Orbán Gáspár futballista, a miniszterelnök fia, a VIP-páholyból nézte végig a focivébé döntőjét. A vágóképeken egymilliárd ember látta. Ebből kétmillió magyarnak volt esélye, hogy felismerje, de valószínűleg a 99 százalékuk csak a mellette ülő édesapjáról tudta rögtön, első ránézésre, hogy kicsoda, a többiek alighanem azonnal összekeverték egy viccesen csücsörítő Johnny Depp-pel, vagy fel se tűnt nekik. Mindezt még aznap este megírta a magyar sajtó.
Valószínűleg nem spoilerezünk túl nagyot azzal, hogy kedden a vb-elődöntőben Németország lemosta Brazíliát a pályáról. Ráadásul otthon. Ha mindez nem lenne elég, megérkezett a második hullám is: az internetezők kárörvendő népe.
A meccs 1-7-es eredménye annyira sokkoló volt, hogy a mémek villámgyorsan elkezdtek zárporozni: már az első félidő vége előtt tele volt velük a Twitter is. Jó alapanyagot adott mindehhez az ország emblematikus szobra, a Megváltó Krisztus is. A meccs után mi is csak annyit tudunk mondani, amit ő: facepalm. Kattintson a fenti képre a legjobb mémeket tartalmazó galériáért!
Kezdetben volt a YOLO, a swag, meg a Rich Kids of Instagram a Tumblren, ahol az internet népe gazdag hülyegyerekek hivalkodó fotóin gúnyolódott, háborgott és irigykedett is titokban egy kicsit. A kőgazdag szülők pénzét szóró tizen-huszonéves ingyenélők olyan sikeresek lettek, hogy tévésorozat formájában is feldolgozták az életüket. Luxusautók, patakokban folyó Dom Pérignon, véget nem érő ruha-, cipő-, és ékszervásárlások, elképesztő intellektuális mélységekbe kalandozó párbeszédek, karikatúraszerű karakterek – érdemes belenézni.
És máris itt a jelenség legújabb reinkarnációja, a brit elit magániskolák tanulóinak sanyarú mindennapjait bemutató Rich Kids of Snapchat. A Snapchat üzenetküldőnek az a lényege, hogy az elküldött fotók 10 másodperc múlva megsemmisülnek, ez pedig a szexképek küldözgetésén felül arra is inspirálja a felhasználókat, hogy olyan fotókat küldözgessenek, amikről nem akarják, hogy a címzett megtartsa, esetleg továbbadja azokat. Ami persze orbitális nagy butaság, hiszen egy gombnyomással lehet képernyőfotót készíteni az összes okostelefonon – és ennek a funkciónak a gyümölcse a 250 ezer követő közelében járó Facebook-oldal.
Mivel most nem direkt a nyilvánosságnak szóló fotókról van szó, mint az Instagramon, a képek és főszereplői, ha lehet, még irritálóbbak. A téma természetesen az iskolai élet, ezen belül is leginkább az hogy zsebpénz nem fér el a pénztárcában, a Rolexek, és sportautók közötti választás nehézségei, és hogy milyen ajándékokkal jár apuéktól, ha a nebuló átment egy-egy vizsgán. Na és persze az állami iskolák, illetve az oda járók (a gazdag gyerekek szakkifejezésével élve: parasztok) gyalázása.
A focivébé apropóján már eddig is született egy csomó vicces kép – volt közöttük videojátékos, borzasztó szóvicces és filmplakátremixes egyaránt. A mémvilág legnagyobb kedvencei viszont mégsem ők, hanem a holland csapatkapitány és a mexikói kapus.
A Mario Kart főhősének, Luiginak a halálos nézése megihlette a mémgyártókat. Rajongói képek, gifek, képregények tucatjait gyártották már le és még valószínűleg nem is csengett le a folyamat.
A Mario Kart játékot a Nintento fejlesztette, autóversenyes játék, a legendás Super Mario sorozat egyik oldalága. Első részét, a Super Mario Kartot még 1992-ben adták ki, az eddigi utolsót a sorozatban a Mario Kart 8-at idén adták ki Wii konzolokra. Eddig százmillió darabot adtak el a sorozat tagjairól, szóval népszerű játékról van szó.
