Budapest

Beszakadt az aszfalt egy kukásautó alatt

2014. március 31., 11:14 Módosítva: 2014.03.31 13:22
3

Beszakadt az aszfalt egy kukásautó alatt Budapest XI. kerületében, a Töhötöm utcában, közölte a katasztrófavédelem. Az esethez a fővárosi hivatásos tűzoltókat riasztották. Az aszfalt körülbelül húsz-harminc centiméter mélységben szakadt be. A kiemelést nehezíti, hogy a közelben több autó parkol, ezeket el kell mozdítani.

Kedden jön a villamosfelújítás új szakasza

2014. március 30., 18:18 Módosítva: 2014.03.31 10:37
56

Újabb üteméhez ért az 1-es villamos felújítása – írja a BKK. A gyakorlatban ez a következőket jelenti:

  • április 1-jétől, keddtől április 11-éig, péntekig csak az Árpád híd M és (a Népliget melletti) Vajda Péter utca közötti szakaszon jár a villamos
  • a Közvágóhíd H és a Vajda Péter utca között a 201V-es pótlóbusszal lehet utazni
  • a Bécsi út és az Árpád híd M között továbbra is az 1V, míg Óbuda, Bogdáni út és az Árpád híd M között a 101V villamospótló autóbusz viszi az utasokat.
  • A meghosszabbítás is folytatódik, a Rákóczi hídon zajlik előkészítik a sínek lerakását, Budán a megállókat
Tovább

Metróval Gödöllőre, kisföldalattival a Várba? Budapest legvadabb metróálmai

2014. március 29., 10:15 Módosítva: 2014.03.30 13:05
1327

Metróval Újpalotáról Budaörsre?

Természetesen fanyalgásról szó sincs, remek dolog a 4-es metró, én személy szerint a világszép megállóiért vagyok oda, de ne hagyjuk ki a pompás alkalmat, hogy elővegyük azokat a földalattiterveket, amelyek az elmúlt évszázadban felmerültek.

metro005

Hogy csak a most átadott négyesnél maradjunk: a Keletitől Kelenföldig tartó szakasz csak az első lépcső lett volna az eredeti tervek szerint. A másodikban elérte volna az alagút Bosnyák teret, a harmadikban pedig Újpalotát. A lakótelepeket ugyanis régen sem csak úgy elszórták a város peremén, a legtöbbször a közlekedésüket is megtervezték, csak aztán az nem mindig épült ki  – na de erről majd később.

Persze a másik irányban is bővülhetett volna vonal. A Madárhegyig tartó meghosszabbítás még valahol lebeg a távlati elképzelések között, a Budaörsig járó M4-et azonban már senki nem veszi komolyan. Pedig 2009-ben még ilyen tervvel is előállt a főpolgármesteri kabinet. 

Vagyis a 4-es végre kész, egy kicsit hagyjuk pihenni. A rövid távú tervek közt nem szerepel a fejlesztése.

De ha nem a 4-es metró folytatása a következő lépés, akkor mi lesz az? 

Kisföldalattival a Várba?

Néhány éve egy konferencián Vitézy Dávid a BKK vezérigazgatója négy halaszthatatlan fejlesztésről beszélt, amelyeket 2020 előtt végre kell hajtani. E négyből három metrós projekt volt.

Az egyik a kisföldalatti meghosszabbítása. Az M1 vonalán futó kocsik ugyanis ma már több mint negyven évesek, a cserével egyidejűleg pedig érdemes elgondolkodni a vonal fejlesztésén is. A jelenlegi elképzelés szerint Zugló felé hosszabbítanának – bár pontos tervek még nem láttak napvilágot. Sok múlik azon, hogy mi is lesz majd Rákosrendezővel. 

Bár időközben lekerültek a napirendről, ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a másik irányba is folytatták volna egyesek a kisföldalattit – legalábbis választási ígéretek szintjén. A Fidesz 2006-ban ugyanis még azzal kampányolt, hogy gyalogoshidat építene a Duna felett a Vigadó tér és a Várbazár között. Az önmagában is ütős ötletet azzal fejelték meg, hogy az alsó szintjén menne a Millenniumi Földalatti Vasút, melynek végállomása a Vár gyomrában lenne a Széchényi Könyvtár alatt. 

Na de vissza a realitásokhoz!

Gödöllőről Pasarétre, átszállás nélkül?

A másik fontos fejlesztési pont a gödöllői (vagyis a 8-as, 9-es) HÉV és az M2 összekötése. Ha úgy tetszik, a piros metró meghosszabbítása Gödöllőig. Ez a kapcsolat annyira adná magát, hogy szinte érthetetlen, miért nem valósították meg korábban.

Kísérletek ugyan voltak rá, még ha csak közvetett formában is. A Puskás Ferenc Stadion metrómegálló azért négysávos ma is, mert oda futott volna be a HÉV (mely a metró megépülte előtt a Keletiig járt). Itt egyszerűen átszállhattak volna a metróról az utasok a peron egyik oldalán álló vonatból a másikba. Jogos a kérdés: miért kellene átszállni, miért nem kötjük össze a kettőt? Túl azon, hogy az egyiknek alul van az áramszedője, a másiknak meg felül, no meg hogy a gödöllői HÉV – igazi kuriózumként – baloldalon megy, ráadásként most építették át a végállomást alig néhány éve. Ezzel együtt is  érdemes elgondolkodni az összekapcsoláson .

