Meglepő, sokkoló, bátor - ilyen szavakkal jellemzik a britek EU-s népszavazásán született eredményt a hírportálok világszerte, és ahogy lenni szokott, az internetes mémgyárak is beizzították a gépsorokat.
Egyelőre többségben vannak az olyan pályaművek, amelyek a brit kilépés vakmerő, ön- és jövőgyilkos oldalát emelik ki, és persze előkerült a Gyalog Galopp is: az eredeti magyar szinkronról pont most derült ki, hogy évtizedekkel korábban is aktuális volt.
Az internet népe végre magához tért a Trónok harca hétfői epizódjának sokkjából, azt onnan lehet tudni, hogy a közösségi oldalakat elkezdték elárasztani a...
Bár a minap megírtuk, hogy a Twitter hamarosan mindmeghal, azért vannak dolgok, amikért megéri csatlakozni a leghalálraítéltebb, legnehezebben használható (de azért sport-, tudományos és IT-körökben kötelező) közösségi hálózathoz.
Az egyik ilyen esemény pont csütörtökön volt. A londoni orosz nagykövetség hivatalos, visszaigazolt Twitter-csatornáján jelent meg ez:
. @mod_russia: Extremists near Aleppo received several truckloads of chemical ammo. pic.twitter.com/scCEMXRvwH
— Russian Embassy, UK (@RussianEmbassy) 2016. május 12.
A szöveg kivételesen nem is olyan furcsa, mármint sajnos teljesen elképzelhető, hogy a szíriai Aleppó közelében szélsőségesek több platónyi kémiai fegyverhez jutottak. A baj a képpel van, ugyanis a londoni orosz nagykövetség
Védelmükre szól, hogy ráírták a képre, hogy csak illusztráció, de hát nyilván elkezdte őket körberöhögni a twitteres nép. Ez azért baj, mert az Aleppóban dúló háborúban 26 ezer ember pusztult el nyomorúságos körülmények között, ezért bármilyen új fejlemény is van, azt egészen biztosan rossz ötlet egy videojátékból vett képpel illusztrálni (még akkor is, ha abban a játékban az USA és Kína összefog, hogy szénné atombombázzon egy terroristacsoportot).
Az Eurogamer mutatott rá, hogy a nagykövetség dolgozói valószínűleg az első Google-találatot használták, és valóban, ha beírjuk a képkeresőbe, hogy bomb truck, ki is pattan a C&C-s kép. Na, de ettől még nem kerülne cikk ide, a Mémeskútba, szóval lássuk legjobb a válaszokat.
Szerencsére már alig emlékszünk a jegesvödör-kihívásra, így itt volt az ideje egy újabb, neten terjedő őrületnek. Most nincs jótékonykodás (a többség amúgy sem nagyon utalt senkinek az Ice bucket challenge-nél sem), de a lényeg maradt: kell egy kamera, ami felveszi, ahogy kipróbáljuk, hogy
És képzeljék, az. Mármint emberek, főleg 10 és 20 év közti emberek tényleg ledobnak egy banánhéjat a konyha padlójára, aztán rálépnek. Ki csak simán, ki nekifutásból, van, aki piruettezni is megpróbál, a lényeg, hogy ha szeret hülyéken röhögni, akkor most itt az idő. (Ha további videókra kíváncsi, keressen rá a #bananapeelchallenge tagre a Twitteren.)
Az ember néha ránéz egy képre, és nem tudja eldönteni, hogy mit is lát – Karen Zack ezt fejlesztette most tovább olyan képekkel, amelyeknél hirtelen nehéz memondani, hogy most akkor kutya vagy valami más látható.
Az egész még csütörtökön kezdődött, mikor a Twitteren végigszaladt az első kép, a "csivava vagy muffin", azóta már van "sharpei vagy törölköző" és sok egyéb, például "puli vagy felmosórongy", illetve "komondor vagy felmosórongy" témakörben alkotott kép is.
Kattintson az alábbi galériára, és csodálkozzon rá a természet és a gasztronómia (és a háztartás) találkozására.
Annyira biztos volt, hogy Leonardo DiCaprio kapja idén a legjobb férfi főszereplőnek járó Oscar-díjat, mint az, hogy a Föld a Nap körül kering. Igaz, a színész mindent meg is tett érte: az utóbbi években látványosan olyan szerepeket vállalt el, amelyeknél biztos volt a jelölés, de eddig nem sikerült besöpörnie a díjat. Hatszor jelölték Oscarra.
