Féláron elvihető a sávolyi MotoGP-pálya
A második licitkör is eredménytelenül zárult, 750 millióért meg lehet venni a 200 hektáros ingatlant.
A második licitkör is eredménytelenül zárult, 750 millióért meg lehet venni a 200 hektáros ingatlant.
A 1,5 milliárdos telek árverésén nem jött ajánlat.
Sávoly önkormányzata nem tervezi, hogy módosítaná az elakadt MotoGP pálya beruházás telkének területi besorolását.
A licit 1,5 milliárdról indul. Két sikertelen árverés után akár féláron is el lehet vinni a 200 hektárt.
Pálya nincs, de a csatornát köszönik szépen a falusiak, nagyon jól működik.
A polgármester szerint az egymilliárd forint értékű csatornarendszer vonzóbbá tette a falut.
A sosem volt Balatonring kivitelezői nem árulják el, miért kell fizetniük 3 milliárdot, 200 milliós adót az önkormányzat is szedett a félbeszakadt építkezésről.
A politika fogja eldönteni, megépülhet-e a jövőben, és szolgálhatja-e egy régió fellendítését a versenypálya.
A Balatonringet 2010 márciusa óta nem építik, a sávolyi önkormányzat új telekadója a belterületbe vont MotoGP-pálya 204 hektárját is érinti.
Nem a fehérvári szocik, hanem a fideszesek tettek szívességet a Grupo Miltonnak.
A FIM által kiadott tervezet szerint nem lesz itt motorverseny jövőre, akár lesz pálya, akár nem.
Már tavaly is volt róla szó, hogy itt lesz Moto GP-futam, de ebből idén sem lesz semmi.
A pályát építő Sávoly Motorcentrum Fejlesztő Kft.-ben alapvető változások mentek végbe.
Magyar vállalkozásokból álló konzorcium építene, akár jövőre lehetne futam. A spanyolok hallgatnak.
A végén mégis elkészül a túlárazott a versenypálya? Mintha előrelépés lenne Sávolyon.
A jogvédők szerint a közpénzek pazarlását akarták a szerződéses konstrukcióba beépíteni.
Az állami bank hitelével terhelt Balatonring az állami tulajdonú Magyar Turizmusé lehetett volna.
A befektető által fedezetként felajánlott terület milliárdok helyett csak 15 millió forintot érhet.
A nem jogerős ítélet szerint közérdekűek az adatok, szinte a teljes tanulmányt ki kell adni.
A félbemaradt építkezés helyén különleges versenyeket, rendezvényeket kívánnak lebonyolítani.
Rossi elverte a mezőnyt Katarban, de a FIM sem tétlenkedett: spanyol pályát találtak a kieső magyar helyett.
A Balatonring nem épül meg időre, Sávoly helyett a spanyol Aragonban lesz a szeptember 19-i futam.
Civil szervezetek szerint a kormánynak tisztáznia kéne, milyen döntések álltak a támogatás mögött.
Az MFB a felmerült kockázatok miatt nem ad hitelt a Balatonring építéséhez. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy az idén biztos nem, de lehet, hogy soha nem épül meg a pálya. Az államnak nem kell fizetni a futamért.
A minisztériumi utasításra elindított tendert visszavonták a teljesíthetetlen feltételek miatt.
Kormánybiztos marad, de következő kormányra bízná a beruházással kapcsolatos döntést.
A sávolyi motorpálya építésről lényegében lehetetlen úgy dönteni, hogy az ne minősüljön hűtlen kezelésnek. Építkezés akkor lesz, ha írásban, előre tisztázza a kormány a felelősség átvállalását az érintett állami cégektől, ezt viszont egyelőre nem merik megtenni.
Munkatársunk a Grupo Milton elnökének portréját rajzolta meg, Minőségi Újságírásért Díjat kapott.
Szerintük az MSZP-t és a Fideszt is anyagi érdekek fűzik a sávolyi beruházás megvalósulásához. Válaszokat várnak.
A bő négykilométeres árát huszonkétmilliárdra becsüli a beruházó. Szakértők szerint a Balatonring fele ennyiért is drága lenne, maga az aszfaltcsík legfeljebb másfél milliárdba kerül, további húszat képtelenség elkölteni a boxokra és technikára.