A kettes metró javasolt rákoskeresztúri ágának egy lehetséges nyomvonala (piros a felszíni, lila a felszín alatti szakasz
A kettes metró javasolt rákoskeresztúri ágának egy lehetséges nyomvonala (piros a felszíni, lila a felszín alatti szakasz
Fotó: Veke

Már csak azért is, mert bár a 2020-ig tervezett első ütem csak az összekötésről – és a HÉV vonal átépítéséről – szól, ezt már úgy alakítanák ki, hogy kapcsolódhasson a második ütem: a rákoskeresztúri leágazás. A XVII. kerületnek ugyanis kivételesen rossz a közlekedési kapcsolata a város belső részével. Bár a buszfolyosó kialakítása és a vasútvonalak bekapcsolása javít a helyzetén, azért igazi megoldást majd a metró jelenthet – akár felszínen, akár felszín alatt ér ide.

Ez a jövő, de milyen elképzelések voltak a múltban?

Egyesek folytatták volna a másik irányba, túl a Déli Pályaudvaron, a BAH-csomópontig vagy akár Kelenföldig, de időről időre szóba kerül a Széll Kálmán térről induló leágazás a Budagyöngyéig.

Ma már nem sok realitása van a Kőbánya felé tartó ágnak, amelyet pedig igen komolyan gondoltak egykor. A Puskás Ferenc Stadionok négy metrósávjából kettőt erre hasznosítottak volna, a járat pedig a Hungexpo érintésével a mai Liget térig járt volna. 

Ott van az a ma már riasztóan kihalt aluljáró és lakatlan szolgáltatóház, melynek meglétét látszólag semmi nem indokolja. Nos ez lett volna a szárnyvonal végállomása.

HÉV-vel az Astoriára?

Na de vissza a jövőbe! A kisföldalatti meghosszabbítása és az Örs vezér téri kapcsolat kiépítése mellett a harmadik komolyan gondolt metróprojekt az M5 megépítése! Legalábbis annak egy szakaszáé. 

Az öt metróvonal tervezete
Az öt metróvonal tervezete
Fotó: Wikimedia Commons

Az ötös metró nem a semmiből indulna ki: összekapcsolná a szentendrei (H5) HÉV-et a csepelivel (H7), esetleg a ráckeveivel is (H6). Az első, 2020-ig tartó ütem a déli szakaszt érintené. Ezt az is indokolja, hogy a csepeli vonalon járó kocsik nagyjából félévszázadosak. Márpedig ha valamikor, akkor egy ilyen csere során érdemes végrehajtani a fejlesztést. A tervek szerint a Nemzeti Színház környékén a felszínen találkozna a két HÉV, a Borároson föld alá buknának és az Astoriáig hoznák be az utasokat Dél-Budapestről. A második ütemben folytatnák az alagutat a Margit-sziget érintésével, bár a pontos útvonal egyelőre elég homályos.

Káposztásmegyerről egyenesen a reptérre?

Persze a távlati tervek között számtalan más is van. Például szegény Káposztásmegyer már évek óta várja, hogy elérje végre a hármas metró, melyet eredetileg odáig terveztek. Nem csak a vonalat hagyták szabadon, hogy könnyebben építhessenek, de a végállomás és a járműtelep helyét is. A rövid távú tervek között azonban már nem szerepel a folytatás, pedig a 90-es években még sokan annak reményében költöztek ide, hogy hamarosan metróval járhatnak munkába.

Folyton fel-fel bukkan a repülőtéri meghosszabbítás terve is a KÖKI-től Ferihegy felé, de annak kötöttpályás kapcsolatát hol vasúttal, hol metróval képzelik el a döntéshozók. 

És persze a képzelet nincs határa: voltak, akik földalatti körgyűrűt álmodtak meg, mások a város méllyében kötnék össze Déli a Keleti és a Nyugati pályaudvar vágányait.

Bárhogy is lesz, egyelőre örüljünk az M4-nek.

Tíz éven belül új metróvonalon egész biztos nem utazunk újra.

De mégis milyen lenne az ideális metróhálózat?

Röviden: nem tudjuk. 

Ugyanis a város folyton változik, a metrótervezés, na meg az építés pedig nagyon lassan halad. A fenti metróálmok egy része ma már nevetséges, mint ahogy a kínkeservvel elkészült M4 egy részét is feleslegesnek érezzük - miközben új területek népesültek be a város peremén.

Mestska, a PTinfó szakmai blog szerzője szerint Milánóra érdemes figyelni: "hasonló nagyságú település, mint Budapest, hosszan kifutó vonalakkal. Bár itthon még mindig vita van arról, hogy kell-e egy bizonyos forgalom alatt kijjebb vinni a metrót, de szerintem kell: területfejlesztő hatása van. Ráadásul most adták át ők is az M5-ös automata metrójukat."

A közlekedésfejlesztési szakember emellett Madridot emelte ki. Nem csak azért, mert "a 2000-s évek elején, a forrásbőséget kihasználva négyévente 100 km metrót építettek". Talán ennél is fontosabb, hogy "mindezt  kormánytól függetlenül tették, tehát amikor új vezetés jött, akor az is folytatta az építéseket".