Luigi állandó visszatérője a Super Mario sorozatnak, ő Mario fiatalabb, magasabb testvérére.
Kedves olvasók, ismerkedjenek össze Marutaróval, a világ egyik legnépszerűbb sündisznójával. Ahhoz képest, milyen kis testű, nehezen idomítható állatról van szó, szép teljesítménynek mondható, hogy Marutarónak 48 600 twitteres és 27 ezer vine-os követője van.
SPONGE BOB 丸いスポンジ・ボブ #MarutaroTheHedgehog pic.twitter.com/SusZZJxt98
— ハリネズミ★まるたろう (@hedgehogdays) April 9, 2014
Népszerűségét valamelyest gazdája átlagtól eltérő humorának is köszönheti. A névtelenséget kérő gazda ugyanis nem elégszik meg a hagyományos cukifotókkal, kis papírmaszkokkal egészíti ki a sün amúgy zenehallgatással, focizással és pohárba szorulással teli napjait.
Így lesz az egyszerű állatból morcos sün, nyelvét nyújtogató sün, vicsorító sün (ami már majdnem annyira ijesztő, mint egy igazán dühös éticsiga), és hasonlók. Amikor Marutaro épp nem papírmaszkokkal szórakozik, a tengerparton sétál és a parti fövenyt szagolgatja.
Zavarja, hogy van ez a rengeteg furcsa videó, amit az interneten a gyors és egyértelmű reakciók kifejezésére, a leírtak összefoglalására használnak mások? Olyan frappánsak, és mintha már ön is látta volna őket valahol? De melyik filmben, vagy annak a sorozatnak melyik részében is?
Na, most elkészült az összefoglaló mű, egyetlen videó, amiben benne van a mémek közül az összes fontos: Picard kapitány facepalmja és dupla facepalmja, a kuss és vidd a pénzem, a yes, it is dog, és a többi, amivel szó szerint tele van az internet. Persze még mindig nem olyan részletes, mint a Know Your Meme című összefoglaló-oldal, de azt nem is nézi át senki hat perc alatt.
Mitch McConnell amerikai szenátor, Kentucky állam képviselője 1985 óta. A 72 éves honatya éppen a 2014-es szenátusi választásokra készül, és a republikánus pár előválasztási kampányába be is szállt egy videóval március elején. Ez lenne az:
Semmi extra, már azon felül, hogy McConnell az első pár snittben az átlagpolitkusnál is sokkal-sokkal erőltetettebb és bárgyúbb mosollyal bámul a kamerába. Több sem kellett Jon Stewartnak a Comedy Central szatirikus híradója, a Daily Show műsorvezetőjének, aki a műsor legutóbbi apizódjában harsányan körberöhögte a klipet, különféle zenéket vágva a vigyorgó szenátor alá. A dolog működik, egészen bizarr és vicces például a Sound of Silence-re, a Whatta Manre, vagy az Everything I do, I do it for you-ra:
The Daily Show
Get More: Daily Show Full Episodes,The Daily Show on Facebook
Stewart nem elégedett meg ennyivel, meghirdette a McConnelling-projektet, hogy boldog-boldogtalan a szenátor videója alá vágott videókkal szórakozzon, jönnek is azóta a pályamunkák, YouTube-ra ezerrel. A kattintás mögött megmutatjuk a legviccesebbeket és legmeghökkentőbbeket, ha nem elég, még többet talál itt vagy itt.
Ilyen az, amikor keresztezik a matolcsysta simplicityt és a 168 óra képaláírás-rovatát. A kettő nászából frenetikus mémalapanyag született.
