Hol is kezdjük? Talán érdemes az okokkal. Elmentünk megnézni egy filmet, abban bízva, hogy Dakota Fanning főszereplésével csak nem lehet annyira rossz. Tévedtünk. Nem kicsit, nagyon.
Annak ellenére megnéztük, hogy tudtuk, a színésznő olyan, mint a mesében:
hoz is ajándékot, meg nem is.
Esetében ez inkább a „le is dózerolom a vásznat jó pillanatokkal, meg nem is”. Itt ugyanez történt. A figyelők című – horrornak aligha nevezhető – fantasyalkotás olykor szép, látványos és izgalmas pillanatokat hoz, de a történet idővel teljesen szétesik. Rengeteg a logikai hiba, miközben a film a legvégén fogja, és átlövi a néző fejét egy „ez meg mi a franc volt?” feliratú csavarral. De ne rohanjunk ennyire előre, kezdjük a legelején!
Bár sokáig húzódott és egy bizonyos ponton úgy tűnt, hogy kudarcba fullad a Paramount Skydance általi felvásárlása, július elején már egészen biztató hírek kezdtek szivárogni, hogy ismét tárgyalóasztalhoz ültek a felek. Vasárnap pedig már hivatalossá is vált a megállapodás: a David Ellison vezette Skydance Media megállapodást kötött a Paramount Globallal, amelynek értelmében Ellison lesz a továbbfejlesztett Paramount elnöke és vezérigazgatója, míg az NBC Universal korábbi vezérigazgatója, Jeff Shell elnökként veszi át az operatív irányítást – írta meg a Variety.
1987-ben apám, Sumner Redstone felvásárolta a Viacomot, és megkezdte a ma Paramount Global néven ismert vállalkozások összeállítását és fejlesztését. Az volt a víziója, hogy »a tartalom mindenekelőtt«, és mindig is elkötelezett volt amellett, hogy nagyszerű tartalmakat nyújtson a világ minden táján élő közönség számára
– mondta Shari Redstone (a National Amusements Inc. [NAI] többségi tulajdonosa, amely alá tartozik a Paramont) az egyezség bejelentésekor, vasárnap késő este. „Ez a vízió maradt a Paramount sikerének középpontjában, és eredményeink a vállalatnál dolgozó hihetetlenül tehetséges, kreatív és elkötelezett emberek közvetlen eredményei is. Tekintettel az iparágban bekövetkezett változásokra, szeretnénk megerősíteni a Paramountot a jövőre nézve, miközben biztosítjuk, hogy a tartalom maradjon a fókuszban. Reményeink szerint a Skydance-tranzakció lehetővé teszi a Paramount további sikerét ebben a gyorsan változó iparágban. A Skydance a Paramount régi gyártási partnereként jól ismeri a Paramountot, és világos stratégiai elképzelésekkel, valamint a növekedés következő szakaszához szükséges erőforrásokkal rendelkezik. Hiszünk a Paramountban, és mindig is hinni fogunk benne” – tette hozzá a vezér.
A film producere az Apple és maga a Forma–1 lesz, forgalmazója pedig a Warner Bros. Pictures.
Az egyik főszereplő, Brad Pitt egy fiktív pilótát alakít, aki szeretné visszaszerezni egykori dicsőségét a pályán.
Ahhoz képest, hogy a Mind idegenek vagyunk (All of Us Strangers) című drámát a tavalyi év legjobb független filmjei között tartják számon a szakmán belül, és az Andrew Haigh által írt és rendezett produkció hat BAFTA-jelölést is kapott, valahogy ez a film a mai napig nem tört be a köztudatba. Legalábbis nem annyira, mint amennyire egy ennyire szívbe markoló és komplex történet megérdemelné, merthogy kettő az egyben csomagolásban nem csupán egy érzelmi hullámvasúttal felérő románcot kapunk ebben a nagyjából 100 perces játékidőben, hanem egyszersmind egy gyásszal átitatott családi rémhistóriát is. Ritka egyveleg, az meg főleg ritka, hogy két ennyire mély szálat ilyen érzékenységgel szőjön össze egy alkotó.
A Mind idegenek vagyunk főszereplője egy Adam (Andrew Scott) nevű forgatókönyvíró, aki éppen egy kis képernyős szkripten dolgozik, ám hiába lenne adott minden körülmény hozzá, hogy az alkotói munka gördülékenyen haladjon előre, a 40-es éveiben járó férfi láthatóan írói válsággal küszködik. Akármikor leül a laptopja elé, nemhogy mondatokat nem talál, még csak szavakat sem. Pedig tényleg nyugodalma van a művésznek, egy frissen épített londoni emeletes házban lakik, tágas szobájából festői tájra bámulhat reggeltől estig, ám valami mégis hiányzik hősünknek. A magány az, ami a lelkét nyomja Adamnek, de csak addig, míg be nem kopogtat hozzá az egyetlen szomszédja, a szintén az épületben élő, Paul Mescal-féle Harry, azzal a kérdéssel, hogy nem isznak-e meg valamit együtt.