Haladjanak tovább, nincs itt semmi látnivaló

2014. március 29., 07:44 Módosítva: 2014.03.30 14:53
1949

2008-ban négy hónapra lezárták a Baross teret, hogy a metróépítéssel párhuzamosan felújítsák a Keleti pályaudvart és környékét. A korlátozást hat évvel később feloldották, és most szembesülhetünk a végeredménnyel.

Budapest egyik legfontosabb közlekedési csomópontja a felújítás hosszához képest elnagyolt, az új metrómegállók színvonalához képest pedig silány lett.

Tovább

Mennyire drága a 4-es metró?

2014. március 28., 14:00 Módosítva: 2014.03.29 11:56
741

Nem egyszerű összehasonlítani a 4-es metró árát a többi európai metróépítésével. Az összevetés egyáltalán nemcsak a kiépített alagutak hossza, vagy az állomások száma miatt nehéz. A költségeket sok más tényező is befolyásolja.  Infografikánkat elsősorban azért készítettük, hogy a nagyságrendeket valamennyire érzékelni lehessen. Ezért szerepel benne néhány más hazai közlekedési fejlesztés is.

A teljes infografikáért kattintson!
A teljes infografikáért kattintson!
Tovább

Nézzük, mit tud a 4-es metróról!

2014. március 28., 12:26 Módosítva: 2014.03.29 11:38
11
Mikor jelölték ki a 4-es metró nyomvonalát?
Hány darab mozaikkockát építettek be a Gellért téri állomásba?
Hány köbméter földet termeltek ki az alagutakból?
Hova került ez a rengeteg föld?
Mi az alagútfúrógép sebességrekordja?
Meddig tartott a környezetvédelmi engedély megszerzése?
Mi volt a legkorábbi időpont, amire a 4-es metró átadását ígérték?
Hány év alatt térül meg a 4-es metró az építési tervek szerint?
Az eredetileg tervezett árnál mennyivel került többe a beruházás?
Mit NEM tartottak még a felsoroltak közül az épülő 4-es metróban?
Sajnos nem sikerült a válaszok elmentése. :(
Kérjük próbálja meg újra.

Az új metró megbolygatja a felszínt is

2014. március 28., 12:11 Módosítva: 2014.03.29 11:56
14

2014. március 29-én, szombaton az első járatindulástól gyökeresen átalakul a felszíni tömegközlekedés rendje. Tíz fővárosi kerületben, Budaörsön és Törökbálinton 40 autóbusz-, 5 villamos- és 3 trolibusz- és 20 éjszakai buszvonal módosul. 

Az új metró a Keleti pályaudvar és Kelenföld vasútállomás között jár majd, az elindulásához kapcsolódó, március 29-étől (szombattól) életbe lépő felszíni hálózati, menetrendi változások Újpalota, Zugló, a Belváros, Józsefváros, Bel-Buda, Kelenföld, Gazdagrét, Őrmező, Kelenvölgy, Albertfalva, Budafok, Budatétény, Nagytétény, Budaörs és Törökbálint tömegközlekedésére lesznek közvetlen hatással.

Az új felszíni közlekedési hálózatot a www.bkk.hu/m4 címen lehet böngészgetni, ahol interaktív térkép, részletes szöveges magyarázatok és további térképek, rajzok segítik a tájékozódást. Az új és a megváltozó járatok menetrendje hamarosan elérhető lesz a www.bkk.hu/menetrend oldalon.

A 4-es metró 6,7 kilométeres elkészült szakaszát 13 perc alatt teszi majd meg a Keleti pályaudvar és Kelenföld vasútállomás között. A többi metróvonalhoz hasonlóan csúcsidőszakban 2-3 percenként, míg napközben és hétvégén 5, késő este pedig 10 percenként jár majd, és átszállási lehetőséget biztosít a Keleti pályaudvarnál az M2-es és a Kálvin téren az M3-as metróvonalra. 

Az új metró legfőbb konkurense a 7-es és a 7E busz. A 7-es a mostani menetrend szerint 21 perc alatt ér a Kelenföldi pályaudvartól a Keleti pályaudvarig, tehát 8 perccel lassabban, mint a metró. A 7E 17 perc alatt teszi meg a metrótávot, ami viszont már csak 4 perccel lassabb, mint a metró. A metró indulása után nem terveznek változást a 7-es és a 7E menetrendjében, csúcsidőben 6, máskor 10 percenként követik egymást.

Egy, a Blikk által nyilvánosságra hozott tanulmány szerint azonban nem sokáig lesz ez így. Túl erős a konkurencia a 7-es busz és a kiskörúti villamosok vonalán, ezért ritkítani kell a buszokat és a villamosokat, hogy elég ember utazzon az új metrón. Márpedig elég utasnak lennie kell, hiszen ez az uniós támogatás feltétele. A Városházán egyelőre nem terveznek járatritkítást a lap szerint: az önkormányzati választásokig a szőnyeg alá söprik a problémát.