Történt ugyanis, hogy feltűnt az utcákon egy, a deskriptív minimalizmus jegyében fogant plakát, amin három dolog látható:
Két napja került ki a YouTube-ra, most pedig már 40 millió megtekintés közelében jár az Első csók című videó, ami arról szól, hogy melankolikus zenére vadidegenek csókolóznak benne fekete-fehérben. Bár magában a videóban is szó esik arról, hogy a szereplő színészek, és a feltöltő nem titkoltan egy divatcég hivatalos csatornája volt, mégis hatalmas felháborodást váltott ki a neten, amikor elterjedt, hogy a videó nem is annyira igazi, mint elsőre hitte mindenki. Hogy valójában mennyire igazi a csók előtti kínos feszengés és heherészés, és a párok belefeledkezése a dologba a végére, senki nem tudja - mindenesetre úgy hatásos az egész, ahogy van.
Ahogy az egy ilyen, vírusként terjedő videónál lenni szokott, néhány óra leforgása után elkezdtek megjelenni az első paródiák, illetve az első olyan videók, amin valóban vadidegeneket kér meg a stáb egy-egy csókra (legalábbis ez a sztori, aztán ki tudja, ezek mennyire megrendezettek). A külsőségeket mindenki szigorúan megtartja, marad a zene, és a fekete-fehér képsorok is. Megmutatjuk a legjobbakat, a legmeghökkentőbbeket, és a legértelmetlenebbeket (hogy melyik videó melyik kategóriába esik, azt mindenki eldöntheti magának):
Alig egy napja, hogy a Szomszédok Forever Facebook-csoportnak üzenetet küldött Nemcsák Károly, a Szomszédok Vágási Ferije. Nemcsák arra kérte az 5858 követővel bíró oldal szerkesztőit, hogy az ő képeihez próbáljanak meg ízléses feliratokat választani, ne olyanokat, amik a nemzetközi krízisekhez vagy a hazai választási kampányhoz kapcsolódnak.
Miután öt elbukott jelölés után Leonardo DiCaprio idén újra Arany Glóbuszt nyert A Wall Street farkasáért, az egész internet azért drukkolt, hogy a színész végre besöpörjön egy Oscar-díjat is. Ez megint nem jött össze: a negyedik Oscar-jelöléséből sem lett díj, idén Matthew McConaughey örülhetett az elismerésnek (tegyük hozzá, teljesen jogosan).
Berki Krisztián (nem, nem az olimpikon, hanem a testépítő) olyat csinált, amit a magyar médiában eddig senki: újságíróhad előtt vasaltatta ki a heréit. Az új divathullámot a Bors robbantotta reggel, aztán a TV2 megfejelte a témát egy frenetikus videóval, amelyből kiderült, hogy magasfeszültséggel lapulnak azok a fránya gyűrődő herezacskók.
A Facebook a tizedik születésnapján, február 4-én mutatta be a Look Back nevű funkcióját, ami minden egyes felhasználó számára egy saját visszatekintő kisfilmet generál az első és a legnépszerűbb bejegyzéseiből, megosztott fotóiból. A videók óriási sikert arattak, a hivatalos adatok szerint 200 millióan nézték meg a saját filmjüket, és majdnem százmillióan meg is osztották azt az ismerőseikkel. Egy ilyen népszerű dolog szinte törvényszerűen azzal jár, hogy elkezdik parodizálni, és maga a téma (visszatekintés az elmúlt tíz év emlékezetes pillanataira) is elég magas labda, hogy az ember el akarja képzelni politikusok, sztárok, vagy akár filmszereplők Facebook-videóit. Mára százával tenyésznek ezek a YouTube-on, megmutatjuk a tíz legjobban sikerültet.
Azt hitték, megússzák vicces képek nélkül a téli olimpiai megnyitó bakiját, mi? Ugye, hogy nem. Még be sem fejeződött az ünnepség, és már megrendelhető volt az ötkarikás mechanika bakiját megörökítő póló. Értik, nem egy vicces kép, hanem egy 23 dolláros póló. Pedig ez bonyolultabb ám, mint elindítani a Photoshopot.
Christinaricciing (i): emberszabású élőlény, aki önként zsúfolódik be bármilyen, hosszú és rövid távú alkalmazkodásra teljesen alkalmatlan helyre, hogy aztán megossza a képet az interneten.