A tervezett Arkham Asylum tévésorozat már nem készül tovább a Maxnál, tudta meg a Variety. Ahogy arról a portál 2022 októberében beszámolt, Antonio Campos érkezett volna a sorozat írójának és showrunnerének, és a történet eredetileg Matt Reeves-fele The Batman világában játszódott volna.
Egy, a helyzetet ismerő személy szerint azonban csak Campos víziójának fejlesztése nem folytatódik. A forrás megjegyezte, hogy még mindig lehetséges, hogy a jövőben egy új, a hírhedt Gotham City-beli elmegyógyintézetben játszódó projektet létrehozzanak – de nem ez lesz az.
Június 17-én tért vissza a képernyőkre a Sárkányok háza második évada. A Trónok harca előzménysorozatának új részeiről George R. R. Martin, a fantáziavilág megalkotója is elmondta a véleményét.
Az amerikai forgatókönyvíró nemrég személyes blogján osztotta meg az eddigi tapasztalatait – írja a The Hollywood Reporter.
George R. R. Martin nem győzte dicsérni a Sárkányok háza második évadának részeit.
Az Agatha Christie stílusát idéző magyar krimikomédiában egy sor színészlegenda, a hazai és filmes színjátszás legnagyobb alakjai kaptak szerepet. A film főszereplője Kern András, a vásznon Pogány Judit, Jordán Tamás, Bodrogi Gyula, Koltai Róbert, Hámori Ildikó, Bálint András, Bánsági Ildikó és Takács Kati is feltűnik. A fiatalabb generációból szintén sok kiváló művész, mások mellett Hermányi Mariann, Stefanovics Angéla, Bánki Gergely, Gyöngyösi Zoltán, Keresztes Tamás, Herczeg Adrienn, Elek Ferenc és Pál András kapott szerepet.
Alexandre Dumas regényét Matthieu Delaporte és Alexandre de la Patellière adaptálta nagyvászonra, akik A három testőr: D’Artagnan (2023) és A három testőr: Milady (2023) című filmek forgatókönyvét is jegyzik, de közel tíz éve láthattuk már moziban a Hogyan nevezzelek? című kamaravígjátékukat is.
A friss Monte Cristo-adaptáció főszereplője egy fiatal tengerész, Edmond Dantès, akit hamisan vádolnak árulással, majd tárgyalás nélkül bebörtönöznek If várába, egy Marseille melletti zord szigeterődítménybe. Sok évnyi fogság után sikerül megszöknie, hogy Monte Cristo grófja személyében bosszút álljon azokon, akik hamisan vádolták meg.
Öt év után jövőre hivatalosan is visszatér Matt Murdock, azaz Daredevil (Fenegyerek). Az utoljára saját sorozatában bűnt üldöző szuperhős 2025 márciusában kap főszerepet a Daredevil: Born Again sorozatban – számolt be Brad Winderbaum az Official Marvel Podcast beszélgetős műsorában.
Igazi kreatív pokoljárás előzte meg, mire a Beverly Hills-i zsaru 4-et Eddie Murphyéknek sikerült tető alá hozniuk, elvégre ezen a filmen már az 1990-es évek közepén elkezdtek ügyködni. Jöttek-mentek az írók és rendezők, de a projekt végül évtizedekre megbicsaklott. Abból a szempontból nem csoda, hogy az 1994-ben vászonra került Beverly Hills-i zsaru 3. teljes csődnek bizonyult, amely nélkülözte az első két részre még jellemző humort, az izgalmas akciókat, és mindent, amiért a közönség megszerette Axel Foley nagyszájú karakterét.
Jó nagyot bukott a franchise, pedig az 1984-es első felvonást még Golden Globe-ra is jelölték, és Eddie Murphyt joggal dicsérték az egekbe a látottak alapján. Aztán a harmadik film után eltelt tíz, húsz, harminc év… mire a Netflixre július 3-án befutott a Beverly Hills-i zsaru: Axel Foley, mi meg remegő kézzel nyúltunk a távirányító után. Hiszen az efféle feltámasztási kísérletek többnyire borzasztóan szoktak elsülni.
A Beverly Hills-i zsaru: Axel Foley legnagyobb szerencséje, hogy nem rebootolni vagy remake-elni próbálja a filmsorozatot, helyette inkább beleáll a nosztalgiába, és egyenes ági folytatásként szolgál a trilógiának. Eddie Murphy karaktere Detroitban él, idős már, lassabban fut, nem ugrik olyan ügyesen, mint régen, de a csibészes humora még mindig kéznél van, ha szükség van rá. Na és a tettrekészsége is, amikor rosszfiúkat kell üldözni. Ez az idilli állapot akkor szakad meg, amikor Axel Foley-t újfent Beverly Hillsbe szólítja a kötelesség, ugyanis már felnőtt lánya, Jane (Taylour Paige) védőügyvédként olyan ügybe keveredik, ami könnyen a nő életébe kerülhet.