Hiába kapott meg ezen kívül szinte minden jelentős filmes díjat, eddig szám szerint negyvenet, neki az Oscar kellett. Még a díjátadó előtt készítettek is egy böngészőben futó játékot, amelyben a játékos segíthetett Leónak elkapni a vágyott Oscart.
Leonardo DiCaprio vágyakozása megihlette a mémkészítőket is. A nyertes nevének bejelentése előtt is készültek vicces képek a témáról, de régen láttunk olyan mémözönt, mint a díj átadása után. Az első órák terméséből válogattunk.
Már önmagában ikonikus, történelmi jelentőségű és zseniális volt az a kép, ami a Mobil Világkongresszus Samsung-eseményén készült a VR-szemüvegekkel a fejükön ülő újságírók között lazán sétálgató Facebook-vezérről, Mark Zuckerbergről készült, de a net máris továbbgondolta a dolgot.
A mém alapja megmaradt a kép jelentőségét adó tény, hogy a világ leggazdagabb embere simán tudott sétálgatni az amúgy folyamatosan rajta lógó újságírók között anélkül, hogy bárki megkérdezte volna, hogy hello Mark, what are you doing here.
Exploitable; ezzel az angol melléknévvel jelölik azokat a mémeket, amikben nincs karakteres főszereplő, de a mondanivalójukat könnyű reprodukálni. Az angol nyelvterületen Be Like Bill (Legyél olyan, mint Bill) néven ismert mém nem is a főszereplőről szól, hanem az általa közvetített üzenetről. A főszereplőt hívhatják Billnek, Josénak, Sanyinak; nem az fontos, hogy ki csinálja, hanem hogy mit csinál.
Bill, José és Sanyi jó fiúk. Nem trollkodnak az interneten, átadják a helyüket a vonaton, és úgy általában rendes, jogkövető polgárként viselkednek. A felhasználó ebből annyit lát, hogy egy pálcikafigura csinál valamit, és ha közben kísértésbe is esik, hogy köcsög legyen, végül mégsem lesz az. Az üzenet egyértelmű: jó példát mutatni mindenki másnak. Néhány példa:
Nem vagyunk egyformák. Van, aki szoknyát hord (mint a nők, a skótok és a transzneműek), és van, aki nadrágot (mint a férfiak és a nők szerte a világon). Van, aki kutyának született (mint minden kutya a világon), és van, aki nem (mint mindenki, aki nem ugat). Van, aki kutya, és nadrágot hord (például Goofy a Disney-meséből), és van kutya, ami nem hord se szoknyát, se nadrágot (például Plútó a Disney-meséből).
De a legfontosabb, az internetezőket manapság foglalkoztató kérdés, hogy
Egy tinédzserkori ismerősömnek szokása volt közepes és rossz vicceket mesélni, amiken ő röhögött a legjobban, de a biztonság kedvéért mindig röviden elmagyarázta, hogy ez miért volt vicces. De mivel mínusz szorozva mínusszal az plusz, nem csoda, hogy aki szarul mesél szar vicceket, egy idő után maga is viccessé válik. (Neki meg úgyse tűnt föl, hogy nem vele nevetünk, hanem rajta.)
Ezt csak azért meséltem el, mert a Twitteren terjedő legújabb mém, az #ExplainAFilmPlotBadly, vagyis a "Foglalj össze egy filmet rosszul" nagyjából ezt csinálja, csak mémben. A lényeg, hogy egy mondatban kell summázni egy film sztoriját, sajátos interpretációban, vagyis alaposan félreértve-félremagyarázva.
A formátumot mintha csak a karakterlimites Twitterre szabták volna, elvégre egy mondatban mindent össze lehet foglalni (tessék, A Gyűrűk Ura első öt könyve, öt szóban: Mennek, de nem érnek oda). Egy film sztorijához ez bőven elég, rosszul elmesélve pláne. Ha megvan, csapjuk hozzá az #ExplainAFilmPlotBadly címkét, meg egy filmplakátot, hogy egyértelmű legyen, melyik filmre gondoltunk.