Sok a gond az Alstomokkal

2014. március 28., 12:11 Módosítva: 2014.03.29 09:05
21

Szerdán egy nap alatt két üzemzavar is volt a 2-es metró vonalán, ahol a nemsokára a 4-es vonalon is bemutatkozó Alstom Metropolis metrókocsik járnak. Reggel a Batthyány téren észleltek hibát, ami miatt egy ideig pótlóbuszok vitték az utasokat a Déli pályaudvar és a Deák Ferenc tér között.

Kora délután az Örs vezér tere és a Deák tér között állt le a metróforgalom, mert az egyik szerelvény áramszedője alá valami beszorult. Az MTI szerint a metró két állomás között állt le, az utasokat leszállították, és az alagúton keresztül kísérték a Keleti pályaudvari állomásra, a tűzoltók is a helyszínen voltak.

A BKK ezt bejelentő közleményében „a nagy számok törvényére” hivatkozott, majd leszögezte: a 2-es vonalon nem teljesen ugyanolyan kocsik közlekednek, mint amik a 4-esen fognak.

Erős debütálás után egyre laposabbak

Az Alstom szerelvényei a budapesti forgalomba

A TGV-gyárosok

Habár az Alstomot Magyarországon főleg a metrókocsijairól ismerjük, az 1928-ban alapított, francia székhelyű cég az energiaszektorban is aktív: fosszilis és megújuló energiával működő erőművek számára is gyárt ipari berendezéseket.

A közlekedési szektornak is több emblematikus járművet adtak: a francia vasúttársasággal (SNCF) együtt fejlesztették ki a TGV nagysebességű vonatot a '70-es években, de ők gyártják a több európai nagyvárosban használt Citadis villamosokat is.

állításuk utáni első hetekben hibátlanul futottak, később viszont megszaporodtak a hibák. Az utastájékoztató rendszer és a vezérlés többször is meghibásodott. Ezeket a hibákat a BKK kisebb „gyermekbetegségnek” minősítette, amelyek minden új járműtípusnál előfordulnak. Az is megesett, hogy az egyik vonat bennragadt az alagútban, a hasonló eseteket többnyire szoftveres hibák idézték elő.

Tovább

Elindul a 4-es metró

2014. március 28., 08:39 Módosítva: 2014.04.01 10:18
69

Orbán Viktor és Tarlós István nyitja meg a Kelenföldi pályaudvarnál. Demszky Gábort nem hívták meg, de ő ezt nem is akarja kommentálni. Déltől mindenki ingyen utazhat az új metrón.

Jelentős járatsűrítés az éjszakai buszokon

2014. március 27., 22:39 Módosítva: 2014.03.28 07:17
6

A 4-es metró pénteki átadása után nemcsak a nappali, hanem az éjszakai felszíni közlekedés is módosul a tavasztól élénkülő utasforgalom miatt - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). A központ felmérései szerint a Észak- és Dél-Pestet összekötő, éjjelente a 3-as metrót pótló 914-es és 950-es járatcsalád belső szakaszán jelentős az utazási igény, amit a mostani kapacitással nem tudnak kiszolgálni, ezért a belső szakaszon munkanapokon is járni fog a 914A járat, hétvégén pedig megnövelik a kapacitást.

A Rákóczi úton közlekedő járatokon általában hajnali 2 óráig jelentkezik nagyobb kihasználtság vagy zsúfoltság, ezért ebben az időszakban a hét minden napján egységesen bővülnek a járatindulások: sűrűbben közlekedik a 907-es, a 931-es buszok pedig a Deák Ferenc tér és az Örs vezér tere között 15 perces időközönként járnak majd.

A 923-as éjszaki busz éjszakánként 30 helyett 15 percenként indul, és sűrűbben jár majd a 6-os villamos is: munkanapokon háromnegyed kettőig közlekedik 10 perces követési idővel, ez után az első nappali indulásig 15 percenként érkezik majd egy 6-os járat, hétvégente pedig egész éjjel 10 percenként indul.

Ezek mellett kisebb változások lesznek a 907-es, a 908-as, a 909-es, a 916-os, a 922-es, a 934-es, a 940-es, a 941-es, a 956-os, a 960-as, a 972-es, a 973-as, a 990-es, és a 994-es járat menetrendjében.

Változik némileg a metrók közlekedése is, az 1-es, 2-es és 3-as metrók üzemidejét pár perccel meghosszabbították, így megszűnik az utolsó járatok 5 perces várakozása a Deák Ferenc téren.

A nappali viszonylatok első járatainak indulását is kis mértékben módosították a legtöbb útvonalon.

Kémfotókat küldött nekünk a négyes metró első utasa

2014. március 27., 18:13 Módosítva: 2014.03.28 10:32
6256

Olvasónk benézte a naptárat, és azt hitte, már csütörtök déltől használható a négyes metró. A BME-ről indult hazafelé, sikerült úgy felszállnia a Gellért téren, hogy senki nem szólt neki, hogy ezt még nem szabad:

Ki volt írva, hogy 3,5 perc múlva indul a Keleti felé, kicsit siettem is emiatt. Láttam, hogy mappával járkáló műszaki ellenőrök és biztonsági őrök ügyködnek, de csak akkor kérdezték meg, hogy van-e engedélyem, amikor fotóztam: azt mondták, azt csak péntektől lehet.