A Skydance Media és a Shari Redstone vezette National Amusements Inc. (NAI) csendben felmelegítette a tárgyalásokat a függetlenség napjának ünnepi hetében, és előzetes megállapodásra jutott a Paramount Global felvásárlásáról. Az ajánlatot a Paramount Global igazgatótanácsának különleges bizottsága fogja felülvizsgálni, amely tavaly év vége óta irányítja a médiaóriást – számolt be a Variety.
A Skydance Media és a RedBird Capital cégekkel kötött új megállapodás a feltételezések szerint tartalmaz egy 45 napos időszakot, amely alatt a Paramountnak és az NAI-nak jogában áll olyan ajánlattevőt keresni, aki megfelel a Skydance feltételeinek. A fordulat azért érdekes, mert a National Amusements június 11-én hirtelen véget vetett a Skydance-szel folytatott több hónapos tárgyalásoknak, mondván, hogy aggályai vannak azzal kapcsolatban, hogy a vállalat és partnerei képesek lesznek-e lezárni a tervezett 6 milliárd dolláros tranzakciót.
Nem egyértelmű azonban, hogy az új megállapodás gazdasági feltételei jelentősen változtak-e a múlt hónapban meghiúsulthoz képest.
Egy, a helyzethez közel álló forrás szerint a Skydance továbbra is ellenzi a National Amusements azon kérését, hogy a vállalatot nem vezető részvényesek is szavazhassanak az üzletről. Abban reménykedtek ugyanis, hogy a törzsrészvényesek többségének jóváhagyása segítene kártalanítani Redstone-t az elkerülhetetlen részvényesi perektől. Redstone a Paramount szavazati joggal rendelkező részvényeinek mintegy 77 százalékát birtokolja. A törzsrészvényesek viszont nyilvánosan kritizálták a Skydance-üzlet feltételeit, ahogy azok áprilisban és májusban folyamatosan kiszivárogtak a médián keresztül.
A Marvel-rajongók rengeteg észbontó cameót várnak a közelgő Deadpool & Rozsomák című filmben, de egy visszatérő X-Men színész már most kiderült: Aaron Stanford visszatér, mint John Allerdyce, alias Pyro. A színész a Deadpool & Rozsomák hivatalos trailerében bukkant fel, a rajongók nagy örömére. Stanford a 2003-as X-Men 2 című filmben debütált a mutáns Pyro szerepében, majd a 2006-os X-Men: Az ellenállás vége című filmben újra eljátszotta a szerepet. Most 18 év szünet után tért vissza, és „nagyon elégedett” az eredménnyel – számolt be a Variety.
Egyszerűen csak nagyon boldog voltam, hogy egyáltalán van jelmezem. Az eredeti X-Men-filmekben Pyro nagyon kevés jelmezt kapott
– mondta Stanford az Entertainment Weeklynek adott interjújában a Pyróként való visszatéréséről.
„Az X-Men 2-ben Pyro Xavier professzor mutánsiskolájában kezd – magyarázta –, a kommandósok berontanak az éjszaka közepén, a gyerekeknek pedig menekülniük kell. „Szóval a film felében pizsamában vagyok. Sosem kaptam meg azt a menő bőr, taktikai öltönyt, amit az összes X-Men visel. Szóval az, hogy most egy rendes szuperhősjelmezben voltam, ami valójában magából a képregényből származik, nagyon király volt” – lelkendezett a színész.
Hamarosan elérhető lesz a Dexter előzménye, a Dexter: Original Sin című sorozat a SkyShowtime platformján. Patrick Gibson alakítja majd Dexter Morgan címszereplőt, a Golden Globe-díjas Christian Slater játssza Dexter nevelőapját, Harry Morgan a gyilkossági nyomozót, Molly Brown pedig Dexter húgának, Debra Morgannek szerepében tűnik fel.
Az 1991-ben, Miamiban játszódó Dexter: Original Sin Dexter életét mutatja be, hogyan válik egy diákból bosszúálló sorozatgyilkossá. Amikor vérszomjas vágyait már nem veheti félvállról, Dexternek meg kell tanulnia uralkodni gyilkos ösztönein.
Az apja útmutatásával kidolgozott erkölcsi kódexet használva igyekszik megtalálni és megölni azokat az embereket, akik rászolgáltak arra, hogy kiiktassák őket a társadalomból anélkül, hogy a hatóságok célkeresztjébe kerüljenek. Ez komoly kihívást jelent a fiatal Dexter számára, amikor a miami rendőrségnél törvényszéki gyakornokként kezd dolgozni.
Az eredeti Dexter az Egyesült Államok egyik legsikeresebb sorozatává nőtte ki magát.