A mém alapötlete egyébként lassan húszéves lesz; az Óz, a nagy varázsló történetét összefoglaló egysorost még 1998-ban írták. (Ha lemaradtak volna: „Egy szürreális világba kerülve egy fiatal lány megöli az első személyt, akivel találkozik, majd összeáll három idegennel, hogy ismét öljön.”) Az ötletet az Orange is the New Black második évadában is elsütötték, ott sem volt kevésbé vicces:
– Hé, láttad azt a filmet? Tudod, amiben van a cowboy, és úgy játssza az eszét, mint a kiskakas a szemétdombján, aztán jön ez az űrhajós, aki megpróbálja lenyomni, mire a cowboy megpróbálja megölni. Csak az űrhajóst túszul ejti az a pszichopata, és a cowboynak kell megmentenie, a végén meg tök jó barátok lesznek.
– Toy Story?
– Istenem, a Toy Story! Igen, az az! Imádom. Azt. A Filmet.
Hát ez folyik most nagyüzemben a Twitteren. Csak néhány gyöngyszem a kínálatból:
Teenager recruited to a terrorist organization destroys govt facility killing thousands. #ExplainAFilmPlotBadly pic.twitter.com/vwqbixpsRS
— Emma Evans (@TrancewithMe) 2015. december 14.
#ExplainAFilmPlotBadly Father reunites with long lost son, wants him to take over the family business pic.twitter.com/8hvHseel8Z
— Mitchell Poppe (@MitchellPoppe) 2015. december 13.
Ha úgy érzi, ön is tudna hasonlóan frappáns és lényeglátó filmösszefoglalókat írni, írja meg kommentben. A beküldők között kisorsoljuk a régi ismerősöm egyik szar viccét, szar magyarázattal.
Még egy napja sincs, hogy a magyar sajtó felfedezte az ibizai Heart szórakozóhely videóját, amelyben feltűnik Habony Árpád miniszterelnöki tanácsadó. A felkapott szórakozóhely kedden tette ki Facebookra a reklámvideóját, amelyben többször is látható a bulizó Habony, a jelek szerint kicsit fáradtan.
John Travolta mémmé vált, és elárasztotta a netet. A néhány másodperces gifek, videók a Confused Travolta (Összezavarodott Travolta) nevet kapták, és a termés alapján bátran kijelenthetjük, hogy az utóbbi hónapok legjobb mémjével van dolgunk.
Alig néhány napja mutatta be a Microsoft azt az alkalmazását, amely megmondja a fotó alapján, hogy milyen érzelmek látszódnak az arcon. A netet azonnal elárasztották a mémek, amelyek híres képeken futtatták le az alkalmazást.
A Project Oxford oldalon bárki feltölthet egy képet, amelyről a program megpróbálja kitalálni milyen érzelmeket lát. Nyolc érzelmet sorol fel az alkalmazás és kiszámolja, hogy ezek közül melyik mennyire jellemző az adott fotóra. A nyolc érzelem a harag, megvetés, undor, félelem, boldogság, semleges, szomorú és meglepetés.
Az eszköz gyakran helyesen ismeri fel az érzelmet, de mint minden mesterséges intelligenciára épülő szoftver, ez sem működik hiba nélkül. Különösen, ha összetett érzelmekről van szó.
A mémbomba mindenesetre felrobbant, elárasztották a netet az alkotások. A felhasználók ismert képekre szabadították rá a szoftvert és nézték meg az eredményt. Ezekből válogattunk.
Leáll az elmúlt hónapok egyik legnépszerűbb (1,3 millió követővel rendelkező) Instagram-csatornája, a világutazó Hipszter barbie. Egy oregoni fotós lány indította el (három hónapja), hogy felhívja rá a figyelmet, hogy az a világ, ami után a tökéletesre csiszolt Instagram-fotókat látva vágyunk, valójában nem is létezik, csak olcsó szemfényvesztés vagy fizetett hirdetés.
Az oldalt felkapta a Wired, és a lenyűgöző tájak előtt a reggeli napfényben pózoló barbibabának hirtelen millió követője lett. Ekkor az egész ötlet a visszájára fordult az alkotó szerint, mert a követői még a barbibaba kitalált életéért is rajongani kezdtek, nem pedig azon gondolkodni, hogy ennek az egésznek nincs semmi értelme.
SocalityBarbie távozását egy másik hasonló hír előzte meg néhány napja: egy fiatal Instagram-csillag hirtelen átnevezte az oldalát "a közösségi média nem a valóság"-ra és szokatlanul őszinte kommentekre írta át az addig promóciós célokra használt képeit.