Ezt a szót is meg kellett alkotni, mégpedig azért, mert Christina Ricci színésznő – kihasználva, hogy igen kis helyen is elfér – még novemberben feltöltött magáról egy fotót a Twitterre, amint egy hűtőgépben kuporog.
Ugye emlékszünk még a plankingre, 2011 legsúlyosabb mémőrületére, amiről azt hittük, nagyobb állatságot már képtelenség kitalálni a "fotózd le magad minél idiótább pózban, és csinálj magadból büszkén hülyét a neten" ősi műfajában? Hát lehetett. január harmadikán jelent meg először Twitteren, aztán Instagramon, majd Facebookon a #SelfieOlympics hashtag, mára pedig már több tízezer fotót címkéztek fel így a büszke versenyzők.
A selfie 2013-ban az év szava lett az oxfordi nagyszótárat szerkesztő nyelvészek szerint, és telefonnal, lehetőleg tükörből, sőt, leginkább fürdőszobai tükörből készített, rossz minőségű önarcképet jelent, amin ajánlott görcsösen pózolni, lányoknak csücsöríteni is. A selfie-olimpiára úgy lehet nevezni, ha minél extrémebb ilyen képet készít magáról az ember. És ahogy a klasszikus jelmondat is említi, a részvétel a fontos, nem a győzelem.
A legelső fotó, amihez ezt a címkét tette a készítője, és végső soron az egész őrületet útjára indította, ez volt. El tudja képzelni, milyenek jöttek utána, azzal a kizárólagos céllal, hogy felülmúlják meghökkentőségben és általános hülyeségben? Nem, nem tudja, nézze meg inkább a galériánkat.
Bár valójában még tavaly októberben indult, a 2014-es év első igazi mémslágere lett az új év első napjaiban felkapott Tumblr-blogból, a Pornhub Comments on Stock Photos-ból. A poén lényege pontosan az, amit a cím ígér, a Pornhub (ez egy igen népszerű, pornóra specializálódott YouTube-klón) videóira érkezett kommentekkel kell feliratozni profi képügynökségek fotóit, amelyeken emberek átszellemült arccal ülnek számítógép előtt. És máris van egy oldalág is, ott minél giccsesebb Instagram-fotókra kell az obligát Coelho-idézet helyett tetszőleges pornóvideó kommentjeit tenni a teljes hatás érdekében.
(Vigyázat, a galériában csúnya szavak!)
A recept roppant egyszerű, de működik, az ügynökségi stock fotók, amiket jellemzően reklámokhoz, vagy magazinokba, cikkek illusztrációinak szánnak, általában bárgyú örömöt sugároznak, amit tökéletesen egészítenek ki a videók alól való, felizgult, vagy éppen hűvösen kritikus kommentek. Ráadásul az angol szókincsünket is aktívan bővíthetjük néhány extrém szlengkifejezéssel. Az a kérdés viszont továbbra is nyitva marad, hogy egy pornóoldalon valójában minek van kommentezési lehetőség.
Pedig olyan álmosítóan indult a nap. Az LMP leigazolta Fabricius Gábort kreatív menedzsernek; Leonardo DiCaprio új filmje megdöntötte a káromkodás világrekordját (de tényleg, 180 perc alatt 506-szor használják a fuck szót; az percenként 2,81!); a Váci utca térkövezése párját ritkítóan ocsmány lett. Tényleg semmi különös.
Emlékszik még rá? Januárban tört ki a neten a bajuszos hungaromém-őrület: először csak ismert mémfigurák kaptak Photoshop-bajuszt és ízes tájszólásba fordított eredeti szlogeneket, aztán a mém ráhúzódott a filmekre és tévésorozatokra, és a végén már mindenre, amin volt hely egy kackiás bajusznak. Mintha az Indul a bakterház szereplőinek szemén át látnánk a világot. A hungaromém jelenségével köszöntött be a magyar netre a mémelitizmus: ez volt az első tősgyökeres magyar mém, ami messze túlnőtt az online underground közönségen, és a Facebookon több százezres rajongótáborra talált – és ezzel párhuzamosan lett ciki, túlhasznált kommersz vacak az eredeti kitalálói és terjesztői számára.