Ma debütál a Netflixen a Beverly Hills-i zsaru 4. része, a Beverly Hills Cop: Axel F, amiben Eddie Murphy mellett Kevin Bacon is szerepet kapott. Bacon most arról nyilatkozott, hogy a bakancsilistáján volt, hogy egyszer Murphyvel dolgozzon, és Murphyt az egyik legnagyobb amerikai filmsztárnak nevezte.
Az új zsaruvígjátékot négy évtizeddel az eredeti, 1984-es első rész után Mark Molloy rendezte, Murphy természetesen Axel Foley detroiti nyomozót alakítja, Bacon pedig Grant kapitányt.
Bár a két legendás színész nagyjából egyszerre futott be a 80-as években, hiszen az első Beverly Hills-i zsaru és a Bacont híressé tevő Gumiláb (Footlose) is 1984-ben jött ki, nem ismerték egymást, nem forgattak együtt. Bacon most felidézi, hogy nemhogy nem dolgoztak együtt, de arra sem emlékszik, hogy találkoztak volna, bár biztos megtörtént.
Hétfőn Los Angeles-i otthonában elhunyt Robert Towne forgatókönyvíró – jelentette be kedden a sajtószóvivője.
Warren Beatty és Jack Nicholson is közeli barátja volt, Oscar-díját a Jack Nicholsonnal forgatott Kínai negyed című filmért kapta, de Az utolsó szolgálat, a Sampon és a Tarzan, a majmok ura című film forgatókönyvéért is Oscarra jelölte az amerikai filmakadémia. 1997-ben elnyerte az amerikai írócéh (WGA) életműdíját, írja az MTI.
Robert Towne pályafutása Roger Corman B kategóriásLast Woman on Earth című filmjével és televíziós munkákkal kezdődött. Warren Beattyvel úgy ismerkedett meg, hogy egy pszichológushoz jártak. A színész ajánlotta be a Bonnie és Clyde című produkcióba forgatókönyvíróként, és így ott lehetett a film texasi forgatásán. A neve nem került fel a stáblistára, de ezt követően számos film szellemírójaként alkalmazták, dolgozott A keresztapa, A Parallax gyilkosságok és az Ép testben épp, hogy élek című filmeken is.
A Netflix sikersorozata, a Wednesday – amelyet az MGM Television gyárt – 2023-ban vált bombasikerré. Az első évad (amelyet Romániában forgattak) több mint 250 millió megtekintést hozott, és négy Emmy-díjat nyert el. 2023 végén derült ki, hogy a második évadot az írországi Wicklow megyében forgatják – írja a Variety.
Írország állami filmes ügynöksége, a Screen Ireland számára – amely 1993-as újraindítása óta számtalan nagyszabású filmet és tévéműsort, köztük a Star Wars: Az ébredő Erő című filmet is segített megalkotni –
a Wednesday a költségvetés tekintetében az országban forgatott eddigi legnagyobb produkció lesz.
A hír megünneplésére Simon Harris ír miniszterelnök meglátogatta a forgatás helyszínét, ahol találkozott a sorozat rendezőjével, Tim Burtonnel, valamint a többi, produkción dolgozó ír alkotóval.
Örömmel látom, hogy Írországot továbbra is olyan sorozatok és filmek forgatásának helyszínéül választják, amelyek támogatják gazdaságunkat, munkahelyeket teremtenek, bemutatják kreatív tehetségeinket és népszerűsítik országunkat a világ színpadán
– nyilatkozta Simon Harris.
A Hellboy: The Crooked Man első ránézésre egy rajongók által összevágott film, az előzetes olyan, mintha az Alkonyat-ot ollózták volna össze aStranger Things-szel és azAmerikai Horror Story későbbi évadaival. Ugyanakkor sokkal ígéretesebbnek tűnik, mint ahogy azt elsőre hinnénk.
A Futni mentem közvetlen állami támogatás nélkül készült, a főbb szerepekben Udvaros Dorottya, Lovas Rozi, Tenki Réka, Trill Beatrix, Bányai Kelemen Barna, Csányi Sándor, Ember Márk, Csuja Imre, Schmied Zoltán, valamint Gálffi László, Hevér Gábor, Trokán Péter látható benne, de feltűnik Góg Anikó triatlon olimpikon, személyi edző is. A fő plakát mellett hamarosan a kiemeltebb szereplőkkel is készülnek karakterplakátok.
Kevin Costner hosszú karrierjét mérföldkövekként határozták meg a westernek, elvégre a színész első nagyobb áttörését a Silverado című westernfilmben érte el, hogy a Farkasokkal táncoló rendezőjeként és főszereplőjeként mindkét zsebét kitömje Oscar-díjakkal és a közönség elismerésével. Costner volt olyan bátor, hogy egy tévésorozat kedvéért is cowboykalapot húzott a fejébe, ez volt a Yellowstone, Taylor Sheridan drámájának főhőseként pedig olyan teljesítményt nyújtott a most 69 éves legenda, hogy amikor kiderült, még a befejezés előtt kiválik a szereplőgárdából, sok nézőnek lett volna kedve hirtelen a kardjába dőlni. Nem véletlenül.