Tulajdonképpen leleplezte magát a 800,000 követője előtt, elmagyarázva, hogy egy-egy képéért pénzt kapott, az utazós képein valójában termékeket vagy helyeket reklámoz, és az amatőr mobilos képei mögött gyakran profi stábok több órás munkája állt.
A tökéletes szelfikről nem is beszélve, amikhez általában ~száz kép készült el, mire megtalálták a legjobb profilját.
Nem nehéz kitalálni, hogy Essena (és barbie) példája nem egyedi esetek, és a legtöbb ilyen közösségi média-profil is hasonló eszközöket használ, hasonló célokért.
Spoilerek, ha az ilyen képek után úgy érzi, hogy másokhoz képest az ön élete nem elég tökéletes:
És hosszan sorolhatnánk. Minket viszont követhetnek instagramon! (@index.hu) Mi nem hazudunk, becsszó!
Az megvan, hogy az író J.K. Rowling utólag úgy gondolja, hogy Harry Potternek mégis inkább Hermionéval kellett volna összejönnie? Vagy mégis inkább Draco Malfoyjal? Emlékeznek például erre a részletre?
Bármikor kiállok ellened egyedül is – vágott vissza Malfoy. – Akár már ma este. Varázsló-párbaj. Csak pénisz, semmi ütközés.
Az Adult Swim csatornán futó Rick and Morty jelenleg a legjobb animációs tévésorozat (bár erről megoszlanak a vélemények, de legalább két ember így gondolja a szerkesztőségben). A sorozatban egy őrült tudós nagypapa (Rick) rángatja végig az unokáját (Morty) mindenféle kalandon, miközben az egyes részek rendre sci-fi toposzokat parodizálnak ki. Ez egyrészt olyan ötletekkel történik, hogy azok egy Hugo-díjas írónak is becsületére válnának, másrészt morbid (és sok helyen erősen 18+-os) humorral.
Az amerikai filmproducerek tudják, hogy minden film tuti siker lesz, amiben gyerekek és állatok szerepelnek, mert azt családi moziként lehet eladni, és máris megtöbbszöröződik a jegybevétel. (Ebből logikusan következik, hogy az ötévesek imádnák A Legyek Urát William Goldingtól, mert van benne gyerek is meg állat is, de ezt inkább ne próbálják ki, már ha szeretik azt az ötévest.)
Az internetes mémek közül az aktuális kedvenc is gyerekkel és állattal csábít, és a népszerűség nem is maradt el. A baglyát diadalittas tekintettel magasba tartó, sátáni tekintetű kislány nem egy kortárs mű, csak egy jókor elkapott pillanatfotó, még ha úgy is tűnik, hogy egy ketaminfüggőknek szánt Jodorowsky-filmből vágták ki.
Extrém telefoncsipkedés, valahogy így lehetne lefordítani magyarra az #extremephonepinching nevű új netes debilséget, aminek annyi a lényege, hogy emberek két ujjal tartják a drága telefonjukat.
De nem ám csak úgy, az egész attól lesz extrém, hogy a telefont mondjuk egy szakadék, egy medence vagy egy lefolyó felett tartják, ezzel is jelezve, hogy bármelyik pillanatban leeshet és szörnyet halhat az a drága holmi.
Hipszter Barbie, ismertebb nevén Socality Barbie annyira menő arc az Instagramon, hogy a Hipster Runoff adja a másikat. Barbie az instagramos profiljával az ezredforduló körül született tinédzserek posztolási stílusát gúnyolja – és egy Barbie babát tett meg a sztorija főszereplőjének.
Minden lyukban van valami közös, legyenek azok zoknin, fogakon, költségvetésen vagy aszfalton:
Az internet népe úgy vetődött rá a Fővám téren kialakult hatalmas víznyelőre, mint bálna egy sereg zsizsegő planktonra, és a Photoshop segítségével gyorsan betömte a tátongó rést.
Egy Ezeréves Sólyom még elfért volna a gyűjteményben, de Orbán Viktorral és a kisvakonddal már egészen Bol-Dogok vagyunk.
Tegnap elindult a kormány újabb plakátkampánya, ennek alkalmából kinyílott a mémtár, megírtuk. A gyűjtésünk végén arra kértük önöket, nemzeti konzultáció keretében mondják el a véleményüket a kampányról. A felhívásra több száz plakát érkezett, a legjobbakat egy újabb galériában gyűjtöttük össze.