Balogh József, a már nem fideszes, de még mindig aktív országgyűlési képviselő asszonyverésének története annyira borzasztó, hogy valahol természetes védekező mechanizmus, ha az ember viccet csinál belőle. A honatya élettársának csúnya sérüléseit (darabos orrcsonttörést, többszörös járomcsonttörést) először azzal magyarázta, hogy a nő elesett a házőrző vak komondorban. Később az ügyészségi vallomásából kiderült, hogy minden különösebb ok nélkül, viszont alaposan elázva megverte a nőt, ököllel ütötte az arcát és a hajánál fogva verte a fejét a terasz korlátjába. A vak komondor kifejezés az egész, végtelenül szomorú és visszataszító eset szimbólumaként alighanem örökre megváltozott jelentéssel él tovább a magyar nyelvben. Az állat egyébként azóta már elpusztult.
Idén nyáron a teljes magyar közélet Orbán Ráhel esküvőjén pörgött, főként a miniszterelnök Blikknek adott, instant klasszikus szállóigéktől hemzsegő nyilatkozata, és az esküvői helyszín környékén hirtelen beinduló útfelújítások miatt. A mémgyár szorgalmasan csapkodta le a feladott magas labdákat, és ez az eset hozta elő az ismeretlenségből a lagzit egy zseniális videóval parodizáló Cifra Kalodát, aki azóta is a magyar mémvilág egyik legnagyobb sztárja, és olyan telitalálatokat ad ki, mint a Rezsi Wars, vagy a Nagy trafikrablás.
A március 15-i hosszú hétvége idén az emberemlékezet óta nem látott kora tavaszi hóvihar és annak megdöbbentően béna kezelése miatt maradt emlékezetes. A katasztrófavédelmi katasztrófa csúcspontja volt a Belügyminisztérium sms-e, ami akkor ment ki több millió mobiltelefonra, amikor már vagy 24 órája hó alatt volt az ország, és tízezrek ragadtak a járhatatlanná vált utakon. Az azóta szállóigévé vált szöveg roppant hasznos volt a vészhelyzetben (sajnos azóta sem derült ki, ki írta): “Segítünk! Ne hagyja el gépjárművét! Ha elfogy az üzemanyaga, üljön át másik gépjárműbe!” A ritka értelmetlen segítő szöveg olyan mélyen beépült a mémkultúrába, hogy azóta minden egyes nagyobb természeti katasztrófánál előjött, például az áprilisi földrengésnél vagy a nyári árvíznél.
December 1-jén, az online kereskedelem legnagyobb forgalmú napja, a Cyber Monday előtt egy nappal az Amazon webbolt tulaja, Jeff Bezos elment az amerikai CBS csatorna egyik legnézettebb műsorába, és elmesélte, hogy az Amazon a közeljövőben új szolgáltatást indít: drónok végzik majd a megrendelt termékek házhoz szállítását.
Széles Gábortól megtudtuk, hogy a gravitáció kikapcsolható, és az ufók bizony kis is kapcsolják, ha kell. A téma nem meglepő módon hamar megmozgatta a magyar internetezőket, percek alatt megszülettek az első Gravity-poszterek, amelyeken már nem George Clooney, hanem maga Széles lebeg, természetesen űrruha nélkül.
Négy napja ment le az amerikai Fox tévécsatornán a Family Guy rajzfilmsorozat 12. évadának hatodik, Brian élete címet viselő epizódja. Ez pedig éppen elég idő ahhoz, hogy bárki, aki ezalatt akár csak öt percet internet előtt ült, megtudja: a sztori arról szól, hogy a rajzfilm egyik legnagyobb rajongótáborral bíró karaktere, Brian, a beszélő kutya meghal. Bár egy olyan abszurd sorozatban, mint a Family Guy, ez nem feltétlenül jelent végleges távozást a történetből (a nagy konkurens South Park például direkt viccet csinál abból, hogy az egyik szereplő, Kenny minden egyes epizódban meghal), a készítők bejelentették: a kutya halála végleges és megmásíthatatlan. A rajongók reakciója elsöprő volt.