Tovább

Az Orangeways üzemelteti a midibuszokat

2014. március 27., 15:38 Módosítva: 2014.09.03 16:15
123

Az Orangeways üzemeltetheti a midibuszokat Budapest közösségi közlekedésében, miután megnyerték a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) erre vonatkozó tenderét - közölte az Orangeways közlekedési társaság csütörtökön az MTI-vel. Az Orangeways magyar gyártású busszal, a győri Rába Járműipari Holding S91-es,  Euro 6-os erőforrással szerelt típusával pályázott. Az S91-es típust a BKV 2011 nyarán már tesztelte a várbusz (16-os) útvonalán. A 8 méter hosszú busz 38 ember szállítására képes, 4,2 literes Daimler motorja 156 lóerős, a jármű alacsonypadlós kivitelű és klímával felszerelt.

Megkapta az engedélyeket a 4-es metró

2014. március 27., 14:46 Módosítva: 2014.03.27 19:08
24

A budapesti 4-es metró használatba vételére irányuló több hónapos engedélyezési folyamat keretében a Nemzeti Közlekedési Hatóság az eljárások lezárásaként az érdemi döntéseket meghozta, az utasforgalom megkezdéséhez szükséges valamennyi vasúti hatósági engedélyt kiadta, áll az NKH lapunknak küldött közleményében.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság a Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV Zrt.) megbízásából eljáró Siemens M4 Budapest Konzorcium 2013. december 10-én benyújtott kérelmét érdemben elbírálta, a biztosító berendezés és automatikus vonatvezérlő rendszerre az ideiglenes használatbavételi engedélyt megadta. Ezzel egyidejűleg kiadta az egyes járművek megfelelőségéről és a biztonságirányítási rendszer elfogadásáról szóló határozatokat is, ily módon - a korábban kiadott engedélyekkel együtt - a budapesti 4-es metró utasforgalom számára történő megnyitásához szükséges valamennyi vasúti hatósági engedély a BKV Zrt. rendelkezésére áll.

Az engedélyezési eljárások során a hatóság meggyőződött arról, hogy a budapesti 4-es metróvonal a létesítési engedélyeknek megfelelően épült meg, a rendeltetésszerű használatra alkalmas, valamint a forgalombiztonsági követelményeket kielégíti.

Tekintettel arra, hogy a budapesti 4-es metró Magyarország első teljesen automatikus metróvonala, beüzemelése a legmagasabb szintű utas biztonság érdekében a fokozatosság elvének megfelelően történik. A közelmúltban sikeresen lezárt utasok nélküli próbaüzem lehetővé tette az ideiglenes használatbavételi engedély megadását, amely keretében az eredeti terveknek és a 2008-ban, azaz 6 évvel ezelőtt kiadott létesítési engedély előírásainak megfelelően - ideiglenes jelleggel - valamennyi jármű első vezetőállásában a rendszer figyelemmel kísérése céljából járműfelügyelő teljesít szolgálatot.

Az ideiglenes használatbavételi engedély egy évig hatályos. Az eredeti terveknek megfelelően a 4-es metró járműfelügyelő nélkül a végleges használatbavételi engedély kiadását követően közlekedik.

Átadták a buszsávot a Pesti úton

2014. március 27., 13:35 Módosítva: 2014.03.27 17:25
4

Nagyon fontos előrelépés a most átadott buszsáv, mivel Rákosmente ezen részén gyakoriak a reggeli dugók. Az új útszakasz mind az autósoknak, mind a tömegközlekedést használóknak komoly időnyereséget jelent

– közölte az átadáson Riz Levente, XVII. kerületi polgármester.

A 206 milió forintba kerülő beruházásban az eddig 2x1 sávos Pesti úton az útpálya szélesítésével alakítottak ki harmadik sávként új buszsávot a XVII. kerületi Maroshévíz utcai csomópont és a Csabai úti csomópont között, a városközpont irányába 550 méter hosszan. 

A torlódások megelőzése érdekében forgalomtechnikai eszközöket is alkalmaztak: átépítették a terelőszigetet a Pesti út–Csabai út kereszteződésében, a buszmegállókat pedig a buszsávba helyezték.

Pusztulnak a halak a Rákos-patakban

2014. március 26., 19:23 Módosítva: 2014.03.27 10:01
343

Olvasónk szerda reggel döglött halakra lett figyelmes a Rákos-patak partján Alsórákoson:

Ma reggel vizslámat sétáltattam és közben lettem figyelmes arra, hogy tömeges halpusztulás van a Rákos-patak zuglói részén (...) Folyamatosan dobták ki magukat a vízből vagy jöttel fel a víz tetejére. Beszóltam a segélyhívón, azt mondták küldik a rendőrséget. Mivel kutyafuttató is van közvetlenül a patak mentén, ezért ha méreg van a vízben akkor nagyobb baj is lehet, ha leszaladnak vizet inni.

– írta.

