes szerződése volt.
A szlovén versenyző 2016 óta a Jumbo-Visma tagja, a csapat színeiben háromszor diadalmaskodott a Vuelta a Espanán (2019, 2020, 2021), idén pedig megnyerte a Giro d'Italiát. 2020-ban második lett a Tour de France-on, miután 11 napon keresztül viselte az élen állónak járó sárga trikót.