Egyben lehetett még reménykedni, hogy Kevin Costner új projektje, a magyar mozikban június 27-e óta látható Horizont: Egy amerikai eposz majd kárpótolja a Yellowstone-fiaskó miatt jajveszékelő embereket. Vérző szívvel mondom azt, hogy a négy részesre tervezett filmsorozat első felvonása nemhogy a Farkasokkal táncolót nem közelíti meg minőségben, de még egy közepes westernfilm élvezeti faktorát sem képes hozni.
Pedig Kevin Costner ezen a filmsorozaton már 1988-ban elkezdett ügyködni, és volt olyan pontja a kreatívmunkának, amikor esély volt rá, hogy a Disney égisze alatt valósul meg a projekt, ám végül nagy stúdió beavatkozása nélkül, a rendező-író-főszereplő saját, 38 millió dolláros befektetésével is megtámogatva jött ki a Horizont első fejezete a nagyvászonra. Egy olyan filmé, aminek van eleje és vége, van csattanó, és egy nagyon egyszerű, de színtiszta és ütős mondanivaló-üzenet is el lett rejtve benne. Csak valahogy a köztes részt, a tárgyalást, ami a legjobban számított volna, azt képtelenek voltak az alkotók szórakoztatóan kibontani.
A történet az 1860-as években játszódik, és a kezdés tényleg felmossa az emberrel a padlót, ahogy a Horizont: Egy amerikai eposz életképeket villant a prérin élő, viszonylag békés fehérekről, akiken egy este indiánok ütnek rajta, már-már horrorisztikusan lemészárolva őket. Ez az a pont, amikor nézőként a hideg futkos az ember hátán, elvégre az amerikai őslakosok harcát ennyire barbár módon ritkán ábrázolta a filmipar. Pont ezért koppanunk hatalmasat, amikor kiderül, hogy Kevin Costner új westernje igazából egy fókusztalan, elnagyolt és vázlatos semmiség, amiben hiába csodálatosan szép a fényképezés, hiába pátoszosan szépek és hangulatosak a zenék benne, egysíkú karaktereket látunk jönni-menni, akikért izgulni sem tudunk, és néha azt is nehéz követni, hogy ki kicsoda és ki kivel milyen kapcsolatban áll.
A film mikrorealista történet egy különválásról, a feleség legjobb barátnőjének szemszögéből. Klára különköltözik a férjétől. Barátja, Ági segít neki. Összesen hét kört tesznek meg kocsival. Bár minden alkalommal ugyanazt az utat teszik meg oda és vissza, mégis minden kör más.
Sokan kételkedtek, hogy vajon a Gladiátor folytatása képes lesz-e felérni a Russell Crowe főszereplésével készült első rész ikonikus mivoltához, de az eddigi hírek pozitívak. Pár hete már megtörtént az első tesztvetítés, amiről rengeteg jót lehetett hallani, most pedig az első hivatalos fotók is megérkeztek a közösségi médiába, és szintén sok jóval kecsegtetnek.
Látszik többek közt a főszereplőt játszó Paul Mescal gladiátoröltözete, a szolgasorból kitört, jómódú polgárt alakító Denzel Washington színes ruhája és a Pedro Pascal játszotta katonai vezető teljes testpáncélzata.
Ahogy a Vanity Fair az Instagram-bejegyzés mellé írta:
Készüljenek fel a szórakozásra! Itt az első betekintés a Gladiátor 2-be, aminek főszereplői közt ott van Paul Mescal, Pedro Pascal, Denzel Washington, Connie Nielsen, Joseph Quinn, Fred Hechinger és sokan mások. Érkezik Ridley Scott rendező új alkotása, amely a 2000-es film végénél veszi fel a fonalat, ahogy Russell Crowe Maximusa életét veszti, ezzel felborítva a Római Birodalom vezetését
A film történetileg a Krisztus utáni 200-as évek elején jár, ahol két császár, Geta és Caracalla apjuk parancsát követve próbálnak párhuzamosan uralkodni, azonban nem képesek osztozni a hatalmon, amely konfliktus egyikük halálához vezetett. Hogy a történelem ezen szakaszából pontosan milyen film kerekedik, egyelőre nem tudni.
Újdonsült világrekord és az év legjobban teljesítő filmje – eddig ilyen eredményekkel büszkélkedhet az Agymanók 2. 2024. Június 14-i megjelenése után mindössze három hétbe telt, hogy átlépje az egymilliárd dolláros (nagyjából 370 milliárd forintos) álomhatárt, ezzel 2024 első dollármilliárdos produkciójává válva. Már a nyitóhétvégéjén 150 milliót hozott a kasszáknál – ezzel megelőzte az év produkciójának kikiáltott Dűne: Második részt –, majd a következő két hétvégén is vezette a jegyeladásokat, ráadásul nem is akárhogy.