A Facebookon pár nap alatt 770 ezren, a change.org onlinepetíció-oldalon több mint 100 ezren csatlakoztak eddig ahhoz a mozgalomhoz, ami Brian visszahozását követeli tévécsatornától, és Seth MacFarlane-től, a sorozat atyjától. A sorozat nézettsége egyébként éppen csak túllépte a 4 milliót a legutóbbi epizódoknál. Legutóbb a harmadik évadban produkált ilyen alacsony számokat a Family Guy, akkor el is kaszálták a sorozatot, és csak négy év múlva folytatták.
Természetesen az internet népe mémek formájában is megsiratta kedvenc szereplőjét, a poén legtöbbször arra fut ki, hogy miért nem egy másik szereplő, Meg halt meg inkább, akit úgysem szeret senki. Az ilyenkor elmaradhatatlan Hitler-reakcióvideó is gyorsan elkészült. Különösen elvetemült trollok azzal szították tovább a kedélyeket, hogy a briansannouncement.com (Brian bejelentése) címen weboldalt indítottak a Fox nevében, egy visszaszámlálóval, ami azt mutatta, hogy tíz nap múlva valami nagy újdonságot fog megosztani a tévécsatorna a rajongókkal a kutyáról. Az oldalt azóta eltávolították.
Hogy a sorozat nézettségét mennyire fogja felrázni az akció, egyelőre nem tudni, de az biztos, hogy a legjobban azok az élelmes vállalkozók jártak, akik a hír kipattanása utáni órákban már elkezdték árulni a neten a Nyugodj békében Brian, és Hozzátok vissza Briant feliratú pólókat és ajándéktárgyakat.
November 13. óta több mint 43 millióan látták a Volvo The Epic Split feat. Van Damme című reklámját. A videó azt mutatja be, milyen stabilak a cég kamionjai. Ketten párhuzamosan hátramenetben száguldanak, amíg Van Damme megcsinálja híres spárgáját a két autó között.
A YouTube a szeptemberi bejelentéséhez hűen novemberben bevezette az új kommentrendszert: ez a gyakorlatban azt takarja, hogy csak olyanok szólhatnak hozzá a videókhoz, akik regisztráltak a Google+ közösségi oldalra, és a kommenteket a rendszer össze is köti a hozzászólók profiloldalaival. Az ok egyszerű: a gazda Google egyrészt szeretné kicsit tisztítani a legendásan alacsony színvonalú, spammel teli YouTube-os kommentfolyamokat, másrészt a népet a Google+ irányába terelni, hogy az oldalon tényleg akkora élet legyen, mint a Facebookon. Bónuszként pedig a kommentek személyhez kötése arra is jó, hogy hatékonyabban célzott reklámokat tudjanak a videók mellé tenni.
Felpörög a kampány az online underground köreiben is: Rezsi Wars címmel készített Starship Troopers-paródiát egy Youtube-felhasználó. A téma hónapok óta adott: a Békemenet összecsap a magyar rezsivel.
A videó a hitleres bunkeres jelenet megszokott sémájára épül: az eredeti nyelvű verzióra tetszőleges felirat kerül, a humorfaktort pedig a szöveg és a képi világ, meg az eredet történet összejátszása adja. Békemenet, Nemzeti Együttműködés Rendszere és ingyenbuszok a rezsidémon elleni harcban, közben a bátor űr-tengerészgyalogosok csúf idegen szörnyeket lőnek halomra.
Idén januárban futott körbe a neten egy vicces képsorozat, ami a Gyűrűk ura filmek hobbitjait ábrázolta egy Photoshop-trükknek is csak jóindulattal neveztető beavatkozás után: a képből egyszerűen ki volt vágva az a sáv, ahol a színészek orra volt. A groteszk, és meglehetősen béna képek meghökkentően nagy karriert futottak be, nyáron új mutációjuk is született, ahol lajhárarcúra alakították át a celebeket:hatalmas homlok, egymás mellé zsúfolt szemek, orr és száj.