Elindult a kormány legújabb óriásplakát-kampánya. Ilyenkor szoktuk mondani, hogy megihlette a netezőket, de ebben az esetben az a valószínűbb, hogy már jóval a plakátok megjelenése előtt készenlétben állt a photoshop-nehéztüzérség, hiszen sejthető volt, hogy nagyon hálás lesz az alapanyag. Ráadásul hiába költött a kormány 600 milliót a kampányra, elég bénára sikeredett a kivitelezés – az egyik vicces plakát szerint azért, mert a normálisan dolgozó előző grafikus Simicska embere volt.
Nagy nap volt a tegnapi az űrkutatás történelmében: a New Horizons szonda elért a Plútóhoz, és fantasztikus képeket készített a törpebolygóról (hogy valójában mennyire fantasztikusakat, azt csak jóval később fogjuk megtudni, mert sok időbe telik, mire letöltődnek a nagy felbontású, nyers képek). A világ megdöbbenve vette észre, hogy az internetet pillanatok alatt körbejárt új képen egy óriási, stilizált szívre emlékeztető folt van a Plútó felszínén, ami aztán rögtön be is indította a mémgyár futószalagjait.
A cuki törpebolygó a nagy szívével még azért sem sértődik meg, hogy pár éve a földi csillagászok rendes bolygóból lefokozták. Kötelező kör volt ezen kívül névrokonával, a Disney-féle rajzfilmkutya Plútóval összehozni a törpebolygót Az erre kihegyezett poénok mellett persze sikerült belelátni a híressé vált fotóba Halálcsillagot, a Miley Cyrus-féle Wrecking Ballt, illetve egy másik híres, kozmikus méretű, és jellegzetesen gömbölyű objektumot: Kim Kardashian seggét. Valamint Donald Trump amerikai elnökjelölt-jelölt, botrányhős és milliárdos fejét, amibe a rossz nyelvek szerint pont ugyanannyi ész szorult.
Angela Merkel német kancellár és Barack Obama amerikai elnök az internet új sztárjai. Sokadszorra, tegyük hozzá, mert egyikük sem új motoros a mémszakmában. A G7 országok bajorországi csúcstalálkozóján viszont készült róluk egy vadonatúj közös kép, ami az utolsó cseppig kifacsarta a kreativitást az internetezőkből.
Február tud menetelni?
Nem, de április talán.
Nem érti? Talán mindjárt. Ma már mindenre van Facebook-oldal, még arra is, hogy magyarra tükörfordítsák az angol szóvicceket . Az eredmény borzasztó, néha tudtam röhögni, de inkább csak a fejemet verem a falba - persze lehet, hogy ez a cél. És néha az eredeti viccek is inkább ezt a hatást váltják ki belőlem. A poén lényege annyi, hogy a szóvicceket nagyon nehéz nyelvek között hordozni, mivel – dobpergés – a legtöbb szót nem ugyanúgy írjuk angolul, mint magyarul. Így ha a hasonló alakú szavakkal, kiejtéssel játszunk (rubber toe - Roberto), az a másik nyelvben nem jön ki.
Pár órája szivárgott ki, hogy milyen menekültellenes kampánnyal kívánja megtámogatni a kormány a bevándorlásról szóló nemzeti konzultációt. Az üzenet világos:
Ha Magyarországra jössz, nem veheted el a magyarok munkáját!
Nem véletlen, hogy ez a bicskanyitogató szöveg megihlette az internetes művészeket is. Nézze csak:
A nyelvtannáci az internetes közösség egyik jellemző, idegesítő, de jobbára ártalmatlan figurája: ő az, aki bármilyen online beszélgetésbe azon a szinten folyik bele, hogy rámutat a többiek helyesírási hibáira, ezzel hangsúlyozva önnön intellektuális felsőbbrendűségét. Különösen tréfás ez akkor, ha éppen nincs is igaza. Nyelvtannácik a neten mindig is voltak, akadnak, akik büszkén vagy éppen örironikusan vállalják is ezt, mások szitokszóként és ellentámadásként használják, ha éppen meg kell védeniük a saját pocsék helyesírásukat.