Az animációs érzelmi komédia új világrekordot állított fel. Az Agymanók 2 gyorsabban érte el az egymilliárdos bevételt, mint bármely másik animációs film valaha. Összbevételét tekintve három hét alatt túlszárnyalta 2015-ös elődjét, amely mintegy 850 millió dollárnál rekedt meg 175 milliós gyártási költsége mellett. A második rész pedig már most egymilliárd felett van, több mint 300 millió dollárt ráverve a Dűne év elején megjelent folytatására.
A multikamerás szitkomok ideje lejárt? Olyan kérdés ez, amelyet így 2024-et írva semmiféleképp sem fölösleges dolog feltenni, elvégre a közönség előtt felvett, alánevetős vígjátékszériák közül a legnagyobb, legsikeresebb címek, mint a Jóbarátok, az Agymenők, az Így jártam anyátokkal, a Két pasi – meg egy kicsi, esetleg az Egy rém rendes család, hosszú-hosszú évekkel ezelőtt leköszöntek. Utánpótlás pedig nincsen nagyon. Pontosan ezért van szerencsés helyzetben most az Azok a 90-es évek show, a Netflix június 27-én a második évadával visszatért, többkamerás szitkomja, amely ráadásul egy nagy klasszikus, a FOX-on 1998 és 2006 között vetített Azok a 70-es évek show folytatása. Csak éppen egy új, fiatalabb generációval a középpontban.
Amit az Azok a 90-es évek show első évada még 2023 elején nehézkesen volt képes megoldani, az az volt, hogy az eredeti sorozat szereplőgárdájára, az olyan karakterekre, mint az Ashton Kutcher-féle Michael Kelso, a Mila Kunis által játszott Jackie Burkhart vagy Topher Grace Eric Formanje, kevesebbet támaszkodjanak, és a régi főhősök nélkül is élvezhető maradjon a spin-off. Valahogy azt érezte az ember, hogy az alkotók mindenféleképp próbálják a régi szereplőgárda visszahozatalával meglovagolni a nosztalgiát, az anyaszéria rajongóinak szeretetét felélesztve egyszersmind. Egy kicsit tehát pont a fiatal színészekkel toltak ki az írók, akiknek amúgy is nehéz dolguk volt, hiszen mostanra legendásnak számító figurák helyébe kellett lépniük... így viszont a feladatuk már-már lehetetlen vállalkozásnak tűnt.
Egészen a most bemutatott új etap első pár epizódjáig kellett várnunk, hogy a Netflix szitkomja beérjen, a fiatal színészek belemelegedjenek abba, ami a dolguk, és úgy igazán gördülékeny néznivalóvá érjen az Azok a 90-es évek show. Haragudni erre a sorozatra nem lehet, már csak azért sem, mert az első bekezdésben emlegetett klasszikusokat jó érzékkel megidézi, ráadásul a humoros beszólások, gagek is többnyire ülnek. Régen volt már tényleg olyan élményünk, hogy egy multikamerás szitkomon hangosan kacagjunk.
Múlt vasárnap otthonában meghalt Bud S. Smith Oscar-díjra jelölt filmvágó, hosszan tartó betegség után. A filmes szakember halálát légzési elégtelenség okozta, 87 éves volt – írja a Deadline.
Az 1935. december 6-án, az oklahomai Tulsában született Bud S. Smith első filmje 1965-ben készült, a The Bold Men című tévéfilm.
A több mint ötvenéves vágói munkássága alatt Bud S. Smith két Oscar-jelölést is begyűjtött: 1975-ben William Friedkin horrorklasszikusáért, Az ördögűzőért, amelyet Evan A. Lottmannel és Norman Gayjel közösen készített, 1984-ben pedig Adrian Lyne Flashdance című filmjéért.
Smith a Flashdance-ért elnyerte a legjobb vágásért járó BAFTA-díjat, 2008-ban pedig az amerikai filmes szerkesztők pályafutásának elismerését.
Az ő nevéhez fűződik még a Putney Swope, a Cruising, Sam Raimi Darkmanje, Robert Towne Személyes legjobbjai és a Kopogó szellem II: A tulsó oldal.
Az 1990-es években Bud S. Smith filmorvosként és tanácsadóként dolgozott, leggyakrabban a Universal Picturesnél, Casey Silver producer vezetésével.
2012-ben torokrákot diagnosztizáltak nála.
A Deadpool & Rozsomák legújabb trailerét Ryan Reynolds YouTube-csatornáján osztotta meg. A rövid, mindössze egyperces előzetesben megismerkedhetünk az új főgonosszal is. Kardfog, akit Tyler Mane személyesít meg, a 2000-es X-Men filmben tűnt fel, és egy havas erdőben harcolt Rozsomák ellen.
