Kiderült, hogy miért tűnt el gyerekkorunk kedvenc bohóca a népszerű gyorsétterem reklámjaiból
Ronald McDonald, a híres mekis bohóc, évtizedekig ikonikus figurája volt a McDonald's gyorsétteremláncnak.
Az 1960-as években, amikor a McDonaldland nevű kampány elindult, Ronald és karakterei, mint Grimace és Hamburglar, a gyerekek kedvencei lettek. Ronald a franchise arcává vált, és világszerte ismertté tette a láncot.
Azonban az utóbbi években Ronald eltűnt a reklámokból és a közösségi eseményekről. Ennek oka nem a karakterben vagy az étteremláncban keresendő, hanem egy 2016-os, rémisztő internetes trendben: a „gyilkos bohócok” jelenségében. Emberek bohócnak öltözve ijesztgették a járókelőket, gyakran késes támadásokkal is fenyegetve őket. A trend gyorsan elterjedt, és számos országban pánikot keltett.
A McDonald's ekkor úgy döntött, hogy Ronald McDonald szerepléseit csökkenti, reagálva a közösségekben uralkodó feszültségre a bohócokkal kapcsolatban.
Habár Ronald azóta nem látható reklámokban, az étteremlánc hangsúlyozza, hogy továbbra is aktívan részt vesz különböző eseményekben, és továbbra is az arculatuk fontos eleme.