Tovább

Új taxidrosztokat is hoz a négyes metró

2014. március 26., 16:33 Módosítva: 2014.03.26 18:06

A négyes metró üzembe helyezésével egy időben több mint húsz taxiférőhelyet létesítenek a három megszüntetett tömegközlekedési megálló helyén, közölte a BKK. A tájékoztatásuk szerint az alábbi megszüntetett megállók helyén alakítanak ki, illetve bővítenek jövőben taxiállomást

  • a XI. kerületi Kosztolányi Dezső téren, a Bukarest utca és a Bocskai út közötti „íves házak” előtti útpályán: 6 férőhely
  • a VIII. kerületi Rákóczi út szervizútján, a Vas utca és a Gyulai Pál utca között: 10-12 férőhely
  • a XI. kerületi Etele tér végállomáson, a korábbi Újbuda-busz megállóhelyén, ami most szükségleszállóhely: 5 férőhely.

Az metró kelenföld végállomásánál, az Etele úton meglévő taxiállomás változatlanul üzemel. Az őrmezői oldalon most nincs, de rövidesen átadják a még tervezés alatt lévő taxiállomást, írta a BKK.

Az alagúton át mentették a lerobbant Alstom utasait

2014. március 26., 15:08 Módosítva: 2014.03.27 11:06
880

Egy nap alatt két üzemzavar volt a 2-es metró vonalán. Reggel a Batthyány téren észleltek hibát, ami miatt egy ideig pótlóbuszok vitték az utasokat a Déli pályaudvar és a Deák Ferenc tér között.

Kora délután az Örs vezér tere és a Deák tér között állt le a metróforgalom, mert az egyik szerelvény áramszedője alá valami beszorult. Ezt a Metróért Egyesület írta a Facebookon.

Tovább

Választási hejehuja a Várkert Bazárban

2014. március 26., 14:23 Módosítva: 2014.04.06 10:42
18

A Várkert Bazár megújult épületegyüttesét április 3-án, nyilvános avatóünnepség keretében adják át a közönségnek, majd ezt követően április 6-ig tartó programsorozattal ünneplik a kétszáz éve született tervezőt, Ybl Miklóst, és a megújult műemléket.

Mérhetetlen nagy adósságot törlesztünk ezen az avatóünnepségen a Várkert Bazár átadásával saját fővárosunkkal és saját nemzeti közösségünkkel szemben.

– hangoztatta L. Simon László, a Várkert Bazár megújításával megbízott kormánybiztos az átadás részleteiről tartott szerdai sajtótájékoztatón.

Elmondta, hogy jelenleg még több mint 800 ember dolgozik a helyszínen, azonban egy hét múlva a fejlesztés első üteme teljese befejeződik. Miután Orbán Viktor miniszterelnök átadja az épületet, három napos ünnepi rendezvénysorozat veszi kezdetét a Bazár területén és több fővárosi helyszínen az Ybl-bicentenáriumhoz kapcsolódóan.

Tovább

Kicserélik a Halászbástya fagyott mészkövét

2014. március 26., 07:36 Módosítva: 2014.03.26 11:47
25

A budavári önkormányzat beruházásában megkezdődött a Halászbástya alatt futó Schulek-lépcső nagy pihenőteraszainak felújítása, tájékoztatta lapunkat a kerületi polgármesteri hivatal.

Olvasónk fotója
Olvasónk fotója

Az elmúlt években a Schulek-lépcső nagy pihenőinek mészkő burkolata jelentős fagykárokat szenvedett, ezért ki kell cserélni. A régi burkolatot helyett új, süttői mészkő burkolatot raknak le a lépcső pihenőteraszaira. Kicserélik a víznyelőket és kitisztítják a csapadékvíz-elevezető hálózatot.

 A felújítás költsége 8 millió forint, amelyet a budavári önkormányzat saját forrásból finanszíroz. A munkálatokkal április végére készülnek el. 

image (2)

Közelben lakó olvasónk így szakkommentálta a műveletet:

Meg lehetett volna úgy is oldani a felújítást, hogy egyszerre csak az egyik oldal van lezárva és akkor nem lenne annyi kétségbeesett, elveszett turista a környéken.

Péntek déltől 3 percenként jár a 4-es metró

2014. március 25., 15:45 Módosítva: 2014.03.27 13:23
855

2014. március 28-án (pénteken) déltől vehetik birtokukba az utasok a 4-es metró vonalát, áll a BKK közleményében. A szerelvények 3 percenként követik egymást. Szükség is lesz a sűrített menetrendre, mert a 4-es metrón március 28-ai (pénteki) déli indulásától az esti utolsó járatig, valamint március 29-én és 30-án (szombaton és vasárnap) egész nap díjmentesen lehet utazni.

Az új metró már ezen a napon is késő esti üzemzárásáig közlekedik, a felszíni hálózat ugyanakkor pénteken még nem változik: a buszok délután is az eddig megszokott menetrend szerint és útvonalon közlekednek, és az új kelenföldi buszvégállomást sem adják át a forgalomnak – egészen másnapig. 

2014. március 29-én, szombaton az első járatindulástól gyököres felszíni tömegközlekedési változások lesznek. Tíz fővárosi kerületben, Budaörsön és Törökbálinton 40 autóbusz-, 5 villamos- és 3 trolibusz- és 20 éjszakai buszvonal módosul. Az új metró a Keleti pályaudvar és Kelenföld vasútállomás között jár majd, az elindulásához kapcsolódó, március 29-étől (szombattól) életbe lépő felszíni hálózati, menetrendi változások Újpalota, Zugló, a Belváros, Józsefváros, Bel-Buda, Kelenföld, Gazdagrét, Őrmező, Kelenvölgy, Albertfalva, Budafok, Budatétény, Nagytétény, Budaörs és Törökbálint tömegközlekedésére lesznek közvetlen hatással.