Az előzetesben Deadpool néhány jótanácsot ad, miközben kardokat húz ki Rozsomák gyorsan gyógyuló testéből. Rozsomák és Kardfogú ezután egymás felé sprintelnek, a trailer pedig ezzel ér véget.
Shawn Levy, a film rendezője korábban elmondta, hogy bár a Deadpool & Rozsomák tényleg a harmadik olyan film lesz, amelyben Deadpool megjelenik, de mégsem ez lesz a Deadpool 3.
Nehéz megszólalni, mintha a moziszékbe döngöltek volna minket. Az Én vagyok a kapitány című olasz filmet már egy ideje vetítik, de valahogy a radar alatt maradt, pedig számunkra az elmúlt időszak egyik legsúlyosabb mozis élménye. Felkavaró, akciódús, érzelmes, itt-ott pátoszos,
Még sincs semmi túlzás, minden tökéletes keretek között mozog.
Adott két fiú, Seydou és Moussa, akik Szenegálban, azon belül is Dakarban élnek. Olyan hely ez, ahol az élet nem könnyű, de szeretet akad. Az emberek nevetnek, élvezik az apró örömöket, amelyek a mindennapokban eléjük kerülnek. Van étel és víz, de jómód, az kevésbé.
Féltucatnyian laknak egy szobában, és nincs sok remény egy jobb jövőre.
A két fiú – akit Seydou Sarr és Moustapha Fall alakít – úgy dönt, hogy megcsinálja a saját szerencséjét. Noha csak tizenhat évesek, halmozzák az alkalmi munkákat, hogy pénzt szerezzenek. Európába akarnak menni egy jobb élet reményében – úgy vélik, zenei tehetségüket ott kamatoztathatják, és sztárrá válhatnak –, de szinte alig tudnak valamit a másik kontinensről, és még kevesebbet az odaúton leselkedő veszélyekről.
Végül minden intelem ellenére, őseik szavára hagyatkozva megindulnak, majd egy fizikai és lelki utazás veszi kezdetét, amelynek során tanúbizonyságot kell tenniük kitartásból, emberségből, eltökéltségből és hűségből.
Jeremy Renner azt mondja, hogy a Bosszúállók sztárjaival való barátsága „valódi dolog”, és nem csak a közösségi médiára szánt. A hókotrós balesete után Renner úgy fogalmazott, hogy a felépülése során színésztársai „minden lépésnél ott voltak mellette” – írta meg a Deadline.
Ó, kib*szottul igen, ez egy valódi dolog, nem csak az Instagramra való. Mi frankón utáljuk ezt a sz*rt. Családi csetben beszélgetünk már nagyon régóta. Ilyen ez, amikor emberekkel dolgozol együtt… nézd, együtt mentünk át egy kulturálisan jelentős élményen
– mondta Renner a Men’s Healthnek.
A John Krasinski által írt és rendezett Hang nélkül című film egy olyan évben, 2018-ban mutatkozott be a mozikban, amikor a posztapokaliptikus zsáner épp az utolsókat rúgta már, főleg a The Walking Dead sok évre rúgó regnálása miatt a nézők elkezdtek beleunni a világvége témába. A Hang nélkül első része páros lábbal törte rá az ajtót a közönségre, nemcsak frissen ható koncepciójával, hanem azzal is sokakat levett a lábukról, hogy egy rendkívül szerethető, esendő családot állított a drámája középpontjába.
A filmnek megvolt még az a kvalitása is, hogy könnyen érthetően tálalta az alapszituációt, mely szerint egy napon idegen lények hullottak a Földre, amelyek bár teljesen vakok, az éles hallásuknak köszönhetően minden neszre ugranak, és széttépik amit vagy akit ott találnak. Ebben a horrorisztikus szituációban kellett túlélnie az Emily Blunt-féle Evelyn Abbottnak, férjének, Lee-nek (John Krasinski) és gyermekeiknek, apróbb spoiler, hogy nem mindannyiuknak sikerült.
Amibe bele lehetett kötni a Hang nélkül és a 2020-ban bemutatott második része esetében, hogy főleg vidéken játszódtak, mindkét film igyekezett elkerülni azt a vonalat, amit a Will Smith főszereplésével készített Legenda vagyok ebben a műfajban anno csúcsra járatott. Azaz hogy egy igazi metropoliszban tárják elénk, milyen pokoli és lehetetlen feladat tud lenni, ha vérszomjas szörnyetegek kergetik az embert a betondzsungelben.
Az első két Hang nélkül-film alkotója ezúttal hátrébb lépett kettővel, és Michael Sarnoskira bízta a Hang nélkül: Első nap írói és rendezői feladatait, és a magyar mozikban június 27-én bemutatott előzményfilmen bizony érződik is, hogy hiába épít nagyjából ugyanarra a formulára, mint az előző részek, mégis szorult bele új látásmód, mégpedig jó adaggal.