Időközben Oroszországban Putyin divatba hozta a szovjet nosztalgiát, és azzal a nácizmus elleni élethalálharc eszméjét. Az orosz állami propagandában az EU náci, Ukrajna fasiszta, Amerika meg maga Hitler reinkarnációja 300 millió példányban.
A két, látszólag egymástól fényévnyi távolságra levő sztori most ért össze Oroszországban, ahol a nácik elleni küzdelem lázában égő hatóságok "akinek kalapács van a kezében, mindent szögnek néz" alapon azt hitték a nyelvtannácikra, hogy igazi nácik. A Moscow Times beszámolója szerint Alexej Pavlovszkijt, a Bonus Media nevű kiadóvállalat vezetőjét (ami egy nagyon népszerű helyi helyesírási versenysorozat fő támogatója), előállították, és kihallgatták a rendőrségen, hogy kiderüljön, milyen (nyelvtan)náci propagandát terjeszt, és milyen kapcsolatok fűzik náci csoportokhoz.
Pavlovszkij elmondása szerint a kihallgatáson olyan képernyőmentéseket mutattak neki bizonyítékként a náci kapcsolataira, amelyeken egy G (mint grammatika) betű volt horogkeresztre emlékeztető módon egy zászló közepére elhelyezve, illetve a "grammatik macht frei" felirat volt olvasható - ez azt jelenti, a nyelvtan szabaddá tesz, és az auschwitzi haláltábor bejáratának hírhedt feliratára utal. Az ilyen viccek évek óta burjánzanak az interneten, a Know Your Meme internetkultúra-portál külön aloldalt szentel a nyelvtannácis mémeknek.
Az orosz hatóságok vélhetően nem dekódolták tökéletesen a mém mögötti humort, Pavlovszkij beszámolója szerint ugyanis olyan kérdéseket tettek fel neki, hogy mit érez, ha durva helyesírási hibákat vétő felhasználókkal találkozik, vannak-e olyan gondolatai, hogy meg kellene semmisíteni az ilyen embereket. A Moscow Times megjegyzi, hogy nem ez az első eset, hogy nyelvtanfetisisztákat néz nácinak a hatóság Oroszországban. Néhány hónapja egy népszerű blogger ellen indítottak eljárást, és ítélték ezer rubel pénzbüntetésre, mert egy nyelvtannácis mémmel illusztrált egy bejegyzést, amiben egyébként az orosz nyelvtan helyes használatára, és a nyelv tisztaságának megőrzésére szólította fel az olvasóit.
Ha pusztán médiamegjelenésről lenne szó, a FIFA vezetői örülhetnének: most nemcsak az amúgy sportot szeretőket tartja lázban a foci, hanem az egész internet felbolydult. Az apropó viszont nem túl kellemes: az FBI kérésére a svájci rendőrség kedden legalább két embert bilincsben vitt el egy zürichi szállodából, a FIFA-gyűlés helyszínéről, és legalább tízen érintettek lehetnek az alakuló korrupciós botrányban, amivel kapcsolatban 47 pontos vádirat született.
A dolgok nézését és a kifejező tekinteteket listázó animgifeket az internet szabadította ránk, hála érte annak, akit megillet. A valaminézés-kategória két klasszikusa a Kim Jong Il Looking At Things (mert ebből kiderül, hogy mi mindent lehet megnézni), valamint a Reactiongifs (ami a dolgok vagy élőlények nézése közbeni önkéntelen reakciót mutatja be.)
Ezt a két műfajt sikerült egyesíteni egy új, gyorsan terjedő mémmel, aminek még angol neve sincs, tehát hívhatjuk úgy, hogy
Új-Zélandnak elege lett abból, hogy csak néhány csillagnyi különbség van saját nemzeti lobogója és az ausztrál zászló között, a kormány ezért 2016 márciusára kiírt egy népszavazást arról, hogyan is változtassák meg valami egyedibbre a legfontosabb nemzeti jelképet.
A kormánynak van pár saját ötlete, de a modern idők követelményeinek engedve arra biztatta az Embereket, hogy töltsék fel saját ötleteiket is (az 1902-es lobogó automatikusan szerepel majd opcióként). Na ezt nem kellett volna, mert azonnal jöttek a trollok a maguk alkotásaival, melyeken a strandpapucstól kezdve a Büszke Kivimadáron át a totális Sötétségként minden feltűnt, amit elbír a Paint. (via Mashable)
Rovataink a Facebookon