Az új felszíni közlekedési hálózatot a www.bkk.hu/m4 címen lehet böngészgetni, ahol interaktív térkép, részletes szöveges magyarázatok és további térképek, rajzok segítik a tájékozódást. Az új és a megváltozó járatok menetrendje hamarosan elérhető lesz a www.bkk.hu/menetrend oldalon. A mellékelt táblázatból megismerhetőek a változó, valamint az új járatok, illetve jellemző követési sűrűségük.  

A 4-es metró 6,7 kilométeres elkészült szakaszát 13 perc alatt teszi majd meg a Keleti pályaudvar és Kelenföld vasútállomás között. A többi metróvonalhoz hasonlóan csúcsidőszakban 2-3 percenként, míg napközben és hétvégén 5, késő este pedig 10 percenként jár majd, és átszállási lehetőséget biztosít a Keleti pályaudvarnál az M2-es és a Kálvin téren az M3-as metróvonalra. Az átszállással történő utazás a metróhálózaton belül továbbra is egy vonaljeggyel lehetséges marad. 

Indul a Clark Ádám tér felújítása

2014. március 25., 11:34 Módosítva: 2014.03.25 16:51
45

Kedden a Budavári Önkormányzat 120 millió forintos beruházásában megkezdődik a Clark Ádám tér rendezése, ami várhatóan június végéig tart majd. A 0 kilométerkő környezetében felújítják a térburkolatokat és a zöldfelületeket, ivókutat és automata öntözőberendezést is telepítenek a térre, valamint kiépítik a díszvilágítást is.

PARK FÁS
Fotó: Budavári Önkormányzat

Nyáron nyit meg az a kávézó is, ami a kilométerkőnél készült el tavaly. Az önkormányzat a pavilon megépítésével nem titkoltan azt szerette volna elérni, hogy a turisták által látogatott területet ne illegális árusok foglalják el.

Mint azt korábban megírtuk, a BKK szintén felújításokat tervez a téren. Idén, vagy legkésőbb jövőre átépítenék a tér alatti villamosalagutat, mert a Budapestre érkező új, alacsonypadlós, Combino-szélességű villamosok nem férnek majd be, de a tervek szerint az aluljáró fölé új födém is épülhet jövőre.  

Tovább

Péntektől ön is utazhat a 4-es metrón

2014. március 25., 11:10 Módosítva: 2014.03.27 13:23
1184

Március 28-án reggel 9-kor Orbán Viktor miniszterelnökkel átadják a 4-es metrót, jelentette be Tarlós István főpolgármester. Az utasok ezután birtokba vehetik az új vonalat.

Mint arról beszámoltunk, a 4-es metró pénteken, az átadási ceremónia után, valamint szombaton és vasárnap ingyenesen használható. Hétfőtől viszont már fizetni kell az utazásért. Erről a BKK vezetése döntött.

Ezen a napon megkezdődik az utasforgalmi próbaüzem, tehát a hatósági felügyelet folytatódik. A végleges használatba vételi engedélyt hat hónap hibamentes működés után kaphatja meg a 4-es metró. Ez nem hiányosság, a világon ez mindenütt így van, közölte a főpolgármester.

Az utasok nélküli próbaüzem az elmúlt napokban sikeresen befejeződött.

Tovább

Tovább csúszik a Széll Kálmán tér felújítása

2014. március 25., 08:52 Módosítva: 2014.03.25 12:36
4

A Népszabadság értesülése szerint a BKK több ajánlattévő kérésére meghosszabbította a Széll Kálmán tér átépítésére vonatkozó kivitelezői pályázat határidejét. A tendereket szerdán bontják ki, a megfelelő ajánlatok esetén pedig legkorábban május végén köthetnek szerződést a kiválasztott vállalkozóval, és csak ezután kezdődhet meg a kivitelezési munka.

A tér teljes megújulását most 2015 őszére ígérik, de a lap emlékeztet, hogy az eredeti menetrendhez képest eddig minden csúszott. Ráadásul az új villamospályák Bem rakparti és Széll Kálmán téri ágának kivitelezésére kiírt pályázat eredményhirdetése is késlekedik. A BKK-nál ugyanakkor nem aggódnak az uniós pénzügyi zárás miatt, mivel úgy vélik, hogy még féléves késlekedés sem okozhatja a támogatás elvesztését.

Egy fa, ami mindig a buszra vár

2014. március 24., 16:50 Módosítva: 2014.03.25 16:13
399

Olvasónk a jövő buszmegállójáról (2014. 03. 29-től üzemelő) küldött képeket a XI. kerületi Péterhegyi útról.

A BKK újabb csodája – kommentálta a fotókat.

Keressük a BKK-t, hogy a fát direkt ültették a megállóba, esetleg a megállót tették rá a fára, vagy mi más megfejtése lehet a meghökkentő látványnak?