Most pedig itt a legújabb, minden eddiginél értelmetlenebb és viccesebb verzió: híres emberek, orr nélkül, animált gifben. A jelenség megmagyarázhatatlan, de tényleg nehéz nem röhögni a jobban sikerült darabokon. A Redditen már közel tízezres közösség gyűlt össze az orr nélküli portrék rajongóiból. Különösebb kommentár is nem szükséges hozzá, ahogy igazából képszerkesztési tudás sem: minél bénább, annál jobb!
Remegve várjuk a magyar hírességekről készült változatokat.
Az internet olyan, mint az ősi Egyiptom, falakra írogatunk és bálványozzuk a macskákat – szól a bölcs facebookos mondás, amit most azzal egészítenénk ki, hogy a vallásos imádat mellett az internet népe azért szeret hülyét is csinálni a házikedvencekből. Ezt tükrözi legalábbis a Cats Wearing Tights mém, ami pár nap alatt egy unaloműzésből készült mikroblogból százezres rajongótáborral bíró jelenséggé vált. És még csak most kezd igazán beindulni, ahogy a mém az online undergroundból lassan a nagyobb portálok látókörébe is bekerül, már írt róla a Huffington Post és a brit Metro is.
A vicc képlete halálosan egyszerű, legalábbis annak tűnhet olyanok számára, akiknek még sosem volt macskájuk. 1. Végy egy macskát. 2. Adj rá harisnyanadrágot. 3. Helyezd olyan pózba, hogy a harisnyától úgy tűnjön, mintha abszurd módon hosszú lábai lennének. 4. Igazán profik itt bevethetnek még cipőt, alsógatyát, szoknyát, vagy egyéb kiegészítőket. 5. Fényképezd le, és oszd meg a közösséggel.
A mém ősforrása egy svéd blogger, Katja Wulff Tumblr-oldala, eredeti főszereplője pedig Katja sziámi macskája, a 16 éves Gucci. Ez az életkor egy macskánál már igencsak nyugdíjasnak számít, ami sokat megmagyaráz abból, hogyan tudta a gazdi különösebb sérülések nélkül felöltöztetni és a megfelelő pózokba vágni, majd azokban le is fotózni a cicát. Az alapötlet, hogy a házikedvencünket öltöztessük fel hülyén, nem új találmány a mémvilágban, idén év elején a Távol-Keleten hódított a kutyákra adott harisnyák trendje, talán még bizarrabb képekkel.
Hogy az internet népének a kedvenc állata a macska, nem újdonság, elvégre saját macskafilm-fesztivált tartanak nekik, sőt, az egész mai online mémkultúra jórészt a I can has cheezburgerből nőtt ki, ami cuki cicákról szól. Mivel az online népművészek első számú alkotó eszköze a Photoshop, nem csoda, hogy a macskák odaretusálása mindenféle fotókra hamar adta magát, mint mém-altípus. A legemlékezetesebb ilyenek a Boozecats (macskák sörösüvegek és korsók helyén) és az SBRWC (macskák sportfotókon a labda helyén) voltak – és most itt az új őrület, a macskadobáló menyasszonyokkal.
Az alapötletet egy Tumblr-mikroblog vetette fel. Az amerikai szokás szerint a menyasszonyi csokor eldobása fontos momentuma minden esküvőnek: az ifjú pár női tagja a vendégseregnek háttal állva bedobja a tömegbe a virágot, és a hagyomány szerint az a hajadon, aki elkapja, lesz a következő, aki megházasodik. Az erről készült fotókon persze minden szereplő rendkívül izgatott, ezért is vicces, amikor a csokrot egy macskára cserélik le avatott kezek a fotón. vagy nem is annyira avatottak - ahogy a mémvilágban általában, itt sem feltétel a profi Photoshop-tudás.
Másodszorra is a világ legszebb nőjévé választották a 28 éves Scarlett Johanssont, aki először 2006-ban nyerte el ezt a címet. Furcsamód ez épp akkor történt, amikor a mémvilág is felkapta a Glasgow utcáin összecsukló színésznőről készült animgifet, és mókás képek egész sorát készítette el belőle.
Rovataink a Facebookon