Magántőkéből 6,5 milliárd forintból felhúztak egy 6 kilométeres pályát. A sávolyi ring hasznosságáról szóló tanulmány elveszett, a gazdasági és az önkormányzati tárca egymásra mutogat, tartalmát, bár úgyis elévült, egyik sem ismeri.
A miniszter szerint vannak kockázatok, de az állam körülbástyázza magát a hitelszerződésben. Ha a beruházó bukik, az államé lehet a sávolyi pálya. Március elején hitel kell az idei futamhoz.
A sávolyi pálya üzleti terve már az első évben borulhat a KPMG szerint, hiába a rendkívül kedvező hitel. Nemzetgazdaságossági vizsgálat nincs, az állam azt kockáztatja, hogy a nyakába vesz egy éveken át újabb támogatásokra szoruló projektet.
28 értékelt tényezőből 14 magas kockázatú. Nagyon nehéz az idén átadni pályát, az üzleti terv kihívás.
A KPMG tanulmánya összességében pozitív véleményt fogalmaz meg a Balatonring projektről.
A TASZ szerint béna kacsa a miniszterelnök. Bajnai Gordon kiadni kérte a MotoGP pályáról szóló tanulmányt, az állam bankja azonban csak közleményében áll a nyilvánosság mellett, a bíróságon nem.
Az Index zsarol, a közvélemény lázad, a két nagy párt sumákol Sávoly-ügyben. Hová lesz harmincötmilliárd?
Két civil szervezet az Európai Bizottsághoz fordult a tervezett állami támogatás miatt.
Három korrupcióellenes civil szervezet Bajnaihoz fordult.
Már 1600 éve várják a MotoGP-t Sávolyon - 800 fémleletet találtak a régészek.
A III-IV. századi bennszülött telep maradványait kiemelik, dokumentálják, majd a területet beépítik.
A spanyol beruházó eddig önerőből építkezett, a kormány garanciát vállalt a 25 év futamidejű hitelre.
A szalagkorlát javítása miatt Sávolynál leterelik a Budapest felé haladókat.
A spanyol beruházó 15,3 milliárd hitelt vesz fel, ennek 80%-áért vállal felelősséget a kormány.
A spanyolok nem megtévesztéssel jutottak a telekhez, de a per hátráltatta a hitelfelvételt.
Egy-egy sávot lezártak a 181-es kilométernél.
A versenynaptárba került az 1. Magyar Nagydíj.
A spanyolok 50 millió eurót igényelnek, szorít az idő, önerőből kezdtek a sávolyi beruházáshoz.
Ma délelőtt végre megkezdődtek a munkálatok a Sávoly mellett épülő Balatonringen, amely 2010-től a gyorsaságimotoros-világbajnokság legújabb állomása lesz.
A 90 millió eurós beruházás csaknem felét az MFB fedezi, a hitelről szeptemberig tárgyalnak.
A Katalán Nagydíjon egymást hirdették, az Aspar technikai segítséget ad, összeolvadás nem lesz.
Carmelo Ezpeleta biztos benne, hogy elkészül a sávolyi versenypálya.
A 100 millió eurós beruházás felét hitelből fedezik a spanyolok, a bankigérvény júniusra várható.
A területre luxusszállót terveztek, építési engedélye hónapokig nem lesz, júniusban újabb tárgyalás. Sávolyon az alapkőletétel óta nem változott semmi.
A munkálatok már folynak, a szakállamtitkár szerint április végére meglesz az építési engedély is.
Sávoly közelében egy autós hátulról belehajtott az előtte közlekedőbe.
Gyenesei István miniszter minden hónap 13-áig tájékoztatja a közvéleményt a pálya építéséről.
A spanyol beruházó a válságra, a lassú szervezésre hivatkozik, 2010 tavaszára halasztaná a futamot.
Suchman Tamás széttárta karját: ő már semmit sem tehet.
A magyar fél teljesítette vállalásait, a pálya nem épül, a spanyolok még hitelkérelmet sem adtak be.