Megvan Budapest új turistamágnese

2014. március 22., 13:12 Módosítva: 2014.03.23 21:02
9569

A Hősök terén péntek éjjel pillantottuk meg a selfie- és csoportképszempontból is tökéletes helyre pozícionált feliratot. Mivel semmi nem utalt arra, hogy az óriás betűk milyen apropóból kerültek a helyszínre, közelebb merészkedtünk, és a következő tényeket állapítottuk meg:

Tovább

Két napig ingyenes a 4-es metró

2014. március 21., 16:40 Módosítva: 2014.03.27 13:23
1050

Információink szerint a várható pénteki átadás után két napig – bemutató jelleggel – ingyen közlekedik a 4-es metró. Megkerestük Tarlós István főpolgármestert, aki elmondta, hogy ez a kérdés a BKK igazgatótanácsa előtt van, ha ők így döntenek kedden, akkor így is lesz. Hétfőtől viszont már menetrendszerűen jár a 4-es. 

A jövő heti pénteki átadási időpontot nem erősítette meg lapunknak a főpolgármester, mondván, a teszt utolsó pillanatát is megvárja, mielőtt aláírná a meghívókat. Hozzátette, hogy az átadáson a tervek szerint részt vesz Orbán Viktor miniszterelnök is.

Mint arról beszámoltunk, már február végén tudni lehetett, hogy a választás előtt elkészül a 4-es metró, addigra ugyanis a 150 ezer kilométeres problémamentes futásteljesítésből már 140 ezret teljesített.

Átadják az új troliterminált a Keletinél

2014. március 21., 12:40 Módosítva: 2014.03.21 18:04
20

Átadják az új Kerepesi út a Keleti pályaudvar felőli oldalán lévő trolibusz-végállomást, ahonnan vasárnaptól a 73-as és a 76-os járatok is indulni fognak. Innen gyorsabban át lehet szállni majd a 2-es és a nemsokára induló 4-es metróra is – írta közleményében a BKK. A 79-es troli végállomása is új helyre, a Baross térre kerül. Ezzel a korábbi Garay utcai végállomás már csak a 78-as járatot fogja kiszolgálni.

A Kerepesi úti troliterminált a 73-as és 76-os trolik a Dohány utca–Rottenbiller utca–Baross tér–Kerepesi út útvonalon érik majd el. Az Arany János utca, illetve a Jászai Mari tér felé a trolik a Kerepesi út–Baross tér–Rottenbiller utca–Wesselényi utca útvonalon fognak közlekedni.

Tovább

Leállt a Nagykörút

2014. március 21., 10:48 Módosítva: 2014.03.21 11:48
45

Baleset történt a Harminckettesek terén, egy taxi a 83-as trolit kapta oldalba a Baross utca és a József körút sarkán pénteken pár perccel fél 11 előtt – számolt be olvasónk , aki az alábbi fotót is készítette. Az MTI az ORFK-tól megtudta: a trolibusz egyik utasa megsérült.

A Nagykörúton állt a 4-6-os villamos, az autók feltorlódtak.

A BKK a Facebook-oldalán közölte: a baleset miatt pótlóbuszok jártak a 4-es és a 6-os villamos vonalán a Corvin-negyed és a Blaha Lujza tér között, valamint a 83-as trolibusz helyett a teljes vonalon. Ezen kívül a 9-es busz is terelt útvonalon közlekedett, ezért a Szentkirályi utcánál nem állt meg.

11 óra 14 percre helyreállt a forgalom – közölte a BKK.

Csak okosan a belvárosban péntek éjjel!

2014. március 20., 17:54 Módosítva: 2014.03.21 08:22
75

Budapest V., VI. és VII. kerületében 2014. március 22-én 21 órától március 23-án 4 óráig a Budapesti Rendőr-főkapitányság fokozott személy- és gépjármű ellenőrzést tar - közölte a Police.hu.

A fokozott ellenőrzés célja a közrend és közbiztonság fenntartása, a bűncselekmények és szabálysértések számának visszaszorítása, a jogellenes cselekmények megakadályozása, valamint a közlekedési balesetek megelőzése.

Az ellenőrzés keretében a rendőrök személyeket igazoltathatnak, ruházatukat, járművüket átvizsgálhatják, a közbiztonságra veszélyt jelentő eszközöket, anyagokat lefoglalhatják.

A rendőrség mindent megtesz annak érdekében, hogy a fokozott ellenőrzés az állampolgárokat ne zavarja, célja kizárólag a jogsértő cselekmények megelőzése, illetve megakadályozása - írják. 

Elkordonozták a vakvezető sávot a Kökin

2014. március 20., 16:15 Módosítva: 2014.03.21 12:51
167

Az év felháborodott-kérdőjeles cikke jelent meg a kispesti ittlakunk.hu-n a BKK szerencsétlen kordonozása kapcsán.

19.koki-penztar

Ki volt az az eszetlen, aki a Kökin levő bérletárusító helynél a kordont odarakta? A vakoknak és csökkentlátóknak kiépített vezetősávot hogyan lehet kordonnal lezárni? Hiába tesz oda táblát, hogy balra kerülni, akiknek ez készült, úgysem látják. Miért nem elég egy sáv a fal mellett? Úgyis szembe kell állni az ablakkal! Akkor meg nem mindegy, honnan közelítik meg? 

– írja a merőben új zsurnalisztikai stílust bevezető kolléga.

Tovább