Új produkcióban tér vissza főszereplőként Andrew Lincoln, a The Walking Dead sztárja – közölte a Deadline. Az ITV Cold Water (Hideg víz) című thrillerjének forgatókönyvét a legendás drámaíró, David Ireland írta, a szereplők között pedig Ewen Bremner (Trainspotting), Indira Varma (Trónok harca) és Eve Myles (Keeping Faith) szerepel.
Az új sorozatban Lincoln Johnt, egy középkorú férfit alakít, aki elégedetlen az életével. Változást akar, és egy isten háta mögötti skót faluba költözik, ahol barátságot köt a szomszéd Tommyval (Bremner), akit felesége, az Indira Varna által alakított Fiona mélységesen megvet. Amikor férje kapcsolata egyre intenzívebbé válik a rejtélyes új szomszéddal, Fiona gyanakodni kezd. A nő nincs meggyőződve arról, hogy Tommy valóban az, akinek látszik.
A sorozat ötlete David Ireland fejéből pattant ki, aki a lapnak elmesélte, hogyan született meg a történet.
A Cold Water egy kérdéssel indult, amit magamnak tettem fel. Hol szeretnék élni – vidéken vagy városban? Olyan ártatlan kezdet, de ebből született ez a sötét, vicces, fordulatos thriller. És csodálkozom, hogy sikerült ilyen páratlan szereplőgárdát megnyernünk magunknak, élükön a félelmetes Andrew Lincolnnal
– fogalmazott Ireland.
Az ITV drámaosztályának vezetője, Polly Hill szerint David Ireland forgatókönyvei csodálatosak és eredetiek, ugyancsak kiemelte, hogy a történet hihetetlen szereplőgárdát vonzott Andrew Lincoln vezetésével. Elmondása szerint a Cold Water egy igazán kihagyhatatlan drámának ígérkezik.
A sorozat ügyvezető producerei Chris Fry (Titkok a kertben, Kaos), Alice Tyler (The Following Events are Based on a Pack of Lies), Lydia Hampson (Fleabag, The Following Events are Based on a Pack of Lies), Jane Featherstone (Csernobil, Eric), valamint Ireland és Lincoln. A sorozatot Brian Coffey (Dinoszauruszok, A kóristalányok) készíti, a nemzetközi forgalmazásért pedig az ITV Studios felel.
A további szereposztás és gyártás részleteit még nem közölték, a forgatás 2024-ben veszi kezdetét. A Cold Water hivatalos bemutatójának időpontja ugyancsak ismeretlen.
A Star Wars: Az akolitus szinte attól a perctől kezdve kapta a savat a nézőközönségtől, hogy június 5-én közzétették az évad első részeit a Disney+-on, pedig ha valaki elég nyitottan állt hozzá, és nem minden áron a woke-ot próbálta belemagyarázni a produkcióba, jól láthatta, hogy a készítő, Leslye Headland és csapata valami olyasmivel próbálkozott, ami precedens nélküli a messzi-messzi galaxisban. Egy, a Star Wars-világba helyezett krimivel, amelyben a Sol-mester (Lee Jung-jae) által vezetett, ereje teljében lévő jedik titokzatos rendbontók miatt kezdtek bolygókon átívelő nyomozásba.
A sorozatnak megvoltak azért a gyengeségei, a díszletek elég átlagdisney-sek lettek, és a párbeszédek is itt-ott billegtek, ugyanakkor a június 26-án debütált ötödik epizódra a feszültség és a konfliktus olyan szintre eszkalálódott, hogy azt mondhatjuk, ekkora vérengzést a George Lucas-univerzumban a 66-os parancs végrehajtása óta nem láttunk, amikor is a Császár szavára jediket mészároltak halomra.
a Star Wars: Az akolitus most ennél az orvul elkövetett merényletnél is messzebbre merészkedik, amikor a kegyetlenkedésről van szó.
Ugyebár az ötödik rész ott veszi kezdetét, hogy a Sol mellett felsorakozó jedik, a Dafne Keen-féle Jecki, Charlie Barnett Yordja és a rend közelébe újfent odakerülő ikerpáros, Osha és Mae (Amandla Stenberg) egyik pillanatról a másikra kénytelenek farkasszemet nézni egy vörös fénykardos ismeretlennel. Egy igen hajmeresztő alakkal, akinek a megalkotásakor a dizájnerek még a 100 százaléknál is többet beleraktak a munkájukba, elvégre a sithnek tűnő figura hangtorzítós sisakja olyan rémálomba illő eszköz, melyben mintha keresztezték volna Darth Vader és Kylo Ren tökfedőit, horrorfilmes körítésben.
Rovataink a Facebookon